Комітет  з питань свободи слова та інформаційної політики протягом четвертої сесії восьмого скликання  здійснював аналіз практики застосування законодавчих актів, віднесених до предмету його відання, у діяльності органів державної влади та органів місцевого самоврядування, їх посадових осіб, оперативно реагував на обставини, що складалися у відповідних сферах суспільних відносин і потребували його висновків, визначення позиції або втручання у перебіг ситуації.

Заслухано звіт очільника Міністерства інформаційної політики України Юрія Стеця, в контексті якого обговорено питання координації зусиль щодо ефективної роботи з реалізації завдань переходу на цифрове мовлення, рестарту іномовлення, забезпечення функціонування єдиної мультимедійної платформи іномовлення України, законодавчого забезпечення діяльності ЗМІ в нових умовах у зв’язку з роздержавленням, здійснення ефективних кроків з демонополізації медіа ринку тощо.

Також Комітет розглянув звіт Національної ради з питань телебачення та радіомовлення  за 2015 рік. У ході дискусії  обговорено необхідність розробки стратегії розвитку інформаційного простору України та найактивнішої участі в ньому регуляторного органу, питання цифрового мовлення. Комітет одностайно ухвалив рішення -  рекомендувати Верховній Раді України за результатами розгляду звіту Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення за 2015 рік визнати її роботу задовільною.

Протягом звітного періоду Комітетом розглядалися питання дотримання свободи слова в країні та перешкоджання професійній діяльності журналістів.

На засіданні комітету розглядалося звернення члена Національної спілки журналістів України Сергія Фореста щодо порушення принципів свободи слова (положень статті 34 Конституції України та статті 171 Кримінального кодексу України) депутатом Житомирської обласної ради Оленою Галагузою. Висловлюючи занепокоєння зазначеними подіями та наполягаючи на неприпустимості подібних дій у демократичному суспільстві, Комітет з питань свободи слова та інформаційної політики ухвалив рішення наголосити  на неприпустимості перешкоджання законній професійній діяльності журналіста та звернутися до Міністерства внутрішніх справ України з тим, аби підкреслити: розслідування в цій справі не може призводити до обмеження свободи висловлювання.

Також протягом декількох засідань комітету розглядалося порушене ГО «Стоп корупції» питання про перешкоджання законній професійній діяльності журналістки цієї громадської організації Лілії Ткачук під час виконання нею в жовтні минулого року редакційного завдання в селі Княжичі Броварського району на Київщині. Комітет звертався до керівництва Міністерства внутрішніх справ України та Генеральної прокуратури України щодо перевірки зазначених фактів. Заслухавши позиції представників цих державних органів,  Комітет дійшов висновку, що слідча група не проводить необхідних слідчих дій у розслідуванні даної справи  та попросив  дати оцінку бездіяльності даної слідчої групи, а також спрямував відповідний запит до Генеральної прокуратури України.

Комітетом приділялася увага розгляду кричущих фактів порушення прав кримських журналістів. З пропозицією про відвідання Кримського півострова офіційною делегацією ОБСЄ за участі українських представників для вивчення стану свободи засобів масової інформації та винесення результатів на розгляд ОБСЄ Комітет звернувся до представника ОБСЄ з питань свободи засобів масової інформації Дуні Міятович.

Розглядалося звернення генерального директора ТОВ «Савік Шустер Студія» Савіка Шустера з приводу неправомірних дій органів Державної фіскальної служби України, які мають ознаки зловживання владою, тиску на медіа і  перешкоджання журналістській діяльності.

За підсумками обговорення Комітет дійшов висновку, що ситуація з перевірками ТОВ «Савік Шустер Студія» має ознаки порушення статті 171 Кримінального кодексу України щодо перешкоджання журналістській діяльності. Комітет звернувся до Голови Верховної Ради України А. Парубія з проханням запросити Голову Державної фіскальної служби України Р. Насірова на засідання Парламенту 22 квітня 2016 року в рамках Години запитань до Уряду. Окрім цього, Комітет скерував звернення з приводу дій ДФСУ, що мають ознаки перешкоджання журналістській діяльності, та ігнорування Р. Насіровим засідань Комітету, особисто Прем’єр-міністру України В. Гройсману.

Значна увага Комітету була зосереджена навколо процесу створення Національного суспільного мовлення.

Серія засідань Комітету, у тому числі, виїзного до державного підприємства «Українська студія телевізійних фільмів «Укртелефільм», була пов’язана з розглядом питання навколо реорганізації державного підприємства «Українська студія телевізійних фільмів «Укртелефільм», непроведення якої створювало перешкоди на шляху практичної реалізації Закону України «Про Суспільне телебачення і радіомовлення України».

У ході роботи Комітет  ознайомився з відповідною інформацією, заслухав представників багатьох уповноважених державних органів, трудового колективу тощо. Намагання пошуку компромісу, рекомендації Комітету, долучення членів Комітету до процесу організації проведення робочих засідань ліквідаційної комісії підприємства на жаль не мали результатів.

У зв’язку з цим Комітет констатував, що ситуація довкола «Укртелефільму» вимагає також належного законодавчого супроводу. З цією метою окремі члени Комітету В.Сюмар, О.Опанасенко, О. Кондратюк, О.Червакова, Ю. Павленко у співавторстві зареєстрували проект Закону про внесення змін до Закону України «Про Суспільне телебачення і радіомовлення» (щодо порядку приєднання Державного підприємства "Українська студія телевізійних фільмів «Укртелефільм»), № 4232 від 15 березня 2016 року. У подальшому цей законопроект був одностайно підтриманий Комітетом та прийнятий Верховною Радою України

Комплекс проблем, пов’язаних із забезпеченням доступу населення Донецької і Луганської областей до інформаційних ресурсів українських телерадіокомпаній, друкованих ЗМІ, Інтернет-сайтів, розглянуто у рамках виїзного розширеного засідання Комітету з питань свободи слова та інформаційної політики, яке відбулося у Лисичанську і Краматорську. За час перебування у Луганській та Донецькій областях члени Комітету відвідали інфраструктурні об’єкти інформаційної сфери в ряді населених пунктів зони проведення АТО, провели зустрічі з колективами регіональних засобів масової інформації, представниками військово-цивільних адміністрацій, громадськістю Донецької і Луганської областей. Зробивши свої висновки, Комітет, керуючись вимогами частини 1 статті 24 Закону України «Про комітети Верховної Ради України», напрацював відповідні рекомендації щодо виправлення ситуації з інформаційною безпекою і скерував їх Кабінету Міністрів, Міністерству фінансів, Міністерству інформаційної політики, Міністерству внутрішніх справ, Державному комітету телебачення і радіомовлення, Державній службі спеціального зв’язку та захисту інформації, Національній раді з питань телебачення і радіомовлення, Українському державному підприємству поштового зв'язку «Укрпошта», Луганській і Донецькій обласним військово-цивільним адміністраціям.

Крім цього, Комітет звернувся до Ради національної безпеки та оборони з пропозицією невідкладно розглянути на засіданні РНБО України проблемні питання інформаційної безпеки в Донецькій та Луганській областях, а також у прикордонних з Російською Федерацією районах Харківської, Сумської, Чернігівської, у низці районів Запорізької, Херсонської, Одеської, Чернівецької областей.

 

 
Повернутись до публікацій

Версія для друку

Ще за розділом

“Новини”

21 травня 2024 18:48
20 травня 2024 19:18
17 травня 2024 18:21
17 травня 2024 16:52
15 травня 2024 20:57
15 травня 2024 17:41
15 травня 2024 17:35
15 травня 2024 14:46
15 травня 2024 12:27
14 травня 2024 20:02