У П'ЯТНИЦЮ, 12 ВЕРЕСНЯ ЧЕТВЕРТА СЕСІЯ ВЕРХОВНОЇ РАДИ УКРАЇНИ ЧЕТВЕРТОГО СКЛИКАННЯ ПРОДОВЖИЛА РОБОТУ В ПЛЕНАРНОМУ РЕЖИМІ.

Ранкове засідання почалося з обміну думками про порядок денний, за яким, у попередньому порядку, уряд мав поінформувати парламент щодо розгляду питання стосовно приєднання України до угоди про Єдиний економічний простір. Голова Верховної Ради України Володимир ЛИТВИН надав пояснення: розгляд питання довелось перенести на початок наступного пленарного тижня у зв'язку з невідкладністю важливого зарубіжного відрядження Першого віце-прем'єр-міністра.

Було розглянуто й проголосовано депутатські запити з різних питань відповідним посадовим особам органів державного управління.

У зв'язку із збільшенням числа звернень стосовно міжконфесійних відносин, що потребує поглибленого вивчення ситуації, було вирішено перенести на кінець вересня розгляд проекту Закону про свободу совісті та релігійні організації.

Далі, по доповіді члена парламентського Комітету з питань правової політики Олександра МОРОЗА, було розглянуто проект Закону про визначення Верховною Радою України засад внутрішньої і зовнішньої політики України.

З доповіді та виступів випливало, що законопроект важливий, основоположний. Оскільки визначає вищі державні пріоритети і включає систему вихідних положень та принципів, на яких грунтується внутрішня і зовнішня політика, а також загальні способи і методи її здійснення усіма органами та посадовими особами державної влади і місцевого самоврядування. Такі засади, як сказано в проекті, мають прийматися, підтверджуватись та змінюватися постановами Верховної Ради України за процедурою, встановленою Законом України про Регламент Верховної Ради України.

Відзначаючи позитиви законопроекту, учасники дискусії водночас вказували на його вади, зокрема, надмірну загальність, рамковість. Пропонувалось прийняти проект у першому читанні, щоб істотно доопрацювати його, готуючи до другого читання.

Статтею 410 Митного кодексу України, який Верховна Рада України прийняла в липні 2002 року і який набуває чинності з 1 січня 2004 року, передбачено, що діяльність посадових осіб митної служби регламентується Дисциплінарним статутом, котрий затверджується законом.

Проект такого Закону й було розглянуто сесією по доповіді голови Державної митної служби України Миколи КАЛЕНСЬКОГО та співдоповіді члена парламентського Комітету з питань економічної політики, управління народним господарством, власності та інвестицій Пилипа БУЖДИГАНА. Рекомендувалось прийняти законопроект у першому читанні.

Розглядались урядова і депутатська редакції проекту Закону про внесення змін до деяких законодавчих актів України у зв'язку з прийняттям Митного кодексу України (доповідав заступник державного секретаря Міністерства економіки та з питань європейської інтеграції Володимир БЕЗРУЧЕНКО, співдоповідав член парламентського Комітету з питань економічної політики, управління народним господарством, власності та інвестицій Пилип БУЖДИГАН). Проектом пропонується внести зміни до законів "Про зовнішньоекономічну діяльність", "Про Єдиний митний тариф", "Про місцеве самоврядування в Україні", "Про місцеві державні адміністрації", "Про ліцензування певних видів діяльності", "Про банки і банківську діяльність", "Про єдиний збір, що справляється у пунктах пропуску через державний кордон України". Це дасть змогу уникнути правової колізії між різними нормативними актами, яка може негативно позначатись на роботі суб'єктів підприємницької діяльності. Рекомендувалося прийняти проекти в першому читанні і, взявши за основу один з них, підготувати до другого читання узгоджену редакцію законопроекту.

У рамках дискусії з цього питання відбулася докладна розмова про позицію України стосовно формування Єдиного економічного простору з Росією, Білоруссю та Казахстаном.

Стосовно проекту Закону про особливості приватизації пакета акцій, що належать державі у статутному фонді закритого акціонерного товариства Транснаціональна фінансово-промислова нафтова компанія "Укртатнафта" відбувся обмін думками з процедурних питань. Частина депутатів, які мали слово, заперечували проти розгляду цього питання за скороченою процедурою. Зрештою, розмова сама собою пішла за повною процедурою.

Було заслухано з цього питання доповідь народного депутата Василя ГАВРИЛЮКА та співдоповідь першого заступника голови парламентського Комітету з питань економічної політики, управління народним господарством, власності та інвестицій Володимира ДЕМЬОХІНА.

Законопроектом пропонується визначити особливий, відмінний від встановленого чинним законодавством, порядок здійснення приватизації ЗАТ "Укртатнафта". Об'єктом продажу має бути пакет у розмірі трохи більше 43 відсотків статутного фонду.

Проект було сприйнято неоднозначно. Одні учасники дискусії розцінювали його як спробу застерегти від втрат, які поки що маємо в приватизаційних процесах стосовно об'єктів енергетичної галузі. А отже, такий законодавчий акт, мовляв, потрібен. Його треба доопрацювати і не зволікати з прийняттям. Друга точка зору - об'єкти енергетики, в тому числі нафтопереробні підприємства, залишати у власності держави, що повніше гарантуватиме її безпеку. Розгляд питання, схоже, буде продовжено в подальшому.

Наприкінці ранкового засідання, відповідно до Регламенту, відбулася дискусія за пунктом порядку денного - "Різне".

В ПЛЕНАРНОМУ РЕЖИМІ ВЕРХОВНА РАДА УКРАЇНИ ПРОДОВЖИТЬ РОБОТУ У ВІВТОРОК, 16 ВЕРЕСНЯ.

 

Повернутись до публікацій

Версія для друку