29 грудня 2006, 12:10
Проектом (реєстр № 2451) передбачається формування законодавчої бази для створення виконавчої вертикалі Державного архітектурно-будівельного контролю, а також створення єдиного в державі дієвого експертного контролю інвестиційних програм і проектів будівництва.
При розгляді законопроекту народними депутатами було подано ряд пропозицій, що стосуються окремих його положень. Зокрема, щодо повноважень місцевих держадміністрацій і органів місцевого самоврядування, які повинні певною мірою контролювати та впливати на архітектурно-будівельні роботи на їх територіях. У зв‘язку з цим пропонується передбачити в законопроекті механізм оперативної взаємодії між ними та Державною архітектурно-будівельною інспекцією чи її територіальними органами на місцях.
Щодо вилучення норм ліцензування будівельної діяльності, вишукувальних і проектних робіт для будівництва, зведення несучих та огороджуючих конструкцій, а також будівництво й монтаж інженерних і транспортних мереж, то на думку Комітету, є недоцільним, оскільки Законом "Про відповідальність підприємств, їх об‘єднань, установ та організацій за правопорушення у сфері містобудування" передбачена відповідальність за здійснення окремих видів господарської діяльності у будівництві без ліцензії.
На засіданні Комітету наголошувалось про неприпустимість запропонованих авторами обмежень проведення обов‘язкової екологічної експертизи спеціально уповноваженим центральним органом виконавчої влади з питань екології та природних ресурсів, через порушення принципів експертної діяльності, що полягають у незалежності, комплексності та довгостроковості прогнозування.
За підсумками обговорення Комітет вирішив рекомендувати законопроект для прийняття за основу з урахуванням викладених зауважень. Таке рішення направлено в профільний Комітет з питань будівництва, містобудування i житлово-комунального господарства.