Комітет з питань здоров’я нації, медичної допомоги та медичного страхування на своєму засіданні 6 жовтня у режимі відеоконференції розглянув проект Закону «Про внесення змін до Кримінального кодексу України щодо встановлення відповідальності за підробку документів, що стосуються проведення профілактичних щеплень» (№ 6084).

Законопроектом пропонується доповнити Кримінальний кодекс статтею 3213, яка передбачає встановлення відповідальності за:

використання особою завідомо підроблених документів, які підтверджують проведення профілактичних щеплень проти особливо небезпечних інфекційних хвороб у вигляді штрафу від 17 тис. до 34 тис. грн або обмеження волі на строк до двох років;

внесення медичним працівником завідомо неправдивих відомостей до медичної документації щодо проведення профілактичних щеплень проти особливо небезпечних інфекційних хвороб у вигляді штрафу від 34 тис. до 68 тис. грн або позбавлення волі на строк до двох років з позбавленням права обіймати певні посади чи займатися певною діяльністю на строк від одного до трьох років;

виготовлення з метою збуту, збут підроблених документів, які підтверджують проведення профілактичних щеплень проти особливо небезпечних інфекційних хвороб у вигляді штрафу від 85 тис. до 170 тис. грн або позбавлення волі на строк до трьох років.

Голова Комітету з питань здоров’я нації, медичної допомоги та медичного страхування Михайло Радуцький поінформував про основні пропозиції до законопроекту, які були напрацьовані спільно із Міністерством охорони здоров’я:

- встановлення кримінальної відповідальності: за підробку не тільки сертифікатів про вакцинацію, а й результатів ПЛР-тестування та довідок про одужання від COVID; за рекламу та пропонування продажу підробок (а не лише за використання); за придбання підробок;

- поширення відповідальності на медичних працівників за внесення неправдивих даних до електронної системи охорони здоров’я;

- посилення відповідальності за вчинення таких правопорушень повторно або за попередньою змовою;

- звільнення від кримінальної відповідальності у разі добровільної здачі підроблених документів та сприяння у розкритті такого злочину (виключно за перше таке правопорушення).

«Вважаю, що законопроект потрібно підтримати та якомога швидше прийняти, адже на сьогодні випадки підроблення документів про вакцинацію проти COVID-19 та результатів ПЛР-тестів стають все частішими, що підриває довіру у світі до нашої країни та до національної системи охорони здоров’я», — наголосив Голова Комітету.

Комітет ухвалив рішення підтримати проект Закону і пропонує Комітету з питань правоохоронної діяльності, який є головним з його підготовки, рекомендувати Верховній Раді за результатами розгляду у першому читанні прийняти його за основу з урахуванням пропозицій Комітету.

Члени Комітету також розглянули питання про виявлені Службою безпеки України у Житомирському обласному онкологічному диспансері факти продажу через аптечну мережу пацієнтам закуплених за бюджетні кошти лікарських засобів для лікування онкологічних захворювань.

Як повідомив ініціатор розгляду цього питання народний депутат Сергій Кузьміних, в Житомирському онкодиспансері СБУ задокументувала факт, що двоє лікарів продавали ліки для онкохворих пацієнтів, які були закуплені за державні кошти і мали надаватись пацієнтам безплатно.

Наразі лікарі відсторонені від роботи, триває досудове розслідування і правоохоронці встановлюють інших можливих учасників протиправної діяльності.

Михайло Радуцький заявив: «Такі ганебні дії медиків підривають довіру не лише до установи, де вони працюють, а й до всієї системи охорони здоров’я, і не можуть залишатися поза увагою органів влади».

Заслухавши представників Міністерства охорони здоров’я, СБУ, Державної служби України з лікарських засобів та контролю за наркотиками, ДП «Медичні закупівлі», Житомирської обласної державної адміністрації та обласного онкодиспансеру, Комітет ухвалив рішення:

- звернутися до правоохоронних органів з проханням провести неупереджене розслідування усіх обставин у цій справі та поінформувати про його результати Комітет, а також вжити передбачені законодавством заходи для профілактики таких правопорушень у майбутньому;

- рекомендувати голові Житомирської обласної державної адміністрації доручити Департаменту охорони здоров’я Житомирської ОДА здійснити перевірку діяльності всіх лікарень, які підпорядковані департаменту, на предмет виявлення таких правопорушень;

- звернутися до Державної аудиторської служби України з проханням провести державний фінансовий аудит діяльності Департаменту охорони здоров’я Житомирської області щодо використання державних коштів при закупівлі ліків;

- рекомендувати Національній службі здоров'я України (НСЗУ) здійснити перевірку дотримання житомирськими лікарнями вимог, встановлених порядком використання коштів програми медичних гарантій і договорами про медичне обслуговування населення;

- звернутися до голів обласних та Київської міської держадміністрацій з проханням системного розв'язання цієї проблеми (забезпечення обов’язкового інформування пацієнтів про наявні у лікарні ліки, що надаються безкоштовно);

- звернутися до МОЗ та ДП «Медичні закупівлі» з проханням забезпечити висвітлення даних про закуплені ліки, залишки препаратів у медичних закладах на офіційних вебсайтах, сторінках у соціальних мережах та офіційних каналах і месенджерах, з метою доступності такої інформації для громадськості.

 

Повернутись до публікацій

Версія для друку

Ще за розділом

“Новини комітетів”

20 квітня 2024 15:00
19 квітня 2024 17:12
19 квітня 2024 16:24
19 квітня 2024 16:17
19 квітня 2024 15:40
19 квітня 2024 15:27
19 квітня 2024 14:27
19 квітня 2024 13:54
19 квітня 2024 13:37
19 квітня 2024 12:31