СТЕНОГРАМА

засідання Погоджувальної ради депутатських фракцій

(депутатських груп) у Верховній Раді України

 

17 травня 2021 року, 11 година

 

Веде засідання Голова Верховної Ради України РАЗУМКОВ Д.О.

 

РАЗУМКОВ Д.О. Добрий ранок, шановні колеги! Добрий ранок, шановні телеглядачі! Я радий вас всіх вітати на Погоджувальній раді Верховної Ради України дев'ятого скликання. Були насичені тижні, я впевнений, і цей тиждень буде достатньо мати багато подій, рішення щодо яких треба буде приймати в стінах Верховної Ради.

Я хотів би всім нагадати, що вчора в Україні відзначався День пам'яті жертв  політичних репресій. На жаль, це трагічний аркуш в нашій історії, і я пропоную зараз згадати всіх тих, хто загинув від таких репресій, хвилиною мовчання.

(Хвилина мовчання)

Спочатку щодо питань, які мали місце на минулому тижні. На минулому тижні в Україні з офіційним візитом була спікерка Сеймасу Литовської Республіки Вікторія Чміліте-Нільсен. Ми маємо достатньо якісні і гарні стосунки протягом вже багатьох років з нашими балтійськими колегами, в першу чергу з Литвою, і цей візит також це підтвердив.

Окрім робочих зустрічей, які відбувалися в Києві, ми мали можливість відвідати південь нашої держави, фактично в Херсонській області побувати на тимчасових пунктах пропуску між вільною Україною та тимчасово окупованим Кримом. І в цьому плані нам необхідна підтримка наших міжнародних партнерів, міжнародних організацій, і треба віддати належне, ми постійно відчуваємо це з боку і Литви і інших балтійських держав. Паралельно з цим, я впевнений, що і на теренах України, і за її межами ми повинні робити все для того, щоб ці пункти пропуску стали музеями, і дуже хотілося, щоб це сталося якомога швидше.

Фактично одразу після завершення візиту Литва прийняла рішення про те, що передасть Україні 100 тисяч вакцин. І, я думаю, що це вкотре демонструє не лише слова, не лише підтримку на міжнародній арені, а й конкретні дії, які ми бачимо з боку наших партнерів.

Також відбулося засідання консультативної ради на минулому тижні, Консультативної ради з питань місцевого самоврядування при Верховній Раді України. Багато хто з вас був на цьому засіданні. Ми з вами добре розуміємо, що однією з найбільш ефективних реформ, які впроваджуються, ще поки що впроваджуються, в Україні це є реформа децентралізації, і багато що зроблено. Але всі добре розуміють, що для того, щоб повністю її завершити, нам треба прийняти відповідні зміни до Конституції. І тут я звертаюся і до профільного комітету, і до колег, які цим займаються, і до всіх інших фракцій, які сьогодні працюють в українському парламенті, для того, щоб цей законопроект був збалансований. Я хотів би нагадати, що нам необхідно мати 300 голосів для того, щоб внести зміни до Конституції. І важливо, щоб на стадії підготовки цей проект повністю задовольняв або всіх або майже всіх народних депутатів для того, щоб ми не провалили його і завершили реформу децентралізації.

Паралельно з цим ми обговорювали з представниками місцевого самоврядування, що сьогодні в умовах навіть цієї реформи дуже багато повноважень, але й багато відповідальності було передано їм, і сьогодні це спільна відповідальність. Для людей ми всі – влада, в незалежності від прапорців, в незалежності від партії, в незалежності від гасел. Їм достатньо дуже часто байдуже, хто це буде робити: або місцева влада, або центральна влада – відповідальність лежить на нас всіх. І тому я закликаю нас всіх об'єднати зусилля для того, щоб в ці непрості часи, в яких сьогодні ми перебуваємо, ми зробили все для того, щоб виправдати ту довіру, яку дало нам українське суспільство.

Паралельно з цим я хотів би також нагадати, що народні депутати є одним з найбільш швидких механізмів взаємодії з органами місцевої влади, особливо мажоритарники. І тому, я думаю, що український парламент ефективно зможе працювати в цьому напрямку.

Також на цьому тижні у нас планується щонайменше одне позачергове засідання, а можливо, і більше. Перше позачергове засідання, з такою пропозицією звернулися партія "Слуга народу" ще в п'ятницю, сьогодні були видані підписні листи, і сьогодні йде збір підписів. Це позачергове засідання буде стосуватися трьох речей. Це питання кадрові. Два міністри написали заяву за власним бажанням – це пан Криклій і пан Петрашко. І є подання Прем'єр-міністра України щодо пана Степанова.

Я думаю, що або сьогодні ввечері або завтра зранку, якщо будуть зібрані необхідні 150 підписів, буде скликано позачергове засідання о 16:00, як зазвичай, і ми зможемо розглянути ці важливі для Кабінету Міністрів  питання.

Але паралельно з цим я звертаюсь до всіх колег, тому що треба заслухати, зрозуміти позицію шановних міністрів, щоб вони прозвітували, парламент дав їм, і український народ, дав їм достатньо великі повноваження, що було зроблено, що вони не встигли зробити, які помилки є або які здобутки. Що приймаючи відповідні рішення, ми чітко розуміли, що є підставою, і за що ми повинні дякувати, а за що, можливо, висловлювати іншу позицію.

Паралельно з цим, я впевнений, всі бачили, що відбувається сьогодні на АЗС. Пане міністр, звертаюся до вас. Я думаю, що це питання необхідно абсолютно швидко вирішити і не створювати проблеми, вкотре створювати проблеми з таким забезпеченням українських громадян.

Паралельно звертаюся до голови комітету: будь ласка, на рівні комітету опрацюйте цю ситуацію, дайте свою оцінку, що відбувається, чому це так, чому знову ми стикаємося з цією проблемою фактично з коліс. Я думаю, що ми повинні бути більш прогнозованими. І прошу таку позицію донести і до Кабінету Міністрів.

Також у День науки України з паном головою профільного комітету… Сергію Віталійовичу, ми з вами мали можливість відвідати "Артек". На жаль, поки що український "Артек", до якого ми звикли в Криму, вимушено перебуває на території Києва, Київської області, але продовжує працювати. Сьогодні там відпочивають та навчаються унікальні діти. Чесно, ми спілкувалися з ними, і така глибина думки, я думаю, що далеко не у всіх нас політиків є, – те, що ми почули від дітей. Це правда.

Ми пообіцяли, що відбудеться 25-го, якщо не помиляюсь, 25 травня виїзне засідання профільного комітету на території "Артек" для того, щоб почути думки нашого майбутнього – нашої молоді про те, а як вони бачать і освіту, і науку, і інновації. І я думаю, що багато інших аспектів треба буде зачепити під час цього засідання. Тому я даю доручення вам, будь ласка, підготуйте відповідний комітет і його проведіть.

Також ми спілкувалися із керівництвом "Артек" і домовились, Галина Миколаївна Третьякова, Сергій Віталійович Бабак, щодо проведення спільного комітету. Тут ви можете визначитись: або на теренах Верховної Ради України, або також це можна зробити в якості виїзного комітету, щодо обговорення і, якщо є така можливість, вирішення питань, пов'язаних з діяльністю "Артек". Це не лише допомога окремо взятим таборам, а це фактично і іміджевий хід, який ми повинні продемонструвати, що на вільній території нашої держави все те добре, що знаходилося і знаходиться в українському Криму, буде працювати.

Цього тижня в нас розпочався візит пані спікерки Сейму Латвії Інари Мурнієце, вона буде перебувати сьогодні в парламенті. Достатньо такий напружений для колег візит, він буде складатися з декількох днів. В середу разом ми відвідуємо лінію і розмежування, і прифронтові території для того, щоб не лише на папері, не лише через телевізор, не лише через наші з вами розповіді нашим міжнародним партнерам продемонструвати, що відбувається на лінії зіткнення, що відбувається на вільних територіях, які знаходяться безпосередньо і наближені до лінії зіткнення, і продемонструвати, як змінюється Україна і змінюється в кращу сторону.

Сьогодні ми бачимо негативну, вірніше, позитивний спад динаміки по захворюванню, це бачимо і в стінах парламенту, і в Україні. Це дуже добре, але звертаюся і до народних депутатів, і до представників влади, і до тих, хто нас сьогодні дивиться, тут не можна розслаблятися. COVID – достатньо підступна штука і від кожного з нас залежить, як ми пройдемо ці випробування. А боротися з всіма викликами ми зможемо лише об'єднуючи зусилля, до чого я вас всіх, колеги, і запрошую.

Під час виступів також прошу голів депутатських фракцій та груп зазначити свої пропозиції щодо "Години запитань до Уряду".

І наостанок, на звернення Комітету з питань здоров'я нації, медичної допомоги та медичного страхування з проходження розгляду звіту Прем’єр-міністра України про стан забезпечення Кабінетом Міністрів України виконання Постанови Верховної Ради України від 20.10.2020 "Про заходи протидії поширенню коронавірусної хвороби та захисту всіх систем життєдіяльності країни від негативних наслідків пандемії та нових біологічних загроз".

Нам необхідно почути від Прем'єр-міністра звіт (я думаю, що Михайло Борисович під час свого виступу також про це згадає) щодо того, як імплементується і виконується Постанова Верховної Ради України. Ми можемо це зробити або під час "Години запитань до Уряду", це буде логічно, або вибрати інший час. Але напружений тиждень, думаю, що краще це зробити під час години запитань. Є звернення комітету профільного. У мене все. Я дякую всім.

Олена Костянтинівна Кондратюк.

 

КОНДРАТЮК О.К. Доброго дня, шановні колеги! Сьогодні можна починати відраховувати 100 днів до 30 річниці незалежності України. Тож сподіваюся, що цей період додасть усвідомлення важливої і якісної роботи парламенту і відповідальних рішень та дозволить зосередитися на головному.

Я так розумію, що у нас дійсно цей тиждень буде насичений, особливо який стосується кадрових питань. Знаємо, що свої заяви про відставку за власним бажанням подали міністр економіки та міністр інфраструктури. Також обговорюється питання відставки міністра охорони здоров'я.

Я собі дозволю сказати від імені меншості в парламенті, що неприпустимим є розгляд питання про звільнення урядовців без їхнього звіту в парламенті.

Хочу вкотре нагадати, що Україна – це парламентсько-президентська республіка. І згідно статті 113 Конституції України Кабінет Міністрів України відповідальний перед Президентом України та Верховною Радою, але підконтрольний і підзвітний Верховній Раді України. Тому, якщо ми хочемо, щоб парламент сприймався нами і громадянами України як ключовий орган влади в державі, у нас не може бути легкої прогулянки і фактичної втечі відповідальності для міністрів, які йдуть у відставку. Кожен з них має прозвітувати про свою роботу, пояснити, що вдалося, що ні. І громадяни України мають розуміти мотиви і причини такого звільнення.

По-друге, від тактичних кадрових питань Верховній Раді слід переходити до Стратегії розвитку країни. І прошу звернути увагу, що вже більше року уряд працює без затвердженої парламентом річної програми своєї діяльності. Тому цілком логічним виглядало б, щоб Верховна Рада отримала документ з чітким баченням критеріїв соціально-економічного розвитку, яких планує досягти Кабмін, та Програма дій уряду, за яку бере на себе відповідальність уряд, яка буде зрозуміла громадянам і парламенту зокрема.

Напередодні ми з Головою парламенту також брали участь у Міжнародній конференції "Парламентський контроль у ХХІ столітті", і ми в тому числі обговорювали важливість законодавчого закріплення прав опозиції у Верховній Раді як інструменту демократичного контролю меншості за діяльністю більшості та уряду.

Як віце-спікерка від опозиції я змушена констатувати, що у нас мало змінилося на краще в питаннях внесення до порядку денного Верховної Ради законопроектів від опозиційних фракцій. Актуальні, важливі та соціально орієнтовані законодавчі ініціативи парламентської меншості, на жаль, мало розглядаються у Верховній Раді.

Прошу не забувати, що Верховна Рада – це представницький орган всього українського народу, і фракції меншості також представляють відчутну частину українського суспільства в парламенті. І переконана, що змінити цю ситуацію можна лише на законодавчому рівні, інституалізація опозиції також є одним з ключових індикаторів успішності парламентської реформи та практичного втілення рекомендацій Місії Європарламенту на чолі з колишнім Президентом Петом Коксом.

З різних об'єктивних та суб'єктивних причин ми відійшли від концепції ухвалення окремого законопроекту про опозицію, оскільки більшість та меншість не дійшли спільної думки з приводу цього законопроекту. Натомість ми вирішили повернутися до норм Регламенту Верховної Ради в частині опозиційної діяльності, яка існувала 10 років тому і була викинута з Регламенту України. Очікуємо, що ці зміни до Регламенту будуть незабаром прийняті. Я знаю, що вже цей законопроект погоджений між керівництвом парламенту. Апарат Верховної Ради передав його на ознайомлення всім фракціям. Деякі фракції вже дали свої рекомендації і свої застереження. І я би дуже хотіла, щоб якнайшвидше цей законопроект появився у залі, і ми проголосували його, тому що, на мою думку, без забезпечення ефективної діяльності парламентської меншості та внутрішньої контрольної функції без гарантування та реалізації прав опозиції на законотворення неможливо в повній мірі забезпечити ефективну роботу парламенту, та відновити, найосновніше, довіру до Верховної Ради як до інституції в країні.

Н,у і хочу підтримати теж, пане Голово, вашу пропозицію про те, щоб якнайшвидше розглянути звіт уряду по постанові, яку повинен був виконати уряд в частині рекомендацій Верховної Ради по COVID. А також розглянути якнайшвидше винесений Комітетом з питань здоров'я нації, медичної допомоги та медичного страхування (№ 5415), який теж стосується забезпечення і пріоритетного розгляду на допомогу пацієнтам та медикам. Я думаю, що у нас буде дійсно напружений тиждень. Хотілося б його провести дуже і дуже результативно.

Дякую.

 

РАЗУМКОВ Д.О. Дякую, Олено Костянтинівно.

До слова запрошується Олександр Сергійович Корнієнко, партія "Слуга народу".

 

КОРНІЄНКО О.С. Доброго дня, шановні колеги! Дійсно у нас така цифра вимальовується цікава – 5 тижнів до закінчення п'ятої сесії офіційно. П'ять пленарних тижнів, хоча ми розуміємо, що і робота в комітетах дуже серйозна нам належить і робота з виборцями. Але саме за ці 5 пленарних тижнів у нас дуже багато є таких навіть різних тем, якими ми маємо зайнятися для того, щоб до кінця сесії вийти на канікули, як і личить відмінникам, із гарним результатом виконаних завдань.

Отже, у нас є державні питання. Насправді, у нас 30-річчя незалежності. І є кілька законопроектів, які важливо прийняти до, мабуть, щоб вони ввійшли в дію до дати незалежності. Це і те, що стосується державних символів, і, я думаю, що низка постанов урочистих. У нас, я думаю, буде урочисте засідання щодо річниці прийняття Конституції. Тобто у нас багато таких державотворчих є функцій, про які не треба забувати.

Так само з приводу Кримської платформи, яка буде відбуватися на День незалежності. Я думаю, що Верховна Рада має відновити і свої всі напрацювання, пов'язані з цим важливим питанням – статусом кримськотатарського народу. Завтра День пам'яті жертв геноциду кримськотатарського народу. Ми теж маємо обов'язково дати цьому місце і час у Верховній Раді.

Не забуваємо про важливі реформи, якими ми продовжуємо методично займатися. Сподіваємось, що в найближчі два тижні ми поставимо, якщо не крапку, то точно проміжну серйозну таку точку в питаннях земельної реформи. І завтра-післязавтра розблокуємо 2194, який заблокований, і завершимо законопроект про аукціони 2195, фактично щоб з 1 липня почався для людей, нормально почала реалізовуватись ця дуже важлива економічна реформа, яка буде давати зріст нашій економіці.

Так само у нас є питання приватизації, до  яких потрібно встигнути спробувати хоча б частково на цій сесії доторкнутися, завершити питання з індустріальними парками. І, звичайно, це питання податкової амністії, яке на минулому тижні вже комітет підготував до виносу в зал, ми сподіваємося, що найближчим часом воно буде в залі.

Це реформа правоохоронної сфери. Готовий до другого читання законопроект про Службу безпеки України, я думаю, що ми до кінця сесії так само маємо спробувати його прийняти. Це, звичайно, судова реформа, яку найбільше люди очікують, і  тут у нас є той пакет реформ, який за підтримки наших міжнародних партнерів реалізовується, і зміни по Вищій раді правосуддя, Вищій кваліфікаційній комісії. І, звичайно, це законопроект про Національне антикорупційне бюро (№ 5459), який вже цього тижня ми пропонуємо спробувати в першому читанні проголосувати.

Приєднуюсь до слів шановного Дмитра Олександровича щодо важливості  реформи децентралізації, ми про це 2 роки говоримо і, дійсно, хотілось би на цій сесії спрямувати до Конституційного Суду проект змін до Конституції. Запрошуємо всіх колег до обговорення, будемо пропонувати  міжфракційні обговорення за модерацією міжнародних партнерів для того,  щоб дійти згоди щодо фінальних позицій.

Не будемо забувати і про такі реформи, які стосуються фактично кожного в цій країні. Буквально в п'ятницю, за 117 підписів народних депутатів, було зареєстровано законопроект 5495 про особливості надання електронних публічних послуг. А це фактично, якщо простими словами, той самий Paperless, який, ми обіцяли, з 24 серпня вступить в дію. 

Зараз відбувається, прямо в ці хвилини, Diia Summit так званий, на якому презентуються абсолютно революційні для України послуги: онлайн зміна місця реєстрації, про що взагалі мріє вся країна давним-давно, позбутися цього штампу в паспорті ганебного; онлайн реєстрація бізнесу, онлайн реєстрація іпотеки для внутрішньо переміщених осіб і цифровий підпис у смартфоні – це взагалі унікальна, я думаю, у світі технологія, такої взагалі ніде немає. Це та реформа, яка дійсно зрозуміла більшості людей, і ми дуже вітаємо, і пропонуємо до неї доєднуватися у плані законопроектної роботи.

Я думаю, що пропозиція заслухати Прем'єр-міністра щодо виконання постанови по COVID, вона слушна, ми до неї тоді долучаємося, враховуючи можливі кадрові зміни у цьому напрямку на цьому тижні. Це буде і наступним таким стратегічним кроком, що не виконано, а що треба буде виконувати. Тому запрошуємо всіх до ефективної роботи.

 

РАЗУМКОВ Д.О. Дякую.

Бойко Юрій Анатолійович, "Опозиційна платформа – За життя".

 

БОЙКО Ю.А. Шановний пане спікер, шановні присутні! Два роки тому діючий Президент, його політична сила, йдучи на вибори, обіцяли громадянам України виконання декількох критично важливих для країни проблем. Це, перш за все, мир на Донбасі, це зменшення комунальних тарифів, це боротьба з бідністю, створення робочих місць і так далі.

Пройшло два роки і можна вже зробити висновки, що вони наробили. Можу сказати абсолютно відверто, що вся країна знає, що всі обіцянки залишилися, критично важливі обіцянки залишилися проваленими, і це колосальний обман суспільства. У нас немає миру на Донбасі, у нас зростають комунальні тарифи, у нас скорочуються робочі місця, і люди масово виїжджають з країни, у нас зростає бідність, тому що йде катастрофічно зростання цін і так далі.

І замість того, щоб виконувати обіцянки, які брали на себе, сьогоднішня влада пішла шляхом політичних репресій. Перше – закрили опозиційні телеканали, з яких казали правду про ситуацію в країні. Потім ввели санкції проти двох депутатів нашої фракції Медведчука і Козака. Потім пішли далі і голову політради нашої партії народного депутата Медведчука взагалі відправили під домашній арешт. Що це таке? Це означає, що стали на шлях політичних репресій, а це абсолютно тупиковий для країни шлях.

І коли почалися "видовища" на додаток до цих репресій, це стало вже абсолютно очевидно, що жодних висновків сьогоднішня влада не робить. Я маю на увазі так звані засідання Ради національної безпеки, які сьогоднішня влада перетворила в таку собі "таємну канцелярію", де узгоджуються сумнівні, з точки зору юридичної, рішення, де приймаються рішення, які другорядні в країні і не вирішують критично важливих проблем для країни. А насправді це йде підміна видовищами конкретної роботи і вирішення конкретних проблем.

І я наведу сьогодні приклад. Минулого тижня я був на пропускному пункті Майорське, це під Горлівкою. Це один з пропускних пунктів, з якого можуть люди з неконтрольованих територій перейти в Україну і побачити, як ми тут живемо, поспілкуватись з рідними. І через цей пункт проходило приблизно 4 тисячі людей на добу, цей пункт був зачинений за ініціативою так званої ДНР. Але у нас я жодного разу не чув, щоб була принципова позиція з боку нашої Мінської групи, в якій купа народу, і вони весь час роблять якісь заяви, весь час там якісь скандали. У нас є цілий віце-прем'єр з  реінтеграції територій. І тільки одного немає – за весь рік немає жодного практичного рішення стосовно того, щоб людям з тих територій показати, що ми про них турбуємося і що ми їх тут в країні у себе чекаємо. І такі речі ми бачимо всюди.

Тому у нас абсолютно чітка і зрозуміла позиція по наступному пленарному тижню. Я вважаю, що той порядок денний, який запропонований, він абсолютно не відображає реалій життя, і не відображає того, чого дійсно хочуть люди, і є намагання створити умови, коли парламент буде знову жити окремо від країни.

Наша позиція, що уряд, який провалив усі економічні програми, повинен іти у відставку. І не треба нам тут показувати якісь косметичні зміни у вигляді декількох міністрів, відволікати увагу суспільства. За всі провали відповідає весь уряд.

А парламент, і тут я згоден, абсолютну правду ви сказали, що треба заслухати і прийняти рішення стосовно виконання постанови по боротьбі з COVID. Тому що вона не виконана, ми всі це розуміємо. Провалили, згідно позиції "слуг народу", голосування за нову постанову, яка була внесена пару тижнів тому. І повернутись парламент повинен до прийняття Закону про зменшення комунальних тарифів, що також було провалено згідно, я вважаю, антинародної позиції правлячої монобільшості фракції "Слуга народу".

Оці речі, які будуть свідчить, що парламент дійсно займається питаннями людей, а не імітує бурну діяльність.

Дякую за увагу.

 

РАЗУМКОВ Д.О. Дякую, Юрію Анатолійовичу.

Порошенко Петро Олексійович, "Європейська солідарність".

 

ПОРОШЕНКО П.О. Дякую. Шановний пане Голово, шановні колеги! За три тижні перерви в роботі парламенту наша команда мала можливість здійснити низку дуже важливих поїздок по Україні.

Щойно я повернувся зі Львова. І хочу наголосити, що на сьогоднішній день людей по всій країні турбує головне питання – це стрімке погіршення рівня життя людей, яке пов'язане, в першу чергу, з незграбністю влади забезпечити зростаючі доходи людей, бо фактично рівень життя падає у зв'язку зі стрімким зростанням цін і комунальних тарифів.

Ми хотіли б категорично заперечити той спосіб, в який уряд намагається зараз вирішувати ці питання. Уряд прийняв відповідне рішення про регулювання цін на паливно-мастильні матеріали. І вчора ми почули, що ще 2 компанії приєдналися до фактично зняття з продажу окремих видів палива. Ми хочемо сказати: "Welcome back to USSR". Це повернення до радянських способів регулювання.

І хочу наголосити, може, пану Зеленському варто вийти з кортежу, сісти на велосипед і побачити, що і ціни на борошно зросли на 60 і більше відсотків, ціни на хліб зросли більш на 60 відсотків, ціни на м'ясо, ціни на цукор, ціни на яйця.

Друзі, я застерігаю, може, ви і ціни на ці продукти намагаєтеся в такий спосіб регулювати, створивши Держкомцін. То це призведе до того, що ми повернемо радянський дефіцит, і ці продукти будуть зникати з крамниць.

В Страсний тиждень, в п'ятницю, уряд прийняв рішення про прийняття "драконівської" Постанови про регулювання субсидій. Найбідніших людей, які мають право на компенсацію своїх видатків у вигляді субсидій, уряд загнав в злочинні черги в собезах для того, щоб вони переоформлювали субсидії, носячи додаткові довідки. Оце, що казав пан Корнієнко про Paperless, якщо вийти на вулицю і подивитися як це реалізується, зайдіть в собез – побачите під час COVID черги і знущання над людьми.

Я хотів би рекомендувати повернутися до практики, яка була запроваджена нашою командою, коли звичайною поштою тобі приходить відповідний зразок заяви і ти в автоматичному порядку нараховуєш собі субсидію. А з чим це пов'язано? Тому що свого часу у нас витрати на субсидії були 70 мільярдів, ви пропонуєте це скоротити менш ніж до 40 мільярдів. Свого часу субсидії отримували 7 мільйонів людей, ви пропонуєте, щоб зараз субсидії отримували 3 мільйони людей, а решту людей залишити сам-на-сам з своїми проблемами.

Я хотів би приєднатися до позиції щодо категоричної незгоди з відправкою у відставку ваших міністрів без відповідного звіту. Я хочу вас заспокоїти: не треба шукати цапа-відбувайла, ні Степанов, ні міністр економіки, ні міністр інфраструктури не були міністрами, у нас міністрами працює Зеленський. У нас немає парламентсько-президентської республіки, у нас є офісно-президентська республіка, де Зеленський і голова його Офісу керує всім.

І наша пропозиція, шановний пане Голово, повністю підтримуючи вашу пропозицію щодо того, щоб заслухати по виконанню постанови уряду, обов'язково додати туди звіт про використання коштів антиковідного фонду і притягнення до відповідальності. Це я прошу наголосити, що ми не захищаємо Степанова, Степанов має бути знятий разом з урядом і, можливо, опинитися за ґратами, але ключову відповідальність за жахливі смерті українців несе Зеленський. 

І останнє. Пане Голово, я прошу поставити на голосування комісію "Вагнера". Вже рік ця комісія, завдяки блокуванню "Слуг народу", не може бути проголосована в Раді і зрада України…

 

РАЗУМКОВ Д.О. Дякую.

Петре Олексійовичу, обидві тимчасові слідчі комісії стоять на цьому тижні в порядку денному.

Юлія Володимирівна Тимошенко, "Батьківщина".

 

ТИМОШЕНКО Ю.В. Шановні колеги, я хочу звернути вашу увагу на те, який порядок денний форсується. Дивіться: велика приватизація, продаж землі, доступ через продаж землі до розробки наших українських корисних копалин. Наприклад, "інвестняні" – це створення офшорних зон для мегаолігархії як глобальної, так і української мегаолігархії. Крім того, створюється офшорна зона всередині України, яка буде називатися "індустріальні парки". Розбазарюються всі ресурси і можливості країни, будується свіжа олігархія. І тому не звертайте увагу на цю шумну боротьбу з олігархією, тому що тут формується зараз мегаолігархія з мегаресурсами, а все інше, шумиха ця, це просто прикриття, це театр, це фейк, який мусить прикрити розвал державного управління і крайню бідність людей, несправедливість по відношенню до людей.

І одним з таких важливих стратегічних рішень, які приймаються проти інтересів держави – це з 1 липня вводиться розпродаж сільськогосподарської землі, починає діяти закон. Я хочу нагадати вам, що це не просто розпродаж, а цим законом також надане право володіти українською сільськогосподарською землею іноземним банкам. Цей парламент проголосував за це всупереч волі народу, тому що це фейковий парламент.

Я хочу, щоб українці, які дивляться зараз Погоджувальну раду знали, що це не парламент – це обслуговуючий персонал Офісу Президента і олігархії, які стоїть і управляє цим. Всі голоси, які тут збираються, ці голоси нічого спільного не мають з волею народу.

Я хочу нагадати, що останні місяці ми не раз говорили, і буквально декілька днів тому ще одне соціологічне опитування проведено, за те, щоб провести референдум щодо заборони продажу сільськогосподарської землі 77  відсотків людей в Україні. Прийти на референдум хочуть 75 відсотків людей, 64 – хочуть проголосувати проти продажу землі, і тільки 30, біля 30 – ті, які думають про те, продавати землю чи ні. Величезна перевага в країні тих людей, які абсолютно адекватно розуміють, що продаж землі – це друга ваучеризація країни. Це другі ваучери, які розвалили нашу індустрію, нашу промислову всю систему країни, зараз вони хочуть те саме зробити з землею.

Всупереч того, що Зеленський прекрасно знає результати соціологічних опитувань і волю народу не продавати землю, він всупереч волі народу діє. З 1 липня він хоче масово почати розпродавати українську землю. Дорогі друзі – це фейкове народовладдя.

Тепер, можливо, був би вихід в референдумі, і на 22 травня наша команда разом з народом України буде проводити перше засідання ініціативної групи велике, де будуть десятки тисяч людей, які будуть входити в ініціативну групу, і буде розпочатий референдум, якщо Президент особисто його не заблокує.

Але хочу поінформувати вас, що вже в ці дні в місті Дніпро, за ініціативою Офісу Президента, я думаю, "під дахом" Президента, зібрали 5 фейкових ініціативних груп по декілька людей і зареєстрували ініціативні групи по проведенню референдуму по продажу землі щодо заборони, про заборону продажу марихуани, про заборону грального бізнесу, заборону стратегічної приватизації ключових об'єктів України і так далі. Тобто ті питання, які хотіли ми разом з суспільством підняти, вони зараз зливають через фейкові ініціативні групи, які нашвидкуруч зареєстровані в ЦВК, для того, щоб зупинити справжні референдуми. От вам фейкове народовладдя.

Але, дорогі друзі, не пройде. Президент прямо порушує Конституцію, підписуючи антиконституційні закони про розпродаж сільськогосподарської землі. Він попереджений був моїми листами, що він порушує Конституцію як гарант Конституції і підписує закони, які протирічать одинадцяти статтям Конституції. Це кримінальна справа. І я хочу, щоб він знав, що так йому це не зійде з рук.

Наша команда разом з народом України буде проводити референдум і буде добиватися його проведення. 22 травня ми закликаємо всіх людей, які хочуть прийти і стати членами ініціативної групи, стати. Ми не дамо цій банді, яка зараз при владі, розпродати…

 

РАЗУМКОВ Д.О. Костенко Роман Васильович, фракція "Голос".

 

КОСТЕНКО Р.В. Шановні колеги, щоб гарантувати безпеку країни та громадян, нам потрібно діяти послідовно та рішуче. І місія Верховної Ради зараз – це повернути країну до нормального життя та розвитку.

Ми в "Голосі" переконані, що для цього потрібно забезпечити, перше – це масову вакцинацію громадян. Друге – підтримати бізнес та економіку. Третє – почати боротися системно з безробіттям. Тому що вже Прем'єр-міністр Шмигаль заявив про те, що у нас більше 1 мільйона безробітних. І, четверте – ми повинні не забувати, що агресор нікуди не подівся, і ми маємо бути готові системно та прагматично захищати нашу країну.

Як це зробити? Працювати щодня, мати чіткий план дій в економіці, медицині, в питаннях національної безпеки. Цього можна досягти тільки маючи професіональних людей на ключових посадах.

На цьому тижні Рада розглядатиме відставку трьох міністрів: Петрашка, Криклія та Степанова. Особливу увагу хочемо звернути на останнього.

Партія "Голос", яка зібрала 150 підписів за відставку Степанова, вважає, що ця відставка затягнулася. І що це потрібно було зробити ще влітку, коли ми тільки починали збирати підписи. Але при всьому тому Степанов повинен буде пояснити, чому в першу чергу МОЗ закуповувало захисні маски і халати по цінам, вдвічі вищим за ринкові ціни? Чому провалено масове тестування? Чому провалено закупівлю вакцин та організацію масової вакцинації?

Ми вважаємо, що одним з перших завдань будь-якої людини на посаді міністра охорони здоров'я – це буде забезпечення лікарень киснем, тих лікарень, які безпосередньо працюють з хворими на коронавірус. Моя колега по "Голосу" Інна Совсун зареєструвала законопроект щодо забезпечення лікарень кисневими станціями. Кисневі станції дозволяють вирішити проблему забезпечення лікарень киснем системно та довгостроково. Ми закликаємо всіх проголосувати за цей законопроект.

Чи буде "Голос" голосувати за нових міністрів? Перше, чого ми хочемо, – це побачити від кандидатів аналіз того, що відбувається у сферах їх відповідальності зараз, чіткого плану дій. Якщо ми не побачимо плану від кожного міністра, що відповідає інтересам, то як ми можемо за це голосувати?

І останнє, шановні колеги. На цьому тижні буде в порядку денному стояти одна постанова про "вагнерівців" і законопроект про військових капеланів.

Що я хочу сказати? Ми добились того, що постанова стала в порядок денний. Ми повинні проголосувати зараз цю постанову і створити тимчасову слідчу комісію. І ще раз показати нашим громадянам, нашому суспільству те, що Верховна Рада якраз є тим майданчиком, який може виправляти помилки уряду і помилки в тому числі Офісу Президента.

Ми повинні розказати правду, чи була зрада в Офісі, чи ні.

І зараз це особливо важливо тоді, коли ворог стягує свої війська до наших кордонів, і ми знаємо, що попри заяви ніякого відведення не відбувається, всі війська знаходяться на своїх позиціях. Це перше.

І ми закликаємо всіх в першу чергу проголосувати за Постанову 4105, конкретно Постанову про створення ТСК по "вагнерівцям", по зриву так званої спецоперації, а не про її альтернативну так звану "про все".

І друге. Буде стояти також законопроект, мій законопроект, законопроект комітету про військове капеланство. Цей законопроект стоїть в порядку денному, і я закликаю всіх самим відкрити цей законопроект і почитати його, тому що зараз з'явилося дуже багато маніпуляцій про те, що він містить дискримінаційні норми. Ніяких дискримінаційних норм там немає, і я закликаю всіх впевнитися і проголосувати за  цей законопроект.

Я позавчора повернувся з лінії розмежування, спілкувався з військовими, які в тому числі чекають цього законопроекту. Ми повинні забезпечити душпастирську опіку наших військовослужбовців, соціальний захист наших капеланів, які зараз знаходяться на передовій лінії і допомагають нашим військовослужбовцям. І ми повинні в першу чергу, і скажемо так, це буде ще один крок до вступу нашої країни в НАТО.

Дякую.

 

РАЗУМКОВ Д.О. Дякую.

До слова запрошується Бондар Віктор Васильович, "За майбутнє".

 

БОНДАР В.В. Дякую, Дмитре Олександровичу.

Шановні колеги, на цьому тижні, ми  розуміємо, що влада хоче в першу чергу провести кадрові зміни в уряді. Ми можемо підтримувати ці зміни, вони по суті ні на що не впливають, бо як ми бачимо разом з вами, уряд сьогодні діє взагалі безсистемно, немає ніякої логіки в діях уряду і зміна там окремих міністрів особливо нічого не змінює в цілому ні для країни, ні для діяльності самого уряду.

Якщо подивитися, майже скоро рік буде існування цього уряду, то  населення України тільки біднішає, біднішає на очах, шалено піднімаються ціни навколо на все: на продукти харчування, на житлово-комунальні послуги, шалено зростають борги населення – і це все політика уряду, яку сьогодні ми спостерігаємо.

Зміна прізвищ нічого не міняє, бо по суті сьогодні населення України навіть прізвища не може згадати, хто ті  міністри і чим вони займалися, і чим вони прославилися за свою каденцію. Я не говорю про тих, яких звільняють, я говорю про всіх міністрів, практично 80 відсотків там абсолютно непрофесійні люди, і лише там п'ята частина можуть показати результати і бути відомі для країни.

А давайте подивимося на підсумки більш детальніше. Що турбує сьогодні людей, про що хотілося б підняти питання, щоб уряд все ж таки прозвітував? Зростання тарифів. Тарифи, я говорю неодноразово, за рік зросли майже на 26,5 відсотка. Подивіться на газ: на 89,9 відсотка, майже на 90 відсотків, зросли тарифи на газ. Вартість послуг житлово-комунального господарства зросла на 46 відсотків. І це буквально за рік роботи цього уряду, і цієї влади.

Про що це говорить? Що таке шалене зростання темпів тарифів на електроенергію, газ і так далі, призводить до подорожчання так само і цін, цін на продукти і все інше, бо воно перекладається в промисловість, перекладається у виробництво. І далі це як лавина починає набирати оберти, і сьогодні ніхто не дає навіть відповіді, особливо уряд, як вони планують цю лавину зупиняти, як вони планують дати назад зменшення тарифів і так далі.

Але турбує інше. Подивіться, яка соціальна несправедливість народжується, подивіться, який цинізм виникає сьогодні з боку уряду. 8,6 мільйона пенсіонерів отримує пенсію менше 4 тисяч гривень, це 77 відсотків пенсіонерів. В той же час за послугами і за субсидіями звернулося 3,1 мільйона населення, з них 2,1 мільйона – це пенсіонери. Я ще раз повторюю, 8,6 мільйона пенсіонерів отримує менше 4 тисяч гривень пенсію, і 2,1 мільйона пенсіонерів отримувало субсидії. Це значить, що 6,5 мільйона пенсіонерів, які отримують менше 4 тисяч гривень пенсію, взагалі залишилися без субсидії, їх поставили на межу виживання. Після сплати комунальних послуг у них практично не залишається грошей ні на продукти харчування, ні на ліки. То подивіться тоді підходи: невже це держава сьогодні сучасна в центрі Європи, яка залишає своїх 6,5 мільйона пенсіонерів практично на межі виживання? І тільки, коли ти стаєш буквально жебраком, коли в тебе нічого немає, тоді тобі можуть надати якусь субсидію, допомогти. То це той уряд, який сьогодні думає про своє майбутнє, думає про майбутнє цих людей, думає, як допомогти соціально? Ні. Це уряд, який просто споживає і відбуває, знаєте, імітує свою діяльність.

Подивіться, як позростали борги населення, а це в тому числі пенсіонери, бо вони вже не мають можливість платити, – за рік майже на 25 мільярдів зросли борги населення за житлово-комунальні послуги. Майже 80 мільярдів гривень боргів тільки у населення. І при тому послуги за рік зросли майже на 45 відсотків. На 7,2 мільярда за рік зросла вартість послуг житлово-комунального господарства по країні. І це відповідь про те, як сьогодні уряд займається соціальними проблемами, як він турбується про пенсіонерів, взагалі чим вони займаються.

Тому ми, безумовно, будемо підтримувати і голосувати за зміну не тільки міністрів, а й взагалі треба підхід виважений по всьому уряду. Чим уряд займається, яка мета уряду на цей рік, які економічні питання він планує розглянути в цьому році? Яка економічна модель будується в Україні? Коли ми нарешті почнемо змінювати сировинну модель на модель підтримки виробництва? Коли ми нарешті почнемо слухати реальні програми розвитку енергетики країни, транспортної галузі? Коли ми нарешті побачимо програму промислову для України?

Оце мала би бути модель і відповідь від уряду. Тоді б пішло зростання і доходів населення, і заробітних плат, і молодь не тікала б з країни.

 

РАЗУМКОВ Д.О. Дякую.

Олег Іванович Кулініч, "Довіра".

 

КУЛІНІЧ О.І. Дякую.

Шановний пане Голово, шановні колеги! Під час минулої Погоджувальної ради я озвучив надзвичайно важливу проблему, яка на сьогодні турбує наших пенсіонерів. Мова йде про доставку пенсій.

Хочу нагадати, що згідно Постанови Кабінету Міністрів № 277 безкоштовна доставка пенсій та соціальних допомог скасовується з 1 вересня 2021 року. Ці послуги залишаються лише для певної категорії пенсіонерів: це інваліди І групи, це особи, які потребують стороннього догляду, і пенсіонери старші 80 років.

Дуже добре, що Прем’єр-міністр публічно відреагував на наші чисельні звернення, на підняту нами проблему, і заявив, що "Укрпошта" і надалі доставлятиме пенсію в населені пункти, де їх виплату неможливо проводити через банківські відділення. Але публічна заява – це все дуже добре, однак Пенсійний фонд в своїй роботі керується виключно офіційними державними документами. На сьогодні це Постанова Кабінету Міністрів № 277, іншого немає, де чітко сказано, що "Укрпошта" надаватиме послуги з доставки пенсій виключно до 1 вересня 2021 року, а з 1 вересня виплати усім пенсіонерам за винятком тих категорій осіб, які я щойно озвучив, здійснюватимуться через поточні карткові рахунки або за допомогою оператора поштового зв'язку, і ці послуги будуть платними.

Згідно цієї постанови банк виступає посередником між Пенсійним фондом і безпосередньо пенсіонерами. І в постанові чітко сказано, що залучення оператора поштового зв'язку до доставки пенсій у разі, якщо в тому чи іншому населеному пункті відсутнє відділення банку, це є право банку, ще раз повторюю, це право банку, а не обов'язок, тому обов'язково цю постанову треба переглядати, тому що ми можемо спричинити, якщо ця постанова буде реалізована, колапс в пенсійній системі нашої держави.

Ми ретельно вивчили ситуацію, яка зараз є в державі, згідно мережі банків, направили дуже багато звернень від депутатів нашої групи "Довіра" до представників різних банків. От за поточний рік така статистика: було закрито 811 відділень, і найбільше відділень якраз закрили державні банки. На наші чисельні звернення керівники цих відділень дають відповідь, що це все здійснюється з точки зору економічної доцільності. По факту на сьогодні  відділення банків та банкомати є лише в 4 відсотках населених пунктів.

Тому в мене запитання до міністра соціальної політики, взагалі до Кабміну. Чим ви керувалися, коли готували цю постанову? Дороги в населених пунктах, між населеними пунктами в сільській місцевості майже відсутні, достатньої кількості відділень банків, їх просто немає, транспортне сполучення відсутнє – це з одного боку. А з іншого боку, ще й забираємо безкоштовну доставку пенсій. Ніякої логіки абсолютно немає.

Тому, ще раз повторюю, ми звертаємося офіційно до Кабінету Міністрів з вимогою переглянути цю постанову і врахувати ті болючі питання, які я щойно озвучив, тому що це дуже важливо для наших пенсіонерів, яким і зараз в цій ситуації дуже і дуже нелегко.

Ще одне, що дуже важливо, хотів би озвучити, це дуже добре, що під час останнього засідання Консультативної ради з питань місцевого самоврядування під головуванням спікера Верховної Ради, вас, пане Голово, була озвучена дуже важлива проблема – обговорювалося активно питання щодо зарахування ПДФО  до місцевих бюджетів.

Хочу нагадати, що ще в березні цього року наша депутатська група разом з колегами зареєструвала багато законодавчих ініціатив стосовно цієї проблематики. На сьогодні в парламенті зареєстровано 13 законодавчих актів стосовно зарахування ПДФО  до місцевих бюджетів від представників різних депутатських фракцій та груп.

Наша ініціатива отримала багато позитивних відгуків від представників органів місцевого самоврядування, від профільних асоціацій, від народних депутатів. Тому зараз дуже важливо на базі цих законопроектів створити такий дієвий законодавчий акт, який дійсно забезпечує наші громади фінансовим  ресурсом. Тому що ПДФО, хочу нагадати, – це один із таких важливих інструментів для наповнення місцевих бюджетів.

Хотів би в цьому контексті також сказати про законопроект 3289 щодо спрощення закупок для об'єктів соціальної сфери. Він стоїть в порядку денному на четвер, тому прошу колег його підтримати, тому що ми мали дуже багато звернень від представників органів  місцевого самоврядування  до нашої групи.

Також прохання до вас, пане Голово, включити до найближчого пленарного тижня, можливо, на цей пленарний тиждень, законопроект 3034 щодо обмеження заробітних плат посадовців, він пройшов профільний комітет і готовий до розгляду в сесійній залі.

Дякую.

 

РАЗУМКОВ Д.О.  Дякую.

Шановні колеги, голови комітетів, будь ласка, хто бажає виступити?

Потураєв Микита Русланович.

 

ПОТУРАЄВ М.Р. Дякую, Дмитре Олександровичу.

У мене дуже коротке одне прохання. Я думаю, що чисто з технічних причин ми не поставили в порядок денний Постанову № 5343 про вшанування пам'яті дітей, які загинули внаслідок збройної агресії Російської Федерації проти України. Її дуже бажано прийняти на цьому тижні, бо там спливають певні терміни, коли ми мали би дати політичну оцінку.

Ми також зараз в комітеті готуємо Постанову про соціальний захист дітей-жертв російської війни проти України, але вона буде трохи згодом і не прив'язана до певних дат Організації Об'єднаних Націй. Її підписали представники всіх фракцій без виключення, вона не займе у нас багато часу, а як політична декларація нашого парламенту дуже важлива.

Тому я б дуже просив би включити в наш порядок денний проект Постанови № 5343.

Дякую.

 

РАЗУМКОВ Д.О. Наталуха Дмитро Андрійович.

 

НАТАЛУХА Д.А. Шановний Дмитре Олександровичу, шановні колеги! Дуже дякую.

Хотів би зазначити, що на цьому тижні декілька критично важливих справді ініціатив стоять в порядку денному, зокрема 5118, 5119 стоять законопроекти про підтримку малих виробників пива.

На минулому тижні був з'їзд цих виробників в місті Львові, я на ньому був. Галузь дуже чекає на ці законопроекти, капіталізація цієї галузі до 2025 року в світі може сягнути 500 мільярдів доларів США. Якщо ми зможемо допомогти їм бути конкурентними на глобальних умовах, цілком можливо Україна отримає нову нішу для заробітку грошей.

Стосовно законопроекту 4185, теж прошу колег підтримати його в залі – надзвичайно важливий законопроект щодо гарантійних зобов'язань в електронному вигляді. Цього законопроекту чекають багато провідних технологічних компаній, таких як Apple і інші компанії, для яких цей законопроект є суттєвою умовою заходу на український ринок.

Врешті, я хотів сказати, що члени нашого комітету і я особисто минулого тижня так само були на Львівщині з візитом до "індустріальних парків". Надзвичайно тепло зустріла громадськість і бізнес, співтовариство  цей законопроект в першому читанні, дуже чекають на друге читання. Справді, вже є іноземні компанії, які не просто готові, а стали резидентами і чекають на прийняття законопроекту в другому читанні.

І нарешті проект закону 5017 про космічну діяльність і про Космічне  агентство. Я хотів би сказати, що у нас космічна галузь зазнає збитків і закрила 2020 рік з 810 мільйонами гривень чистого збитку. "Південмаш" – 672 мільйони чистого збитку, КБ "Південне" виходить на одноденний робочий день, вперше за всю свою історію існування…

 

РАЗУМКОВ Д.О. Дякую.

Радуцький Михайло Борисович.

 

РАДУЦЬКИЙ М.Б. Дякую, Дмитре Олександровичу.

По-перше, хотів би вам подякувати, що ви підтримали пропозицію комітету заслухати звіт уряду по Постанові по боротьбі з COVID. Це дійсно дуже важливо, бо дуже багато кривотолков, надходять інші постанови, де вже кажуть, що винні хто завгодно. Тому хотілось би від уряду почути, що зроблено і що робити далі, стратегічну позицію. Бо те, що ми сьогодні маємо трошки більше 2 тисяч захворівших, це не означає, що COVID відійшов від України, і треба чекати і наступну хвилю, і розуміємо, що вакцинація до серпня в нас не відбудеться на 100 відсотків.

Також я би просив колег підтримати, у нас 3 дуже важливих законопроекти стоять на цей тиждень. Це 5122, ви всі знаєте, про резонансні події, коли діти мають доступ до ліків і роблять самогубство, приймаючи ліки. Це закон, який регулює продаж ліків неповнолітнім дітям. Я би дуже просив, щоб колеги підтримали.

Дуже важливо підтримати, і про це казала шановна пані Олена, законопроект 5415 – це виправлення технічних недоопрацювань в Законі про страхові виплати медикам, які отримали інвалідність, або родинам, в яких загинув медичний працівник. Там дуже короткий закон, і ми дуже би просили, щоб його прийняти за основу і в цілому, бо дійсно зараз не проходять виплати саме через те…

І також на цьому тижні ми плануємо на ваш розсуд виставити законопроект про шкідливий вплив тютюну на здоров'я громадян України. Це законопроект, який повністю відповідає європейським директивам. І дуже просимо, щоб колеги віднеслись до свого здоров'я і до здоров'я громадян з великою повагою і підтримали цей законопроект в першому читанні.

Дякую.

 

РАЗУМКОВ Д.О. Дякую.

Климпуш-Цинцадзе Іванна Орестівна.

 

КЛИМПУШ-ЦИНЦАДЗЕ І.О. Дуже дякую, шановний пане Голово.

Шановні колеги, я хотіла би підтримати включення в порядок денний наступного тижня кілька проектів законів, які спрямовані на ратифікацію наших міжнародно-правових зобов'язань, їх є 7.  

Але хотіла би звернути увагу на те, щоб ми їх все-таки розглядали або за повною процедурою, або принаймні за скороченою процедурою з виступами суб'єктів права законодавчої ініціативи і визначеного головним комітетом співдоповідача, а також виступами народних депутатів України. Через те, що потім виявляється, якщо ми просто без цього обговорення розглядаємо ці законопроекти, виявляється, що ми не знаємо про те, чи наші колеги народні депутати не знають про те, що ж такого, яких зобов'язань взяла на себе Україна. Це перше.

І друге. Я хотіла би звернути увагу колег голів комітетів на те, що велика кількість законопроектів, які будуть розглядатися цього тижня у парламенті включно, до речі, з тим, про який зараз говорив пан Радуцький, вони все-таки потребують доопрацювання відповідно до наших зобов'язань за Угодою про асоціацію, і відповідно до того, що їх потрібно привести у повну відповідність до директив і регламентів Європейського Союзу.

Ну, і, власне кажучи, колеги, ми буквально в суботу святкували День Європи в Україні, то хотіла би просити, щоб не обмежувалися ми лише гаслами того, що ми йдемо до Європи, а насправді відпрацьовували всі законопроекти і в парламенті, і ті, які поступають від уряду, відповідно до наших зобов'язань. І від урядовців чекаємо законопроектів з повними таблицями відповідності. Це те, що має робити уряд. І я сподіваюсь, що уряд нарешті до нас дослухається.

Дякую.

 

РАЗУМКОВ Д.О. Дякую.

Завітневич Олександр Михайлович.

 

ЗАВІТНЕВИЧ О.М. Дякую.

Шановний Дмитре Олександровичу, шановні колеги, дякую за включення двох законопроектів від нашого комітету.

Але хотів би всіх попросити підтримати законопроект, який наразі дуже важливий для Збройних Сил України і інших військових формувань – це закон для розгляду у першому читанні, проект Закону про Службу військового капеланства (реєстраційний номер 4626) в середу. Тому, колеги, буду дуже вдячний, і знову ж таки попрошу вас підтримати цей законопроект, який сьогодні надважливий.

Дякую.

 

РАЗУМКОВ Д.О. Бабак Сергій Віталійович.

 

БАБАК С.В. Доброго дня, шановні колеги! Дмитре Олександровичу, хочу окремо подякувати за те, що в День науки відвідали Міжнародний дитячий центр "Артек". Це справді дуже важливо для дітей, там в основному знаходяться діти із соціально незахищених родин, з малозабезпечених. Це для них велика подія, як і для самого "Артеку", який був переміщений, на жаль, з Криму до Пущі-Водиці. Ми були справді вражені і сучасними лабораторіями, і методиками викладання, а найголовніше, що були вражені масштабом і глибиною мислення дітей, які там знаходяться.

25 травня ми проведемо виїзне засідання комітету у дитячому центрі "Артек" з пані Галиною Третьяковою. Я впевнений, ми зробимо робочий візит, можливо, запросимо із собою міністра соціальної політики для того, щоб вирішити більш системні проблеми, які є у дитячому центрі. Однією з них, наприклад, є те, що під час переміщення з Криму їм передали санаторій, який мав на своєму балансі 25 мільйонів боргів перед "Нафтогазом".

Добре, що Кабінет Міністрів заклав у бюджеті на цей рік погашення цих боргів, але, на жаль, не заклали те, що з цих платежів потрібно буде заплатити податок на прибуток, що складає більше 4 мільйонів, яких у цього дитячого центру звісно немає. Я дуже попрошу Кабінет Міністрів спільно з Державним управлінням справами знайти рішення цієї проблеми.

Ще одне. До Дня науки, шановні колеги, ми комітетом зареєстрували законопроект з нормою, яка прямо передбачена Законом про науку і науково-технічну діяльність, але, на жаль, вже багато років не була зафіксована у Податковому і Митному кодексі. Мова йде про звільнення від сплати ввізного мита і звільнення від оподаткування наукових приладів і обладнання, реактивів до них і запасних частин для наукових установ і університетів, які ввозять це обладнання для своїх власних наукових досліджень.

Тому, колеги, я дуже прошу всі комітети це підтримати, кого це стосується, і підтримати потім в залі.

Дякую.

 

РАЗУМКОВ Д.О. Дякую.

Костін Андрій Євгенович.

 

КОСТІН А.Є. Дякую, Дмитре Олександровичу.

Шановні колеги, я хочу повідомити, що Комітет з питань правової політики продовжує активну роботу над законопроектами, які стосуються реформування судової системи, системи судоустрою. Минулого тижня комітетом підготовлений для розгляду в першому читанні і законопроект № 5068, який стосується подальшого реформування Вищої ради правосуддя. Безумовно, законопроект викликає резонанс, і він містить деякі революційні положення. Між тим, ми отримали у відповідь на звернення Верховної Ради висновок Венеційської комісії, який теж був опрацьований народними депутатами членами комітету. Цей законопроект рекомендований членами комітету до прийняття в першому читанні. Будемо наступного тижня його приймати, голосувати в залі Верховної Ради з розумінням того, що між першим та другим читанням законопроект буде доопрацьований Комітетом з питань правової політики з урахуванням деяких пропозицій і рекомендацій Венеційської комісії.

Реформування Вищої ради правосуддя – це важливий крок для відновлення і підвищення довіри громадян України та інвесторів до роботи судової системи.

Дякую.

 

РАЗУМКОВ Д.О. Дякую.

Галина Миколаївна Третьякова.

 

ТРЕТЬЯКОВА Г.М. Дякую, шановний головуючий!

Шановні керівники фракцій, Комітет соціальної політики вдячний за включення до порядку денного низки законопроектів, що стосуються соціальних питань, і пропонує доповнити цю низку законопроектів ще одним за номером 4542 – це законопроект Кабінету Міністрів України. Він впроваджує в Україні те, що зробила міжнародна спільнота в 2016 році, прийнявши міжнародний стандарт ISO 9999:2016 з назвою "Assistive products for persons with disability – Classification and terminology", яким встановлено класифікацію та термінологію технічних та інших засобів реабілітації для людей з інвалідністю.

Для того, щоб і вимоги до якості засобів реабілітації в Україні були запроваджені на світовому рівні, цей законопроект впроваджує на законодавчому рівні ДСТУ, який був прийнятий у 2019 році і набрав чинності з 1 січня 2020 року, – 7202 від 2019 року, і дозволить нам в бюджетному процесі на наступний рік вимоги до якості засобів реабілітації для людей з інвалідністю робити на світовому рівні.

Головне науково-експертне управління не заперечує можливості прийняття законопроекту. Комітет соціальної політики та захисту прав ветеранів на своєму засіданні 11 березня прийняв позитивне рішення рекомендувати Верховній Раді прийняти законопроект у першому читанні.

Дякую.

 

РАЗУМКОВ Д.О. Дякую.

Гетманцев Данило Олександрович.

 

ГЕТМАНЦЕВ Д.О. Дякую.

Шановний Голово, шановні колеги, хочу проінформувати, що Комітет з питань фінансів, податкової політики, а також правоохоронний комітет провели конкурси і визначили претендентів від Верховної Ради, відповідно до Закону про Бюро економічної безпеки, для участі в комісії по визначенню Директора Бюро економічної безпеки.

Ми зареєстрували постанови, це номери: 5462, 5494. І просимо включити до порядку денного цього тижня розгляд цих постанов у залі, аби ми не зволікали зі створенням Бюро економічної безпеки.

Також хочу повідомити, що на комітеті минулого тижня були розглянуті дуже важливі законопроекти. Перший законопроект – це 5776, це податкова частина законодавства чи пакету законопроектів по "Дія Сіті".

І друге – це податкова амністія, великий законопроект, який ми рекомендували для прийняття у другому читанні в залі. Сьогодні ще триває робота над таблицею. Якщо, я думаю, що сьогодні-завтра ми завершимо цю роботу, вивісимо таблицю. Просимо ознайомитися та підтримати проект закону Президента в залі.

Дякую.

 

РАЗУМКОВ Д.О. Шуфрич Нестор Іванович.

 

ШУФРИЧ Н.І. Дякую.

Шановний головуючий, шановні колеги! На жаль, ми вже відчуваємо вибори в Харкові. Стався, на жаль, напад на журналіста RegioNews Іллю Колтунова. Сподіваємося, що поліція дасть вичерпну оцінку цього інциденту. Порушили кримінальну справу і подана заява щодо цих дій.

Також я абсолютно переконаний, що Верховна Рада після рішення апеляційного суду щодо визнання незаконним рішення про непроведення виборів в 16 ОТГ Донецької, Луганської області, там теж їх призначать. І ми очікуємо також протистояння, в тому числі і щодо дій проти журналістів.

Взагалі зі свободою слова в Україні зараз є немало проблем. Не працює 3 канали, робота яких була зупинена на підставі звинувачення їх власника Тараса Козака в тероризмі. Не працює "Перший незалежний", якого листом СБУ відключили від сигналу. А замість очікуваних підозр щодо тероризму ми побачили нові репресії проти лідерів опозиції.

Медведчук також був звинувачений саме в тероризмі, отримав підозри, які не витримали критики жодних визнаних юристів. І навіть суддя, який був доволі лояльний до влади, не спромігся надати дозвіл на арешт і змушений був прокуратурі відмовити. І все це на фоні того, що ми є фактично першими зараз за кількістю померлих в день в світі, якщо ми будемо рахувати кількість померлих до чисельності населення. Крім того, ми вже є восьмими за загальною кількістю загиблих. Ціна за кубометр газу 7,96 гривень, а мінімальна пенсія 1 тисяча 760…

Дякую.

 

РАЗУМКОВ Д.О. Монастирський Денис Анатолійович.

 

МОНАСТИРСЬКИЙ Д.А. Шановний Голово, шановні колеги, шановні громадяни України! Я хочу відреагувати на резонансну подію, яка сталася в ніч з п'ятниці на суботу в Луганській області. Зокрема, водій автомобіля  в'їхав в групу дітей, загинула поки що одна дитина, а це було чотири підлітки, троє знаходяться в лікарні в реанімації. Одною з причин – це було те, що водій був п'яний. Але іншою причиною – це було поза межами населеного пункту, неосвітлена частина між двома селами, було те, що діти не мали світловідбивних елементів. Це те, що рятує життя в усій Європі.

І я хочу звернути увагу на той законопроект, який дає можливість на одяг, і зобов'язує наносити такі світловідбивні елементи і виробників, і громадян.  В правилах дорожнього руху це вже є, але ми маємо прийняти ще два законопроекти, які Верховна Рада вже підтримала в першому читанні, і зараз готові вони від комітету на друге читання – це законопроекти 2694 і 2696, які, я думаю, що поступово зможуть змінити цю практику, і ми, як і у всій Європі, зможемо завдяки цій дуже простій речі, зберігати і рятувати життя людей.

Дякую, і прошу також підтримати їх постановку в найближчі пленарні тижні. Дякую вам.

 

РАЗУМКОВ Д.О. Лубінець Дмитро Валерійович.

 

ЛУБІНЕЦЬ Д.В. Шановний Дмитре Олександровичу, шановні колеги, громадяни України! Як ви знаєте, в нашому комітеті працює робоча група по напрацюванню нової редакції Закону України "Про національні меншини в Україні". В рамках широких консультацій з представниками національних меншин та плану роботи нашого комітету ми на наступному тижні будемо робити регіональні моніторингові візити до міст компактного проживання національних меншин.

24 травня ми будемо відвідувати Донецьку область, 26-го – Одеську, 28-го – Чернівецьку, і 31 травня ми будемо відвідувати Закарпатську область. Зустрічі та обговорення будуть, як онлайн, так і офлайн, графік буде розміщений на нашій сторінці комітету. Прошу народних депутатів та представників національних меншин прийняти участь та долучитись.

Також, Дмитре Олександровичу, прошу поставити законопроект 4564 в порядок денний, він є вкрай важливим. Це питання гостро стоїть для дітей, які будуть отримувати паспорт для внутрішньо переміщених осіб, зараз вони отримують без  вказівки адреси. Цим законопроектом ми це врегулюємо.

І був зареєстрований законопроект 5463 – це вже сьогодні озвучений законопроект, який дозволяє отримати електронну прописку. Так от, для того, щоб ми швидко його розглянули, я прошу, щоб ми якомога швидше отримали висновок Головного науково-експертного управління і винесли на засідання нашого комітету.

Дякую.

 

РАЗУМКОВ Д.О.  Дякую.

Костюх Анатолій Вячеславович.

 

КОСТЮХ А.В. Шановний головуючий, шановні колеги! За дорученням голови Комітету з питань енергетики та житлово-комунальних послуг хочу наголосити на важливості розгляду і прийняття в першому читанні законопроекту  5009 щодо спрощення приєднання до електричних мереж.

Якщо розібрати зміст цього законопроекту, на перший погляд може здаватися, що це досить технічний проект закону, адже стосується приєднання електроустановок до електричних мереж. Але насправді  загальний ефект від імплементації цього законопроекту має куди ширші масштаби і стосується не лише енергетичної галузі, а розвитку економіки України.

На  сьогодні  приєднання до електромереж є надзвичайно тривалим, дорогим і забюрократизованим процесом, який обмежує появу нових виробничих потужностей, нових робочих місць, знижує інвестиційну привабливість країни і тому в результаті стримує розвиток  економіки, економічне зростання. В рейтингу Світового банку простоти ведення підприємницької діяльності Doing Business за параметром легкості приєднання до електромереж Україна займає 128-е із 189 країн світу. При цьому позиція України залишається майже незмінною з 2016 року.

Щоб змінити це, у вересні минулого року Національна рада реформ одноголосно схвалила реформу процесу приєднання до електромереж і на шляху до цієї реформи законопроект 5009 – це найперший і найважливіший крок, адже він передбачає спрощення процедури подачі заяви на отримання технічних умов, зменшення часу на проходження документальних і дозвільних документів, процедур для приєднання, спрощення процедури виділення земельних ділянок для розміщення об'єктів енергетичної інфраструктури, запровадження механізму "єдиного вікна" для подачі, узгодження документації з проектування електричних мереж.

Тобто, якщо говорити в цифрах, термін приєднання до електромереж скоротиться майже втричі: з 300 днів до 100, вартість знизиться для стандартних приєднань на 25 відсотків, для нестандартних – на 40 відсотків і це велике…

Шановний Голово, шановні керівники фракцій та очільники комітетів, як керівник робочої групи щодо спрощення приєднань до електричних мереж закликаю вас звернути увагу та підтримати законопроект 5009.

 

РАЗУМКОВ Д.О. Дякую.

Шановні колеги, всі бажаючі виступили.

Я бажаю всім нам плідного тижня і успішної роботи. Дякую.

 

Повернутись до публікацій

Версія для друку