Депутати, розглянувши даний законопроект, відзначили, що проект сформовано з порушенням Конституції України, законів України "Про державні соціальні стандарти та державні соціальні гарантії", "Про прожитковий мінімум" та "Про затвердження прожиткового мінімуму на 2005 рік". У законопроекті не враховано пропозицій та зауважень Комітету з питань соціальної політики та праці.

Зокрема, пропозиція Кабінету Міністрів щодо затвердження розміру прожиткового мінімуму в розрахунку на місяць на одну особу, а також окремо для тих, хто відноситься до основних соціальних та демографічних груп населення у запропонованих сумах з 1 січня, з 1 квітня та з 1 жовтня 2006 року суперечить статті 1 Закону України "Про прожитковий мінімум", статті 6 Закону України "Про державні соціальні стандарти та державні соціальні гарантії" та статті 38 Бюджетного кодексу України. Цими статтями передбачається відповідно визначення розміру прожиткового мінімуму нормативним методом у розрахунку на місяць на одну особу та встановлення його базовим державним соціальним стандартом, а також необхідність розрахунку та подання до проекту Закону про Державний бюджет України прожиткового мінімуму та його похідна – рівень забезпечення прожиткового мінімуму на плановий бюджетний період.

Крім того, Комітет зазначив, що впровадження довільної системи прожиткових мінімумів та поетапного запровадження мінімальної заробітної плати призведе до негативної реакції отримувачів допомог та інших видів доходів, в тому числі заробітної плати та пенсії.

Комітет запропонував затвердити на 2006 рік прожитковий мінімум на одну особу в розрахунку на місяць у розмірі 662 грн, а для основних соціальних та демографічних груп населення наступні розміри: для дітей віком до 6 років – 547 грн.; для дітей віком від 6 до 18 років – 713 грн.; для працездатних осіб – у розмірі 734 грн.; для осіб, які втратили працездатність – 484 грн.

Запропонований проект закону також передбачає одноразову допомогу при народжені дитини у розмірі 8500 грн. При цьому депутати відзначають, що пунктами 10, 17 статті 71 Прикінцевих положень призупиняються дії положень Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку із тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими народженням та похованням" та Закону України "Про державну допомогу сім'ям з дітьми, якими передбачено розмір допомоги на рівні 22,6 кратного розміру прожиткового мінімуму для дітей віком до 6 років, що при розрахунках дає 9 446 грн з 1.10. до 1.12.2006 року.

Не врахованими залишились також пропозиції Комітету вилучити положення проекту щодо встановлення у 2006 році як для незастрахованих, так і для застрахованих осіб допомоги по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку у розмірі, що дорівнює різниці між 50 відсотками прожиткового мінімуму, встановленого для працездатних осіб, та середньомісячним сукупним доходом сім'ї в розрахунку на одну особу за попередні шість місяців, але не менше 90 грн., в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів.

На думку членів Комітету, проект закону про Державний бюджет України на 2006 рік не передбачає також виділення окремим рядком коштів на соціальний захист бездомних громадян. На реалізацію положень Закону України "Про основи соціального захисту бездомних громадян і безпритульних дітей", який набуває чинності 1 січня 2006 року, Комітет вважає за необхідне виділення коштів із держбюджету.

Комітет не погодився із пропозицією у проекті бюджету на 2006 рік щодо зміни страхових тарифів на загальнообов'язкове державне страхування від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання та наполіг на вилученні відповідно пункту 16 статті 71 та статті 94 проекту.

Члени Комітету звернули увагу на те, що стаття 75 проекту суперечить принципам соціального страхування на випадок безробіття, оскільки надання соціальних послуг та матеріального забезпечення з числа незастрахованих осіб повинно проводитись за рахунок Державного бюджету шляхом надання дотацій відповідному Фонду, що не передбачено даним законопроектом.

Депутатами також були висловлені застереження стосовно застосування статті 91 проекту, згідно з якою у разі понадпланового надходження до Фонду соціального страхування з тимчасовою втрати працездатності проти обсягів, що враховувалися при визначенні йому трансфертів, обсяг видатків скорочується за відповідною бюджетною програмою 2501650 "Відшкодування витрат Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності на виплату допомоги при народженні дитини". Депутати зауважили, що при економічно невиваженому збільшенні розміру одноразової допомоги при народженні дитини до 8,5 тис.грн. інші статті бюджету Фонду були значно скорочені.

Проект закону також передбачає зменшення на 0,3 відсотка розміру внесків на загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття, що сплачують роботодавці, особи, які беруть участь у страхуванні добровільно або забезпечують себе роботою самостійно. Комітет не погодився з такою нормою, оскільки це призведе до зменшення доходної частини майже на 450 млн.грн., а зменшення надходжень на 0,6% - відповідно аж до 900 млн.грн.

Депутати акцентували увагу на необхідності збільшення видатків, направлених на заходи щодо поступової компенсації громадянам втрат від знецінення грошових заощаджень у грошовій формі до 2180 000 тис.грн., оскільки така пропозиція залишилась поза увагою авторів проекту.

Так само не враховано жодної пропозиції Комітету щодо мінімальної заробітної плати та запровадження Єдиної тарифної сітки. Комітет, у свою чергу, наполіг на встановленні мінімальної заробітної плати на рівні прожиткового мінімуму для працездатної особи відповідно до законів України "Про державні соціальні стандарти та державні соціальні гарантії" та "Про прожитковий мінімум".

Нарешті, проектом закону про Державний бюджет України на 2006 рік не передбачено фінансування на запровадження ІІ та ІІІ етапів Єдиної тарифної сітки в оплаті праці працівників окремих галузей бюджетної сфери, на чому депутати також акцентували увагу.

Стосовно виконання рішення Комітету щодо стану дотримання вимог Законів України "Про індексацію грошових доходів населення" та "Про компесацію громадянам втрати частини доходів у зв'язку з порушенням строків їх виплати", члени Комітету відзначили, що Урядом проводиться певна робота, проте ряд положень зазначених законів не виконується у повному обсязі. Зокрема, основним порушенням залишається те, що компенсація частини доходів у зв'язку з порушенням термінів її виплати працівникам взагалі не нараховується або нараховується, але одночасно з виплатою заборгованої заробітної плати не виплачується.

Повернутись до публікацій

Версія для друку

Ще за розділом

“Повідомлення ”

29 серпня 2022 20:00
02 червня 2022 11:20
22 лютого 2022 12:30
23 листопада 2021 12:04
22 вересня 2021 13:40
24 серпня 2021 15:06
20 липня 2021 15:28
20 липня 2021 10:06
19 липня 2021 17:58
16 липня 2021 12:51