У СЕРЕДУ, 1 ЖОВТНЯ, ВЕРХОВНА РАДА УКРАЇНИ ПРОДОВЖИЛА РОБОТУ В ПЛЕНАРНОМУ РЕЖИМI.

Пiсля розгляду й голосування депутатських запитiв, короткого обмiну думками щодо перебудовних проблем суспiльно-економiчного життя країни народнi депутати до кiнця ранкового засiдання працювали над законопроектами.

Вiдповiдно до узгодженого розкладу першим розглядався проект Закону про затвердження прожиткового мiнiмуму на 2004 рiк. Як вiдомо, у данiй сферi суспiльних вiдносин дiє Закон України "Про прожитковий мiнiмум", прийнятий 15 липня 1999 року. I згiдно з цим Законом прожитковий мiнiмум щорiчно затверджується Верховною Радою України, за поданням Кабiнету Мiнiстрiв, до початку розгляду проекту Закону про Держбюджет України на наступник рiк. Правовий орiєнтир - стаття 46 Конституцiї України, вiдповiдно до якої пенсiї, iншi види соцiальних виплат та допомоги мають забезпечувати рiвень життя, не нижчий прожиткового мiнiмуму.

Як доповiв перший заступник мiнiстра працi та соцiальної полiтики Микола СОЛДАТЕНКО, законопроектом передбачено затвердити прожитковий мiнiмум на одну особу в розрахунку на мiсяць у розмiрi 356,04 гривнi на 2004 рiк. Окремо передбачено встановити прожитковий мiнiмум для основних соцiальних i демографiчних груп населення:

дiтей вiком до 6 рокiв - 318,59 гривнi;

дiтей вiком вiд 6 до 18 рокiв - 398,31 гривнi;

працездатних осiб - 379,91 гривнi;

осiб, якi втратили працездатнiсть - 280,32 гривнi.

Прожитковий мiнiмум, як було сказано, застосовується для загальної оцiнки рiвня життя в Українi та для встановлення розмiрiв державних соцiальних гарантiй i стандартiв. Прожитковий мiнiмум є iндикатором рiвня загальної оцiнки рiвня життя в Українi.

В цiлому пiдтримуючи проект, парламентський Комiтет з питань соцiальної полiтики та працi, вiд якого мав слово перший заступник голови комiтету В'ячеслав КИРИЛЕНКО, висловив низку зауважень до документа. Вони знайшли належний вiдгук i у виступах народних депутатiв. Зауважувалось, зокрема, що згiдно з Конституцiєю України (ч.3 ст.46) пенсiї, iншi види соцiальних виплат, що є основним джерелом iснування, мають забезпечувати рiвень життя, не нижчий вiд прожиткового мiнiмуму, встановленого законом. У зв'язку з цим положення статтi 2 законопроекту, вiдповiдно до якої розмiри державних соцiальних стандартiв на 2004 рiк будуть визначатись залежно з можливостей Державного бюджету України, не вiдповiдають вимогам Конституцiї України.

Говорилось також, що порiвняно з 2003 роком у 2004 роцi прожитковий мiнiмум пропонується збiльшити на 4,1 вiдсотка. В той же час, згiдно з даними Мiнекономiки, прогнозований iндекс iнфляцiї на 2003 рiк (107,2%) та на 2004 рiк (106,3%). Таким чином, запропоноване пiдвищення розмiру прожиткового мiнiмуму у 2004 роцi не дасть змоги покрити навiть прогнозний рiвень iнфляцiї.

Висловлювались пропозицiї щодо повернення законопроекту на доопрацювання.

По доповiдi заступника мiнiстра економiки та європейської iнтеграцiї Сергiя РОМАНЮКА та спiвдоповiдi члена парламентського Комiтету з питань європейської iнтеграцiї Сергiя ШЕВЧУКА сесiя розглянула й рекомендувала на голосування щодо прийняття в першому читаннi проект Закону про транскордонне спiвробiтництво. Наголошувалось, зокрема, що з прийняттям такого законодавчого акта стане можливим цивiлiзоване врегулювання спiрних моментiв, якi виникають при здiйсненнi транскордонного спiвробiтництва мiж територiальними громадами та мiсцевими органами виконавчої влади України - з однiєї сторони та вiдповiдними органами влади сусiднiх держав – з другої. Буде забезпечуватись бiльш якiсний рiвень дружнiх вiдносин мiж прикордонними районами нашої країни та сусiднiх держав. А в цiлому такий документ сприятиме полiпшенню та прискоренню iнтеграцiї нашої країни в європейську спiльноту.

Головуючий повiдомив про присутнiсть у залi делегацiї Литовського Сейму, яка бере участь у Мiжпарламентськiй асамблеї України i Литви. Народнi депутати України оплесками привiтали гостей.

За дорученням групи авторiв-розробникiв заступник Голови Верховної Ради України Олександр ЗIНЧЕНКО представив сесiї нову редакцiю проекту Закону про внесення змiн до Закону України "Про телебачення i радiомовлення". Як випливало з доповiдi, законопроект мiстить базовi засади дiяльностi та розвитку згаданої галузi. В ньому визначаються основнi принципи державної полiтики в сферi телебачення i радiомовлення, вiдповiднi функцiї та повноваження владних органiв та антимонопольнi обмеження, засади вживання мов в iнформацiйнiй дiяльностi.

Проектом також врегульовуються структура нацiонального телебачення i радiомовлення, органiзацiйно-правовi засади дiяльностi телерадiоорганiзацiй (заснування, фiнансування, матерiально-технiчна база, державна реєстрацiя).

В законопроектi викладено принципи, засади, механiзми та процедуру лiцензування мовлення. Пропонується запровадити єдиний вид лiцензiї - лiцензiю на мовлення. Така лiцензiя буде видаватись Нацiональною радою України з питань телебачення i радiомовлення.

Залежно вiд видiв мовлення та особливостей використання радiочастотного ресурсу визначено двi процедури лiцензування: на конкурсних засадах i за заявковим принципом. Лiцензування за заявковим принципом здiйснюватиметься лише для супутникового мовлення, мовлення на зарезервованих каналах багатоканальних мереж i для надання програмної послуги.

Законопроектом визначаються правовi засади телерадiомовлення в багатоканальних (кабельних та ефiрно-кабельних) мережах. Також в проектi детально встановлюються:

- права i обов'язки телерадiоорганiзацiй та їхнiх працiвникiв;

- права телеглядачiв та радiослухачiв;

- суб'єкти та механiзми контролю за дотриманням законностi в галузi телебачення i радiомовлення;

- вiдповiдальнiсть за порушення законодавства, санкцiї до телерадiо-органiзацiй та провайдерiв програмної послуги, порядок їх визначення i застосування.

У спiвдоповiдi голови парламентського Комiтету з питань свободи слова та iнформацiї Миколи ТОМЕНКА вiдзначалось, зокрема, що прийнятий у груднi 1993 року Закон про телебачення та радiомовлення застарiв, оскiльки в час його ухвалення в Українi практично не iснувало недержавного телебачення i радiомовлення, а нацiональний телерадiоiнформацiйний ринок лише починав формуватись.

Тобто в цiлому новий законопроект мав пiдтримку як такий, що сприятиме розвитковi телерадiоiнформацiйної галузi, дасть змогу заповнити прогалини в чинному законодавствi стосовно врегулювання дiяльностi телерадiоiнформацiйних суб'єктiв, а також привести наше законодавство з цiєї проблеми до норм європейського законодавства.

До проекту висловлювались i суттєвi зауваження. Наприклад, щодо регулювання реклами, передач, пов'язаних iз захистом суспiльної моралi тощо. З врахуванням побажань i порад законопроект рекомендовано прийняти в першому читаннi.

За скороченою процедурою сесiя розглянула й визначилась пропозицiями на голосування в день прийняття рiшень стосовно законопроектiв:

- щодо внесення змiн до деяких законодавчих актiв України – у зв'язку з прийняттям Закону України "Про вiйськову службу правопорядку у Збройних Силах України". Доповiдав начальник Генерального штабу Збройних Сил України Олександр ЗАТИНАЙКО, спiвдоповiдав голова парламентського Комiтету з питань нацiональної безпеки i оборони Георгiй КРЮЧКОВ;

- щодо внесення змiн до деяких законiв України - стосовно проведення небезпечних заходiв у присутностi населення. Доповiдав мiнiстр з питань надзвичайних ситуацiй та у справах захисту населення вiд наслiдкiв Чорнобильської катастрофи Григорiй РЕВА, спiвдоповiдав голова парламентського Комiтету з питань нацiональної безпеки i оборони Георгiй КРЮЧКОВ;

- проекти законiв про особливостi процедури розгляду проектiв законiв про внесення змiн до Конституцiї України та порядок звернення до Конституцiйного Суду України з питань надання висновку щодо вiдповiдностi законопроекту про внесення змiн до Конституцiї України вимогам статей 157 i 158 Конституцiї України. Доповiдали народний депутат України Олександр МОРОЗ та заступник голови парламентського Комiтету з питань правової полiтики Микола КАТЕРИНЧУК. Йшлося про потребу поєднати два проекти в один - узгоджений.

На цьому ранкове пленарне засiдання завершилось.

З 15-Ї ГОДИНИ В СЕСIЙНIЙ ЗАЛI ПРОХОДЯТЬ ПАРЛАМЕНТСЬКI СЛУХАННЯ "ДЕРЖАВНИЙ БЮДЖЕТ УКРАЇНИ: РЕАЛЬНI ДЖЕРЕЛА НАПОВНЕННЯ ТА РОЗШИРЕННЯ ВIДТВОРЕННЯ ФIНАНСОВИХ РЕСУРСIВ ДЕРЖАВИ" (буде окреме повiдомлення).

 

Повернутись до публікацій

Версія для друку