Дев'ять законопроектів визнано такими, що містять корупціогенні фактори та не відповідають вимогам антикорупційного законодавства.

Зокрема, Комітет визнав таким, що містить корупційні ризики та не відповідає вимогам антикорупційного законодавства, проект Закону "Про створення та функціонування вільної економічної зони „Донбас”, № 2419.

На думку членів Комітету, документ суперечить вимогам Закону „Про загальні засади створення і функціонування спеціальних (вільних) економічних зон”, у тому числі, розділу ІІ Закону щодо порядку створення спеціальної (вільної) економічної зони.

У законопроекті, всупереч вимогам статті 9 зазначеного Закону, не передбачено законодавче регулювання створення і діяльності органу управління та державного регулювання діяльності вільної економічної зони „Донбас”, принципи регулювання адміністративної процедури щодо формування та джерела фінансування такого органу.

Цим нівелюється подальша відповідальність і обов’язки осіб при наданні певних адміністративних послуг, у тому числі, стосовно термінів введення на території ВЕЗ об’єкта в дію, його виробничої спрямованості, заробітної плати персоналу тощо.

Внаслідок зазначеного створюються умови для виникнення конфлікту інтересів та можливостей для зловживання.

Слід зауважити, що цим законопроектом фактично пропонується ліквідувати спеціальні економічні зони та спеціальний режим інвестиційної діяльності в Донецькій області,  створені з урахуванням норм  чинного Закону "Про спеціальні економічні зони та спеціальний режим інвестиційної діяльності в Донецькій області", прийнятого 24 грудня 1998 року.

Адміністративну процедуру ліквідації економічної зони і державних гарантій забезпечення інтересів суб’єктів економічної діяльності при її ліквідації чітко регламентовано статтями 24 і 25 чинного базового Закону України „Про загальні засади створення та функціонування спеціальних (вільних) економічних зон”.

До законопроекту, всупереч вимогам Закону України „Про загальні засади створення і функціонування спеціальних (вільних) економічних зон, не додається рішення і належне фінансово-економічне обґрунтування Кабінету Міністрів України щодо дієвості спеціального режиму господарської діяльності на території експерименту як механізму стимулювання розвитку реальних її потреб.

Необхідність у зазначених  вимогах пов’язана з комплексом питань державної (бюджетної, податкової тощо) підтримки діяльності відповідних суб’єктів у межах території експерименту і державної гарантії збереження майнових і немайнових прав суб’єктів, що братимуть участь у ньому.

Також було зазначено, що на сьогодні промисловість Донбасу практично не працює. Лише після того, як контроль над територією буде поновлено, можна буде через створення ефективної вільної економічної зони повернути виробництво на рівень колишніх потужностей. Наразі є ризик перетворення вільної економічної зони Донбасу на офшор.

Законопроекти № № 2420, 2421, 2422, подані в розвиток законопроекту № 2419, також визнані такими, що не відповідають вимогам антикорупційного законодавства.

Крім того, Комітет ухвалив рішення звернутися до громадських організацій з метою подання у десятиденний термін на розгляд Комітету кандидатур членів конкурсної комісії з відібраних Національним агентством з питань запобігання корупції. Відповідне рішення Комітету буде опубліковано в газеті „Голос України”.

Також на засіданні Комітету виступив директор Національного антикорупційного бюро України Артем Ситник, який доповів про початок своєї роботи та наголосив на необхідності внесення змін до чинного законодавства з метою врегулювання окремих питань, пов'язаних із забезпеченням діяльності Бюро.

 

Повернутись до публікацій

Версія для друку

Ще за розділом

“Новини”

02 травня 2024 15:57
02 травня 2024 14:11
01 травня 2024 20:30
01 травня 2024 18:17
01 травня 2024 15:00
01 травня 2024 11:19
01 травня 2024 11:17
30 квітня 2024 19:43
30 квітня 2024 16:43
30 квітня 2024 16:08