20 грудня 2006, 16:24
Законопроектом (реєстр. №2535) пропонується поширити право пільгового проїзду в транспорті на особу, що супроводжує інваліда І групи; встановити базовою величиною для обчислення додаткової пенсії за шкоду заподіяну здоров'ю особам, віднесеним до 1, 2, 3, 4 категорії, щомісячної компенсації особам за втрату годувальника внаслідок Чорнобильської катастрофи, а також мінімального розміру пенсій для інвалідів, щодо яких встановлено зв'язок з Чорнобильською катастрофою, величину прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність.
Загалом, підтримуючи пропозицію щодо покращання рівня пенсійного забезпечення постраждалих внаслідок Чорнобильської катастрофи та його реальне наближення до відповідних соціальних нормативів, Комітет звернув увагу на те, що запропонована формула обчислення пенсії у розмірі відшкодування фактичних збитків з урахуванням положень Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування", а саме коефіцієнту заробітної плати, не може бути застосована до такої категорії осіб, як особи, що працювали на території радіоактивного забруднення менше 12 місяців, оскільки офіційні помісячні показники середньої заробітної плати в галузях національної економіки, що застосовуються для визначення такого коефіцієнта, існують лише з січня місяця 1992 року.
Прив'язка розміру пенсії в разі втрати годувальника до розміру пенсії по інвалідності померлого годувальника, обмежує можливість визначення розміру пенсії в разі втрати годувальника членам сімей померлого годувальника, який не був визнаний інвалідом до його смерті. Так, нормою статті 10 Закону до І категорії, крім інвалідів, віднесені також хворі внаслідок Чорнобильської катастрофи на променеву хворобу.
Комітет зазначив, що врегулювання потребує чинна редакція статті 57 Закону, яка містить норму, що уточнює порядок визначення пенсій зазначеним вище категоріям громадян.