Комітет з питань правоохоронної діяльності рекомендує Верховній Раді розглянути ряд законопроектів на наступному пленарному тижні:

Проект Закону «Про внесення змін до Кодексу України про адміністративні правопорушення щодо відповідальності за порушення законодавства про захист економічної конкуренції» (реєстр. №5432). Кабінетом Міністрів України визначений як Євроінтеграційний пріоритетний. Перше читання.

Метою розроблення проекту Закону є вдосконалення та приведення окремих норм законодавство України про адміністративні правопорушення, якими встановлено відповідальність посадових осіб та інших працівників суб’єктів господарювання, органів влади, органів місцевого самоврядування, органів адміністративно-господарського управління та контролю за порушення законодавства про захист економічної конкуренції.

Проектом пропонується виключити з Кодексу України про адміністративні порушення статті 164-3 «Недобросовісна конкуренція», статті 166-1 - 166-3 «Зловживання монопольним становищем на ринку», «Неправомірні угоди між підприємцями», «Дискримінація підприємців органами влади і управління», а статтю 166-4 викласти в новій редакції «Порушення порядку подання інформації та виконання рішень, неявка на виклик, створення перешкод працівникам Антимонопольного комітету України та його територіальних відділень у проведенні перевірок, огляду, вилученні майна, документів, предметів чи інших носіїв інформації».

Запропоновані зміни будуть також узгоджуватися із прийнятими Верховною Радою України змінами до Закону України «Про захист економічної конкуренції».

 

Проект Закону «Про внесення змін до внесення змін до Кримінального процесуального кодексу України та інших законодавчих актів щодо удосконалення роботи Бюро економічної безпеки України» (реєстр. №10440). Проєктом Закону пропонується внести до Кримінального процесуального кодексу України зміни з метою удосконалення правових засад діяльності Бюро економічної безпеки України (далі - БЕБ), зокрема, в частині, що стосуються виконання ухвал слідчого судді, суду про тимчасовий доступ до речей і документів та про обшук іншого володіння, а також підслідності окремих кримінальних правопорушень.

Також прикінцевими положеннями проєкту Закону пропонується внести зміни до:Закону України «Про оперативно-розшукову діяльність» в частині надання виключного права органам БЕБ порушувати питання про проведення перевірок фінансово-господарської діяльності підприємств; Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» в частині виключення Національної поліції України та Служби безпеки України з переліку органів державного фінансового контролю; Закону України «Про організаційно-правові основи боротьби з організованою злочинністю» щодо надання права спеціальним органам по боротьбі з організованою злочинністю надавати письмові доручення контролюючим та/або митним органам, виключно з урахуванням правил підслідності кримінальних правопорушень, передбачених Кримінальним процесуальним кодексом України.

 

Проект Закону «Про внесення змін до Кодексу України про адміністративні правопорушення у зв'язку з ратифікацією Конвенції Ради Європи про запобігання насильству стосовно жінок i домашньому насильству та боротьбу із цими явищами (Стамбульська конвенція)» (реєстр. №8329). Друге читання.

Метою законопроекту є приведення норм КУпАП та Закону України «Про забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків» у відповідність до положень Конвенції Ради Європи про запобігання насильству стосовно жінок і домашньому насильству та боротьбу із цим явищем та вдосконалення процесуального порядку розгляду таких справ.

Законопроектом пропонується внести зміни до Кодексу України про адміністративні правопорушення та до Закону України «Про забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків», зокрема:

- зобов’язати суди під час розгляду справ про адміністративні правопорушення, пов’язаних із домашнім насильством, насильством за ознакою статі, невиконанням термінового заборонного припису, в обов’язковому порядку вирішувати питання про направлення осіб на проходження програми для кривдників з обов’язковим обґрунтуванням такого рішення у постанові про адміністративне правопорушення за даною категорією справ (зміни до ст.ст. 39-1, 283 КУпАП);

- запровадити адміністративну відповідальність посадових осіб у випадку неповідомлення про вчинення домашнього насильства стосовно дитини (ст. 173-5 КУпАП) та відповідальність за сексуальне домагання (ст. 173-7 КУпАП);

- змінами до ст. 263 КУпАП, якими передбачити збільшення до 24-х годин строку адміністративного затримання осіб у випадках вчинення ними домашнього насильства, насильства за ознакою статі або невиконання термінового заборонного припису, в необхідних випадках, для встановлення особи або з’ясування обставин правопорушення;

- збільшити строк розгляду справ за ст. 173-2 КУпАП до 15 днів та встановити його відповідно до ч. 1 ст. 277 КУпАП, що сприятиме забезпеченню невідворотності притягнення кривдника до відповідальності;

- у Законі України «Про забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків» уточнити поняття «сексуальне домагання» та «насильство за ознакою статті».

 

Повернутись до публікацій

Версія для друку

Ще за розділом

“Новини комітетів”

02 травня 2024 16:48
02 травня 2024 16:10
02 травня 2024 15:52
02 травня 2024 15:09
02 травня 2024 14:45
02 травня 2024 13:42
02 травня 2024 13:09
02 травня 2024 12:52
02 травня 2024 10:31
02 травня 2024 09:51