СТЕНОГРАМА

засідання Погоджувальної ради депутатських фракцій

 (депутатських груп) у Верховній Раді України


01 червня 2020 року, 11 година

 

Веде засідання Голова Верховної Ради України РАЗУМКОВ Д.О.

 

 

РАЗУМКОВ Д.О.  Добрий день, шановні колеги. Я радий всіх вітати на Погоджувальній раді. Ми повертаємося до нашого звичного режиму роботи. Я сподіваюсь, що буде якомога менше різних подій, які будуть нам заважати проводити пленарні засідання, роботу комітетів. І дійсно, щоб Верховна Рада продовжувала працювати так, як вона вміє, може, і, я впевнений, буде працювати.

Я хотів би розпочати з сумних новин. На жаль, за останні півтора тижні ми втратили двох наших колег – це Анатолій Сергійович Матвієнко і Валерій Миколайович Давиденко. Вони пішли з життя. Я пропоную розпочати наше засідання з хвилини мовчання.

(Хвилина мовчання).

Прошу сідати.

Я хотів би висловити в першу чергу співчуття  рідним і близьким наших колег. І поки ми пам'ятаємо людей, вони продовжують жити. Тому пам'ять – це найбільша шана тим, хто робив, робить і буде робити для України.

Наступне питання – це те, що ми поступово повертаємося до нормальної роботи Верховної Ради: до тієї, до якої  ми звикли, до тієї,  до якої звикли наші шановні представники засобів масової інформації. Ми поступово будемо повертатися до тих норм, які були докарантинні. На цьому тижні буде можливість працювати операторам та фотокорам на балконі в пленарній залі Верховної Ради України. Єдине, що в нас є  деякі обмеження по кількості. Також ми знаходимось ще в режимі тих карантинних обмежень, які встановлені по всій країні. Однак, я думаю, що поступово, як і вся держава,  так і Верховна Рада буде  повертатися до такого режиму роботи.

Сьогодні, всі добре пам'ятають, це День захисту дітей. Я впевнений, що всі, хто сьогодні є в цьому залі, і не лише в цьому залі, вони вірять і розуміють, що саме діти – це майбутнє нашої  держави. І ми в першу чергу працюємо для них. Працюємо так, щоб їм не було соромно за нас. І  давайте працювати так, щоб вони жили в щасливій, успішній, розвиненій країні, з якої б вони ніколи не хотіли поїхати.

Вчора був День столиці - День міста Києва.  І я вітаю всіх киян. Я вітаю  державу, тому що це День столиці нашої України. І бажаю, щоб наші міста розвивались, щоб вони давали змогу рухатись вперед, залучали інвестиції, залучали нові технології, тому що саме це дає  змогу і державі, і нам з вами будувати плани, будувати майбутнє і розбудовувати державу так  само.

Наступне питання – це питання  порядку денного. Вони вам всі роздані. Великий перелік питань. Я сподіваюся, що ми достатньо швидко і ефективно зможемо їх опрацьовувати на пленарних засіданнях Верховної Ради України. У нас на цьому тижні винесені питання по боротьбі з організованою злочинністю - це так званий закон про воров, а  також є питання, пов'язані з Програмою дій уряду, на цьому тижні вона так само буде розглядатися на пленарному засіданні Верховної Ради України. Були висловлені позиції комітетів. Я думаю, що з урахуванням цього ми зможемо ефективно продовжувати співпрацю з Кабінетом Міністрів України.

Також важливий напрямок нашої роботи - це і креативні індустрії, яким необхідно допомагати, виходити з… Михайле Борисовичу, так само і медицина, я думаю, що важливе питання, я впевнений, у вас буде можливість про це сказати трошки пізніше. І багато інших питань, які фактично охоплюють весь перелік та сектор будь-якої галузі економіки нашої держави, і гуманітарного напрямку.

Наступним питанням є питання, пов'язане з тим, що була пропозиція змінити режим роботи в п'ятницю і замість "Різного" поставити додатковий час для оголошення запитів.

Станом на сьогодні 273 запити надійшло від народних депутатів України. Вони, на жаль, не можуть бути запущені в роботу до того часу, як не будуть оголошені. Я впевнений, що "Різне" - це важливо, але без "Різного" ми цю п'ятницю зможемо пережити, і замінимо цей час для того, щоб оголосити запити, щоб вони пішли в ті інстанції, на які були спрямовані. Я хочу, щоб голови та співголови депутатських фракцій та груп з цього приводу також зазначили свою позицію, а кінцеве рішення буде приймати Верховна Рада України на своєму засіданні, думаю, що це буде завтра.

І наступне, останнє фактично питання - це питання пов'язане з "годиною запитань до Уряду", воно відбудеться у п'ятницю за розкладом, так як це і було заплановано. Однак хотів би від час почути ту тематику, яку ви будете пропонувати винести на розгляд на 10-у годину п'ятниці. Бажаю всім успішної роботи.

І слово надається Руслану Олексійовичу Стефанчуку, Першому заступнику Голови Верховної Ради України.

 

СТЕФАНЧУК Р.О. Дякую, Дмитре Олександровичу.

Вельмишановні колеги, так, я абсолютно погоджуюсь, ми переходимо вже в той режим, до якого ми звикли. Але я просто коротко хотів би відзвітувати, чим ми займалися попередній тиждень, коли ми працювали: хтось - на округах, а хтось – безпосередньо в робочих групах, які створені у Верховній Раді України.

За минулий тиждень на виконання розпорядження Голови Верховної Ради України ми провели велике засідання робочої групи з напрацювання Закону щодо опозиції. Я хочу подякувати всім представникам політичних фракцій і політичних груп за таке активне обговорення. Ми вийшли вже на  загальне бачення і певну структуру даного законопроекту. Після цього ми продовжимо відповідно до затвердженого плану роботу над цим законопроектом.

Друге. На цьому тижні ми провели консультації з інституціями Швейцарської Конфедерації, завдяки Посольству Швейцарської Конфедерації,  щодо положень Закону про всеукраїнський референдум. Ми провели велику дискусію, за що я вдячний всім колегам. І Закон про всеукраїнський референдум сьогодні, а, можливо, ну, на цьому тижні точно, буде внесений до стін Верховної Ради України.

Далі. Дуже важлива робота, якою ми ще опікувалися, – це План законопроектних ініціатив. Ви знаєте, що ми внесли зміни до Регламенту, де передбачили таку структурну складову Плану законопроектних ініціатив, водночас коронавірус дав можливість відтермінувати це. І тому, враховуючи оці вже питання, які були розглянуті Верховною Радою, за погодженням з іншими суб'єктами законотворчої діяльності, він був оновлений. Я думаю, що голова Комітету з питань правової політики більш детально проінформує, але в нас вже готовий і план, і структура, і проект постанови.

Крім цього, повертаючись до плану нашого розкладу засідань Верховної Ради, я все-таки би просив, я говорив це минулого  разу, звернути увагу щодо можливості розгляду законопроекту про нову редакцію про акціонерні товариства. Це ми теж обговоримо, тому що мені видається, що такий важливий законопроект, який до цього розроблявся 10 років, потребує ще певної дискусії і розуміння, тому що це певні  зміни правил для всіх юридичних осіб, які носять організаційно-правову форму акціонерних товариств.

І друге. Я просто не знаю, як комітет, бо ми попередній раз говорили, і ми домовлялися, що він мав би встигнути розглянути 2255 - про органи інтелектуальної власності. Якщо він вже розглянутий на комітеті, то я попросив би теж його включити до плану робіт, тому що якраз  реформа сфери  інтелектуальної власності є надзвичайно  важливою для України в частині формування і виконання своїх обіцянок перед Європейським Союзом і формування системи такої, яка існує в країнах Європейського Союзу.

А в цілому я теж підтримую важливість  всіх питань, які ставляться на цей порядок денний, і бажаю нам всім успішної роботи.

Дякую.

 

РАЗУМКОВ Д.О.  Олександр Сергійович Корнієнко.

 

КОРНІЄНКО О.С. Доброго дня, шановні колеги! Доброго дня, шановні українці! Перш за все, дійсно, вітаємо дітей із Днем захисту дітей. Я не впевнений, що зараз точно процитую, але, здається, що в Конвенції про права дитини написано, що дитині для повного і гармонійного розвитку потрібно зростати в сімейному оточенні, в атмосфері щастя, любові і розуміння. Я думаю, що наше завдання як представників державної влади, як народних депутатів  – робити все для того, щоб ця атмосфера щастя, любові і порозуміння була в кожній родині і для кожної дитини створювала умови для її гармонійного зростання. Ну, а ми можемо робити це через нашу повсякденну діяльність, про яку я і пропоную зараз нам поговорити.

Перш за все щодо Програми уряду. В нашої фракції є пропозиція перенести на четвер її розгляд, щоб ми могли у вівторок попрацювати по законах, середу і четвер вже присвятити увагу голосуванню за Програму уряду.

Також щодо самої роботи Верховної Ради є пропозиція (я так сподіваюся, що вона буде підтримана колегами) продовжувати роботу в такому напівкарантинному режимі і працювати у вівторок, четвер та п'ятницю до 15-ї години, відповідно без вечірнього засідання у вівторок та четвер, а в середу лишитися в тому графіку, який є, щоб ми могли попрацювати  з 15-ї години на тих комітетах, які вже призначені. Якщо така пропозиція в залі отримає  підтримку, то я попросив би тоді регламентний комітет допомогти нам з організацією цієї пропозиції.

Далі організаційне питання також щодо Дня Уряду. Враховуючи ту ситуацію, яка склалася за попередні два тижні, наша фракція пропонує запросити на День Уряду міністра внутрішніх справ Арсена Борисовича Авакова для доповіді по тим важливим ситуаціям, які сталися,  і в п'ятницю у Броварах, і Кагарлик – історія з Кагарликом, з неетичною поведінкою там правоохоронців. І, можливо, доповісти про стан розслідування щодо обставин загибелі нашого колеги пана Давиденка. Тобто є багато питань, на які нам, я думаю, фахово, як завжди, наш міністр внутрішніх справ дасть нам відповідь.

Також щодо питань порядку денного. Наша фракція просить підтримати законопроект 3510 і внести до порядку денного законопроект 3509, вони пов'язані, як я зрозумів, це бюджетні законопроекти, які стосуються фінансування великого будівництва. Цей проект іде дуже активним поступом по країні. Нам потрібно владнати там фінансові всі моменти для того, щоб далі дороги продовжували будуватися.

Також в порядку денному є кілька важливих теж ініціатив. Є в першому читанні зміни до виборчого законодавства, щодо Виборчого кодексу. Це логічне якраз продовження реформи виборчої, доведення кодексу до кращого стану. У нас все-таки місцеві вибори скоро, і незабаром Верховна Рада до кінця сесії має оголосити про їх початок. І нам потрібно перейти до них у підготовленому стані.

Так само хочу проінформувати на завершення наших всіх колег з місцевого самоврядування, що завершено затвердження перспективних планів на минулому тижні. Далі ми рухаємося по підготовці разом з урядом у тісному контакті постанови про укрупнення районів так званої. І також у порядку денному є, наприклад, законопроекти про покращення державних гарантій по захисту фінансування місцевого самоврядування. Тобто рік місцевого самоврядування, як ми і обіцяли, він продовжується, і ми будемо працювати над тим, щоб ті громади, які будуть фактично сформовані після місцевих виборів у жовтні і почнуть свою роботу в листопаді, щоб вони мали весь потенціал, весь інструментарій для того, щоб робити життя людей на своїх територіях краще, комфортніше та захищеніше. Це наша місія – завершити реформу децентралізації. Ми обов'язково її завершимо.

Ну, і вітаючи всіх киян, я сам теж киянин, із Днем Києва, хочу нагадати, що в нас є непоганий закон, законопроект про місто Київ і він готовий до другого читання, і ми, в принципі, якщо на цій сесії вже не встигнемо, то, можливо, на наступній сесії просили би колег почати його розгляд, щоб ми вибори в Києві теж проходили вже із…

 

РАЗУМКОВ Д.О.  Дякую, Олександре Сергійовичу.

Юрій Анатолійович Бойко.

 

БОЙКО Ю.А. Дякую.

Шановний пане спікере, шановні присутні. Минулого тижня у нас по графіку роботи Верховної Ради була робота з виборцями. І враховуючи те, що був офіційний вже дозвіл на відрядження по країні, в мене була можливість поспілкуватися з жителями Луганської, Донецької, Харківської області і Миколаєва. Спілкування з ними – висновок в мене один, що сьогодні дієвої підтримки ані громадянам, ані економіці після виходу з карантину з боку держави, я маю на увазі і центральні органи влади, і місцеві, немає. Що я маю на увазі, я приведу 2 приклади.

Парламент декілька тижнів тому проголосував збільшення виплат лікарям на 300 відсотків, тим, хто є задіяний на боротьбі з епідемією. Так ось, на минулий тиждень лікарі отримали цю виплату тільки за березень. Причому гроші там невеликі, там лікар отримує, який працює якраз з хворими на коронавірус, отримує приблизно 17 тисяч гривень. Це на порядок менше, ніж зарплата члена наглядової ради "Укрзалізниці", якої там небудь "Укрпошти", я вже не кажу про "Нафтогаз України".

Другий приклад. Широко анонсувалась декількома урядами вже програма здешевлення кредитів для виробників. Приїжджаю я на сватівське підприємство харчових виробів, підприємство повністю підпадає під ті критерії, які були анонсовані: 100 мільйонів обертів, 100 працівників виробляє харчову продукцію.  Питаю у керівника, чи отримує він такі кредити, він на мене дивиться і каже: "Ви що, нам українські банки пропонують сьогодні кредити під 18 відсотків річних".

Тобто всі ці програми, вони сьогодні залишилися тільки на папері. І в той час, коли інші країни виплачують гроші своїм громадянам і виробникам, що сталося у нас? У нас минулого тижня уряд виплатив мільярд доларів, приблизно 27 мільярдів гривень, по розрахунку за зовнішні запозичення. Ті гроші, які повинні були йти лікарям, вчителям, виробникам, вони пішли фінансовим спекулянтам, незважаючи на те, що ми декілька разів ставили питання, проведіть реструктуризацію, перенесіть виплати по зовнішніх кредитах, так як робить весь світ в умовах форс-мажору. Нічого зроблено не було, і ми вважаємо, що це абсолютно тупиковий шлях: виплати зовнішніх кредитів і кромсання  соціальних виплат власного бюджету.

Дуже негативний резонанс отримало в суспільстві підписання закону 1210. Цей закон суттєво погіршує умови бізнесу, надає колосальні додаткові права податковій. Я приведу тільки один приклад з того закону, щоб розуміння було того, наскільки залежним сьогодні стає виробник від податкової. Там ввели таку унікальну річ, як ділова мета. Що це означає? Що якщо податкова вирішить, що підприємство мало можливість виконати ці роботи самі, а не наймати кого-то зі сторони, і внесла це в свої розходи, то це буде виключено, це буде свідченням того, з точки зору податкової, що це непрозора діяльність, і на підприємство буде накладений штраф. І таких випадків там ми нарахували ще з десяток, які суттєво погіршують умови. Всі ці речі є свідченням того, що країна повністю під зовнішнім управлінням, і диктують і уряду, і владі, що робити, а  це іде врозріз національним інтересам.

І останнє. Зрозуміло, що ми всі сьогодні відмічаємо День захисту дітей. В порядку денному немає жодного закону, який би дійсно допомагав дітям. Хочу нагадати, що у нас 1 мільйон 400 тисяч дітей потребують матеріальної допомоги, а 33 тисячі дітей взагалі живуть в зоні бойових дій. Тому наша фракція внесла три законопроекти:  2084 - про допомогу пораненим дітям, 2085 – збільшення допомоги при народжуваності і 3414 – збільшення дітям-сиротам. Я пропоную ці законопроекти внести і прийняти.

 

РАЗУМКОВ Д.О.  Дякую.

Геращенко Ірина Володимирівна.

 

ГЕРАЩЕНКО І.В.

Шановні колеги, весь світ сьогодні аплодує першому приватному запуску ракети. Україна поки що космічна країна, але все далі залишається від космосу, тому що наша промисловість стоїть, наша економіка в стагнації, наш уряд "в неадекваті", і взагалі підприємства "вбиті", ніхто у владі не займається боротьбою за країну, за ринки збуту, а влада переключилась на боротьбу з опозицією. І коли весь світ дивиться у майбутнє, ми залишаємось "в лихих 90-х" не лише по безпековій ситуації.

Минулого тижня Україна потрапила на шпальти світових газет з жахливою історією про захоплення ДБР Національного музею Гончара. Ми розуміємо, що нинішня влада мало знає про це культове місце, тому що наша влада збирається переписувати Закон про мову, вона вже говорить про гнучкість в питаннях євроатлантичної інтеграції замість того, щоб боротися за наш євроатлантичний шлях. Але під час захоплення музею ДБР порушило як мінімум 5 статей Кримінального кодексу, починаючи від перешкоджання журналістам, адвокатам, народним депутатам України і закінчуючи перевищенням службових своїх повноважень і без санкції суду вдертям в приміщення.

Ми надіслали відповідного листа на керівництво парламенту, тому що це вже не перший випадок, коли грубо порушуються права нардепів, і на це немає жодної реакції, і чекаємо засідань профільних комітетів з питань культури, свободи слова, де будуть розглянуті ці питання.

Але, дійсно, в безпеці сьогодні не почуваються не лише опозиціонери, а і вся країна. І от той жах, який відбувається сьогодні по поліцейським відділкам і всій країні, відповідальність за ці "лихие 90-е" несе виключно Президент Зеленський і його команда, яка взяла на себе відповідальність і за цей уряд, і за міністрів в цьому уряді. І зверніть увагу, вже півроку наша команда не може домогтися, щоб в порядку денному стояло ТСК з питань вбивства Шеремета, де міністр профільний і Президент призначили вбивць, хоча справа в суді розпадається. Ми вимагаємо, щоб ця ТСК стояла в порядку денному. Так само, як і ТСК з питань розслідування, що ж відбулося із закупівлею за 61 мільярд бюджетних грошей, виділених на COVID, з масками, з 10 мільйонами тестів, з захисними костюмами, яких, як правильно зазначають колеги, в регіонах немає. Там немає ніяких 10 мільйонів тестів, там немає ніяких захисних костюмів. Лікарі не отримали ніяких 300 відсотків доплати, тому що їм оплачують, друзі, не за добу перебування з хворими, а за години, і мова йде про кілька тисяч гривень всього. Так само лікарі, звичайно, не отримали ніяких страховок. І ми вимагаємо, щоб в порядку денному стояв бодай один закон від опозиції, тому що третя за чисельністю фракція парламенту "Європейська солідарність" і перша опозиційна не має в цьому порядку денному жодного законопроекту, в тому числі, друзі, направлених на захист наших військових і наших медиків. Ми пропонуємо все-таки їх застрахувати від інфікування, а не від отримання інвалідності, тому що це нонсенс.

Також я хочу сказати, що Фонд Порошенка цього тижня закупив 31 тисячу високоякісних тестів, так само, як до того 131 тисячу захисних костюмів, ми розвозимо їх всією країною, але при цьому місцева влада і центральна, яка сама не спроможна це зробити, ще й забороняє лікарням брати захист. Що ви робите? Ви будете і далі боротися з Порошенком чи може за країну поборетеся?

Але в цей час, коли немає жодного закону нашої фракції, в тому числі і щодо ТСК, влада вперто продовжує псувати стратегічні відносини з нашими партнерами і пхати ТСК так звану по сумнівним плівкам. Я хочу вам сказати і ще раз закликати щиро: не псуйте, будь ласка, стратегічних взаємин з нашим стратегічним партнером, не підривайте довіру двопартійної підтримки Сполучених Штатів Америки з Україною. А якщо вже вам так горить, то ми пропонуємо: давайте тоді зробимо комісію, яка почне працювати з грудня цього року, після виборів в Сполучених Штатах, і розглянемо на ній всі записи переговорів, які, як свідчите ви, в першому кабінеті країни велися, починаючи з Януковича і закінчуючи Зеленським, щоб країна побачила, як країну захищають, а як її здають.

Що стосується захисту дітей. Ви знаєте, зараз діти українські важкохворі залишаться без ліків, починаючи з онкохворих дітей і закінчуючи дітьми, хворими на інші важкі хвороби, тому що просто перестали закупати ці ліки. І ми вимагаємо, щоб міністр охорони здоров'я так само відповів, де подівалися гроші, які спрямували на COVID, що відбувається з закупівлями…

 

РАЗУМКОВ Д.О.  Дякую.

Якщо я не помиляюсь, то ваші колеги є або авторами, або співавторами двох законопроектів, які винесені на порядок денний, питання.

Юлія Володимирівна Тимошенко.

 

ТИМОШЕНКО Ю.В. Доброго дня, шановні колеги. Якщо говорити про, як кажуть, зраду України і про повну руйнацію національних інтересів України, то це два закони, які дружненько були в парламенті проголосовані: про розпродаж сільськогосподарської землі, в тому числі і про володіння іноземними банками, і про те, щоб Національний банк практично був виведений з системи юрисдикції українських судів і став державою в державі, і основою, базою для управління ззовні Україною, в тому числі руйнації нашої економіки.

Саме тому я хочу повідомити, що наша команда разом з іншими фракціями подала, це фракція "За майбутнє", подала до Конституційного Суду необхідні документи, і, наскільки я знаю, Конституційний Суд прийняв до розгляду наше подання стосовно неконституційності цих законів. Але минулий тиждень наша фракція працювала в регіонах. Можу сказати, що країна бурлить просто, реально бурлить. І я хочу донести до вас це почуття, тому що люди вже знаходяться на межі. Наприклад, портовики в Одесі 28 травня зранку двічі перекривали дороги, тому що їм уже 8 місяців не платять заробітну плату.

В руках у мене зараз просто крик серця вчителів, переконана, всієї країни, де Законом 3430 "Про повну загальну середню освіту" дискримінували людей, вчителів, які  все життя працюють в галузі освіти і вчать наших дітей.  Дорогі друзі, кому впало в голову така дурниця, щоб примусити всіх вчителів, які знаходяться там біля пенсійного віку, переукласти угоди на свою роботу всього на рік? З чим залишиться взагалі наша система освіти?

Ми говоримо сьогодні про День захисту дітей. Так скажіть, будь ласка, як в Законі "Про загальну середню освіту" взагалі могли передбачити ліквідування санаторних шкіл-інтернатів - там, де вчаться хворі діти, де одночасно і вчать їх, і лікують їх? Кому прийшла думка ліквідувати це? Я просто хочу сказати, що ви не відчуваєте напруги, яка зараз створюється в країні в системі освіти. Це стосується і вищих учбових закладів, і професійно-технічних, і шкіл, і вчителів. Тому наша команда проаналізувала системно всі вади прийнятого Закону "Про повну загальну середню освіту". І ми внесли законопроект 3430, разом з профспілками відпрацьований, який треба було б негайно прийняти, щоб всі ці ляпи в цьому законі зняти.

Ще одна унікальна річ. Ми з вами вже, мені  здається, язик зламали, повторюючи слово "незалежність України", тому що це в багатьох політичних устах пустий звук. Ви знаєте, що одне з підприємств, яке є основою нашої енергетичної незалежності – це "Східний гірничо-збагачувальний комбінат", який видобуває уран для того, щоб ми мали можливість мати своє власне ядерне паливо, так от, доведено до того, що вже багато місяців нема чим платити заробітну плату, за електроенергію. І зараз – це сигнал SOS, де просто відключають електроенергію підприємству. А я хочу нагадати, що це шахти. Будуть затоплені шахти, високоцінне обладнання, буде  припинений процес видобутку урану в Україні. Дорогі друзі, це не жарти. Я прошу  негайно повідомити уряду, що така біда є і що треба її зупиняти. Це в тому числі і екологічно небезпечні процеси, які ідуть.

Я думала, що, коли ми все це аналізуємо і коли ми бачимо заборгованість по заробітній платі, законопроект 1210, який остаточно добиває малих підприємців, добиває, що уряд збереться і проведе якусь стратегічну нараду. Уряд провів стратегічну сесію членів уряду, уявляєте? Я думала, там зібралися про майбутнє країни поговорити. Ні. От у мене  в руках розпорядок роботи стратегічної наради. З 13:00 до 14:00 міністри діляться на три  команди і відпрацьовують слогани уряду. З 14:30 до 15:00 – презентація слоганів. З 15:30 до 16:25 – робота міністрів в п'яти командах, де вони будуть ці слогани прилаштовувати до діяльності уряду. І останнє: в 17 до них долучається  Президент. Дорогі друзі, ви що,  перетворили всю країну в "95-й квартал"? Ну, зупиніться вже! Не в слоганах справа, а в управлінні країною.      

 І можу сказати, що і з МВФ не зрозуміло, що відбувається, тому що нові вимоги замість грошей, які очікували. Тому ми просимо публічний процес по підписанню меморандуму з МВФ. Ми закликаємо Президента  прийти в парламент і розповісти, що за нові умови перед країною поставили…

 

РАЗУМКОВ Д.О.   Дякую, Юлія Володимирівна.

Железняк Ярослав Іванович.

 

ЖЕЛЕЗНЯК Я.І. Доброго дня, шановні колеги! Ми сьогодні починали з того, що у нас День захисту дітей. Але, на жаль, є і сумна дата. Сьогодні річниця того, як був вбитий маленький хлопець Кирило Тлявов  поліцейськими. Також у нас досі не розслідувані випадки в притулку "Світанок", також у нас була перестрілка нещодавно в Броварах, зґвалтування жінки, розстріл поліцейськими чоловіка в Кривому Озері. І цей список, на жаль, можна продовжувати. І це все є вирок нереформованій поліцейській системі, яка діє в країні.

І саме тому фракція "Голос" виступила з чіткою заявою, що ми вимагаємо відставки голови Міністерства внутрішніх справ пана Авакова, і ми будемо ініціювати збір підпису за цим документом, щоб внести його на розгляд Ради. Але якщо у більшості немає бажання дослухатися до цієї позиції, то давайте хоча б для того, щоб якось підняти це питання, винесемо це питання на "годину запитань до Уряду", тому що ці випадки, вони просто жахливі. У нас убивають дітей, у нас убивають людей.

Наступне. Ви знаєте, на жаль, у нас була сумна новина про те, що черговий лікар помер на Львівщині через коронавірус, і це сталося через те, що лікарня, в якій він працював, не мала грошей. Чому не мала? Дуже просто поясню: тому що, на жаль, через недолугу роботу уряду в нас впали значно надходження до будь-яких бюджетів. Для розуміння, місцеві бюджети за чотири місяці недоотримали 11 мільярдів гривень, центральний бюджет - мінус 42 мільярди гривень. Це інформація, яка повинна нас жахати, незалежно від того, влада чи опозиція, тому що це призведе до підвищення податків, до скорочення виплат, до зупинки будь-яких інфраструктурних проектів і, на жаль, за якийсь час до зупинки виплати зарплат.

Ми бачимо, що нова податкова, яку оновив нам уряд, вже за 18 днів почала ті самі скрутки, про які ми говорили, на 700 мільйонів. Ми як фракція "Голос" зараз будемо перевіряти, і, не дай Боже, ці факти підтвердяться, я думаю, що це привід не тільки для політичної відповідальності, а й для кримінальної відповідальності. Те ж саме щодо закупки костюмів, це саме по інших проектах, все веде до катастрофи. І ще раз авторитетно заявляємо про те, що, зараз якщо ми не будемо рятувати бюджет, уряд до осені доведе нас до катастрофи.

Тепер щодо уряду і Програми дій уряду. Добре, що ми, нарешті, дійшли до розгляду цього реферату. І, ви знаєте, у нас недавно були представлені слайди, мені здається, що уряд, як поганий школяр: коли не може здати дипломну роботу, вирішив зробити розмальованку у вигляді презентації. Але я думаю, що більшість комітетів Верховної Ради вже заявили про свою позицію, вона чітка, і ми вважаємо, що цю програму навіть не треба відправляти на доопрацювання, цей уряд не протримається рік, її треба відхиляти.

Шановний мій колега з "Слуги народу", я вам хочу повідомити, що є така стаття 227 в Регламенті Верховної Ради, де чітко прописано, що в п'ятнадцятиденний термін Програма дій уряду повинна бути розглянути у Верховній Раді. Тому ми вимагаємо, щоб, пане Голово, ви виконали Регламент Верховної Ради і залишили Програму дій уряду, розгляд на вівторок, як це передбачено законом.

І останнє: щодо уряду. Моя колега Юлія Володимирівна Тимошенко згадала ще цю стратегічну сесію, де була хмарка слів, стікери. Ну, якщо у нас уряд не розуміє ті професійні пропозиції, які ми надаємо їм постійно, то наша команда підготувала для них таку пропозицію: програма уряду для "чайників". Ми в зручній формі з слоганами, з цією хмаркою слів надамо ці пропозиції, можливо, так вони зрозуміють, якщо така форма спілкування для уряду є більш прийнятна. І ми впевнені, що якщо ми не знайшли інвестиційних нянь для наших інвесторів, то уряд чомусь вирішив, що він знайшов нянь у вигляді парламентарів.

Щодо порядку денного. Шановний пане Голово, я вам дякую, що ви поставили нашу постанову про кримськотатарське населення. Ми вам також вдячні за те, що ви поставили децентралізаційний законопроект 1318. Є дві пропозиції: перша – це 2769 про зменшення застав на вибори місцеві для того, щоб у нас не була олігархічна система; і друге – це важливий законопроект разом з колегами - 3361 про дерегуляцію перевірок. Якщо можна, додати їх в порядок денний.

Дякую.

 

РАЗУМКОВ Д.О.  Дякую, Ярославе Івановичу.

Щодо збору підписів за того чи іншого міністра, на жаль, станом на сьогодні це не передбачено законодавством України. І саме ви були автором законопроекту, який, можливо, це врегулює.

Щодо "години запитань до Уряду", я радий, що співпала позиція з партією "Слуга народу" запросити міністра внутрішніх справ на п'ятницю на "годину запитань". Інші колеги поки що не висловили своїх пропозицій до "години запитань до Уряду".

Щодо програми дій, дійсно, ви абсолютно правильно сказали, що це передбачено Регламентом, однак, на жаль, коронавірус не був передбачений Регламентом, я думаю, як і іншими законами нашої держави. Тому ми і відтермінували цей процес.

Я впевнений, що в четвер можемо поставити це питання на голосування, якщо буде необхідність.

 

ЖЕЛЕЗНЯК Я.І. (Не чути)

 

 РАЗУМКОВ Д.О.  Я думаю, що тут поки не співпадає…

 

ЖЕЛЕЗНЯК Я.І. Я не бачу сенсу ховатися уряду…

 

РАЗУМКОВ Д.О.  Я не думаю, що уряд ховається. Буде представник уряду, він скаже, чому пропонується, наприклад, четвер.

Тарас Іванович Батенко.

 

БАТЕНКО Т.І. Доброго дня,  шановні колеги, шановні друзі, дорогі українці! Депутатська група партії "За майбутнє" звертає увагу на критичну ситуацію, що складається сьогодні у сфері соціальної політики держави. Шановні друзі, згідно з повідомленням Державної служби статистики середня заробітна плата в Україні в квітні місяці скоротилася на 9 відсотків або на 1 тисячу гривень. При цьому найменші зарплати сьогодні у сфері охорони здоров'я та соціальної допомоги, також культури,  мистецтва, сфери довкілля. І це в період пандемії, коронавірусної хвороби, в той час як вся країна дякує лікарям та медичним працівникам за їхню самовідданість у боротьбі з хворобою. Фактично громадяни різних професій сьогодні поставлені на межу виживання. Під найбільшим ударом надалі залишаються медики, адже кожен п'ятий хворий на COVID-19 є медиком, і я вже мовчу про ті несвоєчасні доплати 300-відсоткових надбавок.

Шановні колеги, сьогодні ми бачимо, що український уряд свої так звані кроки з порятунку української економіки здійснює під диктовку вимог Міжнародного валютного фонду. Цим зумовлено написання пустопорожнього тексту Програми діяльності уряду, яку ми будемо завтра розглядати.

Ми вважаємо, що Україна продовжує втрачати свою суб'єктність і повністю потрапила в залежність від міжнародних кредиторів, в першу чергу МВФ. Це випливає з оприлюдненого в ЗМІ проекту Меморандуму щодо співпраці з МВФ, які ухвалив уряд. Ми бачимо в цьому проекті меморандуму, що Україна взяла на себе зобов'язання продовжувати скорочення мережі шкіл начебто для ефективного використання бюджетних коштів та оптимізації витрат на освіту, як би це не драматично звучало сьогодні, коли ми відзначаємо День захисту дітей. Ніхто, крім держави, не може забезпечити отримання освіти дітям в найвіддаленіших куточках, населених пунктах дітям з сімей з найнижчим рівнем достатку. Так звана оптимізація системи  шкіл – це безумовне звільнення вчителів  з початкових і середніх шкіл, які закриватимуться без  перспективи працевлаштування за профілем. Ми так і не побачили очевидних заходів стимулювання економічного росту в державі, які, в першу чергу, передбачають  послаблення податкового навантаження на підприємства і громадян. Послаблення сплати єдиних податків – це ключове нововведення багатьох країн Європейського Союзу в умовах пандемії.

Нагадаємо, що українська промисловість у березні місяці поточного року знизилась ще на 8 відсотків у порівнянні з попереднім роком, а в квітні поточного року – вже на 16 відсотків у порівнянні з минулим роком, і це ще не межа.

Україна устами уряду бере на себе зобов'язання до кінця дії програми не приймати ліберальні податкові закони, не вводити податкові пільги і преференції щодо податків, тобто не змінювати кардинально податкову систему. Чого сьогодні критично чекає бізнес і вся Україна, так це зменшення податкового ярма.

Колеги, як відомо, депутатська група "За майбутнє" разом з фракцією "Батьківщина", Юлія Володимирівна про це вже сказала, направили подання в Конституційний Суд України щодо неконституційності прийнятого Закону про відкриття ринку землі. І тепер ми бачимо завуальований намір уряду України взяти на себе зобов'язання допустити до ринку землі розширене коло учасників. Чи не проглядається в цьому готовність уряду вносити зміни до Закону про відкриття ринку землі та допустити до нього юридичних осіб та іноземців?

Ці та інші зобов'язання уряду не дають підстави депутатській групі "За майбутнє" голосувати завтра за Програму дій. Ми вважаємо, що це пустий набір гасел, за яким хоче приховати свій популізм нинішнє його керівництво. І закликаємо всі депутатські фракції, групи в парламенті завтра повернути таку Програму дій, просто відхилити таку Програму дій червоними кнопками.

Ми також, думаючи про розвиток економіки і створення нових робочих місць, пропонуємо розглянути на цьому пленарному тижні як невідкладний законопроект 3509 і 3510, це про внесення змін до Закону України "Про Державний бюджет України на 2020 рік", у якому йдеться про фінансування критичних інфраструктурних об'єктів.

Також ми просимо включити в порядок денний, Дмитре Олександровичу, і невідкладно розглянути проект Закону 2038, ми неодноразово про нього вже говорили. Йдеться про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо визнання депортованими громадян України, які в 1944-1951 роках були примусово переселені з території Польської Народної Республіки, розгляду якого ми чекаємо в парламенті. Ми вшановуємо пам'ять жертв терору і політичних репресій – наших кримських татар, але ми мусимо пам'ятати про наших українців, які були так само депортовані в рамках операції "Вісла". Закликаємо його підтримати, цей законопроект 2038, в ім'я пам'яті наших українців. Законопроекти погоджені профільними комітетами і  чекають свого розгляду в парламенті.

Ми також підтримуємо зміни у п'ятницю, щоби поміняти "Різне" на запити, і окремо заслухати ще додатково Прем’єр-міністра України у п'ятницю на розгляді "години Уряду" щодо ситуації в енергетичній сфері.

Дякую.

 

РАЗУМКОВ Д.О.  Дякую.

Арешонков Володимир Юрійович.

 

АРЕШОНКОВ В.Ю. Доброго дня, шановні колеги. Від імені депутатської групи "Довіра" ще раз хочу висловити слова співчуття рідним і близьким наших колег, які пішли з життя. Безперечно, це для нас трагічна, дуже прикра новина. Але я зараз звертаюся до керівників правоохоронних органів в зв'язку із смертю нашого колеги Валерія Давиденка. Ми звертаємося з вимогою провести об'єктивне розслідування і дати правову оцінку з тим, щоб зняти всі інсинуації в пам'ять нашого колеги.

Якщо говорити про діяльність правоохоронних органів, то я переконаний, що цей тиждень ми будемо багато говорити і згадувати, і не тільки про ті резонансні злочини і правопорушення, які були минулого тижня, сьогодні відбудеться засідання профільного Комітету з питань правоохоронної діяльності і буде даний глибокий аналіз дій представників Національної поліції, Державного бюро розслідувань і прокурорів.

Але, подивіться, кожного дня, кінець минулого тижня, початок цього тижня знову багаточисельні протестні акції, перекривають дороги, десятки тисяч ошуканих вкладників корпорації "Укрбуд", не отримали квартири знову учасники АТО, багатодітні сім'ї, знову кинули наших громадян. Я хочу нагадати, що Президент Володимир Зеленський особисто взяв на контроль вирішення цього питання, пообіцяв сприяти. Натомість сьогодні Міністерство оборони, прокурори аналізують дії колишніх, військового прокурора і таке інше. Це місяцями вже тягнеться, а чекають сьогодні тисячі людей вирішення даного питання. Тому і про це будемо говорити.

Взагалі ми іноді задаємо собі питання, що ми ще не зробили для того, щоб правоохоронні органи могли виконувати свої обов'язки. Подивіться, на цьому тижні до десятка законопроектів будемо розглядати: і 2315 – боротьба з організованою злочинністю, сприяння роботи Антикорупційного суду, маса інших питань. Але питання: ми робимо, де сьогодні позитивні наслідки цієї спільної діяльності?

І я зараз звертаюсь до вас, шановні голови, і до вас, шановні колеги, давайте ми поставимо питання про посилення діяльності як в цілому Верховної Ради, так і окремих профільних комітетів, от на зразок Комітету з питань правоохоронної діяльності, виконання своїх контрольних функцій. Зрозуміло, що уряду потрібно допомагати. Зрозуміло, що йде коригування програм, певних реформ, але, врешті-решт, потрібно ставити питання про відповідальність і посадових осіб, і окремих міністерств по виконанню або, точніше, невиконанню реалізації державної програми.

Якщо говорити про порядок денний, безперечно, депутатська група "Довіра" буде підтримувати ті важливі законопроекти, які є. Якщо говорити про 2379 – питання національної інвентаризації лісів, дуже важливе питання, особливо в контексті того, що відбувалося в останній місяць. Масові масштабні пожежі на території України, знищені величезні масиви лісів. І сьогодні ми вимагаємо від уряду зробити все необхідне, весь комплекс заходів, щоб не допустити знову виникнення цих пожеж. Нагадую: не було чим дихати громадянам, величезна кількість шкідливих речовин в повітрі. І сьогодні ми маємо наслідки недержавної політики в лісовій галузі. Тому, безперечно, Програма уряду, яку ми чекаємо, важлива, але в тому числі по цьому напрямку.

Законопроект 3509, я підтримую колегу Корнієнка, ми будемо просити внести його в порядок денний. Питання надзвичайно важливі, стосуються покращення транспортного сполучення, будівництва, реконструкції, ремонт автомобільних доріг, в тому числі і до об'єктів соціального призначення.

Якщо говорити про ті законопроекти, на яких наполягає група "Довіра". 2825 – це підтримка вітчизняних агровиробників. Ми просимо, щоб даний законопроект був розглянутий. Ну, і безперечно, сьогодні говорили про підтримку малого і середнього бізнесу. 2665, 2645-1 – це застосування РРО, правильне використання. І цього сьогодні чекає малий і середній бізнес. Тому це теж дуже важливе питання.

Дякую.

 

РАЗУМКОВ Д.О.  Дякую.

Василь Іванович Мокан.

 

МОКАН В.І. Дякую.

Дмитре Олександровичу, шановні учасники Погоджувальної ради! З приводу розгляду питання про Програму діяльності Кабінету Міністрів. Уряд доопрацював Програму діяльності. І у випадку, якщо на цьому пленарному тижні Верховна Рада ухвалить рішення про направлення на доопрацювання, оперативно перевнесе оновлений документ. Це суттєво інший документ, значно більш деталізований, з цифрами, а саме головне, доопрацьований на основі пропозицій комітетів і народних депутатів України.

Стосовно четверга логіка ще така, що, окрім організації самої Верховної Ради, ще самі міністри, міністерства готуються до засідання Кабінету Міністрів у середу. І було би більш зручніше розглянути це питання у четвер. Урядовці готові бути присутні у четвер і у п'ятницю під час "години запитань до Уряду". Абсолютно погоджуємось стосовно необхідності звіту і відповідей на запитання очільників відомств МВС і Міністерства охорони здоров'я.

Також ще прохання до голів комітетів. Оскільки залишилось 4 пленарних тижні до кінця роботи цієї сесії, звернути увагу на розгляд у комітетах урядових законодавчих ініціатив, зокрема щодо засідань на цьому пленарному тижні, то прохання до Комітету Верховної Ради з питань інтеграції України з Європейським Союзом розглянути проект Закону про ратифікацію Рамкової угоди між Урядом України та Урядом Королівства Данія. Це дасть можливість залучити інвестиції для реалізації деяких інфраструктурних проектів в Україні.

Дякую.

 

РАЗУМКОВ Д.О.  Дякую, Василю Івановичу.

Переходимо до виступів голів комітетів. Радіна Анастасія Олегівна.

 

РАДІНА А.О. Доброго дня, шановні колеги! Проситиму на цьому тижні підтримати два дуже важливих законопроекти для роботи Вищого антикорупційного суду

Перший законопроект – це 3348, і він абсолютно необхідний для запобігання затягування розгляду справ у Вищому антикорупційному суді і для запобігання закриттю навіть справ за спливами строків давності. Що пропонує цей законопроект? Це просто продовження, можливість, точніше, для Антикорупційного суду продовжити строк повноважень слідчих суддів до 3 років, як і в усіх судах. Інакше, якщо цього не зробити, то вже з вересня через ротацію суддів в Антикорупційному суді із 9 працездатних, колеги, лишиться тільки 3. Цього замало для того, щоб ми могли сподіватися на якусь швидку або навіть осяжну справедливість у справах топ-корупції. Хочу окремо наголосити, що комітетами з цього законопроекту виключено всі контраверсійні норми щодо вимог до кандидатів на посади суддів, тобто в законопроекті лишається тільки дві норми щодо управління майном Антикорупційного суду і щодо строку повноважень слідчих суддів.

І наступний законопроект також для роботи Антикорупційного суду, 3350, він передбачає передачу Вищому антикорупційному суду того приміщення, в якому зараз суд фізично і знаходиться, на проспекті Перемоги. Це приміщення належить Державному підприємству "Антонов". І законопроект пропонує його передати Антикорупційному суду за ринковою вартістю, яку має встановити експертиза, з тим, щоб Державне підприємство "Антонов" відповідно собі мало можливість зменшити борг. Цей законопроект погоджений і Укроборонпромом, і Міністерством фінансів, і Кабінетом Міністрів, і самим, власне, ДП "Антонов". Тому також проситиму підтримати.

І, колеги, якщо ваша ласка, це в сукупності три речення, тому обидва законопроекти просили б за основу і в цілому.

Дякую дуже.

 

РАЗУМКОВ Д.О.  Дякую.

Ткаченко Олександр Владиславович.

 

ТКАЧЕНКО О.В. Добрий день, колеги! У нас є гарна новина, принаймні на рівні нашого комітету ми бачимо консолідацію різних фракцій, які злагоджено приймають важливі рішення. Так відбулося і у випадку із Законом 3377, це консолідована позиція комітету щодо підтримки культури та креативних індустрій. Ми врахували зауваження депутатів, які надійшли з різних сторін. Але хотів би звернутися до представника Кабміну: мені б дуже хотілося чути в лексиконі Кабміну і Міністерства фінансів інше слово, аніж слово "ні", коли мова йде про підтримку людей безпосередньо і виживання культури, тому що поки що це розмова глухого з німим.

Щодо дітей. У нас в порядку денному є законопроекти, в тому числі і від фракції "Батьківщина", щодо підтримки дітей-сиріт, який вже стоїть в порядку денному. Так само опрацьовано на комітеті законопроект від ОПЗЖ і є законопроекти від "ЄС", які теж стоять в порядку денному.

І щодо Закону про столицю. Хотів би наголосити на наступному. Нам важливо, він практично підготовлений, дякую комітету пана Клочка, до другого читання, і важливо його прийняти саме цієї сесії, тому що мова йде про те, щоб цей закон запрацював до нових місцевих виборів, щоб ми могли повернути в Києві владу містянам, в тому числі в районах. І так само хотів би наголосити, що цей закон активно підтримують наші європейські колеги, тому що він дозволяє повернути ситуацію в Києві згідно тих повноважень, які є в інших українських містах і в інших європейських містах також.

Дякую. 

 

РАЗУМКОВ Д.О.  Дякую.

Дмитро Андрійович Наталуха.

 

НАТАЛУХА Д.А. Дякую, Дмитре Олександровичу.

Шановні колеги, так само дозвольте скористатись цією нагодою висловити свої співчуття стосовно втрати  Валерія Миколайовича Давиденка. Для нас – це член нашого комітету, людина, з якою ми здружилися, з якою ми разом працювали, і він був надійним колегою і людиною із значним життєвим, професійним досвідом. Для нас це справді дуже важка втрата.

Повертаючись до питання законопроектів, я хотів би звернути вашу увагу на проект Закону 2234, який стоїть на четвер. Справа в тому, що автор законопроекту народний депутат Негулевський звернувся з проханням на відправлення на доопрацювання цього законопроекту, він висловив бажання доопрацювати його в кращій формі. Тому комітет одноголосно проголосував рекомендувати повернути суб'єкту законодавчої ініціативи на доопрацювання, тобто в залі це буде стояти.

Я хотів би також попросити всіх вас підтримати, напевно, на наступному тижні сесійному вже проекти закону 2831-д, 2831-1 стосовно скасування цих проектів. Про що йдеться? Це перелік об'єктів права державної власності, що не підлягають приватизації. Я щиро переконаний, що цей перелік має бути, але цей перелік згідно законодавства подає Кабмін. До того моменту, поки народні депутати подали свої альтернативні законопроекти, це, на жаль, блокує можливість для Кабміну вносити новий. Тому на наступному сесійному тижні, я сподіваюсь, що ми цю ситуацію виправимо.

Дякую.

 

РАЗУМКОВ Д.О.   Дякую.

Михайло Борисович Радуцький.

 

РАДУЦЬКИЙ М.Б. Дякую, колеги.

На цьому тижні ми виносимо законопроект 2429. Хотів би наголосити, що COVID показав у всьому світі не тільки проблему, що людство не захищене, а ще одну дуже цікаву проблему, що коли країна стикається з епідемією, вона в першу чергу думає про себе, а потім вже про інші країни і партнерів, і  ви бачили заборону продажу ліків, заборону продажу медичного обладнання іншим країнам, доки були не забезпечені свої країни.

Цей законопроект, він знімає штучні перепони для української промисловості, наприклад, що стосується ліків. Українське виробництво зможе отримати доступ до випуску дженерикових ліків на 2 роки раніше, ніж на сьогоднішній день, бо в усьому світі існує "система Болар", в Україні вона чомусь була заборонена законодавчо.

Також цей закон починає вдосконалення  законодавства, що стосується крові та її донорства. І цей закон розблоковує закупку вакцин для вакцинування наших військових, які виконують свою миротворчу функцію в інших країнах, саме тими вакцинами, які не є в Україні зареєстрованими. Більш-менш вони в Україні не потрібні, бо це вакцини для країн, куди їдуть наші військові для миротворчих функцій. Прошу підтримати його в залі. Це друге читання.

 

РАЗУМКОВ Д.О.  Івана Орестівна Климпуш-Цинцадзе.

 

КЛИМПУШ-ЦИНЦАДЗЕ І.О. Дуже дякую.

Шановний пане Голово, шановні колеги, хотіла би звернути увагу, що вчергове в порядку денному є законопроект, зокрема 2553, який потребує узгодження і консультацій з Європейською комісією відповідно до Додатку 27 Угоди про асоціацію.

Власне, виходячи з того, що ми постійно бачимо внесення таких законопроектів без висновків Європейської комісії до порядку денного, ми від імені комітету, Дмитре Олександровичу, звернулися до вас з листом, а також до Прем'єр-міністра Шмигаля, з тим, щоб ви дали доручення сформувати список пріоритетних законопроектів, які зареєстровані у Верховній Раді України, що стосується сфер, які зазначені в Додатку 27. І, власне кажучи, не включати до порядку денного пленарних засідань і відтермінувати розгляд вже внесених таких законопроектів до отримання висновків Європейської комісії. Як я вже сказала, ми також звернулися і до  пана Шмигаля з проханням прискорити цей процес консультацій.

Що стосується  законопроектів, які внесені вже на порядок денний. Я хотіла би звернути увагу, що кілька з них або суперечать, або не відповідають праву Європейського Союзу, або потребують суттєвого доопрацювання. І просила би звернути керівників профільних комітетів увагу на ці законопроекти. Зокрема, 2655, який не в повному обсязі враховує положення окремих директив. 2360 так само потребує належної імплементації окремих положень директив і регламентів Європейського Союзу. 2360-1 і  2493.

Ми свої висновки надіслали в профільний комітет. І я дуже прошу керівників комітетів взяти до уваги і доопрацьовувати до другого читання ці законопроекти з врахуванням конкретних директив і регламентів Європейського Союзу.

Дякую.

 

РАЗУМКОВ Д.О.  Дякую.     

Іванно Орестівно, дійсно, порядок денний частіше за все формується за пропозиціями комітетів. І я прошу керівників комітетів врахувати зазначену позицію при наданні пропозицій до порядку денного на наступні тижні. Дякую.

Наступний - Бабак Сергій Віталійович.

 

БАБАК С.В. Доброго дня, шановні колеги! Голова однієї з фракцій сьогодні зачепила тему про вчителів і контрактну форму. І справді Законом "Про повну загальну освіту" передбачено, що на контрактну форму переводяться всі керівники закладів середньої освіти і педагогічні працівники, яким виплачується пенсія за віком. На контракти вони переводяться автоматично, контракти з ними заключаються автоматично, і так само засновники можуть продовжувати з ними контракт у будь-який момент.

Що стосується санаторних шкіл, то, колега, скорше за все, не розібралась в ситуації. Достатньо для цього прочитати норму закону, згідно з якою санаторні школи в Україні не закриваються, а засновники протягом року просто повинні змінити тип закладу на ліцей із збереженням пансіону як структурного підрозділу.

Що стосується оптимізації шкіл, які ще один колега сьогодні згадав. Так, оптимізація шкіл, напевно, проходити все ж таки буде, бо у нас в Україні є малокомплектні школи, в яких навчаються 20, і 30, і менше дітей. Тобто, уявіть собі, це по 2-3 дитини в одному класі. Справа навіть не в тому, що на утримання цієї школи йде в 10-20 разів більше, ніж у будь-якій іншій школі України. Справа в тому, що якість знань у цих дітей на 30 відсотків статистично нижча, ніж в інших. І справа не в тому, держава не буде їх закривати, ні в якому разі не будуть закриватись початкові школи, вони всі залишаються там, як є, а оці середні школи малокомплектні будуть переводитись за рішенням місцевої громади на утримання. Якщо місцева громада хоче, вона буде й надалі їх утримувати.

І щодо порядку денного. У нас в порядку денному є законопроект 3463, він дуже важливий, це про внесення змін до Закону України "Про вищу освіту" щодо продовження строків завершення підготовки кандидатів та докторів наук. Справа в тому, що під час карантину не працювали спеціалізовані вчені ради, аспіранти і докторанти були позбавлені можливості захистити свої дисертації. Тому ми просимо продовжувати на півроку цей термін і просимо його прийняти за основу і в цілому.

Дякую.

 

РАЗУМКОВ Д.О.  Костін Андрій Євгенович.

 

КОСТІН А.Є. Дякую, пане Голово.

Доброго дня, шановні колеги! По-перше, я продовжу те, що стосується плану законодавчих робіт. Нами була проведена робота - це адаптація цього проекту плану з урахуванням пропозицій вже нового уряду України та з урахуванням внесення змін до розкладу роботи Верховної Ради України у зв'язку з введенням карантину. І  вам буде запропонований відповідний план доопрацьований, і відповідний проект постанови уряду. Ну, і в процесі роботи над планом були виявлені деякі питання взаємодії, проблемні питання взаємодії між суб'єктами законодавчої ініціативи, і є  розуміння того, що нам треба буде вдосконалювати цю роботу на наступний рік.

Щодо порядку денного. Прошу додати до Постанови про внесення до порядку денного рекомендовані Комітетом з питань правової політики законопроекти номер 2742 і 3386, а також є прохання перенести на цей тиждень до розкладу засідань законопроект 3032. Він стосується врегулювання порядку, це технічний законопроект, але він є дуже важливий, для того, щоб він міг бути реалізований з наступного року, треба його прийняти до 15 липня, тому просимо це перенести. Він стосується врегулювання видачі довідок суддям ліквідованих судів, довідок для того, щоб їм могло бути нараховане довічне утримання.

Дякую.

 

РАЗУМКОВ Д.О.  Дякую.

Галина Миколаївна Третьякова.

 

ТРЕТЬЯКОВА Г.М. Дякую.

Комітет соціальної політики та захисту прав ветеранів пропонує до порядку денного включити два законопроекти, підготовлені комітетом. Це законопроект 2494 на повторне друге читання. Хочу всім фракціям нагадати, що цей законопроект по суті своїй спрямований на підвищення соціальних гарантій для родин з дітьми та скорочення бідності. Зараз цифри назву, тому що в залі це викликало стурбованість.

Ми збільшуємо розмір допомоги для дітей з інвалідністю до 6 років. Сьогодні це 3 тисячі 558 гривень, буде – 6  тисяч 226. Збільшуємо утримання там, де опіка над дітьми до 6 років. Сьогодні це 3 тисячі 558, буде - 4 тисячі 447. Для дітей старших, з 6 до 18 років, сьогодні - 4 436, буде - 5 445.

Додатково до того цей законопроект передбачає до тих програм доплат пенсіонерам, яким 80+ і які вже отримують 500 гривень щомісячно, для одиноких пенсіонерів 80+ ще 672 гривні на місяць, що складе разом більше ніж 1 тисяча 100 гривень на місяць.

Цей законопроект не пройшов, не вистачило двох голосів на першому повторному читанні. Прошу всі фракції підтримати цей законопроект, бо саме він спрямований на захист дітей. А також просимо включити законопроект 3486. Він загалом технічний, але він встановлює, дозволяє головам сімейних фермерських господарств сплачувати єдиний соціальний внесок за себе та за членів сімейного фермерського господарства, і ще технічні норми щодо фондів соціального страхування і фондів безробіття.

Дякую.

 

РАЗУМКОВ Д.О.  Дякую.

Гетманцев Данило Олександрович.

 

ГЕТМАНЦЕВ Д.О. Дякую.

Шановні колеги, ми на комітеті за участю депутатів майже всіх фракцій розробили законопроект 3361, який був вже згаданий сьогодні на Погоджувальній раді і спрямований на дерегуляцію підприємницької діяльності. Про що йде мова? Мова йде про можливість для суб'єктів господарювання з малим та середнім ступенем ризику застрахувати свою відповідальність перед третіми особами, і сам по собі страховий поліс буде звільняти їх від обов'язкових перевірок з боку Міністерства внутрішніх справ та служби з надзвичайних ситуацій, тобто пожежників.

Цей законопроект просили нас розробити бізнес, цей законопроект підтримує Міністерство внутрішніх справ. Тому я вважаю, що його розгляд є на часі і також просимо включити до порядку денного.

Дякую.

 

РАЗУМКОВ Д.О.  Дякую.

Штепа Сергій Сергійович.

 

ШТЕПА С.С. Доброго дня, шановні колеги. Всі найважливіші законопроекти для Комітету цифрової трансформації є у розкладі засідань  Верховної Ради на цей тиждень. Ці законопроекти направлені на те, щоб розвивати цифрову інфраструктуру в Україні і сприяти взагалі швидкій цифровій трансформації. Тому єдине прохання від нашого  комітету – це підтримати ці  законопроекти в залі.

Дякую.

 

РАЗУМКОВ Д.О.  Дякую.

Юрію Григоровичу  не наполягаєте?

Брагар Євгеній Вадимович.

 

БРАГАР Є.В. Доброго дня, шановні колеги! Хочу в першу чергу подякувати Дмитру Олександровичу Разумкову за допуск журналістів на третій поверх кулуарів та можливість проведення фото та відеозйомки засідань Верховної Ради. Це дуже величезний крок для журналістів, який досить багато  чого значить.

На наступний пленарний тиждень зазначено два дуже важливих законопроекти, які напряму стосуються нашого комітету, - це законопроекти 3401 та 3402, які стосуються змін у складах комітетів. Ці законопроекти не можуть бути проголосовані вже протягом кількох місяців. Ці законопроекти стосуються щодо змін у складі нашого комітету, яких ми чекаємо вже досить тривалий період часу.

Також сьогодні під час Погоджувальної ради представником однієї з фракцій була зазначена інформація щодо нападу на журналіста телеканалу "Прямий"  під музеєм Гончара. Хочу зазначити, що на комітет скарга ні від каналу "Прямий", ні від даної журналістки не надходила, але ми їх готові розглянути та винести на засідання комітету, який відбудеться у середу.

 

РАЗУМКОВ Д.О.  Дякую.

Монастирський Денис Анатолійович.

 

МОНАСТИРСЬКИЙ Д.А. Доброго дня, шановний Голово, шановні народні депутати. Хочу звернути увагу на кілька питань, які будуть актуальні цього тижня. В першу чергу, з приводу трагічних подій, які сталися минулого тижня і на які звертали увагу керівники фракцій, зокрема в Кагарлику і в Броварах. Комітет сьогодні о 15 годині проводить позачергове засідання, де запрошено і керівництво, і керівник буде Національної поліції, керівництво Державного бюро розслідувань і прокуратури для того, щоб з'ясувати, що відбувається, яким чином здійснюється розслідування в цих кримінальних провадженнях.

Крім того, я хочу наголосити керівникам фракцій, що до завтрашнього дня включно подаються пропозиції від фракцій щодо включення представників до складу конкурсної комісії по відбиранню директора ДБР. Тому я прошу на це звернути увагу, щоб комітет міг отримати ці пропозиції, оскільки післязавтра вже відбудеться засідання комітету щодо визначення відповідних кандидатур.

Також хочу анонсувати, що вже з середи, очевидно, з середи будуть очікуватись пропозиції від фракцій і груп щодо формування представників Верховної Ради України до складу наступної конкурсної комісії з обрання спеціалізованого антикорупційного прокурора.

Крім цього, хочу зауважити, що відсьогодні почала працювати автоматична фіксація порушень Правил дорожнього руху. Це такий важливий крок для зменшення смертності і травмованості на дорогах. Я думаю, що ми всі парламентом зробили багато, щоб це запрацювало, і сподіваюся, що і надалі ми зможемо здійснювати всі необхідні кроки для підвищення безпеки дорожнього руху.

Дякую вам.

 

РАЗУМКОВ Д.О.  Дякую.

Лубінець Дмитро Валерійович.

 

ЛУБІНЕЦЬ Д.В. Шановний Дмитре Олександровичу, шановні колеги, сьогодні ми відзначаємо Міжнародний день захисту дітей і ми бачимо як ми захищаємо права наших дітей. Діти – наше майбутнє. І що ми бачимо? Програма дій уряду, за яку ми повинні голосувати, розглядати, жодного слова на підтримку дітей немає. Міністра освіти немає. Постійно лунають команди про оптимізацію шкіл, особливо в сільській місцевості, а фактично це закриття. Крім того, доводиться керівникам обласних державних адміністрацій, що в наступному учбовому році школи, де навчаються менше ніж 60 дітей, школи повинні бути оптимізовані. Програма "Шкільний автобус" – було зменшено фінансування. Ніхто не піднімає питання, за рахунок чого і як будуть навчатися ці діти після оптимізації, а фактично закриття цих шкіл, що буде відбуватися в сільській місцевості з такими дітьми. Вони фактично залишаться без учбового процесу. Відповіді немає.

Крім того, хочу вам всім повідомити, що бойові дії на Донбасі не закінчилися і окрім цих же проблем, діти, які постійно проживають на лінії зіткнення, ще й потерпають від війни. За даними ЮНІСЕФ, тільки в перший тиждень травня в результаті обстрілу 6 дітей отримали поранення, перебуваючи вдома. Тому, якщо ми дбаємо про майбутнє, то давайте покажемо, що ми дійсно дбаємо про наших дітей.

І окрім цього, ми хотіли б, щоб розглянули можливість внесення в порядок денний на цей пленарний тиждень законопроектів 2329 і 2038.

Дякую.

 

РАЗУМКОВ Д.О.  2329?

 

ЛУБІНЕЦЬ Д.В. 2329 і 2038.

 

РАЗУМКОВ Д.О.  Дякую.

Кожем'якін Андрій Анатолійович.

 

КОЖЕМ'ЯКІН А.А. Дякую.

Дмитре Олександровичу, доброго дня! Шановні колеги, я хотів би привітати спортивну спільноту нашої країни з частковим виходом із карантину. Зокрема, з сьогоднішнього дня, тобто з 1 червня, Постанова Міністерства охорони здоров'я України про затвердження тимчасових рекомендацій щодо організації протиепідемічних заходів і в  деяких закладах вже дозволено відкривати басейни. І, крім того, ви знаєте, що з 30 травня відновлено футбольний сезон. Тобто, я сподіваюсь, що сфера фізичної культури та спорту найближчим часом буде функціонувати в повному обсязі.

І про головне сьогоднішнього дня – це те, що, дійсно, День захисту дітей, всі керівники фракцій, деякі керівники комітетів згадували про це, і, на жаль, крім законопроекту 2013, яким опікується гуманітарний комітет, ми бачимо, що законопроект, який  створить спортивну радість для дітей, учнів і також для студентів, які діти трошки вже постарше, тобто законопроект стоїть в п'ятницю дванадцятим номером. Я думаю, що цей номер – шлях в нікуди.  Тому, Дмитре Олександровичу, я хотів би попросити вас, щоб законопроект 2077 – це законопроект, який стосується діяльності Спортивної студентської спілки України та  Української федерації учнівського спорту, який вже переносився декілька разів, він доопрацьований, дороблений, я хотів би, щоб ви його переставили якось на вівторок або на четвер в перші ряди.

Дякую вам.

 

РАЗУМКОВ Д.О.  Дякую.

Клочко Андрій Андрійович.

 

КЛОЧКО А.А. Добрий день, шановний Голово, шановні колеги! Я хотів би подякувати за те, що включено в проект до порядку денного законопроект 3485. І хотів би попросити всі фракції і групи підтримати його на голосуванні в залі. Це законопроект щодо удосконалення виборчого законодавства, який є на сьогодні достатньо важливим, і ми всі його потребуємо найближчим часом, щоб він був прийнятий в першому читанні, і так само вийти для того, щоб провести вибори 25 жовтня.

Також включено законопроект 3118, який є поданий фракцією "Голос". Вітаю ще раз з Днем дітей! І дякую.

 

РАЗУМКОВ Д.О.  Ще бажаючі виступити?

Сольський Микола Тарасович.

 

СОЛЬСЬКИЙ М.Т. Доброго дня, пане Голово! Доброго дня, колеги! У нас прохання перенести на наступний пленарний тиждень розгляд в залі двох законопроектів: 3205-2, 0856 для продовження консультацій з колегами.

Дякую.

 

РАЗУМКОВ Д.О.  3205 і…?

 

СОЛЬСЬКИЙ М.Т. 0856.

 

РАЗУМКОВ Д.О.  0856. Дякую.

Трухін Олександр Миколайович.

 

ТРУХІН О.М. Дякую.

Шановний Дмитре Олександровичу, шановні колеги і запрошені! На цьому тижні комітет буде розглядати законопроекти 2782 та 3510, котрі є в порядку денному. Комітет налаштований підтримати ці законопроекти, вони є дуже важливими і сьогоденними.

Також, разом з тим, прошу у розкладі засідань на поточний тиждень передбачити питання про включення законопроекту, про котрий говорили мої колеги, 3509 - щодо змін до Державного бюджету на 2020 рік та поставити його по можливості у порядок денний на четвер рядом з законопроектом 3510, тому що вони є пов'язаними.

Дякую.

 

РАЗУМКОВ Д.О.  Дякую.

Маріковський Олександр Валерійович.

 

МАРІКОВСЬКИЙ О.В. Вітаю, колеги!

Кожного пленарного тижня в порядок денний ставляться законопроекти, що сприяють захисту довкілля. І ця прекрасна традиція об'єднує усі фракції майже. На цей тиждень комітетом пропонуються два законопроекти. Один із них 2379 - про внесення змін до Лісового кодексу України щодо проведення інвентаризації лісів. Це нова система збору та узагальнення даних про ліси. Останній раз інвентаризація проводилась у 1996 та 2011 роках. Актуальних даних майже немає. Тому рекомендація комітету - поставити на друге читання і прийняти законопроект в цілому.

Також є другий законопроект – це 3438 - про оцінку впливу на довкілля щодо запобігання виникненню та поширенню коронавірусної хвороби. Це маленький законопроект, який не гальмує процедуру ведення господарської діяльності, яка загальмована через COVID-19, і через обмеження можливості громадських зібрань. Ми його розблоковуємо, і цей важливий законопроект, дійсно, дасть можливість проходити оцінку ОВД без великих затримок. Ми його рекомендуємо за основу та в цілому прийняти. Так що розгляньте, будь ласка, таку можливість.

Дякую.

 

РАЗУМКОВ Д.О.  Дякую.

Всі бажаючі виступили? Нагорняк.

 

НАГОРНЯК С.В. Доброго дня, Дмитре Олександровичу ! Шановні колеги, доброго дня! Протягом травня місяця мав візит на дві атомні електростанції: Запорізьку та Рівненську. І працівники станції задають справедливе запитання: чому найдешевша атомна генерація обмежується, натомість теплова, дорожча і неекологічна, електрогенерація збільшується в часі?

Ситуація на сьогоднішній день складається таким чином. Станом на 1 червня з 15 енергоблоків працює 10, 5 з яких працює з обмеженнями. На добу недоотримуємо, от на сьогоднішню добу недоотримали 68 мільйонів кіловат-годин генерацій, це більше 1 мільйона доларів на добу недоотримує державна компанія, натомість ці гроші перетікають в руки приватних теплових електрокомпаній, які генерують.

Пропозиція наступна. Викликати міністра пані Буславець, заслухати, чому такий несправедливий був зроблений баланс, прогнозований в бік саме приватних компаній, а не державних. Доручити, дати доручення терміново переглянути баланс у бік збільшення генерації саме якраз атомної електроенергії і заслухати питання щодо учасників ринку ВДЕ, тому що на сьогоднішній день це питання не врегульоване і це найдорожча генерація, яку ми на сьогоднішній день маємо, і питання зволікається вже не перший місяць. Ми тільки чуємо якісь обіцянки.

Дякую.

 

РАЗУМКОВ Д.О.  Дякую, Сергію Володимировичу.

Шановні колеги, всі бажаючі виступили?

Я всім дякую. Дякую за роботу. І до роботи знову. Дякую.

 

 

 

Повернутись до публікацій

Версія для друку