У ВIВТОРОК, 17 ЧЕРВНЯ, ВЕРХОВНА РАДА УКРАЇНИ ПРОДОВЖИЛА РОБОТУ В ПЛЕНАРНОМУ РЕЖИМI.

Склав присягу народний депутат України Олександр ЯРОСЛАВСЬКИЙ, обраний у виборчому окрузi № 206, Чернiгiвська область (замiсть вибулого Валентина МЕЛЬНИЧУКА, який склав повноваження у зв'язку з призначенням головою Чернiгiвської облдержадмiнiстрацiї).

Вiдбулося оприлюднення депутатських запитiв, заяв i повiдомлень, внесення пропозицiй. Мали слово уповноваженi парламентських фракцiй.

Народний депутат Олександр МОРОЗ оголосив Заяву фракцiї Соцiалiстичної партiї України. Йшлося про необхiднiсть заходiв щодо безпечностi об'єкта "Укриття" на Чорнобильськiй АЕС.
Далi сесiя розглядала законопроекти в першому читаннi.

Вiдповiдно до узгодженого порядку денного першим аналiзувався проект Закону про затвердження Загальнодержавної програми розвитку мiнерально-сировинної бази України на перiод до 2010 року. Доповiдав державний секретар Мiнiстерства екологiї та природних ресурсiв Сергiй ГОШОВСЬКИЙ.

Спiвдоповiдав голова парламентського комiтету з питань екологiчної полiтики, природокористування та лiквiдацiї наслiдкiв Чорнобильської катастрофи Геннадiй РУДЕНКО. Як зазначалось, основне правове завдання документа - сприяти рацiональному використанню природно-мiнеральних надбань, ефективному вкладенню для цього бюджетних коштiв, яких потрiбно буде, за розрахунками фахiвцiв, близько 18 мiльярдiв гривень. Доповiдач i спiвдоповiдач, учасники обговорення сходились на тому, що програма потребує iстотного доопрацювання, але в цiлому задовольняє вимоги проекта, за яким можна пiдготувати добротний документ.

Народний депутат України Людмила КИРИЧЕНКО (вiд авторської групи) представила проект Закону про єдиний соцiальний податок. Законопроектом передбачається реалiзацiя завдань щодо пiдвищення ефективностi роботи Пенсiйного та фонду загальнообов'язкового державного соцiального страхування шляхом удосконалення їх функцiй. На думку авторiв, такий законодавчий акт, крiм всього iншого, сприятиме виведенню iз "тiнi" частини фондiв оплати працi. Водночас пропонуються iстотнi змiни в самому механiзмi адмiнiстрування цих платежiв.

Однак у спiвдоповiдi вiд парламентського Комiтету з питань фiнансiв i банкiвської дiяльностi, оприлюдненої головою пiдкомiтету Вiталiєм ХОМУТИННИКОМ, у виступах висловлювались побоювання стосовно зниження загальної суми вiдрахувань до державних страхових фондiв та до Пенсiйного фонду з 37 до 25 вiдсоткiв. Пропонувалось зважено вивчити це питання з вiдповiдними органами державної влади. Рекомендувалось прийняти законопроект у першому читаннi.

Дехто з промовцiв категорично не погоджувався з такою пропозицiєю, вбачаючи в проектi спробу зруйнувати систему соцiального забезпечення, яка тiльки-но почала складатися. Пропонувалось повернути документ для пiдготовки до повторного першого читання або й зовсім вiдхилити.

Стосовно низки проектiв законiв щодо внесення змiн до Бюджетного кодексу (удосконалення його окремих положень) доповiдав голова парламентського Комiтету з питань бюджету Петро ПОРОШЕНКО.

В цiлому зазначалось, що намiчуванi зміни дадуть можливiсть полiпшити бюджетний процес, мiжбюджетнi вiдносити та взаємодiю його учасникiв, контроль за дотриманням бюджетного законодавства. Цьому має сприяти, зокрема, пiдвищення розмiру витрат на обслуговування та погашення боргу мiсцевих бюджетiв.

Вiдзначався також позитив надання субвенцiй з держбюджету для полiпшення економiчного становища вiдповiдної адмiнiстративно-територiальної одиницi.

Пропонувалось взяти за основу комiтетську, узгоджену з урядом редакцiю проекту, в якiй мають бути врахованi рацiональнi положення й норми законопроектiв, поданих iншими авторами.

Зазначалось, що усього довелось розглянути близько 15 таких проектiв. Промовці пiдкреслювали, що термiнового вдосконалення потребують бюджетнi вiдносини на рiвнi села, селища, мiста районного пiдпорядкування.

Вiд авторської депутатської групи мав слово перший заступник голови парламентського Комiтету з питань екологiчної полiтики, природокористування та лiквiдацiї наслiдкiв Чорнобильської катастрофи Iван ЗАЄЦЬ. Вiн представив проект Закону про екологiчну мережу України, яким пропонується створити правову основу територiй, що мають особливу цiннiсть для охорони навколишнього природного середовища. Це: землi та об'єкти заповiдного фонду; лiси; водоохороннi зони та прибережнi смуги вздовж берегiв морiв, рiчок та навколо водойм; земельнi дiлянки водо-болотних угiдь; землi оздоровчого та рекреацiйного призначення; полезахиснi лiсовi насадження; воднi об'єкти; територiї та об'єкти, якi мають особливе значення для охорони довкiлля.

Передбачається створення координацiйних рад з питань екологiчної мережi при Кабiнетi Мiнiстрiв України, Радi Мiнiстрiв АРК, обласних, Київськiй та Севастопольськiй мiських державних адміністраціях.

Законопроектом намiчаються заохочення для пiдприємцiв, якi дбатимуть про формування, збереження та рацiональне використання мережi. Зокрема, пропонується зменшити розмiр земельного податку, на пiльгових умовах надавати кредити для природоохоронних заходiв.

Проект викликав чимало запитань, зауважень, побажань. Але в цiлому мав пiдтримку, пропонувався для невiдкладного доопрацювання й прийняття.
На цьому ранкове засiдання завершилось.

ПIД ЧАС ВЕЧIРНЬОГО ЗАСIДАННЯ У ВIВТОРОК, 17 ЧЕРВНЯ, НАРОДНI ДЕПУТАТИ УКРАЇНИ ПРОДОВЖУВАЛИ ЗАКОНОТВОРЧУ РОБОТУ. ПРОЕКТИ РОЗГЛЯДАЛИСЯ ЗА СКОРОЧЕНОЮ ПРОЦЕДУРОЮ.

Було розглянуто й рекомендовано на голосування для прийняття рiшення такi законопроекти:

- про внесення змiн до деяких законодавчих актiв України щодо мiсцевої мiлiцiї. З його прийняттям узгоджуються положення законiв "Про мiсцеве самоврядування" та "Про мiлiцiю".

Завдяки пропонованим змiнам громадяни мають отримати право впливу (через органи мiсцевого самоврядування) на "своїх власних" охоронцiв. Це, як зазначалось, позитивно позначиться на їх роботi. Доповiдав з розглянутого питання перший заступник державного секретаря МВС Михайло КОРНIЄНКО. Спiвдоповiдав голова парламентського Комiтету з питань законодавчого забезпечення правоохоронної дiяльностi Володимир МОЙСИК;

- про внесення змiн до статтi 15 Закону України "Про статус суддiв" . Сутнiсть доповнення в тому, що повноваження суддi, якого у встановленому законом порядку обрано народним депутатом України, призупиняються (а не зупиняються) органом, що обрав чи призначив його на посаду, на час виконання повноважень народного депутата України. Доповiдав народний депутат України Юрiй КАРМАЗIН. Спiвдоповiдав голова пiдкомiтету парламентського Комiтету з питань правової полiтики Вiктор МУСIЯКА;

- про внесення змiн до Кодексу України про адмiнiстративнi порушення щодо вiдповiдальностi за порушення вимог реалiзацiї нафтопродуктiв. Згiдно з пропонованими змiнами контроль за якiстю нафтопродуктів мають здiйснювати структури спецiально уповноваженого центрального органу виконавчої влади у галузi екологiї та природних ресурсiв, а не структури у сферi стандартизацiї, метрологiї та сертифiкацiї, як робиться сьогоднi. Цим намічається посилити нагляд за якiстю нафтопродуктiв в оптовiй i роздрiбнiй торгiвлi. Доповiдав державний секретар Мiнiстерства екологiї та природних ресурсiв Сергiй ГОШОВСЬКИЙ. Спiвдоповiдав перший заступник голови парламентського Комiтету з питань екологiчної полiтики, природокористування та лiквiдацiї наслiдкiв Чорнобильської катастрофи Iван ЗАЄЦЬ. Висловлювались сумнiви, чи сприятиме успіху монопольне зосередження всiх функцiй в одному "профiльному" вiдомствi? Комiтет з питань законодавчого забезпечення правоохоронної дiяльностi, вiд якого мала слово народний депутат Марiя МАРКУШ, внесла пропозицiю повернути законопроект на доопрацювання;

- про рентнi платежi на нафту i природний газ. Такий законопроект має замiнити досi чинний Указ Президента України "Про встановлення рентної плати за нафту i природний газ, що видобуваються в Українi" вiд 21 грудня 1994 року № 785. Доповiдав секретар парламентського Комiтету з питань паливно-енергетичного комплексу, ядерної полiтики та ядерної безпеки Вадим ЛИТВИН. Висловлюючи думку, що питання, як висловився один iз промовцiв, "пiкантне" (в ньому зацiкавлений хтось iз лобiстiв), учасники обговорення погоджувалися, однак: законодавчу проблему слiд врегулювати, проект доопрацювати й прийняти як закон;

- про порядок погашення заборгованостi за електричну енергiю (по доповiдi Вадима ЛИТВИНА). Зазначалось, що такий законодавчий акт сприятиме запобiганню банкрутству пiдприємств, полiпшенню їх фiнансового стану, пiдвищенню iнвестицiйної привабливостi. У рамках розмови про проект гостро порушувалось питання щодо кiлькаразового стягування податку на додану вартiсть ( вiд виробника до безпосереднього споживача електроенергiї);

- про комбiноване виробництво теплової та електричної енергiї (когенерацiю) та використання скидного енергопотенцiалу ( по доповiдi голови пiдкомiтету парламентського Комітету з питань паливно-енергетичного комплексу, ядерної полiтики та ядерної безпеки Петра САБАШУКА). Законопроект спрямовано на ощадливе користування егергоносiями;

- про внесення змiн до статтi 11 Закону України "Про податок на додану вартiсть" щодо операцiй з ввезення (пересилання) пiдакцизних товарiв. Доповiдав (від авторської групи) народний депутат Володимир ФIАЛКОВСЬКИЙ. Йдеться про рiвнi, недискримiнацiйнi умови для всiх суб'єктiв пiдприємницької дiяльностi, що сплачують податок на додану вартiсть при ввезеннi товарiв з-за кордону, в тому числi - i для пiдприємств з iноземними інвестиціями.
На цьому вечiрнє засiдання завершилось.

18 ЧЕРВНЯ, В СЕРЕДУ, ПРОДОВЖУЄТЬСЯ РОБОТА В ПЛЕНАРНОМУ РЕЖИМI.

 
Повернутись до публікацій

Версія для друку