У П'ЯТНИЦЮ, 24 ЛЮТОГО, ЗАВЕРШИВСЯ ПЛЕНАРНИЙ ТИЖДЕНЬ ДЕВ'ЯТОЇ СЕСIЇ ВЕРХОВНОЇ РАДИ УКРАЇНИ ЧЕТВЕРТОГО СКЛИКАННЯ.

На початку ранкового засідання заступник Голови Верховної Ради України Адам Мартинюк, який вів засідання, поінформував про результати роботи Верховної Ради на пленарному засіданні 23 лютого. Розглянуто 65 питань порядку денного. За результатами їх розгляду: прийнято 21 закон та дев'ять постанов, три законопроекти прийнято за основу, 15 законопроектів та п'ять проектів постанов відхилено. За результатами розгляду пропозицій Президента України: 14 законів прийнято в новій редакції і п'ять законів скасовано.

А.Мартинюк повідомив про зміни у складі депутатських фракцій і груп, зокрема про вихід народного депутата Ігоря Сміяненка зі складу депутатської фракції політичної партії "Відродження" та його входження до складу депутатської фракції СПУ.

Далі головуючий виголосив депутатські запити.

Із заявами, повідомленнями, пропозиціями виступили представники депутатських фракцій.

Приступивши до розгляду питань порядку денного, народні депутати заслухали звіт Голови Тимчасової слідчої комісії з питань розслідування фактів тиску на народних депутатів України з боку державних органів Володимира Шкляра про роботу Комісії. Він нагадав, що причиною створення Комісії стали неодноразові звернення народних депутатів щодо чисельних фактів політичного, економічного, адміністративного, силового тиску на парламентаріїв, які висловлювали незалежну позицію при обговоренні і прийнятті важливих суспільних рішень. Основним завданням роботи Комісії стало розслідування випадків виявлення фактів тиску, вжиття заходів щодо перешкоджання спроб переслідування народних депутатів, оприлюднення цих фактів.

За словами Голови Тимчасової комісії, за період з червня по жовтень 2004 року в комісію із заявами звернулись 11 народних депутатів. Комісія розглянула всі заяви з дотриманням норм Конституції України і чинного законодавства.

В.Шкляр зазначив: у зверненнях йдеться про те, що у більшості випадків тиск на народних депутатів має прихований характер, який складно довести звичайним правовим інструментарієм. Основним методом тиску було використання телефонного права, при якому організатор тиску відомий всім, крім органів правосуддя. Найпростішим способом приборкання народного депутата було порушення по відношенню до нього або посадових осіб, зв'язаного з ним підприємства, кримінальної справи, проведення позапланових перевірок, безпідставні вилучення фінансових документів.

Всього, за словами В.Шкляра, Комісією було розслідувано 23 факти. У більшості випадків мало місце пряме порушення статей 62, 64 Конституції України, норм закону "Про статус народного депутата України". Саме створення комісії і її робота сприяли розв'язанню у правовому полі ситуацій, викладених у заявах.

Завершуючи звіт, Голова Тимчасової комісії наголосив, що сама суть і система правоохоронних органів у державі в останні роки формувалась як інструмент тиску на небажаних владі як народних депутатів, так і окремих громадян. Захист громадянських прав і свобод була другорядною функцією. Перетворення цієї системи у руслі демократичного розвитку повинно стати одним з основних завдань державної влади.

Верховна Рада прийняла Постанову за підсумками роботи Тимчасової слідчої комісії з питань розслідування фактів тиску на народних депутатів України з боку державних органів, взявши до відома звіт Голови Комісії і припинивши її роботу.

Про ситуацію в авіаційній галузі України доповів Голова Тимчасової слідчої комісії з розслідування причин кризового стану в авіації України народний депутат Анатолій Льовін.

Комісія у процесі роботи відпрацьовувала проблемні питання стану і розвитку як цивільної, так і воєнної авіації, а також інших відомств авіації.

Згідно звіту Комісії, загальний стан авіації держави можна назвати позитивним або таким, що має позитивну тенденцію. У цивільній авіації проведена реорганізація структури управління, яка відповідає європейськими стандартам. У воєнній авіації досягнута певна стабільність у натренованості льотного складу. Недоліком є старіння авіаційної техніки і відсутність перспектив її заміни. Значно удосконалена законодавча база у бік європеїзації цивільної авіації і виконання польотів.

А.Льовін особливо відзначив недоліки у проведенні конверсії воєнних аеродромів.

Докладно Голова Комісії доповів про ситуацію, яка склалася в аеропорту "Бориспіль". Комісія зацікавилась господарською діяльністю аеропорту і виявила чимало недоліків і порушень в його фінансово-господарської діяльності.

А.Льовін звернув увагу на те, що з 1 січня поточного року аеропорт "Бориспіль" юридично втратив свою самостійність. За словами голови Комісії, це перший крок до його тіньової приватизації. Фактичним господарем аеропорту стала комерційна фірма "Юридичне комерційне агентство", одним із засновників якого є нинішній директор аеропорту і ще кілька фізичних осіб, причетних до вищих посадових осіб виконавчої влади.

А.Льовін зазначив, що Комісія так і не змогла виконати поставлене завдання, її роботу було згорнуто і замість неї була створена інша комісія, завданням якої було блокувати розвиток ситуації з метою приховування інформації по відношенню до високопосадовців і політиків держави.

А.Льовін також доповів про погрози на його адресу з боку осіб, причетних до діяльності аеропорту "Бориспіль".

За словами голови Комісії, політика, яку проводить керівництво аеропорту, суперечить загальнодержавній політиці.

Частину звіту, який стосується діяльності аеропорту "Бориспіль", А.Льовін попросив вважати депутатським запитом на ім'я Президента України, виконуючого обов'язки Прем'єр-міністра, Генерального прокурора, Голови Служби безпеки України, Голови Податкової адміністрації.

Верховна Рада не прийняла проект Постанови про звіт Тимчасової слідчої комісії з розслідування причин кризового стану в авіації України.

Про роботу Тимчасової спеціальної комісії з питань моніторингу виборчого законодавства поінформував співголова Тимчасової спеціальної комісії народний депутат Георгій Крючков. Він окреслив коло питань, якими буде займатися Комісія у період виборчої кампанії, зокрема: створенням умов для реалізації виборчих прав громадянами України, які перебувають за кордоном; участі у голосуванні членів виборчих комісій, представників суб'єктів виборчого процесу, працівників правоохоронних органів, що пов'язано з положенням Закону "Про порядок видачі тимчасових посвідчень на право голосування за межами місця проживання"; забезпеченні для всіх учасників виборчих перегонів рівного доступу до ЗМІ.

Г.Крючков повідомив, що про роботу Комісії поінформує її співголова Ігор Юхновський на пленарному засіданні, яке відбудеться 17 березня.

Далі народні депутати розглянули проект Постанови про внесення змін до Регламенту Верховної Ради України (щодо діяльності коаліції депутатських фракцій та формування Уряду на коаліційній основі). Ним пропонувалося доповнити Регламент Верховної Ради України новою главою, яка б врегулювала порядок утворення реорганізації та розпуску парламентської коаліції, а також основні засади її організаційної діяльності.

Профільний комітет з питань Регламенту, депутатської етики та організації роботи Верховної Ради України відзначив актуальність зазначеного законопроекту. Водночас Комітет звернув увагу на суттєві концептуальні недоліки тексту проекту та недоліки у оформленні і рекомендував його не приймати.

За підсумками голосування проект Постанови було відхилено.

На повторне перше читанні було відправлено проект закону про особливості реалізації права спільної часткової власності особами власниками майнових паїв у сільськогосподарських підприємств.

Далі народні депутати розглянули три проекти законів про внесення змін до Закону України "Про планування і забудову територій" (щодо містобудування). Перший законопроект, поданий Кабінетом Міністрів, спрямований на уточнення та якісне покращання формулювань окремих положень чинного закону, розширення повноважень місцевих органів влади, скасування можливих проявів дублювання нормативних актів у технічних умовах чи додатковій інформації, що надають спеціально уповноважені органи з питань містобудування та архітектури.

Другим проектом народних депутатів С.Правденка і П.Толочка пропонується запровадити щодо юридичних осіб кваліфікаційні вимоги, зокрема підтвердження фінансової стабільності та фахової кваліфікації потенційного замовника для отримання дозволу на здійснення будівництва об'єктів містобудування.

Третій законопроект народного депутата Л.Ісаєва спрямований на якісне покращання формулювань окремих положень закону та уточнення повноважень місцевих органів виконавчої влади. Автор пропонує обмежити здійснення державної інвестиційної експертизи виключно об'єктами, які будуються за рахунок бюджетних коштів.

За підсумками обговорення всі три законопроекти були прийняті за основу у першому читанні.

Народні депутати також розглянули проект закону про внесення змін до Закону України "Про статус народного депутата України" (щодо гарантій трудових прав). Законопроектом пропонується передбачити право народних депутатів на зарахування до резерву кадрів Головного управління державної служби України та на отримання матеріальної допомоги і після втрати роботи, на яку вони працевлаштувались після закінчення строку повноважень народного депутата.

Народні депутати підтримали законодавчу ініціативу своїх колег, прийняття якої усуне диспропорції прав народних депутатів минулих скликань для тих з них, що намагались реалізовувати свої професійні здібності й не залежати від матеріальної підтримки за рахунок коштів парламенту.

Закон було прийнято в цілому 268-ма голосами народних депутатів.

Наприкінці засідання народні депутати виступили із заявами, повідомленнями у розділі "Різне".

На цьому пленарне засідання завершилося.

27 лютого - 3 березня народні депутати працюватимуть у виборчих округах.

6-7 та 9-10 березня народні депутати працюють у комітетах, фракціях і групах.

14 березня у Верховній Раді України відбудеться День Уряду України з порядком денним: 1. Про стан епідемії туберкульозу в Україні та шляхи її подолання.

2. Про підсумки проведення відпочинку і оздоровлення дітей влітку 2005 року та про заходи Кабінету Міністрів України щодо організації відпочинку і оздоровлення дітей влітку 2006 року.

Повернутись до публікацій

Версія для друку