28 квітня відбулася панельна онлайн-дискусія щодо стану впровадження громадянської парламентської просвіти в закладах освіти.

Із вітальним словом до присутніх звернувся радник заступниці Голови Верховної Ради Павло Булгак. Також виступили президент Фонду Східна Європа Віктор Лях, представник місії USAID в Україні Едгар Мейсон та стратегічна радниця з питань парламентаризму Програми USAID РАДА Олена Сотник.

Модерувала захід Координаторка з громадянської просвіти Програми USAID РАДА Марина Терещук.

Учасникам були представлені результати соціологічного дослідження стану громадянської парламентської просвіти в закладах освіти України, потреб і проблем, що постають перед вчителями в процесі її здійснення, та ставлення до парламентської просвіти школярів.

Звіт представила голова ГО «Агенція розвитку освітньої політики», доктор наук з державного управління Людмила Паращенко. Вона поінформувала, що дослідження проходило з 1 грудня 2020 р. по 30 березня 2021 р. В онлайн-анкетуванні взяли участь 1304 педагогічних працівники з 20 областей і 2542 учні віком від 12-ти до 17-ти років з 17 областей. Окрім того, було проведене якісне опитування педагогічних працівників методом фокус-групових інтерв’ю.

Вивчався рівень інтересу учнів до політичного життя країни та готовність до виборів, громадянська активація та партисипація, обізнаність про діяльність парламенту та канали отримання такої інформації. Орієнтиром у складанні опитувальника стало Міжнародне дослідження програм виховання громадянськості та громадянських прав (International Civic and Citizenship Education Study (ICCS) 2016 р.

Так, 62,8% опитаних висловили готовність брати участь у виборах по досягненню 18 років, бажаючи у такий спосіб впливати на політичне життя країни, 8,1% - не планують брати участь у виборах, вважаючи, що від них нічого не залежить, і 29,1% - не визначилися щодо даного питання. Водночас, за результатами ICCS у 2016 році готовність брати участь у виборах висловили 86% респондентів, що на 23% більше, ніж в Україні.

Постійно стежать за діяльністю Верховної Ради України 3,3% респондентів, стежать за головними подіями – 20,3%, інколи проявляють інтерес – 38,2%, взагалі не цікавляться діяльністю Парламенту 27,1% опитаних і 11,1% - не змогли відповісти на запитання.

Опитування педагогів ставило на меті виявити наявність інформації про парламент у змісті шкільної освіти, які форми й методи роботи використовуються для громадянської парламентської просвіти у школі, готовність і мотивації вчителів для її впровадження і основні перешкоди на цьому шляху.

За підсумками дослідження було зроблено висновки про недостатню представленість інформації про діяльність парламенту у змісті освіти базової та старшої школи і недостатню обізнаність з теми парламентаризму вчителів.

Основними перешкодами для впровадження громадянської парламентської просвіти визначені політична упередженість і стереотипи щодо діяльності народних депутатів і Верховної Ради, недостатнє навчально-методичне забезпечення, формалізм в організації учнівського самоврядування.

Людмили Паращенко поінформувала, що дослідження проводилось в рамках проекту «Розширення мережі інтерактивних парламентських просвітницьких осередків для учнів молодшої та середньої школи», що реалізується громадською організацією «Об’єднання «Агенція розвитку освітньої політики» в межах Програми USAID «РАДА: відповідальність, підзвітність, демократичне парламентське представництво», яка виконується Фондом Східна Європа.

За підсумками опитування були напрацьовані рекомендації зацікавленим сторонам щодо посилення громадянської парламентської просвіти, які були запропоновані до обговорення на панельній онлайн-дискусії.

У заході взяли участь освітяни з 15 областей України, серед яких ректори і завідувачі кафедр провідних університетів країни. До дискусії також долучилися представники Апарату Верховної Ради України, Київської міської ради, громадських організацій.

Онлайн-дискусію організували Освітній Центр Верховної Ради України, Програма РАДА, що виконується Фондом Східна Європа та ГО «Агенція розвитку освітньої політики».


Повернутись до публікацій

Версія для друку

Ще за розділом

“Новини”

23 квітня 2024 18:12
21 квітня 2024 12:12
18 квітня 2024 10:12
17 квітня 2024 19:05
17 квітня 2024 18:51
17 квітня 2024 17:23
17 квітня 2024 11:54
16 квітня 2024 20:18
16 квітня 2024 18:50
16 квітня 2024 17:31