У ВІВТОРОК, 24 ЛИСТОПАДА 2015 РОКУ, ВІДБУЛИСЯ ПЛЕНАРНІ ЗАСІДАННЯ ТРЕТЬОЇ СЕСІЇ ВЕРХОВНОЇ РАДИ УКРАЇНИ ВОСЬМОГО СКЛИКАННЯ.

Голова Верховної Ради Володимир Гройсман перед відкриттям пленарного засідання, акцентував на важливості пленарного тижня, що розпочинається.


"Минулого пленарного тижня ми взяли достатньо добрий темп щодо прийняття відповідних рішень. І на цей тиждень у нас теж є багато питань надзвичайно відповідальних. І відповідно до того, що ми робимо тематичні дні, сьогодні ми розглянемо блок питань щодо інформаційної політики. Також ми розглянемо питання, пов'язані з розвитком економіки України, ті, які ми не розглянули, якщо ви пам'ятаєте, в день економіки, тематичний. Також питання газу", - зазначив він.

В.Гройсман зазначив, що порядок денний цього тижня надзвичайно напружений - 124 закони, у тому числі з тими, які потребують включення до порядку денного. "Але, якщо ми будемо якісно і інтенсивно працювати, я думаю, що ми зможемо більшість законів розглянути, і ухвалити, і забезпечити безпосередньо позитивне голосування", - наголосив він.

Для участі в пленарному засіданні зареєструвалося 315 парламентарія.

В.Гройсман після реєстрації відкрив ранкове засідання.

З оголошеннями, заявами, повідомленнями, пропозиціями виступили представники депутатських фракцій і груп.

Парламентарії приступили до розгляду питань порядку денного.

Вони розглянули у першому читанні законопроект про внесення зміни до статті 36 Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" щодо призначення пенсії у зв'язку з втратою годувальника членам сімей осіб, загиблих внаслідок поранення, каліцтва, контузії, одержаних під час участі в Революції Гідності №2162а доповів народний депутат Олександр Третьяков. Обґрунтовуючи необхідність прийняття законопроекту, він звернув увагу на те, що згідно із Законом "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування", непрацездатним членам сім'ї померлого годувальника, які були на його утриманні, пенсія у зв'язку з втратою годувальника призначається за наявності в годувальника на день смерті страхового стажу, необхідного для призначення пенсії по ІІІ групі інвалідності. Це від 1 року (у разі смерті до 23 років) до 15 років (у разі смерті після досягнення 60 років).

О.Третьяков нагадав, що під час подій Революції гідності загинули понад 100 осіб. Серед загиблих є особи, які не мають необхідного страхового стажу, що позбавляє непрацездатних членів їхніх сімей (йдеться, в першу чергу, про дітей у віці до 18 років), права на призначення пенсії у зв'язку із втратою годувальника.

Народний депутат запропонував врегулювати це питання, призначивши пенсії непрацездатним членам сімей у зв'язку з втратою годувальника, який помер (загинув) внаслідок поранення, каліцтва, контузії чи інших ушкоджень здоров'я, одержаних під час участі у масових акціях громадського протесту в Україні з 21 листопада 2013 року по 21 лютого 2014 року за євроінтеграцію та проти режиму Януковича (Революції Гідності), незалежно від тривалості наявного у них страхового стажу.


Альтернативний проект №2162а-2 доповів народний депутат Михайло Головко. Він закликав колег проголосувати за цей "дещо запізнілий" законопроект.


Голова підкомітету Комітету з питань соціальної політики, зайнятості та пенсійного забезпечення Сергій Драюк доповів рішення Комітету рекомендувати Верховній Раді прийняти за основу законопроект №2162а, а проект №2162а-2 - відхилити.

С.Драюк також повідомив, що Міністерство фінансів, Міністерство соціальної політики, Пенсійний фонд не підтримують дані законопроекти через відсутність забезпечення їх реальними фінансовими ресурсами. Однак, за його словами, Комітет вважає, що сума витрат на реалізацію даних законопроектів є незначною, оскільки стосується всього 13 сімей і може сягати не більше 500 тисяч гривень на рік.

Верховна Рада 256 голосами прийняла законопроект №2162а за основу та в цілому.

Проект Закону "Про реформування державних і комунальних друкованих засобів масової інформації" за №1123 доповів народний депутат Микола Томенко. Він повідомив, що "днями ми готувалися святкувати десятиріччя з обговорення цього законопроекту, оскільки Україна взяла на себе зобов'язання перед європейською спільнотою рівно в 2005 році". "Я з цієї трибуни доповідаю вже третій чи четвертий раз даний законопроект, оскільки попередня злочинна влада і наша постмайданна влада не хотіла розлучатися з цим інструментом безкоштовного, точніше, піару за рахунок бюджетних коштів чиновників всіх рівнів, починаючи від районних адміністрацій, закінчуючи міністерствами і відомствами", - пояснив він.

Голова Комітету з питань свободи слова та інформаційної політики Вікторія Сюмар нагадала, що цей законопроект є пріоритетним ще й з огляду на те, що Парламентська асамблея Ради Європи ще у 2005 році в своїй резолюції закликала органи влади України розпочати це роздержавлення.

"В нас досі залишився такий рудимент, як державні і комунальні засоби масової інформації.

В що це перетворюється на практиці? Ну, перетворюється на практиці в таку історію, що у нас з вами є, наприклад, парламентський журнал "Віче", на який витрачаються регулярно досить великі гроші. Це державний, державний журнал. Наприклад, я відкриваю один із останніх номерів журналу, "Жовтневі тези або кілька порад до грибного сезону". Це для нас з вами, колеги, витрачаються бюджетні гроші, щоб ми з вами, ну, напевно, щось, окрім законів, ще знали в цьому житті. Чи це потрібно зараз робити?

Ну, очевидно, в час економічної кризи це далеко не краще витрачання бюджетних коштів. Ця реформа не те, що назріла, вона перезріла", - наголосила вона.

В.Сюмар також повідомила, що за результатами розгляду Комітет прийняв рішення рекомендувати Верховній Раді у першому читанні прийняти за основу та в цілому проект.

Законопроект 260 голосами було прийнято за основу та в цілому.

Проект Закону "Про внесення змін до Закону України "Про телебачення і радіомовлення" (щодо визначення передач європейського виробництва)" за №2766 доповіла голова Комітету з питань свободи слова та інформаційної політики Вікторія Сюмар. Вона обумовила прийняття законопроекту потребою в забезпеченні виконання Україною зобов'язань, передбачених частиною один статті 10 Європейської конвенції про транскордонне мовлення, а саме, що кожна сторона, яка здійснює трансляцію, має забезпечити, щоб телемовник, який підпадає під її юрисдикцію, приділяв більшу частину свого ефірного часу європейським роботам.

"Станом на зараз під європейськими програмами в Україні, в українському законодавстві передбачаються програми європейського виробництва і російського виробництва. В цьому законі ми пропонуємо надзвичайно просту норму: щоб європейським вважалися українські програми, програми, дійсно, виробництва тих країн, які ратифікували Європейську конвенцію з транскордонного мовлення. Фактично Росія, яка цю європейську конвенцію не ратифікувала, оскільки не хоче брати на себе зобов'язання, які беруть на себе європейські мовники, і їх втілювати в життя, ми виключаємо Росію із переліку, фактично, європейських мовників у цьому випадку", - пояснила В.Сюмар.

Народні депутати 231 голосом підтримали законопроект за основу.

Парламентарії включили до порядку денного третьої сесії кілька законопроектів та прийняли рішення з обговорених питань.

За основу були прийняті законопроекти про внесення змін до Земельного кодексу України щодо проведення земельних торгів №2279 і про заходи, спрямовані на забезпечення сталого функціонування суб'єктів господарювання у сферах теплопостачання, централізованого водопостачання та водовідведення за №2706.

В цілому було прийнято проект Постанови "Про проведення парламентських слухань на тему: "Про реформу охорони здоров'я в Україні" (16 грудня 2015 року) №3176.

На доопрацювання направлено законопроект про внесення змін до статті 8 Закону України "Про заходи, спрямовані на сприяння капіталізації та реструктуризації банків" за №2449.

Проект Закону "Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо створення передумов для нової моделі ринку природного газу" №3073 у першому читанні доповів Міністр енергетики та вугільної промисловості Володимир Демчишин. Він зазначив, що це технічний документ, яким вводиться в зв'язку із початком дії Закону "Про ринок газу" в оригінальному законі відмінено поняття про гарантованого постачальника, а також про граничну ціну. Оскільки відсутнє поняття ціни на газ, яку на даний момент вже не встановлює НКРЕ, не має можливості розраховувати ренту. Тому, починаючи з 1 січня 2016 року у податкової не буде можливості розраховувати ренту для українських видобувачів. У цьому зв'язку законопроектом пропонуються зміни, згідно з якими, рентна плата для "Укргазвидобування" буде розраховуватися від ціни, яка буде зафіксована у договорі між "Газовидобування", а також "Нафтогазом", який купує цей газ у "Газовидобування". Всі інші комерційні постачальники газу, видобувачі газу і постачальники на ринок, будуть нараховувати ренту у відповідності із ринковою ціною, яка буде зафіксована у відповідності із імпортованою, середньозваженою імпортованою ціною. Тобто протягом податкового періоду кожного місяця буде розраховуватися імпортна ціна, яка буде розраховуватися ДФСом, який має доступ до всієї інформації.


В.Демчишин наголосив на важливості законопроекту, який не несе містить політичної складової". "Це виключно технічний документ, який дасть можливість податковій, починаючи з 1 січня, мати базу для нарахування рентної плати для всіх споживачів", - зазначив він і запропонував парламентаріям підтримати цей закон в цілому.

Голова Комітету з питань податкової та митної політики Ніна Южаніна доповіла рішення Комітету, який рекомендує Верховній Раді прийняти законопроект за основу та в цілому.

232 голосами законопроект було прийнято за основу та в цілому.

Народні депутати розглянули похідний від попереднього проект Закону "Про внесення змін до Митного кодексу України щодо створення передумов для нової моделі ринку природного газу" за №3074. Цим проектом передбачається спрощення процедури оформлення газу і внесення зміни до Митного кодексу, для того щоб Нафтогаз України міг підписувати угоди із суб'єктами транспортування газу в інших країнах і підписувати так звані офсетні або балансуючі договори, реверсні договори.

Голова Комітету з питань податкової та митної політики Ніна Южаніна зазначила, що проектом пропонується конкретизувати особливості порядку митного декларування природного газу при здійсненні операцій із заміщення газу у відповідні митні режими і запропонувала прийняти його в першому читанні.

За результатами сигнального голосування законопроект не набрав необхідної кількості голосів (за - 220).

Проект Закону "Про внесення змін до Закону України "Про Державний бюджет України на 2015 рік" (щодо видатків Державного управління справами)" за №3191 доповів голова підкомітету Комітету з питань бюджету Костянтин Іщейкін. Він зазначив, що прийняття такого закону має вирішити питання належного забезпечення оплати і споживання комунальних послуг та енергоносіїв державними установами, що забезпечують діяльність Президента України.


Для реалізації зазначеного пропонується збільшення за загальним фондом Державного бюджету бюджетних призначень майже на 29 мільйонів гривень за окремими бюджетними програмами. За словами доповідача, законодавча пропозиція є збалансованою за показниками Державного бюджету: запропоновані додаткові видатки Державного бюджету компенсувати шляхом збільшення плану обсягу податку на додану вартість ввезених на територію України товарів.

К.Іщейкін повідомив, що Комітет з питань бюджету розглянув цей законопроект і майже одностайно підтримав його, а також рекомендує збільшити обсяг субвенцій місцевим бюджетам на здійснення заходів соціально-економічного розвитку окремих територій, що дозволить вирішити першочергове завдання розбудови соціальної інфраструктури регіонів. На це пропонується виділити приблизно таку ж суму, як виділена на забезпечення діяльності Президента.

Доповідач повідомив, що Комітет рекомендує прийняти законопроект за основу та в цілому.

Під час обговорення народні депутати висловили ряд зауважень до законопроекту, яким, зокрема, пропонувалося "передати мисливські бази і бази для відпочинку всім попереднім чиновникам під природні заповідники, під парки".

Народні депутати також пропонували своїм колегам уважно читати документ, в якому мова йде виключно про комунальні послуги через збільшення тарифів. "І цю різницю треба покрити. Бо якщо її не покрити, то сума залишиться боргу, плюс пеня. І треба буде платити більше".

Парламентарії далі розглянули в першому читанні проект Закону "Про внесення змін до деяких законів України щодо документів, що підтверджують громадянство України, посвідчують особу чи її спеціальний статус, спрямованих на лібералізацію Європейським Союзом візового режиму для України" за №3224.

Доповідач, перший заступник голови Державної міграційної служби Максим Соколюк, повідомив, що цей проект дасть можливість громадянам України отримувати якісні, прозорі, безпечні, швидкі послуги, в тому числі в контексті запровадження електронного врядування. Законопроектом передбачено визначення основної мети ведення Єдиного державного демографічного реєстру, ідентифікації особи для оформлення та видачі передбачених цим законом документів; здійснення реєстрації, місця проживання або місця перебування особи; удосконалення та спрощення процедури оформлення документів; розширення кола суб'єктів шляхом надання можливості центрам надання адмінпослуг оформлювати та видавати документи самостійно; оформлення паспорта громадянина України після досягнення 14-річного віку; мінімізація контактів громадян з чиновниками; повний контроль доступу державного службовця до персональних даних громадян. Крім цього, проект доповнено нормою щодо створення прозорого механізму плати послуг з оформлення і видачі документів відповідно до вимог чинного законодавства про адміністративні послуги.


Перехідними положеннями до законопроекту встановлено, що органами місцевого самоврядування можуть бути звільнені окремі категорії осіб від сплати вартості адміністративних послуг і за оформлення документів.

За словами доповідача, прийняття законопроекту дозволить усунути правові недоліки в законодавстві та привести Закон "Про єдиний державний демографічний реєстр" у відповідність до законодавства та реалій сьогодення.

Доповідач також наголосив, що прийняття такого закону необхідно для запровадження безвізового режиму з Європейським Союзом, на яке з таким нетерпінням очікує український народ.

Під час обговорення народні депутати зазначали, що єдина база даних може спричинити ряд загроз, зокрема корупційних, у тому числі загроз поліцейської держави. На думку парламентаріїв, цей законопроект потребує широкого обговорення, зокрема суспільним середовищем.

Народні депутати далі розглянули, обговорили проект Закону "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо дерегуляції в агропромисловому комплексі" №2558а.

Парламентарії повернулися до розгляду законопроекту "Про внесення змін до Митного кодексу України щодо створення передумов для нової моделі ринку природного газу" №3074 і 230 голосами прийняли його за основу.

Не було підтримано розглянутого раніше проекту Закону "Про внесення змін до Закону України "Про Державний бюджет України на 2015 рік" №3191.

За результатами сигнального голосування не було підтримано проекту Закону "Про внесення змін до деяких законів України щодо документів, що підтверджують громадянство України, посвідчують особу чи її спеціальний статус, спрямованих на лібералізацію Європейським Союзом візового режиму для України" №3224.

261 голосом за основу було прийнято вже розглянутий законопроект "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо дерегуляції в агропромисловому комплексі" № 2558а.

За результатами сигнального голосування народні депутат не підтримали законопроект №2319а.

Народні депутати розглянули у другому читанні законопроекти, прийняті за основу щодо питань розвитку економіки.

За результатами розгляду поправок у другому читанні та в цілому прийнято проект Закону "Про внесення змін до Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців" (щодо унеможливлення внесення змін до Єдиного державного реєстру за підробними документами)" №1475.

Народні депутати також розглянули поправки до проекту Закону "Про внесення змін до статті 60 Закону України "Про господарські товариства" (щодо зменшення кворуму загальних зборів учасників товариства з обмеженою відповідальністю)" №2757.

За результатами сигнального голосування законопроект не набрав необхідної кількості голосів ("за" - 199).

Головуючий закрив ранкове засідання.

На вечірньому засіданні парламент продовжив розгляд законопроектів у другому читанні щодо питань розвитку економіки.

Парламентарії розглянули поправки до законопроекту про внесення змін до деяких законодавчих актів України (щодо зняття регуляторних бар'єрів для розвитку державно-приватного партнерства в Україні та стимулювання інвестицій) за №1058.

Верховна Рада 261 голосом прийняла законопроект в цілому.

Народні депутати повернулися до раніше розглянутого законопроекту №2757.

233 голосами законопроект було прийнято у другому читанні та в цілому.

Парламентарії 266 голосами також прийняли у другому читанні та в цілому законопроект про внесення змін до деяких законодавчих актів України (щодо зняття регуляторних бар'єрів для розвитку мережі індустріальних парків в Україні) №2844.

Не було підтримано пропозицію головуючого про включення до порядку денного трьох проектів постанов про обрання народних депутатів членами комітетів.

Проект Закону "Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо врегулювання законодавства при створенні та функціонуванні магазинів безмитної торгівлі" №3032 доповів народний депутат Олег Кришин. Він повідомив, що законопроектом пропонується створити умови для реалізації в магазинах безмитної торгівлі товарів, призначених для ввезення на митну територію України з метою вільного обігу, у міжнародних пунктах пропуску для авіаційного сполучення товарів.


Таким законом передбачається надання  магазинам безмитної торгівлі можливості здійснювати продаж товарів громадянам, які в'їжджають на митну територію України через пункти пропуску для повітряного сполучення.


Проектом пропонується запровадити додаткові вимоги щодо розташування магазинів безмитної торгівлі та умови реалізації в них товарів, які відповідно до положень законопроекту повинні здійснюватися таким чином, щоб забезпечити здійснення митного контролю товарів, що ввозяться громадянами для вільного обігу на митній території України.

Голова Комітету з питань податкової та митної політики Ніна Южаніна доповіла рішення Комітету рекомендувати Верховній Раді прийняти законопроект за основу та в цілому за виключенням пункту стосовно ввезення громадянами на митну територію України алкогольних напоїв і тютюнових виробів в обсязі та в порядку, встановлених статтею 376 та частиною другою статті 378 Митного кодексу.

Народні депутати під час обговорення висловили зауваження до законопроекту і за результатами голосування відхилили його.

Наступний проект Закону "Про внесення змін до Митного кодексу України щодо врегулювання законодавства при створенні та функціонуванні магазинів безмитної торгівлі" №3033, який є похідним від попереднього, автором було знято з розгляду.

Народні депутати розглянули в першому читанні два законопроекти стосовно забезпечення масштабної експортної експансії українських виробників шляхом страхування, гарантування та здешевлення кредитування експорту за №№2142а і 2142а-1.

Їх суть доповіли Віктор Галасюк і Михайло Головко.

Голова Комітету з питань фінансової політики і банківської діяльності Сергій Рибалка доповів рішення Комітету рекомендувати Верховній Раді прийняти за основу законопроект за №2142а.

Народні депутати 256 голосами підтримали рішення профільного комітету.

Проект Закону "Про визнання таким, що втратив чинність, Закону України "Про заходи щодо стабілізації платіжного балансу України відповідно до статті XII Генеральної угоди з тарифів і торгівлі 1994 року" за №2674 доповіла народний депутат Тетяна Острікова. Вона нагадала про прийнятий Закон "Про заходи щодо стабілізації платіжного балансу України відповідно до статті XII Генеральної угоди з тарифів і торгівлі 1994 року", яким тимчасово, строком на 12 місяців, запроваджено додатковий імпортний збір на переважну більшість імпортованих товарів за ставками 10 та 5 відсотків, в залежності від класифікації товарів, згідно з УКТЗЕД.




За результатами голосування законопроект не набрав необхідної кількості голосів для прийняття і був відхилений.

Проект Закону "Про внесення змін до додатка № 3 до Закону України "Про Державний бюджет України на 2015 рік" (щодо захисту прав та соціальних гарантій військовослужбовців)" №3379 доповів перший заступник Міністра оборони Іван Руснак. Він зазначив, що проектом пропонується в межах обсягу фінансування видатків Міністерству оборони України (код 2100000) здійснити перерозподіл видатків між бюджетними програмами. Зокрема, за рахунок зменшення на 700000 тис. гривень фінансування бюджетних програм "розвиток озброєння та військової техніки Збройних Сил України" (код 2101150) - на 500000 тис. гривень та "будівництво (придбання) житла для військовослужбовців Збройних Сил України" (код 2101190) - на 200000 тис. гривень пропонується додатково профінансувати бюджетну програму "забезпечення діяльності Збройних Сил України та підготовка військ" (код 2101020).

Комітет з питань бюджету рекомендує Верховній Раді прийняти законопроект за основу та в цілому.

Народні депутати 240 голосами підтримали законопроект за основу та в цілому.

Головуючий на вимогу двох фракцій надав слово представнику фракції "Самопоміч" Єгору Соболєву, який звернув увагу на призначення першим заступником голови Національної поліції Василя Паскала. За його словами, це рішення санкціоноване Міністром внутрішніх справ і запропоновано керівником Національної поліції.

Фракція "Самопоміч" вимагає негайно викликати Міністра внутрішніх справ для пояснення з приводу такого "формування" нової поліції і звертається до керівника Національної поліції про необхідність негайного скасування цього рішення.

Головуючий закрив вечірнє засідання.

 

Повернутись до публікацій

Версія для друку