СТЕНОГРАМА
засідання Погоджувальної ради депутатських
фракцій (депутатських груп) у Верховній Раді України
1 лютого 2021 року, 11 година
Веде засідання Голова Верховної Ради України РАЗУМКОВ Д.О.
РАЗУМКОВ Д.О. Доброго ранку, шановні колеги! Доброго ранку, шановні представники засобів масової інформації! Доброго ранку, шановні телеглядачі! Я радий вас вітати на засіданні Погоджувальної ради Верховної Ради України. Сьогодні фактично ми розпочинаємо п'яту сесію дев'ятого скликання Верховної Ради України, завтра відбудуться урочистості.
В нас, у зв'язку з COVID, проміжок часу між четвертою та п'ятою сесією склав лише одні вихідні. Я маю на увазі, у зв'язку з тим, що був введений локдаун в державі, тому ми також працювали, але працювали в режимі комітетів, не проводили пленарні засідання. Я сподіваюся, що зараз ми зможемо наздогнати ті питання і швидко прийняти, які потребує від нас суспільство.
І я хотів би подякувати всім депутатським фракціям і групам за конструктивну та ефективну роботу щодо того, що було пов'язано з реальною боротьбою з COVID. І дійсно, це було важливо під час початку виходу з так званої тарифної кризи, коли всі політичні партії та фракції об'єдналися навколо того, щоб надшвидко прийняти відповідні зміни до законодавства, зміни до бюджету. Я хотів би подякувати Апарату, який тими днями працював фактично у цілодобовому режимі і ми змогли за день прийняти відповідний законопроект. Він був направлений на підпис Президенту, Президент його підписав і вже у суботу він став законом України. Це дозволило Кабінету Міністрів України вже впроваджувати і виплачувати компенсації з відповідних фондів.
Також, я впевнений, що і під час п'ятої сесії у нас будуть питання, які будуть відкладати політику на другий план і ми спільно зможемо робити ті речі, які будуть приносити користь нашим виборцям і громадянам України. Також був прийнятий і вже вступив в силу законопроект, закон вже, який дозволяє реєстрацію вакцин, я думаю, що про це ще буде говорити Михайло Борисович Радуцький. І це також було зроблено швидко і якісно, тому що між першим та другим читанням ми змогли внести відповідні важливі зміни для того, щоб покращити цей закон.
Я не буду сьогодні багато говорити, я думаю, що ми всі краще продемонструємо свою роботу в залі, в комітетах, в роботі з виборцями. Тому що саме ми є тими, хто в першу чергу стикається з проблемами людей, я маю на увазі народних депутатів України, які стикаються з проблемами людей, так було і під час COVID, так сьогодні залишається і під час тарифної кризи, і під час інших викликів, які стоять перед нашою державою. Під час виступів у депутатських фракціях та групах я хотів би почути пропозиції щодо "години запитань до Уряду" і тих законопроектів, які варто було б розглянути на цьому пленарному тижні.
Дякую, шановні колеги.
Руслан Олексійович Стефанчук, Перший заступник Голови Верховної Ради України.
СТЕФАНЧУК Р.О. Дякую, Дмитре Олександровичу. Справді, у нас за завершенням попередньої сесії одразу початок нової сесії. Але я хочу підсумувати, що нам багато що вдалося, особливо в останній тиждень. І хочу нагадати, що я вважаю великим здобутком нашого парламенту – це прийняття Закону "Про всеукраїнський референдум". І як голова групи з народовладдя я хотів би звернути вашу увагу, що на цьому ми не завершуємо формування великого блоку законів, які стосуються прямої демократії. І буквально вже цього тижня чи, якщо не буде такої можливості, максимум наступного тижня, ми зберемо чергове засідання робочої групи з народовладдя, де буде презентуватися перший проект вже Закону про місцеві референдуми. Тому запрошую всіх тих, хто є членами робочої групи чи хто має бажання, прийти на цю презентацію, оскільки презентувати її будуть представники громадянського суспільства, які взяли активну участь в підготовці цього законопроекту.
Друге. У нас на розгляді вже на цій сесії буде питання, яке стосується плану законотворчої діяльності Верховної Ради на 2021 рік, теж прошу підтримати його, тому що це черговий крок реалізації статті 19 прим. Регламенту, за яким ми повинні прийняти на початку сесії план законопроектної діяльності і рухатися з дотриманням його вимог.
Одразу скажу, що звичайно, враховуючи ситуацію, яка може скластися, він може корегуватися оперативно, але нам треба мати дороговказ, який ми повинні виконувати для виконання тих політичних рішень, які приймаються в державі.
Крім цього, ми провели велике засідання, перше засідання, робочої групи з рекодифікації цивільного законодавства, воно проходило в цій залі. Це було зібрання парламентарів разом з академіками, науковцями. Ми дійшли до тих напрямків по яких ми плануємо рекодифікувати не політичні питання, а питання регламентації життя на щодень для кожного громадянина України.
Крім цього, я дуже хотів, для того щоб не використовувати час, який я маю ще як Представник Президента, попросити Верховну Раду вже як Представник Президента у Верховній Раді, враховуючи вимоги Закону України "Про санкції" щодо необхідності протягом 48 годин затвердити парламентом рішення РНБО про застосування санкцій. І повідомити вас, що у Президента на підписі знаходиться Указ щодо застосування санкцій до Нікарагуа – це рішення Ради національної безпеки і оборони. І тому прошу в разі підписання Президентом цього указу забезпечити вимоги закону щодо внесення його на розгляд до Верховної Ради впродовж 48 годин.
На цьому дякую і бажаю всім плідної роботи під час нашої сесії.
Спасибі.
РАЗУМКОВ Д.О. Дякую.
Олена Костянтинівна Кондратюк, заступник Голови Верховної Ради України.
КОНДРАТЮК О.К. Доброго дня, шановні колеги. Користуючись нагодою початку нової сесії, хотілося б сьогодні говорити просто не про банальний порядок денний, який стоїть у нас на тиждень чи на два тижні, а все ж таки хочеться говорити про стратегії якісних змін в житті людей та в діяльності самого парламенту.
Перш за все, ми очікуємо від уряду виконання Постанови Верховної Ради "Про заходи, спрямовані на соціальний захист населення у зв'язку з підвищенням цін, тарифів на житлово-комунальні послуги". Проте, очікуване збільшування обсягів фінансування субсидій шляхом внесення простих змін до бюджету 21-го року не вирішує проблеми систематично.
На жаль, в Україні зростає бідність, а коронакриза лише погіршує становище людей. За даними багатьох міжнародних інституцій у 20-му році рівень бідності в Україні зріс до 50 відсотків. За межею бідності зараз знаходиться близько 19 мільйонів українців. Тому Верховна Рада України має ставити перед Кабінетом Міністрів завдання терміново затвердити комплекс заходів і нову стратегію боротьби з бідністю в Україні до 30-го року.
Подолання бідності – це завдання номер один Цілей сталого розвитку ООН, до виконання яких приєдналася Україна. До 30-го року наша держава має в чотири рази скоротити рівень бідності, зокрема шляхом ліквідації її крайніх форм.
Остання стратегія подолання бідності в Україні була затверджена в 16-му році Кабміном. Вона не поновлювалася з 20-го року. Зараз стратегія взагалі відсутня, а вона має базуватися на трудовій, а не на соціально-дотаційній основі, з завданням щодо відновлення і підвищення пенсій до рівня прожиткового мінімуму.
Нагадаю, що Верховна Рада провела парламентські слухання на тему прожиткового мінімуму в Україні. Були прийняті рекомендації до уряду, одна з яких – привести прожитковий мінімум до реальних потреб людей.
Окрім цього, Верховній Раді не відомий хоча би якийсь чорновик чи якийсь драфт національно-економічної стратегії взагалі в Україні. Бо складається враження, що деколи хаотичність і ситуаційність дій уряду з плануванням йде на тиждень або й на вчора.
Другий блок питань, який я б хотіла сьогодні порушити, – це, звичайно, якісні зміни в діяльності самого парламенту. Відповідно до розпоряджень Голови парламенту була створена робоча група щодо розробки нової брендингової стратегії Верховної Ради України. Мені було доручено очолити цю групу. Ми активно працюємо і плануємо до 30-річчя незалежності України, тобто на цій вже сесії поставити і представити на ваш розгляд уже наші напрацювання.
Брендингова стратегія – це не лише новий логотип чи брендбук парламенту. Ми цілісно дивимося на її зміст і завдання. І нова концепція буде включати, звичайно, в себе відкритість, інклюзивність, рівність і доступність парламенту. Передбачається оновлення прес-центру, впровадження парламентської просвіти серед дітей та молоді, внесення змін до Регламенту відповідно до частини про опозицію, прийняття етичного кодексу народного депутата і врахування та паритетний розгляд в порядку денному сесії законопроектів від опозиційних фракцій та груп.
І останнє, про що я б хотіла сьогодні говорити, ми багато про це говорили наприкінці минулої сесії, і це питання, стратегічне вирішення якого зараз вирішують усі провідні країни світу, від якого, звичайно, від вирішення якого залежать і економічні, і політичні кризи вже і в багатьох країнах, – це вакцинація від коронавірусу.
Нарешті уряд назвав приблизну дату початку вакцинації, заговорив нарешті про план імунізації. Але як показує досвід країн, які успішно проводять вакцинацію, найважливіше організувати швидкий, ефективний і справедливий розподіл вакцин між громадянами, і строки, за які здійснюється вакцинація. Її не можна розтягувати в часі на роки, розтягування процесу вакцинації не дасть жодного ефекту для подолання COVID.
Ще один виклик, на який повинен негайно реагувати уряд, – це, звичайно, зараз недовіра до вакцинації взагалі. Тому потрібно негайно запускати широку просвітницьку кампанію серед громадян щодо імунізації населення. Кожен українець має отримати чітку інструкцію, де саме і коли він зможе отримати безкоштовну вакцину. Ми нікуди не дінемося від необхідності напрацювання паспортів імунізації, які вже зараз напрацьовують у багатьох європейських країнах.
Тому я пропоную заслухати міністра охорони здоров'я, щоб він дав чіткі вже зараз алгоритми дій про те, як буде проходити вакцинація. І також…
РАЗУМКОВ Д.О. Дякую, Олено Костянтинівно.
Олександр Сергійович Корнієнко, фракція "Слуга народу".
КОРНІЄНКО О.С. Доброго дня, шановні колеги. Доброго ранку всім, хто нас чує. Дійсно я погоджуюсь з Оленою Костянтинівною, що питання вакцинації, воно дуже зараз нагальне, важливе. І суспільство хоче просто почути дуже якийсь простий алгоритм, без складних зараз законодавчих перипетій, як це робити. Закон відповідний ми в п'ятницю, дякую всім колегам, прийняли ad hoc. Дякую, Дмитре Олександровичу, що ви оперативно його спрямували на підпис Президенту. Це дуже велика наша перемога така невелика над бюрократією більше, мабуть, тому що це такі більш бюрократичні перепони були.
Але треба дійсно послухати пана Степанова на "годині запитань до Уряду", щоб він нам прозвітував і щодо програми вакцинації в першу чергу, це головне питання має бути, і щодо того все-таки, які були результати локдауну. Тому що ми його ще не чули після локдауну. Ми чули, на жаль, з такої негативної причини пані Лазебну. Але і по результатах, чи були досягнуті ті цілі, які ми ставили, коли обмежували діяльність в першу чергу малого бізнесу, креативних індустрій і так далі. І вони всі знову пішли нам назустріч, понесли певні збитки. Треба зрозуміти, який медичний від того був у нас якийсь корисний результат.
Щодо п'ятої сесії. Хотілось би коротко звернути увагу нашу і всього суспільства на те, що у нас багато дуже чим є зайнятися, у нас є цілий план законодавчих робіт, який, я впевнений, ми завтра затвердимо рішенням Верховної Ради, нашою постановою. Якщо казати простими словами, це певні реформи, які будуть допомагати людям жити краще. Це завершення земельної реформи, якого всі нормальні, так би мовити, люди, які хочуть на цьому заробляти, чекають, наші власники. Але хтось і боїться. І навіть тут такі голоси ми чуємо.
Також у нас не завершене питання по гральному бізнесу. Там потрібно все-таки довести до розуму податкове навантаження, тому що має працювати система. Не може так бути, що ми щось дозволили, але люди за це не платять податки, які вони мають платити.
На порядку денному і питання великої приватизації так званої, яка була теж через пандемію заблокована, це наповнення бюджету і це передача підприємств у руки тих власників, які будуть ними якісно управляти.
Треба займатись реформою енергоринку, це ми зрозуміли завдяки тарифній історії. Хтось ще не зрозумів, але я думаю, що більшість колег і так завжди знали про цю велику українську проблему – монополії і незбалансованість ринку, і запровадження просто навіть елементів нових ринків викликає дуже великі події, ростуть тарифи. Так не має бути.
Є ті реформи, які треба починати фактично не з нуля, але все одно це певний новий напрямок. Це судова реформа, яку треба зараз перероблювати, тому що колишня судова реформа, вона нікуди не призвела. Треба проектувати і робити нову, яка кудись нас в правильний бік почне рухати.
Економічні плани нашої партії незмінні. Ми працюємо над нульовою декларацією, над податком на виведений капітал. І я думаю, що ближче до середини і кінця року вже будемо говорити про податкову реформу повноцінну.
Також на порядку денному реформа соціального захисту, прожиткового мінімуму, всього того, що з цією сферою пов'язано.
Звичайно, маємо зберігати те, що є у нас – гарні здобутки. Підсилювати нашу армію, яка захищає нас в умовах постійної війни з агресором. Працювати над великими інфраструктурними національними проектами, які в цьому році будуть збільшуватись ще. І крім "Великого будівництва" буде велика реставрація.
Треба довести децентралізацію до конституційного стану, так би мовити. Прийняти зміни до Конституції, пов'язані з новим форматом влади без державних адміністрацій з префектурами.
І звичайно, це наш основний напрямок – цифрова держава, держава у смартфоні. Реальний paperless, звільнення від паперів при спілкуванні з державою, звільнення від чиновників при проходженні процедур.
Щодо порядку денного. Єдине питання, на якому хотілось би закцентувати – це законопроект 4413 щодо Наглядової ради "Суспільного". Дуже важливого його у вівторок розглянути, бо він зараз на четвер стоїть, ми можемо просто не встигнути процедури пройти.
Очікуємо від усіх колег активної і нашої цікавої дискусії, як завжди, в залі, багато законопроектів, багато напрямків на цей тиждень, на сесію.
Дякую. Будемо працювати.
РАЗУМКОВ Д.О. Дякую, Олександре Сергійовичу.
Вадим Зіновійович Рабінович, "Опозиційна платформа – За життя".
РАБІНОВИЧ В.З. Дякую.
Шановні друзі, ще багато років ми можемо збиратися от за цим столом, але якщо нарешті не усвідомити усю трагічність ситуації, в якій опинилась зараз Україна, гріш усім нам ціна.
Днями голови парламентських фракцій мали бесіду з Прем'єр-міністром України, за результатами якої достигнуто договоренности у вівторок провести о 3-й годині закриту зустріч. Нам необхідно зрозуміти, чи має уряд бодай якийсь варіант виходу в першу очередь з тарифної катастрофи. Друзі, час жартів і клоунади сплив, країна наблизилась до кризи такого масштабу, якого даже багатостраждальна Україна ще не бачила.
Я буду радий отримати у вівторок відповіді хоч на якісь питання. Та якщо зрозуміємо, що уряд не має виходу варіанту із кризи, що, окрім набивання власних кишень, іншої мети не переслідує, ми змушені будемо звернутися до всіх політичних фракцій, до партій, до груп парламенту з пропозицією об'єднатися заради порятунку України. Ми маємо стати під один прапор – Прапор України, на якому не буде жодних політичних гасел, жодних назв партій, заради порятунку країни від дилетантів, які дорвались до влади і впевнені в тому, що можуть і далі керувати країною, безкарно вбиваючи те, що хоч якось працює і дає вижити народу. Якщо побачимо, що влада нас не чує і продовжує свій вбивчий шлях, ми повинні об'єднатися з народом України і очолити протестний настрій, який панує у суспільстві вже кілька місяців поспіль. Влада в Україні належить народу і коли цей народ просто вбивають, народ має право на відповідні дії, запам'ятайте це.
І ще одне. Наша влада через свій черговий напад божевілля наразилась на конфлікт зі стратегічним партнером – Китаєм. А я нагадаю, що найбільший експорт та імпорт у нас саме з цією країною. Досить швидко ми отримали відповідь у вигляді заяви китайської сторони, мовляв, така політика української влади є, я цитую, "злочинним пограбуванням".
У мене питання. До чого ми прийдемо і з чим залишимося, якщо дозволимо владі і надалі поводитись подобним чином з важливішими стратегічними партнерами? Що ми скажемо людям, тільки те, що ми були в опозиції до цього ідіотизму і нічого не робили?
Борги з комуналки досягли 73 мільярдів гривень, а МВФ, про що ви боїтеся казати людям, вимагає прийняття закону Третьякової, який забиратиме житло за комунальні борги. А перед цим було запропоновано ще заборонити бідним мати дітей. Навіщо? Діти тільки мають бути у "зелених". Нагадую, Третьякова залишається рупором "Слуги народу", а це означає, що її висловлювання повністю підтримуються усією "зеленою" владою.
Ось що я вам скажу. Ви і є головні вороги України на сьогодні, ви обдурили народ, ви.
Шановні громадяни, всі бояться сказати правду. Єдиний порятунок України – відсторонити "зелених" від влади і чим скоріше тим краще.
І останнє. Ваша влада заборонила ввезення до країни шкідливих, у вашому розумінні, книжок про Илью Муромца і булгаковського "Мастера и Маргариту". Чому заборонили Илью Муромца – зрозуміло. Він проганяв з країни всяку нечисть і вам це болить. А от геніальну книгу Булгакова ви заборонили тому, що ви і є представники диявола, от тому і боїтеся. Що ви коїте з країною, рагулі погані?
І ось що я вам ще скажу. Ад сьогодні пустий, тому що все черти здесь. Якщо провести всеукраїнський молебень, половина з вас згинула би.
Дякую вам.
РАЗУМКОВ Д.О. Вадиме Зіновійовичу, наступного разу давайте вибирати слова…
РАБІНОВИЧ В.З. Наступного разу я буду говорить то, что считаю нужным, как и в этот раз. И никто мне…
РАЗУМКОВ Д.О. Герасимов Артур Володимирович.
РАБІНОВИЧ В.З. Дякую вам дуже.
ГЕРАСИМОВ А.В. Шановні українці, майстри спорту по боротьбі з коронавірусом на чолі з Зеленським увійшли до десятки урядів світу, які найгірше відреагували на пандемію COVID-19. Про це свідчать результати міжнародних досліджень.
Минулого тижня масова вакцинація почалась в Бангладеш. Вчора в Алжирі, але досі не почалась в Україні. Чому? Бо вакцинація стала не стільки питанням медицини, скільки питанням геополітики та міжнародної дипломатії. Я думаю, ніхто не сумнівається, що при Порошенку українці вже б мали якісну вакцину проти коронавірусу.
"Європейська Солідарність" представила покрокову стратегію подолання пандемії.
Перше. Тотальне тестування, яке допоможе виявити тих, хто вже перехворів і має імунітет, ізолювати безсимптомних заражених та запобігти бездумним локдаунам.
Друге. Визначити пріоритетні групи вакцинації: передусім медики, військовослужбовці на фронті, пенсіонери, вчителі. Створити електронну чергу, щоб кожен українець чітко знав дату своєї вакцинації.
Третє. Встановити державне регулювання цін на вакцини, тести та ліки для лікування COVID.
Четверте. Запровадити кримінальну відповідальність за оборудки з вакциною та за COVID-мародерство.
П'яте. Посилити соціальний захист медиків, а також зробити податкові пільги для тих, хто вакцинується за власні кошти.
Для втілення цього плану просимо ухвалити законопроекти 4645, 4646 та 4647.
Наступне. Цього тижня Рада планує розглянути президентський законопроект 3711, що знову зазіхає на Верховний Суд, той самий Верховний Суд, який створили за Порошенка за участі міжнародних експертів на прозорому конкурсі. І саме цей суд не задовольняє Зеленського. Він не хоче ліквідації славнозвісного Печерського суду, який підтримує юридичний треш ДБР, чи окружного адмінсуду Києва пана Вовка, бо його вони цілком влаштовують по телефону.
До речі, про ДБР. Минулого тижня відвідав їхню напівзруйновану і порожню будівлю в Печерському районі, де нібито працює відомство з річним бюджетом в 2,5 мільярда гривень. Ганебна фальсифікація керівництва ДБР з фіктивною адресою, де все занесене снігом і де нікого вже давно не було. Вимагаємо викликати керівництво бюро для пояснень у Верховну Раду.
Також цього тижня планують призначити суддю Конституційного Суду. Хочу нагадати про лист G7, який пояснював необхідність прозорого конкурсного відбору суддів за участю міжнародних експертів, так само, як під час формування Вищого антикорупційного суду. Тому вимагаємо невідкладно поставити наш проект закону 4339 про участь міжнародних експертів у відборі суддів КС.
Атака на Верховний Суд ще раз підтверджує справжні плани Зеленського про узурпацію влади. Якщо хочете побачити, чим закінчується узурпація і ручне керування з Банкової, подивіться на СБУ, яке друг дитинства Зеленського перетворив на "кримінальний анклав".
Наступне. Ми бачимо постійні спроби знищити "Прямий" канал. Саме для цього влада хоче протягнути через парламент законопроекти про АРМА та про так звану реформу Нацради з питань телебачення та радіомовлення.
Також минулого тижня парламент ухвалив постанову, яка майже скопіювала стратегію "Європейської Солідарності" щодо подолання тарифної кризи. Йдеться про збільшення субсидій та повернення пільгового тарифу на перші 100 кіловат електроенергії. Однак, автори забули про головний пункт: повна заборона купівлі російського газу та електроенергії з об'єднаної російсько-білоруської енергосистеми. Треба терміново це зробити.
Крім того, влада має спростити механізм надання субсидій для населення та збільшити видатки в бюджеті на це. Зокрема, маємо ухвалити проект 4585, який перенаправить додаткові 7 мільярдів з утримання Зеленського і його силовиків на оплату субсидій. Щоб дати пільги мільйонам українців, достатньо позбавити пільг одного олігарха – Ігоря Валерійовича Коломойського, якому влада Зеленського дозволила купувати електроенергію майже втричі дешевше, ніж населенню.
Також "Європейська Солідарність" ініціює створення робочої групи для подолання кризи в економіці. Кризи, яку народила не пандемія, яку народила нинішня влада, ще до коронавірусу. На відміну від Зеленського, ми чітко знаємо, що робити.
Окремо закликаємо нарешті створити тимчасові слідчі комісії щодо справи Шеремета та для розслідування державної зради в Офісі Президента через зрив спецоперації по затриманню "вагнерівців". Нехай монобільшість не боїться і надасть своїх представників у "вагнерівську" ТСК. А "Європейська Солідарність" тоді відправить своїх депутатів до ТСК монобільшості по Байдену і Порошенку, ініціативу якої й досі не скасовано.
І насамкінець. "Європейська Солідарність" офіційно висунула кандидатом на довиборах волонтерку, доброволицю та ветеранку Марусю Звіробій.
РАЗУМКОВ Д.О. Юлія Володимирівна Тимошенко.
ТИМОШЕНКО Ю.В. Добрий день, шановні колеги. У вас немає почуття дежавю насправді? Минула Погоджувальна рада, всі, за виключенням декількох фракцій, висловлювалися про те, що люди на вулицях, люди вимагають зниження тарифів, що тарифи корумповані, сьогодні ми говоримо про те ж саме в цій залі. Зрозуміло, що вже був уряд у Верховній Раді, був Прем'єр-міністр у Верховній Раді. Все зараз зрозуміло – ніхто не буде нічого робити.
Люди зараз почали отримувати січневі платіжки і у людей шок, вони виходять на вулицю, вони мерзнуть, перекриваючи дороги, вони просто у відчаї. Частина людей навіть готова кінчати життя самогубством, а в цьому залі роблять вигляд, що нічого в країні взагалі не відбувається, що все в порядку, бізнес as usually, продовжують дерибанити державну власність.
Я хочу запитати, це що, така якість парламенту? І тому, розуміючи, що уряд діяти не буде, НАК "Нафтогаз" залишається корумпованим осередком, що до речі встановив державний аудит. Ми далі бачимо, як тарифи, які платять люди, виводяться з НАК "Нафтогазу" в чорну діру і вже виведено, за державним аудитом, 225 мільярдів. Всі роблять вигляд, що нічого не відбувається.
В п'ятницю ми вже звернулися до лідерів фракцій і якщо зараз декларації ідуть про єднання, то давайте об'єднаємося хоча б навколо чогось, ми зібрали підписи майже всіх фракцій під законопроектом 4680. І якщо всі за народ, і всі проти корупції, і всі за справедливість, і всі за об'єднання, так покажіть, що ви це зробите.
Я хочу подякувати всім фракціям і групам, депутати яких підписали законопроект 4680, я зараз скажу про що він. Не підписали депутати тільки двох фракцій "Європейська Солідарність" і "Голос" по зниженню тарифів. Це законопроект про зниження тарифів. Що там в цьому законопроекті зазначено? Перше, зазначено, що так як 25 років, до 2014 року, віддайте український газ людям з націнкою в 30 відсотків, це 3 гривні люди будуть отримувати платіжку за кубометр, а не 9, як вони отримали сьогодні. Чому 25 років це можна було робити, а з 2014-го по сьогоднішній день..? Ця корупція вже просто дістала кожну людину до самого серця.
І друге, що в цьому законі – це закачаний газ в газові сховища влітку. Закачано в середньому так, що людям можна по 3 гривні віддавати за кубометр. Чому віддаєте по 9?
В цьому законі дві позиції: український газ, як до 2014 року 25 років – віддайте людям з 30-відсотковою надбавкою, щоб прибуток був; і газ з газових сховищ плюс до ціни закачки, ціна зберігання, ціна транспортування, податки і віддайте людям. Цей законопроект може об'єднати зал. І давайте покажемо, що ми в стані хоч щось робити для людей.
І тому у мене зараз прохання до Голови Верховної Ради. Ми були з вами свідками, як вночі в коронавірус, під час карантину приймався Закон про розпродаж сільськогосподарської землі, тоді і комітет вночі збирався, і зал вночі збирався. Сьогодні, коли людям треба, так треба в режимі ad hoc цей закон прийняти і продемонструвати Верховній Раді волю свою до справедливості, до служіння людям.
І тому я прошу зараз, враховуючи, що ми буквально на минулому тижні в режимі ad hoc голосували закони, які значно менш важливі ніж Закон про тарифи, я прошу зараз на Погоджувальній раді, щоб люди побачили хто за що, не таємно під столом, не в кулуарах за спиною у людей, а зараз, я прошу пана Голову Верховної Ради поставити на голосування питання: в режимі ad hoc розглянути Закон 4680 на цьому тижні. І поставити крапку над знущаннями над людьми.
І друге. Я пропоную всім фракціям підписати постанову і дати уряду пряму вказівку, директиву, звільнити все керівництво НАК "Нафтогазу", яке вже просто просякло корупцією, звільнити з посад. І нарешті на базі того державного аудиту оголосити, хто винний, і забрати 225 мільярдів, які виведені за межі України.
І ту наглядову раду притягнути до відповідальності, яка все це пропустила і освятила. Ми що, в своїй країні гості? А люди тут теж гості, над якими можна знущатися?
РАЗУМКОВ Д.О. Юліє Володимирівно, давайте так, щоб не було: коли зручно, ми по-одному йдемо, коли незручно, ми по-іншому йдемо. Правила для всіх однакові у будь-якому випадку, саме тому вони й правила.
Ви знаєте, як відбувається процедура ad hoc. Вам ніхто не забороняє взяти підписний лист, обійти всі фракції, зібрати підписи. Якщо буде таке звернення на Голову Верховної Ради, завтра будемо ставити, я дам доручення комітету. А поки немає, давайте не будемо маніпулювати.
ТИМОШЕНКО Ю.В. Чому ви не хочете поставити на голосування?
РАЗУМКОВ Д.О. Тому що такої процедури немає. Можемо підняти, з вами подивитися.
ТИМОШЕНКО Ю.В. А навіщо Погоджувальна рада?
РАЗУМКОВ Д.О. Бондар Віктор Васильович. Вибачте. (Шум у залі)
БОНДАР В.В. Дякую. Дмитре Олександровичу, шановні колеги! От я сьогодні слухав наших перших спікерів, і, чесно кажучи, я зрозумів, що сьогодні найважча задача була у Олександра Сергійовича Корнієнка. При всій повазі до нього, у нього задача стояла – не згадувати уряд і все, що вони роблять, і при тому розказати щось позитивне. Але і це навіть не вийшло, бо в підсумку все звелося до того, що найбільш ключова задача фракції "Слуга народу" – це продаж землі, ігорний бізнес, велика приватизація і далі там вже дрібні питання, які просто камуфлюють всю цю ключову задачу на найближчий час.
А де в цих задачах мова йде про простих людей? А де в цих задачах є відповідь на питання ключове, яке сьогодні у людей просто викликає шалений подив, незгоду? І не очікували вони взагалі від "Слуг народу", що буде підняття тарифів, а не зниження, як казав Президент України ще рік тому.
У людей виникає банальне просте питання. Президент країни, уряд розказували нам, як дуже якісно, гарно закачали газ по найнижчих цінах в історії в Україні в газові сховища, і у нас, точно, буде зниження газу. І ми це пам'ятаємо, бачили всі ці ролики і по телеканалах, і на ютубах, і де тільки можливо.
В підсумку що ми маємо? Закупили по найнижчих начебто цінах, а продаємо по найвищих цінах, помножили майже в три, в чотири рази від вартості закупівель. То де той газ?
Друге питання – по електроенергії. У нас найдешевша електроенергія в світі – атомна сьогодні є в Україні, в той же час уряд зробив усе, щоб розбавити її найдорожчою електроенергією – сонячною, вітровою, ТЕЦами і так далі. І по суті, уряд працює на одну фінансово-промислову групу. Через це виникла потреба збільшувати тарифи, щоб покрити всі збитки, які сьогодні виникли в "Енергоатома" і на ринку електроенергії в Україні. Сьогодні, по суті, держава атомну енергетику компенсує і робить все, щоб компенсувати витрати держави для приватного бізнесу, а по суті, взяла на себе генерацію збитків. Подивіться, скільки збитків сьогодні в "Енергоатомі": 8 мільярдів боргів, наскільки нам відомо, тільки перед постачальниками обладнання, ще на 7 мільярдів потрібно. Подивіться, що на енергоринку твориться. У мене виникає просте питання: чи буде відповідь від уряду, що насправді відбувається в енергетиці?
Ми говорили на минулій нараді у Дмитра Олександровича в п'ятницю, давайте заслухаємо завтра уряд на закритій нараді з керівниками фракцій, а в п'ятницю хай уряд виходить до трибуни і покаже нам повністю: скільки газу власного видобутку було за минулий рік в Україні, яка ціна газу власного видобутку державними підприємствами була по цьому газу, куди пішов цей газ – для населення чи, вибачте, пішов у комерційне використання? Скільки газу і по якій ціні було закачано у газові сховища? Як спрацювали компанії, такі як "Укргазвидобування", "Укртрансгаз", аміакопроводи і так далі. Це компанії, які збирають мільярди гривень прибутків і вони розтворились, їх сьогодні немає. Ми бачимо тільки підняття тарифів.
Що відбувається в енергетиці, атомна енергетика? Скільки ми коштів отримуємо на енергоринок, яка собівартість електроенергії, як вона формується? Чому прийшлося піднімати тарифи для населення, який механізм є, щоб цього не робити, і механізм взагалі наведення порядку на енергоринку?
Оці питання, я думаю, турбують усіх, і в першу чергу не тільки населення, але й промисловість. Бо, по суті, своїми діями на енергоринку, на ринку газу уряд призвів до того, що і промисловість пішла в штопор. Промисловість сьогодні, мало того, що через карантин втратила 30-40 відсотків продажу за грудень-січень – падіння колосальне, це падіння і по виробництву, і по податках, і по кількості заробітної плати, яка буде сплачуватися. Так вона ще і підпала по суті з боку уряду під подвійний удар через тарифи на газ і електроенергію. І немає ніяких компенсаторів.
Ви ж через 3-5 місяців не будете знати як зібрати податки, не буде з чого. Бо ви по суті населення "вжарили" своїми тарифами, замість того, щоб знизити тарифи, ви їх підняли шалено, і промисловість добиваєте. Через карантин ви їх зупинили, а тарифами ви їх просто знищуєте.
То де конкурентні переваги? Де державна підтримка? Ми говорили неодноразово, замість того, щоб держава виходила на ринки банківські і скуповувала через облігації всі вільні ресурси в країні, направте ці ресурси на кредитування промисловості під закупівлю нового обладнання, під створення робочих місць. Але пільгово, як в Європі, під 3-5 відсотків на 5-7 років, тоді ви побачите підйом. А так ви просто знищуєте…
РАЗУМКОВ Д.О. Костенко Роман Васильович, заступник депутатської фракції "Голос".
КОСТЕНКО Р.В. Шановний пане Голово, шановні колеги! Я хочу сьогодні привернути вашу увагу до серйозних проблем в системі управління обороною України. Не тільки в мене, а і в багатьох військових, багатьох цивільних громадян викликає занепокоєння призупинення реформ в секторі нашої оборони.
Наразі склалася така ситуація в нашій країні, що через конфлікт між Міністерством оборони, Генеральним штабом і головнокомандувачем у нас відчувається суттєве зниження обороноздатності. У нас було Міністерством оборони невиконане державне оборонне замовлення. У нас іде зрив оборонного планування. І зараз уже в 2021 році у нас до сих пір немає державного оборонного замовлення, що буде спонукати зрив його в цьому році також.
В минулому році не використано майже 1,2 мільярда гривень. Це не було закуплене конкретно паливо, обмундирування і саме головне – житло для військовослужбовців.
Що викликає найбільше занепокоєння – це те, що у нас вище військово-політичне керівництво держави починає подавати один на одного судові позови. І це взагалі неприпустимо у воюючій державі. Ми повинні стати тим майданчиком, Верховна Рада, який повинен ці питання вирішити.
Безпосередньо я вважаю, що ми повинні запросити сюди військово-політичне керівництво – міністра оборони, головнокомандувача, начальника Генерального штабу – і зрозуміти, в чому є конфлікт. Тому що у воюючій країні сили оборони повинні займатися тим, що захищають нашу державу, а не вирішують конфлікти всередині. Безпосередньо їх завдання – це спрямовувати нас на рух до НАТО і захищати нашу країну. А все те, що зараз виливається в інформаційну площину, дуже ганебно впливає на нашу країну.
Також Міністерству оборони і Генеральному штабу потрібно відмінити накази, які безпосередньо стосуються заборони ведення розвідки і контрснайперської боротьби. Тому що ми бачимо, що останнім часом у нас дуже багато поранених і загиблих від снайперів противника.
Щодо нашої фракції, то 29 січня на з'їзді партії "Голос" її голова Кіра Рудик представила Національний план на 2021 рік. Ми будемо працювати над посиленням безпеки, боротися з коронавірусом, відновлювати економічне життя в країні та працювати над впровадженням "зеленого курсу".
Щодо конкретних пропозицій до порядку денного, то хотілось би нагадати, що вже майже півроку пройшло з того моменту, коли було зірвано спецоперацію по "вагнерівцях". І вже скоро колеги іноземні журналісти видадуть своє розслідування і покажуть нам, що ж там було насправді. Ми як Верховна Рада не можемо виконати свого конституційного обов'язку і ухвалити рішення про створення тимчасової комісії, щоб показати суспільству, чи була зрада, чи її все ж таки не було. І це може мати негативні наслідки у подальшому. Від суспільства не потрібно ховати правду.
І насамкінець хотілось би ще сказати, внести до порядку денного законопроект 3497 про внесення змін до Господарського кодексу України.
І якщо ми говоримо про уряд, то хотілось би заслухати міністра оборони все-таки щодо тих питань, які були мною озвучені до цього.
Дякую.
РАЗУМКОВ Д.О. Дякую, Романе Васильовичу.
Олег Іванович Кулініч.
КУЛІНІЧ О.І. Доброго дня, шановні колеги, шановний пане Голово! Вже завтра ми розпочинаємо роботу п'ятої сесії дев'ятого скликання і перед парламентом буде стояти дуже багато викликів. Хотів би зупинитися на основних завданнях.
Перше – це питання тарифів на житлово-комунальні послуги, про яке сказали всі фракції і групи, воно до кінця залишається неврегульованим. Добре, що ми минулого тижня проголосували важливий законопроект, його підтримали всі фракції і групи, який врегульовує питання для тих споживачів, які перейшли на електроопалення. Наприклад, якщо ми говоримо за Полтавщину, то це більше 3 тисяч сімей. Це дуже важливо.
Проголосували також всі фракції і групи постанову, яка повинна спонукати уряд вжити конкретних заходів з тарифами на житлово-комунальні послуги. Тому що, на наш погляд, ця ситуація не повинна бути тимчасовою, не повинна вона бути на період карантину, це треба врегульовувати на законодавчому рівні.
Депутатська група "Довіра" зареєструвала законопроекти 4635 і 4639 щодо захисту прав побутових споживачів природного газу, які вирішують цю проблему на постійній основі. Я сподіваюсь, що найближчим часом їх розгляне профільний комітет і вони будуть в сесійному залі.
Ми готові підтримати всі законодавчі ініціативи від депутатських фракцій і депутатських груп, які будуть направлені на здешевлення тарифів на житлово-комунальні послуги. Я думаю, що якраз це питання повинно об'єднати український парламент і ми повинні показати, що дійсно ми вболіваємо за людей.
Друге, що надзвичайно важливо. У нас в минулому році відбулися місцеві вибори і вже зараз об'єднані територіальні громади мають величезну кількість проблем, з якими вони звертаються до нас, до депутатів-мажоритарників, зокрема до депутатів нашої групи. Наприклад, зараз іде процес реорганізації відділів соціального захисту населення колишніх районних державних адміністрацій, інколи процес скорочення доходить навіть до 50 відсотків. Ці функції передаються на об'єднані територіальні громади. Але в ОТГ видатки на утримання цих підрозділів не були передбачені. Національна сервісна служба, яка повинна опікуватися цими питаннями, цією проблемою, створена тільки на центральному рівні. Ні в областях, ні тим більше в ОТГ абсолютно нічого немає. Я задав це питання міністру соціальної політики минулої п'ятниці, але відповідь не задовольняє ні мене, ні голів об'єднаних територіальних громад, які до мене з цим питанням власне і звернулися.
Плюс питання щодо тих же субсидій. Наша депутатська група звернулася до Кабінету Міністрів з вимогою переглянути норми споживання газу. Тим більше ці ж управління соціального захисту населення, які зараз в стадії реорганізації, і повинні відповідати за надання субсидій. А те, що відбувається зараз на місцях, інакше як хаосом я назвати не можу.
Тому уряд повинен терміново закінчити процес реорганізації управлінь соціального захисту населення на місцях, щоб цей процес відбувався зрозуміло і люди не задавали нам цих питань і перш за все голови ОТГ.
Щодо законодавчої роботи п'ятої сесії Верховної Ради дев'ятого скликання. Ми повинні сконцентруватися на таких законодавчих ініціативах, які повинні дати реальну підтримку малому і середньому бізнесу, особливо в умовах карантину. Крім того, треба думати над тим, як виводити економіку держави з тіні, тому що бюджет втрачає мільярди гривень і надходжень в першу чергу до місцевих бюджетів просто немає.
Тому Верховна Рада повинна якраз сконцентруватися на таких законодавчих ініціативах, які будуть давати реальні податкові надходження в місцеві бюджети. Адже процес децентралізації якраз і розпочинався з такого гасла як сильні громади. І те, що ми бачимо зараз, те що відбувається зараз – це просто перекладання додаткового фінансового навантаження на місця, на місцеві бюджети, які просто не витримують цього. І маємо величезну кількість звернень і від об'єднаних територіальних громад з цією проблематикою.
Тому я думаю, що тут також Верховна Рада повинна продемонструвати консолідацію і зробити все, щоб дійсно об'єднані територіальні громади були сильними громадами, а не перекладати на них додаткове фінансове навантаження.
Люди чекають конструктивної і продуктивної роботи від Верховної Ради. Я сподіваюся, що результати роботи цієї сесії якраз будуть направлені на те, щоб наші громадяни відчули, що за них турбуються. І ми повинні зробити якомога більше для покращення життя наших громадян.
Дякую.
РАЗУМКОВ Д.О. Дякую.
Шановні колеги, надійшло дві пропозиції до "години запитань до Уряду" – міністра охорони здоров'я і міністра оборони.
Ви наполягаєте на здоров'ї? Хто вважає, хто готовий підтримати пропозицію Олександра Сергійовича Корнієнка щодо міністра охорони здоров'я? А хто за те, щоб заслухати міністра оборони? Прем'єр і так буде. (Шум у залі)
Уряд буде, буде Прем'єр-міністр, так само як завжди будуть запитання до Прем'єр-міністра. Зараз головний доповідач. (Загальна дискусія).
Прем'єр-міністра запрошувати? Олександр Сергійович.
КОРНІЄНКО О.С. (Не чути)
(Шум у залі)
РАЗУМКОВ Д.О. Давайте так. Юліє Володимирівно, давайте не перебивати один одного. Виступ міністра охорони здоров'я, а запитання щодо енергетики в рамках запитань до Прем'єр-міністра України. Погоджуєтесь? Плюс, так, буде завтра нарада, ми дійсно зможемо послухати позицію Прем'єр-міністра і профільних колег.
Тоді запрошуємо міністра охорони здоров'я до виступу.
Хто бажає виступити з голів комітетів? Радіна Анастасія Олегівна.
РАДІНА А.О. Доброго дня, шановний пане Голово, шановні колеги! Інформую, що Комітет з питань антикорупційної політики працює над підготовкою до другого читання проекту "Стратегія антикорупційної політики на 2021-2025 роки".
Я дуже прошу всіх представників депутатського корпусу і всі фракції активно долучитися до цієї роботи, щоб ми вийшли на максимально якісний документ. У зв'язку з необхідністю проведення додаткових консультацій я дуже прошу посунути розгляд проекту антикорупційної стратегії на пленарному засіданні. Разом з тим прошу поставити в порядок денний законопроект 3450, він готовий до другого читання і, мені здається, може бути підтриманий в залі.
Дякую дуже.
РАЗУМКОВ Д.О. Дякую.
Наталуха Дмитро Андрійович.
НАТАЛУХА Д.А. Дякую. Шановний Дмитре Олександровичу, шановні колеги, хотів повідомити і довести до вашого відома, що Комітет з питань економічного розвитку на минулому тижні завершив формування, нарешті, Наглядової ради Експортно-кредитного агентства, разом з Міністерством профільним з питань економічного розвитку.
Це процес, який тягнувся з 2016 року і який ми нарешті завершили, і таким чином дали можливість зараз сформувати правління і запустити цю надзвичайно важливу для підтримки наших українських експортерів інституцію. Сподіваємося, що найближчим часом уряд так само приділить увагу фінансуванню цієї установи, тому що українські експортери отримали достатньо потужний інструмент для представлення їх інтересів за кордоном.
Крім цього, 31 грудня у нас була опублікована доповідь комітету з питань стратегії економічної безпеки. Запрошую всіх експертів і голів інших комітетів приєднатися до обговорення і дискусії довкола цієї надзвичайно важливої ініціативи. Тому що в умовах енергетичної безпеки, екологічної, економічної не можна говорити, що нацбезпека стосується тільки оборони і обороноздатності держави, при всій повазі.
Нарешті, ми починаємо роботу над переліком приватизації. Уряд вніс цей перелік в Раду і станом на сьогодні профільний підкомітет нашого комітету опрацьовує і формує попередню редакцію переліку об'єктів приватизації.
На інші комітети були розіслані листи з проханням надати свої пропозиції до цього переліку. Хто цього не зробив, прохання, будь ласка, колеги, зробіть це найближчим часом.
Дякую.
РАЗУМКОВ Д.О. Дякую.
Климпуш-Цинцадзе Іванна Орестівна.
КЛИМПУШ-ЦИНЦАДЗЕ І.О. Дякую. Шановний пане Голово, шановні колеги, хотіла би звернути увагу на те, що цього тижня на порядку денному виноситься велика кількість законопроектів, які стосуються транспортної галузі і які потрібно ухвалювати з точки зору наших євроінтеграційних зобов'язань. Але кожен із цих законопроектів, на жаль, вимагає суттєвого доопрацювання. Це абсолютно всі законопроекти, які стосуються транспорту цього тижня.
Що стосується Закону "Про ветеринарну медицину і благополуччя тварин" (3318), який буде нам подаватися як шалений прорив у євроінтеграції, він потребує врахування 28 директив і регламентів Європейського Союзу. Це все вкладено в наш висновок комітету, я прошу основний комітет відпрацювати ці зауваження.
Що стосується законопроекту, який про судоустрій і статус суддів, безумовно, це дуже важливо, що через півтора року після скасування де-факто судової реформи в турборежимі зараз вноситься законопроект на виправлення і на врахування висновків Венеційської комісії. Разом з тим, є велика кількість зауважень Венеційської комісії, які також аналогічні відображеним у висновку нашого комітету, які не враховані були для розгляду цього законопроекту в залі.
І що стосується змін до Конституції, які пропонується також розглянути цього тижня, на жаль, наші пропозиції комітету, які стосувалися абсолютно всіх змін до Конституції, подати їх на розгляд Венеційської комісії, не були враховані. Як на мене, це означає, що ми можемо в черговий раз знову допуститися помилки і не врахувати демократичні принципи побудови цивілізованих європейських держав.
Дякую.
РАЗУМКОВ Д.О. Дякую.
Костін Андрій Євгенович.
КОСТІН А.Є. Шановний головуючий, шановні колеги!
Перше – технічні питання. На вівторок стоїть 4048, це питання, законопроект Кабміну на виконання деяких рішень ЄСПЛ. Він є пов'язаний із законопроектом 4049, який розглядається Комітетом з питань організації правоохоронної діяльності, він також є готовим до першого читання. Тому є прохання, за згоди голови комітету, поставити їх в парі.
Щодо законопроектів 3504, 3985 і 3935, прошу їх перенести на наступний тиждень, там є різні питання і узгодження з авторами правок, і узгодження деяких питань з юридичним управлінням.
РАЗУМКОВ Д.О. Ще раз номери, будь ласка, скажіть.
КОСТІН А.Є. 3504, 3985 і 3935.
Щодо законопроекту 4631. Він є в постанові про включення до порядку денного п'ятої сесії, його треба прибрати, тому що комітет його ще попередньо не розглядав – це, мабуть, технічна помилка. 4631 прибрати із постанови про порядок денний п'ятої сесії.
Що стосується законопроекту 3711, він є доопрацьований комітетом, готовий до розгляду. Що стосується зауважень Венеційської комісії, то більшість зауважень були враховані комітетом, законопроект не містить жодних ризиків неконституційності, і він дуже довго опрацьовувався комітетом і готовий до розгляду. Ми готові відповісти на всі питання, які стосуються цього законопроекту.
А що стосується цього законопроекту, він пов'язаний з відновленням роботи Вищої кваліфікаційної комісії суддів, а не Верховного Суду. А питання Верховного Суду, про яке говорили тут представники "Європейської Солідарності" – це більш питання ліквідованого в неконституційний спосіб Верховного Суду України, над яким зараз працює, над цим питанням, робоча група комітету для того, щоб виправити недолугість попередніх…
РАЗУМКОВ Д.О. Гетманцев Данило Олександрович.
ГЕТМАНЦЕВ Д.О. Дякую. Перш за все хочу нагадати колезі, який чомусь зненацька вирішив "поганяти бісів" в стінах Верховної Ради, про те, що "Майстер і Маргарита" – це книга не про диявола, а про добро і зло, їх протистояння в суспільстві і в кожній людині, і що боротьбу зі злом треба починати з себе, що і раджу зробити колезі.
Також хочу подякувати, користуючись цією можливістю, командам державного фінансового моніторингу, Державній службі фінансового моніторингу та Державній податковій службі за саме боротьбу зі злом і результати цієї боротьби, наслідок яких надходження в січні, я прошу суспільство звернути на це увагу, у січні 21-го року порівняно з 20-м роком виросли в півтора рази. Перевиконання плану було здійснено на 4,3 мільярда гривень по загальному фонду, в тому числі і ПДВ – на 22 відсотки і, зверніть увагу, – в 2,4 рази, рік до року, 2,4 рази при стовідсотковому відшкодуванні ПДВ. Це результат ефективної протидії тіньовій економіці з боку, безперечно, виконавчої влади. Але це є результат тих законів, які ми прийняли з вами в 20-му і 19-му роках.
Хотілося б також, щоби відповідальні органи звернулися і до інших тіньових сфер таких, як ринок алкоголю, де 50 відсотків перебуває в тіні і потенціал є у 10 мільярдів гривень.
Також я звертаюся до керівництва Верховної Ради з проханням включити до порядку денного законопроекти 3959, 3959-1. Вони розглянуті правоохоронним комітетом. Це законопроекти, які йдуть в пакеті з Законом, який Верховна Рада підтримала, про БЕБ, і вони вносять зміни до Кримінального процесуального та Кримінального кодексів. Без цих законів БЕБ не буде діяти.
Дякую.
РАЗУМКОВ Д.О. Ще раз номери.
ГЕТМАНЦЕВ Д.О. 3959, 3959-1.
РАЗУМКОВ Д.О. 3951?
ГЕТМАНЦЕВ Д.О. 3959 та альтернативний.
РАЗУМКОВ Д.О. 3959. Є. Плюс.
Федієнко.
ФЕДІЄНКО О.П. Шановний Дмитре Олександровичу, шановні колеги! В розкладі пленарних засідань Верховної Ради України на період з 2 по 5 лютого заплановано розгляд законопроектів, підготовлених Комітетом з питань цифрової трансформації. А саме: проект Закону про внесення змін до Закону України "Про доступ до об'єктів будівництва, транспорту, електроенергетики з метою розвитку телекомунікаційних мереж" (№ 4118), поданий народним депутатом Федієнком та іншими (перше читання).
З прийняттям закону буде усунено прогалини у діючому Законі про доступ та уточнені окремі положення діючих законодавчих актів, що в свою чергу надасть можливість операторам телекомунікацій розгортати телекомунікаційні мережі на умовах укладених договорів з доступу з власниками інфраструктур, об'єкта доступу, здійснювати покриття телекомунікаційними мережами віддалених регіонів України, сільських регіонів тощо.
Друзі, ми багато з вами кажемо про цифровізацію України, про поганий мобільний зв'язок, про те, що в деяких інших селах немає операторів-провайдерів. Але, на жаль, друзі, ми, коли спілкуємося з галуззю і питаємо, що потрібно зробити, ми чуємо від них фідбек, що їм потрібно зробити умови. Давайте робити ці умови.
Тому хочу нагадати, 4118 буде, наскільки я пам'ятаю, у середу (перше читання). Прошу підтримати.
Наступний законопроект – це 4355, проект Закону про внесення змін до Закону України "Про Єдиний державний демографічний реєстр та документи, що підтверджують громадянство України, посвідчують особу чи її спеціальний статус".
А також законопроект 4066 – це закон про регулятора. Ми прийняли Закон 3014, і нам потрібно прийняти в першому читанні 4066, щоб ми почали працювати. Це Закон про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сферах електронних комунікацій, радіочастотного спектру та надання послуг поштового зв'язку. Прийняття цього закону створить необхідні умови для поступових євроінтеграційних процесів, друзі.
Тому прошу підтримати вказаний законопроект.
РАЗУМКОВ Д.О. Дякую. Хто ще бажає?
Шуфрич Нестор Іванович.
ШУФРИЧ Н.І. Дякую. Шановний головуючий, шановні колеги! Прошу в порядку денному підняти вище завтра законопроект 3633 щодо підвищення відповідальності за злочини проти журналістів. На жаль, на минулому тижні ми так і не дійшли до нього, це друге читання. Абсолютно переконаний, що зал об'єднається заради прийняття цього закону. А то в нас виходить, що журналісти і їх підтримка і захист – по остаточному принципу. Завтра він знову стоїть в кінці порядку денного.
Також хочу звернути увагу на черговий "наїзд" Нацради на "112 канал" за надуманими, а є підозра, навіть уже сфальшованими підставами. Будемо це, безумовно, перевіряти. Але ж сьогодні, я розумію, що неприємно чути правду. Неприємно чути, що в окремих країнах вже запропоновано 3-4 види вакцин, у тому числі і "Спутник V", а в нас ганебно була заборонена не тільки закупівля, а й можливість виробляти прогресивні вакцини в Україні, в тому числі і російських розробників.
Сьогодні здоров'я людей має бути поза політикою. І те голосування, яке мало місце в п'ятницю, яке обмежило можливість використання в Україні "Спутник V", повірте мені, ще буде мати наслідки. І ще понуривши очі, будемо вносити зміни в цей закон і реалізувати можливість нашим громадянам самим обрати ту вакцину, якою вони хочуть скористатися, а сьогодні вони не мають жодної. А принаймні ця вакцина, яку вже використовують і в європейських країнах, і в таких прогресивних країнах, як Об'єднані Арабські Емірати, де вже біля 40 відсотків людей провакциновано, в Ізраїлі – теж біля 40 відсотків. Угорщина. Сербія. Ці країни вже використовують…
РАЗУМКОВ Д.О. Монастирський Денис Анатолійович.
МОНАСТИРСЬКИЙ Д.А. Шановний пане Голово, шановні члени Погоджувальної ради, шановні слухачі! Я хотів би звернути увагу на кілька проблем і на законопроекти, які є в нашому комітеті і про які згадували мої колеги також.
Одним із гарячих і гострих питань, які впливають на кожного громадянина сьогодні, є питання взаємодії протягом цього року судових органів, органів прокуратури та поліції. І власне через те, що в минулому році ми прийняли нові території районів, це надзвичайно велике завдання протягом цього року узгодити для того, щоби для громадян не виникало проблем по взаємодії і, головне, доступності послуг поліції і в плані розслідування кримінальних проваджень і взаємодії між цими органами.
Комітет з питань правоохоронної діяльності взяв це на контроль. Але, можливо, я звертаю увагу також і всіх інших комітетів, дотичних до цієї теми, що варто буде поставити це питання на контроль всієї Верховної Ради, тому що це питання надзвичайно важливе.
Крім цього, я хочу звернути увагу також на законопроекти, про які сказали вже мої колеги. Це супутній законопроект по змінах до Кримінального і Кримінального процесуального кодексу по Бюро економічної безпеки (3959) з альтернативними.
А також законопроект, який супутній до реформи СБУ. Це законопроект 4392, також прийнятий в першому читанні минулого пленарного тижня, який логічно поставити в першому читанні і на цьому тижні або принаймні на найближчому тижні.
І про те, що казав мій колега Андрій Костін. Законопроект 4049, який також готовий до розгляду в пленарній залі.
Дякую вам.
РАЗУМКОВ Д.О. Дякую.
Лубінець Дмитро Валерійович.
ЛУБІНЕЦЬ Д.В. Доброго дня, шановний Дмитре Олександровичу! Шановні колеги, громадяни України! Дмитре Олександровичу, законопроект 0934, підготовлений до другого читання, про правовий статус іноземців та осіб без громадянства щодо приватних домашніх робітників та місцевого персоналу іноземних дипломатичних диппредставництв. Уже рік Міністерство закордонних справ до нас звертається розглянути терміново цей законопроект. Він підготовлений і погоджений Головним юридичним управлінням без жодних зауважень.
Також звертаю вашу увагу на законопроект 3630, про правовий статус іноземців та осіб без громадянства. Державна міграційна служба звертається, щоб ми його розглянули в першому читанні.
І хочу повідомити всім колегам і вам, Дмитре Олександровичу, щоб ви звернули увагу. До нас масово зараз почали надходити звернення колективні учнів, батьків учнів та педагогічних колективів з приводу реформи школи, що за діючим законом учні випускних класів у школах можуть бути тільки ліцеїв, а ліцеї можуть бути створені тільки в ОТГ з кількістю населення більше 50 тисяч. Це реформа з 24-го року. Люди всі занепокоєні цим фактом, звертаються, щоб парламент втрутився в цю ситуацію.
Ми, коли об'єднували ОТГ, ми не обмежували людей кількістю проживаючих. А фактично цим законом ми обмежимо дітей щодо доступу до середньої освіти.
Дякую.
РАЗУМКОВ Д.О. Дякую.
Кожем'якін Андрій Анатолійович.
Після цього хто ще бажає виступити?
КОЖЕМ'ЯКІН А.А. Доброго дня, Дмитре Олександровичу, шановні колеги! Цей рік, ви знаєте, у нас олімпійський. Тому у мене велике прохання, Дмитре Олександровичу, до вас безпосередньо, і до голови Комітету з питань фінансів і податкової та митної політики пана Данила Олександровича Гетманцева все ж таки розглянути законопроекти про внесення змін до 3470-1 і 3471-1.
Даниле Олександровичу, якщо можна, будь ласка, розгляньте. Тут законопроекти, які пов'язані з Законом про меценатську діяльність у сфері спорту, тому що ми йдемо до олімпіади і меценати хочуть допомогти олімпійській збірній, щоб вона якісно підготувалась до олімпіади.
Ми у липні ще прийняли у першому читанні 3498, а чекаємо ваші зміни до кодексів податкового і митного, будь ласка. Це перше.
І друге, останнє. Тут я вже казав слово "альтернативний", тому що є альтернативні законопроекти і по меценатству. Слава Богу, тим людям, які це зробили, їм довелось, скажемо так, брати участь у розгляді цих питань, що не вдалось, наприклад, групі авторів при розгляді Закону про реформу Служби безпеки України, Дмитре Олександровичу. Я розумію, що всі пошуткували і посміялись, але я хотів би і до Михайла Олексійовича звернутись, тому що, щоб не звертатись до Служби безпеки України з запитом.
Я все ж таки нагадаю, що у нас є стаття 100, яка забороняє все ж таки реєструвати, 92-а, реєструвати законопроекти і відмовляти тим, які запізнились. Через 22 дні вони реєструються як ті, які за суттю положення мають одні й ті ж і також стосуються одних і тих же суспільних відносин. Це є порушення, це несправедлива і нечесна гра. Я розумію, ми погодимося з реформою, яка пішла, 3196. Але, коли я бачу на табло, що голосує ОПЗЖ і "Європейська Солідарність", мене це лякає.
РАЗУМКОВ Д.О. Дякую.
Олегу Володимировичу, хвилинку.
Те, про що говорив сьогодні Стефанчук Руслан Олексійович, що повинен бути указ Президента по санкціях. Якщо він сьогодні з'явиться разом з проектом постанови і буде зареєстрований в Апараті Верховної Ради України, я прошу невідкладно розглянути його на комітеті, оскільки є лише 48 годин для його розгляду. Тобто фактично, якщо це відбудеться сьогодні, то завтра єдиний день, коли можна буде це зробити.
Олександр Олександрович Мережко.
МЕРЕЖКО О.О. Добре. Я хотів би підтримати цю пропозицію і ми зробимо все можливе, щоб максимально швидко провести комітет як тільки буде готовий указ Президента.
РАЗУМКОВ Д.О. Дякую.
Олег Володимирович Бондаренко.
БОНДАРЕНКО О.В. Шановний Дмитре Олександровичу, шановні колеги, на жаль, через технічну помилку до переліку законопроектів, які не рекомендовані комітетом Верховної Ради для їх включення до порядку денного, потрапили два важливих євроінтеграційних екологічних законопроекти.
Це законопроект 3091 про державний екологічний контроль та, вже згаданий пані Климпуш-Цинцадзе, законопроект 2351 щодо імплементації євродиректив щодо охорони тваринного та рослинного світу. Через цю помилку прошу виключити їх з цього переліку, включити до порядку денного та поставити на розгляд Верховної Ради на цьому тижні.
Дякую.
РАЗУМКОВ Д.О. Всі бажаючі виступили? Шановні колеги, по колу.
ПОТУРАЄВ М.Р. Я прошу пробачення, Дмитре Олександровичу. Ну мені секретаріат просто написав. Я дуже коротко. Я просто прошу 4107 зняти, перенести там на найближчі тижні.
РАЗУМКОВ Д.О. Який?
ПОТУРАЄВ М.Р. 4107, це про забезпечення незалежності Національної ради. Він просто не готовий.
РАЗУМКОВ Д.О. Бабак Сергій Віталійович.
БАБАК С.В. Дякую, Дмитре Олександровичу.
У мене маленька репліка щодо мого колеги Лубінця, який сказав, що у нас діти будуть обмежені в праві на освіту. Повірте, всі, хто завершили 9 клас підуть в 10 клас.
Те, що стосується в законі про міста з 50 тисяч людей і більше, це говорить про те, що обласні центри і подібні міста будуть затверджувати мережу для того, щоб в усіх ОТГ, у нас, наприклад, не було старшої профільної школи виключно з гуманітарного напрямку. Бо це буде тоді трагедією для регіону, коли там в 10 або в 15 найближчих ОТГ всі ліцеї будуть мати однаковий гуманітарний напрямок. Саме для цього на рівні області піднімається або на рівні великих міст з населенням 50 тисяч і більше якраз процес формування мережі для того, щоб вона забезпечила максимальну доступність всіх профілів до всіх учасників освітнього процесу. Школи не будуть закриватися, всі діти підуть в школу, і з 9-го в 10-й перейдуть, і з інших класів також в інші перейдуть. Дякую.
РАЗУМКОВ Д.О. Дякую.
Шановні колеги, я всім вдячний. Завтра починається п'ята сесія дев'ятого скликання і починаємо працювати.
Дякую.