Верховна Рада знайшла компроміс у питанні ухвалення закону про медіа, а 299 голосів від усіх фракцій та груп за цей документ – це підтвердження, що медійна реформа має дуже високу легітимність. Фактично в Україні створено медійний кодекс, однак зараз потрібно зосередитися на ухваленні ще двох важливих норм, які доповнять цей документ.

Про це заявила народна депутатка, заступниця голови парламентського Комітету з питань гуманітарної та інформаційної політики Євгенія Кравчук.

«Протягом 10 років різні скликання Верховної Ради не спромоглися знайти компроміс між приватними інтересами власників медіа, політичними інтересами партій та, власне, інтересами держави. А ми все ж таки відстояли те, що потрібно глядачам, слухачам, читачам. Ми переконані, що наша інформаційна безпека цим законом також буде гарантована», - сказала політикиня. 

За її словами, наразі готується розгляд ще двох важливих норм, які доповнять законопроєкт про медіа й дозволять остаточно завершити медійну реформу.

«Ми готуємо окремий законопроєкт до реєстрації, я думаю, що в найближчі дні це буде зроблено. Він стосується рівного доступу політиків до медіа під час виборів. Ці правила також не оновлювалися з 2009 року. А ось повноваження карати медіа у Нацради будуть, бо Європа каже, що потрібен незалежний сильний регулятор, який не розводить руками й скаржиться, що «тупо нема повноважень», а може втрутитися в цей процес і накласти штрафи», - повідомила парламентарій.

Вона зауважила, що на час виборів у нашій країні політичні партії звикли або «в сіру» домовлятися з медіа про підтримку, або якось тиснути на них, або домовлятися із власниками медіа, але в такому випадку жодна редакційна політика не може вважатися незалежною.

«Ми це допрацюємо, бо не може бути цієї «мутної водички» під час виборів. Має бути абсолютно прозорий, зрозумілий доступ до медіа, як у найкращих демократіях Євросоюзу», - наголосила Євгенія Кравчук.

Вона також додала, що ще одне важливе доповнення закону про медіа, яке треба проголосувати, – це зміни до закону про рекламу.

«Це також частина відповідної директиви ЄС і стосується вона того, що українці споживають деколи під виглядом немаркованої реклами, так званого «продакт плейсменту». Пропонуються й інші сучасні норми, що, власне, і буде фінальним додатком до закону про медіа», - зазначила народна депутатка.

Вона висловила переконання, що після ухвалення всіх цих норм Україна отримає зелене світло з медійної реформи від Євросоюзу.

Повернутись до публікацій

Версія для друку

Ще за розділом

“Новини комітетів”

18 травня 2024 09:15
18 травня 2024 09:00
17 травня 2024 17:53
17 травня 2024 17:51
17 травня 2024 17:49
17 травня 2024 15:36
17 травня 2024 15:06
17 травня 2024 14:41
17 травня 2024 14:09
17 травня 2024 13:04