СТЕНОГРАМА

засідання Погоджувальної ради депутатських фракцій

(депутатських груп) у Верховній Раді України

 

13 січня 2020 року

 

Веде засідання Голова Верховної Ради України РАЗУМКОВ Д.О.

 

РАЗУМКОВ Д.О. Доброго ранку, шановні колеги! Це перша наша Погоджувальна рада в цьому році. Я сподіваюсь, що вона буде продуктивною так само, як і робота Верховної Ради дев'ятого скликання в 2020 році.

На жаль, цей рік розпочався важко та трагічно для нашої держави. Ми втратили 11 своїх громадян. Вперше в історії нашої держави була така катастрофа: збили наш літак, загинуло 176 людей. Це трагедія. Це трагедія світового масштабу. Це трагедія для нашої держави, це трагедія для української авіації.

Я пропонував би вам всім зараз хвилиною мовчання згадати всіх, хто загинув в цій трагедії. Будь ласка.

(Хвилина мовчання)

Прошу сідати. Я розумію, що це все слова, і вони в такій ситуації нічого не варті, однак я і від свого імені, і від імені народних депутатів України, і від імені Верховної Ради України хотів би висловити слова щирого співчуття рідним, близьким всіх, хто загинув. Ми як Верховна Рада отримуємо багато звернень він наших колег, де вони також висловлюють нашій країні свої співчуття у зв'язку з цією трагедією.

 Вже є попередня інформація, всім вам вона відома, що трапилось. Я думаю, що тут всі, як політичні сили, так і органи влади, єдині в тому розумінні, що треба довести це до кінця, щоб винні понесли покарання, щоб більше таких трагічних подій не відбувалося і ми не змушені були дивитися в очі рідних, близьких тих, хто загинув в таких авіаційних катастрофах. Особливо це страшно, що це відбулося під час фактично бойових дій і наше повітряне судно, і наші громадяни загинули при таких обставинах.

Я хотів би паралельно з цим звернутись до комітетів з питань національної безпеки і оборони та міжнародного співробітництва провести засідання, висловити свою позицію, позицію Верховної Ради України. Так само я звертаюсь до наших колег підготувати Постанову Верховної Ради України щодо цих подій, зробити це якомога швидше. Я думаю, що було би  дуже правильно зробити це сьогодні для того, щоб завтра ми могли розглянути її в стінах Верховної Ради України, в залі Верховної Ради України. Деякі напрацювання вже у вас є, наскільки мені відомо. Я думаю, що сьогодні на засіданні комітету (якщо я не помиляюсь, засідання комітету відбудеться о другій годині) о другій годині її розглянути, доопрацювати для того, щоб ми завтра вже змогли її розглянути, ще раз повторюсь, в стінах Верховної Ради, в залі Верховної Ради України.

Повертаючись до нашої роботи, у нас достатньо насичений буде тиждень. Багато питань у нас залишилось ще з минулого року, те, що ми не встигли до кінця розглянути, незважаючи на ту достатньо ефективну роботу всіх політичних партій та груп, які працюють у Верховній Раді України. Окремо хотів би подякувати за роботу комітетам, тому що працювали дуже напружено в минулому році, так само, як і Апарат, Апарат Верховної Ради, на який, мабуть, припала левова частина тієї роботи, ефективної роботи Верховної Ради, яку ми бачили у 2019 році. Я сподіваюсь, що ми зможемо це зберегти, такий непоганий темп, ефективний темп, і у 2020 році.

Шановні колеги, щодо інформації та мого доручення. 30 вересня 2010 року Конституційний Суд України ухвалив рішення щодо конституційності Закону України "Про внесення змін до Конституції України" від 8 грудня 2004 року і визнав його неконституційним. У цьому рішенні Конституційний Суд зобов'язав органи державної влади невідкладно привести нормативно-правові акти у відповідність до Конституції України у редакції від 28 червня 1996 року. На виконання цього рішення Конституційного Суду Верховна Рада України 7 жовтня 2010 року прийняла Закон України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо приведення їх у відповідність до Конституції України".

Як вам добре відомо, 21 лютого 2014 року Верховна Рада України прийняла рішення про відновлення дії Конституції України 2004 року, а вищезазначений закон був визнаний таким, що втратив чинність. Внаслідок згаданих подій на сьогоднішній день діють 13 законів, яких парламентом ще не визначені чинні редакції, їх окремих положень, що змінювалися Законом України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо приведення їх у відповідність із Конституцією України" від 7 жовтня 2010 року. Перелік цих законів вам всім розданий.

Я хотів би звернутися з дорученням до комітетів відповідно до предметів їх відання опрацювати ці питання і внести пропозиції щодо редакції окремих положень зазначених законів, які були змінені Законом від 7 жовтня 2010 року. 

Хотів би звернутися, Руслане Олексійовичу, до вас з проханням очолити цю роботу та підготувати об'єднаний проект закону з цього питання для розгляду у Верховній Раді України. Пропоную провести зазначену роботу впродовж двох тижнів. Я думаю, що цього буде достатньо. Якщо ні, то будемо змінювати терміни. Я думаю, що всі добре розуміють це питання, його треба буде вже доопрацювати, тому що вже декілька років воно знаходиться в такому підвішеному стані. І є час, і я думаю, що є політична воля у Верховній Раді України вирішити це питання.

Порядок денний вам всім запропонований та розданий. Я зараз надам слово Руслану Олексійовичу Стефанчуку, Першому заступнику Голови Верховної Ради України, після цього - головам фракцій та співголовам фракцій та депутатських груп, після цього - головам комітетів. І слухаю ваші пропозиції.

Руслан Олексійович.

 

СТЕФАНЧУК Р.О. Дякую.

Вельмишановний Дмитро Олександрович, шановні народні депутати, шановні присутні! Аналогічно дозвольте насамперед привітати зі святами, які ми всі пройшли, і також підтримати, що, на превеликий жаль, рік почався зі скорботних подій. Тому також хочу доєднатися до висловлення великої скорботи усім, хто вимушений був зустрічати новорічні свята не так, як воно має бути, а, на превеликий жаль, в ритуальних питаннях щодо поховання своїх близьких. Тому глибока скорбота від імені всього депутатського корпусу,  народних депутатів Верховної Ради.

Друге – це питання, справді, це у нас завершальний етап нашої чергової сесії, тому нам потрібно було б, справді, доопрацювати те, що ми ще не доопрацювали з наступного року. Особливу увагу я хотів би звернути всіх на один важливий елемент - те, що ми наступну сесію починаємо вже з формування плану законопроектних робіт. І тому я вдячний всім суб'єктам законодавчої ініціативи, які надали свої пропозиції, ці пропозиції будуть узагальнені відповідним профільним комітетом. І я думаю, що Верховна  Рада обов'язково узгодить план законопроектних робіт і почнемо рухатися за тим планом пріоритетів, які повинні бути у кожного органу державної влади з тим, щоб ми відповідали на запити суспільства і вели системно свою роботу щодо вдосконалення законодавчого забезпечення, регулювання та охорони  суспільних відносин.

Друге питання, яке… Третє, перепрошую, питання - це вже безпосередньо стосується плану на цей тиждень у нас. Я особливо хотів би звернути от вашу увагу на деякі питання, які стосуються і ініційовані були Президентом України, визначені ним як невідкладні. Це внесені зміни до Конституційного Суду з питань децентралізації (законопроект 2598), ми його ставимо на цей тиждень. Є пропозиція  підтримати його і направити до Конституційного Суду на визначення про відповідність статтям 157-й, 158-й Конституції України. Крім цього, з тих  законопроектів, які повернулися вже з  Конституційного Суду, є пропозиція  цього тижня розглянути два законопроекти вже в першому читанні (попереднє схвалення так зване), це законопроекти 1013 і  1028.

Крім цього, у нас буде великий блок, який стосується і питань, пов'язаних з соціальним забезпеченням військовослужбовців, і питань, які пов'язані з державним бюджетом для запуску програми кредитування для  підприємців. Там єдине, я так розумію, що уряд буде вносити ініціативу, щоб, можливо, на вівторок поставити його. Ну, дослухаємося з цього питання, подивимося, для того щоб вже ми могли запустити обіцяну Президентом програму для підприємців, які повертаються в Україну і  починають свій бізнес.

Крім цього, я хотів би звернути увагу, що цього тижня запланований великий блок законів, які стосуються інтелектуальної власності, захисту і  охорони об'єктів інтелектуальної власності, створення єдиного органу інтелектуальної власності в Україні.

А також, що є важливим, це питання, які стосуються змін до Регламенту Верховної Ради України. Він внесений, і також запрошую до  обговорення, давайте от разом подивимося,  що ми можемо зробити з  тим, щоб  Регламент… Звичайно, це не велика реформа Регламенту, ми її готуємо. От перший проект обов'язково будемо обговорювати разом  з міжнародними донорами. Але це такий першочерговий етап. Я знаю, що є вже альтернативні законопроекти. Так давайте тоді в спільній дискусії пропрацюємо з тим, щоб  ми могли нормально запропонувати один одному в наступній сесії рухатися вже, скажімо так, дещо більш ефективними нормами, щоб Регламент  перестав бути "процедурним  джемом" по деяких  питаннях.

Тому я ще раз хочу щиро побажати наснаги всім нам на  цей тиждень. І прошу підтримати  ці пропозиції.

Дякую.

 

РАЗУМКОВ Д.О. Дякую, Руслане Олексійовичу.

Олександр Сергійович Корнієнко, фракція "Слуга народу", перший заступник голови  фракції.

 

КОРНІЄНКО О.С. Доброго дня, шановні колеги! Дійсно, ми теж не можемо оминути ті трагічні події, які трапилися з початку року. Це і втрата вперше в історії нашої української авіації, така велика втрата, пасажирського літака української авіакомпанії. Ми висловлюємо співчуття і родинам загиблих по всьому світу, дійсно, тому що з багатьох країн були пасажири цього літака, і наш високопрофесійний екіпаж, який, ми впевнені, що до останньої хвилини виконував свої задачі професійні. Також є втрати на Донбасі в нас з початку року. І висловлюємо співчуття родинам загиблих.

І при цьому всьому хочемо також долучитися до тієї думки, яку озвучив Президент Володимир Зеленський про те, що ці події мають нам нагадувати про важливість людського життя, про цінність людського життя і про те, що всі ми не вічні і потрібно нам як політикам в першу чергу робити все для того, щоб людське життя було найвищою цінністю і в такому філософському вимірі, і в конкретних реформах, які ми як політики можемо реалізовувати.

Дійсно, на цьому тижні, це останній тиждень сесійний другої сесії нашої, і ми дуже непогано попрацювали, але в нас є кілька боргів, які тягнуться досить давно насправді: це і зміни до податкового законодавства,  комплексні, так звані, 1209, 1210 (щодо адміністрування, технічних неузгодженостей і так далі), це важливі законопроекти, які ми обов'язково на цьому тижні маємо вже в другому читанні прийняти, це і робота по Регламенту. Дійсно, ми давно про це говорили, ще до початку роботи Верховної Ради ми обговорювали, як можна реформувати Регламент – наш внутрішній документ, внутрішній статут Верховної Ради для того, щоб він почав слугувати для більш якісної роботи. І є такі зміни, вони в першому читанні, щодо взагалі вдосконалення самої роботи Верховної Ради. І є проект на друге читання щодо електронної форми - те, що ми давно говорили, про екологічну складову нашої роботи, щоб берегти ліс: менше паперів, більше електронних документів та більше тієї самої діджиталізації, але вже в стінах Верховної Ради.

Щодо змін до Конституції. Ми продовжуємо стояти на тому, що децентралізація – це дуже важлива складова реформ і одна з найбільш успішних реформ, і потрібно її завершувати, і потрібно, щоб місцеві вибори в цьому році, які мають бути в жовтні, відбувалися вже в оновленому адміністративно-територіальному устрої країни, в громадах, можливо, в округах, якщо Верховна Рада визначить таку необхідність, і, звичайно, в областях. І, як ми знаємо, проект 2598 – зміни до Конституції України щодо децентралізації – це друга редакція, тому що наприкінці грудня Президент відкликав і вніс оновлену редакцію, і вона враховує багато тих моментів, про які говорили і члени Комітету профільного правової політики, і члени Комітету державної влади, які такі теж як другі за важливістю для цього проекту. І там є тепер і Київ, і Севастополь, і прибрані якісь речі, які хвилювали юристів. Тому ми не бачимо зараз підстав не підтримувати спрямування до Конституційного Суду цього проекту, тому що саме Конституційний Суд, як ми знаємо, згідно з Конституцією, визначає, чи конституційні ці норми, чи неконституційні, які з них не є конституційними і так далі. Тому пропонуємо долучитися до спрямування в Конституційний Суд.

Також погоджуємося із тим, що прозвучала думка щодо підтримки в другому читанні - і, можливо, дійсно це зробити у вівторок - законопроекту про зміни до державного бюджету щодо фонду розвитку підприємництва. Це ті самі кредити (3, 5, 7 відсотків), яких так чекає малий бізнес, кредити на невеликі суми – 1 мільйон, 3 мільйони гривень. Це те, що дозволить малим, реально дуже дрібним підприємцям, особливо в малих містах, можливо, навіть в сільській місцевості, почати або продовжити свій бізнес розвивати. І ми знаємо, що в Україні багато сезонного бізнесу, і дуже очікують цей проект ті, в кого бізнес стартує навесні та влітку. Тому теж просимо…

 

РАЗУМКОВ Д.О. Дякую, Олександре Сергійовичу.

Слово надається Бойку Юрію Анатолійовичу, співголові фракції "Опозиційна платформа – За життя".

 

БОЙКО Ю.А. Дякую.

Шановний пане спікеру, шановні присутні! Дійсно новий рік почався з трагедії. Як і всі люди в країні, ми співчуваємо сім'ям загиблих і чекаємо на результати об'єктивного розслідування. І ми вважаємо, що абсолютно слушним і зрозумілим є міжнародний протекторат по цьому розслідуванню, тому що загинуло багато людей з різних країн. І міжнародні спеціалісти повинні забезпечити справедливість і неупередженість цього розслідування.

Так само ми вважаємо, що два трагічних випадки в країні нашій також потребують міжнародної допомоги і контролю з боку міжнародних організацій за розслідуванням: це справа по розстрілам на Майдані і справа про загибель людей 2 травня 2014 року в Одесі. Тому що протягом останніх п'яти років ми бачили імітацію діяльності з боку наших правоохоронних органів, які насправді не розслідували ці трагічні епізоди трагічних подій, а імітували діяльність. І тому наша фракція наполягає на тому, щоб був забезпечений міжнародний контроль. І ми підготуємо відповідні пропозиції, які організації готові будуть забезпечити справедливість, щоб люди знали, хто винен у цих злочинах, а винні були покарані.

Я думаю, що всі, хто чув поздоровлення Президента перед Новим роком, відчули філософію примирення в його словах. Це добрі слова, але за ними повинні йти і добрі справи. А те, що ми бачимо в сьогоднішньому порядку денному, це навпаки подальше роздмухування конфлікту всередині  держави і немає жодного кроку з того, щоб іти по політичному шляху врегулювання військового конфлікту на сході. Оцей рік, з нашої точки зору, буде вирішальним, що ми повинні зробити все, щоб відновити територіальну цілісність нашої держави, повернути території, людей додому, а для цього парламент повинен прийняти законопроекти, які, в тому числі в декларації в "нормандському форматі", були підтверджені як складові цієї частини: це відновлення законопроектів по Мінському протоколу, підписаному в 2015 році. І парламент повинен мати політичну відповідальність для того, щоб ці законопроекти прийняти.

Ми категорично проти того, щоб соціально чутливі законопроекти, які стосуються багатьох людей, приймалися без референдуму. Це перш за все стосується Закону про ринок землі, це стосується так званого Закону про децентралізацію, який насправді, з нашої точки зору, поглиблює саме централізацію. Це стосується ще декількох законів, які торкаються багатьох людей і є надзвичайно чутливими. Тому нам не зрозуміло, чому зник з порядку денного законопроект авторства нашої фракції стосовно прав референдуму, який ще тиждень тому був в порядку денному. Два-три дні тому він ще був в порядку денному.

І хочу звернути увагу на позицію стосовно Конституційного Суду. От мені взагалі дивно тут чути, коли ми направляємо в Конституційний Суд  за отриманням його рішення або оцінки деяких законопроектів. Хочу вам нагадати як брутально Верховна Рада в обличчі "Слуги народу", фракції, повелася з рішенням Конституційного Суду по відновленню соціальних виплат, про що було рішення влітку минулого року. Минулої осені було голосування за відновлення виплат соціальних чорнобильцям, ветеранам і інвалідам згідно з рішенням Конституційного Суду. Всі фракції, окрім "слуг", підтримали це рішення. Фракція "Слуга народу" не підтримала.

Так у мене виникає питання: а за яким рішенням сьогодні ми направляємо в Конституційний Суд законопроект? Це просто вибіркове використання Конституційного Суду. Коли він вигідний, його рішення приймається; коли воно протирічить якимось там внутрішнім політичним вподобанням "слуг", воно не приймається. Це категорично неприйнятна позиція.

І останнє. Зміни до Регламенту, які з'явилися в порядку денному  авторства "слуг", вони насправді мають на меті одну річ: унеможливити прийняття правок фракцій інших, крім монобільшості. Це неприйнятно, це шлях до диктатури, шлях до авторитаризму, який завжди був неприйнятний в нашому суспільстві. Парламент в цьому році повинен переходити від добрих слів до реальних справ.

 

РАЗУМКОВ Д.О. Дякую, Юрій Анатолійович.

Геращенко Ірина Володимирівна.

 

ГЕРАЩЕНКО І.В. Шановні колеги, "Європейська солідарність" так само висловлює найщиріші співчуття всім загиблим, родинам загиблих в жахливій трагедії. І ось цей перший такий, по суті, серйозний зовнішньополітичний виклик перед Україною, він показав, продемонстрував повну деградацію державних інститутів управління. Вся влада, всі "слуги" відправилися на відпочинок, народ залишили на Мендель, яка єдина щось там подавала ознаки життя в Фейсбуці.

Власне, коли треба було вже працювати в штабі відповідному, силовий блок, профільні міністри, найвище керівництво держави кілька днів не могли зібратися на відповідні засідання. Виникає дуже багато запитань, хто саме дав директиви і хто понесе відповідальність за те, що посольство в своєму офіційному повідомленні повністю виключило версію теракту, тим самим відразу сформувавши неправильно абсолютно позицію української сторони в цій трагедії, де загинули і українці, і український літак було збито.

І, власне, все це показує, знаєте, повну безвідповідальність в ключових для влади питаннях безпеки і зовнішньої політики. Навіть середньовічним аятолам вистачило три дні для того, щоби таки визнати те, що вони збили літак. Російська Федерація 5 років робить все для того, щоби піти від відповідальності за збитий MH-17. І треба віддати належне, що зараз і  українська влада так само намагається в цьому їм сприяти, коли віддають Цемаха, причетного до збиття "боїнга", в рамках так званих обмінів або коли, знаєте, навіть не згадують про те, що Російська Федерація так само може бути причетна до страшної трагедії з нашим літаком.

Очевидно, що вибачень Ірану сьогодні недостатньо. І правильно зазначили колеги, що має бути міжнародна інша реакція. Українська влада зобов'язана сьогодні вимагати, по-перше, проведення Радбезу ООН з відповідною директивою і озвучити, не боятися, а озвучити і питання можливої ролі Російської Федерації в постачанні ракет Ірану, в тому числі і таких, які не обладнані системами розпізнавання цивільних літаків. Так само дуже принциповим є той факт, що досі Російська Федерація саме не визнає і не дає жодних позицій щодо збитого літака нашого, авіалайнеру. Власне, має бути притягнення всіх до відповідальності і визнання безумовної провини Ірану, а також створення спеціальної міжнародної групи, яка має працювати над об'єктивним розслідуванням, і спеціальної групи в Україні по підготовці цього позову.

Що стосується тих виплат, які сьогодні пропонує українська влада родинам постраждалих, то, ви знаєте, 200 тисяч на фоні захмарних абсолютно зарплат, які виплачуються у наглядових радах держсектору, і зарплат самих держслужбовців або силового блоку виглядять просто непристойно. І ми вважаємо, що уряд має переглянути це питання.

І, власне, що стосується Російської Федерації, яку ми вітаємо з Новим роком тепер, Путіна, це наш новий партнер. Ви знаєте, при тому українська влада не знайшла часу для того, щоб згадати про те, що російська сторона не виконала жодного пункту з останнього саміту "нормандського формату" в Парижі.

Перше. Не виконано безпековий блок, до 31 грудня так і не об'явлено режим тиші. В цьому році вже загинуло 4 наших захисники, десятки важкопоранені. Російська Федерація "соизволила" віддати нам, дійсно, кілька десятків героїв. Але давайте згадаємо про тих, кого не віддали, а це сотні людей на окупованому Донбасі і в Російській Федерації. А також давайте згадаємо, кого віддали. Попри те, що Росія як країна, що підтримує тероризм, роками вимагала від нас "Беркут", роками вимагала терористів, які не мають жодного відношення до конфлікту на Донбасі, тепер їх віддали.

І, власне, коли ми сьогодні згадуємо про заручників, яких звільнили,  слава Богу (це дійсно дуже велике щастя для родин і для України, яка вболівала), давайте згадаємо про те, що не зробила досі Верховна Рада для того, щоб узаконити статус заручників, політв'язнів і військовополонених. І я вимагаю, щоб цього тижня нарешті у другому читанні стояв відповідний законопроект про визнання цього статусу, для того щоб люди, які повернулися після катувань, в яких сьогодні немає, за що жити і де жити, отримали не тільки відповідний статус, а і гарантії.

Власне, так само я повністю доєднуюсь, "Європейська солідарність", до тих оцінок, які колеги дають Закону про Регламент, який просто "добиває" Верховну Раду як незалежний орган влади і нівелює статус не просто окремого народного депутата, а і цілих фракцій, якщо вони не належать до монобільшості. Ми підготували альтернативний законопроект і просимо, щоб його так само поставили в порядок денний. І так само вважаємо необхідним…

 

РАЗУМКОВ Д.О. Ірина Володимирівна, домовлялись в рамках регламенту. Дякую. Будь-які альтернативні будуть йти разом з основним законопроектом, і я думаю, що вони також будуть розглядатись на комітеті.

Тимошенко Юлія Володимирівна.

 

ТИМОШЕНКО Ю.В. Я думаю, навіть важко осягнути масштаб тієї трагедії, яка відбулася зі збиттям нашого літака і загибеллю людей. Це трагедія, яка говорить про те, що в світі не все в порядку. Ця трагедія говорить про те, що людське життя вже знецінено до нуля. І саме тому професійні, чіткі, правильні дії України в цій трагедії набувають особливої ваги. Україна мусить стати абсолютним лідером в тому, щоб зорганізувати всі світові сили для того, щоб розібратися, чітко визначити, хто винний і, безумовно, щоб винні понесли покарання, а щоб люди, які загинули, залишилися під увагою і світу, і українського суспільства, української влади.

Але ці трагічні події останніх днів змушують ще раз нам замислитись над тією відповідальністю, яка є у кожного лідера, у якого в руках знаходиться одна кнопка. От, уявіть собі, одна кнопка - і можна вплинути на життя людини, на життя цілого народу, можна вплинути на життя людства. І саме тому сьогодні в Україні нам потрібно почати зовсім інший діалог. У нас сьогодні кнопка по управлінню країною в руках однієї людини – Президента України. І цією кнопкою сьогодні він користується на свій власний розсуд. Це перше. А по-друге, треба дуже чітко розібратися, хто радить цю кнопку, коли, з якою силою і в якому напрямку натискати.

І тому, знаючи, що багато законопроектів, багато рішень уряду, в тому числі розпоряджання нашим суверенітетом, нашими енергоресурсами, нашої землею сьогодні, на жаль, йдуть ззовні України і цю кнопку єдину, де зібрана вся влада у Президента, тисне одна людина, включаючи, в тому числі, і переговори, що стосуються війни і миру, це стосується і всіх переговорів, які веде Україна, всіх законів, які приймаються, мусить бути дуже чітко усвідомлено, звідки ідуть ці стратегії, хто ними управляє і як до Президента такі рішення приходять.

Я мушу вам сказати, що хотілось би про багато чого сказати, безумовно, але 5 хвилин не дозволяють це зробити. Хочу сказати про те, що знаходиться сьогодні за лаштунками і що так ретельно приховують, це питання сільськогосподарської землі.

Дорогі друзі, ви знаєте, що більше 70 відсотків людей в країні категорично проти продажу сільськогосподарської землі. Ми з вами перед святами підписали меморандум. Меморандум підписали представники всіх фракцій, які чітко передбачили порядок розгляду цього ключового, доленосного для України законопроекту про продаж землі по спеціальній процедурі. І я хочу зараз, прямо на цій Погоджувальній раді, отримати відповідь: як так сталося, звідки прийшли команди, хто зламав рішення всіх  підкреслюю, всіх фракцій Верховної Ради України, повністю в незаконне русло пустив процес розгляду в комітеті Закону про продаж сільськогосподарської землі і хто відкриває в Україні цю дорогу до, по суті, нашого самознищення?

Я хочу нагадати, що законопроект, який протягнутий через поправки, через земельний, вірніше, аграрний комітет, він говорить про те, що землю, по-перше, можна продавати, сільськогосподарську, причому в абсолютно не створеній системі аграрних стосунків в Україні. По-друге, цю землю можна, в тому числі, продавати іноземним банкам і кредитним установам. І, третє,  цю землю можна продавати іноземним банкам і кредитним установам без обмеження кількості. А крім того, встановлене таке обмеження кількості продажу землі в одні руки для всіх, як 10 тисяч гектарів. В світовій практиці такого немає. Це ноу-хау корупційних обігів землі в Україні.

І тому перше питання – це, безумовно, пояснити, чому зник меморандум, як ми в комітеті будемо повертатися до цього меморандуму, як ми його будемо розглядати.

По-друге, коли буде Закон про референдум, для того щоб провести Всеукраїнський референдум щодо того, чи згодні люди продавати свою сільськогосподарську землю.

І третє, останнє. Наша фракція вимагає негайного скликання лідерів всіх фракцій Верховної Ради на окрему нараду, яка присвячена якраз фальсифікаціям і порушенню закону, які відбулися в аграрному комітеті відносно землі. І хочу сказати, наша фракція…

 

РАЗУМКОВ Д.О. Дякую, Юлія Володимирівна.

Є голова комітету. Коли в нього буде можливість виступити, він, я думаю, зможе надати відповіді на всі запитання.

Тарас Іванович Батенко, депутатська група "За майбутнє".

 

БАТЕНКО Т.І. Христос народився! Шановні друзі, депутатська група "За майбутнє" приєднується до щирих слів співчуття на адресу сім'ям і родинам загиблих в авіакатастрофі нашого авіалайнера "Міжнародних авіаліній України". Ми хочемо акцентувати на тому, що немає нічого ціннішого за життя і за гідність людини. І тут питання оцінки цього кроку з боку держави і максимальної компенсації родинам, сім'ям загиблих не тільки з боку України, очевидно, але і з боку країни, яка, власне, є причиною цієї авіакатастрофи, цього фактично терористичного акту, я маю на увазі Ісламської Республіки Іран.

Тому ми так само, як і інші представники фракцій, вимагаємо повномасштабного об’єктивного міжнародного розслідування і хочемо почути від нашого міжнародного відомства зовнішньополітичного, на якому етапі відбувається зараз це розслідування. І на п’ятницю на "годину запитань до Уряду" ми просимо бути присутніми на цьому засіданні, щоб задати питання представнику Міністерства закордонних справ, очевидно, самому міністру закордонних справ. А не так, як було це попереднього разу, коли замість міністра приходить заступник міністра, який не компетентний у відповіді на багато питань, які задаємо стосовно, зокрема, "нормандських домовленостей": імплементації так званої "формули Штайнмайєра", і особливо в частині того, як буде готуватися другий етап підготовки до нормандської зустрічі, яка запланована там невдовзі. Це перше питання.

Друге питання. Я погоджуюсь з тими колегами, які висловлюють своє занепокоєння стосовно ринку землі. Я теж хочу наголосити на тому, що у нас були концептуальні, консенсусні домовленості у спікера парламенту Дмитра Олександровича Разумкова напередодні Нового року. Ми чітко йшли по плану слухання цього законопроекту про ринок землі, про обіг сільськогосподарських земель у профільному комітеті. І ми не розуміємо, чому цей принцип консенсусу зруйнований, тому що прецедент був хороший. А цей прецедент поламаний. Наступного разу ми вже домовлятися, Дмитро Олександрович, не будемо, і ніякого консенсусу в залі не буде, а буде протест в залі більш жорсткий. Тому що ми, очевидно, проти продажу землі на цьому етапі, продажу банкам земельних ділянок під заставу, ризики реєстрації фірм на громадян України - іноземців, які можуть брати цю землю у довготривалу оренду. Перевищення 10 тисяч гектарів не може бути, але немає обмежень на пов'язаних осіб, як це передбачалося у першому читанні.

Тобто не було дискусії, тої глибинної дискусії, яку ми передбачали по поправках на засіданні профільного комітету. Тому ми обурені цим кроком, пов'язаним з тим, що меморандум, який був досягнутий, він був розірваний фактично в односторонньому порядку головою комітету чи профільним комітетом в цілому. Це перше питання.

Друге, на що ми хочемо наголосити, - це питання децентралізації. Друзі, ми не побачили глибинних змін в тих змінах до проекту Закону про внесення до Конституції щодо децентралізації влади, який внесений Президентом України. І, як і всі інші експерти, бачимо ризики цього законопроекту зокрема в інструментах тиску на місцеве самоврядування, яке є в Україні: скасування реальної децентралізації, зменшення фінансових гарантій місцевого самоврядування. А за цим законопроектом скасовується обов'язок держави в повному обсязі фінансувати делеговані місцевому самоврядуванню повноваження по освіті, по охороні здоров'я, по соціальному захисту, культурі, спорту. Вилучається відповідна стаття Конституції України. Це і обнулення здобутків бюджетної децентралізації. Навіщо ми йшли так довго дорогою, як кажуть, в дюни по бюджетній децентралізації, якщо фактично ми її зараз обнуляємо і знекровлюємо місцеві бюджети? Я боюся, що у нас буде багато протестів на рівні місцевих рад з приводу цієї децентралізації, і ми хочемо глибинної дискусії з цього питання.

Рівно ж ми маємо зауваження щодо змін до Регламенту (законопроект 2691, який ми теж попередньо проговорювали). Ми, очевидно, повертаємося до того, що було вже в парламенті в 2006-2007
 роках, коли такі зміни існували, коли голосування всіх законопроектів було в четвер, а обговорення поправок – вівторок-середа, коли депутати, повертаючись до сесійної зали, не пам'ятали, за що вони там голосували по поправкам, за що вони в кінцевому рахунку голосують.

Я думаю, що це зменшить рівень дискутивності і конкурентності у Верховній Раді України і результативності роботи Верховної Ради України. Я вважаю, що парламент – це місце для дискусії і для прийняття рішень після повного обговорення і максимальної консолідації всіх фракцій і депутатських груп. Тому я прошу так само прислухатись до нас у цьому питанні.

Дякую.

 

РАЗУМКОВ Д.О. Дякую, Тарас Іванович.

Железняк Ярослав Іванович.

 

ЖЕЛЕЗНЯК Я.І. Доброго дня, шановні колеги. Приєднуюсь до привітань щодо свят, які відбулись. На жаль, у нас рік почався справді з дуже неприємної і трагічної новини. Приєднуюсь до того, що сказали наші колеги. І я вважаю, і наша фракція вважає, що ми повинні як парламент задати собі питання, чи вчасно, ефективно і досить, скажемо відверто, надійно спрацювали наші правоохоронні органи, чи правильно спрацювала Служба безпеки України і РНБО, і Служба розвідки, Міністерство закордонних справ, і Президент, чи була ця співпраця ефективна, чи всі були на місцях.

І парламент, напевно, - це саме та площадка, де ми можемо запросити на засідання відповідних комітетів представників цих відомств, для того щоб вони надали звіт, а потім у п'ятницю ми отримали, як ми, так і громадяни України, звіт, як відбувалася робота, чи не було допущено помилок з нашого боку, для того щоб ми більш ефективно використовували всі інструменти для того, щоб отримати справедливу відповідь на те, що відбулося.

По-друге, хотів би підняти питання про те, як виконуються закони, які ми разом з вами приймали. Всі ви знаєте, що ми нещодавно голосували за законопроект про Державне бюро розслідувань. І тут чомусь без створення незалежної комісії ми отримали виконуючого обов'язки оцієї комісії. Потім за два дні, тільки два дні було для того, щоб подали на заступників і був проведений конкурс, якщо його можна назвати в такому оформленні конкурсом. І це питання знову ж таки, по-перше, до виконання того, що ми з вами приймаємо, сьогодні було багато до цього нарікань. Ну а по-друге – це питання до ефективності та незалежності нашої правоохоронної системи. Якщо вже на таких речах у нас йде відверта  маніпуляція, то, напевно, нам треба піднімати це питання більш жорсткіше.

І продовжуючи тематику силових відомств. Мені здається, що кінець сесії і кінець року – це чудова можливість для звітування. У суспільства і у нас як у політиків багато запитань до силових відомств і до Міністерства внутрішніх справ щодо ходу розслідування справи Павла Шеремета і до Голови СБУ щодо того, як на територію України потрапляють відверті пропагандисти та люди, які незаконно відвідували Крим. До Генерального прокурора щодо звіту по справам Майдану, які ми, на жаль, бачили, і багато дуже неприємних подій, які пов'язані з тим, що людей, яких звинувачують у  розстрілах, їх відпускали з-під суду.

Тому мені здається, що дуже було правильно нам як парламенту отримати звіт цих посадових осіб перед парламентом, перед суспільством, для того щоб  ми отримали відповіді.

Щодо питань законотворчих. Ми як фракція виступаємо проти цих змін, що пропонуються до централізації, давайте говорити відверто, бо в деяких питаннях це централізація, особливо щодо ролі префектів. У нас є звернення від 50 представників місцевого самоврядування і від Асоціації міст України. Багато колег вже зазначили свою думку по цьому питанню. Мені здається, що нам треба відкласти це питання і все ж таки провести дискусію з суспільством, для того щоб було це насправді завершення реформи  децентралізації, а не відкат назад.

Те ж саме стосується законопроекту щодо змін до Регламенту. Ну давайте будемо відвертими, адже ці зміни були внесені головою однієї фракції,  найбільшої фракції, і якщо ми їх приймемо, це буде означати те, що шість інших фракцій та груп можуть звільняти цю залу, як і пленарну залу, тому що ми перетворюємо роботу парламенту у відверту профанацію. І незважаючи на те, як називається у нас Закон, "про ефективність діяльності Верховної Ради",  краще назвати "парламент – не місце для дискусій". В такому випадку воно буде відповідати змісту цього законопроекту.

І тепер щодо пропозицій. По-перше, пане Голово, просимо надати все ж таки доручення Комітету із закордонних справ, щоб розглянули звернення і заяву по використанню Інтерполу як вплив і певний важіль для Російської Федерації. У нас були випадки, коли Інтерпол використовується для того, щоб затримувати наших громадян. Чомусь комітет досі не розглядає це питання. Мені здається, що це дуже важливо.

І два законопроекти – 2536  і 2692 – це про прозорий конкурс обрання у Вищу раду правосуддя і приведення судової реформи до зауважень Венеціанської комісії. Мені здається, що нам завершити реформу судової реформи дуже важливо, і саме ці законопроекти спрямовані на це.

Дякую.

 

РАЗУМКОВ Д.О. Дякую, Ярославе Івановичу.

Шахов Сергій Володимирович, депутатська група "Довіра".

 

ШАХОВ С.В. Сергій Шахов, Луганщина, депутатська група "Довіра". Шановні колеги, всім не секрет, що 2020 рік розпочався з величезної діри в  бюджеті і Новий рік нам приніс не подарунки, а величезну трагедію не тільки "загиблим" літаком в Ірані, а взагалі з людьми, які живуть в нашій державі.

Сьогоднішня проблема складається з безробіття, зростання все ж таки цін на тарифи, з того, що сьогодні недоотримують міста, села та райони гроші в розмірі 10 мільярдів гривень, а це понесе за собою величезну проблему непобудови шкіл, закладів охорони здоров'я та заробітних плат і сплати також шахтарям, які чекають своїх грошей роками.

Шановні колеги, група "Довіра" вимагає негайного розслідування, чому саме сталося, що 35 мільярдів 300 мільйонів гривень не надійшло до бюджету і закритий рік 2019 з величезною дірою, перехідною у 2020 рік. 2020 рік практично з "продертими чоботями" сьогодні починається.

Хотілося, щоб з холодною головою приймалися рішення в Кабінеті Міністрів України і працювали не на власну кишеню, як це роблять сьогодні чиновники. Вітер, який гуляє в кишенях України, сьогодні робиться зі схем. Саме люди виконують роль повітря в цих кишенях України, а чиновники наживаються мільярдами. Негайно розслідування, чому саме ненадходження з митних органів в бюджет, хто з олігархів знову гріється на митниці. Говорили, що корупція буде знищена, а ми бачимо, що віз і нині там, під ковдру один олігарх перетягує на іншого олігарха.

Головна проблема сьогодні в тому, що 175 тисяч робочих місць втрачено в Україні. Говорили, що буде мільйон додаткових робочих місць, а 175 потягів з людьми виїхали з України. Діти знову не бачать батьків, знову не бачать ні матері, ні батька, які поїхали на чужбину заробляти гроші. І надходження не з МВФ сьогодні, а від гастарбайтерів 14 мільярдів гривень наповнюється український бюджет.

Також, шановні колеги, величезна проблема сьогодні з тим, що відключають комунальні заклади від тепла, електроенергії, олігархічні ратиці так і не віддали сьогодні монополію в державу. Група "Довіра" вимагає негайно поставити в порядок денний законопроект 2108, який забороняє олігархам відключати тепло в школах, в дитячих садочках, в комунальних закладах, і дадуть нормально жити людям врешті-решт.

Також депутатська група "Довіра" вимагає негайного включення до порядку денного законопроектів 2386, 2387, 2388, 2389, 2390 для того, щоб ми змогли все ж таки розв'язати той мішок з проблемами і взагалі знищити їх, дати можливість державним підприємствам нормально позбавитися енергетичної кризи, яка сьогодні є на ринку електроенергії, дати можливість розвиватися, нашому бюджету наповнюватися, дати можливість сьогодні знизити тарифи на електроенергію та тепло для українського народу. Треба дбати сьогодні про живих десятки мільйонів людей, які страждають в Україні.

Також депутатська група "Довіра" вимагає негайно звіту міністра ЖКГ та голови НКРЕКП, звідки взялися сьогодні незвичайні, я не знаю, як їх назвати, надбавки на газ. Всюди в Європі ціна на газ падає, в усьому світі. А у нас тільки зима, тепла зима дає субсидії народу. Невідомі коефіцієнти, за які сьогодні відривають рукава у народних депутатів мажоритарників люди, звідки вони взялися. Негайно звітувати в п'ятницю перед парламентом, звідки взялися ці коефіцієнти, як їх позбавитися. Депутатська група "Довіра" подала вже позов до суду, щоб позбавитися цих коефіцієнтів, але хотілося б почути від керівників цих груп.

Також не можу не згадати питання Луганщини. Величезна проблема вже чотири роки, яка вирішується за три хвилини в парламенті: проект Постанови 2048, який не приймався попередниками. Ми вимагаємо, щоб все ж таки коаліція звернула увагу монобільшості і проголосувала вирішення проблеми, яка вирішить проблеми ста тисяч людей. Сьогодні 25 депутатів знущаються над сотнями тисяч людей, грабуючи бюджет Сєвєродонецька 700 мільйонів гривень. Також вимагаємо всі силові структури "накинутися" на ці проблеми і все ж таки розкрутити цей мішок Пандори…

 

РАЗУМКОВ Д.О. Дякую.

Шановні колеги, прозвучало декілька пропозицій щодо "години запитань до Уряду". Перше – це заслухати міністра закордонних справ. Друга пропозиція – це… Оскільки це "година запитань до Уряду", то ми не можемо запросити Генерального прокурора та Службу безпеки України. Це окрема процедура. Тоді я так розумію, що ви не наполягаєте на тому, щоб запрошувати міністра?

І тоді друга пропозиція, яка пролунала під час виступів, - це була міністр розвитку громад та територій Бабак. Правильно я розумію, Сергій Володимирович? Да.

 

ШАХОВ С.В. Голову НКРЕКП і міністра…

 

РАЗУМКОВ Д.О.  Це "година запитань до Уряду", тобто один міністр.

 

ГЕРАЩЕНКО І.В. (Без мікрофону)

 

РАЗУМКОВ Д.О. Ну, у вас був час на виступи. На жаль, ви не сказали. Я кажу, що було дві пропозиції, одна й інша. Зараз я готовий вислухати.

10 секунд. Включіть, будь ласка, Геращенко.

 

ГЕРАЩЕНКО І.В. Ми вважаємо, що уряд – це колективний орган. І ми пропонуємо, щоб Прем’єр-міністра заслухати з питань і відсутності міністра вчасно, і всіх тих питань, які…

 

РАЗУМКОВ Д.О. Ірино Володимирівно, ми ж домовлялися, і минулого разу саме за такою процедурою йшло, що доповідали міністри, яких ми запрошуємо, а після цього залишався час на виступ Прем’єр-міністра. Ви ж були в залі, ви ж це повинні пам'ятати. Я думаю, що саме так ми зробимо і цього разу. Я так розумію, що заперечень у уряду теж немає.

Давайте визначимося з тим міністерством, яке ми будемо запрошувати. Є Міністерство розвитку громад та територій і була пропозиція щодо Міністерства закордонних справ. Які пропозиції?

 

ГОЛОС ІЗ ЗАЛУ.  (Без мікрофону)

 

РАЗУМКОВ Д.О. Що? Я розумію. Ні, у нас були вже прецеденти, це було неефективно. А? Міністра закордонних справ? Він і так буде. Міністра закордонних справ. Добре. Тоді міністра закордонних справ. Якщо міністр буде на території держави, то міністр закордонних справ. А якщо не буде,  тоді давайте заслухаємо міністра розвитку громад та територій.

 

ГОЛОС ІЗ ЗАЛУ.  (Без мікрофону) …внутрішніх справ.

 

РАЗУМКОВ Д.О. Ні, вони не наполягали.

Щодо меморандуму. Я думаю, що більш детально нехай доповідає голова комітету. На жаль, ми як керівництво Верховної Ради, з одного боку, на щастя, доклали достатньо багато зусиль, ми три дні присвятили тому, щоб цей меморандум з'явився. Ми не були його підписантами, ні я, ні Руслан Олексійович, ні Олена Костянтинівна. Я думаю, чому сталося так, доповість голова комітету. Я сподіваюся, що ми зможемо працювати так в стінах парламенту, щоб було більше моментів, які будуть об'єднувати як зал, так і комітети. А щодо…

 

ТИМОШЕНКО Ю.В. 10 секунд.

 

РАЗУМКОВ Д.О. Юлія Володимирівна, 10 секунд у нас у кожного були. Зараз…

 

ТИМОШЕНКО Ю.В. (Без мікрофону)

 

РАЗУМКОВ Д.О. Підписували фракції, підписували всі фракції.

 

ТИМОШЕНКО Ю.В. (Без мікрофону)


          РАЗУМКОВ Д.О. Юлія Володимирівна, ну, при всій повазі, але ж у нас не дискусія. У нас це відбулося на комітеті. Чому так відбулося, чому вийшли фракції, я думаю, що він доповість, коли буде надано слово голові комітету. Я, на жаль, не зможу зараз компетентно...

 

ТИМОШЕНКО Ю.В. (Без мікрофону)…глава комітету, тому що це прийняли рішення всі…  

 

РАЗУМКОВ Д.О.  Тоді треба зібрати фракції. Я готовий...

 

ТИМОШЕНКО Ю.В. (Без мікрофону)

 

РАЗУМКОВ Д.О. Я готовий провести нараду. Юлія Володимирівна, я, при всій повазі… Давайте зараз не вести цю дискусію.

 

ТИМОШЕНКО Ю.В. (Без мікрофону) Ну так почекайте…

 

РАЗУМКОВ Д.О. Слово Кулебі Дмитру Івановичу, віце-прем'єр міністр  з питань європейської та євроатлантичної інтеграції України.

 

ТИМОШЕНКО Ю.В. (Без мікрофону) Почекайте, а що з законопроектом про референдум? 

 

РАЗУМКОВ Д.О. Доповідав Стефанчук минулого разу. Я ще раз можу йому надати слово.

 

ТИМОШЕНКО Ю.В. Будь ласка, надайте.

 

РАЗУМКОВ Д.О. Добре, але після віце-прем'єр міністра наддам слово Представнику Президента України Руслану Олексійовичу Стефанчуку. 

 

КУЛЕБА Д.І. Дякую.

Вітаю усіх зі святами. Приєднуюся до слів співчуття, висловлених на адресу родичів жертв трагедії авіалайнеру "Міжнародних авіаліній України".  Ми дякуємо парламенту за плідну взаємодію під час формування порядку денного.

Мені як віце-прем'єру з європейської інтеграції особливо приємно, що п'ять законопроектів, включених до порядку денного на цей тиждень, належать до парламентсько-урядової дорожньої карти євроінтеграційної, яку ми спільно з Головою Верховної Ради створили саме для досягнення таких результатів ефективної роботи. Уряд просить підтримати згадані вже сьогодні законопроекти щодо захисту інтелектуальної власності. Це надзвичайно важливо не лише для наших стосунків з Європейським Союзом, але і також для наших відносин з США. Але насамперед це важливо для української економіки.

Щодо згаданого сьогодні вже законопроекту стосовно створення фонду розвитку підприємництва. Бажано, щоб законопроект був ухвалений якнайшвидше, і ми будемо вдячні парламенту за це. Тут кожен день має значення.

Ми бачимо, що не включений в порядок денний проект Закону про повну загальну середню освіту, і розуміємо чому. Але сподіваємося, що закон буде ухвалений найближчим часом з огляду на його важливість.

У мене є повний список законопроектів, які становлять інтерес для уряду. Але я просто не хочу зараз марнувати час і проходитися по ньому. У разі чого, я буду брати слово для того, щоб висловлювати позицію.

Дякую.

 

РАЗУМКОВ Д.О. Дякую, Дмитро Івановичу.

Стефанчук Руслан Олексійович, Представник Президента України у Верховній Раді України.

 

СТЕФАНЧУК Р.О. Дякую.

Вельмишановний Дмитро Олександровичу, вельмишановні присутні! Вкотре скажу ще раз, що у мене на руках зараз знаходиться Розпорядження Голови Верховної Ради України про створення робочої групи з розробки проектів законів з питань народовладдя. Ви знаєте, що ця робоча група вже в робочому форматі збиралася шість разів. Ми напрацювали цілу структуру законопроектів, які стосуються народовладдя. Воно не вирішується одним Законом про референдум, але він став першим у нашій розробці. І я глибоко переконаний, що на початку наступної сесії він буде внесений до зали Верховної Ради України.

Чому немає перспектив щодо голосування попередніх законопроектів? Та тому що ми прийняли Виборчий кодекс України, де абсолютно змінена структура, підходи до формування виборчого процесу, а відповідно це процес будь-якого плебісцитного характеру. І тому ці зміни повинні бути адекватно відображені в новому законопроекті про референдум. І тому ми проводимо консультації з фахівцями в сфері виборчого права, у сфері роботи з Центральною виборчою комісією, щоб у нас не було суперечностей між тими законами, які надійшли ще на той момент, коли у нас існувала інша правова база, з тим, що ми маємо вносити в зал сьогодні.

Ще раз говорю, ніхто відкладати цього не буде. На початку наступної сесії Закон про референдум як перший із законів системи законодавства щодо народовладдя буде внесений    до Верховної Ради України. Крім нього буде внесена ціла низка інших законів: це і про електронні петиції, і про законодавчу народну ініціативу, і про питання, які стосуються накладення народного вето на прийняті закони України, і цілий пласт інших. Ми разом попрацюємо з колегою, з Оленою Костянтинівною, в цій групі. І це буде цілий блок законопроектів, які поступово будуть вноситися до Верховної Ради України. Така от буде відповідь.

Дякую.

 

РАЗУМКОВ Д.О. Дякую, Руслане Олексійовичу.

Зараз я по черзі дам, як завжди, всім головам комітетів. Хто бажає виступити з голів комітетів? Наталуха Дмитро Андрійович.

 

НАТАЛУХА Д.А. Шановні колеги, дуже дякую. Я коротко.

Хотів би всіх привітати і попросити розглянути в порядку денному проект Закону 2426 щодо внесення змін до деяких законодавчих актів (щодо детінізації ринку металургійної сировини та операцій з металобрухтом). Ми, на жаль, не знайшли його в переліку на пленарному тижні. І незважаючи на те, що станом на сьогодні ситуація з промисловістю в країні є достатньо важкою, м'яко кажучи, пришвидшення розгляду і прийняття цього закону значно допомогло би великим виробникам і промисловим підприємцям стабілізувати більш-менш свою роботу. Тому ми хотіли би звернути увагу і просили би звернути увагу саме на проект Закону 2426.

Дякую.

 

ТКАЧЕНКО О.В. Коротко ремарка з приводу подій, пов'язаних з літаком в Ірані. Я зі свого боку хотів би висловити подяку українській владній стороні, яка брала участь в розслідуванні цієї справи спільно з колегами з західних наших союзників, а також за поведінку компанії МАУ у цій ситуації, яка дозволила все ж таки в несподівано короткий термін отримати визнання Іраном своєї провини. Це все ж таки непроста країна, і ми розуміємо, що потрібно було задіяти додаткові ресурси для того, щоб це сталося. Це принаймні виводить цю ситуацію зовсім в інший бік стосовно подальшого розвитку подій.

Щодо законів. У нас є від комітету кілька законопроектів, які внесені до порядку денного. Тим не менше, ми просили б внести ще три закони. Особливо важливий - про систему іномовлення України (це 2521), він розглянутий комітетом, відповідне подання я зараз зроблю.

Дякую.

 

РАЗУМКОВ Д.О. Климпуш-Цинцадзе Іванна Орестівна.

 

КЛИМПУШ-ЦИНЦАДЗЕ І.О. Дякую.

Шановний пане Голово, шановні колеги, я хотіла би відзначити позитивно, що дійсно в нашому порядку денному на цей тиждень є кілька законопроектів, які спрямовані на виконання Угоди про асоціацію. Разом з тим, хотіла би звернути увагу віце-прем'єр-міністра з питань європейської і євроатлантичної інтеграції на те, що він зауважив, що вони є у відповідності до парламентсько-урядової дорожньої карти. Так ось, остаточної узгодженої парламентсько-урядової дорожньої карти по законодавчому забезпеченню європейської інтеграції не було оприлюднено. Принаймні профільний комітет про це не знає. Ми надавали свої пропозиції і ми чекаємо, і просимо уряд тоді подати остаточну версію цієї дорожньої карти, якщо ви кажете, що вона існує.

Хочу звернутися до колег з профільного комітету. Цього тижня буде розглядатися законопроект про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо вдосконалення адміністрування податків, усунення технічних і логічних неузгодженостей в податковому законодавстві (реєстраційний номер 1209-1). Ми подали свої зауваження і застереження як комітет до цього законопроекту і дуже просили би колег при підготовці його до другого читання все-таки їх врахувати. Поки що таблиці немає, тому я не можу оцінити, чи враховані рекомендації Комітету з питань інтеграції України з Європейським Союзом.

Дякую.

 

РАЗУМКОВ Д.О. Дякую.

З цього боку всі бажаючі… Ні. Завітневич Олександр Михайлович.

 

ЗАВІТНЕВИЧ О.М. Дякую.

Шановний Голово, шановні колеги, шановні присутні, дозвольте також висловити слова співчуття всім родинам загиблих в цій трагедії.

З приводу засідань комітету. Так, заплановане засідання комітету на середу. Запрошені  фахівці, експерти. Заслухаємо, і, звісно, рішення буде повідомлене комітету.

З приводу законопроектів. На жаль, не всі пропозиції комітету до розкладу пленарних засідань Верховної Ради України на період з 14 по 17 січня були враховані. Особливо хочу підкреслити необхідність включення на четвер, 16 січня (це для розгляду повторно у першому читанні), проект Закону про розвідку (це реєстраційний номер 2412) і проект Закону про внесення змін до Закону України "Про Службу зовнішньої розвідки" щодо діяльності СЗРУ (реєстраційний номер 2414) від 11 листопада 2019 року.

Дякую.

 

РАЗУМКОВ Д.О. Бабак Сергій Віталійович.

 

БАБАК С.В. Доброго дня, шановні колеги, шановний пане Голово! Комітет з питань освіти, науки, інновацій просить включити до розкладу засідань Верховної Ради України на цей тиждень проект Закону 0901 про загальну середню освіту. Він вже доопрацьований комітетом і готовий до внесення в зал замість законопроекту 0898 про внесення змін в Закон України "Про науку і науково-технічну діяльність", а його поставити на п’ятницю в розкладі засідань.

Дякую.

 

РАЗУМКОВ Д.О. Дякую.

Костін Андрій Євгенович.

 

КОСТІН А.Є. Дякую.

Комітет з питань правової політики. У нас є тільки одна пропозиція щодо законопроекту 2314, це вдосконалення порядку перегляду судових рішень в апеляційному та касаційному порядку, він поставлений на вівторок. У нас в комітеті тільки сьогодні…

 

РАЗУМКОВ Д.О. 2314?

 

КОСТІН А.Є. 2314, так. Він на вівторок. Але у нас тільки сьогодні буде комітет розглядати правки всі, їх 269. І він буде потребувати ще опрацювання юридичним управлінням та редакційним. Для того щоб ми видали якісний документ, прохання перенести на середу або на четвер.

Дякую.

 

РАЗУМКОВ Д.О. Кальченко Сергій Віталійович.

 

КАЛЬЧЕНКО С.В. Дякую, пане Голово.

Дуже коротко ремарки щодо проекту розкладу. На вівторок: про дострокове припинення повноважень народного депутата і проект 2572-П. Ми ці питання на комітеті ще не розглядали. Ми можемо провести засідання комітету оперативно завтра о 14-й годині. Тому, якщо є необхідність, то поставити ці питання на завтра на після обіду.

На середу 15 січня: для включення до порядку денного та прийняття рішення – 2691. Ну стосовно цього законопроекту може бути тільки про включення до порядку денного, оскільки там був альтернативний. Там, як би, на комітеті воно ще не розглядалося, рішення щодо нього бути не може.

Далі. 2492, друге читання. Це великий, досить великий, законопроект, багато пропозицій. І ми будемо його розглядати тільки на засіданні комітету в середу. Тому бажано або в четвер вже після обіду, або в п’ятницю його розглядати в другому читані.

Дякую.

 

РАЗУМКОВ Д.О. Сергій Віталійович, щодо перших двох питань. А сьогодні ви не зможете провести комітет, не планується?

 

КАЛЬЧЕНКО С.В. Ні. Сьогодні ні, Дмитро Олександрович. 

 

РАЗУМКОВ Д.О. Другий законопроект, який ви сказали, що не готовий? Номер законопроекту? Другий законопроект.

 

КАЛЬЧЕНКО С.В. Дмитро Олександрович, ще раз повторіть.

 

РАЗУМКОВ Д.О. Другий законопроект, номер законопроекту?

 

КАЛЬЧЕНКО С.В. 2492.

 

РАЗУМКОВ Д.О. А з цієї сторони, шановні голови комітетів, хто бажає виступити? Сольський обов'язково, бачу.

Андрій Анатолійович Кожем'якін.

 

КОЖЕМ'ЯКІН А.А. Доброго дня, шановні колеги! Я теж хотів би висловити співчуття сім'ям загиблих під час знищення українського авіалайнеру. Це перше.

Друге. Наприкінці минулого року, Дмитро Олександрович, велике занепокоєння спортивної спільноти і громадськості викликало призупинення виплати органам виконавчої влади фінансування з державного бюджету деяким федераціям, які готують олімпійські збірні на Олімпіаду в Токіо-2020. Я хотів би, щоб Кабмін взяв це питання на контроль, тому що справа перед Новим роком трішки пішла вперед. Але, якщо можна, ми написали, звернулися до Президента, до Прем'єра, і, якщо можна, взяти це представнику від уряду, який тут є,  на контроль. Це друге.

І третє. Шановні колеги, шановний Дмитро Олександрович, так сталося що в політику я прийшов у свій час з лав Служби безпеки України, де 20 років прослужив, в тому числі очолював Головне управління по боротьбі з корупцією, організованою злочинністю. Так от, сьогодні, 13 січня, 28-а річниця цього підрозділу Служби безпеки України. І хочу сказати, що попри критику, постійно лунаючу, і звинувачення на адресу в основному керівництва цього підрозділу, я хотів би звернутися до співробітників і сказати, що 70 відсотків керівного складу Служби безпеки, яка сьогодні працює, - це все вихідці з Головного управління "К". Чому? Тому що там були у свій час традиції. Чому? Тому що в 90-х роках Головне управління "К" і ветерани, вони не дали можливості разом з УБОП МВС бандитам опанувати Україну. Тому я сьогодні, вітаючи вас, хочу побажати, щоб ви не забували про традиції і офіцерську честь.

Дякую.

 

РАЗУМКОВ Д.О. Дякую.

Бондаренко.

 

БОНДАРЕНКО О.В. Доброго дня, шановні колеги! Я прошу внести до порядку денного на цьому тижні дуже важливий законопроект - це реєстровий номер 2232. Він спрямований на гуманізацію мисливського господарства та полювання.

Дякую.

 

РАЗУМКОВ Д.О. Дякую, Олег Володимирович.

Бардіна Марина Олегівна.

 

БАРДІНА М.О. Доброго дня, колеги, колежанки! В першу чергу я хочу висловити співчуття родинам, друзям, колегам загиблих в авіакатастрофі в Ірані. Дійсно, це питання сьогодні на Комітеті з питань зовнішньої політики та міжпарламентського співробітництва буде розглянуто, і за результатами розгляду ми додатково поінформуємо.

Хочу подякувати, власне, керівництву держави та відповідним державним органам, які професійно, дипломатично та виважено реагували в цій кризовій ситуації, а також нашій групі спеціалістів, залученій до розслідування та пошукових операцій в Ірані.

Тепер до розкладу засідань Верховної Ради. В частині питань ратифікації на завтра внесено проект Закону України про приєднання України до Угоди про розвиток мультимодальних перевезень ТРАСЕКА (реєстраційний номер 0010), поданий Кабінетом Міністрів України. Власне, положення запропонованої Угоди закріплює прагнення сторін гармонізувати своє національне законодавство. Але на сьогодні в українському законодавстві відсутні деякі поняття, терміни та механізми, на врегулювання та гармонізацію яких безпосередньо спрямована ця угода.

Тому, зважаючи на це, а також у відповідності до законодавства, ми пропонуємо відкласти розгляд проекту Закону України до внесення урядом відповідних імплементаційних законопроектів та їх розгляду профільним комітетом Верховної Ради України. Отже, це реєстраційний номер 0010 в порядку денному на завтра.

Крім того, сьогодні на засіданні Комітету з питань зовнішньої політики та міжпарламентського співробітництва буде розглянуто Постанову про Заяву Верховної Ради України щодо участі постійної делегації Верховної Ради України в роботі Парламентської асамблеї Ради Європи у 2020 році. За результатами розгляду також прошу включити до порядку денного та винести постанову на голосування. 

І хочу відреагувати на зауваження колеги, щодо нібито використання Інтерполу Російською Федерацією для тиску на громадян України. На  засіданні комітету це питання вже було розглянуто. Прийнято рішення звернутися до уряду з прохання вжити відповідних заходів реагування.

Дякую.

 

РАЗУМКОВ Д.О. Дякую.

Сольський Микола Тарасович. Тоді давайте Трухін,  потім Сольський. Ну, я так розумію, що буде трохи більше часу необхідно для відповіді на запитання.

Трухін Олександр Миколайович.

 

ТРУХІН О.М. В комітеті знаходиться на розгляді законопроект 2589 щодо фонду розвитку підприємництва. Просимо поставити його на розгляд у сесійну залу у четвер. В середу ми його розглянемо на комітеті та…

 

РАЗУМКОВ Д.О. 2589 ви маєте на увазі?

 

ТРУХІН О.М. 2589.

 

РАЗУМКОВ Д.О. Я думаю, що було б краще, якщо б ви сьогодні опрацювали, для того щоб завтра ми змогли його розглянути.

 

ТРУХІН О.М. Добре, дякую.

 

РАЗУМКОВ Д.О. Дякую.

 

ТРУХІН О.М. І ще є два питання: 2660, котрий стоїть на четвер, та 2661. Ми їх просимо перенести на наступний тиждень розгляд, тому що ми не маємо ні висновку Мінфіну на сьогоднішній день і не узгоджена позиція "Автодору" і Мінфіну по деяких питаннях. Тому ми чекаємо…

 

РАЗУМКОВ Д.О. У мене тоді прохання опрацювати ці питання разом з урядом, для того щоб узгодити план дій подальший.

 

ТРУХІН О.М. Дякуємо.

 

РАЗУМКОВ Д.О. І прохання це зробити сьогодні до другої години, для того щоб ми могли коректно сформувати порядок денний, потім не виключати ці питання з порядку денного.

 

ТРУХІН О.М. Я вам окремо доповім.

Дякую.

 

РАЗУМКОВ Д.О. Дякую.

Сольський Микола Тарасович.

 

СОЛЬСЬКИЙ М.Т. Дякую, пане Голово! Вітаю всіх присутніх.

Щодо земельного закону в другому читанні по засіданню комітету, яке було перед Новим роком. Відповідно до підписаного меморандуму після підписання меморандуму представниками всіх фракцій було звірено оновлену таблицю, підготовлену секретаріатом. Зауважень до цієї таблиці не поступало.

Після цього  наступним важливим пунктом, про який було домовлено всіма фракціями і підписано в меморандумі, стояло питання узагальнення відповідно до роз'яснення регламентного комітету тих правок, які дублюються. Саме тут була основна дискусія і саме по цьому пункту не було згоди. Хочу підкреслити, що таких правок 80 процентів. Хочу підкреслити, що всього законопроект – це зміни в 11 статей.

Після цього, враховуючи відсутність згоди щодо того, що правки, які  дублюються, узагальнюються, підкомітетом було  проведено аналіз і рекомендовано комітету внести правки та рекомендувати  Верховній Раді законопроект до другого читання, про що було винесено на голосування, і комітет аграрний прийняв відповідне рішення. Це перший момент.

По порядку денному на цей тиждень. Прохання від аграрного комітету розглянути цього тижня в другому читанні два закони: про внесення змін до  деяких законодавчих актів України щодо уточнення порядку передачі в  оренду  водних об'єктів у комплексі з земельними ділянками (друге читання)  і проект Закону України про сільськогосподарську кооперацію (друге читання). Це законопроекти, перше читання які пройшли в попередньому  парламенті…    

 

ТИМОШЕНКО Ю.В. (Без мікрофону) Я прошу ….. 

 

РАЗУМКОВ Д.О. Дякую.

Одне запитання і одна  відповідь, і ми закінчуємо. Тут дискусію ми не будемо проводити. Якщо є бажання, ви можете зібратися фракціями.

30 секунд.

 

ТИМОШЕНКО Ю.В. Шановний пане Голово, я вважаю, що пан Сольський просто абсолютно по вказівці ззовні, можливо, з Адміністрації Президента, просто взяв і перекреслив меморандум, який підписаний всіма фракціями парламенту. Ми вимагаємо як фракція, я прошу на це реакцію. Те, що він зараз сказав, це абсурд просто повний, тому що були жорсткі домовленості, як вважати правки однаковими. Там, де кома до коми, літера до літери… Я прошу 10 секунд.

 

РАЗУМКОВ Д.О. Він зрозумів питання. 10 секунд для завершення.

 

ТИМОШЕНКО Ю.В. Було чітко визначено, що таке "однакові правки". Всупереч цьому він порушив меморандум і зробив те, що зробив. Треба зібрати лідерів фракцій з главою...

 

СОЛЬСЬКИЙ М.Т. Ніяких вказівок комітету не поступало, це хочу  заявити в черговий раз. Перший момент.

Друге. Саме таким чином було сформульовано положення меморандуму і, більше того, було написано в меморандумі, що всі фракції будуть діяти конструктивно. І не тільки фракція "Слуга народу", а й ряд інших фракцій підтримали положення про об'єднання.

Дякую.

 

РАЗУМКОВ Д.О. Дякую.

Погоджувальну раду оголошую  закритою.      

 

 

Повернутись до публікацій

Версія для друку