У ЧЕТВЕР, 12 ВЕРЕСНЯ, ДРУГА СЕСIЯ ВЕРХОВНОЇ РАДИ УКРАЇНИ ПРОДОВЖИЛА РОБОТУ В ПЛЕНАРНОМУ РЕЖИМI. ВIДПОВIДНО ДО РЕГЛАМЕНТУ ЦЬОГО ДНЯ ПРИЙМАЛИСЯ РIШЕННЯ З РОЗГЛЯНУТИХ ПИТАНЬ.

На початку ранкового засiдання, у зв'язку з надходженням до Верховної Ради вiд Генеральної прокуратури України "Подання про дачу згоди на притягнення до кримiнальної вiдповiдальностi та арешт народного депутата України Тимошенко Юлiї Володимирiвни", вiдбулася процедурна дискусiя стосовно внесення цього питання до порядку денного.

Голова Верховної Ради Володимир ЛИТВИН оприлюднив рiшення парламентського Комiтету з питань Регламенту, депутатської етики та органiзацiї роботи Верховної Ради України щодо ситуацiї, яка склалася навколо подання. У рiшеннi, зокрема, сказано: "Розглянувши Подання Генерального прокурора України "Про дачу згоди на притягнення до кримiнальної вiдповiдальностi та арешт народного депутата України ТИМОШЕНКО Юлiї Володимирiвни", пояснення народного депутата України ТИМОШЕНКО Ю.В., заслухавши вiдповiдi на запитання виконуючого обов'язки Генерального прокурора України ВИНОКУРОВА С.М. i всебiчно обговоривши зазначене питання, Комiтет зробив наступний висновок.

Подання Генерального прокурора України ПIСКУНА С.М. "Про дачу згоди на притягнення до кримiнальної вiдповiдальностi та арешт народного депутата України ТИМОШЕНКО Ю.В." не є достатньо вмотивованим та обгрунтованим, не мiстить конкретних фактiв i доказiв по окремих пунктах висунутих звинувачень, таким чином не вiдповiдає вимогам частини 2 ст.9.6.1. Регламенту Верховної Ради України.

Окремi положення Подання Генерального прокурора України не вiдповiдають нормам чинного законодавства. Зокрема, Генеральний прокурор України:
- не має повноважень звертатися до Верховної Ради України з клопотанням про дачу згоди на арешт народного депутата України, застосовувати щодо нього запобiжний захiд у виглядi взяття пiд варту, оскiльки цi питання вирiшуються виключно у судовому порядку (частина 2 статтi 29 Конституцiї України, стаття 165-2 Кримiнального процесуального кодексу України);
- у своєму Поданнi обгрунтовує юридичнi пiдстави про дачу згоди на притягнення народного депутата України до кримiнальної вiдповiдальностi, посилаючись на статтi законiв (стаття 29 Закону України "Про прокуратуру" та стаття 28 Закону України "Про статус народного депутата України"), положення яких не мають нiякого вiдношення до питання про притягнення до кримiнальної вiдповiдальностi народного депутата України;
- не має повноважень порушувати клопотання про дачу згоди на притягнення до кримiнальної вiдповiдальностi народного депутата України, звертаючись до Верховної Ради України вiд свого iменi, а лише пiдтримує клопотання органiв попереднього слiдства (частина 1 статтi 9.6.1. Регламенту Верховної Ради України)."

В.М.ЛИТВИН, як Голова Верховної Ради, вiдповiдно до регламентних вимог прийняв рiшення повернути Генпрокуратурi її Подання як недостатньо вмотивоване й обгрунтоване. Однак окремi депутати наполягали на невiдкладному розглядi питання, як того вимагала й ТИМОШЕНКО Ю.В. На пропозицiю двох фракцiй було оголошено додаткову перерву для мiжфракцiйних консультацiй.
Пiсля перерви сесiя продовжила роботу вiдповiдно до узгодженого порядку денного.

Було прийнято Постанову про порядок денний другої сесiї Верховної Ради України четвертого скликання.

Народнi депутати ухвалили постанови: Про День Уряду України в листопадi 2002 року (щодо реформування Збройних Сил України); Про День Уряду України в груднi 2002 року (щодо впровадження науковоємних технологiй); Про проведення парламентських слухань у листопадi 2002 року (щодо становища молодi); Про проведення парламентських слухань у жовтнi 2002 року (щодо розвитку середньої освiти); Про проведення парламентських слухань у жовтнi 2002 року (щодо стану української культури).

Сесiя ухвалила Постанову про внесення змiн до пункту 7 Постанови Верховної Ради України "Про утворення Тимчасової слiдчої комiсiї Верховної Ради України для з'ясування причин, що призвели до кризового стану Акцiонерного комерцiйного банку "Україна" та перевірки дотримання законностi при здiйсненнi його лiквiдацiї".

Також було прийнято постанови: Про надання згоди на вiдпуск Мiнiстерству оборони України авiацiйного палива з державного резерву; Про звернення групи учасникiв бойових дiй у Другiй свiтовiй вiйнi щодо спорудження Меморiального комплексу "Ратне поле".

В цiлому було прийнято Закон про внесення змiн до деяких законiв України (щодо змiни назви сiльської пожежної охорони).

За основу було прийнято двi редакцiї законопроекту щодо внесення змiн до Закону України "Про якiсть та безпеку харчових продуктiв i продовольчої сировини" i зобов'язано вiдповiдний парламентський комiтет пiдготувати одну - узгоджену редакцiю.

За роздiлом порядку денного "Прийняття рiшення з обговорених питань" у першому читаннi сесiя прийняла законопроекти: щодо змiн до деяких законодавчих актiв (стосовно вiдповiдальностi та контролю за сплатою внескiв на соцiальне страхування); щодо змiн до Кодексу законiв про працю України та Закону України "Про оплату працi" (стосовно впровадження мiнiмальної погодинної зарплати); про Концепцiю Загальнодержавної програми адаптацiї законодавства України до законодавства Європейського Союзу; щодо змiн до деяких законiв України (стосовно функцiонування пенiтенцiарної системи); щодо змiн до статтi 9 Закону України "Про зовнiшньоекономiчну дiяльнiсть".

НА ЦЬОМУ РАНКОВЕ ЗАСIДАННЯ ЗАВЕРШИЛОСЯ.

НА ВЕЧІРНЬОМУ ЗАСІДАННІ В ЧЕТВЕР, 12 ВЕРЕСНЯ, ПРОДОВЖИЛОСЯ УХВАЛЕННЯ РІШЕНЬ З РОЗГЛЯНУТИХ ПИТАНЬ.

Після доопрацювання прийнятих за основу ранком цього дня двох редакцій проекту за одним - узгодженим проектом було прийнято Постанову про Інформацію Кабінету Міністрів України про здійснення державної політики щодо виконання законів України "Про природно-заповідний фонд України" і "Про охорону культурної спадщини" та про дотримання посадовими особами вимог чинного законодавства стосовно Національного заповідника "Хортиця" й інших історико-культурних заповідників і об'єктів природно-заповідного фонду.

У першому читанні народні депутати прийняли проект Закону про кооперацію, а також законопроекти: щодо змін до Закону України "Про збір на обов'язкове державне пенсійне страхування" (стосовно працівників льотного складу); щодо змін до статті 22 Бюджетного кодексу України (стосовно фінансування галузевих академій); щодо змін до Закону України "Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти"; проект Закону про електронний цифровий підпис.
Остаточно, в цілому, було прийнято Закон про внесення змін до Закону України "Про статус народного депутата України" (щодо забезпечення службовим жилим приміщенням).
Повторно розглядалися раніше прийняті закони, до яких подав свої пропозиції Президент України.

Пропозицію подолати президентське вето стосовно Закону України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо оскарження нормативно-правових актів органів виконавчої влади, органів місцевого врядування та їх посадових осіб" не було підтримано.

Не подолали народні депутати й президентське вето стосовно Закону України "Про внесення змін до Закону України "Про державні гарантії відновлення заощаджень громадян України".
У новій редакції було прийнято Закон України "Про внесення змін до Закону України "Про боротьбу з корупцією".

Верховна Рада ратифікувала: Міжнародну конвенцію про боротьбу з фінансуванням тероризму; Конвенцію держав - учасниць ГУУАМ про взаємне надання допомоги з консульських питань; Угоду про безпеку між Урядом України і Організацією Північноатлантичного Договору; Угоду між Україною і Туркменистаном про довгострокове торговельно-економічне співробітництво на 2002 - 2010 роки; приєднання України до Картахенського протоколу про біобезпеку до Конвенції про біологічне різноманіття; Угоду між Кабінетом Міністрів України та Урядом Грецької Республіки про співробітництво в галузі попередження промислових аварій, стихійних лих та ліквідації їх наслідків; Угоду між Кабінетом Міністрів України та Урядом Республіки Вірменія про співробітництво в галузі попередження надзвичайних ситуацій і ліквідації їх наслідків; Договір про дружні відносини і співробітництво між Україною і Республікою Еквадор; Договір про дружні відносини і співробітництво між Україною і Боліварською Республікою Венесуела; Угоду (у формі обміну нотами) між Україною та Республікою Болгарія про порядок та умови транзитного перетину території Республіки Болгарія підрозділами Збройних Сил України, які входять до складу міжнародних сил безпеки "KFOR"; Угоду між Кабінетом Міністрів України і Урядом Республіки Польща про співробітництво під час здійснення контролю осіб, товарів і транспортних засобів, які перетинають українсько-польський державний кордон; Угоду між Урядом України та Урядом Російської Федерації про організацію військових міждержавних перевезень та розрахунки за них.
За скороченою процедурою було розглянуто й прийнято за основу законопроекти: щодо змін до Цивільного кодексу України у зв'язку з прийняттям Закону України "Про визнання та виконання в Україні рішень іноземних судів"; щодо змін до Декрету Кабінету Міністрів України "Про державний нагляд за додержанням стандартів, норм і правил та відповідальність за їх порушення" (у зв'язку з прийняттям Закону України "Про страховий фонд документації України"); щодо змін до деяких законів України у зв'язку з прийняттям Закону України "Про фізичний захист ядерних установок, ядерних матеріалів, радіоактивних відходів, інших джерел іонізуючого випромінювання".
Без обговорення було ухвалено Постанову про відзначення 60-річчя підпільної молодіжної організації "Молода гвардія".

РОБОТУ В ПЛЕНАРНОМУ РЕЖИМІ БУДЕ ПРОДОВЖЕНО 13 ВЕРЕСНЯ, В П'ЯТНИЦЮ.

 
Повернутись до публікацій

Версія для друку