20 лютого 2024 року на Міжнародній конференції «Залізниці України» Міністерство фінансів України оприлюднило потребу України в коштах на відновлення та модернізацію залізничної інфраструктури та транспорту - близько 100 мільярдів доларів.
Заступник Голови Комітету з питань економічного розвитку Дмитро Кисилевський взяв участь у конференції і у своєму виступі вказав одне з джерел, де реально ці кошти знаходити.
«Коли «Укрзалізниця» розміщує замовлення на виготовлення вагонів в Україні, до 40% витрачених коштів, а у випадку з вантажними вагонами - ще більше, держава поверне у вигляді податків. І тоді держава зможе передбачити програми модернізації залізниці. Коли ж УЗ радісно звітує про купівлю словацьких цистерн чи декларує наміри перейти з українських підшипників на імпортні, це означає, державна компанія чомусь у розпал війни вирішила підтримати своїми коштами не українських робітників, а закордонних.
Політиці локалізації в Україні немає альтернативи, якщо керуватись здоровим глуздом і думати про завтрашній день. Радує, що вже навіть міжнародні партнери це збагнули. USAID почав програму підтримки українських промислових підприємств грантами до 2 мільйонів доларів. І звітує про куплені у українського підприємства ДМЗ Карпати вагони - зерновози для потреб українських аграріїв. На цьому тлі нездорова любов окремих чиновників та державних директорів до всього китайського чи просто іноземного не викликає нічого крім огиди.
Українська промисловість здатна задовольнити потреби держави у широкій номенклатурі продукції машинобудування. А вантажний залізничний транспорт - один з небагатьох виробів, який в Україні виробляється повністю - від руди до готового вагона.
Настав час остаточно позбутись комплексу економічної меншовартості. А тим, хто невиліковний, як мінімум, не місце на посадах в органах влади та державних компаніях.»