У ВІВТОРОК, 19 ВЕРЕСНЯ, ВЕРХОВНА РАДА УКРАЇНИ ПРОДОВЖИЛА РОБОТУ В ПЛЕНАРНОМУ РЕЖИМІ.
Вів ранкове засідання Перший заступник Голови Верховної Ради України Адам Мартинюк. На початку засідання він оголосив про входження народних депутатів Василя Демчишина, Володимира Димитка, Володимира Літвінова, Ігоря Мітрошкіна, Михайла Разгоняєва, Володимира Фалька, Миколи Яковенка (всі з фракції Партії регіонів), Юрія Зубка і Василя Богачука (фракція СПУ) до Антикризової коаліції депутатських фракцій у Верховній Раді.
Із заявами, повідомленнями виступили уповноважені представники депутатських фракцій.
Приступивши до розгляду питань порядку денного, народні депутати обговорили проект закону про чисельність Збройних Сил України на 2007-2011 роки, який вніс на розгляд Президент України. Доповідав міністр оборони Анатолій Гриценко. Законопроектом пропонувалося затвердити параметри чисельності Збройних Сил: на 2007 рік 30 грудня 200 тисяч осіб, у тому числі 152 тисячі військовослужбовці; кінець 2008 року - 183 тисячі осіб, у тому числі 143 тисячі військовослужбовців; кінець 2009 року 165 тисяч осіб, у тому числі 131 тисяча військовослужбовців, кінець 2010 147 тисяч осіб, у тому числі 120 тисяч військовослужбовців, і кінець 2011 року 143 тисячі осіб, у тому числі 116 тисяч військовослужбовців.
Міністр оборони обгрунтував розраховані показники, зазначивши, що характерною рисою цього періоду п'ять років - є відмова від подальшого обвального скорочення чисельності. За п'ять років пропонується скоротити штатну чисельність всього на 78 тисяч.
А.Гриценко наголосив, що у документі, який пропонується прийняти, мова йде про скорочення, але скорочення не заради скорочення. "Нам потрібно привести Збройні Сили у відповідність до тих завдань, які потрібно їм виконувати і підняти їх загальний рівень, рівень бойової підготовки, рівень оснащеності", - підкреслив міністр.
У ході обговорення народні депутати висловлювалися за необхідність пов'язати питання чисельності Збройних Сил з усіма аспектами національної безпеки України. Водночас вони висловлювали за "встановлення тієї межі, поза яку не можна йти".
Промовці звинуватили розробників законопроекту у фрагментарному підході до найскладнішого і важливого для України питання, яке призведе до втрати Збройних сил України.
Вносилися пропозиції відправити законопроект на повторне читання з подальшими пропозиціями визначення чисельності лише на 2007 рік за умови забезпечення соціальних гарантій звільнених військовослужбовців і членів їх сімей.
У заключному слові міністр оборони погодився на компроміс: ухвалити закон про чисельність Збройних Сил тільки на один рік 2007 рік.
Верховна Рада прийняла в цілому закон про чисельність Збройних Сил України на 2007 рік. Ним передбачається затвердити чисельність Збройних Сил України станом на 30 грудня 2007 року у кількості до 200 тисяч чоловік, у тому числі 152 тисячі військовослужбовців.
Законом доручається Кабінету Міністрів, Міністерству оборони при скороченні Збройних Сил України обов'язково застосовувати дію Закону України "Про державні гарантії соціального захисту військовослужбовців, які звільняються із служби у зв'язку з реформуванням Збройних Сил України та членів їхніх сімей".
Далі народні депутати розглянули і відхилили поданий Президентом України проект закону про внесення змін до Закону України "Про державні нагороди України". Законопроектом пропонувалося заснувати дві додаткові нагороди: орден Свободи і медаль "За врятоване життя".
Законодавча пропозиція Президента не знайшла підтримки серед депутатів. Промовці висловлювали застереження та неоднозначне ставлення до заснування Ордену свободи, який, на їх думку, дублює існуючий Орден Богдана Хмельницького. Депутати також висловили зауваження та стурбованість щодо непрозорості процедури присвоєння державних нагород взагалі.
Далі народні депутати розглянули і прийняли за основу проект закону про внесення змін до деяких законів України щодо впорядкування системи органів, які здійснюють боротьбу з організованою злочинністю. Законопроектом вносяться зміни до статті 7 Закону України "Про міліцію", зокрема, визначається роль і місце спеціальних підрозділів по боротьбі з організованою злочинністю в системі МВС України. Також пропонується викласти в новій редакції статтю 9 Закону України "Про організаційно-правові основи боротьби з організованою злочинністю", якою передбачається, що керівники спеціальних підрозділів МВС України по боротьбі з організованою злочинністю призначаються та звільняються з посад за погодженням з Комітетом Верховної Ради України з питань боротьби з організованою злочинністю і корупцією.
Запропоновані зміни встановлюють єдиний порядок призначення та звільнення керівників спеціальних підрозділів по боротьбі з організованою злочинністю в системі СБУ, МВС України та органах прокуратури.
На повторне друге читання народні депутати відправили проект закону про внесеня змін до деяких законів України щодо підприємницької діяльності.
За результатами голосування наступного питання Верховна Рада відхилила проект закону про внесення змін до Закону України "Про статус ветеранів військової служби і ветеранів органів внутрішніх справ і деяких інших осіб та їх соціальний захист" (щодо ветеранів податкової міліції).
Після цього народні депутати на пропозицію головуючого прийняли рішення розглянути питання порядку денного, що залишилися, на ранковому засіданні.
Наступний законопроект про внесення змін до деяких законодавчих актів України (щодо забезпечення своєчасної виплати заробітної плати) на пропозицію авторів було знято з розгляду для подальшого доопрацювання.
Проект закону про внесення змін до деяких законів України (щодо соціального захисту прав громадян при встановлені нових цін і тарифів на житлово-комунальні послуги) також було знято з розгляду на пропозицію автора народного депутата В.Бондика для доопрацювання.
Верховна Рада прийняла Постанову про внесення змін до статей 59-61 Регламенту Верховної Ради України (доопрацьовану).
Постановою замість існуючої норми, згідно з якою кількість депутатів у фракції має становити кількість зареєстрованих Центральною виборчою комісією депутатів, які пройшли від партії чи блоку, у Регламенті встановлена норма, згідно з якою мінімальна кількість народних депутатів для формування фракції має становити не менше 15 депутатів.
Постановою також врегульовано статус позафракційного народного депутата. У чинній редакції Регламенту не було визначено статус позафракційного депутата. Згідно прийнятих змін у Регламенті з'явиться норма, згідно з якою народний депутат, виключений із фракції, є позафракційним.
Прийнятою Постановою позафракційному народному депутату дозволяється писати заяву про входження до коаліції та опозиції.
Наприкінці ранкового засідання народні депутати включили до порядку денного і розглянули проект постанови щодо позиції Прем'єр-міністра України на засіданні комісії "Україна-НАТО", ініційований народними депутатами з фракцій Партії регіонів, СПУ і КПУ.
Проти розгляду проекту постанови виступили представники фракцій "Наша Україна" і БЮТ.
Представляв проект народний депутат Євген Кушнарьов. Проектом пропонується Верховній Раді підтримати позицію Прем'єр-міністра України В.Ф. Януковича, виголошену у м. Брюсселі 14 вересня 2006 року під час засідання Комісії "Україна-НАТО" щодо взаємовигідної співпраці "Україна-НАТО".
Подальші конкретні дії щодо вступу України до НАТО вирішувати тільки з урахуванням волі Українського народу.
Проектом пропонується Кабінету Міністрів послідовно та активно проводити курс на забезпечення в Україні верховенства права, зміцнення демократії, політичного плюралізму та ринкової економіки, дотримання прав людини та прав осіб, що належать до національних меншин, які поділяються країнами європейської спільноти; сприяти поширенню об'єктивної інформації щодо ролі НАТО в сучасному світі та напрямків його реформування для поліпшення обопільної обізнаності.
Проектом Постанови також пропонується доручити комітетам Верховної Ради України у закордонних справах та з питань національної безпеки та оборони до 1 листопада 2006 року підготувати і внести на розгляд Верховної Ради України проект закону, який визначатиме особливості вступу України до військових (військово-політичних) союзів.
Постанова набирає чинності з дня її прийняття.
Є.Кушнарьов пояснив, що ініціатива народних депутатів щодо політичної підтримки позицій Прем'єр-міністра, який на цю посаду рекомендований саме коаліцією більшості, який як керівник уряду несе політичну відповідальність перед нашою коаліцією, є правом депутатів підтримувати позицію, як і висловлювати іншу точку зору до такої позиції.
У ході обговорення народні депутати, що виступали проти прийняття такої постанови, зазначали, що вона суперечить Універсалу національної єдності, а також наголошували на тому, що розгляд проекту постанови відбувається без дотримання необхідних процедур і прийняття її є порушенням Регламенту.
Верховна Рада прийняла Постанову щодо позиції Прем'єр-міністра України на засіданні комісії "Україна-НАТО" 242-ма голосами "за".
На цьому ранкове засідання завершилося.
Наступне пленарне засідання Верховної Ради відбудеться у середу, 20 вересня.