У ВIВТОРОК, 16 ЛИСТОПАДА, ШОСТА СЕСIЯ ВЕРХОВНОЇ РАДИ УКРАЇНИ ЧЕТВЕРТОГО СКЛИКАННЯ ПРОДОВЖИЛА РОБОТУ В ПЛЕНАРНОМУ РЕЖИМІ.

Народні депутати відразу приступили до розгляду питань порядку денного. Першим розглядався проект закону про внесення змін до Закону України „Про донорство крові та її компонентів”. Законопроектом пропонується внести зміни, якими визначаються пільги для осіб, які мають статус Почесного донора України. Передбачається, що почесні донори матимуть право на отримання надбавки до пенсії у розмірі 25 відсотків до прожиткового мінімуму, в противагу до нині чинної редакції, яка визначає розмір такої надбавки в сумі 20 відсотків до мінімальної пенсії, що призначається за віком.

Верховна Рада ухвалила цей закон в цілому 343-ма голосами.

Полеміка розгорнулася у сесійній залі навколо наступного законопроекту – про реєстрацію фізичних осіб в Україні. Передбачалося, що його дія буде поширюватися на державні органи, підприємства, установи, організації незалежно від форм власності і господарювання, інших юридичних осіб та фізичних осіб, що є громадянами України, іноземцями і особами без громадянства, які на законних підставах проживають чи перебувають на території України.

Як зазначив один з авторів законопроекту народний депутата Микола Оніщук багатьох проблем, пов‘язаних із списками виборців України при проведенні голосування щодо виборів Президента не було б, якби Україна мала єдиний Державний реєстр фізичних осіб, на базі якого і користуючись інформацією якого, можна було б утворити і Державний реєстр виборців України і перевірити всю інформацію по вказаному реєстру.

М.Оніщук також повідомив, що у законопроекті повністю вилучені положення, які стосуються присвоєння громадянам ідентифікаційних кодів. Їх немає, і громадянам не будуть присвоюватися ніякі інші номери (це було перешкодою при розгляді цього законопроекту на попередніх засіданнях). Натомість інформація, яка буде заноситися до Державного реєстру, буде акумулюватися у файлі. І цей файл за допомогою електронної системи позначок буде так чи інше відрізнятися від інших, супутніх з ним.

Не буде існувати також і єдиного номеру, за яким та чи інша фізична особа буде безпосередньо знаходитися в цьому реєстрі.

Проект передбачає, що утримувачем реєстру буде спеціально уповноважений державний орган, який визначить Президент України. Законопроект передбачає, що інформація до вказаного реєстру буде поступати за заявою фізичної особи, за поданням відповідних органів, уповноважених подавати цю інформацію, зокрема Держміграції, Прикордонною службою, Міністерством юстиції і іншими органами, які безпосередньо опікуються чи пов‘язані з Міністерством соціальної праці і соціальної політики, які так чи інакше мають відношення до вказаних проблем.

Законопроект також передбачає розгорнуту систему гарантій, щоб не було несанкціонованого використання інформації через багаторівневу систему дозволів та ступенів захисту відповідної інформації.

Народні депутати, що взяли участь в його обговоренні, зазначали що він є актуальним. Водночас, висловлювалися побоювання щодо застосування інформації, зібраної у Реєстрі з метою переслідування опозиції та в інших цілях, які можуть зашкодити особам, що будуть у списках Реєстру. Висловлювалися також думки щодо того, що такий закон потрібен, оскільки тоді не було б таких фальсифікацій під час виборів, які спостерігалися у першому турі президентських виборів.

У підсумку законопроект було відхилено.

Далі розглядався законопроект про профілактику безпритульності, автором якого є народний депутат Володимир Гошовський. Законопроектом закладається система принципів, на яких має будуватися державна політика профілактики безпритульності. Зокрема, передбачається, що діяльність з профілактики безпритульності має базуватися на принципах поваги до честі та гідності особистості, неприпустимості обмеження прав і свобод громадянина за ознакою безпритульності.

Народні депутати у ході обговорення зазначали, що законопроект містить низку слушних пропозицій щодо усунення факторів, які сприяють виникненню безпритульності, а також щодо полегшення становища безпритульних. Зверталася також увага на його недоліки, зокрема, на те, що він має красиву назву, але „не наповнений змістом”.

За його прийняття висловлювалися представники майже всіх фракцій.

У ході голосування законопроект за основу підтримали 272 народних депутати.

Далі народні депутати погодилися з пропозицією головуючого включити до порядку денного проект закону про внесення зміни до статті 80 Закону України „Про Державний бюджет України на 2004 рік” (щодо фінансування державних закладів охорони здоров‘я).

Як зазначив один з авторів проекту народний депутат Олександр Колоніарі, основами законодавства України про охорону здоров‘я передбачено встановлення у державних закладах охорони здоров‘я заробітної плати на рівні не нижчому від середньої заробітної плати працівників промисловості, яка станом на 1-е листопада складає 785 грн. 49 коп. Проте у попередні роки дія цього закону зупинялась відповідно до Законів про Державний бюджет України. У проекті Закону України про Державний бюджет України на 2005 рік, який зараз доопрацьовується в Кабміні, передбачається відновити дію положень Основ законодавства України про охорону здоров‘я і передбачити відповідні фінансування в межах бюджетних призначень на оплату праці у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.

Доповідач наголосив, що, враховуючи необхідність і можливість підвищення заробітної плати медичним працівникам ще до кінця нинішнього року, він вважає за доцільне внести відповідні зміни до Закону України про Державний бюджет України на 2004 рік. Для покриття витрат, необхідних для виконання закону автори запропонували застосувати механізм, передбачений проектом Державного бюджету України на 2005 рік, тобто здійснити фінансування в межах бюджетних призначень на оплату праці у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.

З його прийняттям погоджувалися представники більшості парламентських фракцій. Ставилося тільки питання: звідки взяти кошти на збільшення заробітної плати медичним працівникам. Для цього, зазначалося у виступах, необхідно додатково вишукати 7,5 млрд. грн.

Верховна Рада ухвалила законопроект за основу 346-ма голосами.

Наступним розглядався законопроект про сільський та сільський зелений туризм. Він визначає загальні правові, організаційні та соціально-економічні засади реалізації державної політики України у сфері сільського та сільського зеленого туризму. Згідно з проектом сільський туризм – це відпочинковий вид туризму, що передбачає тимчасове перебування туристів у сільській місцевості. Сільський зелений туризм – це відпочинковий вид сільського туризму, пов‘язаний з перебуванням туристів у власному житловому будинку сільського господаря, окремому будинку або на території особистого селянського (фермерського) господарства.

У виступах народні депутати наголошували, що вже давно назріло прийняття такого закону, адже це дозволить розвивати один з напрямків туризму, дозволить створити додаткові робочі місця тощо.

Законопроект було прийнято за основу 249-ма голосами.

Народні депутати включили до порядку денного і розглянули законопроект про внесення змін до Закону України „Про Державний бюджет України на 2004 рік” (щодо фінансування заходів з підготовки та проведення виборів Президента України).

Як зазначив доповідач, представник Кабінету Міністрів О.Яременко, фінансування Центральною виборчою комісією, територіальними та дільничими виборчими комісіями заходів з підготовки та проведення виборів Президента України значно перевищило обсяг видатків. Тому уряд для проведення другого туру виборів пропонує збільшити видатки на 73 мільйони 84 тисячі за рахунок скорочення окремих витрат Державного бюджету, які можуть бути не освоєні до кінця поточного року на суму 62 мільйони 84 тисячі гривень, а також включення до бюджету надходження коштів грошової застави, яка вноситься партіями, що висунули кандидата на пост Президента України або кандидатом на пост Президента України на суму 11 мільйонів гривень.

Прийняття законопроекту дозволить забезпечити проведення виборів України на належному рівні.

З необхідністю його прийняття погодилися всі, хто взяв участь в його обговоренні. Проти прийняття законопроекту висловлювались представники фракцій КПУ.

Верховна Рада прийняла Закон „Про внесення змін до Закону України „Про Державний бюджет України на 2004 рік” (щодо фінансування заходів з підготовки та проведення виборів Президента України” 293-ма голосами.

На цьому ранкове засідання завершилося.

  На вечірньому засіданні народні депутати продовжили розгляд питань порядку денного. За скороченою процедурою вони розглянули проект закону про внесення змін до Переліку майнових комплексів державних підприємств, організацій, їх структурних підрозділів основного виробництва, приватизація або передача в оренду яких не допускається (щодо захисних споруд цивільної оборони). Законопроектом пропонувалося заборонити оренду захисних споруд цивільної оборони, призначених для розташування пунктів управління і розташованих на території об‘єктів підвищеної небезпеки та в 30-кілометровій зоні можливого радіоактивного забруднення навколо атомних станцій.

Це дозволило б суттєво скоротити перелік захисних споруд цивільної оборони, передача яких в оренду забороняється і мало надати можливість здавати такі споруди в оренду. При цьому орендарі підтримували б захисні споруди цивільної оборони у робочому стані.

Після нетривалого обговорення законопроект було відхилено.

Далі народні депутати розглянули два законопроекти про внесення змін до Земельного кодексу України (щодо особливо цінних земель). Одним з них, автором якого є народний депутат В.Шкляр, пропонувалося доповнити перелік особливо цінних земель. До таких земель проектом пропонується віднести землі в межах населених пунктів Південного узбережжя Автономної Республіки Крим, віднесених Кабінетом Міністрів України до курортних, а також за їх межами у прибережній захисній смузі виділеній вздовж Азовського моря та Чорного моря, а також землі в межах міста Києва, зайняті прибережними захисними смугами вздовж річок Дніпро, Десна, Десенка, навколо великих озер, водосховищ та водойм. Автор пропонує заборонити вилучення особливо цінних земель сільськогосподарського призначення для несільськогосподарських потреб, а також вилучення земель та зміна цільового призначення інших особливо цінних земель.

Урядовим законопроектом пропонувалося доповнити перелік особливо цінних земель тільки землями у межах населених пунктів Південного узбережжя Криму, віднесених Кабінетом Міністрів до курортних і землями за межами вищезазначених населених пунктів у прибережній захисній смузі, виділеній уздовж Чорного моря.

Народні депутати підтримали депутатський законопроект 243-ма голосами, оскільки він підготовлений грунтовніше і повніше.

Законопроект про внесення змін до деяких законодавчих актів України (щодо відповідальності громадян та посадових осіб у виконавчому провадженні доповідав міністр юстиції Олександр Лавринович. Його суть полягає в тому, щоб стимулювати добровільне виконання рішень суду, які набули законної сили в Україні, а також усунути певні некоректності, які виникли в самому Кримінальному кодексі через неврахування окремих обставин при стягненні елементів на дітей і на батьків похилого віку з громадян, щодо яких суд ухвалив відповідне рішення.

Крім того проектом пропонується замінити відповідальність за злісне ухилення від сплати аліментів, встановлених рішенням суду із виправних робіт на громадські роботи.

Ще одна зміна стосувалася розв‘язання проблеми відповідальності експертів і перекладачів у виконавчому провадженні. Оскільки, за словами міністра юстиції, сьогодні чимало проблем, коли висновки експертів стають причиною того, що потім породжує бурхливу реакцію суспільства. Чинні сьогодні норми передбачають їх відповідальність тільки в процесі їх роботи в суді і в досудовому слідстві.

Законопроект було прийнято за основу 237-ма голосами.

Верховна Рада розглянула і ухвалила у першому читанні проект закону про внесення змін до деяких законодавчих актів України (щодо відповідальності за порушення законодавства про закупівлю товарів), один з двох законопроектів про внесення змін до Закону України „Про об‘єднання громадян” (щодо створення та діяльності).

В цілому народні депутати прийняли закон про внесення змін до Закону України „Про службу в органах місцевого самоврядування” (щодо оплати праці керівних працівників департаментів), яким вдосконалюються система оплати праці керівних працівників департаментів рад міст обласного і республіканського в Автономній Республіці Крим значення.

Наприкінці вечірнього засідання народні депутати розглянули два законопроекти про внесення змін до Закону України „Про боротьбу із захворюванням на туберкульоз” (щодо осіб, які підлягають обов‘язковій профілактиці). Проблема ця є надзвичайно актуальною для суспільства. Промовці у своїх виступах наводили дані, які свідчать про те, що в Україні створилася епідеміологічна ситуація з туберкульозом, яка загрожує здоров‘ю нації і потребує негайного втручання.

Як зазначив Голова профільного Комітету Микола Поліщук, обидва проекти законів стосуються одного питання - необхідності правового забезпечення для охоплення обов‘язковими профілактичними медичними оглядами певного кола осіб, переважно із числа соціальних категорій: алкоголіків, наркоманів, звільнених із місць позбавлення волі, безробітних, малозабезпечених, тощо. Перелічені особи складають групу підвищеного ризику щодо захворювання на туберкульоз, оскільки серед них спостерігаються найвищі показники захворюваності та смертності від туберкульозу, а захворювання дуже часто діагностується в запущених стадіях і супроводжується масивним бактеріовиділенням. Тому зазначені особи, наголосив М.Поліщук, потребують підвищеної уваги медичних працівників і періодичного обстеження для своєчасного виявлення у них туберкульозу, проведення специфічного лікування, зниження їх епідемічної небезпеки як найважливішого у нинішніх умовах джерела поширення туберкульозу.

Голова профільного Комітету далі зазначив, що пропозиція авторів законопроектів заслуговують на підтримку тому, що вони пропонують досить ефективний механізм реалізації положень законопроекту. Передбачається, що обстеження на туберкульоз зазначених груп населення стануть передумовою для отримання ними відповідних форм соціальної допомоги.

Обидва законопроекти були прийняті у першому читанні 270-ма і 263-ма голосами відповідно.

На цьому вечірнє засідання завершилося.

Наступне пленарне засідання Верховної Ради відбудеться 17 листопада.

 

Повернутись до публікацій

Версія для друку