У ВІВТОРОК, 12 ВЕРЕСНЯ, ВЕРХОВНА РАДА УКРАЇНИ ПРОДОВЖИЛА РОБОТУ В ПЛЕНАРНОМУ РЕЖИМІ.

Ранкове засідання розпочалося з виступів представників фракцій із заявами, повідомленнями, пропозиціями.

Після цього народні депутати розглянули питання про порядок денний другої сесії Верховної Ради України. У ході виступів промовці звернули увагу на те, що деякі законопроекти, внесені народними депутатами до порядку денного, не включені. Зверталася увага на те, що перелік щодо включення законопроектів, які пропонуються одними фракціями, заперечуються іншими. Промовці не погоджувалися з такою аргументацією і пропонували включати всі законопроекти, які подаються в установленому порядку від будь-якої фракції.

Народні депутати в основному підтримували прийняття запропонованого порядку денного, висловлювали готовність конструктивно працювати на другій сесії.

Після розгляду додатків до порядку денного з нього було виключено низку законопроектів та включено кілька законопроектів.

У підсумку порядок денний другої сесії був прийнятий 297-ма голосами.

Далі розглядалося питання про дострокове припинення повноважень окремих народних депутатів України. Голова Комітету з питань Регламенту, депутатської етики та забезпечення діяльності Верховної Ради України Олександр Єфремов поінформував про розглянуті Комітетом заяви народних депутатів, які подали заяви про дострокове припинення ними депутатських повноважень у зв'язку з призначенням їх до складу Кабінету Міністрів і переходом на роботу у інші органи виконавчої влади.

Верховна Рада підтримала заяви народних депутатів України Януковича В.Ф., Азарова М.Я., Клюєва А.П., Рибака В.В., Джарти В.Г., Тулуба С.Б., Тарасюка Б.І., Ніколаєнка С.М., Рудьковського М.М., Павленка Ю.О., Козака В.В. та Семенюк В.П. про дострокове складення ними повноважень народного депутата України.

О.Євремов також поінформував про те, що народний депутат України Роман Зварич, який призначений міністром юстиції, не подав до Комітету заяву про дострокове припинення ним депутатських повноважень.

Комітет направив подання Голові Верховної Ради України Морозу О.О. щодо недотримання вимог чинного законодавства народним депутатом України Зваричем Р.М. стосовно несумісності депутатського мандата з іншими видами діяльності.

Комітет звернувся до Голови Верховної Ради України з пропозицією видати розпорядження щодо блокування дії персональної електронної картки для голосування народного депутата України Зварича Р.М. та припинити нарахування йому заробітної плати та відшкодування інших витрат, пов'язаних з виконанням депутатських повноважень, а також запропонував Голові Верховної Ради України звернутися з позовом до суду про дострокове припинення повноважень народного депутата України Зварича Р.М.

Голова Верховна Рада поінформував про те, що він дав доручення і сьогодні відповідні документи будуть підписані.

Наступним розглядалося проект Постанови про звільнення з посади Голови Державного комітету телебачення і радіомовлення України І.Чижа згідно з поданою ним заявою.

Голова Комітету з питань свободи слова та інформації Андрій Шевченко поінформував народних депутатів про причини подання І.Чижем заяви про звільнення за власним бажанням. Комітет підтримав заяву і рекомендував парламенту прийняти позитивне рішення.

387-ма голосами народні депутати задовольнили заяву І.Чижа і звільнила його з посади Голови Державного комітету телебачення і радіомовлення.

Верховна Рада прийняла Постанову про персональний склад Тимчасової слідчої комісії Верховної Ради України з питання порушення законодавства під час проведення виборів до органів місцевого самоврядування в м. Черкаси у 2006 році.

Далі народні депутати розглянули проект Постанови про обрання народного депутата України Омельченка Г.О. членом Тимчасової слідчої комісії Верховної Ради України з питань розслідування звинувачень у підкупі народних депутатів України.

У ході розгляду, народні депутати зауважували, що народний депутат Омельченко Г. є членом кількох тимчасових комісій і це, можливо, для нього велике навантаження. Висловлюючись за включення народного депутата Омельченка до складу тимчасової комісії, вони пропонували виключити його з інших комісій.

Верховна Рада прийняла відповідну Постанову.

Прийнято також було Постанову про доручення цій Тимчасовій спеціальній комісії прозвітувати про проведене розслідування до 22.09.06.

Проект Постанови про внесення змін до статей 59-61 Регламенту Верховної Ради України доповідав один з авторів народний депутат Адам Мартинюк. Він докладно поінформував про необхідність внесення змін, які викликані тим, що оскільки в нині діючому Регламенті немає визначення, до якої групи чи фракції мають належати народні депутати, які вийшли з фракції, адже Конституція їм забороняє входити до складу іншої фракції, бо в такому випадку настає відповідальність по втраті депутатського мандату. Автори проекту запропонували у зв'язку з цим доповнити четверту частину 59 статтю такими словами: "Народний депутат, якого виключено зі складу депутатської фракції, є позафракційним". А також доповнити четверту частину 61 статті словами: "Позафракційний народний депутат має право за особистою заявою увійти до складу коаліції чи опозиції".

У ході обговорення питання народні депутати зазначали, що перехід народного депутата з опозиції в більшість є однією з форм корупції. Авторів проекту народний депутат О.Турчинов, який взяв участь в обговоренні, звинуватив у тому, що вони внесенням запропонованих змін вводять в оману всю Верховну Раду.

У сесійній залі розгорілася дискусія, у ході якої частина депутатів висловилася за прийняття запропонованих змін, частина висловилася проти. У підсумку Постанова 244-ма голосами "за" була прийнята за основу. Профільному Комітету з питань Регламенту, депутатської етики та забезпечення діяльності Верховної Ради ще одним позитивним голосування Верховна Рада дала доручення доопрацювати цей проект з врахуванням обговорення і 19 вересня винести на остаточне обговорення у сесійній залі.

Далі народні депутати розглянули у другому читанні проект закону про внесення змін до Закону України "Про планування і забудову територій" (щодо містобудування). Законопроект фактично є першим кроком у спрощенні процедур надання дозволу на будівництво, надання вихідних даних для проектування об'єктів містобудування у створенні належних умов для запровадження в практику управління містобудування місцевих правил забудови населених пунктів.

Оскільки до другого читання до законопроекту не надійшло зауважень і пропозицій, Верховна Рада прийняла його в цілому у редакції запропонованій профільним комітетом.

За скороченою процедурою народні депутати розглянули і відправили на доопрацювання проект закону про внесення змін до деяких законів України (щодо максимального розміру заробітної плати, на яку нараховуються страхові внески).

За основу у першому читанні були прийняті проекти законів: про внесення змін до Закону України "Про застосування амністії в Україні" (щодо приведення у відповідність норм закону до чинного кримінального законодавства); про внесення змін до Кримінального і Кримінально-процесуального кодексів України щодо відповідальності за самовільне захоплення земельної ділянки.

На цьому пленарне засідання завершилося.

У другій половині дня народні депутати працювали у комітетах і фракціях.

Наступне пленарне засідання відбудеться у середу, 13 вересня.

Повернутись до публікацій

Версія для друку