У П'ЯТНИЦЮ, 4 ТРАВНЯ, ВІДБУЛОСЯ ПЛЕНАРНЕ ЗАСІДАННЯ ТРЕТЬОЇ СЕСІЇ ВЕРХОВНОЇ РАДИ УКРАЇНИ П'ЯТОГО СКЛИКАННЯ.

На початку ранкового засідання народні депутати виступили із заявами, повідомленнями, внесення пропозицій.

Голова Верховної Ради України Олександр Мороз, підводячи риску під виступами, звернув увагу на пропозиції, які прозвучали, відносно оцінки діяльності рекомендованого до складу Конституційного Суду судді Стецюка. Головуючий запропонував прийняти протокольне доручення Комітету з правової політики: проаналізувати питання і внести пропозиції на розгляд парламенту. За його словами, мова йде про норму закону "Про Конституційний Суд", яка передбачає певні вимоги до суддів і санкції, які передбачаються і Конституцією України, і законом, якщо суддя порушує присягу.

О.Мороз нагадав про ще одну пропозицію дати протокольне доручення Комітету з питань Регламенту, депутатської етики та забезпечення діяльності Верховної Ради України розглянути питання про деякі умови забезпечення депутатів, які свідомо порушують законодавство, не ходять на засідання ні парламенту, ні комітетів. Головуючий назвав ці порушення не епізодичними, а системними. Тому тут повинна бути відповідна реакція.

О.Мороз також зауважив, що, можливо, треба внести зміни до Регламенту з цього приводу.

Далі до порядку денного був включений проект постанови про внесення змін до Постанови Верховної Ради від 30 квітня "Про вибори Президента України та народних депутатів України". За словами головуючого, необхідність прийняття такої постанови полягає у тому, щоб зробити доручення Центральній виборчій комісії і Кабінету Міністрів, а також прийняти деякі уточнення.

Верховна Рада ухвалила Постанову 246-ма голосами. Вона доповнює Постанову Верховної Ради України від 30 квітня 2007-го року "Про вибори Президента України та народних депутатів України" двома новими пунктами.

Першим з них Центральній виборчій комісії доручається керуватися у своїй діяльності Постановою Верховної Ради України від 2 квітня "Про запобігання діям, що загрожують конституційному правопорядку, громадському спокою і стабільності в Україні" та забезпечити належне виконання Закону України "Про Державний реєстр виборців" і своєчасну підготовку і проведення виборів Президента України та народних депутатів України.

Кабінету Міністрів України доручено вжити необхідних заходів щодо забезпечення фінансування передбачених пунктом першим цієї постанови виборів Президента України та народних депутатів України в обсягах і в порядку, визначеному законом.

Постановою визнано такими, що втратили чинність Постанову Верховної Ради України від 2 квітня "Про скасування Постанови Верховної Ради "Про дострокове припинення повноважень членів Центральної виборчої комісії" та Постанову Верховної Ради України від 2 квітня "Про скасування Постанови Верховної Ради України про призначення на посади членів Центральної виборчої комісії".

До порядку денного далі було включено проект постанови про звернення Верховної Ради України до Президента України з приводу указів Президента України щодо дострокового припинення повноважень Верховної Ради України п'ятого скликання.

Верховна Рада схвалила Звернення Верховної Ради України до Президента України до Президента України 252-ма голосами.

Верховна Рада закликала Президента Віктора Ющенка скасувати його укази про припинення повноважень парламенту й призначення позачергових парламентських виборів.

Крім того, в зверненні міститься аналіз закону про вибори Верховної Ради, у якому автори постанови показують неможливість проведення позачергових виборів у строки, установлені Президентом.

Верховна Рада також ухвалила Постанову про деякі заходи щодо посилення режиму охорони будинків Верховної Ради України.

У Постанові наголошується, що, зважаючи на загострення суспільно політичної ситуації в країні, можливі у зв'язку з цим провокаційні дії та з метою посилення режиму охорони будівель парламенту, Верховна Рада України звертає увагу керівництва Управління державної охорони України на необхідність забезпечити посилений режим охорони будівель Верховної Ради України та належну взаємодію при цьому з Міністерством внутрішніх справ України, відповідно до Закону України "Про державну охорону органів державної влади України та посадових осіб".

Постановою управлінню справами Апарату Верховної Ради доручається невідкладно укласти на виконання цієї постанови відповідну угоду щодо охорони будівель та іншого державного майна, що забезпечує діяльність Верховної Ради України.

Далі народні депутати включили до порядку денного та розглянули проект закону про внесення змін до Закону України "Про Державний бюджет України на 2007 рік".

Доповідав законопроект перший віце-прем'єр-міністр Микола Азаров. Він зазначив, що уряду за 9 місяців вдалося не лише стабілізувати ситуацію, яка була критична влітку 2006 року, а й забезпечити системне покращення добробуту громадян. Зокрема, були нейтралізовані системні проблеми бюджету 2006 року, спричинені прорахунками попередників при складанні бюджету та прийнятті поспішних рішень, незабезпечених бюджетними ресурсами.

Доповідач нагадав про додаткові надходження до бюджету та відновлення макроекономічної стабільності, досягнуті урядом, які дали можливість вже в березні поточного року прийняти рішення про суттєве збільшення соціальних видатків. За його словами, зокрема за підтримки парламенту було внесено зміни до Закону "Про Державний бюджет України на 2007 рік" щодо збільшення пенсії, заробітних плат та підвищення соціальних стандартів.

М.Азаров доповів про те, що дохідна частина загального фонду Державного бюджету 2007 року за січень квітень перевиконана на 6,1 відсотка. До Державного бюджету понад план надійшло 2 мільярди гривень.

Перший віце-прем'єр-міністр висловив переконання в незворотності тенденції економічного зростання.

Далі М.Азаров зупинився на ключових напрямках законопроекту. Він повідомив, що основний ресурс - 4,2 мільярда гривень будуть направлені на подальше підвищення заробітної плати працівників бюджетної сфери. Зокрема, в проекті закону передбачається з 1 червня 2007 року запровадження другого етапу Єдиної тарифної сітки. За його словами, це дасть можливість поступово відновити порушене протягом останніх років міжпосадове, міжкваліфікаційне співвідношення в оплаті праці працівників бюджетної сфери. Запровадження цієї норми дозволить протягом поточного року підвищити посадові оклади працівників бюджетної сфери на 33,5 відсотка.

М.Азаров зазначив, що із запровадженням другого етапу Єдиної тарифної сітки диференціація складатиме 1,9 рази. Таким чином, середньомісячна заробітна плата лікаря зростатиме поступово: з 786 гривень в січні до 1083 гривень з жовтня поточного року. Шкільний вчитель вищої категорії до кінця року отримуватиме заробітну плату на 370 гривень більше, вчитель без категорії на 305 гривень більше, завідувач дитячого садка на 419 гривень, директор школи на 486 гривень.

Крім того, далі зазначив доповідач, вперше за останні 11 років з першого травня 2007 року окремим категоріям педагогічних працівників збільшуються розміри доплат та підвищень до посадових окладів. В цілому на збільшення підвищень та доплат педагогічним працівникам буде спрямовано 201,1 мільйона гривень.

М.Азаров доповів про інші показники підвищень. В цілому додаткова потреба збільшення видатків на 2007 рік складає 5 мільярдів гривень. Левова частка 69 відсотків додаткових видатків буде спрямована в регіони.

Перший віце-прем'єр-міністр також доповів про ресурси, що можуть бути залучені в фінансування цих напрямків. Зокрема, проектом пропонується скорочення видатків на обслуговування зовнішнього державного боргу та створення Недержавного пенсійного фонду на загальну суму 187 мільйонів гривень. По-друге, виходячи з економічних тенденцій, прогнозується збільшення дохідної частини зведеного бюджету на 4,8 мільярда гривень: 2 мільярда гривень за рахунок ПДВ із ввезених товарів, 1,3 мільярда гривень ПДВ із вироблених товарів, 0,4 мільярда гривень податок на прибуток підприємств, 1,1 мільярда гривень податку з доходів фізичних осіб, що зараховуються до місцевих бюджетів.

М.Азаров звернув увагу присутніх на те, що зміни до Державного бюджету 2007 року не призведуть до збільшення дефіциту бюджету.

Завершуючи виступ, доповідач висловив упевненість уряду продовжити розпочаті структурні реформи в економіці та соціальній сфері, а також на цьому фундаменті і далі підвищувати рівень соціальних стандартів. "Суспільство повинно знати, що ми зробимо все, щоб рівень життя наших співгромадян був достойним", - зазначив він.

Співдоповідав Голова Комітету з питань бюджету Володимир Макеєнко. Він зазначив, що Бюджетний комітет цілком підтримує такий підхід, коли збільшення доходів бюджету ґрунтується на покращенні основних показників соціально-економічного розвитку першого кварталу 2007 року та прогнозу до кінця року.

За словами співдоповідача, Бюджетний комітет підтримав також інші запропоновані урядом зміни до закону.

В.Макеєнко доповів про ті пропозиції, які Комітет вбачає за необхідне врахувати у проекті, зокрема, щодо збільшення доходів загального фонду Державного бюджету за кодом "податок на прибуток підприємств" на 156 мільйонів 800 тисяч гривень; Міністерству внутрішніх справ України збільшити на забезпечення захисту прав і свобод громадян суспільства і державі від протиправних посягань та охорона громадського порядку видатки споживання у сумі 214 мільйонів гривень, з них оплата праці - на 179 мільйонів гривень.

Серед пропозицій Бюджетного комітету також збільшення видатків Міністерству юстиції України на проведення судової експертизи на 2 мільйони 800 тисяч гривень; Центральній виборчій комісії зменшення видатків на первинне формування та первинне оточення Державного реєстру виборців на 60 мільйонів гривень тощо.

Народні депутати у ході обговорення підтримали поданий урядом законопроект. У виступах зазначалося, що підняття соціальних стандартів вплине на розвиток економіки. "Це живі кошти знову вливаються в економіку, тобто буде можливість ростом економіки продовжувати соціальні гарантії".

Голова Верховної Ради України Олександр Мороз, підсумовуючи обговорення, висловив сподівання, що Президент України підпише цей закон.

Верховна Рада прийняла в цілому закон "Про внесення змін до Закону України "Про Державний бюджет України на 2007 рік".

Після цього народні депутати розглянули проект постанови про утворення Тимчасової слідчої комісії для перевірки діяльності Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення та її підрозділів з нагляду за дотриманням телерадіоорганізаціями законодавства в сфері телебачення і радіомовлення.

За словами доповідача, народного депутата Олени Бондаренко, необхідність у прийнятті такої постанови виникла у зв'язку з тим, що "наш телерадіоефір зараз розвивається не завдяки, а всупереч роботі Національної ради з питань телебачення і радіомовлення, який фактично перетворився з контролюючого органу у каральний".

Свої слова доповідач підкріпила деякими фактами, зокрема й таким, що недавно міжнародне агентство "Freedom-house" назвало українські засоби масової інформації частково вільними, у чому є й "заслуга" Національної ради з питань телебачення і радіомовлення.

О.Бондаренко також заявила про претензії до роботи Національної раді і звернулася до телерадіоорганізацій надавати свідчення порушень з боку Національної ради.

Верховна Рада утворила Тимчасову слідчу комісію для перевірки діяльності Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення та її підрозділів з нагляду за дотриманням телерадіоорганізаціями законодавства в сфері телебачення і радіомовлення. За Постанову проголосувало 258 депутатів.

Постановою доручається Тимчасовій слідчій комісії:

- проаналізувати діяльність Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення щодо прозорості та публічності процедур видачі та продовження ліцензій на мовлення, а також дотримання законності під час проведення перевірок дотримання телерадіоорганізаціями законодавства у сфері телебачення і радіомовлення;

- проаналізувати обґрунтованість та законність притягнення телерадіоорганізацій до відповідальності за порушення законодавства у сфері телебачення і радіомовлення;

- проаналізувати ефективність діяльності Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення при підготовці та реалізації Плану розвитку національного телерадіоінформаційного простору;

- запропонувати комплекс термінових заходів, спрямованих на підвищення прозорості та публічності діяльності Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення.

Головою Тимчасової слідчої комісії обрано народного депутата Євгена Філіндаша.

Верховна Рада Постановою зобов'язує Національну раду України з питань телебачення і радіомовлення надати Тимчасовій слідчій комісії необхідну інформацію.

Документом також встановлюється на час роботи Тимчасової слідчої комісії мораторій на проведення Національною радою України з питань телебачення і радіомовлення перевірок діяльності телерадіоорганізацій.

Верховна Рада заслухає звіт Тимчасової слідчої комісії на пленарному засіданні Верховної Ради України не пізніше до 15 червня 2007 року.

Після цього головуючий звернувся до народних депутатів бути готовими зібратися на засідання, коли виникне потреба, протягом півгодини.

Наприкінці ранкового засідання народні депутати виступили із заявами, повідомленнями, внесенням пропозицій у розділі "Різне".

На цьому пленарне засідання завершилося.

Повернутись до публікацій

Версія для друку