СТЕНОГРАМА
засідання Погоджувальної ради депутатських фракцій
(депутатських груп) у Верховній Раді України
04 жовтня 2021 року, 11 година
Веде засідання Голова Верховної Ради України РАЗУМКОВ Д.О.
РАЗУМКОВ Д.О. Доброго ранку, шановні колеги! Я радий вас всіх вітати на засіданні Погоджувальної ради Верховної Ради України дев'ятого скликання. Бачу, всі відпочили, водички попили, готові до роботи. Але перед тим як ми перейдемо до порядку денного, перш за все я хотів би і від себе, і від вас привітати наших освітян, в неділю було свято. Це ті люди, які, дійсно, без перебільшення, формують наше майбутнє, тому що наше майбутнє – це наші діти, які навчаються тут, які здобувають освіту тут, які будуть розвивати державу тут. І ми напередодні свята з Сергієм Віталійовичем Бабаком зустрічалися з представниками освітньої галузі, вони віддають себе на 100 відсотків, на 101 відсоток тій праці, непростій праці, яку вони роблять, ми це повинні пам'ятати в тому числі і під час підготовки бюджету на 2022 рік. Тому ще раз дякую і від себе, і від колег, і від всього депутатського корпусу, і я думаю, що від всіх людей нашим вчителям, нашим освітянам.
Наступне щодо питання про відкликання з посади Голови Верховної Ради України. Підписні листи на прохання спочатку фракції, а потім народного депутата Арахамії були видані, так як і обіцяли, в той самий день, аж два пакета, я думаю, що всім вистачило для заповнення, щоб наверняка. Це раз.
Два. Я бачив в засобах масової інформації інформацію про те, що голосування може відбутися у вівторок-середу. Я хотів би всім нагадати, що ми живемо з вами за Регламентом. І процедури, в тому числі і відкликання з посади Голови Верховної Ради України, відбуваються за Регламентом, згідно 76, 77 статті, інакшого не буде. Поки я Голова Верховної Ради, тут буде працювати закон. Потім що буде, подивимось, можемо робити так, як це було в позаминулий четвер, але поки що Регламент і Конституція будуть працювати і в стінах Верховної Ради і сподіваюсь за її межами.
Ми багато також зараз говоримо, я бачив заяви про якусь "холодну регламентну війну". У нас, дійсно, з вами триває війна вже не перший місяць, не перший рік – це війна за верховенство закону, демократію, свободу слова, європейські принципи та цінності, за які нас всіх з вами сюди обирали люди. І це війна за територіальну цілісність нашу і проти окупації і узурпації. Це війна, яка відбувається на сході. І завдяки відданості української армії сьогодні ми тут можемо робити реформи і їх впроваджувати. Але для багатьох говорити і декларувати – це одне, а робити – це інше. Але час розставить все на свої місця.
Щодо питань, пов'язаних з діяльністю і зустрічами з фракцією. Дійсно, була запропонована зустріч фракції "Слуга народу" сьогодні на 18:00 щодо ініціативи, яка надійшла від колег, про відкликання з посади Голови Верховної Ради. Я отримав офіційний лист про відмову, що сенсу в такій зустрічі немає. Я правильно розумію, Олександре Сергійовичу?
КОРНІЄНКО О.С. Да.
РАЗУМКОВ Д.О. Да, зрозумів. Позиція опрацьована, випрацювана і дуже добре, що вона притримується лише однієї точки зору, інших точок зору не потрібно. Це дійсно принципи демократії.
Паралельно я хотів би звернутися до всіх інших фракцій, депутатських груп. Якщо буде необхідність обговорити діяльність Голови Верховної Ради щодо незадовільної моєї роботи за останні два роки, я готовий зустрітися, почути зауваження і пропозиції, а далі подивимося. Офіційно також я до вас звернуся, якщо буде таке бажання, готовий зустрічатися.
Наступне питання. Це закон про олігархів. Я тут добре, що отримую інформацію з засобів масової інформації, але тут почали всі розповідати, що хтось щось десь ховає. Доповідаю вам, що ніщо не може сховатися в стінах Верховної Ради. Коли комітет направляє до Апарату Верховної Ради, розуміючи, що він робить, закон не той, який голосувався в стінах Верховної Ради, це вже підлог, але це вже інше законодавство. Те, що вам щось не подобається або ви наробили помилок під час непрофесійної підготовки до розгляду закону і пішли за незрозумілою процедурою в залі Верховної Ради, це проблеми комітету. Комітет – не Рада. Рішення приймає український парламент, і за те, за що голосує український парламент, я як спікер повинен підписати. Це рішення Конституційного Суду, можете підняти і подивитися. Підписується виключно те, що проголосовано в залі, ті правки, які ставилися на голосування, ті, які ставилися на відхилення або в редакції, яка залишилась у комітеті, і їх повинно бути три.
Коли ви в п'ятницю розповідає, що щось лежить в Апараті Верховної Ради, підійміть свій комітет, якому в четвер була направлена відповідна довідка, де були зауваження профільних управлінь Верховної Ради України. Тільки до мене надійде коректний текст закону, за який проголосувала Рада, я підпишу його. Але тут всі розповідають, як вони дуже швидко хочуть, щоб цей закон був підписаний, а що ж ні одна фракція не подала пропозицію про розгляд постанов про скасування рішення Верховної Ради. Жодна, в тому числі і фракція монобільшості, в тих пропозиціях, які від вас надійшли, або ми не поспішаємо щодо цього закону. Давайте казати правду, а то вона у нас така трошки однобока.
Наступне питання. Це питання тарифів. Ми з вами всі заходимо в осінній опалювальний сезон, він буде непростий. Багато сьогодні існує питань у людей, я достатньо часто спілкуюся з мерами, з деякими в публічній площині, з деякими в офлайн-режимі. Був підписаний меморандум, в четвер, якщо я не помиляюсь, там закріплені ціни для населення, ціни збережені на рівні минулого року, але паралельно з цим залишилась велика кількість питань. Наприклад, чому в нас сьогодні на 9 мільярдів кубів газу менше закачано в сховища? Чому ми його не закачали по тим цінам, які були влітку, а не по 1 тисячі 200, які є сьогодні? Поки ми гралися в призначення міністрів і голів Нафтогазу, зараз маємо цю проблему.
Друге питання. В мене була дискусія з паном Філатовим. Він розповідав, що закріплена ціна в меморандумі 13 тисяч 660 для комунальних підприємств, для лікарень, для шкіл, але він трошки забув додати, що це ціна без ПДВ та транспортування. Після ефіру мені багато мерів написали, що дивіться, там буде близько 19 100. Давайте людям же правду казати, вони ж повинні розуміти, на що розраховувати. І місцеві бюджети також повинні це розуміти. Це не добре, не погано, але ми ж обіцяли, що ми чесні будемо. То давайте ж будемо чесні.
Наступне питання – це бюджет. Бюджетний комітет працює, до 15 жовтня вони повинні розглянути пропозиції, правильно я розумію, Юрію Юрійовичу, для того, що до 20 жовтня нам необхідно буде прийняти в першому читанні проект Закону про Державний бюджет України на 2022 рік. Це важливе питання, це основний фінансовий документ, по якому ми будемо жити, країна буде жити в наступному році.
Важливим питанням залишається питання "години запитань до Уряду". Я хотів би звернутися одразу до всіх голів депутатських фракцій та груп, щоб вони зазначали свою пропозицію, а повертаючись до теми тарифів, я все ж таки пропонував запросити до стін Верховної Ради і заслухати міністра енергетики у зв'язку з тією ситуацією, яку ми сьогодні маємо. Які прогнози? Яка готовність? Яке буде наповнення газових сховищ? Чи розраховуємо ми на ту ціну, яка є сьогодні?
Ще важливим питанням залишається питання законопроекту 5600. Олександре Сергійовичу, я хотів би до вас звернутися. Фракція "Слуга народу" виступила з пропозицією щодо розгляду цього законопроекту по 119 прим. 1. Я хотів би всім нагадати, що була така домовленість між всіма фракціями, консенсусна, що ця процедура буде застосовуватися лише раз. Сьогодні колеги запропонували все ж таки порушити цю домовленість. Я хотів би зрозуміти, ви наполягаєте на ній? Якщо так, то, будь ласка, щоб ви прислали відповідні листи. Під час виступу, якщо можна, ви зазначте це.
Ми дожилися до того, що на минулому пленарному тижні двічі в перший раз за весь проміжок часу, як ми з вами працюємо, було переголосування однієї й тієї постанови про оголошення виборів, а одна з постанов не була проголосована. Це я зараз говорю про постанови 5806 і 6056. Тому згідно пропозицій, які надійшли від Апарату, нам треба буде ще раз з вами проголосувати Постанову про вибори Добропільського міського голови Покровського району Донецької області, які відбудуться 27 березня. Це номер постанови 5806. Правильно я розумію, колеги? Тому що вона не була поставлена на голосування.
Паралельно інформую всіх колег, сьогодні зранку надійшла від 153 народних депутатів пропозиція про проведення позачергового засідання. Воно планується на четвер, так як завжди, о 16:00. Ініціатор – Поляков.
У мене по головним питанням все. Я думаю, що по порядку денному ми ще зможемо проговорити і сподіваюся, що цей тиждень буде плідним та успішним для нас і для держави. Дякую.
До слова запрошується Руслан Олексійович Стефанчук, Перший заступник Голови Верховної Ради України.
СТЕФАНЧУК Р.О. Дякую.
Вельмишановний Дмитре Олександровичу! Шановні народні депутати, шановні присутні! Справді у нас починається нова неділя парламентська, де перед нами стоїть дуже багато викликів. Але я от хотів би повернутися до деяких питань, які вже потрошки були озвучені на погоджувальних радах, які відбувалися тут.
Насамперед я дуже мрію про те, щоб Погоджувальна рада врешті-решт почала відповідати Регламенту, за який ми вболіваємо, і питання, які піднімалися на Погоджувальній раді, вони чітко відповідали статті 73 в частині чотирнадцятій, де передбачено сім пунктів, що може розглядатися і як приймаються рішення на Погоджувальній раді, і перестала бути місцем для якогось поширення пліток чи емоцій заради власних амбіцій.
Тому я хотів би перейти до конструктивізму. А насамперед у нас справді складний цей тиждень буде. Питання, які розглядаються, вони є надзвичайно важливими з точки зору майбутнього нашої держави, з точки зору питань, пов'язаних з макрофінансовою допомогою держави, з точки зору питань, пов'язаних, що 1 жовтня ми завершили подання поправок до державного бюджету. І я дуже просив би, щоб комітет організував цю роботу на надзвичайно високому рівні.
Окремо я хотів би повідомити, що 12 жовтня 2021 року у нас планується саміт Україна-ЄС. І тому я виходжу з такою пропозицією або в межах порядку денного, який ми будемо затверджувати, або в межах позачергової сесії все-таки розглянути ті важливі євроінтеграційні закони, які є нам надзвичайно необхідні задля того, щоб ми продемонстрували прогрес у виконанні тих зобов'язань і намаганні досягти Копенгагенських критеріїв щодо інтеграції до Європейського Союзу. Зокрема, мова йде про деякі законопроекти, які в тому числі включені в порядок денний.
Крім цього, я от хочу нагадати, що в нас надзвичайно важливим є, ми входимо в новий етап планування роботи Верховної Ради України. І я попросив би теж відповідальних голів комітету підійти до того, і безперечно голів фракцій, щоб розглянути які законопроекти, які відповідають стратегічним напрямкам розвитку нашої держави, ми могли би включити до нового порядку денного України.
Крім цього, я дуже б хотів, ми про це теж часто говорили, завершити вже процедуру, пов'язану з підготовкою Антикорупційної стратегії. І я абсолютно підтримую те, що Регламент є надзвичайно важливим, це єдиний документ, по якому живемо ми. Але я хочу звернути увагу всіх, що Регламент – це те, що в ньому написано, а не те, що думає про це окремий народний депутат.
Тому я закликаю до конструктивізму і дуже прошу: давайте активно і плідно проведемо цю сесію. Дякую.
РАЗУМКОВ Д.О. Дякую. Я так розумію, що ви мали на увазі позачергове засідання, бо тому що сесію треба буде довго ще чекати, ми тільки розпочали свою роботу в рамках пленарної сесії.
Олена Костянтинівна Кондратюк.
КОНДРАТЮК О.К. Дякую. Шановний Дмитре Олександровичу, шановні колеги, доброго дня всім.
Знаєте, хотіла би трошки привернути все ж таки увагу більше від резонансних подій, які пов'язані зі зміною керівництва Верховної Ради, все ж таки до реальних проблем і питань, які цікавлять людей. Хотіла б доєднатися до слів подяки нашим освітянам, Дня вчителя, яке вчора ми святкували, також сьогодні в нас Міжнародний день медика.
Хотіла би від вашого імені, від себе особисто дійсно подякувати тим людям, які працюють у надважких умовах сьогодні в Україні. Особливо це стосується медиків і сільських вчителів, понад 90 відсотків з яких є, до речі, жінки, які мають також і багато хатніх проблем, і виховання дітей. І відверто кажучи, сьогодні вони хотіли б від нас чути конструктивні пропозиції по тому, як їм жити далі, з чим вони стикаються. Хотілося б, щоб їх теж чули тут, у Верховній Раді України.
І ви знаєте, я би хотіла, крім того всього, щоб ми розуміли порядок денний, де наші пріоритети в інтересах людей і держави не поступалися і нашим принципам. Оскільки ви знаєте, що всіх зараз: і освітян, і медиків, і місцеві адміністрації фактично змушують працювати в нових умовах. Вони полягають в тому, що понад 80 відсотків у їхніх колективах повинно бути вакцинованих людей. В іншому випадку їх або відправляють за свій рахунок додому, або працювати в онлайн-режимі.
Тому я хотіла би закликати теж нас, Верховну Раду України, показувати приклад і показати нарешті, скільки вакцинованих є осіб у нашому колективі. Я можу почати з себе. В мене є от, будь ласка, посвідка про вакцинацію. Я би хотіла, щоб долучилися до таких самих відвертих розмов і всі решта, і показали всі решта наші народні депутати, працівники Верховної Ради. Я би хотіла розуміти, в якому колективі я теж працюю. І, поза тим, ми розуміємо, що нашу роботу теж оплачують.
Тому якщо ми не готові до таких умов, то я думаю, що нам теж треба перейти в онлайн-режим працювати, як це роблять більшість колективів зараз в Україні. Від нас багато що залежить, шановні колеги. І від нашого прикладу, і від нашого наслідування теж залежить поведінка наших громадян. Тому перше – це вакцинація, друге – це маска, тому що маска це повага не тільки до себе і до свого здоров'я, це повага до всіх решта, хто є в колективі і з нами працює.
І, до речі, якщо ми хочемо і розпочинаємо вже з себе, то хочу звернути вашу увагу на неприйняті закони, які навіть Президентом України теж вважалися як невідкладні. У нас зависло ухвалення в другому читанні та в цілому Антикорупційної стратегії на 2020-2024 роки. Парламент конституційною більшістю ще в листопаді 2020 року прийняв його в першому читанні і майже два роки ця майбутня стратегія, яка, за даними НАЗК, зекономить платникам податків до 200 мільярдів гривень щорічно, чекає на розгляд. А ми знаємо, що питання корупційної діяльності, антикорупційної діяльності стоїть на порядку денному все одно в наших громадян, за даними опитування, на одному з перших місць.
І я теж хотіла би звернутися до керівництва Верховної Ради, до моїх колег, до керівництва монобільшості: все ж таки ми розуміємо, що на цьому тижні буде стояти дуже резонансний закон 5600, як за словами багатьох громадян, які говорять, що з нього вичистили все, що стосується непростих людей, а все залишили якраз виконувати простим людям. Тому я дуже би просила, щоб ми теж прийняли цей закон, проговорили його і обговорили в певних процедурах, які стоять перед Верховною Радою, щоб в нас знову було не так, як з минулим законом, який прийнятий був в четвер, коли є невідповідність певних статей, одні між одними. І я би закликала тут до якоїсь, дійсно, консолідації і розуміння, як ми будемо далі працювати в таких важких законах, які стоять на порядку денному.
І наостанок я би хотіла також доєднатися, дослухатися до людей про суспільні вимоги. Зараз громадськість вкрай стурбована необхідністю подання інформації щодо кінцевих бенефіціарів – власників неприбуткових громадських організацій. Ця інформація вже є в реєстрах про них. Але чомусь зараз знову ж таки закликають сплачувати там додаткові, там внесок і так далі. І громадськість виходить з того, що це ще один, ніби як би важіль впливу на ці громадські організації. Тому я теж попросила б дослухатися до думки громадських організацій і врахувати теж можливо прийняття закону. Я так розумію, що він є в профільному комітеті, вже якісь зміни до нього є.
Дякую за увагу. Теж бажаю всім конструктивної роботи.
РАЗУМКОВ Д.О. Дякую.
Олександр Сергійович Корнієнко.
КОРНІЄНКО О.С. Доброго ранку, шановні колеги! Почнемо із справ загальних. Ми підтримуємо щодо відтермінування, до речі, подання кінцевих бенефіціарів. Але це таке дрібне питання. Думаю, ми з ним розберемося.
На минулому тижні був Конгрес місцевих та регіональних влад, на якому було підписано меморандум з місцевими владами, який і буде передбачати дії і з нашого боку. Це зокрема перекомпонування державного бюджету. І ми просили би колег з бюджетного комітету, з Міністерства фінансів уже цим зайнятися. Тому що наша публічна обіцянка підтримувати ресурсами всі додаткові навантаження і повноваження на місцеві ради, на місцеве самоврядування, вона має знайти відображення в проекті державного бюджету, в змінах до Бюджетного кодексу зокрема. Тому що ми пропонуємо збільшити надходження на 4 відсотки від податку на доходи фізичних осіб до місцевих рад.
Відповідно до цих та інших різних подій за останні тижні, пов'язаних з тарифними питаннями, і те, що наступне, скоро вступлять в дію нові тарифи з електроенергії, ми хотіли б теж бачити пана Галущенка на "годині запитань до Уряду" щодо підготовки до опалювального сезону, але і щодо стану тарифів по електроенергії.
Щодо інших загальнодержавних питань. Ми теж їздимо країною, теж спілкуємось, теж чуємо різні думки. Чуємо, зокрема, такі думки, що коли війна за територіальну цілісність іде на фронті, на Донбасі, то війна з російською пропагандою теж має йти і має йти різними інструментами, зокрема санкціями Ради національної безпеки і оборони. А не всі з представників влади одностайні, на жаль, в цьому прагненні, що ми знаємо, на жаль, з telegram-каналів. Але жодного разу Не чули позицію, наприклад, вашу, Дмитре Олександровичу, щодо ваших голосувань на РНБО за санкції на окремих осіб, на пана Медведчука та на російські ЗМІ, починаючи там Страна.ua, Шарій. Окреме занепокоєння у нас викликає присутність журналістів так званих цих видань у Верховній Раді.
Далі щодо внутрішніх справ. На жаль, мусимо людей в них позавантажувати, так би мовити. Процедура відкликання Голови Верховної Ради дійсно буде відбуватися за Регламентом, але Регламент передбачає, що поточний Голова Верховної Ради в ній не бере участь. Тому, Дмитре Олександровичу, як тільки ми з вами дійдемо згоди, чи є підписи правдивими, як ви на це натякаєте, і якісь робите перевірки тижневі Апарату і так далі, то я думаю, відразу ця процедура буде запущена в повній відповідності до Регламенту.
Також щодо Регламенту в нас є низка питань щодо внутрішніх, зовнішніх, але є питання щодо, скажімо так, і складу Погоджувальної ради, і роботи в парламенті з колегами з інших фракцій. До нас неодноразово надходили листи від депутатів з фракції "Голос", які більше ніж половиною складу, і там є підписи, вони зафіксовані системою, вважають, що вони змінили голову фракції. Тому ми пропонуємо зараз, якщо я не помиляюся, тут присутня пані Устінова, я хотів би свої півтори хвилини передати представниці більшості у фракції "Голос" і група "Справедливість", як вони там називаються, для виступу з питань порядку денного.
Так що я хотів би поставити на голосування наш порядок денний, який ми вам надіслали. Щодо постанов про зняття... про блокуючі постанови, нагадую, що згідно з Регламентом вони не потребують окремого розгляду для внесення в порядок денний, вони вносяться автоматично. Відповідні статі Регламенту ми вам теж зараз нагадаємо.
Лишилися хвилина. Прошу передати її пані Устіновій.
РАЗУМКОВ Д.О. На жаль, ви не можете передавати частину свого виступу, це не передбачено. А пані Устінова обов'язково виступить, так як ми і домовлялися, в рамках виступів від народних депутатів.
КОРНІЄНКО О.С. Тоді я продовжу свої 50 секунд.
РАЗУМКОВ Д.О. Будь ласка.
КОРНІЄНКО О.С. Очікуємо тоді позицію партії "Голос".
Щодо плану на тиждень. Хотілось би зараз почути ваше роз'яснення як ви ставите на голосування, минулої погоджувальної ви не поставили весь план, ви поставили якісь окремі закони, апелюючи до того, що ми за три дні не надіслали. Ми все надіслали. Щодо постанов про блокування, ми продовжуємо наполягати, що вони автоматично мають вноситись після розгляду регламентним комітетом, регламентний комітет їх розглянув. І відповідно ми можемо завжди дійти згоди і зробити якийсь мікс, як то кажуть, порядку денного, але не враховувати пропозицію монобільшості та інших колег, ми їх теж бачили, до речі, багато питань у нас співпадають, зокрема з групою "За майбутнє", з групою "Довіра" , з групою "Голос" теж…
РАЗУМКОВ Д.О. Якщо ми говоримо про те, що хтось щось хоче задати питання і почути відповідь, це ж не я відмовився від зустрічі. Це перше.
Друге. Голова Верховної Ради виконує свої функції в повному обсязі згідно Регламенту до того моменту, поки він є Головою Верховної Ради, подобається це комусь або не подобається.
По-третє, питання щодо порядку денного, питань порядку денного і пропозицій, які надійшли від колег, будуть ставитися як завжди в кінці, після виступів всіх представників депутатських фракцій та груп.
Дякую.
Юрій Анатолійович Бойко.
БОЙКО Ю.А. Дякую.
Шановний пане спікер, шановні присутні, я вважаю, що на цьому тижні в парламенту є декілька принципових питань для розгляду.
Перше питання – це, звісно, початок опалювального сезону. Я вважаю, що парламент повинен забезпечити дієвий нагляд над тим меморандумом, який був підписаний представниками центральних органів влади і деякими представниками місцевих органів влади. Я вважаю, що те, що було зобов'язання уряду по цінах, ми повинні слідкувати за цим, отримувати сигнали і втручатись, тому що я не вірю жодному слову представників центральних органів влади, яке там звучало. Це черговий обман може бути і парламент повинен слідкувати за тим, щоб місцеві органи влади не залишились без підтримки.
Не менш важливим є питання підтримки промисловості в цій ситуації, коли за останні декілька років всю Україну посадили на ринок Європи, європейські ціни на газ, розповідаючи, що це добре, була колосальна помилка і сьогодні промисловість потребує нагального втручання. Тому що хочу нагадати, що товари першої необхідності, які людина купує кожен день: хліб, цукор, вони повністю залежать від вартості енергоносіїв. В хлібі 70 відсотків собівартості – це вартість газу. І якщо промисловості дадуть по 1 тисячі доларів, то можна очікувати, що люди просто не зможуть купувати хліб. У нас є відповідний законопроект, і він готується для того, щоб вирівняти ціни внутрішньої добичі з імпортованими. І ми будемо наполягати, щоб він був розглянутий і прийнятий.
Так само поруч з укладанням контракту на транзит російського газу нашою територією, що є дуже важливим для нас, я вважаю, що ми повинні повернутись до прямих контрактів з російським "Газпромом", так як це зробила Угорщина, яка реально захищає своє населення від коливань на європейському ринку, що сьогодні є просто непередбачуване.
Друге питання я хочу підняти – це питання фінансування медицини. Класично в умовах епідемії медицина повинна отримувати 5 відсотків від ВВП, те, що робить будь-яка країна. В проекті бюджету ми цього не побачили. Ми побачили значно менші цифри. І вважаємо, що приблизно 50 мільярдів гривень – це той дефіцит, який сьогодні і на зарплату лікарям, і медичним сестрам, і на обладнання, і на лікувальні засоби, все потрібно вирівняти, надати додаткові кошти в бюджеті, тому що лікарі потребують допомоги. От я був в Київській обласній лікарні, мене дуже приємно вразило, що вони навіть не про зарплату питають, а вони кажуть: "Дайте нам обладнання, щоб ми могли ефективно працювати". І ми повинні їх підтримати.
Третє питання – питання миру. Ми повинні зробити все, щоб той клінч і конфлікт, який сьогодні є на сході, не переріс в масову бойню, яка була до підписання Мінських угод. І в нас, у нашій фракції, є політична воля, і політична воля повинна бути у діючого Президента, який ідучи на вибори, обіцяв, що він принесе мир в країну, і нічого цього не зробив, і сьогодні розповідає нам про важке суспільне відношення і все інше.
Я взагалі останнє хотів сказати про те, що підняли колеги тему про можливу зміну спікера парламенту. Мені абсолютно зрозуміло, що діється. Парламент хочуть зробити таким же придатком Офісу Президента, як це було зроблено з так званим урядом нашої країни, якого в класичному вигляді немає, є придаток Офісу Президента і так само хочуть зробити парламент, якщо на тусовках у Трускавці можна розглядати це під килимом, у своєму колі, то в парламенті так не вийде. Є Регламент і дійсно повинно бути розглянуто це питання Рахунковою палатою, Регламент повинен бути витриманий і всі ці спроби кавалерійським наскоком тут зробити черговий переворот, вони приведуть до політичної кризи, політичного тупика.
Наша фракція наполягає, щоб парламент працював у рамках Регламенту і виконував всі завдання і всі речі, які потрібно робити в цих рамках.
Дякую за увагу.
РАЗУМКОВ Д.О. Дякую, Юрію Анатолійовичу.
Петро Олексійович Порошенко.
ПОРОШЕНКО П.О. Дякую, Дмитре Олександровичу.
Я в першу чергу хотів би наголосити, що першим пріоритетом роботи парламенту є захист національної безпеки, є соціальний захист і під цим кутом зору ми би наполягали на тому, щоб наш законопроект 6006, де передбачається за рахунок джерел, які надійшли з боку Міжнародного валютного фонду, що чітко відповідає Бюджетному кодексу, вирішити п'ять нагальних питань.
Питання перше. Це компенсація відсутності індексації пенсій, які не зробила діюча влада, пограбувавши де-факто пенсіонерів, і в якості часткової компенсації в листопаді місяці ми наполягаємо на тому, щоб пенсіонерам, які отримують нижче середньої пенсії, була виплачена тринадцята пенсія за рахунок цих коштів і гарантоване своєчасне проведення індексації пенсій.
Питання друге. Це є негайне погашення заборгованості перед військовослужбовцями, в тому числі по грошовому утриманню.
Питання третє. Терміново профінансувати заходи по боротьбі з COVID за рахунок нових сконцентрованих коштів, а не фінансувати автозаки, як це відбувалося і велике крадівництво, це відбувалося минулого року.
Четверте. Ми наполягаємо на вирішенні питання субсидій, і кількість домогосподарств, які потребують субсидій, на сьогоднішній день складає більше шести мільйонів, а забезпечено лише два, не залишати народ сам на сам з цими проблемами подорожчання газу, коли влада не закупила свого часу ні в підземні сховища газ, не забезпечила вугілля, створивши кризу на енергетичному ринку.
Але, на жаль, сьогодні і той день, і я дуже шокований, що в нас сьогодні представники монобільшості навіть не згадали про це, про те, що сьогодні говорить весь світ: говорити сьогодні треба про злочини, про міжнародні злочини вищого керівництва держави і особисто Володимира Зеленського. На жаль, тепер під ударом опинилася держава Україна, коли через дії Президента Зеленського Україна фігурує в світі як держава, лідер якої причетний до глобальної корупції, до відмивання вкрадених в Україні грошей спільно зі своїм бізнес-партнером паном Коломойським. (Шум у залі)
Якщо хтось хоче підтвердження цього, я прошу просто подивитися газети "Guardian", газети "EI Pais", газети " Washington Post", "Euronews", CNN, "Deutsche Welle". І ми на сьогоднішній день абсолютно яскраво бачимо, що останнє місце, де це можна говорити – парламент, наше керівництво монобільшості намагається на сьогоднішній день і тут закрити рота.
Мова йдеться про те, що спільно з Коломойським 40 мільйонів доларів були вкрадені, і Зеленський не є Голобородько, і про це було відомо ще з 2019 року, і це не розслідувалося, бо на сьогоднішній день вище політичне керівництво пов'язане і з керівництвом Служби безпеки, яке має конфлікт інтересів і спільно участвовало в цих злочинах, і з іншими стовідсотковими своїми керівниками правоохоронних органів. Я твердо переконаний, що це є неприпустимо.
Але це було би добре, якби лише Зеленський був не рукопотискаємим. Мова йде ще про питання національної безпеки. Під час зібрання в Трускавці пан Зеленський зізнався ще в одному злочині, що він особисто передав пану Лукашенку інформацію, розкрив операцію про "вагнерівців", яку він спочатку заперечував, потім казав, що це операція російських спецслужб, яку нібито росіяни організували самі проти себе. А на сьогоднішній день зливом цієї операції скоїв злочин і підірвав довіру наших міжнародних партнерів, яка так важко завойовувалася протягом останніх 5 років.
Скажіть, будь ласка, а хто далі вам буде передавати сенситивну інформацію, розвідувальну інформацію, яка внаслідок або непрофесійності, або некомпетентності завтра може опинитися в руках пана Путіна, з яким він прагне терміново зустрітися тет-а-тет, руйнуючи світову коаліцію, яка була створена на підтримку України.
Отже, я твердо переконаний, що на сьогоднішній день Україна потребує захисту від монобільшості.
Дякую за увагу. І слава Україні!
РАЗУМКОВ Д.О. Юлія Володимирівна Тимошенко.
ТИМОШЕНКО Ю.В. Шановні колеги, я думаю, ви всі усвідомлюєте, що всіма цими гучними подіями з кадровою чехардою, гучними скандалами, гучною фейковою боротьбою з корупцією, насправді відволікається увага від того, куди загнали країну. А країну загнали вже не просто під плінтус.
Можна тут перераховувати дуже багато різних речей. В той же час, що от буквально на минулому тижні почали по суті підприємства Укроборонпрому планувати віддавати іноземним корпораціям. Тобто навіть обороноздатність нашу нищать і багато чого подібного. Зараз скуповують фейкові фермери по 100 гектарів землі, на підставних осіб скуповують реально великі корпорації, холдинги. Тобто іде величезна афера з сільськогосподарською землею.
Але я хотіла би зараз сказати про речі, які взагалі не співставні з тим, що сьогодні мусить робитися в Україні. Ви всі прекрасно чули таку гучну заяву екскерівника НАК "Нафтогазу" про те, що собівартість українського газу – 1 гривня, а продають по 8 гривень, це ще без транспортування і без всіх інших накруток.
Скажіть, будь ласка, ви якщо йдете по вулиці і бачите, що когось насильству підвергають, ви що будете мовчати або співучасниками будете, або пограбуєте разом з тим, хто грабує? Я не розумію, чому парламент мовчить і чому мова зараз іде про те, що не підвищуються ціни на тепло і на газ, а те, що у 8 разів дорожче людям продають, ніж собівартість, це що, норма? Це що означає, що в НАК "Нафтогазі" цю корупцію треба покрити? Я не розумію, чому мовчить парламент, чому всі взагалі це питання не обговорюють.
І тому я хочу нагадати, що ми зареєстрували, підписавши разом з усіма фракціями, крім "Слуги народу", Тимчасову слідчу комісію про розслідування мегакорупції в НАК "Нафтогазі", де у 8 разів більше з людей беруть за газ і, як наслідок, за тепло, і розповідають, що краще не підвищувати ціни і тарифи на газ і на тепло. Просто "бред" якийсь, таке відчуття, що ми в якомусь сюрреалізмі живемо.
Треба говорити не про те, що не підвищуються тарифи на газ і тепло, а те, що вони знижуються, якщо собівартість 1 гривня, а людям продають по 8 без транспортування. А те, що в 13 разів дорожче продають дитячим садочкам, школам, лікарням і всім іншим, це що, нормально? В 13 разів! Корупція не просто мега, а корупція захлинула країну і зараз з НАК "Нафтогазу" йде виведення грошей, про що сказав державний аудит і назвав цифру - 225 мільярдів гривень виведено з НАК "Нафтогазу". Це всі гроші людей, це гроші бюджетів.
І зараз вони сказали про меморандум. Дорогі друзі, тут же досвідчені політики в тому числі сидять і професіонали своєї справи. Ви що не розумієте, що для обласних центрів цей меморандум спрацює і то за рахунок державного бюджету, за рахунок пенсій, заробітних плат і всього іншого вони передадуть ці гроші НАК "Нафтогазу" і знову відмиють. А для малих міст, для невеликих ОТГ цей меморандум не спрацює, там практично доведеться всі гроші місцевого бюджету громад віддати на те, щоб компенсувати те підвищення тарифів, яке зараз хочуть прикрити від людей. Це що таке?
І тому ми вимагаємо зараз поставити на голосування, хай буде видно, хто голосує за, хто проти, включення до порядку денного, постанова про Тимчасову слідчу комісію, яка реально зареєстрована, вона має номер. І ми зараз можемо це поставити і голосувати.
Плюс законопроект 4680 – там, де ми повертаємо порядок, коли український газ віддається українцям по українській ціні. Я хочу нагадати, що підписали всі лідери фракцій, крім "Слуг народу". Я хочу подякувати всім лідерам фракцій. Незважаючи від політичних вподобань, всі підтримали такий розвиток подій.
І тому я вимагаю зараз поставити на голосування включення до порядку денного законопроекту 4680, де український газ по українській ціні віддається людям. Не брешіть, ніякого ринку в Україні газу немає! Це все в ручному режимі встановлюється і меморандум це підтвердив.
І тому зараз треба людей рятувати і економіку, яка зараз дає інфляцію таку в країні, таке зростання цін, що люди нездатні будуть скоро за хліб платити. І тому припиніть махінації і займіться справами!
РАЗУМКОВ Д.О. Железняк Ярослав Іванович.
ЖЕЛЕЗНЯК Я.І. Шановні колеги! Дуже хотілося б, щоб ми справді говорили зараз, як готуватися до зими – знову до нас вона прийшла несподівано і знову уряд не підготовлений – і як готуватися до нової хвилі коронавірусу. Тому що нагадаю всім, що ми як Україна в топ-10 по кількості захворювань. І це справді зараз турбує бізнес. Я на минулому тижні разом з головою партії Кірою Рудик зустрічалися з бізнес-асоціаціями. Це питання номер один. Але чомусь влада у нас знову вирішила займатися всім, крім роботи, і займатися оцим спекулюванням у тому числі і політичним.
В минулий четвер ми побачили, як був зруйнований Регламент, розтоптали всі права опозиції. І зараз вся країна два тижні не може зрозуміти: а що ви там наголосували? Можна скільки завгодно розповідати, але там 3 статті 5 – це голосував парламент. Всі вас попереджали, що ви порушуєте процедуру, зараз нести за це свою політичну відповідальність.
Пункт номер 2. Я так розумію, що нам як державі і особливо владі спочатку заважали контрабандисти. І щось я не бачу результату по роботі митниці в цьому місяці в тому числі, після санкцій. Потім олігархи, опозиція і остання заява пана Президента, Регламент тепер заважав. Замість деолігархізації починаємо деспікеризацію. Скажіть мені, будь ласка, а ми роботою будемо займатися? Ми не бачимо проблем, які зараз насуваються на країну чи будемо далі займатися оцією метушнею?
Що стосується процедури по відкликанню Голови парламенту. Я просто на всяк випадок всім нагадаю, що є стаття 76 Регламенту, така є книжечка дуже зручна, і давайте по ній рухатись. Тому що коли ми голосуємо закон з помилками, а потім країна не може зрозуміти, що ви там наголосували – це одна річ. А коли ми одразу випадково проголосуємо три Голови парламенту, тому що знову порушимо Регламент, – буде якось перед людьми незручно.
Щодо свого колеги пана Корнієнка. Пане Корнієнко, не турбуйтесь, ми розберемося, можете передати слово і представнику Офісу Президента. Але у мене до вас питання. Якщо у вас був зайвий час, а чому ми справді не розповідаємо про оцю ситуацію з офшорами? Чому робимо вигляд, що жодне міжнародне видання не написало? Чому не хочемо вийти і пояснити, що там відбувалося: отримували, не отримували? Можливо, нам зараз треба в податкову амністію вносити зміни, щоб голова держави разом з оточенням змогли скористатися податковою амністією. Навіщо нам представники і інші уряди? Давайте пана міністра фінансів покличемо на засідання в п'ятницю, послухаємо, що у нас там відбувається з офшорами. Я особисто, як і мої колеги з "Голосу", голосували за антиофшорний законопроект. Хочу побачити, як він працює на практиці.
Тепер щодо поряду денного. Слухайте, оце дивне відчуття, коли ми справді питання, які важливі, виносимо на останні дні на голосування. Питання субсидій – важливо. Всі були присутні, коли Прем'єр-міністр говорив три тижні тому, що субсидій вистачить на місяць. А ви що робите, знову гроші на округи закидаєте чи на дороги? Ми можемо якось пріоритезувати просто порядок денний для того, щоб держава могла хоч трішки працювати?
Друге питання – допомога підприємцям. Шановні друзі, у вас нуль гривень закладено на цей локдаун, нуль, по КВЕДам там велика проблема. Ми від "Голосу" разом, Кіра Рудик, інші колеги, ми внесли закон, який підтриманий всіма асоціаціями. Це одне голосування, щоб допомогти бізнесу. Ми можемо це зробити?
Далі. Питання податків. Слухайте, ми по-різному можемо відноситись до 5600. Я вже не знаю, з ким він там бореться, з якими олігархами. Але податки мають бути прогнозовані. І зараз бізнес питає, і підприємці, і звичайні люди: а які будуть податки буквально з нового року? Ви можете якось відповідь дати? Повинно ж якесь бути планування, якщо не на півроку, то хоча б на декілька місяців.
Шановні колеги, відверто говорячи, я розумію, що зараз перед парламентом виглядає так, що насувається ряд політичних криз. Але паралельно з цим нагадаю, що у нас насувається корона вірус, великі економічні проблеми не тільки в нашій країні, а і у всьому світі. І великі проблеми в тому числі, які стосуються і репутаційних втрат.
Тому дуже хотілося, щоб ми нарешті перестали робити тут шоу, а перейшли до роботи. Хоча б декілька тижнів попрацювали, можливо, парламенту це точно було б на користь. А не займалися спочатку боротьбою з олігархами, потім з Регламентом, а як виявилось, і з Головою парламенту.
Дякую.
РАЗУМКОВ Д.О. Дякую.
Батенко Тарас Іванович.
БАТЕНКО Т.І. Доброго дня, шановний пане Голово, шановні колеги! Справді ми згодні з тим, що парламент – це не місце для шоу. Нам здається, що парламент – це місце для дискусії. Але насправді нам здається, що парламент сьогодні не є місцем для дискусії. Парламент перетворюється все більше на місце для фіктивної дискусії. І ми бачимо по тому, що фактично готуються рішення і приймаються рішення поза стінами парламенту. Ми хотіли ламати цю ситуацію, щоб ми справді відповідали парламентсько-президентській країні, з захищеною демократією, з захищеною соціальною політикою, як це прописано в Конституції України. І ми про це будемо постійно говорити.
У нас традиційно непросто починається опалювальний сезон, який турбує наших громадян. Ніхто прихід зими не відміняв. Тому забезпечення країни енергоресурсами є ключовим питанням на порядку денному. Цього року, як ви знаєте, ситуація ускладнилася кризою на європейському газовому ринку, коли країна-агресор накручує питання ціни на газ. Катастрофічний ріст цін на газ у Європі загострює цю проблему і в Україні, особливо на фоні провалу планів щодо власного видобутку, щодо власного закачування у підземні сховища і так далі.
Останні дні наші громадяни чули заяви, оптимістичні заяви Президента України і Прем'єр-міністра щодо підписання меморандуму, про який згадували мої колеги, про недопущення зростання тарифів на опалення цього опалювального сезону. Проте суспільство дещо розгублене, воно не має реальної інформації щодо того, яким чином буде досягнуто цієї стабільності, особливо в умовах європейського росту цін на газ, яким тягарем ляже це на бюджетну сферу. Тому ми вважаємо, що цього тижня на "годині Уряду" треба невідкладно заслухати Прем'єр-міністра України щодо всіх деталей згадуваного меморандуму як мінімум. Уряд має відповісти на питання, на чиї плечі ляже ця колосальна різниця в цінах на газ і тепло: державного бюджету, місцевих органів влади, простих громадян? Як уряд в цілому впорається з цією проблемою? Відповідь на це питання для громадян треба однозначно дати до прийняття у першому читанні державного бюджету на 2022 рік. Це перше.
Щодо державного бюджету в цілому. Наша депутатська група "Партія "За майбутнє" далі наполягає, що при опрацюванні і прийнятті держбюджету слід передбачити дієве збільшення мінімальної зарплати в країні, прожиткового мінімуму і мінімальної пенсії, останні з яких не можуть бути нижчими від фактичного розміру прожиткового мінімуму, вирахованого Мінсоцполітики.
Ми закликаємо без зволікань забезпечити регіони субвенціями на інфраструктурні проекти і на розвиток, щоб вони виживали в умовах цієї децентралізації. Також закликаємо в бюджеті передбачити сплату Укрзалізницею податку на землю, оскільки відсутність цих коштів позбавить місцеві бюджети значної частини доходів.
Ми наголошуємо на те, наша депутатська група неодноразово ініціює позачергове засідання парламенту. Чергове позачергове засідання відбудеться в четвер, про що сказав Голова, ініційоване нашою партією, нашою депутатською групою "За майбутнє", воно стосується підвищення розмірів пенсії, встановлення мінімальної пенсії на рівні мінімальної зарплати. Ми хочемо не просто прийти і послухати, поговорити, фіктивно поговорити по факту, як це відбувається часом на позачергових сесійних засіданнях, а ми хочемо побачити представників монобільшості, які, на жаль, останнє позачергове засідання просто проігнорували, просто не прийшли, тому що вони не вважали за потрібне ухвалювати рішення, які гостро стоять на порядку денному в суспільстві. Ми теж не хочемо, щоб така практика була постійною в стінах українського парламенту.
Тому, шановні колеги, ми будемо голосувати лише за ті питання, які гостро стоять, які потребують нагального вирішення питання суспільства, і ми не можемо ігнорувати ті питання, які сьогодні нам підказує суспільство. Наша депутатська група "За майбутнє" ініціює це питання і ми закликаємо всі фракції і групи парламенту цього четверга не тільки прийти, не тільки взяти участь у дискусії, але і проголосувати за них, і в такий спосіб полегшити долю хоча би пенсіонерів, які сьогодні фактично опинилися на межі виживання в непростій економічній ситуації.
На завершення хочу торкнутись питання вакцинації. Темпи боротьби з поширенням коронавірусної хвороби хвилюють усіх, фактично ми в десятці країн світу, але питання в іншому. Йдеться про фактично тотальну, масову, фіктивну вакцинацію в Україні, фіктивну вакцинацію в Україні, про яку ніхто не говорить, яка приховується і є частиною загальної статистики, яка входить в загальну статистику темпів вакцинації за свідченням Міністерства охорони здоров'я, фіктивна вакцинація. Кого ми дуримо: себе, світ, лікарів, своїх рідних, тих, хто вже помер від коронавірусної хвороби, яких ми не врятували? Я вважаю, що компетентні органи теж мають відповісти на це питання в рамках "години Уряду"…
РАЗУМКОВ Д.О. Дякую, Тарасе Івановичу.
Арешонков Володимир Юрійович.
АРЕШОНКОВ В.Ю. Шановний пане Голово, шановні колеги, на початку хочу приєднатись до наших колег, які вітали сьогодні з професійними святами наших освітян, працівників науки, українських медиків. Хочу подякувати їм за відданість своїй роботі і побажати, безперечно, натхнення і витримки.
Хочу підкреслити, що наша депутатська група "Довіра" завжди підтримувала і буде підтримувати всі заходи, які спрямовані на покращення роботи наших бюджетників. І тому ми зараз працюємо над пропозиціями до бюджету на наступний рік в частині збільшення заробітної плати працівникам галузі охорони здоров'я. Це заплановано, ми це вітаємо, але тепер треба подумати над тим, щоб освітяни і науковці теж були гідно відзначені заробітною платою.
Ми позитивно сприйняли сам факт підписання так званого тарифного меморандуму щодо певних кроків для проходження опалювального сезону, в тому числі для бюджетних установ, ми про це говорили ще з весни. Але я погоджуюсь з нашими колегами, потрібно дуже уважно слідкувати за перебігом подій, наскільки вдасться зреалізувати оці домовленості. Однак хочу нагадати, що не всі бюджетні установи сьогодні можуть і будуть працювати в режимі офлайн. Дійсно, збільшується захворюваність на COVID, і вже сьогодні багато хто переходить на дистанційне навчання. Зараз працюємо над проектом бюджету на наступний рік, але, на жаль, нагадую, ні однієї гривні не передбачено на дистанційне навчання в учбових закладах. Сьогодні таких вже багато по Україні, а будуть ще тисячі. Тому депутатська група "Довіра" в своїх правках до бюджету на наступний рік пропонує передбачити нову субвенцію з державного бюджету місцевим бюджетам для організації процесу дистанційного навчання і з обсягом бюджетних призначень по загальному фонду на рівні 1 мільярда гривень.
Погоджуємося з колегами, що проблему складає взагалі те, що відбувається із вакцинацією, малий відсоток щеплення. Сьогодні десь на рівні 15 відсотків всього. Тому наша депутатська група "Довіра" вже направила відповідно запит до Міністерства охорони здоров'я і ми вимагаємо надати чіткі конкретні відомості по переліку тих заходів: просвітницьких, інформаційних, які проводились, і посилити їх ефективність, що саме головне.
Тепер ще одне питання, про яке вже теж колеги згадували, воно надзвичайно важливе. Мова йде про так звані COVID-пакети, які передбачають надання послуг із тестування екстреного та стаціонарної медичної допомоги хворим. Національна комісія охорони здоров'я до цього часу, на жаль, не може визначитись з остаточними вимогами, вона постійно змінює якісь критерії для лікарень на укладання оцих договорів на оплату. І маємо інформацію про те, що іде затримка по оплаті поточній і за серпень, і навіть за вересень місяць цього року. Тому знову ж таки ми закликаємо уряд, Національну комісію охорони здоров'я негайно врегулювати ситуацію з укладанням договорів на отримання, оплату COVID-пакетів, визначити нарешті стабільні вимоги та послуги, які з них можуть бути профінансовані державою.
Щодо порядку денного поточного тижня. Вчергове закликаємо розглянути, підтримати законопроект 5289, який сьогодні в умовах опалювального сезону є особливо актуальним і важливим для об'єднаних територіальних громад та місцевого самоврядування, оскільки спрощує процедуру закупівель найбільш важливих речей, у тому числі енергоносіїв.
Також прохання включити до порядку денного: законопроект 3034 щодо обмеження заробітних плат посадовців; 5321 щодо посилення відповідальності за керування транспортними засобами в стані алкогольного сп'яніння. Ці законопроекти підтримані профільними комітетами і є нагальними, адже вирішують важливі проблеми для суспільства. Ну і нарешті законопроект 3959-1 про внесення змін до адміністративного та кримінального законодавства щодо запровадження діяльності Бюро економічної безпеки.
Шановні колеги, хочу нагадати, що 25 вересня мав запрацювати цей важливий орган, який має боротися з економічною злочинністю, з приховуванням і несплатою податків у великих розмірах. Тому я сьогодні звертаюся і до нас: давайте приймемо законопроект у другому читанні; і звертаюся до Кабінету Міністрів: давайте створимо умови, тому що немає у нас сьогодні ні приміщення, ні оргтехніки…
РАЗУМКОВ Д.О. Дякую, Володимире Юрійовичу.
Тарас Петрович, будь ласка. Мельничук.
МЕЛЬНИЧУК Т.П. Доброго дня! Перш за все для уряду України, і зокрема для Прем’єр-міністра, є надзвичайно важлива співпраця з Верховною Радою як на рівні міністерств, так і на рівні комітетів. Тому для уряду надзвичайно важлива підтримка народними депутатами урядових законопроектів, які плануються розглядатися протягом цього тижня.
Зокрема, надзвичайно важливим є питання євроінтеграційних законопроектів і дня, відведеного для розгляду тих законопроектів, які необхідні для здійснення євроінтеграції України до європейського співтовариства.
Що стосується питань, які стосувалися видатків в проекті бюджету на 2022 рік, то там передбачається насправді суттєве підвищення видатків на медицину, на медичну сферу. Звичайно, не в тому обсязі, в якому би хотілося, але уряд над цим постійно працює. Зокрема, заробітна плата лікарів на сьогоднішній день: середня – це 14 тисяч гривень, базова – відповідно менша, запланована на рівні 20, медсестри – запланована на рівні 13,5.
Що стосується "години запитань до Уряду". Пану міністру енергетики Галущенку Герману Валерійовичу буде передано відповідне запрошення на "годину запитань до Уряду", де народні депутати зможуть задати ті запитання, які цікавлять народних депутатів.
Спасибі.
РАЗУМКОВ Д.О. Дякую, Тарасе Петровичу.
Щодо "години запитань до Уряду". Я так розумію, прозвучала пропозиція заслухати Германа Галущенка. Заперечень немає. Тоді на п'ятницю запрошуємо міністра енергетики.
Тарасе Петровичу, ви також зможете це доповісти.
Щодо пропозицій, які надіслані і сьогодні були озвучені фракціями. Виходячи з листа "Слуги народу", ви наполягаєте, щоб виключно в тому обсязі, як бувало запропоновано, було поставлено на голосування. Правильно я розумію?
ГОЛОС ІЗ ЗАЛУ.(Не чути)
РАЗУМКОВ Д.О. Ні. Враховуючи ні, на жаль, тому що для того, щоб вони були враховані, треба було дати доручення, що і відбулося, мною як Головою Верховної Ради, тому що комітети у нас в середу, ви ж добре це знаєте. Доручення сьогодні лише буде комітету, ви просто не знаєте цього. Доручення на сьогодні і сьогодні буде комітет розглядати ці постанови на регламентному комітеті, бачите. Але я ж чому задаю так питання, ви сказали, в повному обсязі.
Щодо пропозицій до розкладу пленарних засідань на 5-8 жовтня 2021 року, які запропоновані фракцією політичною партією "Слуга народу", слід зауважити, що запропоновані пропозиції суперечать статті 24 Регламенту Верховної Ради України, тому що проект розкладу пленарних засідань сформовано на тиждень. Відповідно за зазначеною статтею він готується Апаратом Верховної Ради України на місяць за поданням не фракції, а комітетів, тимчасових слідчих та тимчасових спеціальних комісій. Всупереч вимогам частині першій статті 24 Регламенту Верховної Ради України запропонований проект розкладу пленарних засідань не містить дати надання законопроектів народним депутатам України.
Крім того, стаття 20 Закону України "Про комітети Верховної Ради України" передбачає право і обов'язок комітетів вносити пропозиції щодо порядку денного пленарних засідань Верховної Ради України з питань внесених до предмету їх відання у порядку, встановленим Регламентом Верховної Ради України. В пропозиціях фракції не передбачено розгляд проектів постанов про скасування рішень – те, про що ми проговорили.
З 82-х запропонованих до розгляду питань тільки 11 не враховані у проекті розкладу пленарних засідань, складеним Апаратом за пропозиціями комітетів Верховної Ради України, відповідно до вимог Регламенту та порядку денного шостої сесії.
Зробивши аналіз законопроектів, які не були включені до розгляду пленарних засідань, сформованого Апаратом, слід зазначити, що станом на 30 вересня 2021 року такі законопроекти, як 5881, 5881-1, 6052, 5459-1, 4547, 5695 не можуть бути внесені на розгляд Верховної Ради України, оскільки не опрацьовані профільними комітетами Верховної Ради та не готові до розгляду.
Також в пропозиціях фракції запропоновано законопроект (реєстраційний номер 3802), такий законопроект 02.02.2021 року знятий з розгляду, тому даний законопроект не може бути внесений на розгляд Верховної Ради України.
Крім того у запропонованому проекті розкладу міститься законопроект (реєстраційний номер 59-1), проте відповідно до бази даних з реєстрації та обліку проходження законопроектів такий номер відсутній.
Виходячи з наведеного, я не можу поставити на голосування вашу пропозицію і ставлю на голосування пропозицію – доручення Апарату разом з комітетами Верховної Ради опрацювати пропозиції фракції "Слуга народу" та по можливості внести в розклад засідань відповідні корективи.
Ставлю вищезазначену… (Шум у залі)
Ні, на жаль, не можна, я тільки що зазначив чому. (Шум у залі) У Юлії Володимирівни схожа ситуація, зараз це теж зазначу.
Тому ставлю ту пропозицію, яка була тільки що озвучена.
Хто – за, прошу голосувати. Рішення не прийнято. Дякую.
Юлія Володимирівна, по вашим законопроектам теж доповідаю. 4680 так само не готовий до розгляду, комітет його не розглянув.
Я пропоную і по інших пропозиціях, які сьогодні прозвучали, які не готові до розгляду, опрацювати Апарату і звернутися до комітетів, зазначивши, що вищезазначені законопроекти сьогодні піднімались на Погоджувальній раді, щоб до наступної Погоджувальної ради комітети приділили їм додаткову увагу і підготували їх до розгляду.
Ті законопроекти, які пролунали сьогодні і готові до розгляду, я пропоную, якщо не буде заперечень, я зараз поставлю це питання на голосування, його підтримати і долучити до порядку денного на місяць, так, як ми говоримо, на цей пленарний тиждень та на наступний пленарний тиждень.
Не маєте заперечень, колеги? Не буде заперечень?
Ставлю вищезазначену пропозицію на голосування, прошу підтримати та проголосувати. На жаль, рішення не прийнято. Дякую.
Наступне питання… Я тільки що доповів, я можу в письмовій формі вам також цю інформацію надати. Будь ласка, якщо можна…
ГОЛОС ІЗ ЗАЛУ. (Не чути)
РАЗУМКОВ Д.О. Да, абсолютно. Я думаю, що Апарат непогано виконує свою роботу. Дякую. Без керівника, там немає голови.
З комітетів хто бажає виступити? Наталуха Дмитро Андрійович.
НАТАЛУХА Д.А. Дякую, шановний Дмитре Олександровичу.
Я просто, чесно кажучи, щойно не зрозумів, що відбулося з порядком денним, але згідно з тією редакцією, яка роздана на це засідання Погоджувальної ради, на вівторок стоїть проект Закону 5852. Справа в тому, що комітет по цьому проекту закону відбудеться лише в середу, тобто він на вівторок буде в залі без висновку комітету. Тому є прохання дуже велике перенести його на четвер, тому що цей законопроект дуже важливий в рамках нашої співпраці з міжнародними кредиторами.
Так само не знайшли в порядку денному проект Постанови 6066, це про засади державної політики сталого розвитку, з проханням провести парламентські слухання на цю тему 17 листопада. Піднімали тут питання економіки багато разів, абсолютно справедливо і підтримано. Тому ці парламентські слухання якраз і будуть такою площадкою для дискусії з приводу подальших кроків щодо стабілізації економічного становища в Україні.
Дякую.
РАЗУМКОВ Д.О. Дякую, Дмитре Андрійовичу.
Іванна Орестівна Климпуш-Цинцадзе.
КЛИМПУШ-ЦИНЦАДЗЕ І.О. Дякую.
Шановний пане Голово, шановні колеги, мені радісно, що принаймні напередодні самітів ви згадуєте про європейську інтеграцію, так було і минулого року, все-таки перетворюється на суботники євроінтеграції "постсовкові", хоча би так. Тому звичайно будемо чекати тих реальних євроінтеграційних проривних історій, які би треба було розглянути. Але працювати потрібно системно і постійно для того, щоб реально претендувати на членство в Європейському Союзі.
Тому просила б законопроект 6055, який ще до першого читання не розглядав наш комітет, перенести розгляд його на четвер. Тому що ми би хотіли дати свій висновок, а там ми вже бачимо зі звернень громадських організацій, що є проблеми.
Щодо законопроектів 3860 і альтернативних, деякі з них суперечать прямо праву Європейського Союзу, Угоді про асоціацію. Вони потребують реального суттєвого доопрацювання, оскільки саме в протидії шахрайству і захисту інформації персональних даних.
Також є законопроекти, які нібито мають виноситися на розгляд, принаймні в цьому порядку денному вони є – 5371 і альтернативний. Так от вони теж прямо суперечать праву Європейського Союзу, Угоді про асоціацію, оскільки послаблюють рівень охорони праці і звужують обсяг трудових прав людей.
Велика кількість законопроектів, які є в цьому порядку денному, потребують реального доопрацювання задля врахування як регламентів, так і директив Європейського Союзу. Тоді я просила б, власне, колег із профільних комітетів враховувати це у висновках, у своїх доопрацюваннях до другого читання наші висновки нашого комітету.
Дуже дякую.
РАЗУМКОВ Д.О. Сергій Віталійович Бабак.
БАБАК С.В. Доброго дня, шановні колеги, доброго дня, шановні громадяни. Я розумію, що в нас багато резонансних тем, які ми обговорюємо на Погоджувальній раді, але я б хотів сказати про важливе, впевнений, для нас усіх і точно головне для нашого комітету.
Я хотів би від свого імені, від імені Комітету з питань освіти, науки та інновацій, я впевнений, за вашої підтримки і від усього парламенту привітати вихователів, вчителів, майстрів, викладачів, інших педагогічних і науково-педагогічних працівників з професійним святом, яке було вчора, і подякувати за їх роботу, за все те, що вони роблять: за підготовку молоді, за підготовку нашого майбутнього покоління, незважаючи ні на що, і особливо останнім часом в умовах пандемії, і ми всі розуміємо, що це справді важко. Ми намагаємося все робити для того, щоб підвищити соціальний статус вчителя і цього року підвищили заробітні плати майже на 30 відсотків. Підвищення заплановано і на наступний рік в проекті бюджету. Але, на нашу думку, не зовсім достатньо, хотілося б справді більше. Тому Комітет з питань освіти, науки та інновацій на своєму засіданні, розглядаючи проект бюджету на наступний рік, дав пропозиції по його збільшенню в освітній і науковій частині на 30 мільярдів, що буде в собі враховувати і підвищення заробітних плат, і збільшення витрат на певні субвенції, зокрема, про що сьогодні вже говорили, на повернення субвенції по боротьбі з COVID вартістю 1 мільярд, додаткові субвенції на ремонти шкіл, на вдосконалення інфраструктури і освітнього простору.
І принагідно просив би, якщо можна, підняти законопроект 5461, а точніше, переставити його з п'ятниці на четвер, тому що це дуже важливий законопроект. Він в нас підготовлений ще до канікул наших і він підготовлений в редакції комітету. Тому я просив би, якщо це можливо, з п'ятниці його перенести на четвер.
Дякую.
РАЗУМКОВ Д.О. Нестор Іванович Шуфрич.
ШУФРИЧ Н.І. Дякую, шановний Голово Верховної Ради України.
Хочу звернутися до керівництва Верховної Ради України з пропозицією щодо надання можливості в пересуванні кулуарами Верховної Ради тим журналістам, які отримали повну вакцинацію, та відновити практику, яка була у Верховній Раді в доковідний час. Це і буде демонстрація нашого ставлення до вакцинації в цілому.
Також хочу звернути увагу членів Погоджувальної ради, що ми звернулися, всі члени комітету, до Голови Верховної Ради України з нашою стурбованістю з приводу непризначення Верховною Радою України за власною квотою представників Національної ради з питань телебачення і радіомовлення, а троє із них вже більше ніж три роки переходжують свої повноваження. Такого ще в історії Верховної Ради не було, щоб ми терпіли членів ради і не призначали їх. Якщо вони до вподоби "слугам", то вони можуть їх просто перепризначити. Але те, що вони переходжують свої повноваження, це є неповага ані до Верховної Ради України, ні до Конституції України.
Також хочу поставити до відома наших колег, що є дуже жорстка реакція щодо припинення мовлення 112, ZIK та Newsone. В ООН, ОБСЄ, Freedom Hose вчергове звертають увагу на те, що санкції прийняті в порушення міжнародних стандартів та органом, який не є незалежним. Журналісти мають працювати. А в Парламентській асамблеї Ради Європи створюється комісія щодо вивчення ситуації зі свободою слова в Україні.
Ми не можемо собі дозволити паплюжити імідж…
РАЗУМКОВ Д.О. Дякую.
Лубінець Дмитро Валерійович.
ЛУБІНЕЦЬ Д.В. Шановний Дмитре Олександровичу, шановні колеги, громадяни України! Повідомляю вам, що на попередньому тижні наш комітет провів низку заходів, круглих столів, обговорень. Вони стосувались проблематики внутрішньо переміщених осіб. Однією з великих проблем, про які нам казали громадяни України, які мають статус ВПО, це невиплата їм пенсій за попередні періоди. Проблема полягає в тому, що Кабінет Міністрів України вже протягом кількох років, я не помилився, років, не може розробити окремий порядок для виплати пенсій внутрішньо переміщеним особам за минулі періоди. Користуючись тим, що у нас присутній і представник Кабінету Міністрів України, я вкотре піднімаю це питання вже публічно.
Також повідомляю всім колегам і особисто спікеру Верховної Ради України, що на неодноразові письмові звернення від нас як народних депутатів, які працюють в профільному комітеті, ми навіть прийняли рішення, жодного разу ми не отримали якусь конкретну відповідь, тільки відписки. Тому ми просимо, щоб Кабінет Міністрів України терміново все ж таки розробив цей окремий порядок та забезпечив виконання соціальних виплат нашим громадянам України, які мають статус внутрішньо переміщених осіб.
Також звертаюсь до колег, щоб був включений в порядок денний законопроект 5630. Цей законопроект дозволить спрощення набуття громадянства України іноземцями та особами без громадянства, які брали участь у захисті територіальної цілісності та недоторканності України.
Колеги, напередодні святкування 14 жовтня, День захисників і захисниць України, ми просто мусимо прийняти врешті-решт цей законопроект.
Дякую.
РАЗУМКОВ Д.О. Дякую.
Василь Іванович Мокан.
МОКАН В.І. Шановний Дмитре Олександровичу, шановні колеги! Хочу коротко поінформувати з приводу того, що на минулому пленарному тижні Комітет з питань молоді і спорту затвердив і спрямував свої пропозиції до проекту Державного бюджету на 2022 рік щодо посилення державної підтримки спорту і молодіжної політики. Ми розраховуємо на предметне їх опрацювання в бюджетному комітеті та підтримку з боку народних депутатів.
Також ми провели розширене засідання комітету щодо підсумків участі нашої національної збірної команди України в іграх Олімпійських в Токіо і щодо шляхів подальшого розвитку олімпійського спорту України. Були запрошені керівники спортивних федерацій, тренери, призери олімпіади. Ми напрацювали пропозиції щодо підтримки і розвитку сфери фізичної культури та спорту, які будуть відображені в конкретних законодавчих ініціативах.
Щодо пропозицій до порядку денного пленарного засідання, є прохання від комітету поставити в прохідну частину порядку денного засідання на вівторок або четвер три законопроекти. Зараз назву їх номери.
Перший – це 5640 про внесення змін до статті 52 Закону України "Про фізичну культуру і спорт" щодо діяльності Національної лабораторії антидопінгового контролю; 5273 щодо внесення змін до статті 48 "Про фізичну культуру і спорт" щодо деяких питань використання майна ліквідованих державних і комунальних закладів фізичної культури і спорту; і законопроект (реєстраційний номер 5669) щодо внесення змін до деяких законодавчих актів щодо підтримки громадських об'єднань фізкультурно-спортивної спрямованості.
Вони всі за основу. Прохання дати можливість нам їх почати готувати до другого читання.
Дякую.
РАЗУМКОВ Д.О. Дякую.
Від народних депутатів Устінова Олександра Юріївна, хвилину.
УСТІНОВА О.Ю. Дякую.
Шановні колеги, вже два тижні вся країна обговорює, боротися нам чи не боротися з олігархами, чи звільняти, чи не звільняти спікера Верховної Ради. Я думаю, що якщо ви вийдете на вулицю і запитаєте в будь-кого з українців, то вони точно вам назвуть прізвища всіх олігархів в цій країні, але, на жаль, мабуть, лише кілька прізвищ взагалі голів Верховної Ради.
Тому для того, щоб перестати займатися популізмом, у мене до всіх до вас, особливо до представників голів фракцій, є одна дуже конструктивна пропозиція. Ми сьогодні реєструємо Постанову Верховної Ради, об'єднання "Справедливість", про накладання санкцій на Коломойського. Я запрошую зараз представників всіх політичних партій, фракцій підписатися під цією постановою, тому що ви говорите про те, що буде вибіркова боротьба з олігархами. Давайте ми, як парламент, перестанемо страждати популізмом, поправочним спамом, тому що я подивилася, завтра пів дня парламент буде обговорювати 11 однакових ідентичних постанов про скасування Закону про олігархів. Я перепрошую, колеги, з "Європейської…
РАЗУМКОВ Д.О. Дякую, шановні колеги. Бажаю успішного тижня і до роботи.