У П'ЯТНИЦЮ, 22 ВЕРЕСНЯ, ЗАВЕРШИВСЯ ЧЕРГОВИЙ ПЛЕНАРНИЙ ТИЖДЕНЬ ДРУГОЇ СЕСІЇ ВЕРХОВНОЇ РАДИ УКРАЇНИ П'ЯТОГО СКЛИКАННЯ.

Голова Верховної Ради України Олександр Мороз на початку засідання оголосив про входження народних депутатів Олексія Козаченка і Володимира Шкляра до фракції "Наша Україна".

Далі головуючий виголосив депутатські запити.

Приступивши до розгляду питань порядку денного, народні депутати заслухали звіт Тимчасової слідчої комісії з питань розслідування звинувачень у підкупі народних депутатів України. Звіт оприлюднив Голова Тимчасової слідчої комісії народний депутат Віктор Борщевський. Він зазначив, що метою розслідування Тимчасової слідчої комісії була перевірка, доведення або спростування звинувачень у підкупі народних депутатів України, надання відповідної політико-правової оцінки.

За словами Голови комісії, станом на 20 вересня в провадженні Тимчасової слідчої комісії знаходяться дві справи. Перша: про звинувачення у підкупі народних депутатів України, оприлюднені народним депутатом О.Ляшком. Друга: про звинувачення у підкупі народних депутатів, оприлюднені народним депутатом Ю.Тимошенко.

Як повідомив В.Борщевський, з моменту створення комісії проведено три засідання. Стосовно першої справи про звинувачення у підкупі народних депутатів України, оприлюднені народним депутатом О.Ляшком, направлено 12 звернень, на які станом на 20 вересня отримано дев'ять відповідей.

В.Борщевський повідомив, що Тимчасова слідча комісії в процесі розслідування виявила наступні факти. Народним депутатом О.Ляшком 20-го вересня не надано ніяких підтверджуючих доказів, документів, магнітних, цифрових та інших носіїв інформації, записуючих пристроїв, або інших для підтвердження звинувачень у підкупі народних депутатів України, оприлюднених на засіданні Верховної Ради України 26 липня 2006 року. Хоча в своїх поясненнях О.Ляшко, наданих на засіданні ТСК 14 вересня, зобов'язався подати докази своїх звинувачень протягом двох днів.

Сформульована позиція Генеральної прокуратури з цього питання. 3 серпня 2006 року до Генеральної прокуратури України надійшло звернення народного депутата О.Ляшка, в якому вимагається перевірити всі повідомлення в засобах масової інформації, в тому числі і розповсюджених через мережу Internet, а також заяви і повідомлення всіх осіб, які висували припущення, або називали конкретні факти щодо протиправних дій з боку деяких представників Партії регіонів та Соціалістичної партії України та порушити кримінальну справу за фактом одержання хабара в розмірі 300 мільйонів доларів США членами депутатської фракції Соціалістичної партії України та особисто її керівником О.Морозом від представників Партії регіонів з метою зміни політичних результатів виборів та політичного курсу держави.

Але при цьому до звернення не долучено жодних додатків, в тому числі і записів телефонних розмов, або інших матеріалів.

В.Борщевський поінформував народних депутатів про прийняте Тимчасовою слідчою комісією рішення, згідно з яким надані предмети народним депутатом О.Ляшком неможливо вважати за докази по справі підкупу народних депутатів України. Члени Тимчасової комісії розцінили дію Ляшка як спробу провокації у присутності уповноваженого представника Генеральної прокуратури України, повернули Ляшку ці предмети для подальшого процесуального оформлення і передачі їх до Генеральної прокуратури України. Також Тимчасова слідча комісія двічі фіксувала спробу народного депутата О.Ляшка надати членам ТСК неправдиву інформацію під час засідання ТСК.

Тимчасовою слідчою комісією прийнято рішення: звинувачення у підкупі народних депутатів України, оприлюднене народним депутатом О.Ляшком, вважати безпідставними та бездоказовими.

Тимчасова комісія вбачає в діях народного депутата О.Ляшка ознаки політичної провокації.

Голова Комісії також повідомив, що згідно справи про звинувачення у підкупі народних депутатів України, оприлюднених народним депутатом Ю.Тимошенко, ведеться розслідування, за результатами якого Верховну Раду буде поінформовано пізніше.

Народний депутат Олег Ляшко у своєму виступі висловив думку, що звіт Тимчасової комісії не є об'єктивним. Він підтвердив свої слова цитуванням одного з уривків телефонної розмови, в якому йдеться про підкуп народних депутатів, оприлюднений в мережі Інтернет.

У виступах народні депутати висловили оцінки звіту. Частина з них погодилася з інформацією Тимчасової комісії, частина піддала сумніву те, що комісія виконала доручення і зібрала всі докази того, що такого підкупу народних депутатів не було. У деяких виступах прозвучали звинувачення у продажності членів комісії.

Голова Верховної Ради України Олександр Мороз, підводячи риску під обговоренням, спростував звинувачення членів комісії у продажності, оскільки склад комісії був сформований на пропорційній основі. "Жодного конкретного факту, який би підтверджував те, що заявлялося тут і що цитувалося з трибуни, зокрема, виступаючим, не було ні разу", - сказав О.Мороз.

Він також наголосив на тому, що "завдання депутата полягає не в тому, щоб поширювати плітки, а піднімати важливу проблему".

О.Мороз, спростовуючи звинувачення його особисто у підкупі, зазначив, що у нього немає ніяких аргументів і немає потреби, щоб виправдовуватися.

О.Мороз поклявся, що ні він, ні фракція не мають ніяких залежностей, які були сформульовані відповідними авторами фальшивки.

За підсумками заслуховування звіту Тимчасової слідчої комісії з питань розслідування звинувачень у підкупі народних депутатів України Верховна Рада прийняла Постанову, якою взяла до відома звіт Тимчасової комісії. Звіт комісії буде надруковано в газеті "Голос України" та оприлюднено в засобах масової інформації.

Повторно розглянувши кілька законів з пропозиціями Президента, народні депутати прийняли відповідні рішення щодо них. З врахуванням пропозицій Президента було прийнято Закон України "Про внесення зміни до статті 9 Закону України "Про ціни і ціноутворення".

Верховна Рада подолала вето Президента України на Закон України "Про мораторій на підвищення цін і тарифів на житлово-комунальні послуги та спожиті у побуті природний газ і електроенергію, послуги громадського транспорту (крім таксі)". Це рішення підтримали 340 народних депутатів.

Законом пропонується запровадити на 2006 рік мораторій на підвищення цін і тарифів на житлово-комунальні послуги та спожиті у побуті природний газ і електроенергію, послуги громадського транспорту (крім таксі).

Передбачалося, що ці послуги, природний газ та електроенергія оплачуються населенням за цінами та тарифами, встановленими станом на 1 січня 2006 року.

Представник Президента у Верховній Раді Юрій Ключковський зауважив, що Президент застосував право вето щодо цього закону, оскільки в 1999 році Конституційний Суд визнав таким, що не відповідає Основному Закону аналогічний законопроект, прийнятий парламентом у 1998 році.

Ю.Ключковський підкреслив, що підставою стало те, що Верховна Рада своїм рішенням втрутилась в діяльність органів місцевого самоврядування, до виключних прав яких і належить встановлення тарифів на житлово-комунальні послуги.

Представник Президента України у Верховній Раді зазначив, що, не виключено, що Президент підпише закон у разі подолання вето, якщо до нього не звернеться уряд з проханням звернутись до Конституційного Суду, оскільки проект Державного бюджету розроблений із розрахунку на підвищення тарифів.

З пропозиціями Президента було прийнято наступний закон "Про внесення змін до Закону України "Про наукову і науково-технічну діяльність".

За основу було прийнято проект закону про внесення змін до Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" (щодо прав і гарантій окремих категорій пенсіонерів).

Останнім народні депутати розглянули проект закону про внесення змін до статті 10 Закону України "Про гуманітарну допомогу" (щодо порядку надання Україною гуманітарної допомоги). За результатами голосування законопроект було відхилено.

Наприкінці засідання народні депутати виступили із заявами, повідомленнями у розділі "Різне".

На цьому пленарне засідання завершилося.

Наступне пленарне засідання Верховної Ради відбудеться 3 жовтня.

Повернутись до публікацій

Версія для друку