07 грудня 2006, 17:11
Учасники виїзного засідання ознайомилися з експозицією сучасних вітчизняних засобів криптографічного захисту інформації, спеціальних телекомунікаційних засобів для ДСУЗ, діючим макетом сучасного робочого місця керівника, з сучасними вітчизняними засобами та технологіями технічного захисту інформації, а також контролю за його станом. Народні депутати також відвідали і ознайомилися з роботою Центрального пункту управління державної системи урядового зв'язку та Національної системи конфіденційного зв'язку.
Голова парламентського Комітету А.Кінах, відкриваючи засідання, наголосив на принциповій важливості діяльності новоствореної служби Держспецзв'язку у контексті інформаційної безпеки України, особливо, коли загострюється економічна і політична конкуренція, а такі явища як міжнародний тероризм, наркобізнес, незаконна міграція вже мають транснаціональний характер.
А.Кінах у цьому зв'язку наголосив на важливості захисту прав громадян на їхню інформаційну безпеку.
"Діяльність Держспецзв'язку ми розглядаємо як невід'ємну частину реформування всієї системи правоохоронних органів України, в першу чергу Служби безпеки України, яка ще донедавна виконувала функцію, не притаманну їй, коли вона була монополістом у питаннях захисту інформації, виконуючи паралельно функції оперативно-розшукової діяльності. Це приводило до випадків несанкціонованого входження в інформаційних простір громадян і відповідних структур. Були випадки і несанкціонованого прослуховування громадян, які використовувалися для знищення політичних і економічних конкурентів", - зазначив він.
Голова парламентського Комітету зауважив, що принципове значення в сучасних умовах, коли змінюється форма власності, зокрема ВАТ "Укртелеком" має те, щоб при приватизації цього стратегічного об'єкта не були втрачені складові інформаційної безпеки держави.
За словами А.Кінаха, мають також принципове значення підтримка державою інтелектуальної технічно складної продукції, яка використовується для захисту на українських підприємствах, що є серйозною складовою надійності захисту інформації. У цьому контексті мова йде і про інноваційну політику держави, створення для цього необхідних умов.
Голова Дерспецзв'язку Ігор Коновалов поінформував членів Комітету про те, що Державна служба спеціального зв'язку розпочне свою діяльність у повному обсязі з 1-го січня 2007 року. За його словами, на цьому етапі багато питань потребують законодавчого врегулювання.
І.Коновалов доповів членам Комітету про стан готовності Держспецзв'зку та захисту інформації до виконання своїх основних завдань, виявлені недоліки у нормативно-правовій базі, що регламентує її діяльність, проблеми, які виникають в ході становлення Служби і потребують невідкладного розгляду.
За словами керівника Служби, бажає кращого матеріально-технічне, фінансове та соціальне забезпечення діяльності Державної служби.
Учасники виїзного засідання розглянули комплекс питань, пов'язаних зі становленням Державної служби, включаючи питання подальшого вдосконалення законодавчої і нормативної бази її діяльності. Народні депутати позитивно відзначили, що в складних економічних умовах, Державна служба зберегла свій кадровий і технічний потенціал, що дозволяє говорити про її готовність до виконання надзвичайно складних і відповідальних завдань по захисту інформаційної безпеки держави і прав громадян.
Члени Комітету зазначали, що зі свого боку зроблять все, щоб діяльність Державної служби була невід'ємною частиною по розвитку України як демократичної правової сучасної держави.
За підсумками виїзного засідання члени Комітету визнали стан готовності Держспецзв'язку до виконання основних завдань як задовільний і схвалили основні напрямки її діяльності на 2007 рік.
Народні депутати вивчать питання щодо законодавчого врегулювання проблем, що виникли. На пропозицію Голови Комітету А.Кінаха при Комітеті буде створено робочу групу з народних депутатів та фахівців Держспецзв'язку. А на пропозицію в. о. Голови Служби безпеки України В.Наливайченка до цієї робочої групи також будуть включені фахівці СБУ. Робоча група буде готувати законодавчі ініціативи для парламентського Комітету, проводити моніторинг виконання прийнятих рішень.