ДРУГА СЕСІЯ ВЕРХОВНОЇ РАДИ УКРАЇНИ
ЧЕТВЕРТОГО СКЛИКАННЯ

НА ПЛЕНАРНИХ ЗАСІДАННЯХ


У СЕРЕДУ, 25 ВЕРЕСНЯ ДРУГА СЕСІЯ ВЕРХОВНОЇ РАДИ УКРАЇНИ ПРОДОВЖИЛА РОБОТУ В ПЛЕНАРНОМУ РЕЖИМІ.

Згідно з Регламентом на початку засідання відбулося оголошення депутатських запитів, заяв і повідомлень, внесення пропозицій. У виступах заторкувалися переважно питання, що стосуються політичної ситуації у зв'язку з акціями опозиційних сил. Висловлювалася пропозиція припинити роботу, доки завершиться зустріч групи народних депутатів з Президентом України, яка розпочалася зранку. Представники опозиційних фракцій вдалися до блокування робочої президії. Голова Верховної Ради Володимир ЛИТВИН змушений був оголосити півгодинну перерву для міжфракційних консультацій.

Після перерви народні депутати розглядали законопроекти за процедурою першого читання.
По доповіді міністра аграрної політики Сергія РИЖУКА і співдоповіді члена парламентського Комітету з питань аграрної політики та земельних відносин Михайла ПОЛЯНЧИЧА аналізувався проект внесення змін до Закону України "Про державне регулювання імпорту сільськогосподарської продукції".

Законопроектом пропонується скасувати статті 2 і 3, а також пункт 2 статті 7 названого закону, які регламентують застосування сезонного мита на імпорт сільськогосподарської продукції та нетарифного регулювання імпорту продукції тваринництва. Як зазначалося в доповіді та співдоповіді, а далі - й у відповідях на запитання та виступах учасників обговорення, прийняття такого правового акта сприятиме гармонізації національного законодавства з вимогами Генеральної угоди з тарифів і торгівлі (ГАТТ), що є необхідною умовою для вступу України до Світової організації торгівлі (СОТ). Висловлювалися й пропозиції щодо доопрацювання проекту, зважаючи на те, що повне скасування, а не коригуванням згаданих вище норм може спричинитися до втрат у контексті захисту інтересів вітчизняного сільгоспвиробника.
З питання стосовно проекту Закону про вибори народних депутатів України мали слово від авторських груп п'яти варіантів законопроекту народні депутати України Йосип ВІНСЬКИЙ, Степан ГАВРИШ, Юлій ІОФФЕ, Валерій АСАДЧЕВ, Юрій КЛЮЧКОВСЬКИЙ. Відбулося, по суті, представлення документів. У зв'язку з цим народний депутат Володимир ЧЕРНЯК і головуючий у порядку процедурних виступів, зауважили, що, відповідно до прийнятого Погоджувальною радою рішення, на пленарний розгляд мало бути внесено єдиний узгоджений варіант проекту. Голова Комітету з питань державного будівництва та місцевого самоврядування Анатолій МАТВІЄНКО визнав, що так воно й мало бути. Але є, сказав він, потреба порадитися з деяких принципових норм, які пропонуються в різних варіантах. Комітет рекомендував взяти за основу одну із узгоджених редакцій (від авторських груп Юрія КЛЮЧКОВСЬКОГО та Миколи РУДЬКОВСЬКОГО). В ході підготовки її до другого читання пропонувалося врахувати раціональні норми, які містяться в інших варіантах.

Голова Верховної Ради В.М.ЛИТВИН, підбиваючи підсумки розмови з цього питання, наголосив на необхідності грунтовніше підійти до нього. Варто було б, сказав він, спершу підготувати концепцію такого закону, провести парламентські слухання з проблем виборчого права. Це сприятиме прийняттю досконалого, дієвого законодавчого акта.

Повторно в першому читанні розглядався проект Закону про податок на доходи фізичних осіб. Доповідав заступник голови парламентського Комітету з питань фінансів і банківської діяльності Сергій ТЕРЬОХІН.

Проектом передбачається запровадити прогресивно-регресивну шкалу оподаткування доходів фізичних осіб. У разі отримання доходів в обсязі до 7200 гривень на рік ставка оподаткування дорівнює 10 відсоткам. Доходи в обсягах від 7200 до 72000 гривень на рік оподатковуються за ставкою 15 відсотків. А в обсягах від 72001 до 720000 гривень - за ставкою 20 відсотків. Понад 720000 гривень на рік пропонується оподатковувати за ставкою 13 відсотків.

Платниками податку, згідно з законопроектом, є резиденти, які отримують доходи з джерелом походження як з території України, так і іноземні доходи, та нерезиденти, які отримують доходи з джерелом походження з території України.
Об'єктами оподаткування є сукупний оподатковуваний дохід за звітний рік та доходи, які підлягають кінцевому оподаткуванню при їх виплаті.
Оподатковуваний дохід визначається шляхом зменшення валового доходу на суму витрат, включених до податкового кредиту протягом звітного року.
Законопроектом визначається склад валових доходів та виключень з валових доходів, а також склад податкового кредиту.
До валових доходів передбачається, зокрема, включити доходи у вигляді заробітної плати, премій, авторських виплат, роялті, доходи від продажу майна, доходи у вигляді процентів, дивідендів та інші доходи, якщо вони не визначені у проекті цього закону.
До переліку доходів, що не включаються до складу оподатковуваного доходу, а фактично звільняються від оподаткування, передбачається включити переважно виплати соціального характеру. До таких виплат, зокрема, належать суми державної адресної допомоги, пенсії, внески на додаткове пенсійне страхування, аліменти, плата за навчання та інше.

Сума сукупного річного оподатковуваного доходу визначається відповідним податковим органом на підставі відомостей, наданих такому органу особами, що виплатили такі доходи на користь платника, або відомостями, зазначеними у декларації про річний сукупний оподатковуваний дохід. Декларація заповнюється платником самостійно або особою, уповноваженою платником і надсилається податковому органу поштою або шляхом особистого вручення.

Проектом передбачається ввести закон у дію з 1 січня 2003 року.

З цього питання мав слово і заступник міністра фінансів Василь РЕГУРЕЦЬКИЙ. Він поінформував сесію про те, що урядові фахівці не з усіх позицій прийшли до порозуміння стосовно підготовленого С.ТЕРЬОХІНИМ проекту. Насамперед, тому, що він може призвести до значних бюджетних витрат. Тому уряд підготував і пропонує парламентові на розгляд альтернативний законопроект. В ньому рекомендується істотно змінити шкалу ставок оподаткування, що застереже бюджет від втрат. Частково погоджуючись із цим, багато хто з учасників обговорення радив урядовцям привести в дію інші засоби, якими можна було б відшкодувати бюджетні недоплати. Висловлювалися пропозиції про прийняття за основу проекту Сергія ТЕРЬОХІНА з врахуванням зауважень щодо зміни шкали ставок оподаткування, виходячи з розміру мінімального прожиткового мінімуму. Питання голосуватиметься в день прийняття рішень.

Народний депутат Євген ЖОВТЯК представив свій проект Закону про призначення керівників (президентів) Національної телекомпанії України і Національної радіокомпанії України та про припинення їхніх повноважень.

Законопроектом визначається порядок призначення та припинення повноважень НКТУ та НРКУ, яке здійснюється Верховною Радою України або Президентом України. Встановлюються вимоги до керівників компаній та їх статус.

У перебігу відповідей доповідача на запитання, у виступах зазначалося, зокрема, що аналогічний законопроект уже вносився. При розгляді в другому читанні (у травні нинішнього року) його не було прийнято. Висловлювалася думка й про те, чи може бути взагалі це питання предметом закону.

Голова парламентського Комітету з питань свободи слова та інформації Микола ТОМЕНКО, який виступив зі співдоповіддю, запропонував прийняти проект за основу. Хоча й зауважив (як і дехто з учасників обговорення), що проект потребує доопрацювання. Висловлювалася думка, що такий законодавчий акт може стати першим кроком до створення правової бази для заснування й становлення в Україні суспільного телебачення та радіомовлення.

Після ранкового засідання (з 15-ої години) народні депутати працювали в парламентських комітетах, депутатських фракціях і групах.

У ПЛЕНАРНОМУ РЕЖИМІ ВЕРХОВНА РАДА УКРАЇНИ ПРОДОВЖИТЬ РОБОТУ 26 ВЕРЕСНЯ, В ЧЕТВЕР. НАГАДАЄМО, ЩО В ЦЕЙ ПЛЕНАРНИЙ ДЕНЬ (ВІДПОВІДНО ДО РЕГЛАМЕНТУ) ПРИЙМАЮТЬСЯ РІШЕННЯ З РОЗГЛЯНУТИХ ПИТАНЬ.

* * *

 
Повернутись до публікацій

Версія для друку