У ВІВТОРОК, 12 ТРАВНЯ, ВІДБУЛИСЯ ПЛЕНАРНІ ЗАСІДАННЯ ДРУГОЇ СЕСІЇ ВЕРХОВНОЇ РАДИ УКРАЇНИ ВОСЬМОГО СКЛИКАННЯ.

Голова Верховної Ради України В.Гройсман на початку ранкового засідання привітав з Днем народження народного депутата Надію Савченко і запевнив, що Український парламент зробить усе залежне від нього для її звільнення.

Із заявами, повідомленнями, пропозиціями виступили представники депутатських фракцій і груп.

Головуючий запропонував включити до порядку денного сесії ряд законопроектів, проголосувавши за них пакетом.

Парламентарії не підтримали пропозицію. Вони пропонували проголосувати, виключивши із списку та включивши до нього деякі законопроекти.

Пропозиції також не були підтримані.

Народні депутати приступили до розгляду питань у першому читанні.

Проект Закону "Про внесення зміни до статті 21 Закону "Про державну таємницю" (режимно-секретних органів)" №2285 доповів перший заступник Голови Державної служби спеціального зв'язку та захисту інформації Олександр Корнейко. Урядовець нагадав, що зміни до Закону були внесені 27 березня 2014 року. Передбачалося, що до складу режимно-секретних органів обов'язково повинні входити підрозділи криптографічного і технічного захисту інформації. Але специфіка цих підрозділів полягає в тому, що в них є відповідні чутливі технології, тобто певні алгоритми захисту інформації та шифри. Включення ж підрозділів  до режимно-секретних органів обов'язково призведе до розширення кола осіб, які мають доступ до всіх шифрів та алгоритмів. "В умовах складної військово-політичної ситуації це вкрай небезпечно. Тому пропонується внести зміни, тобто повернутися до тієї редакції закону, яка діяла до березня 2014 року", - пояснив він.

О.Корнейко також зазначив, що в разі необхідності до підрозділів режимно-секретних органів можуть долучатися підрозділи захисту інформації.

Голова Комітету з питань національної безпеки і оборони Сергій Пашинський повідомив, що Комітет одностайно ухвалив рішення підтримати цей проект. За його словами, це не законопроект, а редакційна правка, уточнення щодо зменшення переліку осіб, допущених до державної таємниці.

Законопроект було прийнято за основу та в цілому (за - 241).

Парламентарії повернулися до голосування за включення документів до порядку денного сесії.

234 голосами вони підтримали пропозицію щодо включення названих головуючим законопроектів.

Народні депутати розглянули ще кілька документів  стосовно удосконалення чинного законодавства у сфері національної безпеки і оборони.

За результатами обговорення і голосування за основу та в цілому прийнято проект Закону "Про загальну чисельність Державної служби спеціального зв'язку та захисту інформації України" №2461, яким затверджено загальну чисельність Державної служби спеціального зв'язку та захисту інформації України в кількості 7595 осіб, у тому числі  -  6095 військовослужбовців.

За основу прийнято проекти законів "Про внесення змін до статті 143 Закону України "Про Статут внутрішньої служби Збройних Сил України" №2531 і "Про внесення змін до Закону України "Про Статут внутрішньої служби Збройних Сил України" щодо використання персональних пристроїв безпроводового доступу"  №2154.

Верховна Рада прийняла за основу та в цілому проект Закону "Про внесення змін до Закону України "Про боротьбу з тероризмом" (щодо оперативного управління антитерористичними операціями)" №2030.

За основу було прийнято проект Закону "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо проходження військової служби у Збройних Силах України іноземцями та особами без громадянства" №2389.

Проект Закону "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо заміни довічного позбавлення волі більш м'яким покаранням"  №2292 доповіла народний депутат Ірина Луценко. Вона зазначила, що питання гуманізації окремих норм кримінального законодавства щодо застосування покарання у вигляді довічного позбавлення волі порушується давно, але досі не вирішено. За її словами, зміни, передбачені цим законопроектом, дадуть змогу привести наше законодавство у відповідність до чинної європейської практики та європейських стандартів.

Перед тим, як доповісти суть законопроекту, народний депутат звернула увагу на те, що ряд кодексів - Кримінальний, Кримінально-виконавчий і Кримінальний процесуальний - покликані вирішити основне питання. Йдеться про невідворотність покарання за кримінальний злочин, проведення певних заходів, а також ізоляцію винних у цьому злочині для того, щоб виправити таких злочинців.

Автор наголосила, що ніхто не веде мову про те, що покарання у формі довічного позбавлення волі скасовується чи не застосовується. За її словами, чомусь саме так сприймається це окремими парламентаріями. "Йдеться про те, що для покарань, обмежених строком, існує можливість або право звільнитися умовно-достроково за умови виконання низки вимог. А для довічно позбавлених волі такого права немає, немає такої можливості. А тому ми пропонуємо її впровадити", - пояснила вона.

Голова Комітету з питань законодавчого забезпечення правоохоронної діяльності Андрій Кожем'якін нагадав, що в попередньому скликанні вже розглядалася така законодавча ініціатива. Тоді вона не була підтримана.

А.Кожем'якін зауважив, що це було неправильно. Сьогодні ж Комітет підтримує цю ініціативу. "Більше того, ми вважаємо, що на сьогодні, виключивши можливість засудження до цієї міри покарання осіб, які обвинувачуються у підготовці чи замаху на злочин, а також посібників, які безпосередньо не брали участі у вчиненні злочину, є можливість обговорити цю проблему, а після прийняття за основу вже визначитися. І йти до повноправної гуманізації українського Кримінально-виконавчого кодексу і робити його більш європейським.

Законопроект 239 голосами було прийнято за основу з четвертої спроби.

Проект закону "Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо військового збору"  №2436 доповіла народний депутат Тетяна Острікова. Доповідачка повідомила, що в законопроекті пропонується не оподатковувати військовим збором доходи громадян від операцій з купівлі-продажу валюти.

За її словами, проект обумовлений тим, що обмін однієї валюти на іншу не може вважатися доходом фізичної особи, оскільки при такому обміні не створюються додаткові матеріальні цінності ні в грошовій, ні в іншій натуральній формі.

Т.Острікова нагадала, що народні депутати голосували за проект закону в березні. Тоді були внесені поправки з голосу, згідно з якими військовим збором оподатковується все, що оподатковується податком з доходів фізичних осіб.

Вона зазначила, що статтею 165 Податкового кодексу доходи від операцій з валютними цінностями не визнаються доходами фізичної особи, тож зазначені  доходи, вартість еквівалентного обміну однієї валюти на іншу не повинні бути об'єктом оподаткування, в тому числі,  військовим збором.

"Таким чином, якщо обмін валюти не відповідає ознакам доходу і не визнається дохідним з точки зору оподаткування податком на доходи фізичних осіб, оподаткування військовим збором не повинно здійснюватися. На жаль, з 2 березня, коли цей Закон набув чинності, одні банки оподатковували операції з купівлі-продажу валюти військовим збором, інші - не оподатковували. Ми зараз повинні усунути цю суперечність і чітко зазначити, що операції з купівлі-продажу громадянами іноземної валюти не є об'єктом оподаткування військовим збором", - пояснила доповідачка.

Парламентарії під час обговорення підтримали законопроект і рішення профільного комітету.

За результатами голосування (за - 249) законопроект було прийнято за основу та в цілому.

Народні депутати розглянули й підтримали за основу проект Закону "Про внесення змін до статті 9 Закону "Про гуманітарну допомогу" щодо недопущення затягування строків проведення санітарного, ветеринарного, фітосанітарного, радіологічного та екологічного контролю гуманітарної допомоги" №1509. Цим законопроектом пропонується встановити, що в разі визнання товарів (предметів) гуманітарною допомогою орган, який визнав товари (предмети) гуманітарною допомогою, не пізніше наступного дня зобов'язаний надіслати повідомлення про це до органів, які здійснюють санітарний, ветеринарний, фітосанітарний, радіологічний та екологічний контроль товарів (предметів) гуманітарної допомоги.

Кожен такий орган зобов'язаний безкоштовно оформити всі передбачені законодавством документи під час здійснення та за результатами зазначених видів контролю товарів (предметів) гуманітарної допомоги не пізніше семи днів після дня отримання таким органом відомостей про факт визнання товарів (предметів) гуманітарною допомогою (крім випадків, коли керівник відповідного органу контролю прийняв мотивоване рішення про подовження зазначеного строку, зазначивши в цьому рішенні конкретні причини його прийняття).

Також проектом передбачається доручити Кабінету Міністрів розробити та затвердити спрощений порядок здійснення санітарного, ветеринарного, фітосанітарного, радіологічного та екологічного контролю товарів (предметів) гуманітарної допомоги з метою недопущення наявності відповідних законодавчих прогалин з цих питань, надмірної формалізації та необґрунтовано складних правил проходження зазначених видів контролю, а також з метою недопущення затягування термінів проведення таких видів контролю.

Автор, народний депутат В'ячеслав Константіновський, доповідаючи законопроект, обумовив необхідність його прийняття тим, що розмитнення гуманітарних вантажів на сьогодні не проводиться доти, доки не будуть оформлені документи щодо санітарного, ветеринарного, фітосанітарного, радіологічного та екологічного контролю товарів (предметів) гуманітарної допомоги.

Водночас, за його словами, наразі Україна як ніколи потребує міжнародної гуманітарної допомоги.

Законопроектом передбачається чіткий термін оформлення таких документів - не більше семи днів з моменту отримання повідомлення про присвоєння вантажу статусу гуманітарної допомоги.

Народні депутати 258 голосами підтримали прийняття проекту за основу.

Проект Закону "Про внесення зміни до статті 6 Закону "Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту" (щодо соціальних і майнових гарантій учасникам добровольчих батальйонів)" №1684 і альтернативний №1684-1 стосовно спрощення надання статусу учасника бойових дій бійцям АТО доповіли народні депутати Юрій Чижмарь і Сергій Лабазюк.

За результатами голосування обидва законопроекти були направлені на доопрацювання.

Народні депутати розглянули і направили на доопрацювання проект Закону "Про внесення змін до Закону України "Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту" щодо медичного забезпечення учасників бойових дій" №1745.

Головуючий після голосування закрив ранкове засідання.

На вечірньому засіданні народні депутати продовжили розгляд питань порядку денного.

Проект Закону "Про внесення змін до Закону України "Про рекламу" (щодо частки реклами, яка розповсюджується на телебаченні й радіо)" №2343 доповіла народний депутат Олена Кондратюк.

Необхідність прийняття такого закону вона обумовила потребою в подальшому наближенні українського законодавства до законодавства Європейського Союзу. Його метою є встановлення балансу між фінансовими інтересами телерадіоорганізацій і рекламодавців та інтересами глядачів.

Проектом передбачається вилучити з чинного законодавства положення щодо визначення квоти на рекламу в добовому обсязі мовлення на телебаченні та зменшити до 15 відсотків обсяг реклами протягом кожної астрономічної години фактичного мовлення.

Згідно з проектом, на радіо час мовлення, відведений на рекламу, не повинен перевищувати 20 відсотків кожної астрономічної години фактичного мовлення.

О.Кондратюк повідомила, що Комітет з питань свободи слова та інформаційної політики рекомендує Верховній Раді прийняти цей законопроект за основу та в цілому.

Народні депутати під час обговорення підтримали законопроект і за результатами голосування 269 голосами прийняли його за основу та в цілому.

Проект Закону "Про внесення змін до Податкового кодексу України (щодо зменшення податкового тиску на платників податків)" №2004 доповів народний депутат Віктор Галасюк. Він зазначив, що законопроект спрямований на зменшення здійснення податкового тиску на платників податків, надання можливості оскарження незаконних дій контролюючих органів та поліпшення адміністрування податків, зборів (обов'язкових платежів).

Один з авторів проекту повідомив, що документом пропонується надати право Міністерству фінансів України здійснювати узагальнення податкових консультацій; заборонити контролюючим та іншим органам використовувати акт перевірки в якості підстави для висновків стосовно взаємовідносин з його контрагентами, у тому числі, опрацьовувати в інформаційних базах контролюючих органів, у разі якщо податкове повідомлення-рішення не прийнято за результатами складення акта перевірки; дозволити контролюючим органам приймати податкові повідомлення-рішення у разі наявності кримінального провадження; уточнити обставини, за яких може бути застосований адміністративний арешт активів; тимчасово, до 31 грудня 2016 року, звільнити платників податків від сплати штрафних (фінансових) санкцій, зазначених у податковому повідомленні-рішенні у разі сплати податкового зобов'язання протягом 10 календарних днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення-рішення.

В.Галасюк закликав колег прийняти законопроект, що сприятиме поліпшенню  загального стану підприємницького середовища, налагодженню партнерських відносин між бізнесом та контролюючими органами, позитивно вплине на фінансове становище суб'єктів господарювання.

Законопроект 281 голосом було прийнято за основу.

Парламентарії повернулися до розгляду раніше не підтриманого питання і ухвалили в цілому проект Закону "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо заборони приватизації об'єктів інженерної інфраструктури меліоративних систем та земель, на яких ці об'єкти розташовані" №1128.

Підготовлений до другого читання проект Закону "Про правовий режим воєнного стану" №2541 доповів голова Комітету з питань національної безпеки і оборони Сергій Пашинський. Він зазначив, що основні положення законопроекту передбачають розширення переліку заходів воєнного стану, деталізацію їх змісту; запровадження гарантій діяльності Президента України, Кабінету Міністрів України, Верховної Ради України та деяких інших органів державної влади; уточнення порядку введення та скасування правового режиму воєнного стану; унормування порядку діяльності та повноважень військового командування, органів державної влади в умовах дії воєнного стану, військових адміністрацій тощо.

За словами С.Пашинського, при підготовці проекту до другого читання від суб'єктів права законодавчої ініціативи надійшло 88 поправок, з яких 32 враховано повністю, сім - враховано редакційно,  решту - відхилено.

Комітет рекомендував Верховній Раді прийняти законопроект у другому читанні та в цілому як закон.

Народні депутати розглянули поправки до законопроекту, проголосували деякі з них, на яких наполягали автори.

Верховна Рада 254 голосами прийняла законопроект у другому читанні та в цілому.

За пропозицією головуючого до порядку денного засідання було включено проект Постанови "Про Звернення Верховної Ради України до Генеральних штатів (Парламенту) Королівства Нідерланди щодо ситуації навколо повернення до України музейних цінностей" №2482 і проект Закону "Про внесення змін до деяких законів України щодо посилення прозорості у сфері відносин власності з метою запобігання корупції" №2423.

Законопроект №2423 доповів автор -  народний депутат Леонід Козаченко. Він запропонував встановити, що для фізичних та юридичних осіб інформація з державного реєстру прав надається не лише за об'єктом нерухомого майна, як це передбачено в чинній редакції закону, але й за суб'єктом права. При цьому, у разі  запиту за суб'єктом права інформація про об'єкти нерухомого майна надаватиметься з певними обмеженнями. Так, з метою уникнення розкриття персональної інформації про місце проживання особи, що часто збігається з адресою нерухомого майна у власності, а також попередження протиправних зазіхань на власність особи, пропонується розкривати відомості щодо назви області, міста, району, на території яких розташований об'єкт нерухомого майна. Такий підхід дасть змогу, з одного боку, виконати цілі та завдання законопроекту, а з іншого - не нашкодити суб'єктам власності на нерухоме майно відкриттям інформації про їх права на нерухоме майно.

Також законопроектом пропонується внести зміни до Закону "Про державний земельний кадастр України", якими встановити, що відомості Державного земельного кадастру є відкритою інформацією.

Закон "Про дорожній рух" пропонується доповнити статтею 34-1,  аби врегулювати надання інформації про зареєстровані транспортні засоби з Єдиного державного реєстру.

Закон "Про запобігання корупції" пропонується доповнити змінами щодо місця розташування об'єктів, які наводяться в декларації, - назви області, району, населеного пункту.

За словами доповідача, прийняття такого закону сприятиме посиленню громадського контролю за владою, зниженню рівня корупції та посиленню захисту права власності та дасть змогу запровадити додаткові заходи контролю за особами, які призначаються на відповідальні посади в органах державної влади та місцевого самоврядування, відновлення довіри громадян до системи влади в Україні, а також створення умов для забезпечення відкритості, прозорості та публічності влади усіх рівнів.

Законопроект 243 голосами було прийнято за основу.

Парламентарії розглянули проект Постанови "Про Звернення Верховної Ради України до Генеральних штатів (Парламенту) Королівства Нідерланди щодо ситуації навколо повернення до України музейних цінностей" №2482.

Як зазначив доповідач -  перший заступник голови Комітету з питань європейської інтеграції Остап Семерак - основною метою проекту є залучення політичних важелів впливу для вирішення суспільно та культурно важливого питання повернення на територію України її цінностей - музейних експонатів виставки "Крим. Золотий острів у Чорному морі".

Проект Постанови 249 голосами було прийнято в цілому.

Народні депутати розглянули включений раніше проект Постанови "Про вшанування героїв АТО та вдосконалення національно-патріотичного виховання дітей та молоді" №2394.

Верховна Рада 235 голосами прийняла проект за основу та в цілому.

Парламентарії не підтримали пропозицію головуючого щодо включення до порядку денного засідання проекту Закону "Про внесення змін до статті 13 Закону України "Про дипломатичну службу" (щодо порядку призначення на дипломатичні посади)"  №2048.

До порядку денного було включено і розглянуто проект Закону "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо індексації розміру аліментів".

Один з авторів проекту народний депутат Андрій Помазанов зазначив, що цим документом пропонується внести зміни до відповідних положень законів "Про виконавче провадження", "Про індексацію грошових доходів населення" з метою поліпшення матеріального становища осіб, яким аліменти призначено судом у твердій грошовій сумі. Проектом передбачається закріпити порядок індексації розміру аліментів, визначеного судом у твердій грошовій сумі; віднести аліменти до об'єктів індексації грошових доходів населення; встановити джерела коштів на проведення індексації розміру аліментів, визначеного судом у твердій грошовій сумі, з доходів особи, на яку покладено обов'язок щодо утримання; встановити порядок фінансування здійснення індексації розміру аліментів, визначеного судом у твердій грошовій сумі.

Народні депутати 248 голосами підтримали законопроект за основу.

Головуючий закрив вечірнє засідання.

 

Повернутись до публікацій

Версія для друку