07 листопада 2006, 12:41
Таке рішення було прийнято за результатами Комітетських слухань щодо удосконалення законодавства України у сфері захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру; відновлення єдиної державної системи запобігання і реагування на надзвичайні ситуації техногенного, природного та військового характеру на місцевому рівні; реформування аварійно-рятувальних служб МНС України.
На засіданні Комітету наголошувалося, що сьогодні в Україні у сфері захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій діє три державні системи, які дублюють і суперечать одна одній. В результаті всі разом не можуть у повній мірі виконувати свої функції і не відповідають своєму основному призначенню – захисту населення і територій, що у свою чергу не сприяє реалізації державної політики у сфері захисту населення і територій.
Крім того, на територіальному рівні питаннями у сфері цивільного захисту займаються два органи – управління з питань надзвичайних ситуацій обласної державної адміністрації та управління МНС України в області і вертикального підпорядкування. Хоча, згідно законодавства голова обласної державної адміністрації є керівником територіальної підсистеми цивільного захисту, а відповідальність за ліквідацію наслідків не об’єктового, місцевого й регіонального рівнів покладається на місцеві державні адміністрації та органи місцевого самоврядування.
Представники обласних державних адміністрацій, які були учасниками Комітетських слухань, підкреслювали необхідність ліквідувати у штатах МНС України управлінські підрозділи, які дублюють завдання структурних підрозділів органів управління місцевої влади.
Ознайомившись із становищем, народні депутати вважають, що необхідно розробити Державну концепцію розвитку і вдосконалення захисту населення й територій від надзвичайних ситуацій техногенного, природного та військового (воєнного) характеру в Україні та Кодексу України, який уніфікує законодавство, а також врегулює усі питання у сфері захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій та цивільного захисту. Планування та безпосереднє керівництво виконанням відповідних завдань і заходів, на думку членів Комітету, належить здійснювати через підрозділи з питань надзвичайних ситуацій подвійного підпорядкування у складі місцевих органів виконавчої влади і виконавчих органів рад, та через відповідні підпорядковані спеціалізовані служби, створені при цих органах на базі підприємств, установ та організацій, розташованих на підвідомчих територіях.
У зв’язку з цим, рекомендовано Кабміну до 1 квітня 2007 року розробити та внести на розгляд Верховної Ради відповідні законопроекти. Насамперед, Державну концепцію розвитку і вдосконалення захисту населення й територій від надзвичайних ситуацій техногенного, природного та військового (воєнного) характеру в Україні, а також Кодекс України, який врегулює усі питання у сфері захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій та цивільного захисту.