У ЧЕТВЕР, 21 ГРУДНЯ, ВІДБУЛИСЯ ЧЕРГОВІ ПЛЕНАРНІ ЗАСІДАННЯ ДРУГОЇ СЕСІЇ ВЕРХОВНОЇ РАДИ УКРАЇНИ П'ЯТОГО СКЛИКАННЯ.

На початку засідання було перенесено розгляд першого питання порядку денного - заслуховування попереднього звіту Тимчасової слідчої комісії з питань розслідування факту порушень прав народних депутатів України на прохання голови цієї комісії, який звернувся із листом про те, що питання потребує часу на його доопрацювання.

Перший заступник Голови Верховної Ради України Адам Мартинюк, який вів засідання, зазначив, що, керуючись нормами Регламенту, треба подивитися і оголосити про припинення діяльності всіх тих комісій, які невчасно прозвітували.

Про календарний план проведення третьої сесії Верховної Ради України п'ятого скликання доповів Голова Комітету з питань Регламенту, депутатської етики та забезпечення діяльності Верховної Ради України Олександр Єфремов. Він повідомив, що проектом календарного плану пропонується розпочати пленарні засідання третьої сесії Верховної Ради п'ятого скликання шостого лютого і завершити її роботу 13 липня 2007 року. За цей час передбачено для роботи у пленарному режимі 12 тижнів, шість тижнів для роботи у комітетах і фракціях і п'ять тижнів для роботи народних депутатів з виборцями, а також провести шість днів уряду України у Верховній Раді.

Календарним планом заплановано п'ятого, шостого та дев'ятого липня 2007 року проведення пленарних засідань шістнадцятої щорічної сесії Парламентської асамблеї Організації з безпеки та співробітництва в Європі.

Верховна Рада затвердила Календарний план проведення третьої сесії Верховної Ради України п'ятого скликання 303-ма голосами.

Далі народні депутати розглянули і внесли зміни до календарного плану проведення другої сесії Верховної Ради України п'ятого скликання (щодо роботи в комітетах та з виборцями). Ними передбачено роботу Верховної Ради  в останній тиждень грудня з 25 по 29-ого провести в режимі роботи в комітетах і фракціях та провести перший тиждень січня 2007 року з 2 по 5-го провести у режимі роботи народних депутатів з виборцями.

Це дасть можливість якісно опрацювати в комітетах заплановані до розгляду Верховною Радою проекти законодавчих актів.

Баланс часу, визначений календарним паном для роботи в комітетах, фракціях та для роботи народних депутатів України з виборцями, запропонованими змінами не порушується.

Ухвалено було Постанову про "День Уряду України" у лютому 2007 року з порядком денним: "Про стан виконання законодавства України щодо соціального, правового і морального захисту ветеранів війни".

Після цього народні депутати розглянули та ухвалили кілька постанов про обрання народних депутатів членами парламентських комітетів.

Верховна Рада прийняла Постанову про утворення Тимчасової слідчої комісії Верховної Ради України з питань перевірки діяльності спеціальних економічних зон та територій пріоритетного розвитку в Україні. Доцільність утворення Комісії її автор народний депутат Володимир Заплатинський аргументував необхідністю перевірки діяльності спеціальних економічних зон та територій пріоритетного розвитку для об'єктивного інформування Верховної Ради України щодо їх діяльності та вплив на економічні процеси в Україні.

До порядку денного проведення другої сесії було включено проект закону про Технополіс "Київська політехніка".

Після цього народні депутати приступили до розгляду у другому читанні проекту закону про Кабінет Міністрів України. Доповідав Голова Комітету з питань державного будівництва, регіональної політики та місцевого самоврядування Віктор Тихонов. Він зазначив, що прийняття цього довгоочікуваного нормативного акту покликано забезпечити законодавче врегулювання діяльності вищого органу виконавчої влади, надати нормам щодо повноважень організації порядку діяльності Кабінету Міністрів України юридичної сили закону.

В.Тихонов нагадав, що у сесійній залі уже не раз розглядався аналогічний законопроект упродовж попередніх двох скликань. Але нинішній етап роботи є першим після внесення змін до Конституції України, коли наша держава рішуче стала на європейський шлях побудови парламентсько-президентської форми демократичної республіки.

За словами доповідача, вся ідеологія змістового наповнення цього законопроекту випливає з необхідності робити подальші кроки на цьому шляху. В.Тихонов нагадав, що у жовтні на розгляд Верховної Ради було внесено закон Кабінету Міністрів та альтернативний закон від Президента України.

16 листопада 2006 року за наслідками розгляду у першому читанні парламент прийняв за основу урядовий законопроект та доручив Комітету з питань державного будівництва підготувати його до другого читання. Доповідач відзначив, що суб'єкти права законодавчої ініціативи взяли активну участь у подальшому опрацюванні законопроекту, надійшло 586 пропозицій і поправок від 27 народних депутатів з усіх парламентських фракцій, а також від Президента України. Під час розгляду законопроекту на засіданні Комітету було враховано або частково враховано 111 пропозицій і поправок та внесено Комітетом більше 10 уточнень редакційного характеру.

В.Тихонов навів деякі конкретні приклади. За його словами, серйозні зауваження викликало формулювання статті 24, яка стосувалася визначення повноважень Кабінету Міністрів України у відносинах з Радою Міністрів Автономної Республіки Крим. Окремі з них суперечили нормам Конституції Автономної Республіки Крим і передбачали можливість втручання уряду у кадрові та організаційно-розпорядчі повноваження Верховної Ради Автономної Республіки Крим, Ради Міністрів Автономної Республіки та підвідомчих їй органів.

Комітет підтримав пропозиції щодо вилучення частини 5-8 статті 24, привівши таким чином її зміст у відповідність до Конституції АРК.

Частиною шостою статті 42 пропонувалося, щоб типовий штат органів місцевого самоврядування затверджувався Кабінетом Міністрів, аналогічні формування містилися і в пункті 3 прикінцевих положень.

На думку Комітету, такий підхід суперечить принципу організаційно-правової самостійності місцевого самоврядування, порушує не лише норми чинного законодавства у сфері місцевого самоврядування, але і основні ключові положення Європейської хартії. Тому були підтримані пропозиції щодо виключення з остаточної редакції законопроекту норм, які допускали можливість втручання уряду у повноваження органів місцевого самоврядування.

Ще один приклад стосується народних депутатів України. Прийнятий за основу текст, а саме частина 2 статті 30 містила положення про те, щоб виключно Кабінет Міністрів забезпечував подання до Верховної Ради проектів законів про внесення змін до закону про державний бюджет.

Таке формулювання у випадку його прийняття призвело б до суттєвого звуження прав народних депутатів України на законодавчу ініціативу, адже стаття 96 Конституції України передбачає, що Кабінет Міністрів виступає єдиним розробником лише законопроекту про Державний бюджет України, обмежень на внесення суб'єктами права законодавчої ініціативи змін до вже прийнятого закону про Державний бюджет України Конституція України не містить.

Виходячи з цього, Комітет в остаточній редакції запропонував вилучити частину 2 статті 30, підтримавши відповідну пропозицію. Було враховано також низку інших пропозицій, як і по суті законопроекту, так і редакційного характеру. За результатом розгляду Комітет рекомендував Верховній Раді проект закону про Кабінет Міністрів України прийняти у другому читанні та в цілому.

Після цього народні депутати приступили до розгляду поправок до законопроекту, приймаючи рішення щодо відхилених пропозицій.

Підтримані були поправки 73 я, 113-а, 159-а, 180-а, 241-а, 268-а, 278-а.

Наприкінці ранкового засідання народні депутати прийняли рішення перервати розгляд питання і на початку вечірнього засідання розглянули кілька постанов про обрання суддів, а після того продовжити розгляд поправок до проекту закону про Кабінет Міністрів України.

На цьому ранкове засідання завершилося.

Вечірнє засідання розпочалося з розгляду проектів постанов про обрання і звільнення суддів.

Після цього народні депутати прийняли рішення працювати до завершення розгляду законопроекту про Кабінет Міністрів України і продовжили розгляд поправок до цього проекту закону.

З відхилених Комітетом під час голосування були підтримані поправки 307-а, 309-а, 341-а, 498-а, 506-а, 516-а.

З урахуванням цих поправок проект закону про Кабінет Міністрів було прийнято у другому читанні і в цілому 247-ма голосами.

Наприкінці засідання народні депутати розглянули і прийняли в цілому закон в цілому закону про внесення змін до Закону України "Про Національний банк України" (щодо членів ради та правління банку).

На цьому вечірнє засідання завершилося.

Повернутись до публікацій

Версія для друку