31 березня у форматі відеоконференції відбулося засідання Комітету з питань національної безпеки, оборони та розвідки.
Під час засідання члени Комітету розглянули проект Закону про внесення змін до Закону України "Про Статут гарнізонної та вартової служб Збройних Сил України" щодо порядку організації та проведення військового поховального ритуалу №4636 та альтернативний проект про внесення змін до Закону України "Про Статут гарнізонної та вартової служб Збройних Сил України" щодо військового поховального ритуалу №4636-1.
Законопроектом №4636 передбачено внесення низки змін до Статуту гарнізонної та вартової служб Збройних Сил України, які містять розширений порядок проведення військового поховального ритуалу для різних категорій військовослужбовців, визначають процедуру його організації та проведення, повноваження посадових осіб Збройних Сил України, інших утворених відповідно до законів України військових формувань, правоохоронних та розвідувальних органів, органів спеціального призначення з правоохоронними функціями, відповідних органів державної влади та місцевого самоврядування, інших державних органів щодо організації та проведення військового поховального ритуалу.
Альтернативним законопроектом №4636-1 пропонується:
визначити порядок поховання загиблих (померлих) військовослужбовців та інших осіб, визначених законами України із проведенням військового поховального ритуалу;
повноваження військових посадових осіб щодо організації поховання загиблих (померлих) військовослужбовців та інших осіб, визначених законами України із проведенням військового поховального ритуалу;
поширити дію положень Статуту гарнізонної та вартової служб Збройних Сил України в частині, що стосується поховання, на військовослужбовців, які померли (загинули) під час захисту незалежності та територіальної цілісності України; військовослужбовців, які померли (загинули) під час виконання обов’язків військової служби (проходження служби); померлих або загиблих учасників бойових дій, які захищали незалежність, суверенітет та територіальну цілісність України, брали безпосередню участь в антитерористичній операції у період її проведення, перебуваючи безпосередньо в районах антитерористичної операції в період її проведення, у здійсненні заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримуванні збройної агресії Російської Федерації у Донецькій та Луганській областях, забезпеченні їх здійснення, перебуваючи в районах та у період здійснення зазначених заходів; осіб з інвалідністю внаслідок війни, зазначених у пунктах 1, 11-14 частини другої статті 7 Закону України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту»; військовослужбовців Збройних Сил України, Служби безпеки України, Служби зовнішньої розвідки України, інших утворених відповідно до законів України військових формувань, які за рішенням відповідних державних органів були направлені для участі в міжнародних операціях з підтримання миру і безпеки або у відрядження в держави, де в цей період велися бойові дії; борців за незалежність України у ХХ столітті, визначених у пунктах 1-14 статті 1 Закону України «Про правовий статус та вшанування пам’яті борців за незалежність України у XX столітті».
За результатами розгляду законопроектів народні депутати ухвалили рішення рекомендувати Верховній Раді законопроект №4636 відхилити, а проект Закону №4636-1 - прийняти за основу.
Під час засідання також було затверджено оновлений перелік робочих груп, створених у Комітеті з питань національної безпеки, оборони та розвідки.