11 липня відбулось засідання Комітету з питань цифрової трансформації, під час якого народні депутати - члени Комітету розглянули ряд законопроектів:
№8238 «Проект Закону про внесення змін до Закону України "Про електронні комунікації" (щодо вимог при наданні електронних комунікаційних послуг органам державної влади, органам місцевого самоврядування, державним організаціям (установам, закладам) та на об’єкти критичної інфраструктури)».
Цей законопроект спрямований на захист та створення безпечних умов в діяльності органів державної влади, органів місцевого самоврядування, державних організацій (установ, закладів), об’єктів критичної інфраструктури та захист кіберпростору та встановлення на рівні закону зобов’язань до постачальників електронних комунікаційних мереж та/або послуг.
Прийняття законопроекту обґрунтовується необхідністю припинення випадків передачі (трансферів) IP-адрес на тимчасово окупованих російською федерацією територіях України постачальниками електронних комунікаційних мереж та/або послуг на користь набувачів, пов’язаних з російською федерацією та призведе до посилення адміністративного контролю за постачальниками, які надають електронні комунікаційні послуги органам державної влади та операторам критичної інфраструктури, а також до встановлення додаткових обмежень на ринку електронних комунікацій.
Комітет рекомендує за результатами розгляду прийняти його за основу.
№9412 проект Закону про внесення змін до деяких законів України у сфері електронних комунікацій щодо визначення періоду дії норм та положень, пов’язаних з правовим режимом воєнного стану.
Метою прийняття проекту Закону є уникнення ситуації різного правозастосування норм законів у сфері електронних комунікацій, пов’язаних з дією правового режиму воєнного стану, введеного Указом Президента України «Про введення воєнного стану в Україні» від 24 лютого 2022 року №64/2022, затвердженим Законом України «Про затвердження Указу Президента України «Про введення воєнного стану в Україні» від 24 лютого 2022 року №2102-IX шляхом внесення уточнених уніфікованих змін до відповідних законів.
Комітет рекомендує включити даний законопроект до порядку денного дев’ятої сесії Верховної Ради України дев'ятого скликання та за результатами розгляду прийняти його за основу та в цілому як Закон в редакції запропонованій Комітетом.
№9256 про внесення змін до деяких законів України щодо організації та проведення азартних ігор та лотерей та альтернативний до нього законопроект №9256-1.
Зазначені проекти Законів розроблено з метою вирішення проблемних питань забезпечення функціонування центрального органу виконавчої влади відповідального за формування і реалізацію державної політики у сфері організації та проведення азартних ігор і лотерей.
Члени Комітету зазначили, що законопроекти спрямовані на встановлення справедливої та прозорої процедури ліцензування бізнесу у сфері азартних ігор та покращення інвестиційного клімату в країні, але потребують доопрацювання з урахуванням викладених у Висновку Комітету зауважень та пропозицій.
№9330 про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо вдосконалення діяльності Антимонопольного комітету України та альтернативні до нього законопроекти №9330-1, №9330-2.
Законопроекти розроблено з метою удосконалення правових основ діяльності Антимонопольного комітету України.
Члени Комітету запропонували унормувати використання термінології, що використовується в законопроектах та привести її у відповідність до чинних Законів.
№9266 «Про електронні аграрні розписки».
Метою законопроекту є запровадження нового фінансового інструменту для кредитування сільськогосподарського виробництва, який базуючись на перевагах аграрних розписок, що функціонують відповідно до Закону України «Про аграрні розписки», дозволив би використовувати переваги ринків капіталу, депозитарної системи України, забезпечив би залучення грошових коштів у сільське господарство з іноземних ринків через кореспондентські відносини Центрального депозитарія цінних паперів.
Народні депутати - члени Комітету зауважили про доцільність та слушність спрощення та здешевлення порядку видачі, обігу та припинення електронної аграрної розписки у порівнянні з традиційними паперовими аграрними розписками, та, що електронні аграрні розписки будуть існувати у формі електронного документа в Реєстрі електронних аграрних розписок, що в свою чергу сприятиме покращенню доступу виробників сільськогосподарської продукції до виробничих ресурсів та фінансування.
Розглянувши зазначені законопроекти Комітет рекомендує врахувати викладені у Висновках до них пропозиції та зауваження при їх підготовці й розгляді.
Також на виконання контрольної функції Комітету було розглянуто питання Про розгляд Звіту про стан інформатизації та виконання галузевих, регіональних програм, проектів, робіт з інформатизації, програм, проектів, робіт з інформатизації органів місцевого самоврядування, завдань, проектів, робіт з інформатизації Національної програми інформатизації за 2022 рік, поданого Кабінетом Міністрів України.
Продовжуємо роботу! Рухаємось до Перемоги!