Погоджувальна рада

Опубліковано 15. 03. 2021

СТЕНОГРАМА

засідання Погоджувальної ради депутатських фракцій

(депутатських груп) у Верховній Раді України

 

                                                         15 березня 2021 року, 11 година

 

Веде засідання Голова Верховної Ради України РАЗУМКОВ Д.О.

 

 

РАЗУМКОВ Д.О. Доброго ранку, шановні колеги! Доброго ранку, шановні телеглядачі! Я радий всіх вас бачити на Погоджувальній раді Верховної Ради дев'ятого скликання.

Цей тиждень має бути достатньо напруженим, багато питань, які будуть виноситися на розгляд Верховної Ради України, і я сподіваюся, що ми, як завжди, достатньо ефективно і швидко їх зможемо опрацювати. Я хотів би поінформувати по деяким аспектам нашої діяльності.

На минулому тижні в мене була можливість під час відрядження в Хмельницьку область поспілкуватися з представниками бізнесу. І одним з питань, яке вони піднімали, піднімали переді мною і перед колегами, які були там присутні, це питання, пов'язане з індустріальними парками. Саме на цьому тижні буде розглядатися цей законопроект у першому читанні, і я сподіваюся, що ми зможемо його зараз розглянути ефективно і після цього доопрацювати до другого читання для того, щоб врахувати всі ті пропозиції, які є у нас, пропозиції від бізнесу, і зробити якісний документ, який допоможе залучити інвестиції як внутрішні, так і зовнішні до України для того, щоб максимально створити умови для ведення бізнесу на території нашої держави і створити конкурентні спроможності для цього виду діяльності.

Якщо ми говоримо про нашу співпрацю з Європарламентом, минулого тижня також у нас з колегами були зустрічі з паном Петом Коксом, де ми обговорювали ті реформи, які вже впроваджені в стінах Верховної Ради, проговорювали деякі аспекти, які будуть впроваджуватися в майбутньому, також ми говорили і про сенсорну кнопку. Дуже позитивно сприймають її наші європейські колеги. Говорили про закон і про опозицію. Я знаю, що і наші зустрічі спільні, і окремо Руслан Олексійович давав інформацію щодо змін до Регламенту, пов'язаних з діяльністю опозиції, тому що, на жаль, не отримали ми від опозиційних політичних сил пропозицій щодо цих змін. Сподіваюся, що були представники всіх фракцій долучені до цієї робочої групи, але, на жаль, функціонал залишився саме на нас і ми повинні були працювати в цьому напрямку.

 

РАБІНОВИЧ В.З. (Не чути)

 

РАЗУМКОВ Д.О. Ну, не можна так казати про колег.

Якщо ми говоримо про ті законопроекти, які також будуть виноситись на цей тиждень, це закони, пов'язані з земельною реформою (це 2194, 2195), вони завтра будуть також стояти в порядку денному. Важливим питанням буде питання направлення до Конституційного Суду законопроекту (реєстраційний номер 5133) про унормування питання призначення Директора НАБУ і Директора ДБР, для того щоб привести у відповідність до Конституції, оскільки ви бачили і рішення, ви знаєте добре і про рішення Конституційного Суду, і про ті проблеми, які сьогодні виникають у зв'язку з цим. І я впевнений, що парламент готовий буде долучитися до вирішення цього питання і якомога швидше розглянути його в стінах Верховної Ради України.

Є ще одне питання – це те, що в четвер в Україні буде пан Наусєда, це Президент Литовської Республіки. Було звернення до Верховної Ради України з пропозицією виступу пана Наусєди в стінах парламенту. Я проговорив попередньо з представниками всіх депутатських фракцій і груп, така ініціатива підтримується. І я думаю, що ми зможемо організувати цей процес, оскільки Литва є постійним нашим партнером, партнером як в рамках діяльності на площадках ПАРЄ, на майданчиках ПАРЄ, в рамках "Балтик плюс" і в багатьох інших міжнародних організаціях, а також це є надійний партнер, з яким ми проходимо ті виклики, які сьогодні стоять перед Україною, перед Європою і в тому числі перед світом, тому що нас єднає багато спільного і в історії, і, я впевнений, в майбутньому.  

Тому я дякую колегам. Бажаю успішного тижня. Під час виступу керівників депутатських фракцій та груп прошу зазначати пропозиції щодо "години запитань до Уряду". І сподіваюся, що ми знову ефективно зможемо пропрацювати цей пленарний тиждень. Дякую.

Руслан Олексійович Стефанчук.

 

СТЕФАНЧУК Р.О. Доброго дня, вельмишановний Голово Верховної Ради, шановні народні депутати, шановні присутні! Так, якщо дозволите, теж декілька слів не про політику, а про планомірність діяльності Верховної Ради і про якість законодавства. Оскільки відповідно до 80 статті Регламенту на мене як на першого заступника покладені всі питання, пов'язані із законотворчою роботою, я хочу звернути увагу всіх керівників фракцій, всіх керівників комітетів на те, що все ж таки 2 лютого 2021 року нами було затверджено План законопроектних робіт Верховної Ради України, і я дуже прошу, вкотре звертаюсь до вас з проханням при формуванні плану поточного, тижневого зважати  на те, щоб ті законопроекти, які передбачені в цьому плані, вони своєчасно розроблялися, вносилися в зал і була дискусія щодо їх змісту.

Єдине, користуючись нагодою, хочу звернутися до представника Кабінету Міністрів України, тому що по великій кількості законопроектів там виконавцем записаний Кабінет Міністрів України, звернути увагу і Прем'єр-міністра, і всього Кабінету Міністрів України на те, що все-таки ті речі, які передбачені там, вони повинні виконуватись, тому що План законопроектної роботи на цей рік, він узгоджувався сумісно трьома суб'єктами законодавчої ініціативи. Це означає, що всі вони погодились по строках, по даті подачі, прийнятті і розробленні відповідних законодавчих актів.

Друге. Я звертаюся з проханням, щоб ми активізували роботу, яка стосується підвищення якості законодавства. І це наш священний обов'язок. І тому прошу вас звернути увагу, на цьому тижні буде стояти законопроект 4284, який дасть можливість хоча б трішки розгорнути наше поле законодавче і усунути ті акти, які ще в Україні з 20-х років минулого століття і не застосовуються, але точки припинення їх немає. А також надати відповідні доручення щодо оновлення, інкорпорації застарілого законодавства з тим, щоб ми отримали правильне сучасне законодавство, яке б у повній мірі забезпечило права і охоронювані законом інтереси всіх учасників правовідносин.

Крім цього, я хотів би певним чином поінформувати вас про роботу деяких робочих груп, які відповідно до розпорядження Голови Верховної Ради куруються мною. Це насамперед робоча група з питань народовладдя. Ви знаєте, що ми активно збираємося практично кожного тижня, і я дуже сподіваюся, що до кінця цього тижня ми вийдемо на узгоджену ітерацію першу таку, перший проект, Закону про місцевий референдум. Ви знаєте, що була долучена надзвичайно велика кількість осіб. І я хотів би попросити Голову Верховної Ради після того, як буде узгоджений текст, як ми робили з всеукраїнським референдумом, дати можливість виставити його на сайті Верховної Ради України для публічного обговорення, щоб ми могли почути думку всіх, а також налаштувати діяльність з органами місцевого самоврядування з тим, щоб ми мали можливість почути першим чином думку територіальних громад з цього питання.

Друге – це питання про парламентську опозицію, про що вже зазначав Голова. Ми провели дискусію з місією Пета Кокса, ми дуже багато напрацювань зробили в межах нашої групи. І той законопроект, який вийшов, це не ідеал, який ми собі бачили, але це той мінімальний компроміс, який ми можемо обговорювати. Якщо в когось є кращі пропозиції, будь ласка, долучайтеся, але поки ми маємо те, що маємо. Давайте виходити з того, що ми вже маємо проект закону і обговорювати відповідні зміни до нього.

Крім цього, запланована у нас ціла низка робочих таких нарад по робочій групі з рекодифікації цивільного законодавства. Крім цього, я запрошую колег активно долучатися до реформування галузевого законодавства, зокрема цивільного, кримінального, адміністративного, з тим, щоб ми навели лад і пішли шляхом рекодифікації, систематизації або кодифікації, де цього немає.

І на завершення я теж хочу попросити, я дуже вдячний всім за підтримку законопроекту про обрахунок часу в Україні і я дуже сподіваюся, що цього тижня ми зможемо його прийняти в цілому. І дякую всім за конструктивні пропозиції щодо цього законопроекту.

Дякую, Дмитро Олександровичу.

 

РАЗУМКОВ Д.О. Дякую.

Олена Костянтинівна Кондратюк, заступник Голови Верховної Ради України.

 

КОНДРАТЮК О.К. Доброго дня, шановні колеги! Хоча важко назвати ситуацію, яка зараз є в Україні, доброю. На жаль, як я і попереджала минулого тижня, Україна стрімко увійшла в третю хвилю пандемії коронавірусу, на минулому тижні це вже підтвердив Прем'єр-міністр України. Ви знаєте, ця критика дій МОЗ і уряду по проваленню вакцинації, я так бачу, нічого не дає, тому що ми не бачимо ні якихось гучних відставок, ні реального політичного лідерства з цього питання. Тому ми як законодавчий орган влади можемо лише запитати, чим ми ще можемо допомогти країні, громадянам і уряду.

Насправді, наша країна вже в п'ятірці лідерів Європи за темпами поширення  COVID. Чотири області оголосили зонами карантину червоного рівня: це Житомирська, Закарпатська, Івано-Франківська і Чернівецька області. Рівень госпіталізації стрімко зростає, на жаль, в Київській, Вінницькій, Миколаївській, Хмельницькій, Харківській, Львівській областях. На жаль, справдився прогноз про те, що вакцинація, яка з великими труднощами і запізненнями розпочалася в Україні, не здатна зупинити третю хвилю коронавірусу.

Маємо вкрай незадовільні темпи вакцинації, попри обіцянки МОЗ, що до старту кампанії все було підготовлено і вона почнеться вчасно. Як ми бачимо, кількість інфікувань стабільно випереджає кількість щеплень за добу. Я вже не хочу говорити про якісь апокаліптичні висновки наших експертів про те, що якщо так далі буде проводитись вакцинація, то нам і 23 років не вистачить, щоб її завершити. А натомість тим часом Ізраїль завдяки швидкій масовій і ефективній вакцинації вже оголосив про перемогу над пандемією і вихід з коронакризи.

Я є прихильницею вакцинації і не раз заявляли про необхідність потужної інформаційної кампанії про підтримку щеплень. І ще раз,  користуючись нагодою, хочу сказати, що вакцинація поруч з карантином і дотриманням всіх безпекових норм – це і є можливість завершити пандемію, зберегти життя, це повага до системи охорони здоров'я, до медиків, до лікарів, але це ще і можливість врятувати нашу економіку.

Бо якщо подивитись на темпи третьої хвилі пандемії, то графіки, які зростають, наближаються до тих показників, коли в Україні в січні 2021 року було запроваджено жорсткий карантин. І все йде до того, що вже найближчим часом уряду доведеться оголошувати повний локдаун. І враховуючи, що нові штами коронавірусу, які більш небезпечні та заразні, третя хвиля пандемії в Україні може виявитися більш руйнівною, ніж були попередні.

Тому я вважаю, що зараз, на цьому тижні, ми всі можемо, звичайно, говорити про наші закони, які стоять в порядку денному, але треба всі зусилля кинути на боротьбу з коронавірусом. І, можливо, має бути спільне засідання, окреме, уряду і Верховної Ради, можливо, більш дієві й ефективні  механізми, це засідання Ради національної безпеки і оборони з цього питання, а саме напрацювання спільного плану дій всіх гілок влади на випадок нового жорсткого локдауну, вірогідність якого, я так бачу, є дуже високою. І там повинно обговоритися, і ми повинні обговорити, чи є всі ресурси для розгортання додаткових мобільних госпіталів по всій країні, чи всього вистачає нашим медикам, якої термінової підтримки потребує наша медична система охорони здоров'я, куди і на які цілі слід негайно направити додаткові ресурси, що є із формуванням нашим стратегічним взагалі запасом вакцин, коли Україна отримає нові партії вакцин, яких виробників, в якій кількості, де ця знову ж таки комунікаційна кампанія про вакцинацію. Якщо в інших країнах, наприклад, говорять і швидко реагують про те, що треба відкликати там чи тимчасово припиняти вакцинацію "АstraZeneca", це постійний діалог із суспільством. У нас він взагалі відсутній.

Тому на всі ці питання слід давати якомога швидко комплексні рішення. Мабуть, треба викликати сюди все ж таки уряд, керівника уряду і обговорити всі ці питання, які стосуються вакцинації, можливого локдауну і що буде з економікою в країні. Я думаю, що керівники фракцій і груп повинні обмінятися з цього приводу питаннями.

Дякую.

 

РАЗУМКОВ Д.О. Дякую.

Олександр Сергійович Корнієнко.

 

КОРНІЄНКО О.С. Доброго ранку, шановні колеги! Доброго ранку, пане Голово. Доброго ранку, шановні українці! Темпи вакцинації, дійсно, - це те питання, яке нас теж турбує, і, звичайно, сама ситуація з пандемією, на жаль, яка є не надто оптимістичною щодо росту захворювань, але вчасно застосовані карантинні заходи по ряду областей, зокрема із закриттям курортних певних закладів, вони вчасно робляться, і це дає підстави для того, що будуть зупинятися темпи в цих областях.

Щодо вакцинації. Ми погоджуємося з тим, що це має бути питанням не тільки організаційним, а зараз це питання більше ідеологічне, більше смислове і більше таке, яке має турбувати всіх нас, як нам збільшувати ці темпи, переконуючи людей, що якість і цієї вакцини, й інших вакцин, які будуть надходити, точно на найвищому рівні, для того щоб здоров'я нації зберігати, колективний імунітет отримувати методом вакцинації, а не методами захворювання, перенесення захворювання, так, як це було до цього.

Хочемо розпочати обговорення напрямку вакцинації інших груп великих, наших соціальних працівників й інших колег, яких можна масово вакцинувати. Хотіли би запросити для короткої доповіді на "годину запитань до Уряду" Арсена Борисовича Авакова, щоб ми зрозуміли ситуацію по вакцинації працівників МВС, яких вже можна за планом, здається, починати вакцинувати, чи є там готовність і чи можемо ми далі працювати по цьому напрямку. Ну, і, звичайно, якщо вже Арсен Борисович до нас завітає, задати йому питання по роботі правоохоронної діяльності, можливо, по тим резонансним законопроектам, які були прийняті за минулий рік, і чи є вже якісь результати. Наприклад, про "воров в законе", наприклад, про збільшення відповідальності за порушення Правил дорожнього руху, те, що ми зараз прийняли, і так далі.

Кілька моментів по порядку денному. На цьому тижні пропозиція від нашої фракції –  внести в порядок денний законопроект 4543 про відновлення приватизації. В п'ятницю відбувся комітет і комітет підтримав цей законопроект. Я думаю, що колеги з комітету більше про це скажуть. Це питання потрібно терміново вирішувати.

Перші законопроекти, які стоять на порядку денному в цьому тижні прямо завтра, це завершення земельної реформи (2194, 2195). Ми сподіваємося на добру волю наших колег з опозиції в основному, які внесли знову багато правок в ці законопроекти. Пам'ятаємо, що це повторне друге читання для 2194 і в перший раз це друге читання відбулося конструктивно за півтори години. Ми б хотіли просити, щоб так само конструктивно ми і в цей раз попрацювали.

Продовжуємо обговорювати важливі ініціативи антикорупційні, і законопроекти є на цьому тижні президентські щодо все-таки повернення відповідальності за незаконне декларування більш ширшої, з позбавленням волі. І я думаю, що ми будемо його підтримувати і будемо просити підтримувати його колег.

Так само в порядку денному є законопроект про спрямування до Конституційного Суду (5133) щодо порядку призначення на посади голови НАБУ та ДБР, зміни до статей 85 та 106 Конституції України. Нагадуємо, що це не перше читання, не друге, це спрямування до суду, це важливий етап на тому, щоб ці зміни до Конституції все-таки ми почали рухати.

І мені здається, що вже зареєстрований наш проект Постанови тимчасової слідчої комісії (5243 він називається) щодо розслідування можливих протиправних дій представників державної влади та інших осіб, що сприяли порушенню державного суверенітету, територіальної цілісності, несли загрозу національним інтересам та безпеці України. Ще в комітеті не було, але я думаю, що просимо сприяти швидкому розгляду в комітеті цієї тимчасової слідчої комісії. Вона об'єднує представників різних депутатських фракцій і груп і її діяльність буде спрямована на те, щоб встановити факти щодо можливих протиправних дій представників державної влади, які спрямовані на співпрацю були з державою-агресором. Ми знаємо, що і рішення Ради національної безпеки і оборони, кілька рішень, присвячені цим моментам. І я думаю, парламент має включатися в розслідування можливих таких протиправних дій з боку представників державної влади, нинішньої або минулої, або будь-якої…

 

РАЗУМКОВ Д.О. Дякую.

Вадим Зіновійович Рабінович.

 

РАБІНОВИЧ В.З. Шановні друзі, сьогодні не буду чіпати владу, буду тільки давати поради.

Хочу поговорити з вами про ту країну, в якій ми зараз проснулися. По-перше, хочу поздоровити всіх депутатів Ради з нововведенням РНБО: відтепер голосування у залі Верховної Ради буде оцінювати Служба безпеки України. Почали з оцінки голосування про так звані "Харківські угоди". Я хочу, щоб мене зрозуміли вірно, я особисто в той час не був парламентарем, я за вас хвилююсь. А що, кнопочку натиснув – і за ґрати, кнопочку натиснув – і за ґрати, дело хорошее. Наскільки це законного і конституційно, я говорити не буду. У нашій країні закони про Конституцію не тільки не виконуються, а насміхаються над тими, хто гадає, тільки гадає, що все це у нас є.

У мене пропозиція: ідіть далі, не зупиняйтеся. Нехай кожного ранку РНБО та СБУ разом приймають закони, а Раду можна просто розпустити (навіщо вона потрібна?), бо грошей ще й збережемо.

Пішли далі. Поза всякими законами ви зачинили три телеканали, повідомили, що начебто фінансування тероризму. Доказів і досі немає, тому що їх нема. Пропоную поміняти формулювання "фінансування тероризму" на формулювання "зв'язки з марсіянами". І тоді, коли добудуєте ракету, а ви ж збираєтесь космодром будувати, тоді і привезете всі докази. Чи на Гіперлупі привезете – як вийде. Логічно?

Нагадую, четвертий телеканал, який був створений журналістами, ви зачинили просто так, навіть без "терористів" і "марсіян", просто зачинили, бо не подобається. А той факт, що ООН, "Репортери без кордонів" та інші представники цивілізованого світу висловлюють своє занепокоєння та стурбованість, вас зовсім не хвилює. І це розумно: будуть вони нам ще диктувати, як жити в нашій країні.

Про захмарні тарифи тепер ніхто не говорить, тому що знайшлась панацея від усяких українських оцих от тарифних битв: ви конфіскували нафтопровід, який нібито належав Медведчуку, обшукали заправки, які начебто належали Медведчуку. Скажіть, будь ласка, а для чого? Хіба після цього знизились ціни на нафтопродукти? Хіба заправки почали повертати реальні ціни? Ні. Так за що ви боретеся? Виходить, що у вас просто війна на два фронти: війна з Медведчуком і війна з народом. Так не треба соромитись, так і говоріть. Перемагати народ виходить у вас краще.

Буду посилатися на джерела ваших стратегічних партнерів.  Інститут показників та оцінювання здоров'я при університеті штату Вісконсин (США),  підкреслюю, США, повідомляє, що у квітні в Україні очікується понад 60 тисяч хворих COVID щодня. А ваш санітарний лікар Ляшко заявив, що українцям не дозволяється обирати, якою вакциною треба вакцинуватися. А люди між тим тяжко хворіють та гинуть, їм нічим лікуватися, ніде і ні за що.

Але мене вчили: критикуючи, пропонуй. От я і пропоную: відкрийте карну справу проти Семашка – батька радянської медицини, що він точно винуватий у всьому, тим більше, що справи про Берію і Сталіна ви ще не закрили. А у вас щодня зріст та процвітання.

Я вам скажу, з чого це все почалося, оцей зріст та процвітання  країни. Цитую слова Леоніда Кравчука, колишнього першого секретаря ЦК Компартії України, потім першого Президента і зараз ключового члена вашої команди (сказано в 1991 році), цитую: "Через 10 років Україна стане найбагатшою країною Європи, другою Францією". От з тієї пори весь цей "лохотрон"  і продовжується, а країна тим часом гине.

А завершити хочу такими словами: "Погано дуже, страх погано! В оцій пустині пропадать. А ще поганше на Украйні дивитись, плакать – і мовчать!". Коли ви за ці слова вирішите порушувати кримінальну справу, то майте на увазі, це не я, це Тарас Григорович Шевченко.

Дякую вам дуже.

 

РАЗУМКОВ Д.О. Дякую.

Петро Олексійович Порошенко.

 

ПОРОШЕНКО П.О. Шановний пане Голово, шановні колеги! Перш за все я хотів би наголосити, що знову в черговий раз ми побачили smokescreen, димову завісу влади у вигляді відосиків та збіговиськ для того, щоб прикрити власну некомпетентність і неспроможність в першу чергу по чотирьох основних викликах, які стоять зараз перед державою.

Виклик перший – це ескалація на фронті, яка розвінчує дворічний міф Зеленського про перемир'я та про те, що війна нібито триває лише тому, що на ній хтось заробляє, і достатньо лише припинити стріляти. Але відповіді, що робити далі, влада суспільству не дає, бо не знає сама, і я в цьому черговий раз переконався. І при цьому допускає абсолютно грубі помилки в стосунках з нашими основними партнерами, в першу чергу з партнерами Сполучених Штатів і по "нормандському формату". Їм, бачим-то, вже і "нормандський формат" не підходить, вони будуть віч-на-віч вести переговори з Путіним й іншими членами формату.

Другий виклик – це нездатність влади захистити країну від пандемії. Хочу наголосити, об'єктивності ради, що всі країни рік тому увійшли в пандемію не готовими і не знали, що робити, але вони за цей рік навчилися. Вони не продавали маски, вони не витрачали кошти ковідного фонду на "велике крадівництво", розграбовуючи державний бюджет, вони закупляли кисневі концентратори, вони закупляли ШВЛ, вони закупляли тести, вони закупляли вакцини ще влітку минулого року, в той же час, як наша влада оголошувала себе чемпіоном по боротьбі з коронавірусом, особисто Зеленський. До чого це призвело? Що станом на зараз Україна зайняла останнє місце в Європі по кількості, точніше, сумне антимісце – перше по кількості госпіталізованих, по темпах розповсюдження пандемії входить в трійку і не здатна нічого цьому протиставити.

Я хочу ще раз наголосити, шановний пане Голово, прохання звернутися до Президента країни негайно скликати засідання Ради національної безпеки і оборони за участю керівників парламентських фракцій, бо країна потребує зараз об'єднання всіх зусиль, для того щоб захистити людей, захистити країну. І у даному випадку я твердо переконаний, що це засідання має запропонувати прямий і конкретний шлях виходу, ми, зокрема, намагаємося запропонувати наш антиковідний план.

Ще раз наголошу: ми за вакцинацію. І минулого разу на засіданні Погоджувальної ради я наголосив і передав слова прикарпатського лікаря, які "Слуга народу", сумнозвісно, намагається вже вашу незакупівлю, вашу нездатність і вашу незграбність спробувати перекласти на опозицію. Не получиться. Будете нести відповідальність уже за майже 25 тисяч смертей українців.

Третя позиція. Третя позиція – це позиція по "Вагнергейту". Шановний пане Голово, у нас зібрані представники всіх фракцій. Я хочу подякувати фракції "Голос", яка в повному складі дала свої підписи. Я хочу подякувати, Юліє Володимирівно, "Батьківщині", яка дала достатню кількість голосів і будуть надані додаткові підписи. Але я з подивом дізнався, що у нас, виявляється, всі фракції дали своїх представників підписи, не в комісію, а підписи, і сьогодні їх зібрано вже майже 70. Але це для позачергового засідання. Нам не треба… У мене прохання: коли ви робите зміну в порядку денному, поставте позицію "Вагнера" і розгляньте. У нас три позиції ТСК, на яких ми наполягаємо: перша – це "Вагнер", друга – це розслідування Шеремета і переслідування політичних бранців і третя позиція – це ТСК по пандемії. І не треба владі ховатися за ТСК, ТСК – це інструмент опозиції. А влада, якщо має когось, хто зробив злочин, будь ласка, прошу дуже, робіть розслідування.

І остання позиція – позиція санкцій. Санкції уже, слава Богу, Зеленський вимовив слово "Коломойський", бо він нібито підтримує санкції Зеленського. Це не справа українського Президента підтримувати. Будь ласка, є правоохоронні органи, пред'являйте звинувачення, запроторте за ґрати, поверніть гроші, в першу чергу ті, що отримав "95 квартал" і ваша команда від Коломойського. Якщо ви цього не…

 

РАЗУМКОВ Д.О.  Юлія Володимирівна Тимошенко.

 

ТИМОШЕНКО Ю.В. Вітаю, шановні колеги, а також всіх громадян України, які зараз нас слухають. Перш за все я хочу просто підтримати всіма силами віце-спікера парламенту Кондратюк Олену Костянтинівну, яка сьогодні розклала все, що відбувається з країною в контексті коронавірусу, і все, що відбувається з колосальною бездіяльністю, чим супроводжується сьогодні ця пандемія в Україні.

Дорогі друзі, я не хочу зараз нагнітати ситуацію, але ви усвідомлюєте взагалі, які рівні захворювання показує країна? Ви усвідомлюєте, що ту постанову, яку ми з вами одноголосно прийняли, жодного пункту по ній не виконано? Немає безкоштовних тестів, запам'ятайте це, немає ніяких безкоштовних ліків від COVID, люди не мають вже можливості купувати за свій кошт нічого. Немає ліжко-місць абсолютно, щоб людей лікувати, причому в реанімаціях, так, як це того потребує ситуація.

Немає ніякої допомоги на дому, ніякого тестування на дому немає. Люди хворі продовжують їздити в міському транспорті, продовжують ходити по лікарням. Нічого не зроблено, жодного пункту! Ніяка гаряча лінія, куди може звернутися хвора людина і викликати собі додому бригаду, яка зробить тестування, яка дасть ліки, яка буде слідкувати за людиною, щоб вона контактно не йшла на вулицю, – нічого не зроблено. І ми зараз входимо в наступну хвилю пандемії з повністю розбалансованою системою. Попередня нікчемна реформа охорони здоров'я і зараз повна бездіяльність, люди залишились без допомоги.

Крім того, ви в курсі справи, що у нас 2,5 мільярда заборгували по лікарняним? От ми всі, лідери фракцій, в курсі справи? Люди хворіють, у них то локдауни, то карантини, немає за що жити, 2,5 мільярда людям лікарняних не виплачено. І знаєте, що розглядає соціальний комітет на минулому тижні? Розглядає виплатити 2,5 мільярда лікарняних з Пенсійного фонду. У нас що, пенсії вже по 20 тисяч гривень? З якого Пенсійного фонду? Один дефіцит перекладається на другий.

Я хочу сказати, що країною так в житті ніколи не управляли. На це накладається ще інфляція. Ви відслідковуєте, яка динаміка цін в магазинах? Люди вже десяток яєць не здатні купити. Вони вже скоро будуть по одному, по дві штуки купувати. А це початок спекуляції в Національному банку. Як тільки виникають такі інфляційні процеси, якщо держава при пам'яті, треба негайно контролювати, що відбувається в Нацбанку, тому що там почали будувати піраміду депозитних сертифікатів. Інфляція для цього –  підстава. Країна не керована.

Давайте поговоримо про вакцинацію. Вакцинація. Та хто проти неї заперечує? Проти якісної системної ефективної вакцинації жодна здорова людина заперечувати не буде. Але, дорогі друзі, давайте спочатку послухаємо про якість вакцин, які закуплені. Ми що, страуси, які будуть закопувати голову в пісок? Ми що, один одного за язик будемо тримати? Ви знаєте, що 9 країн ЄС від такої вакцини подібної, AstraZeneca, практично відмовилися? Нідерланди, Болгарія, Естонія, Латвія, Литва, Італія, Австралія, Данія, Люксембург. Ви не знаєте, наприклад, що у нас Ісландія і Норвегія вже припинили вакцинуватися цією вакциною? Південна Африка повертає мільйон доз.

Справа не у вакцинації і не треба передьоргувати тут. Вакцинація потрібна, але якісною вакциною, в достатній кількості, при всіх необхідних умовах, безкоштовно групам ризику. А у нас, по-перше, немає такої вакцинації в принципі, а по-друге, та вакцина, яку закупила держава, потребує дуже ретельної перевірки. І ми всі зараз з вами тут мовчимо, і ми кидаємо своїх людей ще на одні й одні випробування.

І коли будуть гучні заяви про те, що борються з олігархією, що правильно, а не підмінюється стара олігархія новою олігархією? Тому що продовжується корупція у НАК "Нафтогазі", ніхто не створив Тимчасову слідчу комісію, хоч і обіцяли, по перевірці тарифів, продовжують працювати компанії-посередники, які закупають український дешевий газ і продають людям втридорога, ніякого контролю. Це що, новий президентський бізнес і нова олігархія створюється?

Тому ми наполягаємо: Закон 4680 проголосуйте і припиніть корупцію, і уряд негайно до Верховної Ради по COVID.

 

РАЗУМКОВ Д.О. Железняк Ярослав Іванович.

 

ЖЕЛЕЗНЯК Я.І. Доброго дня, шановні колеги! Ми буквально вчора повернулися з фракцією "Голос" зі сходу, у нас був великий тур з презентацією нашого національного плану. Я вам скажу відверто, що в Покровську, що у Бердянську, що у Сєвєродонецьку, що у моєму рідному місті Маріуполі проблеми ті ж самі. І велика проблема про вакцинацію і коронавірус, ми зараз окремо поговоримо, але не менша проблема – це економіка. У людей справді проблеми з грошами, і нам дуже багато треба зробити для того, щоб у нас економіка країни, і особливо на сході, вона хоча б поверталася до того рівня, який ми очікуємо на мінімумі. І саме тому у нас є економічна частина плану "Голосу".

Сьогодні лідерка нашої партії Кіра Рудик заявила про конкретні кроки. Я хочу просто дуже конструктивно, дуже професійно вам показати, яким чином від нас з вами залежить, як ми можемо підняти і заробітні плати, і пенсії, і навіть екологічні витрати. Перша частина – це повернути гроші з офшорів. Верховна Рада цього скликання зробила багато, в тому числі завдяки і нашій позиці, для того щоб у нас були прийняті заходи для того, щоб гроші з офшорів повертались. Зараз треба зробити так, щоб ми не у МВФ чекали, хоча це теж потрібно, але повернули ті гроші, які колись були виведені, там, в Англію, на Кіпр, інші чудові країни. Так, щоб у нас люди перестали виїжджати за кордон і заробляти там те, що колись було вивезено з країни.

І саме тому фракція "Голос" підготувала свій варіант законопроекту про амністію капіталів. Він готовий, він поданий, є зареєстрований номер. Ми вимагаємо, щоб його поставили в порядок денний комітету, розглянули, а потім і Верховної Ради. У нас є значна відмінність від варіанту, який пропонує влада. Перше: ми пропонуємо частину цих грошей направити в Пенсійний фонд, для того щоб у нас пенсії зростали. Пробачте, коли у нас 74 відсотки підняття пенсій – це на 100 гривень, ну, це навіть недоречно, скажемо так. Нам треба, щоб вони зростали більше.

А інша частина – це відправити у фонд екології, для того щоб у нас люди банально не викидали 13 мільярдів, а то і більше в рік, на лікування захворювань, які пов'язані з поганою екологічною ситуацією. Весна прийшла, давайте хоча би дерева саджати, якщо ви не можете посадити корупціонерів.

Друга частина економічного плану – це податкова реформа. Я вам   скажу так, в моєму рідному місті Маріуполі, от вони навіть офіційно рахують, статистика по офіційній заробітній платі, а потім статистика по тим зарплатам, які всі бачать по сайтах роботи, але розуміють, що це платиться "в темну", конвертами. Ми повинні знизити навантаження на фонд оплати праці і так 2 відсотки, а то і більше, відправити на накопичувальну пенсійну систему, яку ми з вами повинні проголосувати, впровадити. Це те, що  допоможе нашій економіці відновлюватись.

І останнє – це перевірки. Бізнес в Рубіжному, в Сєвєродонецьку жаліється, що вони виживають, а до них все одно намагаються зараз прийти з перевірками. Я не знаю, які аргументи ще потрібні, але мораторій, який був впроваджений в 2020 році, зупинив більше 6 тисяч податкових перевірок. Знаєте, який результат був? Плюс 49 мільярдів до бюджету перевиконання по податковій. Нам ще потрібні аргументи для того, щоб показати, що зазвичай мораторій – це позитивно на податкові перевірки, особливо, коли бізнес зараз виживає, для того щоб вони гроші хоч найменш залишали у своїх карманах, а  не в карманах перевіряючих?

І останнє. Нагадаю про вимогу щодо судової реформи. 74 відсотки опитуваних компаній ставлять це як проблему номер 1. Проблема номер 1 для того, щоб до нас прийшли інвестиції. Нам треба нарешті зробити нормальну судову реформу. Всі законопроекти є.

І тепер щодо вакцинації. Вакцинуватися потрібно. Все, крапка. Треба вакцинуватися. Зараз "антивакцинатори" роблять більше, напевно, ніж Міністерство охорони здоров'я, тому що вони агітують таким чином за те, щоб ми з вам показували приклад, закликали до вакцинації. Але, шановні друзі, для того щоб люди провакцинувалися, повинна бути вакцина. От ми зараз говоримо, я перевірив, ви знаєте, скільки за вчора було зроблено вакцин? Івано-Франківська область – 30, Львівська – 50, Київ, Запорізька, Черкаська – нуль вакцин за 14 березня. Ну, друзі, яким чином ми хочемо до кінця березня вакцинувати більш ніж 350 тисяч наших громадян?

Я все розумію, вакцину складно довезти, відмовляються лікарі. Ми спілкувалися і в Бердянську, і в Покровську, і в Маріуполі, ну, відмовляються. Але це наше завдання і завдання влади – переконувати, що вакцинуватися потрібно.

І останнє. Пане Голово, там є законопроект 2051-1, екологічний. Він вже в п'ятницю знаходиться в котрий раз. Можемо його підняти у порядку денному? Давайте хоч трішки допоможемо екології.

 

РАЗУМКОВ Д.О. Батенко Тарас Іванович.

 

БАТЕНКО Т.І. Доброго дня, шановні колеги, шановні українські громадяни! Наша депутатська група "За майбутнє" вкотре нагадує уряду, що українці знаходяться на межі виживання, що тарифи на комунальні послуги в країні продовжують зростати швидше, ніж пенсії, зарплата і економіка разом взяті. Люди не мають чим платити вже сьогодні і вчора, загальна заборгованість за послуги ЖКГ складає понад 73 мільярди гривень, із них за газ – більше 31 мільярда гривень. Треба терміново щось із цим питанням вирішувати, терміново встановлювати економічно обґрунтовані тарифи на газ, переглянути методику визначення оптової ціни на нього та запровадити ефективні механізми вилучення до державного бюджету частини надприбутків оператора газотранспортної системи України НАК "Нафтогаз України". Відповіді пропозиції уряду наша депутатська група вже подала давно.

Загальна сума їхніх недоплат, цих двох структур, тільки за оцінками незалежних експертів складає понад 20 мільярдів гривень. Ці кошти доцільно спрямувати місцевим громадам у вигляді субвенцій на погашення заборгованості підприємствам теплокомуненерго і ТЕЦ за спожитий природний газ. І я переконаний, і наша депутатська група переконана, що це буде одним із дієвих кроків, що дозволить забезпечити належну підготовку до наступного непростого опалювального сезону.

Колеги, наша депутатська група також наголошує на неприпустимості продовження ганебної практики, коли уряд для того, щоб закрити дірки в бюджеті, підписує кабальні договори з міжнародними фінансовими організаціями, зокрема з МВФ. І потім Верховну Раду в черговий раз змушуватимуть в конкретні стислі строки ухвалювати законопроекти, які уряд пообіцяв МВФ, хоч жоден із народних депутатів не погоджував і не підписував такі зобов'язання і жоден громадянин України під ними не підписувався. Ми переконані, що в парламентсько-президентській республіці, якою, нагадую, є Україна, неприпустимою є така практика, коли парламент постфактум поставлять до відома про взяті на себе зобов'язання.

З нещодавніх заяв представників уряду нам стало відомо, що зараз тривають переговори щодо нового меморандуму з МВФ. Є всі підстави вважати, що цей документ буде набагато жорсткішим, ніж попередній. Тільки за останні чотири роки заборгованість кожного українця за державним боргом зросла на 30 відсотків. Чому МВФ, якому належить всього 14 відсотків боргу України, зовнішнього боргу України, диктує нам, як розвивати нашу країну?

Наша депутатська група "За майбутнє" пропонує зробити два важливі кроки, щоб застерегти себе. Перше – це постановою Верховної Ради України зобов'язати Кабінет Міністрів дотримуватися певних соціально-економічних орієнтирів під час переговорів з Міжнародним валютним фондом. Неможливо підвищувати тарифи та податки, підвищувати пенсійний вік та обмежити зростання пенсій та зарплат, не можна продавати українську землю іноземцям та віддавати за безцінь стратегічні підприємства.

І другий крок – закріпити на законодавчому рівні право Верховної Ради України на ратифікацію будь-яких домовленостей із міжнародними фінансовими організаціями. Кожний меморандум з МВФ має бути ратифікований українським парламентом.

Друзі, інша проблема, безумовно, яку піднімають всі наші колеги, це пробуксовування вакцинації громадян України від коронавірусної хвороби. Яскраве свідчення провальної роботи влади як щодо залучення вакцин від передових фармацевтичних компаній світу, так і щодо проведення роз'яснювальної роботи серед громадян. З іншого блоку, зростанню темпів вакцинування шкодять новини з Європи, де, як казали вже наші колеги, взагалі чимало країн призупинило в Європі вакцинування вакциною AstraZeneca через появу свідчень про ймовірність серйозних побічних ефектів від її застосування. При цьому у людей є сумнів щодо самого вакцинування, хоч ми розуміємо, що вакцинуватися потрібно усім. Але з темпом, яким іде Україна на шляху вакцинування, ми можемо розтягнути цей процес на десятиріччя.

Провальною виявилася робота міністерства профільного щодо підготовки закладів охорони здоров'я на місцях, де спалах коронавірусної хвороби. Ми бачимо надзвичайно загрозливі приклади переповнення реанімаційних відділень інфекційних лікарень вже сьогодні, реальний брак вільних ліжок для госпіталізації хворих. Причому це стосується не лише літніх людей, але і ще більше молоді.

Іншим викликом, що постав перед країною, є фактичне порушення, ми теж хочемо на цьому наголосити, перемир'я на сході країни. Зростають втрати України своїх захисників. Очевидною є недієздатність мінського процесу, "мінського формату", неефективність роботи контактних груп в рамках цього процесу. Надзвичайно турбує поширення закликів до зростання насилля, що поширюються в ЗМІ країни-агресора та непідконтрольних територіях.

З огляду на вищевикладене, пане Голово, ми пропонуємо на цьому пленарному тижні на "годині Уряду" заслухати, правда, вкотре заслухати, інформативні доповіді міністра охорони здоров'я, але також і міністра оборони, щоб кожен з них доповів про те, як довірені їм структури забезпечують два, наче, різні, але так пов'язані аспекти життя українців.

І насамкінець, ми за те, щоб створити ТСК, в тому числі ТСК по "вагнерівцям", ТСК по "плівках Суркова–Медведчука", щоб розставити всі крапки над…

 

РАЗУМКОВ Д.О. Кулініч Олег Іванович.

 

КУЛІНІЧ О.І. Доброго дня, шановний пане Голово, шановні колеги! На жаль, щоденна статистика із хворими на коронавірус доводить про те, що ми зайшли вже в третю хвилю коронавірусу в державі. І дуже складна ситуація в регіонах, і вона складна не щоденним приростом і повільними темпами вакцинування, вона складна ще тим, що у нас профільні лікарні - ті, які пильнують і борються з коронавірусом, абсолютно не забезпечені всім необхідним. Мова іде і про кисневі точки, і про засоби захисту, і про обладнання. Маємо величезну кількість звернень від областей, від головних лікарів стосовно цих питань.

Минув вже рік з початку дії пандемії в країні, але проблеми залишаються ті самі. Назву основні, з якими до нас звертаються головні лікарі, з якими до нас звертаються медики. Катастрофічно не вистачає масок для неінвазивної легеневої підтримки хворого. Проблема полягає в тому, що їх просто немає на ринку і відповідно медичні заклади ними не забезпечені. Тому лікарі змушені стерилізувати ці маски і використовувати повторно, хоча ці маски, хочу ще раз повторити, вони одноразові.

Залишається невирішеною проблема з облаштуванням кисневих точок, тому що у переобладнаних нашвидкуруч ковідних відділеннях доволі часто не вистачає технічної змоги їх підключити. Тому вимоги і звіти одні, а по факту ситуація залишається складною, вона зовсім інша. І це призводить до аварійних відключень, тому що це навантаження на електромережі.

Не вистачає реанімаційних ліжок. І цю проблему ми вже зараз маємо по Закарпаттю, на Івано-Франківщині, більшість областей до цього підходить, тому що просто нереально переобладнати сто ліжок для нековідних пацієнтів у таку саму кількість для людей, які хворіють на COVID, тому що це просто нереально.

По всіх цих питаннях наша депутатська група направила відповідні звернення і запити до Кабінету Міністрів, в МОЗ. І ми чекаємо оперативного реагування і вирішення цієї проблематики, тому що ситуація, ще раз повторюю і хочу підтримати всіх колег по парламенту, лідерів депутатських фракцій і груп, ситуація дуже і дуже складна.

Друге питання, на що хотів би звернути увагу, - це фінансування наших ОТГ, особливо новоутворених об'єднаних територіальних громад. Зараз на їхніх плечах величезне фінансове навантаження у зв'язку з передачею багатьох функцій від колишніх РДА, і в них просто не вистачає коштів. Поки держава щорічно втрачає величезні кошти від корупції на митниці та "скрутках" з ПДВ, громади по факту залишаються недофінансованими.

За інформацією Національної ради реформ збитки від корупційних схем складають 37 мільярдів доларів у рік, це, по суті, ще один державний бюджет України. І тут повинні працювати не тільки правоохоронні органи, я вважаю, що і Верховна Рада повинна працювати як законотворчий орган для того, щоб цю проблему подолати.

Нещодавно запрацював закон, який ми всі проголосували, який направлений на боротьбу зі "скрутками" з ПДВ в аграрному секторі. Я вважаю, що цю системну роботу треба продовжувати і в інших напрямках. Тому що це перш за все податки, це бюджети і це місцеві бюджети. До нас звернулась величезна кількість голів ОТГ із зверненням щодо зміни в законодавстві і стосовно сплати ПДФО. І ми зареєстрували два законопроекти, 5244 і 5245, які підписали всі депутатські фракції та групи. Ці законопроекти вирішують ключове питання – наповнення місцевих бюджетів – та встановлюють справедливий розподіл податків на доходи фізичних осіб між місцевими бюджетами, тому що діюча система сплати та зарахування ПДФО є недосконалою і вона не вирішує цю проблему.

Ще одна важлива проблема, з якою до нас звертаються громади, це процедура тендерних закупівель, особливо для освітніх і медичних закладів. Тому найближчим часом ми ініціюємо зміни до законодавства, щоб напрацювати законопроект в цьому напрямку.

Також просив би вас, пане Голово, включити до порядку денного цього пленарного засідання законопроект 5199, ініційований нашою депутатською групою, який стосується проблеми фізичних осіб-переселенців, проблеми  кредитування в зоні ООС.

Сподіваюсь, що всі законопроекти, які я перелічив, будуть найближчим часом включені до порядку денного, розглянуті профільними комітетами і винесені в сесійну залу для розгляду, тому що вони надзвичайно важливі як для об'єднаних територіальних громад, так і для фізичних осіб-переселенців.

Дякую.

 

РАЗУМКОВ Д.О. Дякую.

Шановні колеги, щодо "години запитань до Уряду" прозвучало три пропозиції: Арсена Борисовича Авакова запросити, міністра оборони або міністра Степанова. Давайте визначимо,  два – точні ні. (Шум у залі)

Уряд і так буде. Уряд і так буде на "годині запитань до Уряду".

 

КОРНІЄНКО О.С. Ми можемо і Авакова, і…

РАЗУМКОВ Д.О. Ні, одна людина доповідає. Якщо ми говоримо про міністра, то один...

 

ГОЛОС ІЗ ЗАЛУ. Прем'єр-міністра, тоді Прем'єр-міністра.

 

РАЗУМКОВ Д.О. Його не буде, Прем'єр-міністра не буде. Він у відрядженні буде.

 

ГОЛОС ІЗ ЗАЛУ. Давайте Авакова і Степанова. (Шум у залі)

 

РАЗУМКОВ Д.О. Ми не можемо розділити, буде або один, або інший міністр. Давайте визначить, хто. Степанова? (Шум у залі) 

Тоді на "годину запитань до Уряду" запрошуємо міністра охорони здоров'я Степанова Максима Володимировича.

Шановні голови комітетів, хто бажає виступити? Підласа Роксолана Андріївна.

 

ПІДЛАСА Р.А. Шановні колеги, Комітет економічного розвитку приєднується до прохання розглянути на цьому тижні законопроект 4543 про розблокування великої приватизації.

На початку 2020 року ми через пандемію заборонили проведення аукціонів великої приватизації, тому що наша гіпотеза як законотворців полягала в тому, що вартість активів під час пандемії буде суттєво падати. Але практика показала, що попит на активи в Україні залишається високим. Ви знаєте, що в 2020 році Фонд державного майна приватизував готель "Дніпро" за 1 мільярд гривень. Ми з вами почали роздержавлення спиртової галузі і заробили на цьому 1 мільярд гривень для бюджету. І ця практика має продовжуватися в 2021 році, тому що ми запланували надходження від приватизації на рівні 12 мільярдів гривень в державному бюджеті. Ця сума в бюджеті не розшифровується, але згідно з розрахунками Фонду державного майна 9 мільярдів з цих 12-и мають надійти саме від великої приватизації. І ви всі добре знаєте, що надходження від приватизації фінансують дефіцит державного бюджету. Якщо вони будуть меншими за 9 мільярдів, нам потрібно буде ще більше запозичати на внутрішньому та зовнішньому ринку. Тому питання термінове. Фонд держмайна вже готовий розпочати підготовку до приватизації "Президент Готелю", ОГКХ та заводу "Більшовик", щойно законопроект 4543 набуде чинності.

І наостанок. Прохання законопроект 3715 про посилення контролю за ковідними закупівлями розглянути в п'ятницю, оскільки в середу комітет буде пропонувати доопрацювати його, щоб знайти компроміс між контролем за публічними закупівлями і можливістю здійснювати багато термінових закупівель, які будуть нам, скоріше за все, потрібні під час третьої хвилі епідемії.

Дякую.

 

РАЗУМКОВ Д.О. Дякую.

Климпуш-Цинцадзе Іванна Орестівна.

 

КЛИМПУШ-ЦИНЦАДЗЕ І.О. Дякую.

Шановний пане Голово, шановні колеги, хотіла би звернути увагу, в порядку денному стоять законопроекти 4416 і 4416-1 про індустріальні парки. Вони однозначно потребують висновку Антимонопольного комітету, тому що йдеться про державну підтримку. І це відповідно до наших зобов'язань по Угоді про асоціацію. Я хотіла би, щоб профільний комітет, власне, виносив свої рішення і свої рекомендації тільки після отримання висновку Антимонопольного комітету.

Також є кілька законопроектів, які потребують серйозного доопрацювання, якщо вони будуть ухвалені в першому читанні у профільних комітетах. Тому профільних керівників хотіла би звернути увагу на законопроект 4568, законопроект 4221, законопроекти 4201 і 3200, і 3200-1 з огляду на те, який вже буде ухвалений.

Ну, і ще одне. Сьогодні тут йшлося про те, що сьогодні держава не виплачує лікарняні. Я хотіла би звернути увагу, що ця Верховна Рада ухвалила закон, який з 1 липня взагалі відміняє виплату, будь-яку виплату лікарняних усім громадянам України. Тому ми з колегами спільно розробили законопроект, який може виправити цю помилку Верховної Ради України, номер 5187. І я просила би, щоб ми його могли в якомога швидший проміжок часу розглянути в залі Верховної Ради України.

Дякую.

 

РАЗУМКОВ Д.О. Костін Андрій Євгенович.

 

КОСТІН А.Є. Дякую, шановний пане Голово.

У мене є тільки одне прохання: включити до порядку денного сесії важливі законопроекти, які були попередньо розглянуті комітетом 11 березня 2021 року. Це реєстраційний номер 5067, внесений Президентом України, це законопроект про внесення змін до Кодексу адміністративного судочинства щодо підсудності деяких категорій справ Верховного Суду. Мова йде про законопроект, який передає певну категорію справ, які стосуються вищих органів державної влади, центральних органів виконавчої влади та регуляторів від Окружного адміністративного суду міста Києва до Верховного Суду. Тому прохання включити ці законопроекти (5067 та два альтернативних до нього) до порядку денного, для того щоб комітет зміг їх готувати до першого читання.

Дякую.

 

РАЗУМКОВ Д.О. Третьякова Галина Миколаївна.

 

ТРЕТЬЯКОВА Г.М. Вельмишановний головуючий, сьогодні двічі від представників опозиційних фракцій звучало питання Фонду соціального страхування, тому я взяла слово. Хочу нагадати головам фракцій, які претендують на професіоналізм, уважно читати порядок денний засідання Комітету соціальної політики та захисту прав ветеранів. У нас на останньому засіданні було питання контрольне – заслуховування саме діяльності Фонду соціального страхування, яке потребує нагального врегулювання.

Нагадаю, що у Верховній Раді знаходяться декілька законів, в тому числі є законопроект ОПЗЖ, про приєднання Фонду соціального страхування до Пенсійного фонду України. Тому обминути питання щодо того, що дотації, які ми сьогодні робимо за рахунок державного бюджету, потрібно виплачувати не через саморегулівні організації, де попередні політики нам оставили некеровану ситуацію, де державі належить всього третина, а переважна частина, майже 66 і більше відсотків, належить спільним представницьким органам профспілок і роботодавців, ситуація там не врегульована.

І тому пропозиція Комітету соціальної політики буде викладена в наступних пропозиціях: підтримати у парламенті ті законопроекти, які нададуть можливість цим фондам, які сьогодні є дотаційними, бути контрольованими державним бюджетом. І тому прошу всі фракції, які сьогодні робили зауваження щодо роботи Фонду соціального страхування, підтримати на наступних засіданнях, не на цьому, а на наступних, ті законопроекти, які реорганізують і Фонд соціального страхування, і Фонд безробіття.

Дякую.

 

РАЗУМКОВ Д.О. Гетманцев Данило Олександрович.

 

ГЕТМАНЦЕВ Д.О. Шановний Голово, шановні колеги, хочу повідомити про те, що на минулому тижні через Комітет Верховної Ради з питань фінансів, податкової та митної політики пройшов законопроект з рекомендацією для ухвалення в першому читанні про фінансової послуги та фінансові компанії, номер 5065. Це законопроект, який визначає основні засади для функціонування всього фінансового ринку, як банківського, так і небанківського сектору. Він є дуже важливий та прийнятий на реалізацію Закону про "спліт", який ми проголосували у вересні 2019 року. Я просив би, якщо є можливість, включити до порядку денного та розглянути на сесії Верховної Ради.

Крім цього, також ми рекомендували на повторне перше читання законопроект 3236-1, це законопроект про перегляд державних мит, які очікують від нас органи місцевого самоврядування.

І також хочу наголосити на тому, що в порядку денному на цей тиждень стоять два законопроекти нашого комітету, дуже важливі, це перший законопроект 4241 про колекторів. Я закликаю всі фракції підтримати цей дуже важливий законопроект, який очікують люди. І так само пакет інших законопроектів, це законопроекти про так званих валютних вкладників. Врешті-решт, ми запропонували суспільству компромісне (болюче, але компромісне) рішення цієї проблеми, це 4475, 4398, 4399, які також у розкладі цього пленарного тижня, і також прошу колег підтримати ці рішення.

Дякую.

 

РАЗУМКОВ Д.О. Дякую.

Хто ще бажає виступити? Лубінець Дмитро Валерійович.

 

ЛУБІНЕЦЬ Д.В. Шановний Дмитре Олександровичу, шановні колеги, громадяни України! Дякую за те, що два законопроекти включені в порядок розгляду на цьому сесійному тижні. Я зараз хотів би привернути увагу колег, парламенту до ситуації, яка відбувається на території Донецької області. А саме: з 6 березня компанія "Донецькоблгаз" намагається відключити котельні від постачання газу, автоматично у Донецькій області тисячі людей можуть залишитися без опалення.

Є у нас рішення вже Ради національної безпеки та оборони, яка, прослідивши, що відбувається, встановила, що це дві іноземні офшорні компанії, власники "Донецькоблгазу", з ознаками фіктивності фактично підконтрольні громадянину України Курченку, який нині перебуває на території України. Зараз цю ситуацію, Дмитре Олександровичу, підхопили всі російські ЗМІ, розказують, що вся українська влада не може забезпечити людей, щоб вони жили в теплі. Це використовується для дискредитації всіх. Нагадаю, що з чогось подібного розпочиналися події у 2014 році. Тому ми як парламент повинні терміново відреагувати. А саме: в рішенні РНБО було зазначено, що повинен бути розроблений законопроект, який повинен повернути такі підприємства у власність держави. Так от, я вас прошу, щоб ви дали термінове доручення профільному комітету, щоб була створена робоча група по напрацюванню подібного закону. Це перше.

І друге. Користуючись, що присутній представник Кабміну, я хочу, напевно, вперше подякувати, що 6 березня, у вихідний день, і Прем'єр-міністр, і профільні міністри, і керівник військово-цивільної адміністрації Донецької області включились і роблять все, щоб це не відбулося. Але і до теперішнього часу ця компанія намагається відключити газ від котелень.

Дякую.

 

РАЗУМКОВ Д.О. Нагорняк Сергій Володимирович.

 

НАГОРНЯК С.В. Доброго ранку, Дмитро Олександрович! Доброго ранку, шановні народні депутати! Наш комітет хоче подякувати вам за підтримку законопроекту 4507, який на минулому тижні був проголосований у Верховній Раді в першому читанні. Будемо просити вас поставити на наступний пленарний тиждень в перелік пріоритетних законопроектів, щоб прийняти в другому читанні. 

Друге, на чому хочу наголосити: хочу застерегти наш уряд від неповторення помилок минулорічних з обмеження роботи атомних електростанцій. Дмитро Олександрович, ви були минулого тижня на Хмельницькій атомній електростанції, знаєте, наскільки важлива атомна галузь, скільки суміжних підприємств працює з атомною галуззю. І ми вже чуємо сигнали, наш комітет, про те, що починається обмеження знову ж таки роботи атомних електростанцій. Хочу застерегти уряд і профільне міністерство від неповторення минулорічних помилок.

Дякую.

 

РАЗУМКОВ Д.О. Дякую.

Всі бажаючі виступили? Дякую, шановні колеги.

Бажаю нам всім плідного тижня і успіхів. Дякую. До побачення.