Пленарне засідання 15 грудня 2006 року

15 грудня 2006, 16:30

У П'ЯТНИЦЮ, 15 ГРУДНЯ, ЗАВЕРШИВСЯ ЧЕРГОВИЙ ПЛЕНАРНИЙ ТИЖДЕНЬ ДРУГОЇ СЕСІЇ ВЕРХОВНОЇ РАДИ УКРАЇНИ П'ЯТОГО СКЛИКАННЯ.

Голова Верховної Ради України Олександр Мороз на початку ранкового засідання повідомив, що 14 грудня 2006 року Центральна виборча комісія зареєструвала народного депутата, обраного 26 березня нинішнього року у багатомандатному загальнодержавному виборчому окрузі Мельничука Михайла Васильовича, включеного до виборчого списку Соціалістичної партії України.

Новообраний народний депутат склав присягу народного депутата перед Верховною Радою.

О.Мороз привітав суддів з професійним святом.

Далі головуючий виголосив депутатські запити.

Про Сьоме засідання Міжпарламентської комісії зі співробітництва Верховної Ради України та Федеральних Зборів Російської Федерації, яке відбулося у Києві 5 грудня, поінформував перший заступник Голови Верховної Ради України співголова міжпарламентської комісії Адам Мартинюк.

Далі до включення до порядку денного головуючим було запропоновано народним депутатам проголосувати за проект закону про внесення змін до Конституції України (щодо надання Верховному Суду України права законодавчої ініціативи). Ця пропозиція не була підтримана. "За" проголосувало всього 122 депутати.

У другому читанні народні депутати розглянули проект закону про внесення змін до деяких законодавчих актів України (щодо розмежування переліку справ, підвідомчих господарським судам та загальним судам). Перший заступник Голови Комітету з питань правосуддя Микола Оніщук доповів про внесені поправки.

За підсумками голосування закон було прийнято в цілому. Законом упорядковується перелік спорів, які розглядаються адміністративними і господарськими судами. Вони будуть уповноважені розглядати суперечки, що виникають у процесі приватизації, крім суперечок про приватизацію державного житлового фонду. Законом забороняється адміністративним судам розглядати суперечки про приватизацію майна, крім суперечок, що стосуються приватизації державного житлового фонду.

Законом також встановлюється порядок розгляду позовів фізичних осіб, які є акціонерами господарчих товариств, до товариства, його учасника або акціонера із приводу діяльності цього товариства, крім трудових суперечок, по місцю розташування цього господарського товариства.

Дискусія виникла у сесійні залі у ході обговорення наступного питання проекту закону про мораторій на відчуження майна, яке перебуває у володінні Федерації професійних спілок України.

Законопроект представив його автор народний депутат Ярослав Сухий. За його словами, метою проекту є призупинення масового, неконтрольованого та непрозорого розпродажу керівництвом Федерації профспілок України майна, яке перебуває в його володінні. "Звинувачення щодо націоналізації чи, можливо, відчуження майна профспілок безпідставні. По-перше, мова йде про одне з об'єднань профспілкових організацій під назвою "Федерація", по-друге, сьогодні керівництво Федерації саме відчужує у членів профспілок їх майно", - зазначив Я.Сухий.

Доповідач зауважив, що завдання народних депутатів у тому, щоб домогтися на законодавчому рівні виконання численних постанов. Він нагадав, що 1992-го, 1994-го, 1996-го року Верховна Рада приймала рішення, що майно профспілкових організацій тимчасово, до законодавчого визначення суб'єктів права власності, вважається загальнодержавною власністю. Я.Сухий наголосив, що було кілька постанов таких, які не виконуються. Натомість керівництво Федерації профспілок України чомусь вважає таке майно своєю приватною власністю.

"Мабуть, виходячи з цієї сумнівної тези, керівники Федерації профспілок України, починаючи з 2005 року, розгорнули гарячковий розпродаж майна, і, в першу чергу, оздоровниць", - наголосив народний депутат.

Я,Сухий висловив сподівання, що прийняття закону дасть змогу не допустити подальшого незаконного відчуження майна, яке в даний час перебуває у фактичному володінні Федерації профспілок України до прийняття закону про правовий режим майна загальносоюзних, громадських об'єднань і організацій.

Про рішення профільного Комітету з питань економічної політики доповів голова підкомітету Михайло Чечетов. За його словами, пропозиція щодо запровадження тимчасового мораторію на відчуження, передачу в оренду чи інше користування фізичним та юридичним особам нерухомого майна санаторно-курортного та туристичного призначення, інших основних засобів виробництва, яке знаходиться у володінні Федерації професійних спілок України та суб'єктів господарювання, учасником або акціонером чи засновникам яких є Федерація, а також часток та паїв господарських товариств, які здійснюють відповідну діяльність, що знаходяться у володінні Федерації, має діяти до прийняття законодавчого акту про визначення суб'єктів права власності майна, яке перебуває у віданні Федерації.

Під час обговорення законопроекту народні депутати загалом висловилися за прийняття законопроекту.

Промовці зазначали, що "замість захисту людей найманої праці сьогодні профспілки займаються корупцією, попали під вплив силових структур органів влади і не виконують свої функції".

Народні депутати пропонували створити комісію, яка сформувала б іншу форму управління, як, наприклад, управляються фонди соціального страхування урядом, Федерацією роботодавців і всіма профспілками, які мають національний статус. Цей орган буде прозоро управляти майном.

У виступах зазначалося, що "не йдеться про вилучення майна у профспілок, йдеться лише про мораторій на відчуження цього майна. Тобто воно повинно залишатися у розпорядженні профспілок і використовуватися профспілками в інтересах трудящих, в інтересах членів профспілок, а не торгувати ним. Тому що сьогодні створилася ситуація, коли окремі невеликі групи функціонерів розпоряджаються, продають, займаються іншими формами відчуження майна і не займаються захистом прав, інтересів трудящих. Тому з цією ситуацією потрібно покінчити".

Проект закону про мораторій на відчуження майна, яке перебуває у володінні Федерації професійних спілок України було прийнято за основу 418-ма голосами.

За основу був прийнятий і проект закону про національний демографічний регістр. Його метою є визначення організаційних і правових основ створення функціонування бази персональних даних громадян.

У ході обговорення думки народних депутатів щодо прийняття такого закону розділилися. Частина депутатів з фракції "Наша Україна" побачили у ньому порушення прав людини, називали його не концептуальним. Зокрема, народний депутат Ксенія Ляпіна вказала на дві, на її думку, основні вади. Перша вада проекту у тому, що з 22-ої по 40-ву статтю йде технічний опис, технічне завдання на виготовлення бланків суворої звітності, що не є предметом правового регулювання закону.

За її словами, ще одна вада у проекті стосується того, що з одного боку мова йде про добровільність внесення інформації в цей регістр, а з іншого боку вона пов'язується з видачею абсолютно обов'язкових документів. На думку К.Ляпіної, це суперечить правам людини. Депутат нагадала, що сьогодні нормативно-правовими актами України встановлено, що бланки суворої звітності державні цінні папери, друкуються виключно державними підприємствами. В законопроекті цього немає. Таким чином, ця сфера потрапляє у приватні руки.

Народний депутат Микола Оніщук вважає, що іншого шляху окрім того, щоб на належному правовому і законодавчому рівні передбачити відповідні правові процедури доступу до регістру, встановлення кола осіб, відповідальності за порушення правил користування цими даними, насправді немає.

"Національний реєстр має виступати матрицею, до якої мають бути під'єднані і створені підрегістри. Коли в парламенті незабаром буде розглядатися законопроект про створення реєстру виборців і автори цієї законодавчої ініціативи скажуть вам, а ми не можемо створити реєстр виборців, бо ми не маємо реєстру громадян України, тобто тих, хто має право голосувати.

Коли ви захочете створити реєстр тих, хто потребує, наприклад, дотаційного обслуговування з боку держави, дуже складного його створити, тому що немає загального реєстру, з якого можна було б взяти цю інформацію", - зазначив депутат.

За підсумками голосування проект закону про національний демографічний регістр було прийнято за основу 255-ма голосами.

Далі народні депутати розглянути проект Постанови про створення Тимчасової слідчої комісії Верховної Ради України з розслідування обставин щодо фактів порушення Конституції України, законів України та побиття депутатів Київської міської ради під час розгляду питання про зміну тарифів на комунальні послуги на пленарному засіданні III сесії Київської міської ради V скликання 7 грудня 2006 року.

Верховна Рада ухвалила рішення про створення такої комісії. Комісія буде працювати протягом 6 місяців, а звіт надасть парламенту не пізніше тримісячного терміну з дня прийняття відповідної постанови.

Далі до порядку денного було включено для розгляду Закон України "Про Державний бюджет України на 2007 рік". 11 грудня поточного року Президент відправив до парламенту на повторний розгляд Закон зі своїми пропозиціями. Основною вимогою глави держави є підвищення на 2007 рік планованого мінімального прожиткового рівня для громадян, які втратили працездатність.

Голова Верховної Ради України О.Мороз повідомив, що Комітет з питань бюджету підготував порівняльну таблицю до закону з пропозиціями Президента і запропонував народним депутатам розглянути її. Якщо у ході розгляду будуть прийняті частково пропозиції Президента, то тоді вето Президента буде подолано і він підпише закон.

Якщо не вистачить голосів до 300, то тоді рішення вважається не прийнятим. Навіть якщо буде 226 голосів. Але депутати можуть проголосувати за направлення закону на доопрацювання.

Заступник Глави Секретаріату Президента Арсеній Яценюк поінформував про пропозиції глави держави.

Кожна з них була окремо поставлена на голосування. Народні депутати підтримали 3 поправки. Дві з них стосувалися обмеження максимальної пенсії, зокрема для народних депутатів.

Ще одна поправка передбачала спрямування в установленому порядку надходжень від приватизації державного майна понад обсяги, визначені статтею 23 цього Закону, на збільшення розмірів прожиткового мінімуму та мінімальної заробітної плати, затверджених цим законом.

Верховна Рада відхилила низку пропозицій Президента, зокрема щодо збільшення прожиткового мінімуму, щодо ліквідації диспропорції у грошовому забезпечення військовослужбовців Збройних сил та інших військових формувань, виділивши 1056 млн. гривень, та введення спецвекселів на імпорт нафтопродуктів.

За підсумками голосування Закон України "Про Державний бюджет України на 2007 рік" було направлено на доопрацювання. Це рішення підтримали 252 депутати.

Верховна Рада розгляне доопрацьований Закон "Про Державний бюджет України на 2007 рік" у вівторок, 19 грудня.

Наприкінці пленарного засідання народні депутати виступили із заявами, повідомленнями, пропозиціями у розділі "Різне".

На цьому ранкове пленарне засідання завершилося.

Верховна Рада продовжить роботу у пленарному режимі у вівторок, 19 грудня.