СТЕНОГРАМА

засідання Погоджувальної ради депутатських фракцій (депутатських груп) у Верховній Раді України

 

01 листопада 2021 року, 11 година

 

Веде засідання Голова Верховної Ради України СТЕФАНЧУК Р.О.

 

СТЕФАНЧУК Р.О. Доброго дня, вельмишановні колеги, вельмишановні глядачі! Сьогодні світова спільнота відзначає День заснування Європейського Союзу. Я хочу нагадати, що він утворився на основі підписаного 7 лютого 1992 року Маастрихтського договору, який набув чинності 1 листопада 1993 року.

Зараз Європейський Союз – економічний та політичний союз 27-ми  незалежних держав-членів, що розташовані в Європі. Європейський Союз – це сім'я демократичних європейських цінностей, які об'єднались заради миру і процвітання. Я хочу нагадати, що саме курс до Європейського Союзу у нас закріплений у Конституції України. І тому я думаю, що і робота Верховної Ради, яку ми демонструємо останнім часом, і проведені позачергові засідання, які присвячені питанням, пов'язаним зі вступом України до Європейського Союзу – це яскравий приклад того, по якому шляху ми маємо рухатися.

Друге. Вельмишановні колеги, хотів би підкреслити, що ми бачимо цифри епідеміологічної ситуації і в світі, і в Україні, і тому я дуже ще раз закликаю громадян України, в кого немає протипоказань, все-таки вакцинуватися, дотримуватись санітарно-епідеміологічних заходів. І я особливо хочу попросити голів фракцій і голів комітетів з отаким от закликом звернутися до народних депутатів. Тому що ми маємо показувати взірець того, як ми дотримуємось законодавства, яке ми самі приймаємо.

Також я хочу нагадати, що у Верховній Раді ми продовжуємо також свою вакцинацію. Крім цього, за попередніми домовленостями, враховуючи кількість бажаючих в Україні, які хочуть вакцинуватися, наскільки я знаю, у готелях "Київ" та "Національний" будуть відкриті пункти вакцинації для усіх бажаючих. Тому всі, хто бачить черги, будь ласка, приїжджайте в ці готелі, які належать і є в управлінні Верховної Ради, ми там також будемо організовувати мобільні пункти вакцинації.

Крім цього, я хотів би повідомити, що цього тижня ми вже дійшли, я так розумію, попередньої згоди про прийняття постанови, яка буде стосуватися встановлення рівних правил для всіх народних депутатів, гостей Верховної Ради, журналістів, щодо відвідування будівлі Верховної Ради України. Я дуже сподіваюся, що ми завтра на позачерговому засіданні приймемо цю постанову, і не просто приймемо, але й будемо дотримуватися її всі разом.

Крім цього, як я вже попередньо анонсував, завтра о 16 годині у нас планується позачергове засідання Верховної Ради України, воно ініційоване Президентом України. Там ціла низка питань, які пов'язані з протидією СOVID, і інші нагальні речі, зокрема і питання, пов'язані з відновленням діяльності НАЗЯВО для того, щоб ми, скажемо так, з одного боку виконали рішення Верховного Суду, а з другого боку не втратили низки ліцензованих магістратур і інших видів освітянської діяльності в Україні.

Крім цього, я хочу повідомити вам, що зранку я підписав Розпорядження про видачу підписних листів щодо ще одного позачергового засідання, воно буде стосуватися закону, пов'язаного із забезпеченням кисневими концентраторами. Але, враховуючи важливість цього законопроекту, я все-таки пропоную розглянути те, щоб ми його включили одним з перших, одразу після бюджету, тому що там підписанти практично з усіх фракцій і груп. Я думаю, що це буде правильне рішення Верховної Ради України, і ми його поставимо одним з пріоритетних питань порядку денного.

Тепер щодо бюджетного процесу. Я хотів би повідомити, що ми, сподіваюся, вже знаходимося на завершальній стадії, і у вівторок у нас ще залишаються поправки від фракції "Опозиційна платформа – За життя" та поправки від "Батьківщини". Я дуже сподіваюся, що ми завершимо цей етап бюджетного процесу і дамо можливість уряду забезпечити його доопрацювання і повернення Верховній Раді, щоб ми могли розглянути його в цілому.

Крім цього, я хотів би відреагувати на пропозицію деяких фракція і груп з тим, щоб змінити календарний план засідань з тим, щоб наступний тиждень зробити, скажімо так, роботою в округах, а далі три підряд пленарних тижні з тим, щоб ми могли розглянути важливі питання, які вже накопичились в комітетах і через ті чи інші речі вони не могли потрапити в зал. І тому я все-таки прошу, даю доручення регламентному комітету, розглянути цю пропозицію і внести відповідне рішення.

Також я хочу звернути вашу увагу, що минулого тижня мною було підписано звернення до всіх суб'єктів законодавчої ініціативи з проханням надсилати свої пропозиції до плану законопроектних робіт на 2022 рік. Я дуже би просив віднестися до цього надзвичайно  зважено, тому що в подальшому я дуже би хотів, щоб ми рухалися саме за планом законопроектних робіт і Верховна Рада була відкритою і прогнозованою для суспільства і для всіх нас.

Крім цього, я попросив би, ми про це теж говорили, оновити робочу групу з реформування Регламенту Верховної Ради України. І я просив би керівників фракцій і груп делегувати по одному представнику до цієї групи з тим, щоб ми могли зробити збалансований проект відповідного законодавчого акту.

Також я повідомляю вам, що на цьому тижні планується низка кадрових призначень, тому попросив би Апарат зробити все для того, щоб всі необхідні документи були підготовлені вчасно.

Також я хотів би ще повідомити шановним колегам, що минулого тижня в нас була велика нарада у Олени Костянтинівни. Я, по-перше, хочу подякувати вам за ту титанічну роботу, яку ви зробили по пропозиціях по ребрендингу відкритості парламенту. Я думаю, що ми також долучимо всіх керівників фракцій і комітетів до цього процесу і забезпечимо оновлення бачення і підходу щодо парламенту як інституції в цілому в суспільстві України.

І завершуючи своє таке звернення, я… Якщо я не помиляюсь, Михайло Олексійович, сьогодні у вас 30 років як ви працюєте в Апараті Верховної Ради України. Давайте привітаємо Михайла Олексійовича Теплюка з цим прекрасним днем. (Оплески) Міцного вам здоров'я і всіх-всіх благ! Ми дуже вас поважаємо і цінуємо. Дякую, Михайле Олексійовичу.

Шановні колеги, я завершив. З вашого дозволу, я передаю слово Першому заступнику Голови Верховної Ради України Корнієнку Олександру Сергійовичу.

 

КОРНІЄНКО О.С. Доброго дня, шановні колеги! Всім бажаю здоров'я в ці непрості знову часи.

Підтримую звернення  пана Голови Верховної Ради щодо необхідності не затягувати нам процес розгляду бюджету. Тому що, хочу нагадати, що там є доручення щодо, скажімо так, імплементації висновків бюджетного комітету і вжиття Міністерством фінансів – це теж потребує часу певного. Не хотілося б, щоб ми затягували з бюджетом.

Одна з причин, яка є така на поверхні щодо цього, це те, що на грудень заплановані сесії обласних рад та органів місцевого самоврядування щодо вже прийняття, так би мовити, в першому наближенні їх проектів бюджетів, які, зрозуміло, ґрунтуються на проекті державного бюджету. Тому давайте конструктивно в цьому напрямку попрацюємо на цьому тижні для того, щоб далі цей процес не затягувати. Зокрема та зміна календарного плану, яка пропонується, вона пов'язана якраз із тим, щоб у нас був додатковий час на розгляд саме бюджету ближче до грудня, до початку грудня.

Щодо робочої групи з питань реформи Регламенту, є кілька листів, які надходили до фракції, зараз по кожному з цих листів ми очікуємо від вас кандидатури, по одному представнику від фракції. Також, звичайно, в цю робочу групу будуть входити представники Апарату і керівництво регламентного комітету за посадою. І я думаю, що ми почнемо весь той масив інформації, який у нас є, обговорювати й оброблювати. Буде  входити і представниця Верховної Ради в Конституційному Суді пані Совгиря, тому що один з напрямків реформування Регламенту – це імплементація чисельних рішень Конституційного Суду щодо Верховної Ради, які вже теж за цей час накопичились.

Завтра на позачерговому засіданні запланований розгляду Постанови про заходи щодо запобігання COVID у Верховній Раді. І, дякуючи роботі нашого Апарату, вже частина цих заходів цієї інфраструктури створюється, буде і пункти вакцинації, вони вже відкриті будуть і публічні пункти вакцинації, про які вже казав Руслан Олексійович, дійсно, ми всіх запрошуємо. Будуть і поряд із Верховною Радою розміщені центри швидкого мобільного тестування на  антигени для тих, хто хоче потрапити з тих чи інших причин до Верховної Ради і має таку можливість: на комітети, наприклад, люди ходять часто. То, якщо немає ПЛР-тесту, це теж не є таким суровим обмеженням, можна швидко буде зробити тестування.

І, звичайно, вся історія з вакцинацією із такими заходами допуску,  вона не має сенсу просто без методів банального захисту, самозахисту, які ми вже півтора року всі вміємо робити: маски, санітайзери. Закликаємо всіх, хто з тих чи інших посад і причин працює у Верховній Раді, все-таки дотримуватися маскового режиму. Зокрема хотів би звернутися публічно до Управління державної охорони, тому що є питання по дотриманню співробітниками маскового режиму.

А колегам з фракції просто ще раз нагадати, щоб ви своїх депутатів орієнтували, і колегам з комітетів також. Що все-таки свій приклад, який робить депутат – це найкращий приклад, який може бути, звичайно це стосується і сесійної зали, тому що там ми завжди під увагою телекамер.

Також хотів би повідомити щодо органів місцевого самоврядування, як профільний заступник Голови Верховної Ради нагадати колегам, що відповідно до закону вони мають звітувати про свою роботу. Вже рік каденції у багатьох, от в цей час десь у багатьох ОМС буде рік каденції, як вони складали присягу. І я думаю, що вже час звітувати. Нагадаю, що відсутність звітування є прямим аргументом до застосування відклику за народною ініціативою. Не хотілось би, щоб у нас була країна депутатів місцевих рад, які не звітують і яких через це відкликають. Тому просимо колег звернути на це увагу.

Також щодо "години запитань до Уряду" і тієї ситуації, хотів би коротко нагадати, що у нас дуже тривожні сигнали йдуть з енергетичного ринку, ситуація в енергетиці. Я думаю, що міністр енергетики на такій "годині запитань до Уряду" був би доречний. Але, звичайно, ми заслухаємо пропозиції фракції і фракції приймуть рішення. А нам би хотілось бачити таку посаду в цю п'ятницю.

 

СТЕФАНЧУК Р.О. Дякую, Олександре Сергійовичу. Так, ви справедливо нагадали про те, що, я перед тим, як будуть виступати голови фракцій і груп, прошу під час своїх виступів вносити свої пропозиції щодо тематики проведення "години запитань до Уряду", яка відбудеться у п'ятницю 22 жовтня.

А також я вам ще раз підтверджують от своє бажання зустрітися з фракціями і групами. Я вже у переважній більшості був, якщо ще хтось бажає, я готовий прийти до вас на фракції і послухати. Тому що дещо з того, що ми проговорили, ми вже плануємо на наступний тиждень, Юліє  Володимирівно, вашу пропозицію і ми обов'язково реалізуємо. Тому, будь ласка, якщо потреба буде, я завжди відкритий.

Я передаю слово заступниці Голови Верховної Ради Олені Костянтинівні Кондратюк, будь ласка.

 

КОНДРАТЮК О.К. Дякую, Руслане Олексійовичу.

Доброго дня, шановні колеги. Дійсно, Київ, на жаль, теж вступив у "червону" зону. І ви пам'ятаєте, що на одній з нещодавніх погоджувальних рад я якраз виступала з ініціативою про те, щоб лише вакцинованих народних депутатів і Апарат Верховної Ради, журналістів, а також осіб, які мають ПЛР-тест або тест на антиген, або принаймні довідку, що перехворів чи перехворіла, а також або якісь протипоказання до вакцинації – і можна було б працювати у Верховній Раді.

Я рада, що ця ініціатива була покладена у відповідну постанову. Хочу подякувати і голові комітету профільного за те, що швидко вона була зареєстрована і проговорена, і практично всі фракції підключилися до цієї постанови, дякую всім 44 народним депутатам, які доєдналися до цього. Я би дуже хотіла, щоб цю постанову було ухвалено в конституційній більшості Верховній Раді України. Профільний комітет, зокрема, пропонує її ухвалити за основу і в цілому.

Чому це важливо? По-перше, це важливо, тому що ми маємо бути солідарні з медиками, освітянами, службовцями, держслужбовцями, з усіма громадянами, які сьогодні мають бути щеплені, щоб працювати та утримувати свої родини. І це непросто бути солідарними, ми зобов'язані самі подати приклад вакцинації і роботи в нових умовах, і люди чекають якраз від нас саме такої відповідальної поведінки.

На жаль, за жовтень ми втратили від пандемії понад 11,5 тисяч громадян. І я, до речі, ще в квітні 2020 року якраз говорила про те, що ми нікуди не дінемося від подібних сертифікатів вакцинації, тому що вони вже були прийняті практично всім європейським цивілізованим світом. Я закликала Кабмін підготуватися до такої реальної поведінки, тому що ми повинні реагувати швидко на ті зміни, які відбуваються зараз і в світі, і в Європі, і у відповідальних країнах. І, ви знаєте, ми бачимо, як швидко можуть народні депутати, працівники Апарату, журналісти можуть працювати в нових умовах.

Я би хотіла всіх застерегти від фейкової вакцинації, від фейкових сертифікацій, тому що, відверто кажучи, що ці фейкові довідки не можуть мати місце у відповідальній інституції, такій як є Верховна Рада України. Більше того, я вважаю, що ми як Верховна Рада маємо посилити відповідальність за виготовлення або свідоме використання підроблених сертифікатів про вакцинацію. Відповідний урядовий законопроект вже є зареєстрований і я хочу сказати, що це теж не якесь ноу-хау України, це є у всьому європейському світі. Наприклад, у Франції, наскільки я знаю, є: за фіксацію та продаж фейкових сертифікатів загрожує до трьох років позбавлення волі у в'язниці і 45 тисяч євро штрафу.

Насамкінець я хочу ще раз закликати всіх і сказати конкретно, що масова вакцинація здатна ефективно протидіяти пандемії коронавірусу. Далеко за прикладом не ходити, у нас є успішний кейс цього – це наш славний Моршин, де було провакциновано понад 75 відсотків населення. Я хочу, щоб ми від Верховної Ради подякували громаді Моршина за це відповідальне рішення. Тому що дійсно там зовсім по-іншому зараз відбуваються всі процеси, люди можуть ходити на роботу, почувають себе більш-менш безпечно. Але звичайно, що нехтувати всіма далі процесами, які є масковим режимом, ми ніхто не можемо.

І друге питання, про яке, я думаю, сьогодні будуть говорити мої колеги, вже порушили мої теж колеги по президії – це енергетична безпека України. Ми дуже занепокоєні тим, що Російська Федерація все більше використовує газ як політичну зброю проти України та Європи в цілому. Зараз багато в суспільстві є серед політиків гарячих дискусій в зв'язку з намірами відновити імпорт енергетики з Російської Федерації і з Білорусі. Ми бачимо повідомлення про те, що Росія зупиняє поставку енергетичного вугілля в Україну.

Ми маємо чітко розуміти і зрозуміти, як зараз відстоюватимуться національні інтереси України в енергетиці, як влада буде захищати нашу енергетичну безпеку? Як Україна буде диверсифікувати джерела поставки енергоносіїв:  чи достатньо нам запасу газу та вугілля, щоб люди мали тепло в батареях і почували себе безпечно? І, звичайно, як насправді зараз виконується Меморандум між урядом та місцевим самоврядуванням про недопущення зростання тарифів на комунальні послуги для населення?

Я думаю, ще раз повторюся, що це, можливо, питання нашої Консультативної ради з місцевим самоврядуванням, яку ми можемо теж скликати, коли у нас якраз не буде сесійного тижня. А у нас якраз можливість така буде на наступному тижні і я прошу, щоб ми це теж розглянули як можливість.

Всім бажаю ще раз здоров'я і бути відповідальними в стінах відповідального нашого державного органу.

 

СТЕФАНЧУК Р.О. Дякую, Олена Костянтинівна.

Слово надається Давиду Георгійовичу Арахамії, будь ласка.

 

АРАХАМІЯ Д.Г. Доброго ранку, колеги.

Я підтримаю, спочатку почнемо з того, що ми підтримуємо як фракція "Слуга народу" всі позиції стосовно підсилення відповідальності за фейкові сертифікати. Мені здається, що, може, слушно переглянути, щоб це була солідарна відповідальність як лікаря, який видає цей фейковий сертифікат, так і пацієнта, який це купує. Ми це зробили по вантажним перевезенням, ми бачимо вже суттєве поліпшення дисципліни по перевантаженням на дорогах, коли відповідальність спільна, можливо вона можу бути різна, але вона має бути спільна.

По-друге, закликаю всіх колег по фракції, які ще мають правки по бюджету, якимось чином зробити таким чином, щоб ми у вівторок завершили це питання і надзвичайно швидко вставили першим питанням питання по цій так званій "ковідній" постанові, яка врегулює багато речей, які зараз треба прийняти, в тому числі і постачання кисню.

До того ж я пропоную всім колегам по всіх фракціях підписати спільний лист на уряд для того, щоб тимчасово заборонити експорт кисню чи зробити обмежувальні заходи. Тому що ми бачимо, що зараз між всіма країнами починається, як колись була боротьба за вакцини та маски, а зараз є боротьба за кисень. Для того, щоб ми весь кисень, який виробляється зараз в Україні, вже уряд працює, я знаю, зі всіма виробниками, вони працюють                в три зміни, але все ж таки, щоб слушні підприємці не маніпулювали цим питанням.

Далі в нас стоїть питання в порядку денному 5600, в ньому ми, його вперше розглядаємо по спецпроцедурі, тому закликаю всіх, щоб ми попрацювали над цим питанням і нормально пройшли це питання. Бо далі йде 3205-2 – це питання кредитів малим фермерам. Це програма, яку ми реалізуємо спільно зі Світовим банком, там 700 мільйонів євро, вони вже зарезервовані. І ми втрачаємо, на жаль, граничні строки. І хотілося би, щоб ми цього тижня це питання повністю пройшли.

Нас також чекає низка кадрових питань в середу. І хочемо, щоб максимально, я закликаю всіх колег по всіх фракціях, щоб ми середу звільнили по кадрових питаннях, бо кадрових питань дійсно багато. Ми, може, ризикуємо, що якщо якісь кадрові питання ми не пройдемо, то просто ми фактично "завісимо" питання призначень в уряд. А наступного разу вже це зможемо зробити через тиждень.

Що стосується "години запитань до Уряду", я також підтримую пропозицію віцеспікера, обох віцеспікерів, до речі, і закликати пана Галущенка, тому що питання тарифів зараз, питання запасів вугілля, питання виконання Меморандуму по постачанню газу до місцевих громад – це питання № 1. Можливо там вони ділять спільне № 1 місце разом з питанням по COVID.

І наостанок хотів би привітати, попередні дані по проміжних виборах в 184-му окрузі та 197-му окрузі, впевнено перемагають наші колеги з партії "Слуга народу": Сергій Козир набрав попередньо близько 67 відсотків, а пан Войцехівський близько 50 відсотків. Тому чекаємо нових колег вже через тиждень, здається, да, це має бути з присягою в парламенті.

Дякую за увагу.

 

СТЕФАНЧУК Р.О. Дякую, Давиде Георгійовичу.

Будь ласка, Вадим Зіновійович Рабінович. Будь ласка.

 

РАБІНОВИЧ В.З. Шановні друзі, свій виступ я хочу почати з нагадування про те, що парламент – це не орган для самозадоволення. Парламент, особливо в парламентсько-президентській країні, – це орган рішень, які направлені на розвиток країни та покращення життя її громадян.

А що ми маємо? Погодьтесь, нічого спільного з нашим парламентом, у якому є тільки монобільшість, немає. А щодо опозиції, така в нашому парламенті є, от, правда, нічого вона не впливає ні на що, бо у нашої влади  своє розуміння демократії та верховенства права. Єдине, що можна сьогодні українській опозиції – так це не мовчати, говорити людям про те, що влада коїть, "вытворяет, по-русски".

Ваше правління відбувається непогано. Подорожчали тільки два види товарів: продовольчі та непродовольчі, зате подешевшала праця та ціна життя. В енергетичній галузі початок кінця, ми за крок до катастрофи, без перебільшення. Нагадаю, ви злізли з російської "нефтяной иглы", з російської газової голки, з російської електричної голки, ви посварилися з білорусами і не тільки – і тепер нічого не залишається, як клянчити в усіх енергоресурси і при цьому аж дивуватися, мовляв: "Чому нам ніхто нічого не дає?".

Ті, хто нам говорив не беріть у Росії газ та електрику, Литва та Молдова, швиденько самі все закупили, коли мова пішла про їх народи. А українцям що залишається: терпіти та мерзнути?

Ви обіцяли творити та створювати. Більше двох років ви у владі – і що? Де ваші успіхи? Покажіть, може, я окуляри одягну, бо їх недобачаю.

Нагадую для всіх, коли енергетична криза постукала в наш дім, ми, делегація ОПЗЖ, разом з головою політради Медведчуком поїхали до Москви і домовились про газ для України за ціною 175 доларів. Як це назвали? Звичайно зрада. Коли зрада? Тому що в п'ять разів здешевлюють тарифи для українців – це зрада.

Більше того, на знак глибокої вдячності проти Медведчука порушили кримінальну справу, згодом другу за те, що він за дорученням президентів хотів допомогти Україні закупити ще й вугілля. Якщо хтось забуває і не знає, нагадаю, Медведчуку оголошено домашній  арешт другий. Нічого не довівши за першою марною справою щодо Медведчука   влада вигадала, так на всякий випадок, іншу справу і виписала другий домашній арешт. Тобто своїм рішенням суд скоригував закони природи і збільшив спеціально для Медведчука добу з 24 на 48 годин. "Очень здорово!"

Гаразд. За спробу допомогти своїй країні не замерзнути минулої зими ви ізолювали Медведчука. Скажіть, а хто вам допомагатиме цієї зими? Можливо вас врятує "Велике будівництво"? Чудово. Пам'ятаю, як ви розповідали, що новими дорогами швидка допомога доїде до хворого швидше. Це дуже добре. Але у мене питання: а чи подумали ви, що поки швидка їхатиме, хворий у холодній квартирі просто замерзне?

Також, панове "зелені", висновки невтішні. Ви добиваєте поранену країну своєю божевільною економічною політикою. Ви добиваєте зовнішньою політикою. Коли була можливість підготуватися до нової ковідної хвилі, ви почали зі швидкістю світла закочувати гроші в асфальт і все ніяк не можете зупинитися – мабуть гарно пішло.

Але всі ви маєте зрозуміти, ми на порозі катастрофи і торкнеться вона всіх і кожного. Що ви зробили з країною? На що ви перетворили квітучу Україну? Чи відмахнетесь вже заїждженим – "у всьому винні попередники"? Не прокотить. Бо ви, ваші попередники, попередники ваших попередників достали вже звалювати все один на одного!

А сьогодні ви намагаєтесь перекласти відповідальність на людей. Але люди у нас, на відміну від вас, свідомі і більш не дозволять усі шишки звалити на себе. Та й проблема ніяк не в людях, а саме у вас, панове монобільшість.

Моя вам людська порада: прокиньтесь, увімкніть свій розум, зважтесь на героїчний крок – підіть, як прийшли, "из ниоткуда в никуда". Не відкладайте порятунок себе і країни на завтра. Бо завтра буде пізно, надто пізно!

Дякую вам дуже.

 

СТЕФАНЧУК Р.О. Петро Олексійович Порошенко, будь ласка.

 

ПОРОШЕНКО П.О. Шановні колеги! Дорогі українці! Не випадково один із лідерів "Слуг народу", який щойно пішов, здивував освічених українців, коли слова Григорія Сковороди приписав Ді Капріо. Точно по Фрейду, видно, що "слуги" відчувають, що їхній капітан впевнено тримає курс на айсберг. Лише за минулий тиждень в Україні померло вдвічі (вдвічі!) більше українців, ніж затонуло людей на "Титаніку". А наш "майстер спорту по боротьбі з коронавірусом" ніяк не вгамується і б'є рекорд за рекордом – рекорди, точніше,  антирекорди за кількістю хворих, рекорди за кількістю загиблих, рекорди за чергами до моргів і антирекорд вакцинування. 18 відсотків – другий найнижчий рівень в Європі.

І я пропоную зараз продемонструвати політичну волю парламенту для того, щоб всі політичні парламентські сили зараз прийняли постанову, буквально у вівторок, у формі заяви, закликавши українців вакцинуватися. На сьогоднішній день Україна забезпечена якісними вакцинами. І сьогодні ми маємо це приймати, а не чомусь погоджувати лист до уряду з точки зору заборони експорту кисню. Де тут Верховна Рада? Що ви робите? Це повноваження уряду, який мав не піаритися на цьому, а прийняти це далеко заздалегідь.

Друга позиція, шановний пане Голово. Я дуже прошу вас, я дякую, що ви видали підписні листи. Але в мене прохання, щоб ми не чекали п'ятниці, де зараз стоїть наш законопроект 5460 про закупівлю кисневих станцій, а підписати і розглянути його ще одним позачерговим засіданням саме у вівторок, тим більше, що всі політичні сили це підтримують і ми давно мали це зробити. Законопроект 5460. І це дуже важливо, як і заяву, так і законопроект 5460 ми запропонували разом з партією "Голос", за що я хотів подякувати їм за це.

Ще одна наша вимога – забезпечити всі ковідні відділення генераторами. Для чого? Для того, щоб уникнути масового мору  у зв'язку з можливими віяловими відключеннями електроенергії, до якої веде діючий уряд і діючий Президент. Влада провалила підготовку до опалювального сезону. І дуже добре, що Зеленський їде на саміт в Глазго зі зміни клімату, але цього сезону нас врятує лише глобальне потепління, інакше зима виставить країні "крижаний" рахунок за професійну недієздатність влади.

Ми вимагаємо, щоб в першу чергу закласти достатню кількість субсидій, щоб захистити людей від високих тарифів, а не перекладати це на плечі місцевих бюджетів. Наш законопроект, шановний пане Голово, 6006 уже цього року передбачає 20 додаткових мільярдів на субсидії. Просимо поставити його в порядок денний і розглянути.

Друге. Уряд має компенсувати місцевим бюджетам їхні витрати на компенсацію тарифів школам, лікарням, дитячим садкам, бо те, що ви зробили, підписавши псевдомеморандум, який не працює, це означає, що цього і наступного року ми не будемо, місцеві ради, точніше, не будуть фінансувати школи, дитячі садки, лікарні, освітлення, дороги і все таке інше. І я вимагаю врятувати децентралізацію, яка була ініційована мною і моєю командою.

І третя позиція – жорсткі  кризи в економіці, бо українська економіка стає неконкурентоспроможною у зв'язку з вашою податковою і енергетичною політикою. І тут ви ще намагаєтесь навантажити економіку і платників податків законопроектом 5600. Друзі, краще вам було платити податки, а не "відмивати" гроші Коломойського у зв'язку з офшорним скандалом. До речі, і з цього приводу ми би хотіли послухати пояснення Президента, не по офшорам, а по тому, звідки ці гроші, куди витрачені, як з них сплачені податки і чому він брав участь в їх відмиванні?

Дякую за увагу.

 

СТЕФАНЧУК Р.О. Будь ласка, Юлія Володимирівна Тимошенко.

 

ТИМОШЕНКО Ю.В. Шановні колеги, я щойно почула, з якою помпою партія влади звітує про перемогу своїх кандидатів до Верховної Ради, і хочу сказати, що такого цинізму в цих стінах ще ніхто не бачив. Справа в тому, що в Черкаській області на 197-му окрузі, де балотувався від партії влади Войцехівський, там не просто були підкупи, а підкупи офіційно  встановлені "Опорою" і  Рухом "Чесно", зараз всі звернення пішли до поліції. Якщо в поліції не відреагують, будуть, без сумніву, подання до суду.

Тепер зрозуміло, чого міняли міністра внутрішніх справ, очевидно, тому що треба всі ці підкупи під час виборів до Верховної Ради просто покривати, покривати ці злочини. Нові обличчя при владі, але з абсолютно старими корупційними схемами в підходах до виборів до Верховної Ради. Такого підкупу, як в Черкасах, мені здається, ні "Опора", ні Рух "Чесно" ще не бачили.

Тому для нас Войцехівський ніяким народним депутатом не буде, це буде чергова куплена маріонетка, яка абсолютно незаконним чином пройшла в парламент. Я безумовно не сумніваюся, що ви його протягнете. Ну просто, щоб ми знали, що демократія в країні завершилася, вільні вибори в країні завершилися.

Що стосується COVID. Дорогі друзі, наша команда об'їхала дуже велику кількість лікарень в Україні і подивилися, і поговорили з головними лікарями, що відбувається. Загально відома ситуація з киснем, я хочу сказати просто, що ці смерті рекордні, які зараз є в Україні, на совісті тих, хто за 2 роки не забезпечив наші опорні лікарні по допомозі по COVID, не забезпечив киснем. Але також не закуплені централізовано ключові антивірусні препарати.

Ви мені скажіть, а на що ви гроші витрачали, якщо ви не закупили противірусні препарати, без яких сьогодні вся країна? І посилають родичів,  хворих людей смертельно, купувати десь по підворотням підробні, за невідомі гроші, противірусні препарати. Ви так підготувалися до епідемії?

І я не хочу ще перераховувати: лікарі без доплати в 300 відсотків, сімейні лікарі, які вперше стикаються з ковідними хворими, без доплати в 300 відсотків. Ви мені скажіть, що ви робите? А просто те, що втратили медичний персонал, лікарів, медичних сестричок, нянечок внаслідок того, що їх заробітна плата в сім разів нижча, ніж в Польщі. Так скажіть тоді, де ми медиків будемо брати? Зараз є у деяких лікарень розширювати можливості реанімації по COVID, але нема де взяти медичних працівників. Хтось про це думає?

І тому наша пропозиція, негайно переглянути зміни до бюджету на цей рік і там, де ви 19 мільярдів виділили на інфраструктурні проекти, схаменіться і зупиніться! І зараз ми зареєструємо сьогодні законопроект, щоб ці 19 мільярдів перенести для боротьби з  COVID в бюджеті. І взагалі бюджет на наступний рік не враховує ні трагічної ситуації по  COVID, ні трагічної ситуації в енергетиці. Ви щось думайте на цю тему?

Тому що, коли я об'їжджала регіони на цьому тижні, зустрілася з нашими підприємцями, просто з людьми, вони говорять про те, підприємці, що кожен день сотні підприємств припиняють працювати, тому що їх економіка не витримує ціни на газ і ціни на електроенергію, просто не витримує! І те, що буде в країні запущена інфляція у зв'язку з тим, що ціни на енергоносії, на газ і на електроенергію зашкалюють – це очевидно. Я вже не говорю про людей, які вже не знають, де брати кошти на хліб.

І тому, я хочу зараз запитати у Голови Верховної Ради, на минулому засіданні ми піднімали питання про ТСК, Тимчасову слідчу комісію, Постанова 6108. Ми вимагаємо, щоб на цей тиждень була винесена ця ТСК. Тому що нам треба з вами розібратися, сьогоднішня енергетична криза рукотворна, вона штучна, її створили штучно, тому що не закачали газ у сховища і не поклали вугілля на склади.

І це означає, що, якщо би закачали газ у сховища, в шість разів дешевше він влітку був, і поклали вугілля на склади, сьогодні в Україні енергетичної кризи би не було! Хто за це відповідає?

І те саме по COVID, хто за це відповідає? За те, що не закупили ні противірусні препарати, ні кисень не дали лікарням. Хто конкретно відповідає? І скільки можна цю безвідповідальність прикривати якимись красивими словами?

І негайно треба бізнесу допомагати по енергоносіям, а не хлопати очима.

 

СТЕФАНЧУК Р.О.  Будь ласка,  Ярослав Іванович Железняк.

 

ЖЕЛЕЗНЯК Я.І. Шановні колеги, давайте говорити відверто, у нас зараз перед країною три виклики. Перший –  COVID. Другий – енергетична криза, яка вже є. І третій – це проблеми з бізнесом, який теж стикається з тим, що його закривають і вони не можуть забезпечити навіть рентабельність.

По  COVID, це дуже погана ситуація, коли ми як фракція "Голос" на початку травня внесли законопроект 5460 – про кисневі станції і зараз, коли країна стикнулася з проблемою з киснем, ми досі не виділили на це державні гроші, які були. Я дякую колегам, які підтримали наше позачергове засідання, "Європейській солідарності", іншим колегам, які, сподіваюсь, підпишуть його. Давайте нарешті хоч зараз приймемо цей законопроект.

Голова нашої партії Кіра Рудик вже виходила з декількома заявами щодо того, щоб цей законопроект був поставлений в порядок денний. Ми вносили альтернативні пропозиції до державного бюджету. Ну давайте, раз уже склалася ситуація, що в 12 областях у нас не вистачає кисню, нарешті приймемо: одне голосування і цей законопроект може бути підготовлений до другого читання, і вирішимо проблему з киснем і кисневими станціями.

Друге. У нас був "Хелловін" і знаєте, який був найстрашніший костюм? Це костюм антивакцинаторів – людей, які вбивають своїми закликами інших. Тому я повністю підтримую ідею колег щодо постанови від парламенту, щодо власного прикладу, я, власне, вакцинувався. Давайте покажемо людям, що вакцина – це добре, що це врятує життя.

І третє. Те, про що мало хто говорить зараз, але бізнес фактично вже на межі виживання, справді вони не можуть закупити нормально газ, вони не можуть запланувати свою роботу. Вони не знають, чи буде локдаун чи ні. Вони не знають, чи будуть доплати ковідні чи ні.

Давайте нарешті зупинимося на два, три місяці щодо політичних розборок, піару, якихось кадрових змін і вийдемо на якийсь конкретний план для бізнесу, для країни: як ми переживемо цю зиму?

Тому ще раз нагадую, криза COVID, криза енергетична і криза щодо підприємців – це те, з чим ми зараз як громадяни стикнемося вже у найближчі дні. Тому парламент тут має взяти нарешті відповідальність і дати чітку відповідь на кожне з цих питань.

Дякую.

 

СТЕФАНЧУК Р.О. Будь ласка, Батенко Тарас Іванович.

 

БАТЕНКО Т.І. Доброго дня, шановні колеги!

Звичайно, що країні вже давно не до жартів. Ми вважаємо, що питання номер один для нашої країни – це питання життя, здоров'я і безпеки власних громадян. І з сумом констатуємо, що ця осінь для багатьох наших співгромадян стала останньою. Ми, на жаль, вже на другому місці за добовою смертністю у світі. Напевно щось відбувається не так. Щось відбувається не так у системі заходів по боротьбі з коронавірусом, яку здійснює уряд, яку здійснюють місцеві органи влади і до яких ми з вами долучені як парламент. Це й питання провалу кампанії з вакцинації від COVID, якщо у нас антивакцинатори беруть гору і чути їх краще, ніж кампанію по вакцинації.

Я хочу ще раз згадати оце славне місто Моршин, про яке пані Олена згадувала. Даруйте, а ми не могли зробити цей експеримент на всю Україну, що для цього треба було зробити? Що маленьке місто, я розумію, тому що маленьке, три чверті дорослого населення вакцинували і один госпіталізований – це те, що могло бути в межах усієї України, в межах області окремої взятої, в межах ОТГ окремих взятих, якщо  би такі експерименти за ініціативою уряду, за зобов'язаннями, за зацікавленнями різних сторін були проведені у багатьох інших населених пунктах країни – і в результаті ми вийшли би на більший відсоток вакцинації, а не вакцинації фейкової, за яку фактично сьогодні не несе ніхто відповідальності.

Тому системні помилки і провали сьогодні по вакцинуванню є на совісті влади. І кримінальну відповідальність за підробку документів по вакцинуванню – окремих законопроект, який ми будемо розглядати на позачерговому засіданні – ми категорично підтримаємо.

Ми також констатуємо, що бідна та країна, яка сьогодні не може забезпечити ковідні лікарні й клініки лікарями і реаніматологами, і санітарами. Бідна та країна, яка не може забезпечити киснем своїх хворих, яка не може, на фоні зростаючої пандемії, критичної для країни у межах Європи і не тільки, не може опрацювати з приватними власниками заводів питання так званих "профілактичних" зупинень кисневих заводі у цей непростий час. Це теж питання відповідальності влади, за яке знову ж таки має хтось понести відповідальність.

Наступним фіаском цієї державної машини, я вважаю початок опалювального сезону, в ньому зв'язалися у загрозливий клубок і недалекоглядна політика держави щодо роздачі за безцінь свого часу у приватні руки родовищ власного природного газу, і неспроможність збільшити власний видобуток газу, і ці речі ми пожинаємо вже сьогодні. Масло у вогонь підливає фактично монопольне становище на ринку постачання газу спритних ділків, які незбагненним чином зосередили в своїх руках абсолютну більшість газорозподільчих мереж та безперешкодно заробляють надприбутки на простих людях, переходячи всі межі зараз, коли тарифи на газ б'ють світові рекорди. І все це було помножено на міжнародну кризу на газовому ринку, з якою ми сьогодні зіткнулися.

Наша депутатська група "Партія "За майбутнє" закликає терміново розглянути у Верховній Раді питання існуючого монопольного становища на ринку постачання газу та свавільного збільшення ділками тарифів, та розподілу газу. Зокрема ми вважаємо за необхідне провести перевірку приватизації облгазів в Україні, повернути незаконно приватизовані газові мережі, майно та обладнання в державну або комунальну власність, встановити економічно обґрунтовані тарифи з розподілу газу.

Якщо уряд не знає, як втримати ціни на газ, ми повинні використовувати ефективні рішення, які пропонують у регіонах, зокрема на Волині.

На завершення, пане Голово, ми просимо вас розглянути питання, яке, я вважаю, питання національної безпеки України, інформаційного поля в порядку денному, відобразити це в Верховній Раді України – це питання включення в порядок денний поточного тижня проект Постанови про звернення Верховної Ради України до Ради безпеки ООН про визнання ФСБ і Головного управління Генштабу Збройних сил Російської Федерації терористичними організаціями, про що ми вже не один раз говорили, законопроект 6001. З огляду на надзвичайну важливість і нагальність такого рішення зумовлює не навчальна концентрація сьогодні Росії своїх військ на кордоні з Україною.

Ми просимо винести в сесійний зал для прийняття в другому читанні проект Закону 2038 про визнання депортованими українців, переселених в рамках операції "Вісла". Комітет пана Дмитра Лубінця завершив розгляд цього питання і готовий до розгляду в сесійному залі.

І наша депутатська група "Партія "За майбутнє" закликає всіх бажаючих депутатів від фракцій і депутатських груп до підписання розробленого нами проекту Закону про обов'язковий психіатричний і наркологічний огляд публічних осіб, в тому числі кандидатів в народні депутати, і прийняття якнайшвидшого в сесійному залі.

Дякую.

 

СТЕФАНЧУК Р.О. Дякую.

Будь ласка, Устінова Олександра Юріївна.

 

УСТІНОВА О.Ю. Дякую дуже.

Колеги, важко не погодитися, що зараз найважливіше і найгірше, що відбувається в країні – це COVID. І я дуже рада, що цього вже тижня Верховна Рада має розглянути і постанову про недопущення в стіни парламенту людей, які не мають вакцинації або відсутній ПЛР-тест. Але мені дуже хотілося б, ми, на жаль, бачили, скільки шкоди завдали наші навіть колеги, які виступали публічно з екранів телевізорів про те, що COVID – це все фейк, видумка і не потрібно вакцинуватися. Я дуже прошу зараз так само публічно вас як Голову Верховної Ради перевіряти їх сертифікати вакцинації чи наявність у них ПЛР-тестів, тому що ми не можемо це вимагати з людей, якщо самі як депутати цього не дотримуємося.

Те саме стосується зараз введення кримінальної відповідальності за підробні сертифікати. Ми вже вводили величезні штрафи за неносіння масок. Давайте почнемо з того, що з завтрашнього дня кожного депутата, який буде сидіти в сесійній залі, будемо штрафувати за те, що в нього немає на обличчі маски. Тоді ми зможемо "впаяти" по 17, а то і по 60 тисяч штрафів людям, які користуються підробними сертифікатами. Ми будемо підтримувати цей законопроект, але я прошу почати з самих народних депутатів, які зараз порушують законодавство.

Також ми цього тижня будемо розглядати законопроект про критичну інфраструктуру. Я дуже прошу в цей законопроект внести як об'єкти критичної інфраструктури заводи по виробництву кисню. Ми бачили, що сталося минулого тижня, коли в нас випадково на профілактику, яку чомусь ніхто не очікував, стали два заводи і третій поламався. Я дуже прошу, щоб такого не було в майбутньому і в нас не потрібно було транспортувати з однієї лікарні в іншу людей і відключати їх від ШВЛ, ми маємо зараз в об'єкти критичної інфраструктури внести в першу чергу не розвалені будівлі, а заводи по виробництву кисню, тому що з COVID нам жити надовго.

Також, пане Голово, я звертаюся до вас, у мене до вас велике прохання. На жаль, ми бачили, що попередній Голова парламенту провалив реформу Конституційного Суду. І ми зараз можемо багато приймати законів і про кримінальну відповідальність за підробні сертифікати, і багато іншого, потім ми бачимо, що наші колеги ідуть в Конституційний Суд і всі ці закони скасовують.

Тому в мене величезне прохання, я звертаюся до вас: взяти під особистий контроль і все ж таки запустити реформу Конституційного Суду, тому що ми як парламент маємо це завершити. Не мають там люди, які сидять, явно представники Російської Федерації, і зараз фактично скасовують найпотрібніші закони в Україні, а я думаю, що це буде стосуватися і COVID, тому що це теж Росія працює проти нас…

 

СТЕФАНЧУК Р.О. З приводу вакцинації я абсолютно з вами погоджусь і просто демонструю свій сертифікат вакцинації, який є і в "Дії". Я думаю, що всі народні депутати мають також долучитися до цього прекрасного процесу.

Будь ласка, слово надається Павлу Андрійовичу Бакунцю. Будь ласка.

 

БАКУНЕЦЬ П.А. Шановний пане Голово, шановні присутні, дорогий український народе! Вже листопад, ситуація з поширенням коронавірусу є надскладною, кількість хворих стрімко зростає, на відміну від кількості ліжко-місць в наших лікарнях. Я думаю, що альтернативи щепленню немає, як говорить один з головних лікарів лікарень Львівщини. І люди, йдучи вакцинуватися, задають справедливе запитання: а чому лікар, медик, який йде на роботу і заробляє кошти за свою роботу, повинен вакцинуватися, а народні депутати, що, особливі? Абсолютно ні.

Тому я закликаю вас усіх дати приклад вакцинуватися і прийняти постанову: хто не вакцинований – на роботу не ходить, а відповідно і заробітної плати не отримує.

Вкотре хочу подякувати нашим лікарям, котрі як і в минулому році, так і зараз роблять все від них залежне в цій боротьбі з пандемією. Разом з тим хочу наголосити на недостатній роботі нашого уряду. Зараз я говорю не про кисень для медзакладів, а про людей, я говорю про "ковідні" пакети. Це договори між медзакладами і НСЗУ. І є проблема як з укладенням цих договорів, як з механізмом роботи цих договорів і, щонайгірше, як з механізмом фінансування цих договорів.

Просто нагадаю всім, що несплата лікарням грошей за "ковідні" пакети, за пролікованих хворих – це означає відсутність заробітної плати в наших медичних працівників, це означає відсутність безкоштовних ліків для пацієнтів, це, що гірше може означати,  і відсутність кисню для лікарень.

Тому наша депутатська група "Довіра" вчергове закликає уряд врегулювати це питання, заплатити "ковідні" пакети лікарням, аби наші лікарі отримали зарплату. Така непроста ситуація з укладенням цих "ковідних" договорів і з оплатою є і в Закарпатській, і  в Львівській, і в Полтавській, і в Тернопільській областях. Наприклад, одна з опорних лікарень Львівщини, Новояворівська, в минулому році пролікувала понад 300 хворих на COVID, а гроші за них ще досі НСЗУ не заплатила. Лікарня, а відповідно і лікарі не мають заробітної плати.

А друге, що важливе, я так думаю, це однозначно те, що ми з вами в "червоній" зоні. Вакцинація до 100 процентів ще дуже далека. Тому реальність, напевно, буде така, що дистанційне навчання. Ми, група "Довіра", в бюджеті передбачаємо правку про те, щоб надали місцевим бюджетам понад мільярд гривень для того, аби організувати це дистанційне навчання. Це місцевим радам буде для того, аби провести швидкісний Інтернет в селах. Це для того, аби закупити комп'ютери вчителям. Це для того, аби дати зарплату нашим вчителям.

А щодо зарплати, ми закликаємо уряд до другого читання все ж таки поправити цю правку і надати додаткових 6 мільярдів гривень на 2022 рік для того, аби була зарплата нашим вчителям. А в цьому році, вже в листопаді, ми доручаємо уряду додати кошти з резервів для того, аби наші вчителі не мали заборгованості по тому, що вони працюють чесно, а грошей можуть до кінця року не отримати. Це візьміть на контроль і вже в листопаді однозначно додайте з резервів.

Важливим, я думаю, є також і питання щодо опалення. Ми пропонуємо надати субвенцію місцевим бюджетам для того, аби вони могли заплатити за ці ціни на газ, а не витрачати свої кошти. Бо якщо ми не надамо їм субвенції, то місцеві бюджети всі свої кошти просто будуть витрачати на газ для того, аби дати тепло у всі установи місцеві.

Ситуацію, я думаю, також може вирівняти і допомогти органам місцевого самоврядування – це наш законопроект № 5289. Він, власне, спрощує процес закупівлі багатьох груп товарів, так і енергоносіїв. А це газ, а це відповідно тепло в садочках, тепло в школах, тепло в лікарнях. Тому просимо цей законопроект, пане Голово, вже на цьому тижні поставити, бо ми розглянули його в першому читанні.

Також закликаємо профільний комітет якнайшвидше розглянути і включити в порядок денний законопроект 6222. Він вирішує спірні питання в сфері вантажних автомобільних перевезень.

Сьогодні 1 листопада. Сьогодні є роковини від дня смерті великого українця, глиби, будівничого нашої держави митрополита Андрея Шептицького. Рекомендую всім прочитати його працю, його послання "Як будувати рідну хату". Можливо це допоможе вам правильніше і краще керувати нашою державою. Всім плідної роботи.

Дякую.

 

СТЕФАНЧУК Р.О. Дякую.

Вельмишановні колеги, перед тим, як перейдемо до керівників комітетів, була внесена пропозиція про те, щоб на "годину запитань до Уряду" – і Олена Костянтинівни, і Олександр Сергійович, і Давид Георгійович,  я думаю, і інші підтримають – провести "годину запитань до Уряду" про стан забезпечення паливно-енергетичного комплексу та житлово-комунального господарства України енергетичними ресурсами на період опалювального сезону 2021-2022 року і запросити міністра енергетики.

Підтримується ця пропозиція? Давайте все-таки проголосуємо.

Хто – за?

Дякую. Одноголосно. Спасибі. Дуже дякую за таку одноголосну підтримку.

Далі переходимо ще до голів комітету і за результатами цього проголосуємо порядок денний.  Будь ласка, хто з голів комітетів буде?

Будь ласка, Наталуха Дмитро Андрійович.

 

НАТАЛУХА Д.А. Дякую, шановний пане Голово.

Шановні колеги, хотів попросити підтримати колег по фракції і колег з інших фракцій два проекти законів, які стоять в порядку денному на четвер – це проекти Закону 5688, з альтернативним 5689, комітет шановного Данили Олександровича Гетманцева. Це законопроекти, які завершать реформу індустріальних парків в Україні.

Це перше читання, але, тим не менше, ми бачимо вже пожвавлення в цій сфері. У нас відкрилися індустріальні парки в Львівській області, інвестовано більше 200 мільйонів доларів, відкривається індустріальний парк в Білій Церкві, запрацював індустріальний парк в Одеській області, в Житомирській області. Тобто це справді інструмент, якому дуже радий бізнес, на який із зацікавленістю дивиться іноземний і внутрішній інвестор, що найголовніше. І ці два законопроекти дозволять підвести, наблизити, скажемо так, фінал цієї реформи і передбачити більше стимулів і більше послаблень для бізнесу і для виробничої галузі в Україні, особливо в тих тяжких умовах, в яких бізнес знаходиться зараз через пандемію і через СOVID.

Тому велике прохання від нашого комітету, співавторами цих двох законів ми є, підтримати 5688 і 5689 і завершити реформу індустріальних парків в Україні.

Дякую дуже.

 

СТЕФАНЧУК Р.О. Дякую.

Будь ласка, хто ще буде?

Будь ласка, Климпуш-Цинцадзе Іванна Орестівна.

 

КЛИМПУШ-ЦИНЦАДЗЕ І.О. Дякую, шановний пане Голово.

Хотіла би попросити включити до порядку денного пленарних засідань на поточний тиждень кілька проектів законів про ратифікацію, які підготовлені нашим комітетом до розгляду, це за номерами 0112 і 0124. Це одне.

А, по-друге, дякую, що ви звертаєте увагу на те, що євроінтеграційний порядок денний повинен бути змістовним і наповненим. Але, на жаль, мушу констатувати, що навіть ті законопроекти, які винесені на розгляд, порушують частково міжнародно-правові зобов'язання України в сфері євроінтеграції і потребують суттєвого доопрацювання. Зокрема 2493 – про акціонерні товариства, про поштовий зв'язок – 4353 і альтернативні, 5695 і альтернативні – про регулювання праці домашніх працівників, 2110 – про електронні реєстри. Ну, і зокрема потребують також доопрацювання навіть такий законопроект, який стосуються мультимодальних перевезень, 4258. І 3860 – щодо використання офіційної електронної адреси.

Я просила би колег відповідально ставитися до підготовки цих законопроектів до другого читання саме для врахування висновків нашого комітету, де ми вказуємо на конкретні директиви і регламенти, які потрібно враховувати.

І останнє. Я хотіла би звернутися до представника уряду вчергове, напевно, вже в п'ятнадцяте за ці два з половиною роки чи 2 роки і 2 місяці, з тим, щоб уряд нарешті виконав свої зобов'язання і налагодив систему узгодження документів, які стосуються енергетичного Додатку  XXVII до Угоди про асоціацію з Європейською Комісією, інакше ми весь час ухвалюємо законопроекти, які можуть суперечити нашим зобов'язанням, і ми не отримаємо доступу до енергетичних ринків Європейського Союзу.

Дякую.  

 

СТЕФАНЧУК Р.О. Дякую.

Я хочу перепросити в Тараса Петровича, бо я пропустив, не надав йому слова. Я тому зараз надам, а далі підемо по головах комітетів.

Будь ласка, Тарас Петрович Мельничук.

 

МЕЛЬНИЧУК Т.П. Доброго дня!

Перш за все дозвольте від Прем'єр-міністра і від уряду засвідчити повагу, шановне керівництво, шановні народні депутати. І висловити переконання у співпраці. І сподівання на співпрацю уряду і Верховної Ради України протягом цього пленарного тижня, а також підтримки Верховною Радою України зокрема законопроекту Постанови 6000, яка дозволить розблокувати Верхову Раду і прийняті інші важливі для Україні, для нашої держави законопроекти.

Що стосується законопроекту про криміналізацію відповідальності за підробку сертифікатів ковідних, то дозвольте зазначити, що цей законопроект був ініційований Кабінетом Міністрів України і відповідно суб'єктом подання є Кабмін, а також цей законопроект був включений у подання Президента України щодо позачергової сесії та, маємо сподівання, він буде розглянутий та підтриманий Верховною Радою України завтра у вівторок о 16 годині.

Також, що стосується слів Давида Георгійовича Арахамії, що стосується експорту кисню, уряд не планує, як зазначив голова фракції, експорт кисню в майбутньому. Тому що для Кабінету Міністрів пріоритетним є забезпечення закладів охорони здоров'я нашої держави.

Крім того, як було прийнято сьогодні рішення, на "годину запитань до Уряду" буде запрошений міністр енергетики Герман Галущенко і відповідно дана інформація буде зазначена відповідному міністру. Також всі пропозиції і зауваження, які також сьогодні були озвучені, будуть надані Кабінету Міністрів України, відповідно профільним міністрам, які входять у склад Кабінету Міністрів України.

Щиро дякую, всім бажаю міцного здоров'я і результативного трудового тижня.

 

СТЕФАНЧУК Р.О. Дякую, Тарасе Петровичу.

Будь ласка, хто далі з керівників комітетів? Бабак Сергій Віталійович, будь ласка.

 

БАБАК С.В. Шановні колеги, дуже вдячний, що поставили на позачергову сесію Закон 6197 – про відновлення діяльності Національного агентства із забезпечення якості вищої освіти. Я хочу нагадати, що приблизно три тижні тому Верховний Суд визнав недійсними результати конкурсу 2018 року і наразі ми маємо Національне агентство без дійсних членів, і воно не може приймати рішення.

Це не ставить під загрозу всі дипломи, які видані були за цей час і всі акредитації, які Національним агентством були видані університетам по освітнім програмам. Але це ставить під певний ризик можливу видачу дипломів магістрам, які будуть випускатися з закладів вищої освіти в грудні і січні. А також ставить під певний ризик набір іноземних студентів, тому що нагадаю, за неакредитованими спеціальностями набір іноземних студентів університетам України заборонений.

Тому я дуже вдячний, що є цей законопроект і стоїть на позачергову сесію. Я знаю, що у нас є підтримка від усіх фракцій і депутатських груп, але ще раз нагадаю на важливості цього законопроекту, він виправляє ту помилку, через яку був скасований конкурс Верховним Судом, і перезапускає новий конкурс, який вже буде відбуватися без цієї помилки. А також дає можливість Кабінету Міністрів  на цей час проведення конкурсу призначити тимчасове виконання обов'язків і покласти на новий склад Національного агентства.

Тому буду дуже вдячний за підтримку і прошу всі депутатські фракції та групи підтримати цей законопроект.

Дякую.

 

СТЕФАНЧУК Р.О.  Дякую.

Будь ласка, хто ще буде? Я бачу.

Слово надається Костіну Андрію Євгеновичу, потім Кальченко Сергій Віталійович.

 

КОСТІН А.Є. Дякую, Руслане Олексійовичу. Хочу подякувати за те, що всі законопроекти, які запропоновані комітетом, вони є в порядку денному на цей пленарний тиждень.

 Між тим, хотів би все ж таки висловити позицію щодо того, щоб законопроект 3504 – це Закон про медіацію, десь був в більш прохідній частині нашого порядку денного. Тому що законопроект є дуже важливим в плані законопроектної роботи, чекає вже на прийняття і він підтримується більшістю фракцій. Тому прошу поставити його, якщо можна, десь вище в прохідній частині.

Дякую.

 

СТЕФАНЧУК Р.О.  Дякую.

Будь ласка,  Сергій Віталійович Кальченко.

 

КАЛЬЧЕНКО С.В. Дякую, Руслане  Олексійовичу. Шановні учасники засідання Погоджувальної ради! У виступах керівників парламентських фракцій, депутатських груп згадувався законопроект (реєстраційний номер 6108) – це проект Постанови про утворення Тимчасової слідчої комісії Верховної Ради України щодо дослідження діяльності акціонерного товариства "Національна акціонерна компанія "Нафтогаз України" і так далі.

В порядку інформування повідомляю, що наш комітет регламентний, який є головним з розгляду цього питання, цей проект постанови ще не розглядав, але ми плануємо розглянути його на найближчому засіданні комітету. Як будемо живі-здорові, сподіваюсь, наступне засідання у нас буде в середу 3 листопада.

Дякую.

 

СТЕФАНЧУК Р.О. Дякую.

Будь ласка, хто? Гетманцев Данило Олександрович, будь ласка.

 

ГЕТМАНЦЕВ Д.О. Шановні колеги, ми з вами прослухали, я особисто прослухав з великим задоволенням виступи представників опозиційних фракцій, які говорять про те, що, так, треба приймати в країні рішення, нагальні рішення і з COVID пов'язані, і з іншими питаннями порядку денного в державі. Але хочу нагадати, що відбувається сьогодні в залі пленарних засідань. Верховна Рада практично заблокована розглядом поправок до першого читання Постанови про висновки бюджетного комітету до Державного бюджету. Ми всі маємо можливість чути ці обґрунтування і ці поправки, які, на жаль, від одного і того ж депутата, на жаль, іноді є суперечливими, суперечливими: різні речі вимагає депутат в різних поправках своїх же.

І ті питання, про які так волає опозиція, і щодо їх розгляду в залі, дійсно нагальні питання, вони не можуть бути розглянуті саме з цією позицією. І мені здається, що мова іде якраз про подвійні стандарти, бо навіть від нашого комітету поданий законопроект, який є в порядку денному 5542-1 – про підвищення суми гарантування вкладів, індустріальні парки – вже згадувалося сьогодні, "Дія Сity", 5865 – регулювання ринків капіталів, необхідний законопроект для другого рівня пенсійної системи, та інші законопроекти, які не можуть бути розглянуті у зв'язку з абсолютно деструктивною позицією опозиції.

Я звертаюся до колег все ж таки аби ми з вами, будучі народними депутатами та представниками всього народу, дбали про народ і про інтереси держави, а потім вже про свій політичний рейтинг.

І хочу також наголосити на необхідності розгляду законопроектів 4278, 4279 – про поштові посилки, які також чекають люди, які їм збільшують суми неоподаткованих...

 

СТЕФАНЧУК Р.О. Так, хто ще?

Нестор Іванович Шуфрич, будь ласка.

 

ШУФРИЧ Н.І. Дякую, шановний пане головуючий.

Шановні колеги, напередодні Міжнародного дня припинення безкарності за злочини проти журналістів хочу нагадати: в 2000 рік вбито Георгія Гонгадзе – замовники не знайдені; Олесь Бузина 2015-й; Павло Шеремет 2016-й; Вадим Комаров 2019-й – ці злочини не розкриті.

Уповноважені зі свободи ЗМІ та прав людини таких поважних міжнародних організацій як ОБСЄ та ООН, також Freedom House занепокоєні незаконними діями та тиском на українські ЗМІ та нападами праворадикалів на журналістів. Буквально за останній період: тиск на Суспільне, напади чергові на журналістів телеканалу "НАШ", незаконне закриття "112", NewsOne та телеканалу ZIК.

При цьому я хочу звернутися, на жаль, не бачу колегу Потураєва, чому ми не бачимо звіту Нацради з питань телебачення і радіомовлення? А також чому ми не делегуємо своїх трьох членів від Верховної Ради України, повноваження яких вже прострочено більш ніж на три роки? Це є безвідповідальністю і неподобством. Верховна Рада не має права таке собі дозволяти і терпіти. Тому ми маємо або перепризначити, якщо це подобається монобільшості, тих, хто є, хто зараз знищує свободу слова в Нацраді, або призначити нових.

І, шановні колеги, прошу вас розглянути на цьому тижні законопроект 5702, це щодо дисциплінарної відповідальності народних депутатів України за образи журналістів, якщо в діях народних депутатів не було складу злочину згідно із 171-ю, 345 прим.1. На жаль, комітет пропонує повернути авторам цей законопроект, а Верховна Рада має визначитись, щоб ми могли далі працювати.

 

СТЕФАНЧУК Р.О. Так, будь ласка, хто далі? Бачу.

Лубінець Дмитро Валерійович, будь ласка.

 

ЛУБІНЕЦЬ Д.В. Шановний Руслане Олексійовичу, шановні колеги, громадяни України! Руслане Олексійовичу, прошу вас законопроекти 6104, 6104-1 альтернативний, переставити з п'ятниці на вівторок. Бо законопроект 6104, поданий Президентом, визначений як невідкладний  і згідно частини четвертої статті 101 Регламенту Верховної Ради України законопроект, який визначає Президент як невідкладний, включається до порядку денного найближчого пленарного засідання Верховної Ради і розглядається позачергово. Комітет його розглянув. Він готовий до голосування у сесійній залі.

Також звертаю вашу увагу, що 2 законопроекти, які постійно потрапляють до розкладу на пленарний тиждень, але ми жодного разу до них не дійшли, це 4564 і 4487. Обидва законопроекти захищають права внутрішньо переміщених осіб. При тому, що 4564 захищає права саме дітей внутрішньо переміщених осіб. Всі поправки, які були подані, були всі враховані. Це займе буквально там 2 хвилини нашого часу, і ми за це проголосуємо.

І користуючись нагодою, що у нас є представник уряду, я дякую за те, що 28 жовтня Кабінет Міністрів України схвалив Стратегію інтеграції внутрішньо переміщених осіб та впровадження середньострокових рішень щодо внутрішнього переміщення на період до 2024 року.

Але ми звертаємо вашу увагу, що щоб цей документ не залишився просто документом, щоб він дійсно виконувався. Наприклад, окремий порядок для виплати пенсій внутрішньо переміщеним особам за минулі періоди Кабінет Міністрів не може розробити декілька років. От давайте, щоб в цій стратегії Кабмін виконував свою роботу.

Дякую.

 

СТЕФАНЧУК Р.О. Дякую.

Будь ласка, хто ще бажає? Так, я бачу, будь ласка, у нас Костюх Анатолій Вячеславович, потім Бондаренко Олег Володимирович.

 

КОСТЮХ А.В. Шановний Голово, шановні колеги! Як ви знаєте, відбулось засідання РНБО в питаннях енергетики, на якому прийнято ряд важливих рішень. У зв'язку з цим необхідні деякі зміни до законодавства, зокрема, щоб українці не отримували газ дорожче. Адже майже біля 600 тисяч домогосподарств в Україні платитимуть більше, ніж інші вже цього місяця. Річ в тім, що ряд компаній-постачальників газу для населення збанкротували і їх споживачів обслуговує постачальник "останньої надії", який, зважаючи на ринок, зафіксував ціну для таких клієнтів у розмірі 16 гривень 50 копійок за 1 кубометр газу. Щоб виправити цю ситуацію і убезпечити громадян, ми повинні полегшити зміну постачальника газу, а отже і змогу купувати газ за ціною 7 гривень 99 копійок за кубометр. Також ринок повинен стати більш конкурентним.

Водночас варто згадати і ситуацію з придбанням газу для об'єднання співвласників багатоквартирних будинків за ринковими цінами. В той час, коли решта населення отримує газ за пільговою ціною, ОСББ наразі закуповують за дорожчою, такого не повинно бути. Тому нашим Комітетом з питань енергетики у співпраці з представниками Офісу Президента, Міністерства енергетики та Нафтогазу розробив норму, яку забезпечить ОСББ купівлю природного газу за такою ж ціною, за якою його закуповує населення. Для вирішення піднятих мною питань потрібно якнайшвидше розглянути та прийняти законопроект 2553.

Дякую.

 

СТЕФАНЧУК Р.О. Дякую.

Будь ласка, Бондаренко Олег Володимирович і завершальний буде Халімон Павло Віталійович.

 

БОНДАРЕНКО О.В. Доброго дня, шановний Руслане Олексійовичу, шановні учасники наради!

Я хотів би привітати вас з початком надзвичайно важливого міжнародного заходу, який зараз відбувається у місті Глазго, Велика  Британія, це Конференція Організації Об'єднаних Націй з питань  зміни клімату, так званий COP26. Я хотів побажати успіху урядовій делегації, яка відбула на цю нараду, і в питаннях презентації Оновленого Національно  визначеного внеску до Паризької угоди, і в перемовинах з цього питання.

І я хотів би запросити всі фракції та групи підтримати звернення до Конференції, в якому, зокрема, зауважити свою підтримку в частині намірів досягнути цілей Паризької угоди, стримати зростання середньої глобальної температури на рівні значно нижче 2 градусів за Цельсієм.

 

СТЕФАНЧУК Р.О. Все, так.

Тоді, будь ласка, слово надається Халімону Павлу Віталійовичу.

 

ХАЛІМОН П.В. Доброго дня, шановні колеги!

Шановний головуючий, я прошу включити до порядку денного законопроект 5289 про публічні закупівлі. Цим законопроектом передбачена спрощена процедура закупівлі з використанням електронної системи закупівлі, якщо вартість товарів, робіт і послуг, що закуповуються, не перевищують 50 тисяч гривень. Крім того, якщо закупівля товарів здійснюється з  використанням електронного каталогу, то придбання замовником товарів, робіт і послуг вартістю від 50 тисяч гривень до 200 тисяч гривень здійснюється без застосування порядку проведення спрощених закупівель.

Водночас хочу звернути вашу увагу, що електронний каталог розпочав функціонування лише у 2021 році та на сьогодні є недостатньо наповненим, містить недостатньо пропозицій до закупівлі. Тобто зараз існує нагальна потреба на законодавчому рівні усунути перешкоди сільським, селищним радам та міським територіальним громадам оперативного виконання їх функцій із забезпечення і задоволення потреб громад в отримані життєво необхідних послуг, в тому числі охорони здоров'я та освіти. Для цього необхідно дещо спростити можливості місцевих громад до оперативних закупівель товарів та деяких послуг, необхідних для забезпечення функціонування їх соціальної сфери, та надати їм можливість проводити закупівлю виключно передбачених законопроектом товарів і послуг без проходження спрощеної процедури публічних закупівель. Тобто   закуповувати напряму у виробника або постачальника.

Хочу звернути вашу увагу, що розширення можливості сільським, селищним радам, міським територіальним громадам здійснювати закупівлю товарів для забезпечення і задоволення необхідних потреб громади з отримання послуг, насамперед освіти та охорони здоров'я, шляхом надання їм можливості проводити такі закупівлі без проведення тендерів. І головне, що реалізація цього законопроекту не потребує додаткових видатків із державного бюджету.

Дякую за увагу.

 

СТЕФАНЧУК Р.О. Дякую.

Вельмишановні колеги, від депутатів 1 хвилина, так я розумію? Давайте так, на наступний раз бажано завчасно попереджувати, тому що на Погоджувальній раді у нас лімітований час. Будь ласка тоді.

Костенко, будь ласка, Роман.

 

КОСТЕНКО Р.В. Дякую.

Шановні колеги, ще раз доброго дня.

Я хотів би сказати про те, що сьогодні багато говорили про COVID і це дуже правильно. Але я ще хотів би нагадати, що, і цього не почув від практично жодного народного депутата, що у нас ще йде війна в країні і там теж у нас дуже багато викликів.

Минулого тижня я повернувся зі своїми колегами з фракції "Голос" з району проведення операції Об'єднаних сил, і там, дійсно, і зараз іде загострення, і ворог все частіше використовує заборонену зброю. І зараз в засобах масової інформації з'явилась інформація про те, що будемо призначати нового міністра. Я хотів би просто сказати, щоб ми перестали експериментувати на питаннях національної безпеки і щоб новий міністр, перед тим як був призначений, прийшов, як мінімум, до нас в комітет і проговорив, і сказав свої плани, розповів свою стратегію, щоб ми далі розуміли, кого ми будемо призначати на цю посаду.

Дякую.

 

СТЕФАНЧУК Р.О. Дякую.

Вельмишановні колеги, ми завершили обговорення. Зараз я сформую пропозицію. Проект порядку денного вам наданий. Дуже багато ми обговорили, були різні пропозиції від керівників фракцій, від керівників комітетів. Тому ставлю на голосування затвердити цей порядок денний, враховуючи по можливості за станом готовності ті питання, які сьогодні ставилися.

 

ТИМОШЕНКО Ю.В. (Не чути)   

 

СТЕФАНЧУК Р.О.  Ви ж поставили це питання, воно одне з тих. Ви виходили, була відповідь з цього питання, що в цю середу він буде стояти в комітеті. В комітеті, так сказав голова комітету.

 

ЖЕЛЕЗНЯК Я.І.  (Не чути)

 

СТЕФАНЧУК Р.О. Ні, дивіться, я ж пропозицію чітко сказав, що я в тому числі. Це була моя перша пропозиція. Враховуючи те, що всі підписалися під цим законопроектом і зараз я видав підписні листи, у мене є пропозиція підняти його вище в порядку денному. Це якщо ми вийдемо з бюджету у вівторок, можемо проголосувати у вівторок. Якщо в середу – в середу. Або тоді збирати підписи, бо підписів ще немає.

Дивіться...

 

ГЕРАСИМОВ А.В.  (Не чути)

 

СТЕФАНЧУК Р.О. Да, Артуре Володимировичу, якщо будуть підписи  – будуть. Але моя пропозиція залишається – поставити його одним з першочергових. Тому, враховуючи оці всі пропозиції, прошу проголосувати за цей порядок денний. Прошу проголосувати.

Хто – за? Дякую. Прошу опустити. Проти? Немає. Утримались? 2. Все, прийнято. Дякую.

Шановні колеги, Погоджувальна рада завершена. Дякую. До зустрічі завтра.

 

 

Повернутись до публікацій

Версія для друку