У СЕРЕДУ, 6 ГРУДНЯ, ВІДБУЛОСЯ ПОЗАЧЕРГОВЕ ПЛЕНАРНЕ ЗАСІДАННЯ ДРУГОЇ СЕСІЇ ВЕРХОВНОЇ РАДИ УКРАЇНИ П'ЯТОГО СКЛИКАННЯ.
На початку ранкового засідання народні депутати виступили із заявами, повідомленнями, внесенням пропозицій.
Після цього народні депутати приступили до розгляду питань, внесених до порядку денного.
Проект закону про орієнтовний перелік об'єктів права державної власності, що підлягають приватизації у 2007 році доповів голова підкомітету Комітету з питань економічної політики Михайло Чечетов. Подякувавши народним депутатам за конструктивні зауваження, які практично всі були враховані профільним Комітетом, він акцентував на деяких принципових зауваженнях. Зокрема, з назви закону виключено слово "орієнтовний". Після цього законопроект набув назви про перелік об'єктів права державної власності, що підлягають приватизації у 2007 році.
Друге принципове зауваження стосувалося того, що перелік, прийнятий в першому читанні, ніс в собі великі ризики невиконання надходжень коштів від приватизації в сумі 10 млрд. грн. Тому потрібно було до цього переліку залучити найбільш інвестиційно привабливі, крупні промислові об'єкти. Зокрема, Президент України запропонував включити в перелік ВАТ "Укртелеком" і Одеський припортовий завод. Ці пропозиції були враховані при підготовці проекту до другого читання.
Ще одна пропозиція стосувалася того, щоб приватизацію об'єктів проводити за схемою аукціону, як проводилася друга приватизація ВАТ "Криворіжсталь". Ця пропозиція також була врахована у законопроекті.
М.Чечетов поінформував і про враховану пропозицію щодо включення до переліку об'єктів разом із землею, на якій розташовані ці об'єкти. Це дозволить збільшити інвестиційну привабливість і збільшить ціну продажу об'єктів.
Доповідач відповів на запитання народних депутатів. Зокрема, вони поцікавилися у нього: чому Верховна Рада затверджує перелік об'єктів, які підлягають приватизації, тоді, коли згідно з Конституцією, вона має затверджувати перелік об'єктів, які не підлягають приватизації.
М.Чечетов відповів, що це робиться для того, щоб знизити ризики недовиконання плану надходжень. За його словами, у поточному році провалений план приватизації: замість двох мільярдів отримано 250 чи 300 мільйонів гривень. "Якщо ж буде прийнятий цей перелік, тоді вже ніхто не зможе не створити спільне підприємство, не передати цей об'єкт в оренду, а він піде тільки на приватизацію і кошти від його будуть направлені на виконання плану надходжень до державного бюджету", - наголосив він.
Доповідач підтвердив, що затвердження цього переліку як закону, в більшій мірі буде гарантувати виконання плану надходжень від приватизації до державного бюджету.
Далі народні депутати приступили до постатейного розгляду. Із законопроекту під час голосування було вилучено кілька статей, які стосувалися об'єктів, що мали підлягати приватизації. Зокрема, виключені із переліку готелі "Спорт" і "Дніпро".
Народні депутати повернулися до однієї з поправок, яка не була підтримана раніше і підтримали її. Вона стосувалася приватизації об'єктів разом із землею, на якій вони розташовані.
За підсумками голосування закон про орієнтовний перелік об'єктів права державної власності, що підлягають приватизації у 2007 році, було прийнято 226-ма голосами в цілому.
Серед найбільш привабливих об'єктівпереліку "Укртелеком" і Одеський припортовий завод. Вирішено також продати у 2007 році державні пакети акцій (розміром менше 26,98% акцій) низки обленерго, найбільшого виробника фосфатних добрив компанію "Сумихімпром", низку державних суднобудівних заводів (Херсонський суднобудівний завод "Паллада", Феодосійське виробниче об'єднання "Море"). Наступного року будуть продані 76% холдингової компанії "Луганськтепловоз", 39,98% акцій Комсомольського рудоуправління.
Крім того, Верховна Рада дозволила продати 100% холдингу "Укрбумпром", а також низку регіональних державних видавництв.
Верховна Рада виключила із приватизаційного списку Суднобудівний завод ім. 61 комунара (Миколаїв) і Керченський судноремонтний завод.
Після цього народні депутати розглянули проект закону про внесення змін до деяких законодавчих актів України (щодо реєстрації транспортних засобів) у другому читанні. Після прийняття рішення щодо відхилених поправок Верховна Рада прийняла закон про внесення змін до деяких законодавчих актів України (щодо реєстрації транспортних засобів) в цілому 232-ма голосами.
Законом передбачається ввести різні ставки податку з власників транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів при першій реєстрації транспортних засобів в Україні і при проведенні чергового технічного огляду.
Законом передбачено значне підвищення розміру цього податку при першій реєстрації. Зокрема, для автомобілів легкових з об'ємом двигуна від 1001 до 1500 куб. см ставка податку при першій реєстрації підвищується для автомобілів, які використовувалися до 8 років, - з 4 до 7 грн., а для тих, які експлуатуються понад 8 років, - з 4 до 300 грн. Для автомобілів з об'ємом двигуна від 1501 до 1800 куб. см максимальна ставка податку становить 400 грн., з об'ємом двигуна від 1801 до 2500 куб. см 500 грн., з об'ємом двигуна від 2501 до 3500 куб. см 750 грн., з об'ємом двигуна понад 3501 куб. см 1 тис. грн.
При проведенні чергового техогляду податок з власників транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів платитиметься за діючими ставками.
Далі розглядався проект закону про Державний бюджет України на 2007 рік у другому читанні. Про доопрацьовані показники бюджету доповів перший віце-прем'єр-міністр міністр фінансів Микола Азаров. Він повідомив, що при доопрацюванні були враховані бюджетні висновки Верховної Ради, доручення Президента України, звернення народних депутатів. Крім того, проводилися широкі консультації з науковцями, експертами та громадськістю.
М.Азаров доповів про завдання, які стоять перед бюджетом 2007 року: посилити соціальний захист громадян та максимально компенсувати підвищення вартості житлово-комунальних послуг; ліквідувати дисбаланс в Державному бюджеті та в місцевих бюджетах; посилити бюджетну функцію держави з охорони здоров'я, освіти та соціального захисту; створити умови для інтенсивного розвитку економіки, відновлення її інноваційно-інвестиційного росту.
За словами доповідача, зокрема, у доопрацьованому бюджеті на 2007 рік ще більше посилено соціальну складову. Видатки соціального спрямування збільшені порівняно з першим читанням на 4,2 мільярда гривень, в тому числі на соціальний захист та соціальне забезпечення на 2,3 мільярдів гривень, охорону здоров'я на один мільярд, освіту на 510 мільйонів, духовний та фізичний розвиток на 388 мільйонів. Таким чином, видатки соціального спрямування перевищують планові показники 2006 року на 14 мільярдів гривень.
Виключено з бюджету обмежувальні норми, які не знайшли підтримки в суспільстві та серед депутатського корпусу. Вони стосуються обмеження права на отримання державних соціальних допомог, виплат пенсій працюючим пенсіонерам за віком, регресних виплат, кількості днів тимчасової непрацездатності тощо.
М.Азаров повідомив, що після доопрацювання до другого читання основні параметри Державного бюджету є наступними: доходи зведеного бюджету становлять 187,4 мільярдів гривень.
Державний бюджет збільшиться на 7,8 мільярдів і становитиме 144 мільярдів гривень.
Видатки бюджету у порівнянні з першим читанням збільшилися на 8 мільярдів і становитимуть 204,5 мільярдів гривень.
Профільний Комітет з питань бюджету, рішення якого доповів Голова Комітету Володимир Макеєнко, більшістю голосів підтримав прийняття законопроекту у другому читанні і в цілому.
В.Макеєнко повідомив, що за результатами опрацювання бюджетних висновків Верховної Ради до проекту закону про Державний бюджет України на 2007 рік урядом враховано більшість пропозицій і доручень. За пропозиціями народних депутатів і зверненням Президента України з тексту проекту вилучено в окремий законопроект податкові норми, які Верховна Рада вже двічі проголосувала, в тому числі і врахувавши всі пропозиції Президента.
Народні депутати постатейно розглянули ті статті, до яких були внесені пропозиції. За підсумками голосування всі вони були враховані.
Позиції депутатських фракцій щодо законопроекту розділилися. Підтримали прийняття державного бюджету на наступний рік фракції антикризової коаліції, які вважають документ таким, який сприятиме стабілізації фінансово-економічної ситуації в країні, проведенню структурних реформ та нейтралізації існуючих диспропорцій.
Фракції "Наша Україна" і БЮТ висловилися проти прийняття "антисоціального" бюджету.
Верховна Рада ухвалила закон про Державний бюджет України на 2007 рік 249-ма голосами.
Доходи державного бюджету України на 2007 рік заплановані у сумі 147 млрд. 888 млн. грн., у тому числі доходи загального фонду державного бюджету 116 млрд. 176 млн. грн., доходи спеціального фонду 31 млрд. 711 млн. грн.
Видатки державного бюджету на 2007 рік заплановані у сумі 161 млрд. 819 млн. грн., у тому числі видатки загального фонду - 130 млрд. 90 млн. грн., видатки спеціального фонду 31 млрд. 728 млн. грн.
Обсяги надання кредитів з державного бюджету заплановані у сумі 3 млрд. 753 млн. грн., у тому числі надання кредитів загального фонду державного бюджету - 1 млрд. 37 млн. грн.
Граничний розмір дефіциту державного бюджету України на 2007 рік запланований у сумі 15 млрд. 715 млн. грн., у тому числі граничний розмір дефіциту загального фонду 14 млрд. 412 млн. грн.
Надходження від приватизації заплановані в обсягу 10 млрд. 587 млн. грн.
Прожитковий мінімум на 2007 рік затверджений у розмірі з 1 січня - 492 грн., з 1 квітня 501 грн., з 1 жовтня 510 грн.
Розмір мінімальної заробітної плати з 1 січня 2007 року встановлюється на рівні 400 грн. на місяць, з 1 липня 2007 року 420 грн. та з 1 грудня 2007 року 450 грн.
Граничний розмір державного внутрішнього боргу України на 31 грудня 2007 року встановлюється у розмірі 20 млрд. 274 млн. грн. і в сумі 1 млрд. 33 млн. доларів США.
Наприкінці засідання до порядку денного було включено два проекти постанов про відзначення 100-річчя з дня народження С.П. Корольова і про утворення Тимчасової слідчої комісії Верховної Ради України з питань вивчення ситуації у зв'язку з проведенням 26 листопада 2006 року позачергових виборів голови м. Кіровограда та забезпечення конституційних прав громадян під час виборів, фактів порушення виборчого законодавства України.
Першу постанову було прийнято. Другу постанову народні депутати розглянуть на одному з наступних пленарних засідань.
На цьому ранкове засідання завершилося.
Наступне пленарне засідання Верховної Ради відбудеться у вівторок, 12 грудня.