У ВIВТОРОК, 30 ВЕРЕСНЯ, ЧЕТВЕРТА СЕСIЯ ВЕРХОВНОЇ РАДИ УКРАЇНИ ЧЕТВЕРТОГО СКЛИКАННЯ ПРОДОВЖИЛА РОБОТУ В ПЛЕНАРНОМУ РЕЖИМI.

Вiдкривши ранкове засiдання, головуючий оголосив депутатськi запити. Вiдбулось голосування щодо їх направлення.

Згiдно з регламентом пленарного вiвторка уповноваженi парламентських фракцiй i груп виступили з заявами та повiдомленнями. Вносились пропозицiї, спрямованi на полiпшення перебудовної роботи органiв державної влади в центрi i на мiсцях. Зокрема, приверталась увага до проблем полiпшення судоустрою, правоохоронної дiяльностi. На пропозицiю фракцiї "Наша Україна" мав слово голова Львiвської обласної ради Михайло СЕНДАК. Вiн звернувся до парламенту з проханням посприяти в налагодженнi нормальної роботи керiвних органiв областi. Розмова з цього приводу набула, на жаль, невиправданої емоцiйностi. Голова Верховної Ради Володимир ЛИТВИН закликав уникати її.

Вiдповiдно до узгодженого розкладу продовжилась законотворча робота. В новiй редакцiї було представлено урядовий проект Закону щодо внесення змiн до Закону України "Про свободу совiстi та релiгiйнi органiзацiї". Слово мав голова Державного комiтету у справах релiгiй Вiктор БОНДАРЕНКО. Рiшення парламентських фахiвцiв оприлюднив голова Комiтету з питань культури i духовностi Леонiд (Лесь) ТАНЮК.

Як зазначалось, пропонованi змiни мають належно врегулювати деякi з недосконалих, а скорiш - застарiлих норм, якi вiдносяться до дiяльностi релiгiйних органiзацiй. Наприклад, для релiгiйної громади, що не реєструє свiй статут (положення), вводиться всього лиш обов'язок повiдомляти про своє утворення мiсцевi органи виконавчої влади або органи мiсцевого самоврядування. Визначено перелiк документiв, якi необхiдно додавати до заяви про реєстрацiю статуту (положення) релiгiйної органiзацiї. Урегульовуються випадки передачi у власнiсть релiгiйним громадам майна, яке перебуває не тiльки в державнiй, а й у комунальнiй власностi.

Однак проект зазнав i значної критики. Адже успiшному вирiшенню цього питання в цiлому, як сказав ТАНЮК Л., посприяв би також одночасний розгляд i вiдповiдного депутатського проекту (авторської групи народного депутата України Лiлiї ГРИГОРОВИЧ). Аналiз двох документiв, як зазначалось, допомiг би виробити грунтовнiший узгоджений документ.

Вносились пропозицiї про iстотне доопрацювання проекту, навiть повернення його для пiдготовки до повторного розгляду.

питання стосовно законопроекту про дипломатичний та службовий паспорти пояснення надав один iз авторiв проекту - голова пiдкомiтету парламентського Комiтету у закордонних справах Iгор ГРИНIВ. Вiдразу ж виникло питання, а в чому полягає концептуальна необхiднiсть законопроекту. Адже на сьогоднi оформлення, видача, зберiгання та знищення дипломатичних i службових паспортів регулюється Указом Президента України вiд 26 лютого 1998 року та вiдповiдною Постановою Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 27 листопада 1998 року.

Суть вiдповiдi полягала в тому, що питання має бути врегульовано законодавчо. А ще - в законопроектi, мовляв, точнiше й чіткіше визначено перелiк посадових осiб, яким видаються дипломатичний та службовий паспорти. Кiлькiсть таких осiб (порiвняно з Указом i Постановою) значно звужено.

Пропонувалось внести на голосування прийняття законопроекту в першому читаннi. З числа зауважень, висловлених до нього, пiдтримку мала порада доповнити документ положенням про статус особи - володаря дипломатичного чи службового паспорта.

Народнi депутати України Володимир МОВЧАН та Вадим ГУРОВ представили (вiд авторських груп) двi редакцiї проекту Закону про особливостi приватизацiї пiдприємств Державної акцiонерної компанiї "Укррудпром". Сутнiсть цих законодавчих пропозицiй зводиться до того, щоб пiдприємства, якi входять до "Укррудпрому", приватизувалися за особливими принципами й порядком з незмiнним державним пакетом у 50 вiдсоткiв плюс одна акцiя. Прiоритетне право викупу акацій має належати працiвникам Державної акцiонерної компанiї, що, мовляв, застерiгатиме металургiйно-сировинний комплекс вiд занепаду й руйнацiї. Пакет акцiй, який залишиться пiсля приватизацiї у власностi держави (50% плюс одна акцiї), через два роки за бажанням покупця попереднього пакету може бути викуплений ним же. До здiйснення такого викупу державний пакет може бути передано йому в управлiння на п'ять рокiв.

Рiшення парламентських фахівців оприлюднив перший заступник голови Комiтету з питань економiчної полiтики, управлiння народним господарством, власностi та iнвестицiй Володимир ДЕМЬОХIН. Їхній висновок: на основi внесених проектiв пiдготувати єдину редакцiю документа до повторного розгляду в першому читаннi. До остаточного прийняття узгодженого законопроекту призупинити будь-якi дiї з приватизацiї гiрничорудної АК "Укррудпром".

Висловлювалися й iншi пропозицiї. Скажiмо, продовжити приватизацiйнi процесi, але пильно дбаючи про те, щоб решта акцiй не потрапила тому, хто вже володiє їх значимим пакетом. I виходити треба з того, що "Укррудпром" - загальнодержавна стратегiчна структура. З врахуванням цього необхідні особлива зваженiсть i пильнiсть. Адже суть проблеми не в тому, приватизувати чи не приватизувати, а в тому, як зберегти цiлiснiсть гiрничорудного комплексу, не розтринькати надрових багатств. Тобто йшлося по сутi про те, що "Укррудпром" поки що має входити до перелiку об'єктів, які не пiдлягають приватизацiї.

У зв'язку з усiм цим промовцi критикували суб'єктiв законодавчої iнiцiативи за відсутність при проектах докладного й грунтовного економічного обгрунтування. На цьому ранкове пленарне засiдання завершилось.

На вечірньому пленарному засіданні у вівторок, 30 вересня, Верховна Рада України продовжувала роботу над законопроектами.

За скороченою процедурою було проаналізовано й рекомендовано на голосування в день прийняття рішень проекти щодо внесення змін:

- до статті 36 Закону України "Про місцеві державні адміністрації" - стосовно посад на умовах конкурсу. Доповідав виконуючий обов'язки міністра освіти і науки Андрій ГУРЖІЙ, співдоповідав голова підкомітету парламентського Комітету з питань державного будівництва та місцевого самоврядування Анатолій ОРЖАХОВСЬКИЙ;

- до Закону України "Про передачу об'єктів права державної та комунальної власності" - стосовно оцінки майна. Доповідав заступник міністра економіки та європейської інтеграції Сергій РОМАНЮК, співдоповідав заступник голови парламентського Комітету з питань економічної політики, управління народним господарство, власності та інвестицій Володимир МАТВЄЄВ;

- до Закону України "Про загальні засади подальшої експлуатації і зняття з експлуатації Чорнобильської АЕС та перетворення зруйнованого четвертого енергоблоку цієї АЕС на екологічно безпечну систему" - стосовно підвищення соціального захисту постраждалих від наслідків аварії на ЧАЕС. Доповідали міністр праці та соціальної політики України Михайло ПАПІЄВ і народний депутат України Кирило ПОЛІЩУК, співдоповідав член парламентського Комітету з питань екологічної політики, природокористування та ліквідації наслідків Чорнобильської катастрофи Віктор БОЙКО. Йшлося про тематично споріднені два урядові та один депутатський законопроекти, які пропонувалося звести в єдиний узгоджений документ;

- до Закону України "Про металобрухт" - стосовно чіткішого врегулювання операцій з металобрухтом. Доповідав народний депутат України Олексій КОЗАЧЕНКО, співдоповідав голова підкомітету парламентського Комітету з питань промислової політики і підприємництва Сергій МАТВІЄНКОВ;

- до Закону України "Про систему оподаткування" - стосовно вилучення з цієї системи готельного збору. Доповідав голова підкомітету парламентського Комітету з питань фінансів і банківської діяльності Віталій ХОМУТИННИК;

- до Закону України "Про цінні папери і фондову біржу" - стосовно вдосконалення правового механізму випуску облігацій. Доповідав голова підкомітету парламентського Комітету з питань фінансів і банківської діяльності Сергій КІРОЯНЦ;

- до Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" - стосовно методик підготовки податкової декларації. Доповідав народний депутат України Віктор ГОРБАЧЕВ, співдоповідав перший заступник голови парламентського Комітету з питань фінансів і банківської діяльності Віктор КАПУСТІН.

По доповіді народного депутата України Олексія КОЗАЧЕНКА (від авторської групи) сесія розглянула проект Закону про державну експертизу землевпорядної документації. В цілому, як зазначалось, законопроект спрямований на реалізацію положень Земельного кодексу України. Адже згідно з частиною 3 статті 186 цього кодексу прогнозні матеріали використання і охорони земель, проекти землеустрою, матеріали державного земельного кадастру, проекти з питань реформування земельних відносин, а також інші техніко-економічні матеріали обґрунтувань використання і охорони земель підлягають державній експертизі, що здійснюється органом по земельних ресурсах відповідно до закону. Досі ж у нас такі правовідносини регулюються лише підзаконними актами. Певно, насамперед у зв'язку з цим законопроект мав переважну підтримку, що співпадало з рішенням Комітету з питань аграрної політики та земельних відносин, яке оприлюднив голова підкомітету Володимир ЛЕЩЕНКО.

Було розглянуто законопроект змін до Закону України "Про спеціальний режим інвестиційної діяльності технологічних парків". Йшлося про необхідність створення ще одного такого технологічного формування - "Агротехнопарку". Проект пропонувалося підтримати в першому читанні.

На цьому вечірнє засідання завершилось.

Роботу в пленарному режимі сесія продовжує 1 жовтня, в середу.

 

Повернутись до публікацій

Версія для друку