У ВІВТОРОК, 19 ЛИСТОПАДА, ДРУГА СЕСІЯ ВЕРХОВНОЇ РАДИ УКРАЇНИ ЧЕТВЕРТОГО СКЛИКАННЯ ПРОДОВЖИЛА РОБОТУ В ПЛЕНАРНОМУ РЕЖИМІ.

На пропозицію Голови Верховної Ради Володимира ЛИТВИНА присутні в залі оплесками привітали льотчика-космонавта, нині народного депутата України Леоніда Костянтиновича КАДЕНЮКА з нагоди 5-річчя його польоту в космос.

Було тепло зустрінуто повідомлення про участь у засіданні парламентської делегації Чеської Республіки, яка перебуває з візитом в Україні.

Головуючий оприлюднив зміни у персональному складі депутатських фракцій і груп.
Народні депутати розглянули й прийняли рішення щодо направлення депутатських запитів до вищих посадових осіб держави.

На пропозицію з зали було ввімкнуто радіотрансляцію пленарного засідання на площу біля будинку парламенту, де зібралися страйкарі освітньої галузі, щоб висловити свої вимоги стосовно оплати їх праці.

Питання соціальної забезпеченості цієї категорії трудящих, недостатнього фінансування потреб освіти в цілому стали й основною темою заяв та пропозицій представників депутатських фракцій і груп під час дискусії, що відбулася відповідно до регламентних норм пленарного засідання по вівторках. Крім того, порушувалися болючі питання щодо пенсійного забезпечення, оплати комунальних послуг, вдосконалення торговельної сфери, узгодження вітчизняного законодавства з європейським правом та ін. У розмові взяли участь: Олександр СТОЯН, Володимир ЛЕЩЕНКО, Олександр МОРОЗ, Олександр ТУРЧИНОВ, Михайло ПАПІЄВ, Станіслав КОСІНОВ, Іван КИРИЛЕНКО, Іван КУРАС, інші народні депутати.

Далі, відповідно до узгодженого порядку денного, проходив розгляд законопроектів за процедурою першого читання.

Грунтовно аналізувалися урядова та дві депутатські редакції проекту Закону про державну підтримку книговидавничої справи в Україні та законопроект щодо внесення змін до деяких законів України з питань оподаткування (стосовно видавничої справи). Доповідали: голова Державного комітету з питань інформаційної політики, телебачення та радіомовлення України Іван ЧИЖ, народні депутати України Павло МОВЧАН, Олег ЦАРЬОВ, Олександр ТУРЧИНОВ. Співдоповідали щодо рішення з названих документів парламентського Комітету з питань фінансів і банківської діяльності голова Комітету Сергій БУРЯК та його заступник Сергій ТЕРЬОХІН.
За підсумками обговорення перевага надавалася урядовому варіантові законопроекту стосовно державної підтримки книговидавничої справи. В ньому пропонується, зокрема, звільнити від податку на додану вартість та ввізного мита операції з ввезення ряду невироблюваних в Україні товарів, що використовуються для виготовлення книжкової продукції. Рекомендується звільнити від ПДВ також операції з виконання робіт та послуг у видавничій сфері, виготовлення й розповсюдження книжкової продукції, випущеної в Україні. Винятком з цих пільг, як зазначалося, мають бути лише послуги реклами, розміщення рекламних матеріалів і видань еротичного характеру. Законопроектом передбачається також звільнення від оподаткування прибутку суб'єктів видавничої справи.

Урядовий варіант проекту й рекомендувалося взяти за основу, доопрацювати його з врахуванням позитивних положень інших розглянутих законопроектів. Було підтримано також проект Закону про внесення змін до деяких законів з питань оподаткування щодо видавничої справи.

Розглядався внесений народним депутатом України Юрієм КЛЮЧКОВСЬКИМ проект Закону про вибори Президента України. Законопроектом пропонується обирати Президента на основі загального, рівного і прямого виборчого права шляхом таємного голосування. Пропонується провести вибори за двотуровою виборчою системою.

Проектом відповідно до Конституції передбачено, що Президентом України може бути обраний громадянин України, який на день виборів досяг тридцяти п'яти років, має право голосу, володіє державною мовою і проживає в Україні протягом десяти останніх перед днем виборів років.

Пропонується встановити, що право висунення кандидатів на пост Президента може реалізуватися громадянами через політичні партії або виборчі партійні блоки. Передбачається, що вибори можуть бути черговими, позачерговими та повторними Встановлено, за яких умов проводиться кожен з цих видів виборів. Намічається проводити вибори в єдиному загальнодержавному одномандатному виборчому окрузі, який включає в себе всю територію України.

Пропонується поділ єдиного загальнодержавного одномандатного виборчого округу на 250 територіальних округів.

Виборчі дільниці, за проектом, можуть бути звичайні, особливі та закордонні. Звичайні повинні утворюватися за місцем постійного проживання громадян. Особливі мають утворюватися у стаціонарних лікувальних закладах, на суднах, на полярних станціях України, в установах кримінально-виконавчої системи та в інших місцях тимчасового перебування виборців з обмеженими можливостями пересування. Закордонні виборчі дільниці повинні створюватись при дипломатичних та інших офіційних представництвах і консульських установах України за кордоном, у військових частинах (формуваннях), дислокованих за межами України.

Звичайні виборчі дільниці мають утворюватися територіальними виборчими комісіями за поданням виконавчих комітетів сільських, селищних, міських (міст, де немає районних рад), районних у містах рад або сільських, селищних, міських голів.

Проект передбачає, що територіальна виборча комісія утворюється Центральною виборчою комісією у кількості не менше чотирнадцяти і не більше двадцяти осіб за поданнями (не більш як на одну особу) центральних керівних органів партій (блоків) за умови, що партії (партії, що входять до блоку) зареєстровані в установленому законом порядку та мають (хоча б одна із партій, що входить до блоку) зареєстровані в установленому законом порядку організації у регіоні, визначеному в частині другій статті 133 Конституції України, на території якого утворено відповідний територіальний округ.

Передбачено, що до складу територіальних виборчих комісій обов'язково включаються представники партій (блоків), які подолали чотиривідсотковий бар'єр на останніх виборах народних депутатів України, та партій (блоків), які у поточному складі Верховної Ради України мають свої партійні фракції (фракції блоків), якщо ці партії (блоки) висунули кандидатів на пост Президента України.

Згідно з проектом дільнична виборча комісія повинна утворюватися відповідною територіальною виборчою комісією. Особи мають включатися до складу дільничної виборчої комісії за поданнями кандидатів на пост Президента України, зареєстрованих Центральною виборчою комісією.
Проектом визначаються повноваження комісій кожного рівня (Центральної, територіальної, дільничної); процедури складання списків виборців; основи фінансового та матеріально-технічного забезпечення проведення виборів. Передбачається, що розмір виборчого фонду кандидата в Президенти не повинен перевищувати триста тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, а розмір внеску від однієї фізичної особи - п'ять тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. В документі одна із статей визначає загальний порядок висування кандидатів. Згідно з нею кандидата на пост Президента України може висувати партія, яка зареєстрована в установленому законом порядку не пізніш як за рік до дня виборів.

Також визначається порядок утворення виборчого блоку для висунення кандидата. Умовами його реєстрації визначено, зокрема, наявність зібраних 500 тисяч підписів на підтримку цього кандидата та внесення грошової застави ви розмірі 30 тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Врегульовуються також питання передвиборчої агітації, встановлюються гарантії діяльності кандидатів в Президенти. Проектом детально розписані процедури голосування та встановлення результатів виборів.

Окремий розділ присвячено оскарженню рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів виборчого процесу та відповідальності за порушення виборчого законодавства.

Учасники обговорення в цілому підтримували проект. Зазначалося, що запропонована процедура формування територіальних та дільничних виборчих комісій комісіями вищого рівня з представників партій (блоків) суб'єктів виборчого процесу повинно забезпечити мінімальне втручання в процес виборів представників органів державної влади. Як про позитив, промовці говорили також про те, що більшість процедурних положень проекту (складання списків виборців, робота виборчих комісій, кількість територіальних округів, голосування та підрахунок голосів) ідентичні положенням законопроекту "Про вибори народних депутатів України". Прийняття узгоджених між собою проектів законів про вибори народних депутатів та вибори Президента дасть змогу створити в країні стабільну систему виборчих комісій, розробити процедури громадського контролю за виборами. Це в свою чергу повинно сприяти як кращій організації виборчих процесів, так і більшій демократизації та відкритості виборів.

Висловлювався сумнів лише щодо доцільності виборів Президента від партій. З одного боку це, мовляв, може сприяти підвищенню ролі партій в суспільному житті. З іншого, як зазначалося, може призвести до обрання такого Президента, який інтереси партії ставитиме вище загальнодержавних.

В цілому законопроект було рекомендовано взяти за основу.

Наприкінці ранкового засідання розпочався розгляд урядового і депутатського варіантів проекту Закону про завершення будівництва Криворізького гірничо-збагачувального комбінату окислених руд. Доповідали: заступник державного секретаря Міністерства промислової політики Сергій ГРИЩЕНКО та народний депутат України Вадим ГУРОВ.

Сутність урядової редакції зводиться до того, щоб цей важливий об'єкт, який починався зусиллями підприємств України, Словаччини, Румунії, Болгарії та колишньої Німецької Демократичної Республіки, був доведений до рівня готовності близько 70 відсотків, а після розпаду СРСР повністю ліг на плечі України. За концепцією законопроекту Ради Міністрів України передбачається, щоб до 2005 року завершити перший пусковий комплекс, до кінця 2008 року - весь комбінат. З цією метою визначено механізм бюджетного фінансування, реструктуризації податкового боргу підприємства і будови, запровадження спеціального режиму інвестиційної діяльності та особливого режиму оподаткування. Проектом передбачається можливість безоплатної передачі у власність інвестора майна, що належить Україні у незавершеному комбінаті, в разі погашення ним заборгованості, за кредитами і податками.

Голова парламентського Комітету з питань промислової політики і підприємництва Юрій ЄХАНУРОВ оприлюднив рішення комітетських фахівців: урядовий проект, з врахуванням доцільних пропозицій, внесених народними депутатами, слід прийняти за основу.

На цьому ранкове пленарне засідання Верховної Ради України

19 листопада, у вівторок, завершилося.

 

ВЕЧІРНЄ ЗАСІДАННЯ ВЕРХОВНОЇ РАДИ УКРАЇНИ У ВІВТОРОК, 19 ЛИСТОПАДА, РОЗПОЧАЛОСЯ З РОЗГЛЯДУ ДЕЯКИХ ОРГАНІЗАЦІЙНО-КАДРОВИХ ПИТАНЬ.

Склав присягу МАЛЯРЕНКО Василь Тимофійович, обраний головою Верховного Суду України.
Також склали присягу новообрані члени Вищої ради юстиції ПАЛІЙ В.М., СКОТАР А.М., ШЕЛЕСТ М.А.

Після короткої розмови з процедури продовжився розгляд проекту Закону про завершення будівництва Криворізького гірничо-збагачувального комбінату окислених руд. Серед учасників обговорення виявилося немало й прибічників варіанту, внесеного народними депутатами України Вадимом ГУРОВИМ, Юрієм ЄХАНУРОВИМ та Борисом ОЛІЙНИКОМ. Його відмінність від урядового полягає в тому, що добудову підприємства пропонується передати інвестору, якого буде визначено за конкурсом і якому дозволяється коригувати проект з метою освоєння випуску нових видів продукції.

Висловлювалися пропозиції й про відхилення обох варіантів законопроекту. Їх долю буде вирішено голосуванням.

За скороченою процедурою сесія розглянула й рекомендувала прийняти рішення щодо:

· проекту Закону про внесення зміни до статті 9 Закону України "Про ліцензування певних видів господарської діяльності" (стосовно впровадження ліцензування оптової торгівлі цукром). Доповідав міністр аграрної політики Сергій РИЖУК, співдоповідав голова підкомітету парламентського Комітету з питань економічної політики, управління народним господарством, власності та інвестицій;

· проекту Закону про внесення змін до Митного тарифу України. Доповідав міністр економіки та з питань європейської інтеграції України Олександр ШЛАПАК, співдоповідав голова парламентського Комітету з питань фінансів і банківської діяльності Сергій БУРЯК;

· проекту Закону про Товариство сприяння обороні України. Доповідав секретар парламентського Комітету з питань молодіжної політики, фізичної культури, спорту і туризму Юрій ПАВЛЕНКО;

· проекту Закону про Концепцію розвитку телерадіоінформаційного простору України. Доповідав голова парламентського Комітету з питань свободи слова та інформації Микола ТОМЕНКО;

· проекту Закону про внесення змін до Закону України "Про адвокатуру". Доповідав міністр юстиції України Олександр ЛАВРИНОВИЧ, співдоповідав голова підкомітету парламентського Комітету з питань правової політики Сергій СОБОЛЄВ;

· проектів законів: про внесення змін до деяких законодавчих актів України (щодо усунення дублювання функцій контролю центральними органами виконавчої влади), про внесення змін до Декрету Кабінету Міністрів України "Про державний нагляд за додержанням стандартів, норм і правил та відповідальність за їх порушення", про внесення змін до Кодексу України про адміністративні правопорушення і Декрету Кабінету Міністрів України "Про стандартизацію та сертифікацію". Доповідав голова Державного комітету з питань технічного регулювання та споживчої політики Леонід ШКОЛЬНИК, співдоповідав член парламентського Комітету з питань промислової політики і підприємництва Володимир ЄЩЕНКО.

· проекту Закону про внесення змін до Закону України "Про зв'язок" (щодо посекундної оплати). Доповідав перший заступник голови парламентського Комітету з питань будівництва, транспорту і зв'язку Станіслав ДОВГИЙ.

В ПЛЕНАРНОМУ РЕЖИМІ ВЕРХОВНА РАДА УКРАЇНИ ПРОДОВЖИТЬ РОБОТУ 20 ЛИСТОПАДА, В СЕРЕДУ.

 
Повернутись до публікацій

Версія для друку