19 грудня 2006, 18:20
У ВІВТОРОК, 19 ГРУДНЯ, ВЕРХОВНА РАДА УКРАЇНИ ПРОДОВЖИЛА РОБОТУ В ПЛЕНАРНОМУ РЕЖИМІ.
Перший заступник Голови Верховної Ради України Адам Мартинюк на початку ранкового засідання поінформував про те, що 15 грудня 2006 року Центральна виборча комісія зареєструвала народного депутата України, обраного 26 березня в багатомандатному загальнодержавному виборчому окрузі, Сокола Андрія Олексійовича, включеного до виборчого списку Партії регіонів.
Перед вступом на посаду народний депутат склав присягу перед Верховною Радою України.
Представники депутатських фракцій виступили із заявами, повідомленнями, пропозиціями.
Із звітом Тимчасової слідчої комісії з питання перешкоджання професійній діяльності журналістів телеканалу СТБ з боку народного депутата Калашнікова О.І., яке відбулося 12 липня 2006 року біля будинку Верховної Ради України, ознайомив народних депутатів Голова слідчої комісії Степан Купіль. Тимчасова слідча комісія вважає, що поведінка народного депутата Калашнікова О.І. під час інциденту заслуговує осуду.
Як поінформував С.Купіль, підготовлено проект постанови Верховної Ради, який передбачає звіт Тимчасової комісії взяти до відома і відзначити поведінку народного депутат України Калашнікова О.І. під час інциденту 12 липня 2006 року біля будинку Верховної Ради України неприпустимою і такою, що вимагає осуду.
Після представлення звіту Тимчасової комісії слово було надано народному депутатові Олег Калашнікову. Він сказав, що не вчиняв дій, які розслідувала Тимчасова комісія.
Народні депутати, які взяли участь в обговоренні звіту, за фахом переважно представники засобів масової інформації, засудили поведінку свого колеги. Вони вимагали від прокуратури швидшого розгляду цієї ситуації.
Депутати пропонували схвалити звіт і запропонований проект постанови Тимчасової слідчої комісії з тим, щоб максимально знівелювати негативний вплив цієї скандальної теми на репутацію Верховної Ради.
А.Мартинюк, підводячи підсумки обговорення, звернувся до народних депутатів з пропозицією подякувати комісії, яка неупереджено кваліфіковано, помірковано і виважено підійшла до розгляду цієї справи.
Він висловив сподівання, щоб це був перший, єдиний і останній інцидент, який стався між представниками преси і народними депутатами.
Верховна Рада ухвалила постанову, якою Звіт Тимчасової слідчої комісії з питання перешкоджання професійній діяльності журналістів телеканалу СТБ з боку народного депутата Калашнікова О.І., яке відбулося 12 липня 2006 року біля будинку Верховної Ради взяла до відома.
Постановою відзначено поведінку народного депутата Калашнікова О.І. під час інциденту 12 липня 2006 року біля будинку Верховної Ради неприпустимою і такою, що вимагає осуду.
Верховна Рада звертається до Генеральної прокуратури надати допомогу прокуратурі міста Києва у питанні пришвидшення розгляду питання, яке набуло певного резонансу.
Після цього народні депутати повторно розглянули доопрацьований Закон України "Про Державний бюджет України на 2007 рік". Доповідав Голова Комітету з питань бюджету Володимир Макеєнко. Він повідомив, що за підсумками розгляду Верховною Радою пропозицій Президента України до Закону України "Про Державний бюджет України на 2007 рік" 15 грудня були проголосовані поправки до цього закону, рекомендовані Комітетом з питань бюджету для врахування. А саме, до статей 71 і 97 щодо поширення обмеження максимального розміру пенсій для народних депутатів України та до Прикінцевих положень щодо доручення Кабінету Міністрів спрямувати у встановленому порядку надходження від приватизації державного майна понад обсягів, визначеною статтею 23 цього закону, на збільшення розмірів прожиткового рівня та мінімальної заробітної плати.
На своєму засіданні 18 грудня Комітет з питань бюджету уважно розглянув і проаналізував експертні розрахунки додаткових видатків для реалізації пропозиції Президента України до Державного бюджету України на 2007 рік та експертні розрахунки щодо можливих джерел їх фінансування.
В.Макеєнко повідомив, що члени Комітету звернули увагу на питання правомочності обрахунків економічних показників, які надіслав Секретаріат Президента та достатність бази даних для детальних розрахунків.
Голова Бюджетного комітету наголосив, що реалізація пропозицій Секретаріату Президента, має наслідки зміни макропоказників соціально-економічного розвитку, які враховані в Державній програмі економічного і соціального розвитку України на 2007 рік, прийнятій Верховною Радою в першому читанні. Зокрема, пропозиції щодо збільшення надходжень до бюджету до Пенсійного фонду, та до бюджету податку з доходів фізичних осіб, передбачають збільшення фонду оплати праці близько 10 млрд. грн., з 191 млрд. до 201 млрд. грн. Комітет, за словами В.Макеєнка, проаналізував висновки багатьох незалежних експертів. Доповідач зазначив, що жоден інститут не прогнозує ВВП більше 600 млрд. грн. Зокрема, експерти Світового банку прогнозують ВВП на наступний рік на рівні 594 млрд. грн. "Тому ми повинні усвідомити, хто буде нести відповідальність за виконання бюджету: або уряд разом з антикризовою коаліцією, який звітує перед Верховною Радою, або Секретаріат Президента", - наголосив доповідач.
Голова Комітету зауважив, що пропозиції глави держави щодо скорочення на 10 млн. грн. видатків на виплату пенсій народним депутатам, не розв'яжуть всіх проблем Пенсійного фонду. При врахуванні пропозицій Секретаріату щодо підвищення соціальних стандартів, відбувається негативна зміна макроекономічних пропорцій, яка, перш за все, полягатиме в зниженні питомої ваги прибутку корпоративного сектору економіки ВВП та відповідному зменшенню можливості суб'єктів економічної діяльності інвестувати у розвиток виробництва. Крім того, це призведе до зростання інфляції, що в кінцевому підсумку знівелює позитивний вплив від підвищення соціальних стандартів та знецінені доходи саме вразливих верств населення.
В.Макеєнко зазначив, що з метою підняття рівня соціального захисту громадян, у проекті бюджету на 2007 рік передбачається суттєве збільшення коштів на соціальні виплати, субсидії, пільги та інші соціальні допомоги. Тобто збільшення рівня доходів незахищених верств населення. Якщо у 2006 році на кожного, хто мав право на отримання субсидій і пільг через систему соціальних трансфертів, припадало щомісячно додаткових соціальних гарантій в розмірі 24 грн., то у 2007 році - 46 гривень. Натомість Секретаріатом пропонується збільшити пенсії та зменшення пільги і субсидії. При цьому є ризик недоотримання доходів Пенсійного фонду.
В.Макеєнко поінформував, що Комітет з питань бюджету прийняв рішення рекомендувати Верховній Раді прийняти Закон "Про Державний бюджет України на 2007 рік" у цілому в редакції, прийнятій 6 грудня 2006 року, з урахуванням проголосованих поправок до закону та з поправками Комітету згідно з порівняльною таблицею.
Голова Бюджетного комітету наголосив, що несвоєчасне введення в дію Закону України "Про Державний бюджет України на 2007 рік" має ряд негативних наслідків, як для економіки в цілому, так і для розширення існуючих соціальних програм. Не набуття закону не дозволяє затвердити понад 12 тисяч місцевих бюджетів.
Крім того, витрати Державного бюджету можуть здійснюватися лише на цілі, які визначені у Законі України про Державний бюджет на цей рік і одночасно передбачені у проекті закону про Державний бюджет на 2007 рік, а щомісячні видатки не можуть перевищувати одну дванадцяту обсягу, визначені Законом про Держбюджет на 2006 рік.
За словами доповідача, буде складений тимчасовий розпис, тобто виникне ситуація ручного управління коштами Державного бюджету. Не буде законодавчих підстав проводити будь-які капітальні видатки, в тому числі такі, як інформатизація навчальних закладів, придбання, зберігання і доставка підручників посібників, централізована закупівля обладнання для закладів охорони здоров'я, боротьба з туберкульозом, СНІДом, водопостачання, водовідведення, реформування розвитку ЖКХ, забезпечення житлом, інших програму у сфері житлових комунальних господарств.
Також виникнуть проблеми з виплатами пенсій військовослужбовцям, особам рядового і навчальницького складу, оскільки вони передані до Пенсійного фонду. За словами доповідача, неприйняття бюджету унеможливить планування видатків за новими програмами, створення реакційних зон, меморіальних та музейних комплексів, а також розвитку історико-культурних пам'ятників таких, як: школа майбутнього, будівництво європейського містечка "Здоров'я", будівництво заводу з переробки плазми крові, придбання витратних матеріалів для родопомічних дитячих хірургічних, реанімаційних закладів, відділень невідкладної допомоги та лабораторій, придбання спеціальної аварійно-рятувальної, пожежної техніки тощо.
Не буде здійснюватися нарахування на грошове утримання військовослужбовців, осіб рядового і начальницького складу, яке запроваджується з 2007 року, що призведе до викривлення системи соціального страхування.
Буде надана законодавча можливість щодо ухилення від сплати податків, оскільки не вступить в дію обмеження щодо вексельних розрахунків при імпортуванні в Україну товарів групи "Газ, нафтові та інші вуглеводні у газоподібному стані".
Мінімальна заробітна плата, пенсії та інші соціальні виплати будуть виплачуватися, виходячи з розмірів дійсних на кінець 2006 року. При цьому, кошторисних призначень для виплати мінімальної заробітної плати у розмірі 400 гривень буде недостатньо, тобто виплачуватиметься практично один оклад без надбавок і премій, оскільки існує обмеження однією дванадцятою видатків рівня 2006 року.
Субвенції з Державного бюджету місцевим бюджетам, в першу чергу пільги і субсидії, допомоги сім'ям з дітьми, не будуть виплачуватися у нових розмірах.
Закінчуючи виступ, В.Макеєнко наголосив, що неприйняття Закону України "Про Державний бюджет України на 2007 рік" призведе до погіршення рівня життя населення, уповільнення темпів економічного зростання, негативного іміджу держави України в Європі та світі.
"Ми повинні чітко розуміти, що перед нами відповідальна справа прийняття складного, але реального, збалансованого, Державного бюджету на 2007 рік в нових умовах конституційної реформи. Законодавчі дії народних депутатів повинні стати тим стабілізуючим фактором, який не дасть можливості розхитати ні економічну, ні політичну ситуацію в нашій державі. Держава не зможе залишатися без бюджету і відповідальність за це лежить на нас з вами", - завершив Голова Комітету з питань бюджету.
Про пропозиції Президента України поінформував народних депутатів перший заступник Голови Секретаріату Президента України Арсеній Яценюк. Він повідомив, що перша прогнозна цифра, яка була оприлюднена Міністерством фінансів і стосувалася необхідного розміру видатків для виконання пропозицій Президента, сягала 10 мільярдів гривень. За розрахунками, які передані і які не спростовані Міністерством фінансів та іншими відповідними уповноваженими органами, загальний обсяг коштів, який необхідний для перерозподілу, а не для збільшення дефіциту Державного бюджету, не для вишукування додаткових джерел, в межах наявного бюджету, складає 837 мільйонів гривень.
А.Яценюк поінформував про пропозиції, внесені Президентом України. Ці пропозиції стосувалися підвищення прожиткового мінімуму для непрацездатних громадян і мінімальної заробітної платні, введення податкового векселя при ввезенні нафти на митну територію України, врегулювання питання щодо видачі відповідних середньострокових кредитів бюджетам і питання обмеження пенсій для народних депутатів.
А.Яценюк висловив жаль, що відповідних розрахунків до Закону України "Про Державний бюджет на 2007 рік" не було зроблено і з боку відповідних уповноважених державних органів змін до проекту закону про державний бюджет не внесено.
Позицію уряду щодо доопрацьованого закону висловив перший віце-прем'єр-міністр Микола Азаров. Він детально зупинився на можливих наслідках неприйняття державного бюджету на наступний рік. За його словами, не збільшиться прожитковий мінімум для непрацездатних; не буде здійснено виплати близько 2-м мільйонам дітей війни, доплати до пенсій на загальну суму 430 мільйонів. Не буде доплачуватися збільшена пенсія військовослужбовцям по інвалідності. Не буде компенсуватися різниця між цінами закупівлі імпортованого природного газу та його реалізації підприємствами комунальної теплоенергетики. Це неминуче призведе до подальшого збільшення тарифів на житлово-комунальні послуги. Не зможуть в повному обсязі реалізуватися компенсатори підвищення вартості енергоносіїв та підвищення рівня соціального захисту населення через механізм надання пільг та житлових субсидій населенню, не будуть виплачуватися допомоги сім'ям з дітьми, малозабезпеченим, які будуть розраховуватися, виходячи зі старого прожиткового мінімуму, стипендії будуть виплачуватися, виходячи зі старого прожиткового мінімуму. Не буде затверджено понад 2000 місцевих бюджетів, а щомісячні видатки не перевищуватимуть однієї дванадцятої обсягу видатків, зазначених бюджетом 2006 року.
М.Азаров звернувся до депутатів проголосувати за бюджет і до Президента України підписати закон.
"Не можна бути безвідповідальними перед своїми людьми!" наголосив він.
Під час голосування народні депутати підтвердили свою позицію щодо зупинення на 2007 рік дії частини 12 статті 20 Закону України "Про статус народного депутата" (щодо визначення народним депутатам України розміру пенсії без обмеження і граничного розміру), якою обмежується граничний розмір пенсії народним депутатам України.
Підтримана також була пропозиція щодо того, щоб установити з першого січня 2007 року максимальний розмір пенсії, який не перевищував би для будь-яких категорій 10 тис. гривень на місяць.
Підтримана була пропозиція народного депутата О.Баранівського щодо доповнення особливих положень статтею 125-ою, якою в 2007 році призупиняється пільгове оподаткування для всіх суб'єктів підприємницької діяльності у разі ввезення, переселення ними на території спеціальних вільних економічних зон і територій пріоритетного розвитку підакцизних товарів та товарів першої двадцять четвертої групи УКТЗ.
Народні депутати підтримали четверту поправку, якою запропоновано Прикінцеві положення доповнити абзацом такого змісту: "спрямувати в установленому порядку надходження від приватизації державного майна понад обсяги, визначені статтею 23 цього Закону на збільшення розмірів прожиткового мінімуму та мінімальної заробітної плати, затверджених цим Законом".
З урахуванням проголосованих поправок Закон України "Про державний бюджет України на 2007 рік" було прийнято в цілому 245-ма голосами.
Після цього у пленарному засіданні було оголошено перерву.
Головуючий після закінчення перерви поінформував про входження народного депутата Михайла Мельничука до складу депутатської фракції СПУ, а також на підставі його особистої заяви про його входження до Антикризової коаліції депутатських фракцій Партії регіонів, СПУ та КПУ.
Далі у другому читанні розглядався проект закону про внесення змін до Земельного кодексу України (щодо заборони продажу земель сільськогосподарського призначення). Законопроектом пропонується заборонити до 1 січня 2008 року купівлю-продаж земельних ділянок сільськогосподарського призначення державної та комунальної власності, купівлю-продаж або іншим способом відчуження земельних ділянок, які перебувають у власності громадян та юридичних осіб для ведення товарно-сільськогосподарського виробництва, земельних ділянок виділених в натурі, тобто особистого селянського господарства, а також земельних ділянок, паїв крім передачі їх у спадщину, обміну земельної ділянки на іншу земельну ділянку відповідно до закону та вилучення земельних ділянок для суспільних потреб.
Одночасно купівля-продаж, або іншим способом відчуження земельних ділянок пропонується запровадити з 1 січня 2008 року за умови набрання чинності законів України "Про Державний земельний кадастр" та "Про ринок земель", визначивши особливості обігу земель державної та комунальної власності, земель товарно-сільськогосподарського виробництва.
Одночасно в Прикінцевих положеннях запропоновано Кабінету Міністрів в шестимісячний строк після набрання чинності цим законом подати на розгляд Верховної Ради проекти законів про внесення змін до Законів України "Про іпотеку" та "Про оренду землі" щодо можливості застав майнових прав на земельні ділянки та одержання кредитів в тому числі достроково.
Проектом також пропонується розробити та затвердити нормативно-правові акти щодо вдосконалення методики оцінки земель товарно-сільськогосподарського виробництва.
Законопроект був одноголосно прийнятий Комітетом з питань аграрної політики та земельних відносин, і на думку членів цього Комітету, він повністю відповідає суті законопроекту, прийнятого в першому читанні, але є більш жорстким стосовно умов продажу земельних ділянок, призначених для особистих селянських господарств.
Профільний Комітет запропонував Верховній Раді підтримати запропоновану редакцію законопроекту в другому читанні і в цілому, як закон.
Народні депутати у ході голосування підтримали кілька пропозицій до закону. Перша з них стосувалася того, щоб до 1 січня 2008 року заборонити внесення права на земельну частку-пай до статутних фондів господарських товариств.
Врахована також була поправка щодо того, щоб до 1 січня 2008 року не допустити купівлю-продаж або іншим чином відчуження земельних ділянок, які перебувають у власності громадян та інших юридичних осіб для ведення товарного сільськогосподарського виробництва, земельних ділянок, виділених в натурі на місцевості, власникам земельних часток (паїв) для ведення особистого селянського господарства, а також земельних часток (паїв), крім передачі їх у спадщину, обміну земельної ділянки на іншу земельну ділянку відповідно до закону та вилучення викупу земельних ділянок для суспільних потреб.
Прийнята була пропозиція і щодо того, щоб до 1 січня 2008 року не допустити купівлю-продаж або іншим способом відчуження земельних ділянок і зміну цільового призначення використання земельних ділянок, які перебувають у власності громадян та юридичних осіб для ведення товарно-сільськогосподарського виробництва.
Народні депутати підтримали також пропозицію до пункт "А" Прикінцевих положень. Нею передбачається подати на розгляд Верховної Ради проекти законів про внесення змін до законів України "Про іпотеку" та "Про оренду землі" (щодо можливості застави майнових прав на земельні ділянки для одержання кредитів у тому числі довгострокових) і до статті 20 Земельного кодексу України (щодо удосконалення зміни цільового призначення земель)
З урахування цих поправок Закон України "Про внесення змін до Земельного кодексу України (щодо заборони продажу земель сільськогосподарського призначення) було прийнято в цілому 354-ма голосами.
На цьому ранкове засідання завершилося.
Вечірнє засідання розпочалося з розгляду проекту закону про парламентську опозицію. Доповідав узгоджений проект керівник робочої групи народний депутат В'ячеслав Коваль. Він повідомив, що проект був розроблений на основі законопроектів про опозиційну політичну діяльність, внесений народними депутатами Р.Богатирьовою, М.Комаром, Т.Чорноволом та ін., і про парламентську опозицію, внесений народним депутатом Ю.Тимошенко.
Доповідач зазначив, що поштовхом для створення робочої групи та початком роботи над цим законопроектом були відомі чинники політичного, соціального і правового характеру, пов'язані з виникненням нових реалій політичної системи України, обумовлених набранням чинності Закону України "Про внесення змін до Конституції України". Цими змінами передбачена нова модель побудови влади в Україні, включаючи посилений вплив парламенту на формування та діяльність Кабінету Міністрів.
У зв'язку з цим відчутно зросла увага до питання організації та діяльності парламентських структур, взаємовідносин політичних сил у складі Верховної Ради України. Стала очевидною потреба врегулювати правовідносини у сфері здійснення опозиційної діяльності у Верховній Раді України, визначити місце парламентської опозиції у функціонуванні суспільства та держави, принципи відносин між коаліцією депутатських фракцій у Верховній Раді України та парламентською опозицією, забезпечити законодавчі гарантії діяльності парламентської опозиції.
На вирішення цих питань і спрямований законопроект. Він визначає правові засади гарантії опозиційної діяльності у Верховній Раді України, засади організації, права, обов'язки, порядок фінансування діяльності парламентської опозиції.
Проектом передбачаються гарантії представництва парламентської опозиції на керівних посадах у Верховній Раді України та її робочих органах, розширення можливості висвітлення діяльності парламентської опозиції у засобах масової інформації і доведення відповідної інформації до відома суспільства.
Документом також визначаються права парламентської опозиції в процесі роботи парламенту та в ході прийняття рішень Верховною Радою України.
В.Коваль зазначив, що врегулювання всіх питань, пов'язаних з діяльністю парламентської опозиції, вимагає прийняття достатньо великої кількості норм, які з техніко-юридичної точки зору доцільно викласти у вигляді окремого закону. Тому робоча група схилилася до необхідності регламентації цих питань саме шляхом розробки і внесення на розгляд законодавчого органу окремого Закону "Про парламентську опозицію".
В.Коваль наголосив: "суперечності і конфлікти між учасниками цих відносин, правлячою більшістю і сформованим нею урядом з одного боку, та опозиційною меншістю у парламенті і очолювану нею протестну частину суспільства з іншого боку, доцільно долати на основі законодавчих норм".
Доповідач далі зазначив, що цим проектом пропонується суттєве просування у процесі подальшої демократизації системи державного управління в Україні. Адже, передбачені в ньому права парламентської опозиції дадуть змогу законодавчо захистити її від можливих недотичних кроків більшості та створити сприятливі умови для легальної діяльності одного з найважливіших інститутів сучасного парламентаризму.
Рішення профільного комітету доповів заступник Голови Комітету з питань державного будівництва, регіональної політики та місцевого самоврядування Владислав Лук'янов. Він зауважив, що головним комітетом з підготовки цього законопроекту має бути визначений Комітет з питань регламенту. У зв´язку з цим В.Лук'янов попросив перенести розгляд питання до підготовки висновку головним комітетом.
У ході обговорення народні депутати вказали на низку недоречностей у проекті. Зокрема, стаття перша проекту дає визначення не парламентської опозиції, а об'єднаної парламентської опозиції, що штучно обмежує право на опозиційну діяльність окремої депутатської фракції. Цілий ряд запропонованих позицій, на думку депутатів, суперечать Конституції України.
У виступах прозвучали думки щодо того, що опозиційні фракції не зацікавлені у такому законі, оскільки кожна з політичних сил, яка знаходиться поза більшістю, вважає тільки себе опозицією з усіма наслідками.
Зазначалося також, що за своєю суттю законопроект є неправильним, необхідно працювати над ним, щоб "голос меншості був почутий, щоб право контролю було надано не тільки опозиції, а й кожному депутатові".
За підсумками голосування проект закону про парламентську опозицію було відхилено.
З урахуванням пропозицій Президента України було прийнято Закон України "Про внесення змін до Закону України "Про застосування амністії в Україні" щодо приведення норм закону у відповідність із чинним кримінальним законодавством.
Далі народні депутати розглянули три закони України "Про внесення зміни до статті 1 Закону України "Про перелік об'єктів права державної власності, що не підлягають приватизації" з пропозиціями Президента України.
Верховна Рада підтримала пропозицію Президента України і відхилила Закон "Про внесення зміни до статті 1 Закону України "Про перелік об'єктів права державної власності, що не підлягають приватизації". Законом передбачалося статтю 1 Закону України "Про перелік об'єктів права державної власності, що не підлягають приватизації" доповнити положенням, за яким забороняється на період 2006-2008 року приватизація відкритого акціонерного товариства "Завод "Маяк".
Відхилено було і другий Закон України "Про внесення зміни до статті 1 Закону України "Про перелік об'єктів права державної власності, що не підлягають приватизації". Законом пропонувалося заборонити приватизацію пакета акцій, що належать державі у статутному фонді відкритого акціонерного товариства "Укрнафта". Президент України не підписав закон у зв'язку з тим, що до вирішення цього питання не було залучено Кабінет Міністрів, чим порушено вимогу статті 5 Закону України "Про приватизацію державного майна", за якою перелік об'єктів права державної власності, що не підлягають приватизації, затверджуються Верховною Радою України за поданням Кабінету Міністрів та конституційні повноваження Кабінету Міністрів щодо управління об'єктами державної власності. На цей закон Президент втретє накладає вето з пропозицією відхилити його.
Верховна Рада підтримала пропозицію Президента України і відхилила закон.
Народні депутати погодилися з пропозицією Президента і відхилили третій закон "Про внесення зміни до статті 1 Закону України "Про перелік об'єктів права державної власності, що не підлягають приватизації", яким передбачено заборонити на 2006-2007 роки приватизацію пакета акцій, що належать державі у статутному фонді ВАТ "Нікопольський завод феросплавів".
Далі народні депутати повторно у першому читанні розглянули проект закону про внесення змін до Закону України "Про патентування деяких видів підприємницької діяльності". Проектом пропонувалося законодавчо врегулювати окремі питання здійснення грального бізнесу.
За підсумками голосування законопроект було відхилено.
Верховна Рада підтримала пропозицію Президента України і прийняла в цілому закон про внесення зміни до Закону України "Про загальну структуру і чисельність Управління державної охорони України".
За основу було прийнято проект закону про внесення змін до деяких законодавчих актів України у зв'язку з прийняттям Закону України "Про військовий обов'язок і військову службу".
На пропозицію головуючого перенесено розгляд двох проектів законів про амністію.
Верховна Рада прийняла за основу проект закону про внесення зміни до статті 3 Закону України "Про заходи, спрямовані на забезпечення сталого функціонування підприємств паливно-енергетичного комплексу".
За основу був прийнятий і наступний проект закону про внесення змін до Цивільного кодексу України щодо управління акціонерними товариствами.
Наприкінці вечірнього засідання народні депутати включили до порядку денного і розглянули проект постанови про відзначення на державному рівні 750-річчя міста Новоград-Волинського.
Постанову було ухвалено 299-ма голосами.
На цьому вечірнє засідання завершилося.
Наступне пленарне засідання Верховної Ради відбудеться у середу, 20 грудня.