У ВIВТОРОК, 24 ВЕРЕСНЯ, ДРУГА СЕСIЯ ВЕРХОВНОЇ РАДИ УКРАЇНИ ЧЕТВЕРТОГО СКЛИКАННЯ ПРОДОВЖИЛА РОБОТУ В ПЛЕНАРНОМУ РЕЖИМI.

Було розглянуто депутатськi запити, оприлюднено змiни в персональному складi парламентських фракцiй i груп.

Хiд засiдання транслювався на площу перед будинком Верховної Ради, де опозицiя органiзувала кiлькатисячний пiкет.

На пропозицiї iз зали слово стосовно протестних акцiй опозицiйних сил мали народнi депутати України Юлiя ТИМОШЕНКО, Леонiд КРАВЧУК, Петро СИМОНЕНКО, Василь САЛИГIН, Олександр МОРОЗ, Григорiй КАЛЕТНИК, Микола ГАПОЧКА, Володимир ЗУБАНОВ, Iван КИРИЛЕНКО, Валерiй ПУСТОВОЙТЕНКО, Вiктор ЮЩЕНКО, Сергiй ТИГИПКО.

Л.М.КРАВЧУК, зокрема, закликав до зваженостi дiй, реальної оцiнки ситуацiї, об'єднання зусиль у вирiшеннi складних соцiально-економiчних завдань, до конструктивного дiалогу й порозумiння. Акцентувалася думка щодо вдосконалення бюджетно-податкового законодавста. Лунали застереження вiд антиконституцiйних крокiв. Водночас представники опозицiї висловлювалися за дострокове складення повноважень дiючим Президентом, невiдкладний перехiд вiд президентсько-парламентської до парламентсько-президентської форми правлiння.

Пiсля дискусiї з процедури голосувалася пропозицiя стосовно включення до порядку денного питання про полiтичну ситуацiю в Українi. Пропозицiю не було пiдтримано. Це викликало збурення в опозицiйних фракцiях. Їх представники зiбралися навколо трибуни, блокуючи розгляд узгодженого порядку денного. На пропозицiю двох фракцiй Перший заступник Голови Верховної Ради України Геннадiй ВАСИЛЬЄВ, який вiв засiдання, оголосив позачергову перерву для мiжфракцiйних консультацiй.

Далі, згідно з порядком денним, було розглянуто інформації Міністра внутрішніх справ України Юрія СМИРНОВА та Генерального прокурора України Святослава ПІСКУНА про дотримання чинного законодавства під час проведення 16 вересня 2002 року акції "Повстань, Україно" її учасниками та правоохоронними органами. Міністр і Генпрокурор відповіли на численні запитання народних депутатів України.

Діалог "запитання - відповідь" з цього питання був бурхливий, емоційний, не в міру політизований. Приводом до цього виявилося нібито некоректне ставлення до парламентарів, які брали участь в акції, з боку працівників правоохоронних органів. Ю.ТИМОШЕНКО навіть радила колегам розглянути пропозиції про звільнення з посад Ю.СМИРНОВА та С.ПІСКУНА. Однак чимало учасників дискусії належно оцінювали "виклик" опозиціонерів, закликали дотримуватися законів і законності, вирішувати конфліктні питання, не загострюючи ситуації. Зазначалося, що всілякою підтримкою має користуватися чесний приватний підприємець, а зі злодієм слід чинити відповідно до норм кримінального права. Підкреслювалося, що в контексті розмови велика відповідальність лягає на законодавчий орган. Слід невідкладно підготувати й прийняти низку відповідних правових актів, а насамперед - Закон про мирні збори.

Підбиваючи підсумок дискусії, головуючий нагадав, що голосування проекту постанови з розглянутого питання має відбутися в день прийняття рішень.

На цьому ранкове засідання завершилося.

 

ВЕЧІРНЄ ЗАСІДАННЯ ВЕРХОВНОЇ РАДИ УКРАЇНИ У ВІВТОРОК, 24 ВЕРЕСНЯ, ПОЧАЛОСЯ З ПРЕДСТАВЛЕННЯ ПРОЕКТУ ЗАКОНУ ПРО ДЕРЖАВНИЙ БЮДЖЕТ УКРАЇНИ НА 2003 РІК

. Доповідав Міністр фінансів України Ігор ЮШКО. При складанні проекту, сказав доповідач, Кабінет Міністрів України виходив з наступних макроекономічних показників. Зростання валового внутрішнього продукту у 2003 році планується на рівні 4 відсотків, що становитиме 247 млрд. гривень. Середньорічний курс гривні 5,57 грн. за 1 дол. США. Середньорічний рівень інфляції - 7,7 відсотків.

Доходи Держбюджету на 2003 рік пропонується затвердити у обсязі 47.127.510,8 тис. гривень, у тому числі доходи загального фонду Держбюджету - у сумі 37.390.163,6 тис. гривень та доходи спеціального фонду бюджету - у сумі 9.737.347,2 тис. гривень.

Видатки на 2003 рік пропонується затвердити у обсязі 47.943.187,6 тис. гривень, у тому числі видатки загального фонду Держбюджету - у сумі 37.390.163,6 тис. гривень та видатки спеціального фонду Держбюджету - у сумі - 10.553.024 тис. гривень.

Розмір дефіциту спеціального фонду Державного бюджету запропоновано затвердити у сумі 815.676,8 тис. грн. Загальний фонд Державного бюджету планується бездефіцитним.

Граничний розмір державного зовнішнього боргу на кінець 2003 року пропонується затвердити в сумі, еквівалентній 8.112.041,7 тис. доларів США, а граничний розмір державного внутрішнього боргу в сумі 11.788.497,2 тис. гривень та в сумі 1.317.121,1 тис. доларів США.

Законопроектом визначається склад доходів та видатків Державного бюджету на 2002 рік.

Для нафтогазодобувних підприємств передбачається необхідність внесення до Державного бюджету України рентної плати за природний газу у розмірі 28,9 гривні за 1000 куб. метрів та за нафту - у розмірі 52,02 гривні за 1 тонну.

Для суб'єктів підприємницької діяльності, які здійснюють транспортування трубопровідним транспортом територією України природного газу, нафти та аміаку, передбачається внесення до Державного бюджету України рентної плати за транзитне транспортування природного газу в розмірі 1,67 гривні за 1000 куб. метрів газу на кожні 100 кілометрів відстані, рентної плати за транспортування нафти магістральними нафтопроводами в розмірі, еквівалентному 0,685 долара США за 1 тонну нафти, що транспортується, рентної плати за транзитне транспортування аміаку в розмірі, еквівалентному 0,3 долара США за 1 тонну на кожні 1000 кілометрів відстані.

Передбачається установити необхідність спрямування у 2003 році Національним банком України до Державного бюджету України 700.000 тис. гривень як перевищення кошторисних доходів над кошторисними видатками Національного банку.

Проектом Державного бюджету пропонується затвердити перелік захищених статей видатків загального фонду Державного бюджету України на 2003 рік за економічною структурою видатків: оплата праці працівникам бюджетних установ; нарахування на заробітну плату; придбання медикаментів та перев'язувальних матеріалів; забезпечення продуктами харчування; виплата процентів за державним боргом; трансферти населенню; трансферти місцевим бюджетам; будівництво житла для військовослужбовців.

У доходи загального фонду місцевих бюджетів, крім доходів, що підлягають зарахуванню згідно із статтями 64, 66, 69 Бюджетного кодексу, зараховуються: єдиний податок для суб'єктів малого підприємництва (крім частини єдиного податку для суб'єктів малого підприємництва, що зараховується до Пенсійного фонду України, та відрахувань на обов'язкове соціальне страхування). До бюджету Автономної Республіки Крим - акцизний збір з вироблених в Україні товарів (крім акцизного збору з вироблених в Україні нафтопродуктів і транспортних засобів), що сплачується платниками за місцезнаходженням в Автономній Республіці Крим.

До бюджету Автономної Республіки Крим, обласних бюджетів та міських бюджетів міст Києва і Севастополя - плата за ліцензії на право роздрібної торгівлі алкогольними напоями та тютюновими виробами.

Передбачається надати право у 2003 році Верховній Раді Автономної Республіки Крим у вигляді експерименту запроваджувати місцеві податки і збори, виходячи із специфіки соціально-економічного розвитку регіону.

Статтею 38 проекту Державного бюджету затверджуються на 2003 рік обсяги міжбюджетних трансфертів. Також встановлюється порядок перерахування дотацій вирівнювання місцевим бюджетам шляхом застосування нормативів щоденних відрахувань від доходів загального фонду Державного бюджету України, що надійшли на рахунки обліку доходів Державного бюджету України на відповідній території.

Проект Державного бюджету, зазначив доповідач, побудований на положеннях Бюджетного кодексу, враховує основні напрямки проведення бюджетної реформи, вдосконалення бюджетного процесу і подальшого розвитку міжбюджетних відносин. Були враховані також певні вимоги та доручення Верховної Ради до Кабінету Міністрів до складання проекту Державного бюджету на наступний рік.

Проектом передбачається заборонити в 2003 році провадити реструктуризацію або списання заборгованості (недоїмки) суб'єктів господарювання за податками, зборами (обов'язковими платежами), а також заборонити списання заборгованості (недоїмки) суб'єктів господарювання за кредитами, залученими державою або під державні гарантії, бюджетними позичками, фінансовою допомогою на зворотній основі до бюджету. Введення зазначених обмежень буде сприяти виконанню у запланованих обсягах доходної частини бюджету та дасть змогу посилити платіжну дисципліну по розрахунках з бюджетом.

Питома вага доходів місцевих бюджетів у загальному фонді зведеного бюджету на 2003 рік становить більше 45 відсотків, що дозволяє виконати вимоги Бюджетної резолюції щодо необхідності передбачення у консолідованому бюджеті частки місцевих бюджетів на рівні не меншому 40 відсотків. Збільшення частки місцевих бюджетів дозволить децентралізувати фінансові потоки та поліпшити фінансові можливості місцевого самоврядування, що має стати позитивним кроком на шляху розвитку місцевого самоврядування в Україні.

У складі доходів загального фонду Державного бюджету передбачені надходження від оренди цілісних майнових комплексів та іншого державного майна. Необхідність включення таких надходжень до доходів було передбачено і Бюджетною резолюцією.

Кошти державних цільових фондів, крім Пенсійного фонду України, передбачається обслуговувати виключно органами Державного казначейства України. Всі державні цільові фонди також будуть зобов'язані подавати Державному казначейству України у визначеному ним порядку і в установлені терміни звіти про виконання кошторисів відповідних фондів. Це дасть змогу підвищити контроль з боку Державного казначейства та Міністерства фінансів за напрямками використання цих коштів.

Доповідач відповів на запитання народних депутатів.

Зі співдоповіддю виступив голова парламентського Комітету з питань бюджету Петро ПОРОШЕНКО. Він констатував, зокрема, що в проекті Держбюджету має місце зменшення, порівняно з Держбюджетом нинішнього року, соціальних витрат. Висловлювалася думка про необхідність кращого збалансування бюджетних коштів, спрямованих на модернізацію вуглевидобувної галузі, на розвиток медичного обслуговування.

Вказувалося також, що, на думку фахівців Комітету з питань бюджету, потребують коригування норми витрат на забезпечення прожиткового мінімуму, допомогу малозабезпеченим громадянам, сім'ям з дітьми, дітям-інвалідам. Те ж саме стосується потреб на розвиток освіти і науки.

Співдоповідач закликав парламентаріїв грунтовно ознайомитися з проектом Держбюджету - 2003, щоб під час його розгляду в першому читанні внести обгрунтовані й реальні пропозиції, які б у міру можливості поліпшили проект.

Було заслухано Інформацію Національного банку України про Основні засади грошово-кредитної політики України на 2003 рік (по доповіді голови правління НБУ Володимира Стельмаха). Основною метою, сказав доповідач, є забезпечення стабільності гривні як монетарної передумови сталих темпів економічного розвитку. Досягнення цієї мети здійснюватиметься шляхом регулювання грошово-кредитного ринку через його валютний, кредитний та фондовий сегменти з використанням відповідних монетарних механізмів та інструментів.

В обговоренні доповіді та співдоповіді щодо проекту Державного бюджету та Інформації щодо проекту Основних засад грошово-кредитної політики на 2003 рік взяли участь: Олександр БАНДУРКА, Станіслав НІКОЛАЄНКО, Володимир ЯВОРІВСЬКИЙ, Юхим ЗВЯГІЛЬСЬКИЙ, Богдан ГУБСЬКИЙ, Павло МОВЧАН, інші народні депутати.

Із заявою дев'яти фракцій звернувся до парламенту народний депутат України Олександр КАРПОВ. В ній висловлено застереження стосовно протиправний дій, до яких вдаються опозиційні сили.

В рамках обговорення проекту Держбюджету - 2003 та Основних напрямів грошово-кредитної політики на 2003 рік виступив Прем'єр-міністр України Анатолій КІНАХ. Він закликав народних депутатів до конструктивної співпраці з урядовцями над проектами зазначених документів.

Підсумовуючи дискусію, головуючий нагадав парламентаріям про те, що пропозиції й зауваження до проекту Держбюджету та Основних напрямів грошово-кредитної політики слід узагальнити й подати до Комітету з питань бюджету до 1 жовтня. На цьому вечірнє засідання завершилося.

В ПЛЕНАРНОМУ РЕЖИМІ ВЕРХОВНА РАДА УКРАЇНИ ПРОДОВЖИТЬ РОБОТУ 25 ВЕРЕСНЯ, В СЕРЕДУ.

 
Повернутись до публікацій

Версія для друку