У СЕРЕДУ, 17 ВЕРЕСНЯ, ВЕРХОВНА РАДА ПРОДОВЖИЛА РОБОТУ В ПЛЕНАРНОМУ РЕЖИМІ.

За календарним розкладом цього дня має проходити лише ранкове засідання. Однак, на пропозицію головуючого, народні депутати проголосували за те, щоб продовжити пленарну роботу і після 14-ї години, тобто вже в рамках вечірнього засідання, щоб розглянути питання щодо проекту Закону України "Про Державний бюджет України на 2004 рік".

Головуючий поінформував про зміни в персональному складі парламентських фракцій і груп.

Було оприлюднено депутатські запити, прийнято рішення щодо їх направлення вищим посадовим особам відповідних центральних органів державної влади.

Народні депутати оголосили заяви та повідомлення.

Відбулася розмова з процедурних питань. В її перебігу надійшли пропозиції стосовно зміни часу голосування проектів постанови Верховної Ради України "Про інформацію Кабінету Міністрів України щодо підготовки та можливих геополітичних і соціально-економічних наслідків для України підписання Угоди між Російською Федерацією, Україною, Республікою Білорусь та Казахстаном про формування Єдиного економічного простору". Пропонувалось провести голосування не в день прийняття рішень (четвер), а сьогодні, невідкладно. Пропозиція здобула підтримку (за - 241 голос за регламентного мінімуму - 226).

Після голосування на вимогу двох депутатських фракцій (норма Регламенту) Голова Верховної Ради України Володимир ЛИТВИН, який вів засідання, оголосив дострокову перерву, запросивши керівників фракцій на міжфракційну нараду.

Після перерви В.ЛИТВИН поінформував сесію про рішення, прийняте уповноваженими депутатських фракцій і груп. Він зачитав узгоджений на нараді проект Заяви у зв'язку з формуванням Єдиного економічного простору. Відбулось голосування. Заяву було ухвалено (за - 291 голос).

Далі, відповідно до узгодженого розкладу, продовжилась робота над законопроектами.

По доповіді міністра аграрної політики Сергія РИЖУКА та співдоповіді голови підкомітету парламентського Комітету з питань аграрної політики та земельних відносин Сергія ТЕРЕЩУКА сесія розглянула проект Закону про Державну програму рибного господарства на 2003-2010 роки. Зазначалось, що внесеною Програмою на законодавчому рівні визначаються принципи та напрями розвитку рибного господарства України та всіх його складових.

Приверталась увага, однак, що того, що певні положення документа потребують докорінного поліпшення. Рекомендувалось, крім того, ретельніше розрахувати фінансове забезпечення реалізації Програми.

Пропозиції щодо рішення були різні. Одні промовці висловлювались за прийняття проекту в першому читанні, інші радили повернути його для підготовки до повторного розгляду.

О 14-й годині, згідно з рішенням, яке було прийнято ранком, розпочався розгляд питання порядку денного "Представлення проекту Закону України про Державний бюджет України на 2004 рік".

Доповідав перший Віце-прем'єр-міністр, міністр фінансів України Микола АЗАРОВ. Він дав загальну характеристику проекту, зазначивши при цьому, що документ побудовано відповідно до положень Бюджетного кодексу, з врахуванням основних напрямів проведення бюджетної реформи, вдосконалення бюджетного процесу - в цілому і подальшого розвитку міжбюджетних відносин - зокрема.

Проектом передбачається заборонити в 2004 році провадити реструктуризацію або списання заборгованості (недоїмки) суб'єктів господарювання за податками, зборами (обов'язковими платежами), а також заборонити списання заборгованості (недоїмки) суб'єктів господарювання за кредитами, залученими державою або під державні гарантії, бюджетними позичками, фінансовою допомогою на зворотній основі до бюджету.

Введення зазначених обмежень буде сприяти виконанню в запланованих обсягах доходної частини Державного бюджету та дасть змогу посилити платіжну дисципліну щодо розрахунків з бюджетом.

У складі доходів загального фонду Державного бюджету передбачені надходження від оренди цілісних майнових комплексів та іншого державного майна. Необхідність включення таких надходжень до доходів Державного бюджету було передбачено і Бюджетною резолюцією.

Кошти державних цільових фондів, крім Пенсійного фонду України, передбачається обслуговувати виключно органами Державного казначейства України. Також всі державні цільові фонди зобов'язані будуть подавати Державному казначейству України у визначені ним порядку і терміни звіти про виконання кошторисів відповідних фондів. Це дасть можливість підвищити контроль з боку Державного казначейства та Міністерства фінансів за напрямками використання цих коштів.
АЗАРОВ М. відповів на численні запитання народних депутатів.

Від парламентського Комітету з питань бюджету мав слово голова Комітету Петро ПОРОШЕНКО, який, по-перше, відзначив такий позитив, як своєчасне представлення урядом проекту бюджету, що дає змогу грунтовніше попрацювати над ним. ПОРОШЕНКО П. проаналізував відповідність бюджетного законопроекту Бюджетній резолюції, ухваленій Верховною Радою України, привернув увагу урядовців до істотних недоліків документа. Це, зокрема, незабезпеченість фінансуванням підвищення мінімальної зарплати, яка в нас нижча прожиткового мінімуму, та оплати праці відповідно до її тарифікації. Йшлося також про проблеми місцевих бюджетів, яким загрожує наростання заборгованості з заробітної плати, про вдосконалення механізму повернення внутрішнього і зовнішнього боргу держави тощо.

ПОРОШЕНКО П. також відповів на запитання народних депутатів.
В обговоренні доповідей взяли участь: Юрій КАРМАЗІН, Петро ЦИБЕНКО, Йосип ВІНСЬКИЙ, Георгій КРЮЧКОВ, Валентина СЕМЕНЮК, Василь НАДРАГА, Анатолій МАТВІЄНКО, Микола ПОЛІЩУК, Іван ТОМИЧ, Станіслав НІКОЛАЄНКО, Михайло РОДІОНОВ, Геннадій УДОВЕНКО, Володимир МАЙСТРИШИН, Левко ЛУК'ЯНЕНКО, Микола НОЩЕНКО, інші народні депутати України.

Підбиваючи підсумки дискусії, головуючий ЛИТВИН В.М. звернувся до парламентаріїв з проханням ретельно підготуватися до наступних етапів бюджетного процесу, спільно з урядом істотно доопрацювати головний законопроект року.

На цьому пленарне засідання завершилось.

З 16-ї години народні депутати працювали в комітетах, фракціях, групах.

У ПЛЕНАРНОМУ РЕЖИМІ РОБОТУ БУДЕ ПРОДОВЖЕНО
18 ВЕРЕСНЯ, В ЧЕТВЕР, ЯКИЙ ЗА РЕГЛАМЕНТОМ, Є ДНЕМ ПРИЙНЯТТЯ РІШЕНЬ З ОБГОВОРЕНИХ ПИТАНЬ.

 

Повернутись до публікацій

Версія для друку