Економічний аудит був одним із важливих завдань команди Президента України. На цьому наголосив Перший заступник Голови Верховної Ради України Руслан Стефанчук під час презентації аудиту економіки країни та векторів економічного розвитку до 2030 року.

«Була зроблена надзвичайно кропітка робота для встановлення цієї точки економічного зростання, яка дасть можливість зрозуміти всі передумови та сформувати подальші дії», — зазначив Руслан Стефанчук.

Перший віцеспікер Парламенту України розповів, як отримані дані будуть використані в подальшому в законотворчому процесі та роботі Верховної Ради України.

«Пропоную розглянути статистику законодавчої роботи в Україні за останні 7 скликань… Коефіцієнт корисної дії нормопроєктування в Україні, на превеликий жаль, — це просто те, що в усьому світі називають «законодавчим спамом» або «законодавчим цунамі». Йдеться про велику кількість внесених законопроєктів, які дублюються. Це конкуренція між суб’єктами законодавчої ініціативи за кількісні, а не якісні показники внесення відповідних рішень. Це війна між першим і другим читанням. Ми називаємо це «війною поправок», коли вносяться поправки тільки або заради поправок, або задля затягування часу», — зазначив Руслан Стефанчук.
На його переконання, будь-який економічний приріст неможливий без наведення порядку у формуванні державницьких рішень. Перший заступник Голови Верховної Ради України виділив 15 головних проблем законопроєктної роботи та наголосив на необхідності формування правильної стратегії та плану законодавчого розвитку держави.

«Будь-який розвиток проходить 4 найбільш важливих етапи. Стратегічний — визначення стратегії та пріоритетів. Змістовний — формування технічних завдань, розробка, аналітика. Тактичний — процедурні питання прийняття рішень. Контрольний — моніторинг стану досягнення цілі та оперативне реагування», — зазначив Руслан Стефанчук.

За його словами, підґрунтям для визначення напрямів та пріоритетів законодавчої діяльності мають стати декілька національних документів. Це Програма Президента України Володимира Зеленського, Програма партії «Слуга Народу», Програма Уряду та План дій Уряду, Послання Президента України до Верховної Ради України, Стратегічні документи Національної ради реформ, Комісії з правової реформи та інших консультативно-дорадчих органів. І тепер до цього переліку має бути додана «Національна економічна стратегія до 2030».

Із затвердженням «Національної економічної стратегії до 2030 року» можна сформувати перелік пріоритетів і в законотворчій роботі. Насамперед, це законопроєкти щодо змін до Конституції України та фундаментальні законопроєкти. Далі — систематизовані (кодифіковані) або рекодифіковані законопроєкти, законопроєкти про ратифікацію міжнародних актів, законопроєкти, що планується скасувати, зокрема, за принципом «1 in 2 out» (радянські акти, законодавчі зарегулятори тощо); законопроєкти про зміни до чинних законів, кількість яких необхідно мінімізувати й укрупнити.

Перший віцеспікер Парламенту України наголосив на необхідності врахування міжнародних зобов’язань та визначення окремої квоти законопроєктів, що приймаються як акти політичного консенсусу; законопроєктів, що забезпечують представництво, та інших проєктів актів, які приймає Парламент України.

«Тільки в правильних рішеннях є майбутнє. Як свого часу говорив Марк Твен, «на будь-яке складне питання є всім зрозуміле, просте й... неправильне рішення». Тому я закликаю всіх шукати правильні рішення. Хоч і складні, але ті, що вирішують ситуацію», — зазначив Руслан Стефанчук.

Повернутись до публікацій

Версія для друку

Ще за розділом

“Топ-новина”

03 травня 2024 19:13
03 травня 2024 14:18
03 травня 2024 12:37
02 травня 2024 18:45
02 травня 2024 15:57
02 травня 2024 14:11
01 травня 2024 20:30
01 травня 2024 18:17
01 травня 2024 15:00
01 травня 2024 11:19