У СЕРЕДУ, 20 ГРУДНЯ, ВІДБУЛОСЯ ПЛЕНАРНЕ ЗАСІДАННЯ ДРУГОЇ СЕСІЇ ВЕРХОВНОЇ РАДИ УКРАЇНИ П'ЯТОГО СКЛИКАННЯ.

На початку ранкового засідання народні депутати виступили із заявами, повідомленнями, внесенням пропозицій.

Далі перший заступник Голови Верховної Ради України Адам Мартинюк, який вів засідання, оголосив про входження народного депутата Андрія Сокола до складу депутатської фракції Партії регіонів, а також на підставі його особистої заяви про його входження до антикризової коаліції депутатських фракцій Партії регіонів, СПУ та КПУ у Верховній Раді.

Після цього народні депутати розглянули попередній звіт Тимчасової слідчої комісії з питань розслідування обставин і причин загибелі журналіста Гонгадзе та з'ясування причин зволікання у розслідуванні кримінальної справи. Доповідав Голова комісії народний депутат Володимир Мойсик. Він поінформував про значний обсяг роботи, виконаної членами Комісії.

Що стосується встановлення дійсних причин загибелі журналіста Г.Гонгадзе, то Комісія вбачає можливим за умов, якщо апеляційним судом Києва буде ухвалено вирок щодо винуватості чи невинуватості осіб, які підозрюються у фізичному знищенні журналіста. Якщо досудовим слідством будуть встановлені посадові особи, через дії яких чи бездіяльність здійснювалося зволікання у розслідуванні кримінальної справи.

Найголовніше, - зазначив В.Мойсик, - коли на 100 відсотків буде встановлена належність Георгію Гонгадзе найденого тіла.За його словами, на сьогодні таких даних у справі немає. Дії комісії спрямовані на сприяння реалізації всіх цих зазначених умов.

Голова Комісії зазначив, що комісія обмежена в своїх можливостях. Закон "Про Тимчасові слідчі комісії Верховної Ради України" не ухвалений, а це зв'язує руки роботі будь-якої слідчої комісії.

В.Мойсик повідомив, що Комісія планує свою подальшу роботу.

Верховна Рада ухвалила Постанову, якою взяла до відома попередній звіт Тимчасової комісії. Висновки за результатами роботи Комісії в період із 21 вересня по 20 грудня 2006 року будуть опублікувані в газеті "Голос України".

Далі народні депутати розглянули у другому читанні проект закону про реструктуризацію заборгованості за надані послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій і комунальні послуги, що утворилася станом на 1 грудня 2006 року.

У ході доопрацювання до законопроекту було внесено пропозицію керівників міст, які наголосили на тому, що надання населенню можливості реструктурувати заборгованість до 5 років, не дає можливості підприємствам вчасно отримувати платежі за надані житлово-комунальні послуги у повному обсязі, що негативно позначається на погашенні заборгованості підприємств перед кредиторами, в першу чергу енергопостачальними підприємствами.

Тобто необхідно надати можливість реструктурувати заборгованість підприємствам в галузі перед енергопостачальними компаніями за спожиті енергоносії. Соціально-економічні наслідки прийняття законопроекту дозволять розв'язати два взаємопов'язаних питання. Перше, використання повною мірою малозабезпеченими та соціально незахищеними верствами населення програми житлових субсидій. І друге, дозволить покращити фінансово-економічний стан підприємств житлово-комунального господарства.

Закон за підсумками голосування 277-ма голосами було прийнято в цілому.

Після цього народні депутати розглянули питання ратифікації.

Верховна Рада ратифікувала Угоду між Україною та Європейським Союзом про процедури безпеки, які стосуються обміну інформацією з обмеженим доступом і Протокол між Кабінетом Міністрів України і Урядом Республіки Білорусь про внесення змін до Угоди між Урядом України і Урядом Республіки Білорусь про вільну торгівлю від 17 грудня 1992 року.

За скороченою процедурою народні депутати розглянули низку законопроектів і прийняли щодо них рішення.

Першим з них - проектом закону про внесення змін до деяких законодавчих актів (щодо збереження дитячих позашкільних закладів) пропонувалося внести зміни до Закону України "Про позашкільну освіту" та порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами. Передбачалося, що внесення відповідних змін сприятиме збереженню позашкільних навчальних закладів усіх типів і форм власності та розширенню їх мережі, посиленню роботи по вихованню підростаючого покоління. Зокрема, мова йшла про дитячі юнацькі спортивні школи, клуби, Малу академію мистецтв, народних ремесел, Малу академію наук учнівської молоді, оздоровчі заклади для дітей та для молоді, початкові спеціалізовані мистецькі навчальні заклади, центри, палаци, будинки, клуби художньої творчості для дітей, юнацтва та молоді, дитячі бібліотеки, дитячий стадіон, кімната школяра, курси, студії та інше.

Народні депутати висловилися на підтримку прийняття законопроекту, який, за їхніми словами, "буде сприяти тому, щоб в Україні відроджувалася система позашкільної освіти і позашкільного виховання".

Законопроект було прийнято за основу 392-ма голосами.

Наступний проект закону про внесення змін до Закону України "Про вищу освіту" (щодо граничного віку кандидатів на посаду керівника вищого навчального закладу та керівника факультету) спрямований на врегулювання питання, пов'язаного із допуском до конкурсу щодо можливого обрання і призначення відповідно деканами факультетів осіб, граничний вік перебування яких на посаді встановлюється за правилами, що встановлені для ректорів цих навчальних закладів.

За словами автора законопроекту народного депутата М.Оніщука, згідно з рішенням Конституційного Суду за номером 14 від 07.07.2004 року положення абзацу другого частини першої статті 39 Закону України "Про вищу освіту" втратило чинність як таке, що визнано неконституційним. Зокрема, це положення встановлювало граничний вік кандидата на посаду керівника вищого навчального закладу.

Закон не може встановлювати заборону щодо участі особи, яка за віком уже більше, ніж 65 років, в конкурсі на зайняття посади ректора вищого навчального закладу.

Це рішення Конституційного Суду узгоджено із конвенційними зобов'язаннями України, які, зокрема, передбачають, що обмеження щодо доступу до професії можуть бути встановлені лише до державної служби чи інших спеціальних видів діяльності, які передбачають наявність окремих ознак, таких, як вимоги до стану здоров'я, освіти тощо.

Тому внесення змін де-факто імплементує рішення Конституційного Суду до Закону "Про вищу освіту".

Закон було прийнято в цілому 348-ма голосами.

У цілому був прийнятий наступний закон про внесення змін до Цивільного кодексу України (щодо нотаріального посвідчення та реєстрації договорів найму будівель). У зв'язку з введенням з 1 січня 2004 року статті 793-794 Цивільного кодексу України договір найму будівлі терміном на 365 і більше днів підлягає нотаріальному посвідченню, яке виливається орендарю в додаткову суму 1 відсоток від суми орендних платежів за весь договір оренди.

Законом збільшується термін оренди від одного до трьох років.

За основу було прийнято проект закону про внесення змін до Кримінально-процесуального кодексу України щодо порядку вилучення документів.

Відхилений був проект закону про внесення змін до Закону України "Про організаційно-правові основи боротьби з організованою злочинністю" (щодо впорядкування функцій Національного банку).

Народні депутати підтримали міністерство фінансів, представник якого пропонував не підтримувати законопроект, виходячи з того, що прийняття такого закону буде сприяти перерахуванню коштів в іноземній валюті під фіктивні контракти з нерезидентами, а також під контракти на купівлю, наприклад, цінних паперів у нерезидентів, в яких завищена реальна вартість цих цінних паперів. Також це не сприятиме викриттю псевдоекспортних операцій, фактів незаконного відшкодування і відмиванню ПДВ.

Представник міністерства зауважив, що вирішення порушених питань можливо шляхом спрощення процедури механізму взаємодії Національного банку із спеціальними органами по боротьбі з організованою злочинністю і також скороченням терміну отримання висновків правоохоронних органів.

Наступним проектом закону про внесення доповнення до статті 15 Закону України "Про господарські товариства" (щодо прибутку товариства) пропонувалося зобов'язати будь-яке акціонерне товариство заплатити у вигляді дивідендів не менше 15 відсотків від прибутку, який воно отримає протягом року.

У ході голосування проект не був підтриманий. "За" проголосувало 29 депутатів.

Автор наступного проекту закону про внесення змін до деяких законодавчих актів України (щодо регулювання лізингу) народний депутат Дмитро Святаш аргументував прийняття закону необхідністю розв'язати проблему технічного переобладнання. Проблема зношеності основних засобів це машини та обладнання є надзвичайно гострою для України. За експертними оцінками Україна потребує щонайменше 600 мільярдів гривень інвестицій в основні засоби, в тому числі через механізми лізингу приблизно 100 мільярдів гривень. На сьогодні обсяг лізингового ринку сягає мільярд гривень, тобто в 600 разів менше.

За словами доповідача, однією з перепон розвитку лізингу в Україні є недосконалість та неузгодженість вітчизняного законодавства. На удосконалення цивільного законодавства, що регулює лізингові відносини, а також на виконання статті 19 прикінцевих положень Закону України "Про фінансовий лізинг" і спрямований законопроект.

За підсумками голосування законопроект не набрав необхідної кількості голосів для прийняття у першому читанні і був направлений на доопрацювання.

За основу був прийнятий наступний розглянутий законопроект про внесення змін до статті 29 Закону України "Про фізичну культуру і спорт" (щодо заборони закриття та перепрофілювання закладів та об'єктів фізкультурно-оздоровчого та спортивного призначення).

На пропозицію авторів розгляд законопроекту про внесення змін до Закону України "Про телебачення і радіомовлення" (щодо повноважень громадських рад) було перенесено.

Народні депутати не підтримали прийняття проекту Постанови про присвоєння найменування населеному пункту Запорізького району Запорізької області "село "Острів Хортиця". На думку тих, хто взяв участь у обговоренні, проект постанови вніс певну плутанину, а тому його необхідно допорацювати.

Далі до порядку денного сесії було включено низку законопроектів.

Наприкінці засідання слово для заяви було надано представникові фракції "Наша Україна" Ярославу Кендзьору. Він привернув увагу до події, яка сталася у Кабінеті Міністрів, коли представники правлячої більшості в кількості 15-20-ти народних депутатів заблокували вхід до приміщення, де проходило засідання уряду і завадили міністру закордонних справ України Борису Тарасюку взяти участь у засіданні уряду. Я.Кендзьор зазначив, що це вже другий випадок недопущення Бориса Тарасюка до участі в засіданні Уряду.

За словами народного депутата: "Ця ситуація є продовженням тих дій, які у свій час відбувалися у Мукачеві, у Сумах, у Донецьку під час президентських виборів 2004 року".

Фракція "Наша Україна" звернулася до всіх громадян жорстко протистояти спробам повернути Україну у часи "кучмізму".

На цьому пленарне засідання завершилося.

З 15-ої години у сесійному залі відбувалися парламентські слухання про становище молоді в Україні (щодо підтримки молодої сім'ї, посилення соціального захисту дітей та молоді у 2001-2006 роках).

Наступне пленарне засідання Верховної Ради відбудеться у четвер, 21 грудня.

Повернутись до публікацій

Версія для друку