11 грудня 2006, 14:05
Представляв законопроект (реєстр. №2576) один з його авторів В.Писаренко. Він наголосив, що законопроектом передбачається внести зміни до Земельного та Лісового кодексів України, Кодексу України про надра, законів України "Про місцеве самоврядування в Україні", "Про основи містобудування", "Про оренду землі", "Про планування і забудову територій", "Про використання земель оборони". Ці зміни спрямовані на передачу повноважень Ради міністрів Автономної Республіки Крим, районних та обласних державних адміністрацій по розпорядженню землями державної власності відповідно Верховній Раді Автономної Республіки Крим, районним та обласним радам, а також встановлення особливостей розпорядження землями, вилучення (викупу), надання, передачі у власність, припинення права користування, зміни цільового призначення, обмеження, тимчасової заборони (зупинення), припинення використання земельних ділянок на території відповідної адміністративно-територіальної одиниці регіонального рівня (Автономної Республіки Крим, області, міст Києва та Севастополя).
В ході обговорення депутати зазначили, що передача повноважень Ради міністрів Автономної Республіки Крим, районних та обласних державних адміністрацій по розпорядженню землями державної власності відповідно Верховній Раді Автономної Республіки Крим, районним та обласним радам є необґрунтованою та суперечить положенням статей 13 та 14 Конституції України в частині набуття державою та здійснення органами державної влади реалізації від імені держави права власності на землю.
Оскільки Україна є унітарною державною, а Земельним та Лісовим кодексами України, Законом України "Про оренду землі" та іншим законодавчими актами встановлено порядок розпорядженнями землями (передачі, вилучення, викупу земель тощо), то встановлення особливостей розпорядження землями, вилучення (викупу), надання, передачі у власність, припинення права користування, зміни цільового призначення, обмеження, тимчасової заборони (зупинення), припинення використання земельних ділянок на території відповідної адміністративно-територіальної одиниці регіонального рівня (АР Криму, області, міст Києва та Севастополя) суперечить нормам статей 2, 14, 19 Конституції України та іншим прийнятим до неї законодавчим актам, які регулюють питання набуття та реалізації прав на землю.
З огляду на оце, Комітет пропонує за результатами розгляду у першому читанні проект закону відхилити, як такий, що суперечить положенням Конституції України.