У ВІВТОРОК, 14 ЛИПНЯ, ВІДБУЛИСЯ ПЛЕНАРНІ ЗАСІДАННЯ ДРУГОЇ СЕСІЇ ВЕРХОВНОЇ РАДИ УКРАЇНИ ВОСЬМОГО СКЛИКАННЯ.

Голова Верховної Ради України В.Гройсман на початку ранкового засідання зазначив, що події у Мукачевому сколихнули всю країну, кинули виклик державі, державності.

"Маємо побороти бандитизм, корупцію, контрабанду, все те, що сьогодні є явищами, які знищують нашу державу. Вважаю, що у даному випадку парламент не може стояти осторонь цього процесу, і сьогодні ми визначимося щодо нашої участі у розслідуванні, аби незалежно ні від чого визначити винних, за якими б гаслами, погонами або званнями, службами, громадськими формуваннями вони не ховалися.

Кожен, хто порушив закон, має відповідати перед законом, перед людьми, і кожен має знати, що у випадку скоєння злочину обов'язково буде покараний", - наголосив Голова Верховної Ради.

В.Гройсман закликав народних депутатів до системної роботи, наголосивши на необхідності ухвалити ряд важливих законопроектів, які регулюють відносини в економічній, соціальній, освітянській і науковій сферах, щодо реформування правоохоронної системи, стосовно місцевих виборів.

Представники депутатських фракцій виступили з оголошеннями, заявами, повідомленнями, пропозиціями. У виступах йшлося про ситуацію,  яка склалася.в місті Мукачеве. 

Головуючий під час виступів оголосив про обрання народного депутата Максима Бурбака головою фракції "Народний фронт".

По завершенні виступів В. Гройсман запропонував з огляду на напружений графік роботи змінити порядок засідання - відмовитися від перерви з 12 години до 12 години 30 хвилин, а провести її з 14 години до 15 години.

Парламентарії підтримали пропозицію.

Народні депутати також підтримали пропозицію головуючого щодо  включення до порядку денного сесії ряду законопроектів.

В. Гройсман  оголосив до розгляду проект Закону "Про внесення змін до Конституції України (щодо недоторканності народних депутатів України та суддів)" №1776.

Законопроект доповів голова Комітету з питань правової політики та правосуддя Руслан Князевич. Він зазначив, що Комітет розглянув на засіданні 1 липня поданий Президентом України як невідкладний законопроект та Висновок Конституційного Суду.

За його словами, метою документа є вдосконалення положень Конституції України щодо недоторканності народних депутатів та суддів і приведення відповідних положень Основного Закону України у відповідність до міжнародних стандартів.

Для досягнення мети законопроектом пропонується виключити частини першу, третю статті 80 Конституції України, якими передбачено гарантії депутатської недоторканності.

Змінами до статті 126 Конституції України пропонується передбачити, що суддя не може без згоди Вищої ради юстиції бути затриманий та до нього не може бути застосовано запобіжний захід у вигляді тримання під вартою до винесення обвинувального вироку судом. При цьому такий імунітет судді не поширюватиметься на випадки затримання при вчиненні суддею або безпосередньо після вчинення ним тяжкого чи особливо тяжкого злочину проти життя та здоров'я особи.

Проектом також пропонується доповнити статтю 129 Конституції України положенням про те, що притягнення суддів до юридичної відповідальності здійснюється на загальних підставах. Водночас передбачено закріпити інститут функціонального імунітету, за яким судді не можуть бути притягнуті до юридичної відповідальності за діяння, вчинені у зв'язку зі здійсненням правосуддя, крім випадків ухвалення завідомо неправосудного судового рішення, порушення присяги судді або вчинення дисциплінарного правопорушення.

Доповідач також зазначив, що законопроект було направлено до Конституційного Суду для одержання висновку щодо відповідності вимогам статей 157 і 158 Конституції України. Згідно з Висновком Конституційного Суду України від 16 червня 2015 року № 1-в/2015 у справі щодо звернення Верховної Ради України положення законопроекту визнано такими, що відповідають вимогам статей 157 і 158 Основного Закону України.

Р.Князевич доповів про застереження Конституційного Суду до законопроекту: "Якщо у висновку Конституційного Суду законопроект про внесення змін до Конституції України в цілому або його окремі положення визнано такими, що не відповідають вимогам статей 157 і 158 Конституції України, а також у разі якщо у висновку Конституційного Суду України є застереження до положень такого законопроекту, Верховна Рада вирішує питання про подальшу роботу над законопроектом і визначає:

1) строк подання відповідними суб'єктами, зазначеними в частині другій статті 142 Регламенту Верховної Ради України, пропозицій, поправок до законопроекту;

2) строк опрацювання пропозицій, поправок до законопроекту головним та іншими визначеними комітетами;

3) строк надання відповідних документів народним депутатам;

4) дату розгляду питання про розгляд пропозицій, поправок до законопроекту про внесення змін до Конституції України.

Р.Князевич повідомив, що Комітет рекомендує Верховній Раді встановити строк подання пропозицій та поправок до поданого Президентом України проекту Закону "Про внесення змін до Конституції України щодо недоторканності народних депутатів України та суддів" №1776 -  до 15 серпня 2015 року;

встановити строк опрацювання пропозицій та поправок до законопроекту комітетами з питань правової політики та правосуддя, з питань Регламенту та організації роботи Верховної Ради України, з питань бюджету, з питань запобігання і протидії корупції, з питань європейської інтеграції у період до 25 серпня 2015 року включно;

призначити розгляд проекту закону на пленарному засіданні Верховною Радою України після 25 серпня 2015 року.

Промовець  відповів на запитання народних депутатів.

В обговоренні законопроекту взяли участь представники депутатських фракцій і груп.

Промовці наголошували на актуальності прийняття такого закону. Документ  підтримали всі фракції коаліції.

Голова Комітету Руслан Князевич у заключному слові вкотре нагадав про зміни, які Комітет пропонує внести до проекту постанови стосовно строків опрацювання пропозицій та розгляду законопроекту.

283 голосами проект постанови "Про подальшу роботу над законопроектом про внесення змін до Конституції України щодо недоторканності народних депутатів України та суддів" було прийнято в цілому.

Парламентарії приступили до розгляду законопроектів у першому читанні.

Проект Закону "Про сервісні послуги та сервісні центри Міністерства внутрішніх справ України" №2567 доповіла перший заступник Міністра внутрішніх справ Екатерина Згуладзе-Глуксман.

Секретар Комітету з питань законодавчого забезпечення правоохоронної діяльності Антон Геращенко доповів рішення Комітету рекомендувати Верховній Раді прийняти законопроект за основу.

Законопроект 241 голосом було прийнято за основу.

Перший заступник Міністра внутрішніх справ Е.Згуладзе-Глуксман доповіла пов'язаний з попереднім проект Закону "Про внесення змін до Бюджетного кодексу України (щодо плати за сервісні послуги, що надаються Міністерством внутрішніх справ)" №2568.

Е.Згуладзе-Глуксман повідомила, що змінами до Бюджетного кодексу пропонується віднести до переліку джерел формування спеціального фонду Державного бюджету України (90 відсотків) та загального фонду місцевого бюджету (10 відсотків) в частині доходів плату за сервісні послуги, що надаватимуться центрами з надання сервісних послуг Міністерства внутрішніх справ.

За словами доповідача, прийняття такого закону надасть можливість зарахування плати за надання сервісних послуг, що надаватимуться центрами з надання сервісних послуг Міністерства внутрішніх справ до спеціального фонду Державного бюджету України.

Голова підкомітету Комітету з питань бюджету Костянтин Іщейкін доповів рішення Комітету рекомендувати Верховній Раді прийнято законопроект за основу.

Законопроект 231 голосом було прийнято за основу.


Проект Закону "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень" №2982 доповів народний депутат Віктор Галасюк. Він зазначив, що законопроектом пропонується внести зміни до законодавчих актів, які регулюють питання проведення державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень, спрямовані на спрощення відповідної процедури, та врегулювання процедурних питань, пов'язаних з передачею відповідних повноважень органам місцевого самоврядування.

В.Галасюк також доповів ще три законопроекти з запропонованого пакету проектів, спрямованих на проведення реформи системи державної реєстрації прав, - "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань" №2983, "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо розширення повноважень органів місцевого самоврядування та оптимізації надання адміністративних послуг" №2984, "Про внесення змін до Бюджетного кодексу України (щодо фінансової забезпеченості надання адміністративних послуг органами місцевого самоврядування)" №2981.

Народні депутати обговорили всі чотири проекти.

За результатами голосування їх було прийнято за основу.

В.Гройсман, підсумовуючи, зазначив, що прийняттям законопроектів щодо спрощення державної реєстрації прав на нерухоме майно та їх обтяжень, юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців та щодо розширення повноважень органів місцевого самоврядування і оптимізації надання адміністративних послуг Верховна Рада зробила перший крок до руйнації корупційної централізованої вертикалі.

Народні депутати розглянули три законопроекти стосовно спрощення регулювання виробництва та обігу пива за №№2971 2971-1 2971-д.

Про їх суть доповіли заступник Міністра фінансів Олена Макеєва, народний депутат Олена Кондратюк і голова Комітету з питань податкової та митної політики Ніна Южаніна.

Урядовим законопроектом з метою створення правових умов для прозорої та ефективної діяльності виробників пивоварної продукції шляхом зменшення надмірного регуляторного навантаження, не пов'язаного зі збільшенням податкових надходжень від галузі, передбачено: скасувати для пивоварної галузі атестацію та ліцензування виробництва, сертифікацію та підтвердження відповідності продукції, регулювання Кабінетом Міністрів України мінімальних оптово-відпускних або роздрібних цін, державне регулювання нормування втрат при виробництві, внесення місць зберігання продукції до Єдиного державного реєстру; встановлення єдиних із алкогольними напоями вимог до маркування продукції; уточнити поняття "спонсорство" тощо.

Народний депутат О.Кондратюк у виступі зазначила, що проект, який вона представляє, є не зовсім альтернативним урядовому. Вона доповіла про відмінності цих проектів, зокрема, про пропозиції доповнити положеннями щодо заборони продажу пива (крім безалкогольного), алкогольних, слабоалкогольних напоїв, вин столових на території автозаправних станцій та на відстані менш ніж 100 метрів від загальноосвітніх та дошкільних навчальних закладів у торгових приміщеннях (будівлях) з площею менше 20 кв. м.; про заборону з 22 години до 7 години  продажу пива, алкогольних, слабоалкогольних напоїв, вин столових, крім як на розлив для споживання на місці (у ресторанах, кафе, барах, інших закладах, що мають статус суб'єктів господарювання громадського харчування) і про встановлення заборони на розповсюдження реклами про проведення розважальних заходів, конкурсів, лотерей, розіграшів призів, якщо умовою надання права участі у таких заходах є придбання та/або споживання алкогольних напоїв.

Голова Комітету Н.Южаніна у виступі зазначила: "Беручи до уваги актуальність запропонованих до законодавчого врегулювання питань зазначених законопроектів та необхідність негайного запровадження цих норм, у Комітеті на базі законопроектів №№2971 та 2971-1 розроблено доопрацьований проект Закону "Про внесення змін до деяких законів України щодо  регулювання виробництва та обігу пива".

За її словами, його метою є створення правових умов для прозорої та ефективної діяльності виробників пивоварної продукції шляхом зменшення надмірного регуляторного навантаження, не пов'язаного зі збільшенням податкових надходжень від галузі.

Н.Южаніна доповіла рішення Комітету рекомендувати Верховній Раді прийняти за основу та в цілому законопроект №2971-д, підготовлений Комітетом з урахуванням пропозицій стосовно малих пивоварів.

В обговоренні взяли участь представники депутатських фракцій і груп.

Представник фракції Радикальної партії О.Корчинська повідомила, що фракція не голосуватиме за жоден із законопроектів, оскільки всі вони є лобістськими.

Голова фракції "Самопоміч" О.Березюк запропонував розділити законопроект на дві частини - прийняти ту  частину, яка стосується дерегуляції пивної галузі, а частину, ящо стосується реклами пива, суттєво доопрацювати.

Голова Комітету Н.Южаніна перед голосуванням повідомила, що всі пропозиції щодо спонсорства та реклами, які прозвучали під час обговорення, у законопроекті враховані.

Головуючий повідомив, що є два застереження щодо голосування за прийняття в цілому і поставив законопроект №2971-д на голосування для прийняття за основу.

За результатами голосування законопроект не набрав голосів для прийняття за основу (за - 211).

Верховна Рада 287 голосами прийняла Постанову "Про створення Тимчасової слідчої комісії з питань розслідування обставин конфлікту в Закарпатській області".

Народні депутати проголосували за усунення технічних неузгодженостей в тексті прийнятого Закону "Про Рахункову палату".

Парламентарії розглянули і прийняли за основу проект Закону "Про внесення змін до статті 60 Закону України "Про господарські товариства" (щодо зменшення кворуму загальних зборів учасників товариства з обмеженою відповідальністю)" №2757.

Народні депутати не підтримали проекти постанов "Про скасування рішень Верховної Ради України від 2 липня 2015 року про прийняття в цілому як закон проектів законів "Про Національну поліцію" №2822-П; "Про внесення змін до Закону України "Про прокуратуру" (щодо удосконалення та особливостей застосування окремих положень)" №2667-П та "Про органи внутрішніх справ" №2561-П.

Перший заступник Голови Верховної Ради України Андрій Парубій закрив ранкове засідання.

На початку вечірнього засідання А.Парубій оголосив про створення у Верховній Раді міжфракційного депутатського об'єднання "За індустріальні та технологічні парки", головою якого обрано народного депутата Михайла Хміля.

Перший заступник Голови Верховної Ради повідомив, що зараз фактично завершується робота Ради коаліції щодо узгодження всіх пропозицій до проекту закону про місцеві вибори. За його словами, протягом найближчого часу ця робота буде завершена. Після цього профільний комітет всі узгоджені пропозиції внесе до тексту законопроекту.

Головуючий запропонував далі розглядати питання, визначені порядком денним засідання і оголосив до розгляду за скороченою процедурою проекту Закону "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо захисту інтересів держави, споживачів телекомунікаційних послуг та удосконалення державного регулювання у сфері користування радіочастотним ресурсом України" №1888.

Законопроект доповів народний депутат Олександр Данченко. Він зазначив, що документ спрямований на дерегуляцію у сфері користування радіочастотним ресурсом України, скорочення кількості документів дозвільного характеру, зменшення та впорядкування регуляторного впливу держави на відносини у сфері користування радіочастотним ресурсом, захист інтересів держави та споживачів телекомунікаційних послуг у сфері запобігання користування кінцевим обладнанням, законність застосування якого на території України не підтверджена, гармонізацію законодавства України у регульованій сфері із законодавством ЄС та приведення його у відповідність до вимог Міжнародного союзу електрозв'язку.

О.Данченко також повідомив, що прийняття такого  закону дасть змогу отримати додаткові надходження до державного бюджету України в розмірі орієнтовно 1,3 млрд. грн. щорічно.

Перший заступник Голови Комітету з питань інформатизації та зв'язку Руслан Лук'янчук доповів рішення Комітету рекомендувати Верховній Раді прийняти законопроект за основу.

Головуючий провів сигнальне голосування, за результатами якого у сесійні залі перебувала недостатня кількість парламентаріїв для позитивного голосування.

А.Парубій запропонував далі розглянути наступний законопроект, а потім проголосувати за обидва проекти.

Проект Закону "Про внесення змін до деяких законів України щодо посилення соціального захисту дітей та підтримки сімей з дітьми" №2254 доповіла народний депутат Ірина Геращенко. Вона зазначила, що законопроект розроблено з метою удосконалення системи забезпечення прав дітей в Україні шляхом удосконалення механізмів та процедур прийняття рішень щодо захисту дитини за місцем фактичного перебування, розвитку соціальних послуг з підтримки сімей з дітьми, які потрапили в складні життєві обставини, постраждали внаслідок воєнний дій чи збройних конфліктів.


Законопроектом передбачається внести зміни та доповнення до 9 чинних законів та привести норми чинного законодавства у відповідність до Конвенції ООН про права дитини, посилити їх спрямованість на удосконалення механізмів попередження соціального сирітства; захисту дітей, які постраждали внаслідок воєнний дій чи збройних конфліктів, забезпечення права кожної дитини виховуватися в сім'ї, передусім в рідній; визначити повноваження органів опіки та піклування щодо захисту прав та інтересів внутрішньо переміщених дітей, зокрема дітей-сиріт, дітей, позбавлених батьківського піклування; розширити повноваження органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування щодо розвитку соціальних послуг з підтримки сімей з дітьми, які потрапили в складні життєві обставини; створити правові підстави для тимчасового влаштування дітей в сім'ї патронатних вихователів і запровадити послугу "сімейного патронату".

Голова підкомітету Комітету з питань сім'ї, молодіжної політики та спорту Іван Спориш доповів рішення Комітету рекомендувати Верховній Раді прийняти законопроект за основу.

246 голосами законопроект було прийнято за основу.

Народні депутати за результатами наступного голосування не підтримали попередній законопроект №1888.

Парламентарії розглянули ще два законопроекти стосовно посилення соціального захисту дітей, "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо гарантій захисту прав дітей-жертв воєнних дій та збройних конфліктів" №1410 і "Про забезпечення права та гарантій дітей-жертв збройного конфлікту, воєнних дій, тимчасової окупації території України" №2146.

За результатами голосування обидва законопроекти не були підтримані. Профільному комітету було дано доручення при підготовці до другого читання законопроекту №2254 врахувати положення цих проектів.

Народні депутати далі розглянули три законопроекти стосовно оздоровлення дітей вимушених переселенців та дітей із сімей, які перебувають у складних життєвих обставинах №№2788, 2788-1, 2788-д.

За основу та в цілому було прийнято законопроект №2788-д.

За основу було прийнято проект Закону "Про внесення змін до Закону України "Про житлово-комунальні послуги" (щодо удосконалення механізму надання послуг з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій)" №1714.

Парламентарії розглянули у другому читанні проект Закону "Про внесення змін до деяких законів України щодо посилення прозорості у сфері відносин власності з метою запобігання корупції" №2423.

Підготовлений документ доповів голова Комітету з питань запобігання і протидії корупції Єгор Соболєв.

Народні депутати розглянули поправки до законопроекту і 240 голосами прийняли його в цілому.

Проект Закону "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо вдосконалення регулювання відносин у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху" №2562 доповів секретар Комітету з питань законодавчого забезпечення правоохоронної діяльності Антон Геращенко. Він наголосив, що документом  пропонується запровадити систему автоматичної фотозйомки і/або відеофіксації адміністративних правопорушень у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху, ввести новий вид адміністративного стягнення (штрафні бали), встановити розмір штрафу або кількості штрафних балів у санкції статті, надати повноваження щодо розгляду справ про адміністративні правопорушення уповноваженим працівникам Національної поліції, що забезпечують безпеку дорожнього руху, а також законодавчо закріпити норму, згідно з якою відповідальність за правопорушення у сфері забезпечення дорожнього руху, зафіксовані в автоматичному режимі, буде нести юридична або фізична особа, за якою зареєстровано транспортний засіб.

А.Геращенко наголосив, що зважаючи на опрацьовані поправки Комітет ухвалив рішення  - рекомендувати Верховній Раді прийняти законопроект в цілому.

Парламентарії  розглянули поправки до цього документа, проголосували за ті, на яких наполягали їх автори. Деякі поправки було підтримані.

267 голосами законопроект було прийнято в цілому.

Підготовлений до другого читання проект Закону "Про місцеві вибори" №2831-3 доповів голова Комітету з питань правової політики та правосуддя Руслан Князевич. Він повідомив, що Комітетом до другого читання підготовлено порівняльну таблицю до законопроекту, яка містить 1548 поправок від 65 народних депутатів.

Р.Князевич повідомив, що Комітет при підготовці проекту до другого читання ухвалив рішення врахувати ряд концептуальних пропозицій. Він поінформував про ці пропозиції.

Доповідач зазначив, що Комітет рекомендує Верховній Раді України проект Закону "Про місцеві вибори№ 2831-3 прийняти в другому читанні та в цілому з урахуванням цих узгоджених пропозицій.

А.Парубій запропонував проголосувати за законопроект за процедурою ad hoc без розгляду усіх поправок.

Народні депутати 247 голосами підтримали пропозицію.

Верховна Рада 257 голосами прийняла в цілому Закон "Про місцеві вибори" з урахуванням пропозицій, озвучених головою Комітету Р.Князевичем та поправок, озвучених народним депутатом Ю.Луценком.

Головуючий привітав народних депутатів з прийняттям закону і закрив пленарне засідання.

 

Повернутись до публікацій

Версія для друку