У ЧЕТВЕР, 25 ГРУДНЯ 2014 РОКУ, ВЕРХОВНА РАДА УКРАЇНИ ВОСЬМОГО СКЛИКАННЯ ПРОДОВЖИЛА РОБОТУ У ПЛЕНАРНОМУ РЕЖИМІ.

Голова Верховної Ради України Володимир Гройсман, відкривши ранкове засідання, привітав християн з Різдвом Христовим, побажав всім здоров'я і миру.

Головуючий оголосив про входження народного депутата О.Ревеги до складу фракції "Блок Петра Порошенка".

В.Гройсман оголосив про створення у Верховній Раді кількох міжфракційних депутатських об'єднань: "За Рівненщину", співголовами якого обрано народних депутатів В.Яницького і Ю.Вознюка; "Європейська Черкащина", співголови - народні депутати М.Томенко та О.Петренко; "Коло", голова - народний депутат В.Кривенко; "За європейську Сумщину", голова - народний депутат М.Лаврик; "Солідарність правих сил", голова - народний депутат В.Артеменко; "Європейський Донбас", голова - народний депутат А.Герасимов; "За майбутнє України", голова - народний депутат Л.Козаченко.

Головуючий оголосив до розгляду проект закону про внесення змін до Закону України "Про Раду національної безпеки і оборони України" щодо вдосконалення координації і контролю у сфері національної безпеки і оборони (реєстр. №1343)

Голова Комітету з питань національної безпеки і оборони Сергій Пашинський доповів рішення Комітету рекомендувати Верховній Раді прийняти законопроект у другому читанні та в цілому.

С.Пашинський повідомив, що Комітет повторно розглянув законопроект з висновками Комітету з питань правової політики та правосуддя, у якому зазначається, що законопроект відповідає Конституції України.

Голова Комітету також повідомив, що Комітет вносить на розгляд законопроект у другому читанні у тій редакції, в якій він розглядався на минулому пленарному засіданні.

За результатами голосування законопроект 253 голосами було прийнято в цілому.


Верховна Рада прийняла проект постанови про звернення Верховної Ради України до міжнародних організацій та міжпарламентських асамблей щодо звільнення української льотчиці та народного депутата України VIII скликання Надії Вікторівни Савченко (реєстр. №1584).

До порядку денного сесії було включено низку законопроектів: про внесення зміни до статті 46 Закону "Про прокуратуру" (щодо умов для залучення фахівців) (реєстр. №1605); про внесення зміни до пункту 1 розділу XI "Прикінцеві положення" Закону України "Про безпечність та якість харчових продуктів" щодо реалізації на агропродовольчих ринках продукції домашнього виробництва та подвірного забою (реєстр. №№1499, 1499-1); про внесення змін до пункту 3 розділу VIII Закону України "Про забезпечення реалізації житлових прав мешканців гуртожитків" (щодо продовження строку мораторію на відчуження гуртожитків) (реєстр. №№1505, 1505-1); про внесення змін до деяких законів України (щодо скасування ліцензування імпорту активних фармацевтичних інгредієнтів) (реєстр. №1498); про внесення змін до Закону України "Про мораторій на стягнення майна громадян України, наданого як забезпечення кредитів в іноземній валюті" щодо посилення захисту прав позичальників (реєстр. №1610); про внесення змін до деяких законів України (щодо заборони вчинення виконавчого напису нотаріуса про звернення стягнення на житло) (реєстр. №1519).

Головуючий оголосив до розгляду питання, пов'язані з прийняттям Державного бюджету. Він запропонував розглядати всі ці питання за скороченою процедурою.

Народні депутати підтримали пропозицію.

Урядовий законопроект про внесення змін до Бюджетного кодексу України (щодо реформи міжбюджетних відносин) за реєстр. 1557 доповів перший заступник Міністра фінансів Ігор Уманський. Він обґрунтував необхідність прийняття закону потребою удосконалення бюджетного законодавства в рамках проведення реформи місцевого самоврядування і територіальної організації влади. В її основі - децентралізація влади і суттєве розширення повноважень територіальних громад, що передбачає  перерозподіл завдань, повноважень і ресурсів на національному, регіональному та місцевому рівнях, підвищення фінансової самостійності місцевих бюджетів, зміцнення матеріальної та фінансової основи місцевого самоврядування.

За словами доповідача, проектом пропонується врегулювати бюджетні правовідносини, пов'язані з впровадженням нової моделі фінансового забезпечення місцевих бюджетів та міжбюджетних відносин, удосконаленням казначейського обслуговування бюджетних коштів, посиленням відповідальності головних розпорядників бюджетних коштів, функціонуванням бюджетної системи України в особливий період.

Законопроектом, зокрема, передбачено: підвищити бюджетну та фінансову самостійність місцевих бюджетів; стимулювати громади до об'єднання та формування спроможних територіальних громад через механізм переходу бюджетів об'єднаних громад на прямі міжбюджетні відносини з державними бюджетом, наділення таких громад повноваженнями, рівнозначними повноваженням міст обласного значення, позбавлення права на виконання делегованих державою повноважень органів місцевого самоврядування в селах, селищах, містах районного значення, що не об'єдналися; розширити наявну дохідну базу місцевих бюджетів; децентралізувати видаткові повноваження у соціально-культурній сфері та чітко розподілити компетенції, сформовані за принципом субсидіарності; запровадити нові види трансфертів (базова дотація, освітня субвенція, субвенція на підготовку робітничих кадрів, медична субвенція; субвенція на забезпечення медичних заходів окремих державних програм та комплексних заходів програмного характеру, реверсна дотація); встановити нову систему вирівнювання за закріпленими загальнодержавними податками тощо.

Заступник голови Комітету з питань бюджету Сергій Мельник доповів рішення Комітету рекомендувати Верховній Раді прийняти законопроект за основу.

Верховна Рада 264 голосами прийняла законопроект за основу.

Парламентарії розглянули ще один урядовий законопроект стосовно внесення змін до Бюджетного кодексу (реєстр. №1576).

Про його суть доповів заступник Міністра фінансів Володимир Матвійчук. Цим проектом пропонується: включити видатки на охорону закладів культури до переліку захищених видатків Державного бюджету України; зараховувати до спеціального фонду бюджету кошти, які отримані від реалізації майнових прав на фільми, вихідні матеріали фільмів та фільмокопій, створені за бюджетні кошти як за державним замовленням, так і на умовах фінансової підтримки; виключити положення, якими регулюється особливий порядок підготовки бюджетних запитів Конституційним Судом України, апаратами судів загальної юрисдикції, секретаріатами органів прокуратури; змінити порядок фінансування компенсаційних виплат за пільговий проїзд окремих категорій громадян.

За словами доповідача, прийняття законопроекту дозволить удосконалити положення Бюджетного кодексу з метою реалізації заходів щодо економного та раціонального використання бюджетних коштів.

За результатами голосування законопроект не було підтримано ("за" - 136).

Заступник Міністра фінансів Володимир Матвійчук доповів ще один урядовий законопроект про внесення змін та визнання такими, що втратили чинність, деяких законодавчих актів України (реєстр. №1577). Він зазначив, що проектом пропонується скасувати широке коло пільг і виплат окремим категоріям осіб, змінити порядок їх здійснення та переглянути рівень соціальних гарантій, що "обумовлено необхідністю реалізації заходів щодо економного та раціонального використання державних коштів та приведення до фінансових можливостей дії положень окремих законів України з метою створення умов для стабілізації фінансового стану держави та удосконалення окремих положень соціальної політики".

Голова Комітету з питань науки і освіти Лілія Гриневич, доповідаючи рішення Комітету щодо проекту, зазначила, що цим проектом пропонується внести зміни до 66 законодавчих актів України, якими скасовуються широке коло пільг і виплат окремим категоріям осіб, змінюється порядок їх здійснення та переглядається рівень соціальних гарантій з метою оптимізації бюджетних коштів.

Л.Гриневич повідомила, що Комітет ухвалив рішення рекомендувати Верховній Раді направити законопроект на доопрацювання.

Голова комітету зазначила, що під час прийняття рішення Комітет дотримувався позиції щодо недопущення внесення змін до законодавчих актів України, наслідком яких стане зменшення рівня оплати праці педагогічних, наукових і науково-педагогічних працівників.

Народні депутати за результатами обговорення підтримали рішення Комітету і 257 голосами направили на доопрацювання.

Головуючий оголосив перерву у засіданні.

Після перерви парламентарії продовжили розгляд урядових законопроектів.

Проект закону про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законів України (щодо податкової реформи) за реєстр. №1578 доповів заступник Міністра фінансів Денис Фудашкін. Урядовець зазначив, що метою законопроекту є покращення умов ведення бізнесу в Україні з одночасним підвищенням показників України в міжнародних рейтингах, а також підвищення ефективності використання ресурсів економіки, зокрема: зменшення витрат підприємств на визначення податкових зобов'язань і складання податкової звітності та держави - на адміністрування податків, усунення недоліків діючого законодавства, які дозволяють великим платникам отримувати податкові вигоди, спрощення виконання податкового обов'язку малим бізнесом, зменшення податкового навантаження на малий бізнес.

За словами доповідача, проектом пропонується: скоротити кількість податків та зборів з 22 до 9, внести зміни щодо справляння тих податків, що залишаться, а також спростити порядок подання платниками податків податкової звітності, які тимчасово припиняють господарську діяльність.

Проектом також передбачено оприлюднювати на офіційному веб-сайті ДФС інформацію щодо сплати податків монополіями та суб'єктами господарювання, які є платниками плати за користування надрами.

Доповідач зазначив, що прийняття законопроекту полегшить ведення бізнесу в Україні, зменшить витрати часу платників податків на виконання обов'язкових процедур щодо декларування сум податків та їх сплату, підвищить інвестиційну привабливість України.

Голова Комітету з питань податкової та митної політики Роман Насіров доповів рішення Комітету рекомендувати Верховній Раді прийняти законопроект за основу, виключивши з його тексту низку положень.

Парламентарії не підтримали пропозицію про прийняття законопроекту за основу.

Натомість вони підтримали рішення профільного комітету про прийняття законопроекту за основу з урахуванням пропозицій Комітету.

Народні депутати далі розглянули два законопроекти, які стосувалися внесення змін до Податкового кодексу України щодо удосконалення здійснення податкового контролю за трансфертним ціноутворенням за реєстр. №№1264 1264-1.

Про їх суть доповіли народний депутат О.Долженков і заступник Міністра фінансів Денис Фундашкін.

Голова Комітету з питань податкової та митної політики Роман Насіров повідомив, що Комітет рекомендує парламенту прийняти за основу урядовий проект, оскільки він є більш прийнятним з огляду на більш широкі можливості запропонованих змін процедур трансферного ціноутворення.

Законопроект 275 голосами було прийнято за основу з урахуванням пропозицій профільного комітету.

Народні депутати розглянули і прийняли за основу два законопроекти стосовно стабілізації платіжного балансу за реєстр. №№1562 і 1563.

Проект закону про реформування загальнообов'язкового державного соціального страхування та легалізацію фонду оплати праці (нова редакція) за реєстр. №1573 доповів заступник Міністра фінансів Володимир Матвійчук. Він зазначив, що прийняття проекту обумовлено необхідністю реалізації заходів щодо економного та раціонального використання державних коштів, недопущення втрат бюджету та створення умов для зниження навантаження на фонд оплати праці. Цим проектом з метою підвищення ефективності управління у сфері соціального страхування, скорочення та оптимізації витрат на управління, спрощення обслуговування застрахованих осіб і роботодавців, передбачається з 1 січня 2015 року створити Фонд соціального страхування України, об'єднавши Фонд соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань і Фонд соціального страхування з тимчасової втрати працездатності та внести зміни до законодавства про оплату праці, адміністративного та кримінального законодавства, що сприятимуть легалізації заробітної плати та зайнятості.

Член Комітету з питань соціальної політики, зайнятості та пенсійного забезпечення Наталія Королевська доповіла рішення Комітету рекомендувати Верховній Раді відхилити цей проект. Рішення доповідачка обґрунтувала тим, що введення в дію положень законопроекту не дозволить досягти задекларованої мети щодо системного реформування загальнообов'язкового державного соціального страхування, підвищення ефективності управління системою соціального страхування, скорочення та оптимізації витрат у цій сфері. За її словами, члени Комітету, ухвалюючи таке рішення, наголошували на тому, що більшість положень законопроекту спрямовано на компіляцію норм двох законів з відповідних видів страхування, а в той же час не запропоновано реальних пропозицій щодо удосконалення системи загальнообов'язкового державного соціального страхування.

Верховна Рада 244 голосами прийняла законопроект за основу.

Народні депутати підтримали за основу та в цілому два законопроекти, які стосувалися питань відшкодування державою шкоди - про внесення змін до Митного кодексу України (щодо деяких питань відшкодування державою шкоди) за реєстр. №1574 і про внесення змін до Податкового кодексу України (щодо деяких питань відшкодування державою шкоди) за реєстр. №1575.

Парламентарії також розглянули і прийняли за основу проект закону про внесення змін до статті 5 Закону України "Про встановлення державної допомоги постраждалим учасникам масових акцій громадського протесту та членам їх сімей" (щодо джерела покриття витрат) за реєстр. №1592.

Проект закону про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо спрощення умов ведення бізнесу (дерегуляція) за реєстр. №1580 доповів Міністр економічного розвитку і торгівлі Айварас Абромавичус. Він зазначив, що метою законопроекту є дерегуляція господарської діяльності, що дасть можливість Україні підвищити позицію у рейтингу Doing Business.

За словами доповідача, проектом пропонується привести законодавство в окремих сферах у відповідність до законодавства ЄС, а саме - в агропромисловому комплексі (стимулювання раціонального використання сільськогосподарських земель та спрощення орендних відносин), при провадженні господарської діяльності з виробництва та обігу органічної сільськогосподарської продукції, а також при проведенні розвідувальних робіт та робіт з об'єктами трубопровідного транспорту, спорудження нафтових і газових свердловин.

Проектом також пропонується ліквідувати дозвільні центри, як окрему складову центрів надання адміністративних послуг, та надання адміністративних послуг з видачі документів дозвільного характеру у сфері господарської діяльності через центри надання адміністративних послуг (зі збільшенням кількості таких центрів) та посилення відповідальності адміністратора за невиконання посадових обов'язків тощо.

Загалом, за словами доповідача, проектом передбачається внести зміни до низки законодавчих актів, що дозволить забезпечити адаптацію законодавства України, що регулює здійснення адміністративних процедур (надання адміністративних послуг), пов'язаних із одержанням суб'єктами господарювання прав на провадження певних дій щодо здійснення господарської діяльності або видів господарської діяльності, до законодавства Європейського Союзу, а також базового законодавства України, що регулює відносини у сфері дозвільної системи.

Передбачені законопроектом скорочення функцій та оптимізація процедур адміністративного регулювання господарської діяльності сприятимуть створенню більш сприятливих умов для ведення бізнесу в Україні та підвищенню рівня захисту суб'єктів господарювання.

Міністр зазначив, що з прийняттям законопроекту буде забезпечено скорочення функцій та удосконалення процедур адміністративного регулювання економіки, запроваджено прозорі і єдині правила для всіх суб'єктів економічної діяльності та умови для підвищення рівня їх захисту.

Голова підкомітету Комітету з питань промислової політики та підприємництва Геннадій Кривошея доповів рішення Комітету рекомендувати Верховній Раді повернути його суб'єкту права законодавчої ініціативи на доопрацювання.

Він також зазначив, що члени Комітету, розглянувши законопроект, погодилися з пропозиціями уряду щодо дерегуляції та приведення функцій контролюючих органів до європейських стандартів.

Водночас, вони зазначили, що проект у запропонованій редакції потребує суттєвого доопрацювання, оскільки прийняття його в такій редакції призведе до колізій відповідних норм та неповноти правового регулювання.

Верховна Рада 266 голосами прийняла законопроект за основу.

Голова Комітету з питань з питань запобігання і протидії корупції Єгор Соболєв доповів проект постанови про формування комісії з проведення конкурсу на зайняття посади Директора Національного антикорупційного бюро України. Він зазначив, що проектом пропонується призначити членами комісії з проведення конкурсу на зайняття посади Директора Національного антикорупційного бюро України наступних осіб:

Джованні Кеслера - директора Європейського бюро по боротьбі із шахрайством;

Нищука Євгена Миколайовича - громадського діяча, колишнього Міністра культури України;

Мусіяку Віктора Лаврентійовича - громадського та політичного діяча, професора Києво-Могилянської Академії, одного з авторів тексту Конституції України.

Верховна Рада 292 голосами прийняла проект постанови в цілому.

Народні депутати розглянули питання денонсації і ухвалили рішення направити на розгляд в профільний комітет чотири законопроекти про денонсацію Угоди між Урядом Союзу Радянських Соціалістичних Республік і Урядом Республіки Кіпр про уникнення подвійного оподаткування доходів та майна від 29 жовтня 1982 року за реєстр. №№0001, 0001-1, 0001-2, 0001-3.

Проект закону про заходи, спрямовані на сприяння капіталізації та реструктуризації банків (реєстр. №1564) доповів заступник Міністра фінансів Віталій Лісовенко. Він зазначив, що підготовка проекту обумовлена необхідністю вжиття оперативних заходів з протидії розгортання негативних явищ у банківський системі, спричинених відтоком банківських депозитів, зниженням рівня капіталізації банків, девальвацією національної валюти, втратою довіри з боку вкладників на фоні триваючого у східному регіоні конфлікту та окупації Автономної республіки Крим.

За словами доповідача, проект передбачає комплекс заходів посилення фінансової спроможності банківської системи України і, зокрема встановлює: обов'язок банків, які за результатами діагностичного обстеження потребують додаткової капіталізації, забезпечити капіталізацію/реструктуризацію у визначеному Національним банком розмірі; умови та шляхи участі держави у капіталізації банків; спрощений порядок проведення процедур, пов'язаних із капіталізацією та реструктуризацією банків; обов'язок Національного банку України віднести банк, який не надав прийнятну програму капіталізації або план реструктуризації, або учасники якого неспроможні забезпечити належний рівень капіталізації, до категорії неплатоспроможних; повноваження Міністерства фінансів щодо управління корпоративними правами держави у статутному капіталі банку, що набуті відповідно до цього закону тощо.

Законопроектом пропонується визначити правові засади захисту працівників Міністерства фінансів, залучених до вирішення питань щодо участі держави у капіталізації банків; встановити мораторій на розподіл чистого прибутку банку та викуп банком розміщених ним акцій; встановити право Фонду гарантування вкладів фізичних осіб встановлювати для банків - правонаступників, які унаслідок реорганізації повністю або частково приймають майно, права та обов'язки банку, що реорганізовується диференційований розмір річної ставки регулярного збору, а також уточнити повноваження Фонду гарантування вкладів фізичних осіб в частині передачі перехідному банку, що ним утворюється, активів та зобов'язань декількох неплатоспроможних банків.

За результатами голосування законопроект 251 голосом було прийнято за основу.

Народні депутати розглянули низку постанов про звільнення суддів та ухвалили відповідні рішення.

Верховна Рада прийняла проект постанови про виконання рішення Європейського суду з прав людини у справі "Олександр Волков проти України" (щодо судді Верховного Суду України Волкова Олександра Федоровича) за реєстр. №1352.

Парламентарії розглянули низку законопроектів у першому читанні.

За основу та в цілому прийнято проекти законів про внесення змін до Закону України "Про Державний бюджет України на 2014 рік" (щодо виконання зобов'язань за державним боргом) за реєстр. №1125, про внесення змін до Закону України "Про державну службу" (щодо відтермінування набрання чинності) за реєстр. №1072.

Наприкінці засідання народні депутати розглянули три законопроекти про внесення змін до Податкового кодексу України щодо застосування податкового компромісу за реєстр. №№1071, 1071-1, 1071-д.

Про їх суть доповіли автори, народні депутати Олександр Долженков, Оксана Продан і Голова Комітету з питань податкової та митної політики Роман Насіров.

Верховна Рада 264 голосами прийняла за основу законопроект, запропонований профільним комітетом за реєстр. №1071-д.

Народні автори розглянули включений вранці до порядку денного законопроект про внесення змін до Закону "Про мораторій на стягнення майна громадян України, наданого як забезпечення кредитів в іноземній валюті" щодо посилення захисту прав позичальників (реєстр. №1610). Цим проектом пропонується заборонити: стягувати у безспірному порядку на підставі виконавчого напису нотаріусу нерухоме житлове майно, що відповідає критеріям, визначеним у цьому законі; примусове виселення мешканців такого житлового майна у будь-якому порядку; стягувати у безспірному порядку на підставі виконавчого напису нотаріусу інше майно (майнові права), яке відповідно до законодавства або кредитного договору підлягає стягненню з позичальника, зазначеного у цьому Законі, при недостатності коштів, одержаних стягувачем від реалізації (переоцінки) предмета застави (іпотеки).

Законопроект 269 голосами було прийнято за основу.

Народні депутати не підтримали пропозицію деяких фракцій про проведення пленарного засідання у суботу о 14 годині.

Головуючий поставив на голосування пропозицію про те, щоб у п'ятницю пленарне засідання не проводити, а працювати в комітетах.

Парламентарії підтримали пропозицію.

Головуючий закрив пленарне засідання.

Наступне пленарне засідання першої сесії відбудеться у неділю, 28 грудня.

 

Повернутись до публікацій

Версія для друку