У СЕРЕДУ 16 КВІТНЯ 2014 РОКУ ВЕРХОВНА РАДА УКРАЇНИ ПРОДОВЖИЛА РОБОТУ В ПЛЕНАРНОМУ РЕЖИМІ.

О 10-ій годині у Верховній Раді відбулося закрите засідання, на якому про ситуацію в Україні у зв'язку з загрозою порушення цілісності та конституційного ладу держави доповіли Голова Служби безпеки Валентин Наливайченко, виконувач обов'язків Міністра оборони Михайло Коваль, Міністр внутрішніх справ Арсен Аваков, виконувач обов'язків Генерального прокурора Олег Махніцький.

Народні депутати приступили до розгляду питань порядку денного у відкритому режимі о 12 годині 30 хвилин.

Верховна Рада прийняла постанови "Про режим використання грошових благодійних пожертв на матеріально-технічне та медичне забезпечення Збройних Сил України" (реєстр. №4701) і "Про Заяву Верховної Ради України "Про ініціативу міжнародних переговорів щодо деескалації ситуації навколо України" (реєстр. №4696).

Голова Верховної Ради України О.Турчинов оголосив до розгляду проект постанови про режим використання грошових благодійних пожертв на матеріально-технічне та медичне забезпечення Збройних Сил України та Національної гвардії (реєстр. №4701).

Верховна Рада 230 голосами прийняла проект постанови в цілому.

Парламентарії далі розглянули проект постанови про Заяву Верховної Ради України про ініціативу міжнародних переговорів щодо деескалації ситуації навколо України (реєстр. №4696).

Головуючий нагадав, що днями можуть розпочатися переговори, і повідомив про підготовлену директиву для цих переговорів.

Народні депутати 232 голосами підтримали Заяву Верховної Ради України.

Проект закону про внесення змін до Закону "Про соціальний і правовий захист військовослужбовців та членів їх сімей" (щодо гарантій у особливий період) за реєстр. №4369 доповів народний депутат Віталій Чудновський. Він зазначив, що метою законопроекту є забезпечення прав на соціальний захист членів сімей військовослужбовців під час виконання військовослужбовцями свого конституційного обов'язку щодо захисту Вітчизни, незалежності та територіальної цілісності України, а також заохочення військовослужбовців до належного проходження військової служби.

Законопроектом, за словами доповідача, пропонується передбачити, що період проходження громадянами військової служби у особливий період зараховується до їх страхового стажу, стажу роботи, стажу роботи за спеціальністю, а також державної служби у подвійному розмірі. Крім того передбачена виплата певного грошового утримання членам сім'ї військовослужбовців у період впровадження особливого періоду. Пропонується встановити розмір такого грошового утримання на рівні розміру грошового забезпечення, в тому числі додаткових та інших, що отримує військовий на день мобілізації.

В.Чудновський обумовив необхідність прийняття законопроекту загрозою посягань на територіальну цілісність України.

Голова підкомітету Комітету з питань національної безпеки і оборони Сергій Гриневецький доповів рішення Комітету рекомендувати Верховній Раді прийняти законопроект за основу.

Народні депутати 228 голосами підтримали законопроект у першому читанні.

Проект постанови про додаткові заходи щодо зміцнення обороноздатності України (реєстр. №4519) доповів народний депутат Юрій Сиротюк. Він зазначив, що у час, коли проти України здійснюється з боку Російської Федерації військова агресія необхідно вжити заходів щодо посилення обороноздатності.

Народний депутат сказав, що метою проекту постанови полягає у рекомендації Верховної Ради виконуючому обов'язки Президента України вивчити доцільність відновлення призову до рядів Збройних Сил України, а Міністерству оборони України - про розгортання навчально-тренувальних таборів для добровольців, яких слід залучати до служби у військовому резерві та загонах територіальної оборони. Для посилення військової підготовки та патріотичного виховання рекомендується Міністерству освіти і науки вивчити доцільність розширення вивчення курсу "Захист Вітчизни" у середніх загальноосвітніх школах, відновлення діяльності військових кафедр при вищих навчальних закладах.

За словами доповідача, такі невідкладні заходи сприятимуть посиленню обороноздатності держави, збільшать кількість громадян, підготовлених до захисту Вітчизни.

Перший заступник голови Комітету з питань національної безпеки і оборони Віктор Развадовський доповів рішення Комітету рекомендувати парламенту прийняти проект постанови за основу та в цілому.

Верховна Рада не підтримала проект постанови ("за" - 208).

Проект закону про внесення змін до деяких законів України щодо надання інформації про державну реєстрацію прав та їх обтяжень з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно (реєстр. №4590) доповіла перший заступник Міністра юстиції Інна Ємельянова. Вона зазначила: чинним законом визначено, що інформація з Державного реєстру прав про державну реєстрацію прав та їх обтяжень надається у формі, зокрема, витягу. При цьому кількість заяв, що надходять до державних реєстраторів створює значне навантаження на них, призводить до виникнення черг та погіршення якості надання послуг у сфері державної реєстрації прав на нерухоме майно.

За словами І.Ємельянової, метою проекту є розширення повноважень нотаріусів у сфері державної реєстрації прав на нерухоме майно у частині покладення на них функцій стосовно надання витягу з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно.

Доповідачка також зазначила, що прийняття законопроекту забезпечить належну реалізацію фізичними та юридичними особами речових прав на об'єкти нерухомого майна, доступність до отримання інформації з Державного реєстру прав про державну реєстрацію прав та їх обтяжень.

Законопроект 235 голосами було прийнято в цілому.

Народні депутати розглянули проекти законів про внесення змін до Закону "Про столицю України - місто-герой Київ" (щодо надання Київському міському голові можливості реально впливати на розвиток міста) за реєстр. №4638 і про внесення змін до Закону "Про столицю України - місто-герой Київ" (щодо призначення на посаду голови Київської міської державної адміністрації виключно особи, обраної Київським міським головою) за реєстр. №3004.

Під час дискусії народний депутат В.Кличко наголосив на тому, що Київ знаходиться в занепаді. За його словами, "для того щоб вийти з цієї ситуації, з кризи, дуже важливо побудувати вертикаль влади, дуже важливо, щоб у киян був мер".

Він також відзначив, що ситуація, в якій знаходиться столиця, була зроблена умисно: вже більше двох років в Києві немає мера, більше двох років в Києві немає самоврядування. У киян забрали можливість впливати на процеси.

В.Кличко висловив здивування з приводу того, що законопроект (реєстр. 4638) не підтримує фракція "Батьківщини". Він висловив впевненість у необхідності дати можливість киянам обрати мера для того, щоб не знищувати самоврядування.

Представник фракції "Батьківщина" М.Катеринчук зазначив, що у фракції з обуренням спостерігають за тим, що відбувається над питанням Києва. "Не так давно був провалений законопроект про два тури. На жаль, не вся фракція "УДАР" підтримала цю законодавчу ініціативу. Хоча ми знаємо, що сам Віталій Кличко особисто підтримує цю пропозицію", - зазначив він. На його думку, потрібно розглянути законопроект А.Павловського (реєстр. №3004), який є аналогічним.

М.Катеринчук повідомив, що фракція "Батьківщини" готова його підтримати, як  підтримати й двохтурову систему обрання мера в місті Києві.

Народні депутати висловилися за необхідність розглянути питання двохтурової системи виборів в Києві й питання наповнення повноважень міського голови реальними повноваженнями, розглянути це комплексно і "не грати в політичні ігри".

Промовці звертали увагу на соціологічні дослідження, які проводилися в останні 5 років провідними соціологічними компаніями. Згідно з ними, кияни висловлюються за об'єднання двох посад - мера і голови Київської міської державної адміністрації. На їхню думку, говорячи про децентралізацію і про розширення місцевого самоврядування, надання йому більше прав, тим паче ці посади повинні бути об'єднані.

О.Турчинов, підводячи риску, підтримав пропозиції про те, що треба прийняти рішення і з питань щодо об'єднання посад, і з питань щодо проведення двохтурових виборів. Щоб не було протистояння він попросив секретаріату парламенту юридично сформулювати, як пакетом проголосувати ці два питання завтра.

Проект закону про внесення змін до законів "Про основи соціального захисту бездомних осіб і безпритульних дітей" та "Про зайнятість населення" (щодо статусу біженців) (реєстр. №4574) доповів заступник Міністра соціальної політики Віктор Іванкевич. Урядовець повідомив, що проект підготовлено для врахування пропозиції Регіонального представництва Управління Верховного комісара ООН у справах біженців у Білорусі, Молдові та Україні щодо плати за видачу дозволу на застосування праці іноземців та осіб без громадянства, стосовно яких прийнято рішення про оформлення документів для вирішення питання про визнання біженцем або особою, яка потребує додаткового захисту, та забезпечення отримання допомоги у закладах для бездомних осіб зазначеним особам, які не мають житла.

Метою його прийняття є видача територіальними органами Державної служби зайнятості в Автономній Республіці Крим, областях, м. Києві та м. Севастополі дозволу на застосування праці іноземців чи осіб без громадянства, стосовно яких прийнято рішення про оформлення документів для вирішення питання про визнання біженцем або особою, яка потребує додаткового захисту на безоплатній основі та забезпечення отримання допомоги у закладах для бездомних осіб, які не мають житла.

Перший заступник Голови Комітету з питань соціальної політики та праці Ярослав Сухий повідомив, що Комітет підтримує посилення соціального захисту біженців та осіб, які потребують додаткового або тимчасового захисту. Комітет, зокрема, вважає, що іноземці та особи без громадянства, які на законних підставах не лише проживають, а й перебувають на території України, зможуть отримати допомогу у закладах для бездомних осіб. Члени Комітету ухвалили рішення рекомендувати парламенту прийняти законопроект за основу та в цілому.

Парламентарії підтримали законопроект під час обговорення, однак у сесійному залі не вистачило голосів для прийняття ("за" - 198).

Головуючий запропонував розглянути всі питання порядку денного, а рішення щодо них ухвалити завтра.

Проект закону про внесення змін до Закону "Про Національну раду України з питань телебачення і радіомовлення" (щодо дострокового припинення повноважень членів ради) за реєстр. №2829 доповів народний депутат Микола Княжицький. Він зазначив, що відповідно до чинного законодавства, Верховна Рада призначає половину складу Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення, а іншу половину членів призначає Президент України. Однак, питання припинення повноважень членів Національної ради чітко не врегульовано, що потребує подальшого вдосконалення правових норм. За його словами, чітка процедура дострокового припинення повноважень членів Національної ради може надати ефективний та дієвий механізм для контролю над її діяльністю та сумлінним виконанням її членами службових обов'язків.

Доповідач звернув увагу на те, що аналогічна норма існувала у попередній редакції закону та діяла ефективно.

Законопроектом запропоновано надати право суб'єктам призначення членів Національної ради (Верховній Раді України та Президентові України) на дострокове припинення їхніх повноважень за результатами щорічного розгляду її звіту.

Комітет рекомендує Верховній Раді прийняти за основу законопроект.

Члени Комітету дійшли висновку за доцільне повернутися до норми, яка ефективно працювала у попередній редакції Закону "Про Національну раду" (до внесення змін у 2006 році) і надавала право суб'єктам призначення - Верховній Раді України та Президентові України - на підставі незадовільної оцінки щорічного звіту регуляторного органу припиняти повноваження призначених ними членів Національної ради.

Народні депутати під час обговорення підтримали законопроект.

Рішення щодо нього буде прийнято на наступному пленарному засіданні.

Головуючий після закінчення розгляду питання закрив пленарне засідання.

Наступне пленарне засідання відбудеться у четвер, 17 квітня.

 

Повернутись до публікацій

Версія для друку