У П'ЯТНИЦЮ, 13 ГРУДНЯ, ЗАВЕРШИВСЯ ЧЕРГОВИЙ ТИЖДЕНЬ РОБОТИ ВЕРХОВНОЇ РАДИ УКРАЇНИ В ПЛЕНАРНОМУ РЕЖИМІ.

Відразу по відкритті засідання відбулася коротка розмова з процедури та з питань внутрішньо-організаційного життя парламенту. Акцентувалась увага на потребі зосередити зусилля на невідкладному прийнятті законів, які мають сприяти успішному доопрацюванню проекту Закону про Державний бюджет України на 2003 рік.

Було розглянуто й проголосовано депутатські запити до вищих посадових осіб держави.
Далі народні депутати продовжили розгляд законопроектів. Причому, на пропозицію Голови Верховної Ради Володимира ЛИТВИНА й відповідно до погодженого рішення більшості фракцій, першим розглядався блок "підбюджетних" проектів.

По доповідях заступника державного секретаря Міністерства фінансів України Василя РЕГУРЕЦЬКОГО та народного депутата України Валентина ЛАНДИКА, співдоповідях першого заступника та заступника голови парламентського Комітету з питань фінансів і банківської діяльності Василя ЦУШКА та Сергія ТЕРЬОХІНА було проаналізовано низку законопроектів щодо внесення змін до чинних законодавчих актів України. Це стосувалося, насамперед, законів "Про податок на додану вартість", "Про оподаткування прибутку підприємств", Митного кодексу України, деяких законодавчих актів з питань справляння акцизного збору.

Проекти, як відомо, підготовлені й внесені Урядом в перебігу бюджетного процесу з метою наповнення дохідної частини національного кошторису на наступний рік.

Розмова була грунтовною. Після зваженої оцінки проекту змін до Закону України "Про податок на додану вартість" стосовно скасування пільг на продаж лікарських засобів та виробів медичного призначення рекомендувалося взагалі зняти з розгляду цей документ.

Багато слушних пропозицій і зауважень висловлювалося до законопроектів щодо змін оподаткування, виробництва та обігу підакцизних товарів, зокрема бензинів моторних сумішевих та спирту. А також до Єдиного митного тарифу щодо встановлення переліку технологічних операцій для визначення походження при складанні автомобілів.

Приверталася увага до того, що Уряд не впорався із заходами стосовно введення в дію Митного кодексу України з 1 січня 2003 року. З цієї причини продовжиться т.з. "ручне керування", що загрожує великими втратами для бюджету наступного року. Урядову пропозицію ввести МКУ не з 1 січня, а з 1 липня 2003 року парламентський Комітет з питань фінансів і банківської діяльності вважає невиправданою, оскільки "правила гри" слід запроваджувати за підсумками бюджетного року. Висловлювалася й думка повторно проголосувати положення стосовно введення в дію Митного кодексу з раніше визначеного терміну.

З блоку "підбюджетних" проектів пильну увагу було приділено повторно поданому Урядом (доопрацьованому) законопроектові щодо внесення змін до Закону України "Про оподаткування прибутку підприємств" (стосовно розширення податкової бази), а також Законові України "Про внесення змін до Закону України "Про оподаткування прибутку підприємств" з пропозиціями Президента України від 20 листопада 2002 року.

Що стосується нової урядової редакції, то зазначалося: деякі оновлені норми певною мірою можуть попереджувати ухилення від оподаткування. Але ці норми, як говорив С.ТЕРЬОХІН, не задовольняють вимог комплексності. Комітет з питань фінансів і банківської діяльності рекомендував на голосування раніше прийнятий парламентом закон з врахуванням пропозицій, внесених Президентом України. Рішення щодо цього, як і вище згаданих законопроектів, прийматиметься в день голосування.

 
Повернутись до публікацій

Версія для друку