Члени Комітету на засіданні 16 вересня розглянули та обговорили законопроект №3059. Законопроектом пропонується дозволити зменшувати фінансовий результат до оподаткування на суму доходів, що виникають у платників податку (перелік яких визначений Кабінетом Міністрів України), які є боржниками (позичальниками) за зовнішніми кредитами (позиками), залученими під державні гарантії, обслуговування та погашення яких здійснюється за рахунок коштів Державного бюджету України, а також не оподатковувати доходи нерезидентів з джерелом походження з України за операціями з розміщення нерезидентам державних деривативів та доходи, що виплачуються нерезидентам за державними деривативами, відповідно до умов правочинів з державним боргом за державними зовнішніми запозиченнями та гарантованим державою боргом.

Члени Комітету під час обговорення висловили застереження, що під час здійснення боргової операції (в результаті списання їх боргових зобов'язань) у таких об'єктів виникатиме дохід за правилами бухгалтерського обліку , сума такого доходу буде виключена з бази оподаткування податком на прибуток підприємств.

Боргові зобов'язання вище зазначених підприємств виступають у вигляді кредиторської заборгованості, а саме як зобов'язання по кредитах. Дійсно списання кредиторської заборгованості (боргових зобов'язань) за правилами бухгалтерського обліку відображається у складі доходів підприємства, що позитивно впливає на його фінансовий результат. Тому законопроектом пропонується зменшити фінансовий результат до оподаткування на суму таких доходів, що були відображені у фінансовій звітності.

Однак, законопроект не враховує той факт, що зазначені підприємства виконували роботи за рахунок коштів, отриманих під державні гарантії, і таким чином, непогашена заборгованість по виконаних роботах, яка фінансується з бюджету рахується на балансі підприємства як дебіторська заборгованість.

Із прийняттям Державою на себе зобов'язань щодо сплати боргу зазначених підприємств, виникає запитання щодо джерел погашення дебіторської заборгованості вищезазначених підприємств.

Члени Комітету наголосили, що у зв'язку із зазначеним, із прийняттям законопроекту виникає ситуація коли підприємства коригують (зменшують) фінансовий результат щодо доходів і водночас не коригують (не збільшують) фінансовий результат щодо витрат.

Як повідомили Інформаційному управлінню в секретаріаті Комітету, за результатами обговорення Комітет вирішив рекомендувати Верховній Раді прийняти законопроект за основу та в цілому, доповнивши розділ І законопроект}' після абзацу другого новим абзацом такого змісту:

"Фінансовий результат до оподаткування збільшується на суму витрат, що виникають у платників податку зазначених в абзаці першому цього пункту за правилами бухгалтерського обліку при списанні безнадійної дебіторської заборгованості за поставлені товари (роботи, послуги), що підлягали оплаті за рахунок коштів Державного бюджету України. Таке збільшення фінансового результату до оподаткування відбувається в розмірі, що не перевищує суму доходів зазначену у абзаці першому цього пункту".

 

Повернутись до публікацій

Версія для друку

Ще за розділом

“Новини”

03 травня 2024 14:18
03 травня 2024 12:37
03 травня 2024 07:50
02 травня 2024 18:45
02 травня 2024 15:57
02 травня 2024 14:11
01 травня 2024 20:30
01 травня 2024 18:17
01 травня 2024 15:00
01 травня 2024 11:19